Raspunsuri

–Dragi prieteni, scuze pentru intarzierea mesajelor mele de la Strasbourg. La hotelul in care este cazata delegatia romana, au locuit o parte din delegatii americani ce l-au insotit pe presedintele Obama la reuniunea NATO. Evident, au schimbat toate telefoanele si instalatia de conectare la internet. Astazi au reusit cei din hotel sa refaca legaturile initiale. Am sperat ca voi putea utiliza cartela Vodafone pentru laptop. No way. In sfarsit…

Sa incep cu cateva raspunsuri :

Mihnea Georgescu, felicitari pentru cea mica.

Mihai, apreciez cunostintele tale de istoria religiilor. Haide sa nu exageram insa anumite lucruri.

Blogideologic, nu stiu care au fost convingerile sale religioase. Din cate cunosc, mama sa era o femeie foarte evlavioasa. Ti-as aminti insa ca acelasi om, dupa ce a daramat biserici cu tunurile, s-a folosit de religie pentru propaganda din al Doilea Razboi Mondial.

PS: Cred ca stii mai multe despre domnii Plesu sau Liiceanu decat pot eu sa spun.

Serban Tomsa, multumesc pentru aprecierile calde.

ALM,  trebuie sa depasim uneori lucrurile lumesti. Nu stiu daca demisia unui ministru are legatura cu Pastele, dar poate ma insel eu.

Petarda, foarte spiritual, dar nu in zi de Paste.

Ramo, profunda postarea ta. Evadarea in copilarie ca solutie de salvare a libertatii spiritului…

Ioan, bine ca nu a luat acea bacnota si doar a semnat pe ea.

Larisa, am mai mult decat incruntari.

Nistor, mai mult, ne ingrijoram, discutam si atat. Marea drama este aceea ca nu „tratam” nimic.

Instalatorule, am vazut si eu comentariile la editorial. Celulele astea functioneaza probabil ca intr-o fabrica din vremuri trecute, in care directivele se misca greu de sus in jos. In alta ordine de idei, ai mare dreptate in ceea ce priveste schemele invechite.

Alex, eu sunt microbist, eu sunt dinamovist, dar nu stiu daca as putea fi ce iti doresti.

Harabula, tu esti un nihilist.

PS: Nu se considera nimic.

PPS: Nu am inteles totusi cu cine a vrut Traian Basescu sa lucreze.

Cris, aprecierile unui jurist ma onoreaza in mod special.

Rodica, cand ti se spune de prea multe ori ca esti Zeus, incepi sa crezi ca esti Zeus.

Violet, ai o idee buna in ceea ce priveste raspunsul domnului Barroso.

Marcus, as spune ca numaratoare inversa a inceput mai de mult decat se crede. Chiar de la instalarea sa in functie.

Sigmund freud, probabil ca unii ar dori sa vedem efectele sociale ale acestor Coduri si dupa aceea sa la comentam. Codurile, nu efectele.

Neinfectat de comunism, sunt total de acord cu tine in ceea ce priveste europarlamentarii. Te miri, nu? Sunt de acord ca aceste lucruri ar trebui bine cunoscute. Dar nu sunt, pentru ca unii se tem de asta.

Marina, ai dreptate. Din pacate, daca nu exista o masa critica de oameni care sa-si doreasca sa iasa din blegeala, din traiul de pe o zi pe alta,  bucurandu-se de un picnic in urma caruia sa ramana o groapa de gunoi si sa inceapa, din nou sa iubeasca idealuri, proiecte si nu doar viata de mall, in care intri, verifici preturile la haine, bei o bere, evadezi intr-un film prost, mergi acasa si-ti bati nevasta si copiii, pana atunci cand nici macar viata asta nu va mai putea fi traita, poate vom putea spune, impreuna, in strada,  care este directia buna, nu sa aruncam cu pietre in pomii cu roade. Poate ca sunt mai pesimist astazi dar am umblat cu cativa prieteni, mai multe ore, in Germania,  am admirat drumurile, curatenia, grija pentru paduri, respectul pentru istorie (am vizitat Castelul Sigmaringen), pretuirea pentru izvoare (am vizitat si locul de unde izvoraste Dunarea) si ma gandeam, Doamne, noi de ce nu putem sa facem la fel. Avem tot ce ne trebuie. Si totusi… Ce vrei sa-ti spun despre reforma partidului? Ce vrei sa-ti spun despre reforma administratiei? Uita-te in urma si aminteste-ti principiile pe care le stabilisem, urmand modelul german si pe cel francez : functionarii de stat si functionarii publici, statutul lor apolitic. E mai bine, e mai rau cu noile rglementari? Unii vor spune ca e mai bine – cei care vor lua locul celor care erau inainte, care si ei luasera locul altora. Legea salarizarii unice? Ce sa-ti spun , ca este un fel de triferment dupa o masa copioasa? Ca va rezolva o problema si ca va genera zece? Ca recrutarea si salarizarea ar trebui facute dupa modelul folosit de marile companii transnationale? In functie de sarcini si de rezultate. As putea sa intru in aceste discutii dar cui i-ar folosi? Lui Basescu, lui Boc, reprezentantilor FMI? Asa ca ma uit si eu, cu disperare, cum vine un nou virus de gripa, cum ne pierdem credibilitatea externa – dobandita greu – pentru obiective marunte,  populiste, si atunci scriu despre cei care scriau ca trebuie sa ni-l imaginam pe Sisif fericit. Cam asta e cu coboratul in strada.

15 Răspunsuri to “Raspunsuri”


  1. 1 Augustin aprilie 27, 2009 la 12:13 am

    @ A.N.
    Domnule Nastase, raspunsurile dvs. duhnesc a resemnare! Ori poate mi se pare?!

  2. 2 ALM aprilie 27, 2009 la 1:28 am

    Domnule Nastase,

    In mod sigur, demisia nu avea legatura cu Pastele. Avea legatura cu mine, cel care mi-am petrecut Sarbatorile Pascale gandindu-ma la OUG scremuta de Pogea. Ma afecteaza direct fiindca, pentru mine, criza a inceput inca de anul trecut. Si cand esti cu banii pe sponci este greu sa te detasezi de cele lumesti, mai ales daca nu vrei sa folosesti intensiv Rudotelul.

    Cu toate acestea, ma bucur ca ati citit comentariul “off topic” si poate-i dati o mana de ajutor lui Borbely Lazlo. Pe sest, ca sa nu se prinda Geoana si baronii care vor guvernare cu orice pret. Pana acum, PDL-ul v-a fentat la toate capitolele “sociale” si “masuri anticriza”! Si PSD-ul va incasa toate castanele cand vor incepe campaniile electorale …

  3. 3 nastase aprilie 27, 2009 la 7:46 am

    Augustin,
    Nu e vorba de resemnare. Imi pare insa rau ca multe din lucrurile pe care le-am gandit nu pot fi (inca) realizate.

  4. 4 Mihnea Georgescu aprilie 27, 2009 la 7:47 am

    Mulţumesc. Să vă trăiască băieţii! :)

  5. 5 blogideologic aprilie 27, 2009 la 7:48 am

    “Cred ca stii mai multe despre domnii Plesu sau Liiceanu decat pot eu sa spun.”
    Andrei Pleşu a împrumutat un titlu de la Adorno. Nu trebuie acuzat pentru împrumut. Însă l-a împrumutat din motive foarte venale. Şi pentru asta îl înţeleg. Dar a degradat nepermis, în ochii străinătăţii, condiţia de intelectual român. Lui Pleşu i s-au acordat nişte facilităţi în Occident pentru a face o muncă precum cei de la Praxis. Iar pentru cei din ţară care mai ştiu câte ceva, Andrei Pleşu a lansat legenda cu celebra lui “lene”. Doamne!, de nu era “lenea”, îl întrecea pe Slavoj Žižek ca filosof balcanic. În fond, dacă n-a spus nimic, Andrei Pleşu a “rămas filosof”, nu-i aşa ? Pentru cei din ţară. Problema este că pentru străinătate a creat o ştampilă de absenţă gânditorilor români.

  6. 6 Charlie Chaplin aprilie 27, 2009 la 4:55 pm

    Multumesc. M-am delectat “enorm de copios” cu aceste comedii la portile orientului. Cu un haz nebun toti neavenitii il critica din toate unghiurile pe Harabula vizibilizand asthel si mai mult modul matur, lucididate si inteligenta cu care isi scrie, la obiect, mesajele. Atacurile la adresa lui sunt de toata fala la gala umorului involuntar mai ales cand vin din toate partile, pe toate gamele si cu toate acutele din dotare. Contestatarii sai se ridiculizeaza singuri nu doar prin zel dar mai ales prin faptul de a fi pusi astfel in comun unii cu altii. Una fata una rata! In plus cainele moare de drum lung iar blogideologicul de grija lui Plesu, Liiceanu si a felului in care-si cheltuie Soros banii murdari. E bufa! Comedia!

  7. 7 blogideologic aprilie 27, 2009 la 6:28 pm

    @ Charlie Chaplin
    “E bufa! Comedia!”
    Te referi la filosofia lui Slavoj Žižek ? În comparaţie cu “filozofiile” lui Plesu, Liiceanu ? Sîntem în Balcani, nu-i aşa ?

  8. 8 Charlie Chaplin aprilie 27, 2009 la 8:08 pm

    @blogilogicicul, Plesu nu s-a declarat nicaieri nici Platon nici Aristotel si nici macar filosof. Este insa un intelectual remarcabil cu o oarecare vizibilitate si notorietate in tara asta in bun acord cu opera (aceea care este) si cu activitatea sa de pana acum (aceea care este) si pe care sunt invidiosi tot felul de terchea-berche sau epigoni de duzina care-si pierd timpul imaginanu-si ca devin ei mari daca le micsoreaza altora meritele. Poate ca elita intelectuala de acum din tara asta n-are anvergura “ceruta” sau potrivita cu istoria glorioasa si multimilenara a poporului nostru de sorginte daco-romana dar asta in nici un caz nu inseamna ca ar fi mai valoros esalonul 3 si paispe in care cu glorie te scalzi. Fireste suntem in Balcani. Esti exemplarul tipic la balacarelii balcanice. Dar te consumi degeaba. Cu toate limitele si pacatele lor Plesu si Liiceanu sunt elemente remarcabile ale intelectualitatii romanesti. Tu nu esti! Nu te mai amagi pe bloguri pentru ca la un moment dat ai putea avea un moment de luciditate. Ti-ar fi fatal.

  9. 9 blogideologic aprilie 28, 2009 la 10:03 am

    @ Charlie Chaplin (etc)
    Trebuie să exemplific felul de “abordare culturală à la Andrei Pleşu” prin celebrul număr 265 din revista Dilema. În care conceptul Mihai Eminescu din cultura română a fost pur şi simplu batjocorit (“bagiocorit”, spunea bunicul meu, răzeş de la Nistru). Spre comparaţie, vezi cât de pertinent şi de frumos a fost scris articolul despre Mihai Eminescu pe saitul Academiei Ruse. Andrei Pleşu şi compania lui culturală s-au purtat faţă de Mihai Eminescu mai rău ca mujicii ! Acum, meta-Comunicatorule, înţeleg că eşti format la “şcoala culturală Pleşu-Liiceanu”, dar învăţătura aşa de ieftină nu este perenă!

  10. 10 Charlie Chaplin aprilie 28, 2009 la 4:38 pm

    @blocilogicule, ma bucur sa aflu ca citesti Dilema. Nu ma mira insa faptul ca desi o citesti te enerveaza. Probabil ca enervarea ta perena are cauze mai profunde decat lectura neinteleasa a unei reviste care de altfel si-a propus sa exprime indoieli si sa ofere spre (re)vedere si reversul medaliei. Incercarea ta de a schimba vorba nu te poate ajuta insa prea mult. Vorbirea despre Eminescu in alte note si in alte chei decat ai fost tu obisnuit din cartea de citire nu inseamna nicidecum batjocorire. Nici macar contestare. Si oricm de-a lungul timpului Eminescu a cunoscut tot felul de contestari si contestatori (dar si adulatori de cârpa, ca tine bunaoara). Pozitia contestatara chiar de negare fata de Eminescu a lui Alexandru Macedonski (de ex) nu a alterat in nici un fel ierarhia in literatura romane nici a operei lui Eminescu nici a celei lui Macedonski. Diversiunile cu care il ataci prosteste pe Andrei Plesu pe un blog obscur luându-ma ca martor pe mine (un anonim oarecare), nu vor afecta pozitia lui Andrei Plesu in nici un fel de ierarhie si (vai) nici pe a ta. Vei ramane in ins marunt care din lipsa de preocupare isi toaca vremea pe un blog. Tu prietene esti de talia (!!!) (ca sa nu zic teapa) lui Marcus si Cogito asa incat n-ai autoritatea de a emite judecati de valoare despre realizarile lui Anderi Plesu sau Gabriel Liiceanu. Tu traiesti intr-o simbioza politica cu cei de genul celor mai sus pomeniti si faci comentarii politice pe un blog. Intâmplator te deranjeaza pozitiile politice ale lui Plesu, Patapievici, Liiceanu si ca urmare executi la scara redusa un exercitiu politic de denigrare. Atat. Asadar respectivi sunt niste nulitati in literatura si filozofie, niste injuratori mizerabili ai lui Eminescu (ai marelui Eminescu), niste plastografi ordinari (ah, la cremenal), niste profitori ai tuturor regimurilor, niste securisti imputiti (ca doar nu-l vizitau pe legionarul de la Paltinis cu voie de la banul Ghica) si, si… Si ce sa mai spun il mai sustin si pe dictatorul Basescu. In subsidiar Titus Filipas, frumos, onest, cult, tanar (ce poza, juri ca esti Lucian Mandruta) n-are loc in cultura romana decat pe blogul lui Nastase din cauza excrocului international Soros. Dreptate-i asta? Pai sa nu-ti vina sa dai cu basca de pamânt?

  11. 11 blogideologic aprilie 28, 2009 la 6:56 pm

    “despre realizarile lui Anderi Plesu sau Gabriel Liiceanu.”
    Îmi place expresia “despre realizarile”. Veche, veche, veche. Înţeleg că tu eşti aşa de tulburat “despre” ce spun eu, pentru că pregăteşti un volum omagial la adresa lui Andrei Pleşu. La mai mare ! Totuşi, totuşi, rămâne asertarea comparativă (cunoşti termenul?) între filosofia lui Slavoj Žižek şi “filozofiile” lui Plesu, Liiceanu. Supărătoare asertare comparativă. Voi spuneţi ceva pe acolo, în volumul acela omagial ? Ori este prima oară când auziţi, de la mine!, că există filosoful balcanic Slavoj Žižek ?

  12. 12 Charlie Chaplin aprilie 28, 2009 la 8:23 pm

    @blocilogicule, ramai un diversionist marunt, as (as-ul de pica) in a strecura soparle pe langa subiect. Daca tot iti plac colateralele “ce din coada au sa sune” te-as intreba daca tu ai auzit de filozoful arab Abu Yusuf Yaqub ibn Ishaq al-Sabah Al-Kindi? Am auzit ca l-ar fi plagiat pe Pophyrius. Te rog sa investighezi si sa ma anunti daca descoperi ceva notabil.

    P.S. Andrei Plesu n-are nevoie de nici un volum omagial. Tu care ai nevoi bizare ar trebui sa stai linistit macar in privinta asta. Ok?

    Slavoj Žižek nu e cumva var de-al doilea cu fratii Lolek si Bolek?

  13. 13 Daniel aprilie 29, 2009 la 9:22 am

    @Charlie Chaplin
    Aduci argumente valide in favoarea trio-ului PLP. Un aspect la care nu te referi si care pare sa fie baza intregii controverse legate de PLP este aspectul etic al problemei. Nu neaga nimeni contributiile importante ale lui Plesu sau Liiceanu la dezvoltarea filozofiei sau literaturii romane si chiar daca o face, nu aceasta ne intereseaza ca societate. Problema care se pune este daca putem accepta ca fiind un act cultural o realizare cu valoare estetica si logica, dar fara valoare morala sau asupra careia planeaza serioase dubii. Sunt sigur ca in toate regimurile politice au existat artisti aserviti care au creat o “cultura” de propaganda avand valoare artistica incontestabila. Intrebarea care se pune este daca aceasta opera poate fi considerata ca facand parte din patrimoniul cultural in lipsa dimensiunii etice a actului creator, sau, cunoscut fiind rolul culturii in formarea laturii morale a personalitatii individului, chiar la nivel definitoriu al conceptului, daca putem considera ca numai valorile estetice si filozofice pot defini un personaj ca fiind om de cultura, facand abstractie de latura morala. Despre asta-i vorba!

    Privitor la inteligenta domnilor Plesu sau Liiceanu nu am nici un fel de dubiu, dar o fi posibil sa demonstrezi abilitati de geniu in anumite domenii si in altele inrudite sa dai dovada de totala incompetenta? Alt motiv pentru care te poti ralia unui grup politic strain de valorile spirituale umane este cel material. Este vechi obiceiul ce presupune cumpararea vectorilor de opinie pentru a influenta masele, mai ales cand acestora li se face un marketing agresiv. Conditia este ca acestia sa fie si de vanzare, uneori sunt. Nu stiu daca e cazul celor in discutie, dar in caz contrar ar trebui sa prezinte niste explicatii foarte bine fundamentate.

  14. 14 Charlie Chaplin aprilie 29, 2009 la 1:09 pm

    @Daniel, mi-a placut interventia ta onesta (a treisprezecea pe acest topic) si aluzia fina la adresa operei lui Adrian Paunescu. Ar fi interesant de stiut cum interpreteaza “blocilogicul” (cel care n-a auzit de filosoful Al-Kindi) concesia ta de pana-n politic facuta “blestematei triade”.

    P.S. Logica ta se frange in locul in care ceva trebuie sa fie musai adevarat doar pentru ca e posibil. Evident ca cineva care e “geniu” (sic) intr-un domeniu poate fi incompetent in altele (chiar adiacente), dar asta nu este o necesitate logica. Nu rezulta de aici ca ar trebui sa fie cu necesitate neavenit in alte domenii. Ori tu alte argumente n-ai adus.

  15. 15 Daniel aprilie 30, 2009 la 8:25 pm

    Nu m-am referit la Paunescu, dar exemplul e foarte bun.
    Poate nu am fost eu destul de explicit de aceea clarific. Voiam sa spun ca imi vine greu sa cred (desi nu e imposibil) ca un intelectual de talia d-lui Plesu sa fie atras si mentinut in sustinerea unei grupari politice profund imorale si incompetente, care a fost alianta D.A., dintr-o eroare de evaluare. Nu imi vine sa cred ca a fost sedus de propaganda fara sa vada ca nici macar forma nu are o structura coerenta, ca sa nu mai vorbim de fond. Asa cum spui, este posibil sa se afle in eroare, dar mie imi vine destul de greu sa accept aceasta ipoteza in cazul domniei sale. Evident ma refeream la inalta competenta in filozofie si analiza sociala si aparenta totala incompetenta in domeniul politic, asta daca ar fi sa mergem pe ipoteza erorii.
    Daca pui la indoiala caracterizarea pe care ma facut-o aliantei D.A. vezi postarile mele din arhiva, in toamna, si vei gasi acolo numai critica foarte bine argumentata si punctuala.


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,431 other followers