Jos alegerile!

Cui ii mai trebuie alegeri, daca ne punem deja problema ca ele costa prea mult, mai ales intr-un an de criza? Cam asta ar trebui sa fie concluzia celor care lanseaza din nou ipoteza suprapunerii  alegerillor europene peste  cele prezidentiale, din motive financiare. O ipoteza care este insotita de un scenariu halucinant: presedintele va fi ales in iunie, dar isi va incepe mandatul la toamna, dupa ce actualul mandat va fi expirat. Unii spun ca asa ar fi modelul american (ceea ce este profund fals). Se spune ca, dat fiind ca legea nu interzice explicit acest lucru,  in felul acesta  s-ar face o economie si s-ar rezolva mai repede dilema electorala a acestui an.

Daca tot se pune problema organizarii alegerilor cu jumatate de an inainte de inceperea mandatului, de ce sa nu ducem aceasta idee chiar  mai departe. Am putea organiza, spre exemplu, , odata cu alegerile europene si prezidentiale din 2009, si alegerile parlamentare din 2012.  Sau chiar sa facem liste cu candidati luati de la organizatiile de copii si juniori, pentru parlamentarele din 2016 si 2020. De ce nu? N-ar fi mai ieftin?

Mai mult, daca peste cinci ani incepem sa platim imprumutul de la FMI, riscam sa avem atunci o devalorizare a leului care sa insemne un cost foarte ridicat pentru societate in ceea ce priveste organizarea alegerilor. Asa ca o solutie de reducere a costurilor ar fi aceea de preluare a modelului american de a se vota pe perechi. Si, in loc sa votam presedinte-vicepresedinte, sa votam presedinte 2009-presedinte 2014. Poate chiar pe acelasi buletin de vot.

Putem sa ducem modelul mai departe si sa eliminam alegerile cu totul. Daca instituim monarhia “neconstitutionala”, cu dinastia Basescu I, nu mai facem deloc alegeri. Si asa sunt scumpe. Iar dinastia ar produce o perpetuare a modelului regelui Mihai, care are, la fel ca si Basescu, doar fiice.

Sigur ca putem glumi si putem cauta la nesfarsit consecinte utile si amuzante ale unei astfel de aberatii (astept si de la voi alte variante). Dar situatia este cat se poate de serioasa. Doar pentru ca legea nu interzice explicit acest lucru, mintile “luminate” din jurul presedintelui s-au gandit la acest scenariu, pentru a evita o confruntare electorala adevarata. Si pentru a-si castiga o vara fara raspundere politica, intr-un moment in care criza impune tocmai o accentuare a raspunderii. Iar noi, cei care ne opunem incalcarii spiritului unor legi absolut democratice, vom fi catalogati drept propavaduitori ai cheltuielilor publice “dezmatate”, asa cum le-a numit premierul Boc. Stiu ca dictatura e cea mai putin costisitoare forma de guvernamant, dar nici chiar asa! Iar daca noi, ca politicieni, ca parteneri “egali” la guvernare ai PDL, ca oameni care chiar credem in spiritul democratic al Constitutiei noastre, suntem dispusi sa acceptam asa ceva, atunci chiar ne meritam soarta.

82 Răspunsuri to “Jos alegerile!”


  1. 1 Andrei martie 27, 2009 la 7:36 pm

    Situatia actuala nu e una buna . Am avut alegeri in 2007 , am avut in 2008 2 transe , avem anul asta din nou . Problema e ca in anii cu alegeri politicienii simt nevoia sa fie cat mai populisti cu putinta si voteaza tot felul de pomeni electorale pentru ca sa arate cat de mult le pasa de popor , pomeni electorale care duc in final la deficite tot mai mari

    Asdar costul alegerilor nu e in hartia pentru buletinele de vot ori tusul folosit , ci in ceea ce voteaza alesii poporului in perioada de dinainte de alegeri

  2. 2 Lucia Verona martie 27, 2009 la 8:03 pm

    Dar de ce mai e nevoie de alegeri? Nu se poate da un decret de numire? Un ordin al guvernului sau o ordonanţă de urgenţă. Ar fi mai simplu, mai ieftin, mai sigur :)

  3. 3 Daniel martie 27, 2009 la 8:03 pm

    Am putea spune ca Baselu are pregatiti pentru alegerile din vara pantalonii rosii, iar pentru cele din toamna pantalonii maro? :)

  4. 4 instalatorul martie 27, 2009 la 8:11 pm

    Bun pamflet.
    Si cred ca nu ar fi exclus ca subiectul sa fie legat si de visul secular de aproape circa aproximativ patru ani si ceva legat de resincronizarea unor alegeri, daca nu cu cele interne macar cu cele europene. Desi, la cotele de intentie de vot care se vehiculeaza, nu stiu cine pe cine va trage in sus si cine pe cine va trage in jos in proaspatul triunghi electoral Traian Basescu – PDL – Elena Basescu. Dar s-ar putea sa se lege si de un lucru pe care mi l-au spus chiar azi vreo doi prieteni profesori si anume ca ei, in cursul acestei saptamini, au fost anuntati de directiunile scolilor ca vor fi mari probleme cu salariile profesorilor in trim. IV. Daca extrapolez ideea – desi e cam imprudent – s-ar putea ca in inaltele cercuri sa se fi ajuns la concluzia ca s-ar putea sa avem de-a face cu un ultim trimestru rau predictat si deci cu comportamente populare imprevizibile, in care nu se vor sti cum se vor duce voturile unui popor necajit, suparat si poate si flamind. Oricumva rog sa verificati, am auzit ca Abramburica mai nou ar fi de gasit pe HI 5, birfeste presa ( tot e mai bine decit la circiuma). Si atunci, pe fondul pe care pentru toamna singurele lucruri sigure care se intrevad sunt tulburelul si tuica proaspata, ar fi posibil ca unor guvernanti sa le treaca prin cap si asa ceva.
    Si am mai vazut si ca in chestiunea Sandru au trebuit sa se pronunte niste intelepti de la Bruxelles ca lucrurile sa fie puse pe fagasul firesc si sa se linisteasca apele; asa este cind prostul arunca piatra in balta. Se contureaza o lupta dreapta a eurofemeilor independente (doamnelor, in sloganuri sa va loviti, sau…?).

  5. 5 Mihnea Georgescu martie 27, 2009 la 8:17 pm

    Băsescu are doar fiice, ca Regele Mihai!

    Eeeeeei, şi eu am o fiică, nu e frumos, domnule Năstase, să vă luaţi de noi ăştia taţii de fete!

    Ca să fiu maliţios, se spune că intelectualii fac fete şi ţăranii băieţi! ;) :)

  6. 6 Mihnea Georgescu martie 27, 2009 la 8:34 pm

    În altă (?) ordine de idei, gând la gând cu bucurie şi eu mă gândeam că Monarhia salvează România şi doream să începem prin a recupera Sceptrul lui Ceauşescu!

    Cu sabia lui Ştefan cel Mare aţi rezolvat-o parţial, poate găsiţi şi Sceptrul lui Ceauşescu, care a fost furat din C.C. în ’89…

    Sau o fi lângă Aurul Dacilor, lângă Termopanele din Zambaccian?

    Ce piesă de colecţie, gândiţi-vă numai! :)

  7. 7 Mihnea Georgescu martie 27, 2009 la 8:35 pm

    Despre Sceptrul lui Ceauşescu am scris aici! Mâine se împlinesc 35 de când l-a luat în mână! ;)

    http://mihneageorgescu.wordpress.com/2009/03/27/pierdut-sceptru-gasitorului-recompensa/

  8. 8 leo martie 27, 2009 la 8:38 pm

    Na, că nu-s singurul de nu şi-a primit zilele astea tainul de medicamente-medicamente-medicamente la timp… :lol:
    În altă ordine de idei, machidoane, nu ne faci o dată hatâru să te-aduni cu telectualii tăi la biblioteca goldănşliţ, şi să ne laşi pi noi, ciobani şi ţăranii, să faceam ce-am ştiut a face înainte să se inventeze telectuali şi soţietăţi ţivile? adicătelea să durăm o ţară, să aibă dinupăturicii adunaţi de prin fanar ori lipsca ce prădui?! ce zici?! îţi sună cunoscut refrenul ba-tu-ba-tu-ba-tu, nu-i aşa?

  9. 9 Cogito ergo sum martie 27, 2009 la 8:43 pm

    @Mihnea Georgescu

    Băi Mihneo, se zice că imbecili, retardaţii sau alcoolicii fac doar fete şi isteţii fac doar baieţi.
    Ia verifică tu exactitatea acestei ziceri analizand prima ta afirmaţie.

  10. 10 costi martie 27, 2009 la 9:05 pm

    D-le Presedinte Nastase,

    Cred ca merita citit asta:

    http://constantin-brincus.blogspot.com/2009/03/nu-veau-sa-fiu-sluga-nimanui.html

    Poate face obiectul unei declaratii politice in Camera. Sa auda si unii dragi parlamentari, poate se regasesc putin. Poate……

  11. 11 Publius martie 27, 2009 la 9:15 pm

    Un pamflet slabut presarat cu glume pre-scolaresti. Si nici orizontrurile de asteptare ale pamfletarului-blogger nu sunt departe: “Sigur ca putem glumi si putem cauta la nesfarsit consecinte utile si amuzante ale unei astfel de aberatii (astept si de la voi alte variante). “

    Vad ca păsăretul vizitator nu s-a lasat asteptat si produs prompt glumite de acelasi calibru, probabil pentru a nu-l pune pe intaiul blogger (cica dintre politicieni) intr-o lumina (si mai) proasta, caci altminteri sunt convins ca ar fi fost cu totii in stare de umor veritabil (mai putin Lucia Verona care… nu, mai bine nu!).

    Totusi nu poate produce nimeni niste idei veritabile despre cum ar trebui sa arate un sistem electoral coerent, universal valabil in esenta si particularizat la realitatle Romaniei in forma? Distractia ar fi maxima, iar rezultatele surprinzatoare. Reforma electorala ar putea incepe foarte bine pe un blog al unui politician caruia respectiva reforma i-ar putea
    confirma (non)valoarea. Incercam?

  12. 12 Mihnea Georgescu martie 27, 2009 la 9:38 pm

    Stimaţi Colegi,

    Şi statistic vorbind, la ţară se nasc mai mulţi băieţi decât la oraş!
    Acum, Domnul Năstase nu se supără, că dânsul e mizilean, om din Popor!

  13. 13 Mihnea Georgescu martie 27, 2009 la 9:45 pm

    Păi şi ce, Baciu Leo, eu aş fi onorat să beau o bere la GoldenBlitz cu nea Traian, în definitiv e constănţean de-al meu! Eu stau de vorbă cu oricine, nu am greţuri!

  14. 14 Codrin Scutaru martie 27, 2009 la 10:00 pm

    Excelent, domnule profesor! Intr-adevar, ironia poate merge si mai departe si sa ne trezim intr-un scenariu kafkian de functionare a sistemului politic intru binele celui ales. Mitul Eroului Salvator e exploatat insa, din pacate, de fiecare data. De la Iliescu la Emil Constantinescu, de la Mircea Geoana la Crin Antonescu. Fiecare lider ne salveaza de ceva. Uneori, unii au capacitatea de a capta energii. Nici unii nu isi doresc insa sa fim mai rationali.
    Am un singur amendament, folosirea comparatiei, fie ea si ironice, cu fostul rege Mihai, a fost fortata si neavenita. Nu au nimic de a face unul cu celalalt.

  15. 15 catalina martie 27, 2009 la 10:18 pm

    chiar asa, iar alegeri!? eu propun urmatorul lucru: il dam jos pe base si il punem pe domnu’ adrian:))

  16. 16 catalina martie 27, 2009 la 10:22 pm

    m-as bucura enorm daca pe listele de vot as gasi numele Adrian Nastase!
    din partea mea aveti un vot garantat !(si poate mai fac rost si de alte voturi):))

  17. 17 Plano martie 27, 2009 la 10:27 pm

    “Iar daca noi, ca politicieni, ca parteneri “egali” la guvernare ai PDL, ca oameni care chiar credem in spiritul democratic al Constitutiei noastre, suntem dispusi sa acceptam asa ceva, atunci chiar ne meritam soarta.”

    Fraza aceasta spune totul despre modul cum functioneaza PSD. Daca dvs., care sunteti presedintele Consiliului National, aveti indoieli ca veti putea sa stopati improvizatiile constitutionale ale “aliatilor”… ce sa mai creada electoratul social-democrat despre coerenta actului de decizie la varful partidului…
    Arta dedublarii in partid, zicea Cristoiu astazi. Veti constata ca si electoratul social-democrat se va dedubla cu ocazia alegerilor din acest an…

  18. 18 Mihnea Georgescu martie 27, 2009 la 10:33 pm

    Baciu Leo, dragule,

    A stat el ANul cu diavolul băsescu în casă atâta amar de vreme şi eu să nu-l sufăr la un pahar de vorbă la GoldenBlitz fie şi preţ de câteva ore, precum celălalt machidon, BeKaLi? Nu se face, monşer!

  19. 19 einstein martie 27, 2009 la 10:53 pm

    totusi, alegerile vor fi la termen, important este mesajul la care vor mai fi sensibili romanii, mult prea apasati de grijile supravietuirii.

    in contextul in care rolul odiosului este luat, al filozofului, de asemenea, ramana vacant cel al omului cu solutia. al liderului, care gandeste constructiv – politic, social, institutional, etc. – care nu face atacuri la persoana, ci propune masuri concrete pe termen scurt si mediu ca sa iesim din…mocirla ultimilor ani.

    in momentul in care odiosul este atacat frontal i se da valoare si, mai ales, apa la moara…conflictul fiind naturelul sau doar, nu?

    noapte frumoasa!

  20. 20 Valentina martie 27, 2009 la 11:56 pm

    Nu stiu ce sa mai cred, nu stiu ce sa mai zic… Bine, totusi, ca exista un politician caruia ii poti spune ceva… traim haotic, halucinant si josnic. Din pacate, eu nu mai inteleg nimic. Dar am o intrebare: dumneavoastra, oamenii politici care puteti face cu adevarat ceva… de ce lasati barca sa se scufunde? Lucrez in administratie. Am postat ceva aici: http://valentinamelcea.blogspot.com/2009/03/tara-care-zace-suspina-si-moare-sub-noi.html e o rabufnire care ma va costa, poate, locul de munca. Am vrut sa stiti, pt ca aveti si Dv. un reprezentant acolo. Chiar nu mai inteleg nimic… spre ce naiba ne indreptam?!?

  21. 21 horya martie 28, 2009 la 12:19 am

    cred ca lumea s-a plictisit de politica..ceva mai rau ca pana acum.. dar totusi multi dintre noi se vor duce la vot la prezidentiale.. sa-l dea jos pe Basescu..desi nu prea stiu motivele..pentru ca nu le-am aflat..ca el mai sunt si alti politiciani..dar cel putin stiu ca Train Basescu nu ne va mai conduce..numai daca nu face vreo schema cu PSD..ca la alegerile de acum cativa ani de la primaria capitalei sau de ce nu si la alte alegeri. Deci, ma duc sa votez..dar deocamdata sunt indecis.. Mircea Geoana sau Crin Antonescu.. sau aleg Vadim Tudor..sau un alt candidat.. sa vad.. ce o sa mai apara..

  22. 22 Sibilla martie 28, 2009 la 12:45 am

    @All,
    Pentru prima oară viu cu-o rugăminte… ţucu-vă cu respect, of course, dacă să poati, olecuţă de linişte deplină s-aud şi io, umila de mine, ce zâsă fifi înaripatul de umbla mai acu câteva luni cu şlagăre di jienu : ” kuskră ”, ” drugarica ”, etc. etc …
    Zisă ceva de băieţi, Aurul Dacic ???
    ssssstttt…. rogu-vă, s-aud tot, că deh, sârbul nu uită nu iartă, dar, să nu-i zâşeţi musai cameleonului, că am eu ace şi descântece di ” cojoacele ” mnealui….auuuuu…. dar chiar o zâs !
    Claro, cred că piesă de colecţie devii Mihneo curând, dar nu spui nici de-a naibii în ” vitrina ” cui, nah… adicătelea, tălică până să devii timbru, ar fi trebuit să-ţi stâmperi limbarniţa, să iei notiţe bre despre ce-o fi aia ea … valoare, filfisoful majkii.
    Sibilla
    P.S.
    No vezi numa că cică-şi traje viţeluş Jioană autostradă dotată cu lavinia haia şi cu guţă-căpuşă pi post de semnalizator, şi cică zăusul fiind el cam uduţ la bracinari ar ave nevoie de pamperşi, fă-te util bre, cu-aşe ocazie nu te mai întâlneşti , zău ! No, precum vezi, dacă joci şi colo şi dincolo, acu ai di ales, bre… ” succesuri ” !
    P.P.S.
    Cer scuze tuturor, mă veţi ierta, că-i deajuns că mă va spurca machidonul de-acilea-nainte ;) Io nu-l pusă-i să vorbească, pe onoarea me, şi eu chiar ştiu ce-i aia !

  23. 23 vladp9 martie 28, 2009 la 12:46 am

    de asta ce ziceti? ca fost premier si insider in chestiuni mai de substanta privind raporturile cu fratii de peste Prut

    http://chrisalida.wordpress.com/2009/03/27/si-a-fost-27-martie-91-de-ani-de-la-unirea-moldovei-cu-romania/

    si va rog ajutati la acest sondaj – sinceritate maxima, va rog

    http://chrisalida.wordpress.com/2009/03/21/398/

  24. 24 Boc-Troc-POC martie 28, 2009 la 6:44 am

    Domnule Presedinte,cand se organizeaza contgresul PSD pt desemnarea candidatiilor???
    Social-democraţii moldoveni reiau apelurile de asumare de către liderul PSD, Mircea Geoană a candidaturii pentru alegerile prezidenţiale. Vicepreşedintele PSD Gheorghe Nichita, lider al PSD Iaşi, a anunţat, vineri, că îl propune pe şeful de partid candidat la preşedinţie al social-democraţilor. Cu toate acestea, Geoană susţine că procedura de desemnare a prezidenţiabilului partidului îşi va urma traseul stabilit, respectiv va fi nominalizat în cadrul unui Congres PSD.Susţinerea lui Nichita pentru Geoană nu reprezintă o premieră printre pesediştii moldoveni. Cu câteva luni în urmă, fostul lider de Botoşani, Constantin Conţac îşi manifesta în cadrul partidului sprijinul pentru candidatura acestuia la Cotroceni. Geoană avea însă să-l mazilească în conducerea centrală pentru apropierea sa de cercurile lui Miron Mitrea.

    La rândul său, vicepreşedintele PSD Ilie Sârbu a recunoscut că există o anumită stare de spirit în rândul filialelor PSD din ţară, care cer ca problema candidatului la Preşedinţie să fie rezolvată rapid.”Există o anume stare de spirit în filiale. Cei din organizaţii ne spun că am pierdut startul, în timp ce alte partide concurente deja ştiu cu cine merg în alegeri. Ne cer să nu tergiversăm cu desemnarea candidatului. Nu este exclus ca până la congres să ştim cum stăm, adică pe cine vom avea candidat la Cotroceni”, a declarat Ilie Sârbu.

    Tot vineri, preşedintele PSD Covasna, deputatul Horia Grama, a apreciat că liderul social-democraţilor, Mircea Geoană, ar trebui să fie candidatul partidului la alegerile prezidenţiale, deoarece are cele mai mari şanse pentru a ajunge şef al statului.

    În ciuda nerăbdării şi sprijinului manifestat de social-democraţii ardeleni şi moldoveni, liderul PSD, Mircea Geoană nu se grăbeşte să accelereze procedura de anunţare a candidaturii sale. Astfel, desemnarea candidatului la Preşedinţie nu va fi scurtcircuitată, îşi va urma cursul firesc şi va fi făcută în cadrul unui Congres al PSD.

    “Acest mesaj mi s-a transmis şi pe 24 ianuarie, când am venit la Iaşi. Îndemnul şi apelul lui Gheorghe Nichita nu înseamnă să scurtcircuităm procedurile. Vom organiza un congres în care vom desemna candidatul. Dar e prima dată când se pune această problemă”, a afirmat Geoană.

    Preşedintele PSD a sublinita însă că este necesar ca partidul să ridice steagul de luptă pentru alegerile prezidenţiale din acest an. “Este nevoie să ridicăm steagul de luptă. Sunt convins că acest lucru trebuie accelerat şi sunt convins că după discuţiile cu colegii din toată ţara îl vom face repede”, a mai spus Geoană.
    Aveti grija dl.Presedinte,faceti tot posibilul sa castigati aceasta cursa cu Geoana!Avem toata increderea in dumneavoastra.
    O zi buna.

  25. 25 Mihnea Georgescu martie 28, 2009 la 8:09 am

    Bre, drugarica, vezi că azi e meci mare România-Srbija! He, he, he… ;)

  26. 26 Mihnea Georgescu martie 28, 2009 la 8:10 am

    Şi s-avem parol, kuskră, e taman la Constanţa meciul, la mine şi la băsel… :)

  27. 27 blogideologic martie 28, 2009 la 8:27 am

    “Reforma ar putea incepe foarte bine pe un blog al unui politician [...] Incercam?”
    De fapt, a început. Cui îi este teamă ?

  28. 28 blogideologic martie 28, 2009 la 9:18 am

    @ Publius
    Tu eşti un federalist ? De ce ?

  29. 29 Anti Nastase martie 28, 2009 la 9:27 am

    Instalatorul spune , bun pamflet ,Publius probabil intr-o alta viata, (translind citiva ani la deal), mimigoraful lui Nero, pune in gura celuilalt imparat al zilelor noastre propriul sau dicton ,nessesitas non habet legem,
    si declaseaza in acelasi timp pamfletul ca , slabut.Dar uite ca pamfletul are rezonata intre pasaret ,zice publius si ma intreb de care pasaret o fi vorba ,pentru a papagalii sunt toti plasati pe firele telefoanelor fara fir de la Cotroceni si nu in ingustimea strazii Zambaccian.Domnisoare Lucia Na Vero rezoneaza puternic si dansa si in consonanta cu gluma lui Nastase, o ia de buna si propune numirea presedintelui ,Basescu bineinteles printr-o ordonanta de urgenta probabil.
    Eu , nu din negativismul meu anti-nastase critic pampletul ci critic doar idea nastrusnica a pamfletului de a face inca de acum alegerile parlamentare pentru 2012.Ca sa folosesc termenul domnului Nastase, pot spune ca este o idee halucinanta sa alegem cu mortii de miine vii de azi, pentru ca cine stie care dintre noi va mai apuca 2012.Cica anul asta va fi un cutremur de o magnitudine deosebita , si nu se stie inca unde va fi epicentru.Si ar mai fi o treaba domnule Nastase dumneavoastra inca nu ati inteles ca papagalii domnului Publius , doresc pentru 2012 doar alegeri prezideniale,adica nu-si mai doresc pur si simplu parlament, cica lor le ajunge doar ca domnisoara Basescu sa fie aleasa in Parlamentul European.
    Apropo si by the way ,ca sa ma dau englez, ati auzit unde va servi masa inainte de meci ,presedintele Romaniei si Presedintele Serbiei? Dar stiti si de ce?
    Si ar mai fi o chestie ,sincer dl. Nastase ,doresc sa cred ca in acesti cinci ani ,ati invatat ceva , v-ati schimbat ,”pe aici pe acolo ,pe la punctele esentiale”, ceva imi spune sa fiu rezervat. O observ pe doamna ministru Adronescu, a revenit identica cu acea binecunoscuta abramburica,absolut nici o schimbare.

  30. 30 blogideologic martie 28, 2009 la 10:05 am

    @ Mihnea Georgescu spune:
    Ştiu că Salvador Dali a lăudat “Sceptrul lui Ceauşescu”. În definitiv, Mircea Cărtărescu laudă, în Levantul, sceptrul unui rege maghiar (de ce oare ?).

  31. 31 eugen martie 28, 2009 la 10:09 am

    Ce alegeri prezidentiale ?. Asta tebuie bietei tarisoare sarace?
    Pentru economii mai radicale propun ca o data cu alegerile europene
    sa facem un referendum cu o singura intrebare ” Sunteti de acord ca mandatul genialului cirmaci mult stimatul si iubitul conducator al statului roman Basescu sa fie prelungit pe viata ?”
    Optiuni de vot
    DA ( alegatorii vor primi o stampila cu sceptru imprimat )
    NU pe viata doar pe 10-15 ani pina distruge mafia (stampila cu mitraliera)
    NU sa se roteasca o data la 5 ani cu candidatul independent EBA ( stampila cu logo -ul Bamboo si o rochita cool)
    Da – dar sa schimbe circiuma preferata in fiecare luna si traga in tepa un corupt la TV pe saptamina. (stampila cu teapa si o sticla de whisky)

    In ce ma priveste in amintirea momentului de acum 20 de ani cand tara a scapat de un alt conducator providential as vrea pentru prezidentiale sa folosesc o stampila cu elicopter decoland din Cotroceni (ca de vapoare nu mai “este”).

  32. 32 instalatorul martie 28, 2009 la 10:52 am

    “Jos alegerile” zice nu doar dl Nastase, ci par a zice si unii fruntasi pesedisti in ceea ce priveste investitura la candidatura la presedintie. Chestiunea pare a fi unul dintre primele produse informationale ale noului consilier politic dl Gusa: pe de o parte, niste fruntasi pesedisti incearca scurtcircuitarea congresului partidului; pe de alta parte vedem comiterea a ceea ce Aya ar fi denumit acum doi ani o translatie, adica deghizarea problemei daca dl Geoana va fi investit ca si candidat in problema cind va fi dl Geoana desemnat ca si candidat, ca si cum problema “daca” ar fi deja rezolvata. Ideea ar fi inocularea atit intre ceilalti fruntasi pesedisti cit si in opinia publica a faptului ca zarurile pesediste ar fi fost aruncate, cu ajutorul unor vocalize care in loc sa fie facute in baie sunt facute in fata media; iar in fapt sa observam ca pina acum sunt vreo trei sau patru insi care fac pe tenorii, pretinzind insa ca ei vorbesc pentru tot pesedeul transilvan si pentru cel moldav. Pesedeul valah nu a gasit inca, se pare, nici o voce demna de fonoteca de aur a dlui Geoana, care sa fie selectata de culegatorul de folclor Cosmin, prin Codrii Vlasiei e mai dificil. In spatele lor nu se arata insa nimeni, replica de confirmare din filmele noastre istorice “asa e, bade Vasile!” lasindu-se asteptata. Ceea ce inseamna ca izmeneala dlui Geoana care indeamna la congres tocmai in nadejdea ca organizatiile nu il vor lasa sa il tina are efectul contrar, majoritatea fruntasilor pesedisti, obisnuiti cu concretul, dorind sa vada si sa pipaie buletinele de vot. Cu atit mai mult cu cit cealalta actiune politica a dlui Geoana – si anume o intilnire cu electorii simpli din Albesti, Mures – gindita probabil tot de noul sau consilier s-a incheiat cu un esec: electorii simpli i-au declarat dlui Geoana ca vor vota cu actualul presedinte. Sa retinem ca acest lucru s-a petrecut pe fondul practicii naturale a romanului simplu de a spune boierilor ceea ce ei vor sa auda si de a nu se pune rau cu potentialii stapini, ceea ce este de inteles, fiindca nu costa nimic si fiindca oamenii simpli nu au de ce sa-si complice viata suparind marimile tarii. Mai precis, lucrul cel mai grav nu ar fi declaratiile electorilor luate in sine, ci faptul ca dl Geoana nu a reusit sa obtina nici macar niste reactii de complezenta, fie ele si urmate de injuraturi rostite in gind. Asa incit fruntasii pesedisti care se vor stringe in viitorul congres au la ce se gindi si anume la riscul de a transforma campania electorala a propriului partid intr-o comedie nationala de citeva saptamini, data fiind acum probata capacitate a dlui Geoana de a face lumea sa se decida in favoarea dlui Basescu. Nici sfatuitorii sai relativ la aceasta intilnire nu au fost mai breji, nefiind inspirati in alegerea localiatii vizitate, ceea ce aduce mari indoieli in privinta strategiei si tacticilor din campanie.
    Pina acum, dl Geoana s-a folosit cu succes de strategia unui anumit fel de cirmaci de canotaj: vrind -nevrind, daca vrea sa cistige competitii ori sa urce pe podium, echipajul cu +1 trebuie sa fie unit si sa traga zdravan la rame ori la visle in ciuda strigatelor neinspirate ale cirmaciului, prin portavoce. Doar ca, ori de cite ori a inregistrat succese, pe podium a urcat si acel +1, omul in plus, consolidindu-si pozitia de cirmaci in ciuda nepriceperii sale. Omul incearca si acum la fel: daca il imping la presedintie, pesedistii reusesc sa scape de el, urmind ca partidul sa isi aleaga un alt presedinte; un fel de eliberare prin promovare. Daca nu reusesc, urmeaza a-l avea in continuare pe cap. Ideea ca pesedistii vor ramine la guvernare daca va cistiga Crin Antonescu este discutabila: un Traian Basescu perdant va stirni cutremur in PDL iar Crin Antonescu va avea si optiunea unui guvern PNL plus un PDL modificat, asa incit trecerea prezidentialelor in planul secund al preocuparilor in raport cu guvernarea ar putea avea rezultatul din 2004, atunci cind pesedeul l-a vindut pe dl Nastase si in loc de si presedinte si guvernare s-a ales cu nici presedinte nici guvernare. Iar daca fruntasii si congresul nu judeca lucrurile corect atunci se poate intimpla la fel si de aceasta data; asta ca sa nu mai vorbim de ceea ce isi poate imagina in plan politic mintea unui domn Basescu scapat in al doilea mandat si, deci, eliberat de orice griji. Asa incit urari de cugetari limpezi catre viitorul congres. Oricum, la non-votul pentru dl Geoana al albestenilor se va adauga si non-votul meu: in ceea ce ma priveste, nu merita sa ma deplasez 50 de metri pina la sectia de votare pentru dl Geoana.
    Iata ca, in sprijinul ideii de a cupla alegerile europene cu cele prezidentiale, este scos de la naftalina un sondaj al agentiei pentru strategii guvernamentale vechi de citeva luni de zile, potrivit caruia se prezice o prezenta foarte slaba la vot la europene. Sondajul face doua sugestii implicite: una ca, pe acest fond, romanii de origine maghiara – care vin disciplinati la vot – ar obtine cam o treime din locurile europene si alta ca asocierea cu o alta competitie electorala, mai apropiata de sufletul electorilor si bazata pe tras si porcareala ca la turca, ar spori atractivitatea si deci si interesul electoral. Doar ca, cu acest prilej, ne lamurim si cam cu ce se ocupa de fapt aceasta agentie guvernamentala de nu avem neam de strategie, iar in fata crizei, cu guvernul si presedintele este ca si cum am fi singuri.

  33. 33 Cogito ergo sum martie 28, 2009 la 10:58 am

    @Publius

    Zici: “Vad ca păsăretul vizitator nu s-a lasat asteptat si produs prompt glumite de acelasi calibru …”

    Văd că încerci să te distanţezi de “pasaretul vizitator”, cu toate că te infiltrezi chiar în mijlocul stolului. Dar tu, un fel de “corvus corone”, pentru că-ţi cunoşti bine năravurile, sonoritatea glasului, dar mai ales penajul, te crezi un tip aparte.
    Ai dreptate! Esti un tip aparte.
    Ia de vezi care-ţi sunt însuşirile! http://www.eukarya.ro/taxon/2120

  34. 34 Sibilla martie 28, 2009 la 11:18 am

    @bre machidoane Mihnea,
    Vă bat sârbii, mătură terenul cu voi majkă… la ce ” strategii ”, aşezări în teren şi schimbări de-a-mboulea ” execută ” Piţi, că oricum numa el le pricepe…. auuuu… numai că, băsescu ”„ le are cu negoţul, carele va să zică rezultatul depinde ŞI de ce i-o fi trecut prin mansardă tilictualului tălică, ştii cum e : vânde, cumpără, ce mai conteşte, orgoliul cheliei sale să fie gâdilat

    Dar, tălică, ce te dai … cocoş pe-acilea, după ce că şezi cu curu-n patru luntre… Te pomeneşti că ieşti ” complicat ” ( nu zâc implicat, e prea mult la ” valoarea ” ta ), că-mi trecură pe lângă ureche nişte zvonuri bre Mihneo. Mare admirator al blondei cu fâlfâiri pe la Langley, da te ţii de convorbiri telefonice cu răspopitul mitoman…. interesno ;) Ia-n vezi că ceva trasee ale matale fură interceptate bre…tălică ştiezi bine că NU la jonglerii cu terenuri mă refer, da roagă un preten să te descâlcească ce-o fi aia directă de dreapta , poa te-ajută Ilie..
    Temă de casă, machidoane :
    http://www.caon.ro/stiri/im:caon:news-caras/articol/cand-te-privesti-in-oglinda-ce-vezi/cn/news-20090327-01552239
    Concluzionând : ciuti bre !
    Sibilla

  35. 35 leo martie 28, 2009 la 11:22 am

    Băi, guştere dă culoare verde-curcubeu, când ai dreptate ai: aşa bine ţ-ai ales „reperele” la care să te raportezi, încât acu îţi poate înţelege orişice sărac cu duhul „simptomele” de gheişă…
    PS
    bag sama, te oftici, că noi, cei cu suflet de de neînfricat leu kosovar, nu de tenie de prin fanar, câştigăm oricum în seara asta: noi vom avea oricum cui face galerie în Africa de Sud! Şi asta din suflet, nu din vremelnic interes… şi, oricât ne-ar durea sufletul să vedem cum, exact la fel ca-n politică, prostocraţia ălora de fac pă dăştepţii, pă telectualii, ne-a dus spre faliment, măcar avem a ne bucura de bucuria altora, apropiaţi sufletului nostru… şi asta puternic ancoraţi pe malul ţărmului nostru de perenitate, nu cu picioarele dăjghinate de încercarea disperată a unora de a-şi împărţi pidosnicia în cât mai multe luntrii…
    PPS
    cât despre ce-ai citit tălică pe fugă, între două lecturi cu dame şi juveţi, să ştie că scria „Patria este norodul”, nicidecum „nărodul”. n-am să-ncerc aţi explica noţiuni abstracte, precum „patria”, că-mi este cunoscută deviza păsărilor călătoare „ubi bene, ibi patria”… ci trebuie doar să reţii că, dacă din sânge poţi sintetiza apă, viţăversa n-are să-ţi iasă, oricât te-ai strofoca…
    ZBOGOM!

  36. 36 Pastel martie 28, 2009 la 11:59 am

    Dati-mi voie! Sa continui propunrile Dv.. Sigur ca sa nu fie tara afectata de costurile mari ale alegerilor. Cum mai GRIJULIUL domn BERCEANU propovaduia mai ieri. Este nevoie de o ordonanta de urgenta, semnata , desigur de Dl. BOC, aprobata de Dl. TB, si insusita de PeDeLei, de popor. Aceasta ordonanta sa fie data “in cunostinta de cauza” cu mai multe variante de “alegeri”, care sa poata fi aplicabila dupa nevoi, ori dupa criterii convenabile mesenilor nuntasi.
    Variante de alegeri prezidentiale:
    1) Cistiga cel cu mai multi ani de presedintie intr-un mandat;
    2) Cistiga cel care are mai multi politicieni din familia sa inscrisi pe listele europene si prezidentiale ;
    3) Cistiga cel care in prezent are imunitate suta la suta si nu are dosare pe “ROL” la DNA;
    4) Cistiga cel care fura mai mult (ca si pina acum), cu experienta in acest fel, si aprobat la referendum de popor (n-o fi de ajuns referenful, ca n-a trecut mult timp ?
    (Domnii Berceanu si BOC si-ar putea impune autoritatea MORALA , (nu !?), in acest sensibil gest, bine directionat si sluj (it)).
    5) Ajunge presedinte cine se inscrie pe listele PE, si are cele mai multe voturi adunate in familie, cu conditia ca partea masculina sa fie ales presedinte, iar partea feminina sa fie aleasa in fruntea listei (ca doar are suficiente voturi la un loc cu presedintele, garantie 100% pentru moralitatea si etica zilelor noastre);
    6) Nu va fi ales nici-un candidat care a pierdut in alegerile anterioare, candidati cu nume de floare, candidati la care paticula “ESCU” nu apare in coada numelui;
    7) Presedinte nu poate fi nici-un roman care nu stie sa joace dupa horele lautaresti, tiganesti, care nu stie sa bea o “tuYKa” in sau la “GOLDENBLITZ”, care nu stie cind este sau nu imputit sau imputita un jurnalista ori o tiganKa;
    8) Nu poate ajunge presedinte cine NU este in stare sa aiba sub picior, cind unul cind altul, macar un BOC (boc-ul este un dispozitiv, cu trei puncte de sprijin pe pamint – doua bare scurte, ca un V rasturnat si o bara inclinata, sprijinita pe virful “V”-ului si pe pamint, precum sta omul ” in doua miini si virful picioarelor” la un exercitiu de flotari, dispozitiv pe care se sprijina copita calului la potcovit ); ce nume predestinat ?
    9) Guvernul sa “EMITA” UN APEL UMANITAR, prin care viitorii candidati, anuntati, sau presupusi candidati la alegerile prezidentiale, sa anunte, INAINTE de 1 IUNIE, ca CEDEAZA in BENEFICIUL tarii si al GOSPODARILOR de azi, pusi sa guverneze mismasurile pe plaiurile romanesti, si pentru cresterea odraslelor lor in strainatati;
    10) Ultima porunca! a guvernului BOC: – INTERZIS CANDIDATURI ALE POLITICIENILOR CU STATE VECHI, RECUNOSCUTI SI APRECIATI DE STRAINI SI DE ROMANI, POLITICIENI DEPRINSI CU MORAVURI AMBALATE CU MAI PUTIN DE 5 000 000 DE VOTURI!
    Astept recompense, pentru inovatiile-sugestii, si daca este posibil o avansare in cel mai mare grad de IPOCRIT!
    PS. Ma astept, din zi in zi, ca dl. BOC sa treaca la aplicarea taxelor pentru paminturile neprelucrate, taxe preconizate si justificate de dl. presedinte, care a spus printre altele, “Este un lucru care mie (nu – care este) ca om (nu femeie! nu PRESEDINTE), care NU STIE PREA MULTE LUCRURI DE AGRICULTURA (sa vezi si sa nu crezi – intelectual din intelectual care coada vacii n-a scos-o niciodata din galeata cu laptele , cald, muls intre picioarele “dinsei” parca asa se mai spune in popor, in zona in care s-a nascut presedintele, vorba de inalt respect pt. animale – dinsul ori dinsa, spre deosebire de “el” si “ea”, cind vine vorba de o “imputita” sau de un ” Ga (o sau u)zar”- cum o fi pronuntat atunci, mai intelectual decit oricine, ca sa ramina s-in dictionare) IMI RIDICA SEMNE DE INTREBARE. ” VEDE-TI, nu stie ce-i agricultura, si cu ce se maninca, si cu ce se face, si cine a mai ramas la sate sa o faca, si nici daca mai sint sape, pluguri, cai si sau tractoare, care sa are, pe ogoare, nu stie ca seceta nu intreaba la ceas de seara, pe dl presedinte, unde ar fi bine sa mai faca ravagii, nu stie (ca nu vrea) ca agricultura (cita sinceritate!) si fara seceta, poate fi pagubita de ploi mai multe, de daunatori – gindaci, plosnite, viermi, lacuste, soricei si altele, de boli precum taciunele, malura, fainarea, rugina, putregaiul (of! cit putregai in lumea asta conducatoare, aleasa sa faca bine si care face in loc numai rau; de ce i-o mai tine Dumnezeu!; Iarta-ma Doamne! Nu mai trece cu vederea si pune-i in IAD, unde le este locul), nu stie ce mai trebuie la o cultura, fie ea de orice fel, pe paminturi saracite si ogoare lasate in paragina din lipsa de posibilitati financiare si posibilitati fizice (imbatrinirea satenilor si orasenilor care vor sa se mai reintoarca la caminele parintilor), nu stie (tot ca nu vrea si nu recunoaste), ca omul de rind a piredut mult, pe experiente proprii din culturile anilor prcedenti, cheltuind pentru o cultura mai mult de cca 4-5 ori, fata de ce a reusit sa mai adune din munca unui an agricol, ajungind, in fapt, la un faliment, nedeclarat, acceptat, pus in seama vointei Domnului, si nespovedit domnului presedinte (ca altfel ar fi stiut), fiindca ar fi fost banuit de cersetorie (iar bunul simt al sateanului este legat mereu de tacere, de rabdare si incruntare, de speranta la Dumnezeu care are grija si de “OILE” sale, nu ca idolii PeDeLei), Nu stie (mare nestiutor Doamne! cum de l-ai pus sa conduca tara daca nu stie, si mai ales la oile tale pus-ai LUPUL paznic!?), ca taxele profetite in slujba BOC-lui, ar fi BOMBOANA PE COLIVA, (of, iar am ajuns la produsele agriculturii necunoscute de intelectualii SUS-PUSI sa conduca destinele tarii!), pe coliva taranului roman, inca viu, inainte de trecerea in nefiinta (n-mi plce sa spun moarte), care tace in continuu si inghite sec, minciunile si promisiunile. Te rog DOAMNE DUNEZEULE, bun la nesfirsit in toate, ma iarta si ma rabda pentru neputinta abtinerii de la pacat, acum in postul mare, prin birfa si ironie la mai marii tarii, care NU STIU NIMIC (dintre greutatile vietii celor pe care tu ii ai sub ocrotire si care in cinstea ta nu cirtesc). Da-mi Doamne tarie in credinta, si celorlalti care mai au putin pina la martiraj, din saracie, din purtarea numarului satanei, din grija datoriei pentru imprumutul FMI, impus de interese straine, recompensatorii, tainice si numai de Tie cunoscute (aici pe pamint este greu sa stii ceva, cind traiesti acolo sus, in dealul Cotrocenilor si pe alte DEALURI, cu capul in NORI, mai aproape de ceruri decit de pamint).
    RUPE-le Doamne gitul ! Inainte sa se instaleze iar in scaunul tradarii nevoilor celor multi. Ma iarta Doamne ca indemnul meu nu se opreste aici. Dezgoleste micimea sufletului lor si marea minciuna ce-o propaga ! Izbaveste Doamne poporul ROMAN, de cel rau, caci numai TU mai esti speranta lui!
    Dmnule AN, buna gazda a nastrusniciilor unora ca mine, pentru abuzul si pacatele savirsite cu buna stiinta mai sus, imi cer scuze. Si celor care au timp sa mai citeasca, macar printre rinduri, astfel de porniri.

  37. 37 Anca martie 28, 2009 la 12:32 pm

    Mie mi se pare ca printr-o astfel de miscare neinspirata, Basescu doar ne-ar da material concret, dovezi vizibile in legatura cu apucaturile-i dictatoriale. Eu zic sa o mai faca si pe asta. De curand si-a tras un autogol cu afacerea Popoviciu, daca isi mai elibereaza si certificatul de dictator haotic si disperat, ne-ar scuti de un mare efort in campania electorala. E de bine, se vede treaba ca nu mai trebuie decat sa-i facem galerie, ca el isi toarna singur cenusa in cap.

    Domnule Basescu, daca din “intamplare” lecturati acest blog — desi lectura nu e dintre activitatile dumneavoastra favorite — am un singur lucru sa va transmit:

    SITUATIILE DISPERATE NU SE REZOLVA CU MASURI DISPERATE.

  38. 38 instalatorul martie 28, 2009 la 2:00 pm

    Publius:”Totusi nu poate produce nimeni niste idei veritabile despre cum ar trebui sa arate un sistem electoral coerent, universal valabil in esenta si particularizat la realitatle Romaniei in forma? Distractia ar fi maxima, iar rezultatele surprinzatoare.” Pentru distractie maxima, rezultate surprinzatoare si idei veritabile in privinta unui sistem electoral coerent va recomand sa provocati discutii pe alte bloguri: poate la Moshe & Mordechai, poate la Victor Ciutacu, poate la Mircea Badea, ori, in functie de gusturi, poate la Pitzipoanca. Distractia maxima si rezultatele surprinzatoare sunt aproape garantate. Din aceleasi cuvinte inteleg ca nici dumneavoastra nu puteti produce niste idei veritabile….
    “Reforma electorala ar putea incepe foarte bine pe un blog al unui politician caruia respectiva reforma i-ar putea
    confirma (non)valoarea.” – propunerea dumneavoastra face din blogul dlui Basescu primul candidat – si cel ideal – pentru inceperea reformei electorale.
    Pentru stiinta dumneavoastra, reforma electorala a inceput odata cu alegerile parlamentare zise si uninominale, cu scopul ca alesii poporului sa fie desemnati direct de electorat, in sens de nominal, si nu indirect, pe baza de liste. Scopul nu a fost atins, o mare parte dintre parlamentari fiind alesi este adevarat nominal, dar nu dintre cei care au intrunit local majoritatea voturilor. Daca nu ma insel, legea electorala reformatoare a fost facuta de dl Pirvulescu, sustinator al presedintelui si decorat al acestuia, ceea ce ma face sa presupun ca a creat legea conform specificatiilor prezidentiale. Ori presedintele este ales direct de electori, ce este de reformat aici, in ce scop?

  39. 39 instalatorul martie 28, 2009 la 2:30 pm

    Dl Nastase: o problema a alegerii in Romania a unui presedinte in vara ca sa il instalezi catre iarna este aceea ca in acest interval de timp sunt mari sanse sa te razgindesti ori sa te plictisesti de el. Pe mine dl Obama a reusit sa ma plictiseasca la culme pina la instalarea sa, deoarece timp de mai multe saptamini nu a facut decit sa repete, poate doar cu alte vorbe, discursurile sale din campanie.
    Ideea expusa speculeaza intr-adevar niste lacune din legislatie, dar nu lacune sistemice, ci lacune calendaristice, deoarece sistemul nostru nu este conceput pentru existenta paralela a doi presedinti, unul ales si unul in functie. Astfel, guvernul este obligat sa anunte data alegerilor prezidentiale cu minim 45 de zile inainte, iar minim 45 de zile inainte poate insemna – sarja dumneavoastra plina de substanta – si 3000 de zile inainte, ori chiar 10000 ori 100000 de zile. Chestiunea serioasa este insa ca nu se poate aplica ideea fara a reformula constitutia si a o adapta la un sistem cu presedinte ales si presedinte in functie, fiindca altfel apar complicatii mari. De exemplu, sa zicem ca se tin alegeri in iunie si iese presedinte candidatul X, care nu ar fi presedintele in exercitiu; in temeiul prezentei constitutii, el are dreptul sa depuna juramintul in fata camerelor intrunite iar camerele nu au nici un drept sa-i refuze acest lucru, conform constitutiei, art.82:”(2) Candidatul a cărui alegere a fost validată depune în faţa Camerei Deputaţilor şi a Senatului, în şedinţă comună, următorul jurământ: “Jur să-mi dăruiesc toată puterea şi priceperea pentru propăşirea spirituală şi materială a poporului român, să respect Constituţia şi legile ţării, să apăr democraţia, drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor, suveranitatea, independenţa, unitatea şi integritatea teritorială a României. Aşa să-mi ajute Dumnezeu!”. “, singura limita de timp pentru aceasta este validarea rezultatelor. Urmarea ar fi ca presedintele ales nu ar putea fi impiedicat de nici o lege sa depuna juramintul pina la 1 iulie. Ei bine, din acel moment intervine art . 83 : “(2) Preşedintele României îşi exercită mandatul până la depunerea jurământului de Preşedintele nou ales.”, adica noul presedinte X scurteaza durata mandatului presedintelui in exercitiu, dar care durata este tot conform constitutiei, ajungem deci prin constitutiei la incalcarea constitutiei. In cel mai fericit caz, candidatul ales si validat nu depune inca juramintul, dar il poate declara pe presedintele in exercitiu, pina la depunerea juramintului, presedinte interimar, ceea ce stirbeste atributiile presedintelui in exercitiu. De aici incepem sa discutam si despre atributiile sefului senatului, care in caz de vacanta prezidentiala, devine nu interimar, ci interimar al interimarului. Singurul caz in care lucrurile s-ar lega ar fi acela in care presedintele ales ar fi acelasi cu presedintele in exercitiu, asa ca realizam si pentru cine este gindita ideea si faptul ca ginditorul respectiv este in stare sa provoace o intreaga harababura constitutionala pentru o sincronizare de alegeri. Mai apar si alte consecinte: astfel, pentru a tine prezidentialele simultan cu europenele, guvernul ar trebui sa anunte data alegerilor, ca sa fie civilizat, cam pe la jumatatea lui aprilie, ceea ce inseamna ca va opera cu legea din 2004: aceasta inseamna ca nu mai este timp pentru adoptarea unei alte legi electorale, care sa introduca recentele dorinte prezidentiale privind votul prin corespondenta (o noua Gara de Nord?, fiindca la noi nu cred ca e ca in Anglia, ori Canada). Si cu siguranta si alte probleme.

  40. 40 Spiridus martie 28, 2009 la 3:50 pm

    Ceea ce ma surprinde pe mine nu e ca dinspre clasa politica vin tot felul de aberatii (declaratii, aprecieri etc.).
    Sunt surprins cat de mult marseaza pe astfel de “idei” jurnalisti, analisti, votanti… adica oameni care ar trebui sa gandeasca, cat de cat.
    Altfel spus, nu exista un minim spirit critic nici la oameni care nu au nici de castigat, nici de pierdut. Suntem radicali pe nimicuri, nu avem decat certitudini. Chiar si pe acest blog sunt oameni care nu vad decat in alb sau negru. Nuantele sunt ignorate, incurca… demonstratia.
    Cred ca mai avem nevoie de mult timp pana sa devenim…normali.
    Parerea mea!

  41. 41 Walt Disney martie 28, 2009 la 4:09 pm

    PSD ar putea fi de acord cu alegeri prezidenţiale anticipate.

    Această abordare deschide orizonturi, pe care TB le poate valorifica. De exemplu, i-ar putea promite domnului Geoană că va organiza anticipat un nou Conclav în paralel cu Sinoade pentru alegerea Patriarhilor în toate ţările ortodoxe.

    Domnul Geoană, care este candidatul ideal pentru orice poziţie şi mereu pregătit pentru orice provocare, ar putea accepta. El va crede că ar câştiga toate aceste alegeri şi s-ar putea realiza astfel unificarea catolicismului cu ortodoxismul…acesta fiind doar un pas în destinul glorios al domniei sale.

    Sau, varianta mai probabilă, ar putea să nu-i spună nimic şi să facă alegerile când vrea el. Domnule Geoană se va scărpina un pic la TV, iar după o săptămână ar reveni cu explicaţii în sprijinul iniţiativei Preşedintelui…exact ca în cazul acordului cu FMI.

  42. 42 Anti Nastase martie 28, 2009 la 6:06 pm

    Instalatorule, (cu Domnule in fata),

    Cred ca Dl. Nastase citeste facultativ , si intre noi fie vorba nu imi pasa cum nici dansului probabil ca nu ii pasa decit acele texte , postari care se pliaza pe propriile dansului concepte. Nu incerc sa fabulez dar cu o exceptie, dl. Iliescu, in proportie de 99.9999999% PSDeul nu are nici un membru care sa imbratiseze ideologia de stanga,vorbesc de membrii marcanti. Toti isi doresc in acelasi timp si puterea dar si banul.Dl. Geoana le-a aratat fruntasilor PSD,noua cale, ca se poate manca o piine buna pe linga Basescu , chiar cu riscul ca Basescu ii va servi in friptura si cite o pioneza. De aici si sprijinul pe care il are Geoana , de la fostii amici ai dl. Nastase , Oprisan, sau popa Sarbu , un individ care cred ca l-ar vinde chiar si pe Dumnezeu , pentru un piastru sau o lira turceasca. Geoana este spijinit si de fostii inamici ai lui Nastase , primarul Mazare ,sau celalalt primar care este. Dl. Mitrea face doar figuratie. in asteptare.
    Inca ceva nu sunt nici cum de dreapta, dar l-am, admirat pe Tariceanu pentru ca a fost singurul om politic care timp de patru ani a rezistat demonicului domn Basescu.

  43. 43 Caramella martie 28, 2009 la 6:44 pm

    PROPUNERI PT. ALEGERI:

    1) ALEGERI PE CALCULATOR pentru europarlamentare:
    – locatie: la primarie si/sau politie – pe baza cartii de identitate
    – cu personal: de la primarie si/sau politie, cu monitorizare ONG-uri
    – plata personalului: ore suplimentare transformate in 3-4 zile libere
    – actiune cu conectare la “Evidenta populatiei” care va trebui sa actualizeze baza de date privind lista alegatorilor (important si pentru alegerile prezidentiale !)
    – rezultat: costuri minime si un numar mult mai mare de voturi, in comparatie cu eventualele alegeri clasice.

    2) ALEGERI CLASICE pentru prezidentiale (cu mult mai mare interes pentru popor si nu numai).

    PS
    Propun si un RECENSAMANT AL POPULATIEI prin intermediul calculatorului, pe baza CNP-ului, pe o durata de 30-60 de zile (inainte de alegerile prezidentiale), cu ajutorul “Comisiei Nationale pentru Statistica” !

  44. 44 nastase martie 28, 2009 la 6:59 pm

    Anti Nastase,
    este a doua oara cand intervin pe un comentariu intr-un an si jumatate, dar primele doua fraze (comparatia sexuala) erau deplasate. Pe de alta parte, nu am dorit sa para ca cenzurez, pe fond, opinia ta. De aceea, am decis sa elimin primele doua fraze, pastrand restul textului.

  45. 45 Mihnea Georgescu martie 28, 2009 la 7:36 pm

    Baciu Leo,

    Tălică să intri la mine pe blog, să vezi cum te citez ca pe clasicii marxism-leninismului… Am dat şi ping-back, dar îmi pare că nu va trece de cenzura ANului… ;)

  46. 46 instalatorul martie 28, 2009 la 7:43 pm

    Anti Nastase: Onorabile domn, dl Nastase a dovedit practic, de-a lungul timpului, faptul ca acorda atentie tuturor comentatorilor si citeste toate postarile – si sper sa nu mi se ia ca pe o lipsa de modestie afirmatia ca este un blog politic bun si care merita citit in mai mare masura decit altele. Este de asemeni un blog care nu este tezist, unde nu prolifereaza lozincile si sloganurile si pe care politrucii nu rezista mult. Mie imi face placere sa scriu aici modestele mele comentarii spontane, in timpul liber. Fiind in afara militantismului de partid, eu nu sustin partide ci oameni, persoane din politica, atit cit pot sa fac asta.

  47. 47 Ariel martie 28, 2009 la 7:51 pm

    Bine v-am regasit !

    Scenariu sau poate doar “wishful thinking”:

    CERTITUDINI:

    1. AN-ul nu va fi propus niciodata candidat la presedintie, de catre actuala conducre a PSD-ului, in frunte cu incapabilul Geoana (vezi proverbul “Prostul nu e prost destul daca nu e si fudul.”).
    In acest fel, Romania rateaza singura sansa de a avea parte de cel mai bun presedinte din cati poate da azi clasa noastra politica.

    2. Chiar si daca AN ar fi propus de PSD, Basescu ar face ORICE ca sa-l impiedice sa intre in cursa.

    3. Chiar daca ar ajunge in finala cu Basescu, PSD-ul il va sapa (trada) din nou pe AN, iar poporul e prea “stupid” ca sa il aleaga.

    SOLUTII:

    1. Crin Antonescu …(….sorry PDS, no ofense…)

    2. AN poate, in schimb, sa incerce sa mai salveze ce se mai poate salva din economia Romaniei in calitate de Prim Ministru.
    Capul sau limpede si forta cu care se poate impune in fruntea unei echipe de specialisti pot da sansa Romaniei sa traverseze aceasta perioada neagra din istoria sa.

    3. Odata indepartat de la “butoane” Basescu si acoliţii sai trebuie adus facut sa plateasca pt fiecare zi pe care a mancat-o din “ficaţii” unei naţiuni.

    4. Abia atunci AN-ul ar putea avea sanse reale ca in 2012 sa devina viitorul presedinte al Romaniei.

  48. 48 leo martie 28, 2009 la 8:38 pm

    Exact cum nu trec inepţiile de „cenzura” ANeului, unul dintre puţinii elevi care au priceput ceva din cursurile de Echilibru ale Bunicuţei, pe cale de consecinţă efectiv vulnerabil la mojiciile, cui se-ntâmplă să-i calce pragul, chiar împotrivă-i îndreptate, tot aşa o să calce vreodată picior de baci nebărbierit prin elitiste cluburi de personagii eminesciene d-alea cu părul în antiteză cu mintea, FILFIZONI le zâce..
    Aşa că, guştere verde-curcubeu, dacă ţi-e de bălăcăreală, meri de-ţi cată ortacul de wrestling prin noroaie, poate faceţi un re-make, că v-o fi simţit lumea lipsa de când nu v-aţi mai stuchit în original, nu doar sub nume de travestiţi…
    Read my lips: ZBO-GOM!

  49. 49 felix martie 28, 2009 la 8:56 pm

    @Ariel:…..hmmmm, sumbra perspectiva, draga Ariel! Te intreb pe tine (si pe dl Nastase) cum am face noi sa auzim vestea buna despre candidatura domniei-sale? E limpede ca acel clovn (geoana) o sa faca tot ce ii sta in putere ca sa il impiedice pe AN sa candideze; la fel de limpede este ca singurul adversar real si de care se teme basescu, este acelasi AN. Si-atunci, n-ar fi mai simplu daca ar lasa naibii parerea PSD-ului si s-ar inscrie in cursa? Daca ar umbla putin, cot la cot cu dl Iliescu, prin tara asta si tot ar valora mai mult decat latraturile ascutit isterice ale lui geoana pe la diverse posturi tv! Spune-i si tu AN-ului asta, poate i-or mai spune si altii…poate – cine stie!? – om avea bafta de-un presedinte cu care sa ne facem de ras! In mintea mea, AN-ul ar fi presedintele asta! Hai, sanatate tuturor!

  50. 50 Augustin martie 28, 2009 la 9:24 pm

    @ A.N.
    Stimate domn,
    Fiindca cineva trebuie totusi sa fie (para) si serios pe acest fir, dati-mi voie sa punctez un lucru ce mi se pare important.
    Cred ca in discutiile preliminare din PSD, privitoare la nominalizarea candidatului pentru prezidentiale, cei care doresc sa obtina aceasta nominalizare trebuie sa-si precizeze clar, de pe acum, disponibilitatea, ba chiar ANGAJAMENTUL de a incheia un pact de sustinere reciproca, anti-Basescu, cu candidatul PNL. Astfel, Geoana trebuie fortat sa-si clarifice pozitia “amfotera” de pe scena politica.

  51. 51 leo martie 28, 2009 la 9:51 pm

    PS
    cât despre tupeul, specific speciei de „os de ardeleni prin soţie” cu pricina, cu care un vlăstar desprins din cominternist trunchi găseşte cu potrivire a gratula un fiu de ţăran român cu paralele între sfătoşenia băciei sale, ăsta leo, şi clasicii marxism-leninismului, pe mine unul, şi sper că şi pe toţi ceilalţi care ar simţi vreo spasmă pre tractul digestiv oripilat d-aşa mostră de „fiecare pasăre pre limba ei piere”, mă lasă… ca-n creaţiile lui Goppo: fără cuvinte… chiar nu mai e nimic de adăugat…

  52. 52 Daniel martie 28, 2009 la 10:07 pm

    @Ariel
    Nu sunt de acord cu a treia ta certitudine. Voiai sa scrii Antonescu, Basescu nu va ajunge in finala cu Nastase. Va fi o finala foarte disputata. De ce crezi ca sunt absolut disperati? Nu vezi cum fug sobolanii de pe corabie? Sobolanul, in ciuda imaginii mai putin atragatoare, e un animal foarte inteligent si adaptabil. Gata! S-a terminat balul, cine pleaca ultimul achita nota de plata si smecherii s-au prins, dar muzica trebuie sa cante ca sa nu se prinda si prostii. Crinul are in momentul asta cea mai tare echipa electorala, stiu ce zic, chiar daca poate nici el nu isi da seama. Va fi foarte greu de invins. Nu exista nimeni in PSD sau aiurea care sa ii poata face fata singur, acum depinde cine strange inteligentele in spatelele lui ca sa il ajute si aici cam intuim, ELSE PSD iese din primul tur si probabil si de la guvernare. Rog nu omorati mesagerul!

  53. 53 gala martie 28, 2009 la 11:43 pm

    Ariel
    N-am indraznit niciodata sa (mi-o) spun cu voce tare,dar ai dreptate ! Sunt prea multi “sapatori” in PSD si marinaru’ profita…

  54. 54 blogideologic martie 29, 2009 la 5:10 am

    “Suntem radicali pe nimicuri, nu avem decat certitudini.”, spune Spiridus. Îmi place formularea.

  55. 55 Paul martie 29, 2009 la 9:08 am

    Domnule Nastase,

    Cand verbul devine o arma (de obicei, coroborat fiind cu notorietatea “emitatorului” si inocenta “receptorului”), cred ca se impune instituirea unui “permis de port-verb”. Dar aceasta masura ar fi sinonima cu cenzurarea libertatii de expresie… Grea dilema.
    Nu ramane decat traditionala solutie romaneasca definibila prin formula “cui pe cui se scoate”; adica: discurs contra discurs, verb contra verb, manipulare contra manipulare, pamflet contra pamflet, nu? :) .
    Asadar, sugestii pentru ieftinirea si “amuzamentarea” alegerilor (ca tot nu pricepesc unii de pe blog cu ce se mananca un pamflet):

    Reforma nr.1) Introducerea candidaturii pe liste la presedintia Romaniei (alternativa la votul uninominal) si alegerea in functia de Presedinte a candidatului scos din urna de vot prin tragere la sorti.
    Reforma nr.2) Durata mandatului Presedintelui sa fie egala cu dorinta de inavutire a familiei care il roaga pe acesta sa-si depuna candidatura.
    Reforma nr.3) Organizarea alegerilor prezidentiale (sau monarhice :) ) se se faca in Romania, pentru toate cele 192 de state inregistrate la ONU (leo, bace, din pacate Kosovo nu face parte din lista, deci… nu exista :( . Va descurcati voi cumva).

  56. 56 radu c martie 29, 2009 la 9:27 am

    A conduce in forta e un semn al nepriceperii si al unei viziuni cel putin nedemocratice daca nu dictatoriale.
    A conduce in forta presupune umilirea celui condus.
    Ma mir ca PSD accepta toate umilintele la care este supus. Tot ce se intreprinde este pentru compromiterea acestui partid,a eventualilor candidati la presedentie.
    PNL-ul ar trebui sa-i fie recunoscator lui Tariceanu,care a rezistat tentaiei guvernarii si presiunilor din propriu partid de a intra la guvernare. PSD-ul insa nu a reusit acest lucru si iata incepe sa culeaga roadele acestei decizii. O sa plateasca toate nerealizarile acestui guvern,va avea mari probleme cu candidatura la preszedentie,va iesii foarte sifonat din aceasta poveste. Ma intreb : OARE A MERITAT?? Cine va platii aceste decizii ?? S-au gandit oare la romanii cei ce au facut aceste compromisuri??

  57. 57 leo martie 29, 2009 la 9:33 am

    Daniel & Co
    Fiţi siguri că, în momentul în care ar da semn de-mprimăvărare, ANeul ar fi tot atât de singur, pe cât a fost şi doctorul Oprescu, cel căruia nimeni nu-i dădea nicio şansă! Nu mulţi sunt în politichia românească în stare a fi singuri cu… talpa ţării! Şi, felixită cujetare, o fi Bunicuţa bătrână, da ar fi strajnic toiag la luat ţara-n picioare, pentru că ăsta ar fi adevăratul semn de-mprimăvărare a societăţii româneşti: un om care să mai şi ţină partea lui, a românului.
    Cât despre ameţitoarea floare cu pricina, filfizonul Crin, da, va fi greu de învins, pentru că poartă evident în spate „reţeta” „de culoare” Obama, exact aşa cum în 2004 un altul purta în spate „reţeta” portocalie Iuşcenko.
    Or, dacă ANeul pricepe în fine, alături de învăţăcelul lui, că cel mai bun blogger dintre politicieni/ cel mai bun politician dintre bloggeri vin ca urmare a relaţiei cu „vox populi”, nicidecum una sau alta din găştile chiloţarde ori doar aspirante la ciolan, va purcede la aranjat grădiniţa aşa cum se cuvine la vremea însămânţatului; pentru că ce samănă, aia va culege.
    Dacă nu, NU.

  58. 58 Neagu G. martie 29, 2009 la 9:42 am

    Glumiti ,fratilor, faceti bascalie, chit ca purceaua e moarta in cotet. Eu as propune, ca varianta mai simpla, ca PSD-ul sa fuzioneze, prin absorbtie cu PDL-ul, ca tot se aseamana tot mai mult, in ultima vreme, sub inteleapta conducere. Ar putea fuziona si cei doi frati, TB si Geoana, ca tot mai mult se aseamana: amandoi sunt prea plecati ai marelui licurici, sunt avizi de putere si au o deosebita capacitate de a minti si a mima democratia. In acest caz, alegerile prezidentiale sunt de prisos, ar fi suficient o ordonanta de urgenta de prelungire a mandatului Marinarului. Cat despre Romania si romani, ce mai conteaza, si asa totul este o ruina. Sa procedam precum dacii, acum 2000 de ani: la inmormantare se face chef si se rade copios. Asa ne sta bine noua romanilor sa fim umilii si prostii lumii. Bucurati-va fratilor, ca acum ne conduce FMI-ul.

  59. 59 leo martie 29, 2009 la 10:36 am

    Păi se poate, dom Titus, să-l dibui o dată pe meta-cezarul cu pricina, ş-a doua oară să-l ratezi, tocmai tălică, ce ştiai din ce „federaţie” face parte?!

  60. 60 Publius martie 29, 2009 la 2:33 pm

    @blogideologic: “De fapt, a început. Cui îi este teamă?” ??? Ce a inceput? Pe acest blog? Probabil ca glumesti. N-ar trebui sa ai nicio teama. Ar fi de preferat sa ai o tema.

    @blogideologic “Publius tu eşti un federalist ? De ce?”

    Fireste ca sunt federalist. Europa va deveni o federatie de state in ciuda tuturor dificultatilor si “reactiunilor”. De ce? Unui “reactionar desuet” ca tine nu-i pot raspunde decat atat: de kiki.

    @Installatorul: Am primit de la tine o replica-cam-confuza. N-am inteles de ce o discutie despre reforma electorala ar fi mai potrivita pe blogul pacalicilui Badea decat pe cel de fata. Tu numesti reforma electorala forma actuala a legii electorale? Trebuie sa fi tare glumet.

  61. 61 Mihnea Georgescu martie 29, 2009 la 2:50 pm

    Baciu Leo,

    Bre tălică nu pricepi că sunt bun român, scriu sub numele meu adevărat de MIHNEA GEORGESCU, ştiu eu la cine te referi, dar am rupt legăturile de mult cu respectivul, nepotrivire de caracter, baciule, ce să-i faci!

    Şi ai să râzi, sunt şi os de ardelean!

  62. 62 blogideologic martie 29, 2009 la 5:51 pm

    @ Leo
    Am scris federalist, nu Federaţie :-)
    @ meta – Comunicatorul (Publius)
    Alexander Hamilton şi James Madison au scris “The Federalist Papers” care au pregătit Constituţia americană. +Fireste ca sunt federalist. Europa va deveni o federatie de state in ciuda tuturor dificultatilor si “reactiunilor”. De ce? Unui “reactionar desuet” ca tine nu-i pot raspunde decat atat: de kiki.+, spui. Ce ştii tu despre Constituţia lyciană, model fiducial de constituţie federalistă ?

  63. 63 leo martie 29, 2009 la 6:16 pm

    Iar eu, dom Titus, am scris „federaţie”, nu Federaţie… ;)

  64. 64 Publius martie 29, 2009 la 7:40 pm

    @blogideologic l-ai uitat pe John Jay. Tu in afara de a pune intrebari “savante” :) ce mai stii?

    Ce este “meta – Comunicatorul?

  65. 65 instalatorul martie 29, 2009 la 9:15 pm

    Publius: poate mai intii va uitati cite legi sunt…legea electorala – si dupa aceea mai puneti cirlige.

  66. 66 Anti Nastase martie 30, 2009 la 9:39 am

    Cam dificila constructia “Domnule Instalator” ,dar asta e!

    Imi dati voie sa aduc niste argumente contra?Spuneti dumneavoastra ca nu este ,tezist,pai atunci dece mai scriem,de ce Dl.Nastase raspunde?Este un blog in care toti suntem manipulati de calitatea mesajului si informatiei primita de la dl. Nastase. De cealalta parte tot prin manipulare anumite texte sunt cenzurate.Cind enuntati ca ceva va place ,ca sa va citez ,recunoasteti fara sa vrei ca sunteti manipulat de ceva,subconstientul va manipulat.Cred ca tot asa faceti atunci cind sustineti ca va intereseaza persoana si nu militanismul de partid, incercind sa separati un om politic de o ideologie riscati sa cadeti in in capcana intinsa de Basescu propriilor sustinatori, care apreciaza un om,conducator , aparent , fara nici o constringere sau ideologie de partid.Daca ar fi sa-l citez pe domnul Basescu intr-unul din momentele dansului de sinceritate cind super-populist a afirmat ca el si-ar inchide propria mama daca aceasta este de vina,revin,riscati sa cadeti incet incet in randul acelora ,”fara mama fara tata”. Militanismul pina la urma inseamna si sustinerea unor principii generale , principii pe care le gasesti si in amalgamul politic. Sustinerea unui individ angrenat politic , este doar un mic pas catre o mica dictatura.

  67. 67 viorica buda martie 30, 2009 la 11:45 am

    Binenteles . Vedeţi ca eu ,mai rău ca mama Omida ,cam chicesc tot de doi ani incoace !!!!

  68. 68 blogideologic martie 30, 2009 la 12:40 pm

    @ meta-Comunicator (Publius)
    Te-ai documentat în Wikipedia şi ai văzut că existat John Jay ? Dar lista Părinţilor Fondatori ai Constituţiei americane este mult mai mare … Trebuie inevitabil respectat un principiu de cut-off şi regula Pareto. Ce învăţaţi de fapt la « şcoala Andrei Pleşu » ? Aproape nimic. Repet, chestiunea federalistă fundamentală este constituţia lyciană. Trebuie rezolvată şi pentru federalismul European. A rezolvat-o cumva Giscard d’Estaing ? Ştii care este acum prioritatea pentru România ? Perioada culturală Pleşu-Liiceanu-Patapievici, care a ţinut blocat progresul României, trebuie să se încheie! Aceasta este motivaţia mea de participare pe blog. Vom reuşi, sau nu, aceasta e altă poveste. Voi, “şcoala Pleşu-Liiceanu-Patapievici”, dispuneţi de resurse financiare imense prin efect de beneficienţă (un bias). Eu, ca fost profesor, acum pensionar. Bucuria frugală a Postului Mare instituie o perioadă fastă pentru bugetul personal.

  69. 69 Publius martie 30, 2009 la 3:13 pm

    @blogideologic esti o comedie trista (cu repetitie). Mai sune-mi te rog inca o data, mai clar daca se poate, care e motivatia participarii tale pe blog ca n-am inteles exact despre ce este vorba. Ar fi de preferat sa te grabesti ca sa nu se vina altii sa-ti explice (de ce esti pe blog). Atunci va fi prea tarziu pentru a mai putea ascunde faptul ca esti doar o mica piesa din colectia generatiei exiprate care incearca jalnic sa salveze aparentele cu poze de acum 30 de ani si cu citate din lectruri inutile.

    Parerea mea este sa nu te mai fortezi in a face presupuneri cu tenta psihologica. In aria asta a psihologiei nu vei putea face niciodata niciodata performanta decat cel mult ca esantion.

    P.S. Ce este acela un “meta-Comunicator”?

  70. 70 blogideologic martie 30, 2009 la 3:58 pm

    @ meta-Comunicator (Publius)
    +intrebari “savante” +, spui tu. Simple truisme, îţi răspund. Cine se teme de ele ? Ignarii “şcolii Pleşu-Liiceanu-Patapievici” ?

  71. 71 Publius martie 30, 2009 la 5:51 pm

    @blogideologic – am zis “savante”. Tu ce-ai inteles? Si te rugasem sa renunti la interpretarile “psihologicale”. Teama? Asta crezi tu ca inspiri?

    Pai hai sa revedem un caz recent. Posteaza cineva un text oarecare folosind pseudonumele “Publius”. Fara nici o legatura cu textul postat, tu iti amintesti reflex ca ai citit candva despre faptul ca tanara constitutie americana a fost popularizata de cativa ganditori care au folosit in comun pseudonimul “Publius”. Ca-ti amintesti sau nu cine era originalul “Publius” nu mai conteaza. Ceea ce conteaza este ca tu sa dovedesti blogului ca-ti functioneaza bine reflexele pavloviene in legatura cu trecutele lecturi. Vii cu o aluzie “finuta” despre “fereralism” cu care-ti pui in dificultate ciracii. Pentru ca ai impresia ca n-ai fost inteles (cine sa te inteleaga?) vii ca penibilul cu explicitarea didactica a aluziei (ba chiar ai impresia ca astfel iti creste aura de erudit al blogului), iar apoi faci pe firoscoful facand vorbire despre Wikipedia. E modul tau standard de a reactiona la “sonoritatea” cuvintelor pe care le citesti pe blog. Singurul savant in toata treaba asta este I.P. Pavlov. Avantul tau viteaz dar vai, atat de subtire, catre alte sfere psihologice te lasa totalmente in offside. Insistenta cu care transcrii si transcrii “meta-comunicator” ma amuza dar mai ales ma incanta. Nu speram ca tu sa fii acela…

    Greu de crezut ca poate exista un depozitar mai autentic al unui decalaj atat de substantial intre volumul si calitatea lecturilor si rezultatele produse de respectivele lecturi decat este Titus F. Cele mai importante creatii ale sale raman interventiile pe blog-ul lui Nastase ca in rest… frustrari, ranchiuna, iluzii si un blog fara cititori si fara perspectiva. Aaaa si sa nu uit, o lucrare de popularizare a stintei pentru casa pionierului: De la mitul astral la astrofizica. Plus umorile impotriva intelectualilor veritabili din tara asta. Semnezi condica pe blog pentru ca te plictisesti si pentru cat-ti face impresia ca aici esti important printre alde leo-cogito-marcus si altii cu care te asemeni si te insotesti. In rest prapastie si durere. Trista comedie.

    P.S. “Eu, ca fost profesor, acum pensionar. Bucuria frugală a Postului Mare instituie o perioadă fastă pentru bugetul personal.”

    Cu aceste doua pseudo-propozitii ai vrut chiar sa spui ca-i invidiezi pe Plesu si pe Liiceanu si financiar (nu numai intelectual) sau pur si simplu te-ai apucat sa scrii versuri albe si metafore schioape?

  72. 72 Draghi Puterity martie 30, 2009 la 7:20 pm

    @Pulibus

    Stai cuminte, si nu mai da dovada de atata exces de zel ca acusa se schimba stapanu’. Incearca si tu sa interpretezi corect semnele care prevestesc furtuna.

  73. 73 Cogito ergo sum martie 30, 2009 la 7:55 pm

    @Publius

    Mai pubelă, dacă printr-un cataclism cosmic m-aş metamorfoza subit şi aş ajunge să-ţi semăn şi să ne însoţim, “in următoarele cinci minute” m-aş urca pe cea mai înaltă clădire şi m-aş arunca în gol, socotind că nu merit un aşa afront de a-mi trăi viaţa ca tine, în calitata de precursor de lucilia caesar. Ţi-e clar măi, nesăţios coprofag?

  74. 74 blogideologic martie 31, 2009 la 7:31 am

    @ meta-Comunicator (Publius)
    “şcoala Pleşu-Liiceanu-Patapievici”, la fel ca “Raportul Tismăneanu”, reprezintă un exemplu de Inteligenţă Artificială utilizată în cadrul instrumentalismului logic al unui Imperiu. Care Imperiu? Transformările de nume “Patapiewicz –> Patapievici” şi “Tismeneţki –>Tismăneanu” sunt poate edificatoare. Tu, ca produs finit al “şcolii Pleşu-Liiceanu-Patapievici”, eşti utilizat numai ca “instrument artificial” de către acelaşi Imperiu. Eşti întrebuinţat “făr-a prinde chiar de veste” împotriva României, pentru obliterarea arhetipurilor culturale în care erau imersaţi părinţii tăi. “Puterile fără trup”, Valorile imponderabile din care izvorăsc acele arhetipuri culturale străbune, încearcă să le fure acum Imperiul. Nu ştiai ? Certamente că nu. Încearcă să gândeşti de ce “Raportul Tismăneanu” combătea în mod expres protocronimul românesc (ţi-am arătat că există chiar şi un protocronism American incorporat în constituţia federalistă). Dar protocronimul românesc incorporează zalmoxismul şi tracismul. Te-ai gândit vreodată ce aspecte profund şi universalist civilizatoare au zalmoxismul şi tracismul ? Think about :-)

  75. 75 blogideologic martie 31, 2009 la 7:42 am

    @ meta-Comunicator (Publius)
    “Parerea mea este sa nu te mai fortezi in a face presupuneri cu tenta psihologica.”
    Fără voie ! Dar voi încerca să descâlcesc complet ghemul de interese !

  76. 76 reformacj martie 31, 2009 la 8:21 am

    TOCMAI PENTRU CA ALEGERILE COSTA SI PENTRU A NU FACE PREA MARI CHELTUIELI, MARINARUL V-A COMASA ALEGERILE EUROPARLAMENTARE CU PREZIDENTIALE. ASA CA, LA MUNCA DOMNULE PRESEDINTE SI VA ASTEPTAM LA CLUJ, LA O NOUA ECHIPA CU CARE VETI PUTEA CASTIGA ARDEALUL, PRIMA OARA IN ISTORIA PSD, DEOARECE AVEM SITUATIA FAVORABILA, DE PARTEA NOASTRA, DACA DORIM DE ADEVARATELEA CEVA LIPSIT DE TEATRAL IN CLUJ.

  77. 77 Anti Nastase martie 31, 2009 la 8:50 am

    Se doreste haios Cogito cind afirma ca s-ar arunca dupa cea mai inalta cladire(!!!!)daca ar fi metamorfozat intr-un Publius. Probabil Cogito…stie ca papagalii de fapt sunt niste zburatoare.

    Eu ,recunosc mai gresesc cind tropaiesc pe tastatura ,cite o data mi se revarsa inteligenta si nu pot fi inteles de cite un Augustin , dar atunci eu sunt cel care nu intelege nimic si nu cicitorul meu ,asta e.Domnule Publius pe de o parte dupa ce ,dupa dumneata ,toti am fi pasaret, iti meriti soarta de “publela” desi bocul este de obicei acumulat in alte locatii subpamante.

    Gandindu-ma la multele mele greseli , ca sa nu comit si eu una ,va intreb cu toata stima si condescendenta ce ati dorit sa spuneti prin enuntul dumneavoastra citez “Bucuria frugală a Postului Mare instituie o perioadă fastă pentru bugetul personal.” inchei citatul , si ca sa elaborez, tin sa sublineiz ca :frugal” nu prea merge cu bucurie, bucurie nu prea merge cu economie ………inchimb fara bucurie ,frugal merge cu economie.

  78. 78 Augustin martie 31, 2009 la 11:40 am

    @ Cogito ergo sum
    Fa-mi, te rog, placerea si nu-i raspunde sfertodoctului care chiar crede ca ai fi in stare sa te arunci DUPA (!!!) cea mai inalta cladire. Hai sa nu scadem, chiar intr-atit, nivelul acestui blog!

  79. 79 Intrusul martie 31, 2009 la 12:36 pm

    În urma unei cercetări realizată de Agenţia pentru Studii Guvernamentale, a reieșit faptul că „peste 30 la sută din studenți cred că în România era mai bine înainte de 1989”. De real interes ar fi fost un studiu asemănător efectuat pe întregul segment 15-29 de ani, indiferent de gradul de educație și statutul financiar, deoarece este foarte probabil ca procentul să crească. De remarcat este și faptul că situația autohtonă nu reprezintă un caz singural: un sfert dintre tinerii maghiari cred că „a fost mai bine in viata de zi si atunci când rușii au fost « prietenii Ungariei »” și aproape 40% dintre bulgari sunt nostalgici după socialismul răsăritean. Cum se poate ca un sistem politic criminal, abuziv și totalitar să aibă o priză considerabilă la generațiile tinere?

    Răspunsul este unul complex și care ar merita să fie analizat în profunzime. În primul rând, preferința pentru un regim comunist este născută de frustrarea față de nereușita democrației. Actualul sistem politic se dovedește incapabil să creeze o elită politică profesionistă și necoruptă. Sentimentul că batem pasul pe loc, în tandem cu câte-un salt înapoi, și credința că orice am face, sistemul ticăloșit ne înfrânge mereu, a acreditat ideea că mai rău nu poate fi. Tânărul de azi crede că atunci profesorul era profesor, nu agent de vânzări, iar zugravul era zugrav, nu senator în Parlamentul României. Scara socială părea să aibă o coerență firească, o naturalețe izvorâtă din performanțele personale evaluate corect. Din păcate, tânărul uita cum scara socială a fost mai întâi răsturnată, ciuntită, revopsită cu roșu bolșevic și apoi vândută românilor ca the next best în materie de corectudine.

    Un al doilea motiv este poate asul din mânecă al ideologiei marxiste: binefacerile economice ale comunismului, mai exact eradicarea sărăciei. Într-o societate a discrepanțelor ofensatoare, a căruței parcată lângă limuzină, a vilei construite lângă casa din chirpici, a burtosului cu 4 clase și mii de euro pe lună lângă intelectualul cu biblioteci devorate și 8 milioane salariul, apariția unor tensiuni puternice este inevitabilă. Socialismul nu ținea cont de performanțe, de aptitudini, de individual, ci asigura un venit satisfăcător oricui, indiferent de munca depusă (ucigând astfel orice tentație de optimizare, de eficientizare, de inovare). Faptul că sunt există oameni care efectiv mor de foame atinge coarda sensibilă a unui segment de populație. Dacă majoritatea săracilor își găsesc rezolvarea în cârciumă, cei care sunt revoltați de problema sărăciei și-o află în sistemul comunist. De aceea, nu trebuie să ne mire faptul că (viitori) preoți sunt simpatizanți ai NPCR (Noul Partid Comunist Român) și uită de bisericile demolate cu sălbăticie sau de fețele bisericești exterminate cu sadism în temnițele regimului roșu.

    Legat strâns de ce spuneam mai sus este următorul motiv, și anume faptul generația tânără este influențată de cele vârstnice. Tinerii care nu au trăit efectiv sub regimul comunist tind să adere la perspectiva părinților, care, în mare parte, sunt nostalgici ai vremurilor apuse o dată cu Zidul Berlinului și URSS-ul. În primul rând se pune experiența de viață – tânărul, nefiind capabil să răspundă unui argument de genul “tu nu ai trăit atunci ca să vezi cum e”, acceptă perspectiva unei generații născută, crescută și educată în comunism. Propaganda, spălarea creierului sau, pur și simplu, perspectiva afectivă proprie sunt aspecte care nu se iau în considerare. Mărturia orală – care este puternic subiectivă – este ridicată la rangul de axiomă și nu este confruntată, spre exemplu, cu arhivele penitenciarelor comuniste, registrele economice ale regimului sau cu memoriile celor din Exil. Stabilirea adevărului este o dilemă tranșată rapid și ireversibil, preferând, iată, o soluție accesibilă.

    În anii 30 ai secolului precedent, liderul naționalismului creștin românesc contura posibilitatea unui viitor sumbru pentru societata nostră: de vor intra trupele ruseşti pe la noi şi vor ieşi învingătoare, în numele Diavolului, cine poate să creadă, unde este mintea care să susţină, că ele vor pleca de la noi, înainte de a ne sataniza, adică bolşeviza? De reținut este ideea de deasupra formulării din acea vreme. Satanizarea de care vorbea acest lider politic poate fi asociată de pshihologi cu sindromul Stockholm, în care victima devine simpatizantul agresorului. Comunismul a operat schimbări la nivelul mentalului colectiv, al comunității per ansamblu, astfel încât un curs al existenței complet debarasat de moștenirea ideologică a marxism-leninismului ar părea o anomalie, căci nu am mai fi noi. Să condamni regimul comunist înseamnă o autoflagerare, o măsură punitivă asupra conștiinței la care ne afiliem și de la care ne tragem. Altfel spus reeducarea nu a avut loc doar la Pitești, vreo doi ani de zile, ci la nivelul întregii societăți române, timp de mai de jumătate de veac, iar dacă am adopta o poziție ușor etichetată drept „extremistă”, am ajunge la concluzia că această perfidă spălare pe creier continuă și azi.

    Cum? Unde? Și mai ales, cine o îngăduie? Răspunsul este, parțial, de neacceptat pentru tineri: perspectiva occidentală asupra comunismului. Existența unor asemănări fundamentale între URSS și UE a fost analizată, susținută, contestată, acceptată, respinsă și jocul continuă (de citit în acest aspect este cartea lui Vladimir Bukovski – Uniunea Europeană… o nouă URSS?). Cum să nu creadă un tănâr că sistemul comunist nu este un lucru chiar atât de rău, când lideri ai Uniunii Europene (față de care românii au un soi de nădejde cronică) sunt marxiști convinși (Jose Manuel Barroso este doar un exemplu)? Sau când forurile europene recomandă guvernului maghiar să scoată dezincrimeneze folosirea simbolurilor socialiste în public? Sau când formații occidentale strigă „masses against the classes”, cu toate că habar nu au de masele de „intelectuali”, „chiaburi” sau simpli „inamici ai poporului” exterminate în temnițele democrațiilor populare?

    Dar ce contează toate aceste cuvinte? În viața de zi cu zi, oamenii se lovesc de realități mult mai concrete – lipsa autostrăzilor, prețul ridicat al locuințelor, nesiguranță pe stradă, etc. Iar tinerii vor să se pună roțile în mișcare, ”să se miște treaba”, iar aici apare nostalgia după eficacitatea regimului comunist, când se construiau blocuri, se asfaltau străzile și așa mai departe. Legată de frustrarea născută de ineficiența democrației actuale, această pasiune pentru perioada antedecembristă omite segmentul istoric de până în 1948. În mentalul generației tinere parcurile bucureștene, spre exemplu, se datorează comuniștilor, cu toate că majoritatea sunt opera regimului lui Carol al II-lea. Cutiile de chibrit sunt comori construite de Ceaușescu, cu toate că nu au confort sau intimitate, iar griul depresiv al orașelor este cauzat tocmai de arhitectura socialistă. Pentru tineri, singurul termen de comparație al perioadei comuniste este perioada actuală. Epocile lui Carol I sau Carol II, spre exemplu, sunt doar niște paragrafe în manuale, nicidecum realități istorice cu efecte în prezent.

    În plus, la nivelul întregii societăți se face o gravă eroare: se confundă ceaușismul cu comunismul. Perioada lui Nicolae Ceaușescu a fost doar o etapă în istoria comunismului în România; din păcate, astăzi tinde să se facă o echivalență între cele două. De aceea, majoritatea societății (undeva pe la 84 la sută, conform unui ”sondaj” din mai 1990) a fost mulțumită cu eliminarea lui Ceaușescu, de parcă el ar fi fost problema în esență. Rația de hrană din perioada ceaușistă a durut, nu masacrarea elitelor în timpul Anei Pauker și-a lui Dej. Asemenea, frigul din locuințe, din anii 80, a fost un neajuns al comunismului, nu prigoana împotriva credinței din anii 50. Toate sunt doar pătrățele ale aceleiași matrici. Toate aspectele sunt de neacceptat, indiferent care este mai grav, dar problema trebuie văzută la nivelul întregului.

    Derivată din motivul anterior, este una din caracteristicile de succes ale ideologiei comuniste, și anume aruncarea greșelilor pe seama predecesorului. Comunismul este foarte bun în teorie, numai că modul în care cel de dinainte l-a aplicat a fost unul defectuos. A fost rău după 90 nu pentru că am trăit într-un neocomunist guvernat de Iliescu, ci din cauza moștenirii lui Ceaușescu. Acesta din urmă, la congresul al IX-lea, arunca toată vina și îl incrimina pe Gheorghe Gheorghiu Dej, care, la rândul său și la vremea sa, arătase cu degetul spre Pătrășcanu, Luca și Pauker și povestea continuă (ca să nu mai amintim de ruși, unde mascarada aruncării pisici moarte a atins dimensiuni grotești după moartea lui Stalin). Comunismul, atât ca ideologie, cât și ca reprezentați actuali, va apărea mereu imaculat, inocent și inofensiv, toată murdăria fiind aruncată pe seama morților care nu se pot apăra.

    Asta dovedește o altă trăsătură a sistemului comunist, care duce la atragerea de simpatizanți și membri – simplu vorbind, comunismul este flexibil, știe să-și vândă marfa. Nu vedem astăzi tricouri cu Che Guevara, stenciluri cu Ceaușescu și postere cu Marx și Engels (ba chiar și tricouri cu Revoluția din Octombrie, alături de Metallica și Eminem)? CCCP-ul stă foarte bine alături de firme capitaliste, eroismul lui Vasili Zaițev este numai bun de a fi idealizat într-un film occidental, iar pentru simtaizanții care încă nu cred că religia este opiul popoarelor, comunismul scoate din jobenul suprizelor ideea canonizării tătucului Stalin. Nici în România, ideologia comunistă nu și-a pierdut flexibilitatea ușor cinică și haioasă totodată – cu câțiva ani în urmă, Dinel Staicu, înființa un soi de muzeu al socialismului românesc, iar grădinarul Pieței Universității zâmbește în continuare liniștit, fără grija golanilor omorâți în iunie 90.

    Și pentru că tot veni vorba de morți, mai este ceva de subliniat: comunismul promite pace și prietenie între tovarăși și tovarășe, popoare și populații. În mod normal, acest argument ar trebui să cadă, dar comuniștii folosesc un terpid ieftin: imediat scot în față crimele fascismului. O crimă se camuflează prin altă crimă. Într-o accepțiune foarte greșită, exterminările în masă și crimele sistematice sunt caracteristice exclusiv războiului. Pentru un tănâr crescut și educat într-o societate civilizată, este de neconceput posibilatea ca într-o perioadă de pace diplomatică și politică să existe o masacrare a propulații. Și totuși, sistemul represiv al comuniștilor nu a dormit între 1945 și 1989, ba chiar și după a stat treaz “la bine, și mai ales la rău”.

    Și totuși, comunismul își leagă precedentul avantaj de un altul, poate cel mai fructuos în societatea românească: puțini au cunoștințe despre crimele comunismului. Oricât de ciudat ar părea, și în ciuda tuturor documentarelor, emisiunilor, filmelor, cursurilor și saiturilor, majoritatea tinerilor nu cunosc nimic despre masacrul elitelor române interbelice, Râpa Robilor, reeducarea de la Pitești, Sighetul, etc. Nu i-a interesat, nu i-a pasionat, au preferat să își întoarcă atenția aspectele roz ale cotidianului. Până la urmă, morții cu morții și vii cu vii, nu? Iar în momentul în care ajung, spre exemplu, la 20 de ani și iau contact pentru prima dată în mod serios cu ororile regimului comunist, se produce o schimbare dramatică: uneori se cască o prăpastie psihologică și care îi împiedică să accepte așa ceva. Iar această atitudine se înrădăcinează, ba chiar are efecte inverse. Într-adevăr, discuția despre realitatea socialistă nu este tocmai plăcută, dar este, fără îndoială, necesară.

    Și în final, o particularitate autohtonă: cel puțin pentru români, comunismul înseamnă naționalism. Nu credeți? Uitați-va la ceea ce au fost filialele de tineret ale Partidului România Mare, care ani la rândul a fost cel mai important jucător naționalist de pe scena politică. Vadim și partidul său au atras aproape întreg tineretul naționalist și dintr-un grup fără o orientare politică anume, l-au îndreptat spre stânga și spre o admirație tacită pentru reacția lui Ceaușescu în 1968 sau pentru performanța lui Dej de a scoate trupele ruse din România și așa mai departe. În 2008-2009, când partidul s-a dezintegrat, unde s-au dus acești tineri? Majoritatea la PC și la PSD, adică la partidele care își asumă public calitatea de exponenți ai socialismului. În plus, din punct de vedere patriotic (este mai adecvat decât “naționalist” în acest context), PSD-ul este mai aproape de doleanțele naționaliștilor români decât oricare alt partid politic important. Și, cel mai important, un naționalist de stânga nu prea poate căpăta ușor etichetele de “legionar”, “fascist”, “xenofob”, “rasist” sau “antisemit”, rezervate din start dreptei.

    Nu trebuie căzut nici în extrema cealaltă, de a crede că tineretul român este cuprins cu frenezie de comunism, dar a nu lua în seamă această tendință existentă la nivelul tinerei generații este o greșeală gravă, mai ales după 50 de ani de teroare. Așa că ce este de făcut? Se pot spune multe, dar având în vedere dezbinarea interioară a asociațiilor anticomuniste române, cât și contextul internațional, transpunerea în fapte poate fi doar o speranță. Și, cel mai trist este că acum, de undeva de sus, sau mai degrabă de jos, Marx, Engels și Lenin ne zâmbesc cu cinism și satisfacție.

  80. 80 Publius martie 31, 2009 la 3:59 pm

    @blogideologic – cuvintele mari sunt adesea paravanul (palida masca) in spatele caruia se ascund oameni mici (mici de tot). Deci (sugerezi tu) transmitand mesaje in aceasta minuscula rezervatie (de ciudatenii ornitologice) (si in care a fost adus la un moment dat, ca embleama, Adrian Nastase) cineva ar putea fi “instrument al unui Imperiu” (suspans…). Sa fie vorba de paranoia? Nu, nici poveste. E vorba doar de inadecvarea specifica celor din ordinul “titus piciformes” (familia Picidae, genul Picus, ca pică trebuie sa recunosti ca ai). In ce masura as putea trece eu drept instrument folosit (voluntar sau involuntar) de catre imperii sau de catre oculte forte anti-culturale si/sau anti-romanesti prin faptul ca te provoc pe tine sa debitezi pavelcoruţisme pe un blog obscur, ramane de vazut (ei, as, ce esti copil?) dar ceea ce este evident este ca tu intr-adevar ma folosesti ca prilej de vorba pentru a mai emite bazaconii (ambalate in cuvinte “cool” imprumutate din lecturile cele inutile si vai atat de selective).

    Chiar nu realizezi cat de rizibile sunt formulari de genul:

    “…împotriva României, pentru obliterarea arhetipurilor culturale în care erau imersaţi părinţii tăi. “Puterile fără trup”, Valorile imponderabile din care izvorăsc acele arhetipuri culturale străbune, încearcă să le fure acum Imperiul”?

    Mai ai putin si vei incepe sa-mi povestesti despre razele cosmice care patrund in centrul energetic si informational din muntii Bucegi care va aduce trezirea constiintelor romanismului ce se va imersa in noua religie rezultata prin incrucisarea miciuriana intre ortodoxie si zamolxism. Daca vrei sa fii intr-adevar de tot hazul incearca sa-l vinzi pe Napoleon Savescu in tandem cu “teorile” (ah) tale culturale si economice acolo unde ar putea avea impactul maxim nu aici pe un blog in care esti ambalat in lacuste care se dovedesc nostalgici admiratori ai reprezentantilor anti-folclorului romanesc precum Ion Dolanescu, Pavel Corut sau ai altor aruncatori de ciucuri peste mâna. Scrie si tu pe blogul lui TRU (de ex), incearca sa-ti popularizezi jalnicul blog (in care te refulezi la rece) si atrage persoane (importante) care sa considere ca n-ar fi de-a dreptul ridicol sa te combata in ceea ce spui. Tu crezi ca injurandu-i in punga (aici pe blog) pe Plesu, Patapievici, Tismaneanu, Liiceanu (fara nici cea mai mica sansa ca injuraturile sa-i ajunga sau ca ei sa te bage in seama) vei putea imprumuta ceva din anvergura intelectuala la care aspiri pe baza lecturilor memorate si partial intelese? Nu pot crede ca esti chiar atat de ridicol.

    P.S. Vrei sa descalcesti ghemul de interese (de pe blog)? In sfarsit o tema pe masura ta. Ocupa-te de asta si lasa-i pe ticalosii Plesu & Co in plata Domnului daca nu vrei sa te afunzi completamente inntr-un penibil ireversibil. Mie unul imi erai foarte simpatic atunci cand postai doar mesaje scurte si rare (atat de rare incat doream sa apara mai des) in care faceai simple si nevinovate excese de vocabular in jurul cuvintelor care fie erau folosite (in)corect de catre “paserile fara minte” fie aveau sensuri multiple si ambigue. (Apropo nu mi-ai sous cum se cheama astfel de cuvinte!)

    ADECVARE – uite o tema la care sa meditezi.


  1. 1 De ce aş vota cu Crin? « Mihnea Georgescu Trackback pe martie 28, 2009 la 7:57 am
  2. 2 Nu sting lumina! « Mihnea Georgescu Trackback pe martie 28, 2009 la 7:33 pm

Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,373 other followers