Acesta este titlul editorialului meu de astazi din Jurnalul National. Sper ca el sa exprime unele din paradoxurile vietii politice romanesti din Romania condusa de Traian Basescu. Inclusiv in zona politicii externe.
Blogul lui Adrian Năstase
Acesta este titlul editorialului meu de astazi din Jurnalul National. Sper ca el sa exprime unele din paradoxurile vietii politice romanesti din Romania condusa de Traian Basescu. Inclusiv in zona politicii externe.
In toata problema cu ungurii unde a fost ministrul de externe? De ce nici macar acum nu are o pozitie/explicatie? Va stiu ca nu sunteti naiv! V-ati dat seama de mult ca Basescu va conduce in toate domeniile. Ca preiau sau nu mesajul dvs. alti colegi nu mai conteaza. Zeus face ce vrea. Nimeni nu spune nimic. Sau sunt foarte putini aceia care incearca cu timiditate o replica. Luati cazul de aseara de la sedinta PSD cu sindicatele. Presedintele v-a monitorizat si a primit stenogramele in timp real. A iesit cineva de la dvs. sa zica ceva? Dar la stenogramele prezentate de Boureanu sau Bouleanu v-au facut praf in 2004. Presa v-a topit si sfartecat. Acum nu zice nimeni nimic. Nu numai presa ci si partidul din care faceti parte. Este normal. Mai drag le este banul public decat poporul. Va mai baga Basescu si mortul in casa. Ministri ca Nica sau Sarbu sunt excelenti, restul se subintelege. Va divide zilnic, va farmiteaza si pana sa ajungeti sa va desemnati candidatul, probabil dupa alegerile prezidentiale, nu o sa mai contati nici cat o ceapa degerata.
Cat despre modul in care s-a tratat problema cu ungurii nu face decat sa confirme europenilor maniera in care ne privesc. Tratam golaneste si la misto “cu sange in instalatii” orice problema externa sau interna. Se vede ce rezultate notabile avem. Nu cred ca mai merita sa spun ceva ca tot nu se face nimic in afara de circ. Cat mai mult circ si criza se va rezolva de la sine. Va urez succes, daca mai aveti la ce!
Draga Domnule Nastase, despre diplomatia electorala actuala nu am ce sa comentez pentru ca NU EXISTA. Suntem condusi de un GOLUM precum Basescu, suntem printre cele mai discreditate state membre UE, diplomatii si politicienii de marca precum domnul Ion Iliescu , precum dvs. domnule Nastase sunt , din pacate, pe cale de disparitie in Romania. Oamenii sunt cei care pot face ceva pentru Romania la alegerile prezidentiale, oamenii care sper sa nu mai accepte pomenile electorale sponsorizate de PD-L si de Traian Basescu (bani, bautura, mancare), avand ca sursa banii publici, pentru ca se vand prea usor. Oamenii ar trebui sa spuna STOP BASESCU, tot oamenii pot urmari comportamentul haotic si deviant al lui Traian Basescu care se contrazice in declaratii(minciuni) in aceeasi dezbatere publica, jigneste presa(gaozari), rade precum un nesimtit care se joaca cu soarta Romaniei, rade domnule cand vorbeste despre probleme serioase ale tarii, cand vorbeste despre salarii, pensii, prime etc, etc, EL RADE . Nu stiu daca o sa cititi comentariul dar sper din tot sufletul sa candidati la presedentia Romaniei in toamna. Ganditi-va la o strategie impotriva acestui marinar golan.
Va multumesc !
P.S. Ganditi-va bine pe mana cui lasati Romania ?
Ma cuprinde tristetea privind in jur. Mai prind eu vremuri in care sa nu fac atac de panica gandindu-ma la ziua de maine si la copii? Apropo de diplomatie: ce tara ne-o mai primi sa ne castigam “subzistenta” din Romania cu asa diplomatie? Unde si cum se invata asta? Probabil la scoli inalte, dar si la cea a vietii. Acum depinde de scoala vietii fiecaruia…
Domnule Nastase cum v-as putea contacta personal?
Din păcate tocmai atunci când avem mai multă nevoie de profesionalism, viaţa politică a României este măcinată de penibil. Poate din mijlocul luptei electorale nu se vede prea bine, poate că acţiunile sunt justificate, poate că este justificată şi lipsa de raţional care ar trebui, în mod firesc, să fie sursa luptei politice. Eu privesc din afară şi nu observ decât un fel viermuială ideologică a politicienilor ascaris care muşcă cu nesaţ din trupul ţării şi al neamului în bucuria lor de metazoare triploblaste, uneori autofage.
Seninătatea celor care vorbesc la televizor despre “cea mai grea perioadă a României până dincolo de amintiri” îmi pare că este un banc spus şoptit de la o înmormântare. Nu mai rămâne decât să vină şi tăicuţul preafericit cu o îngânare de prohod şi să ne scoboare cineva cu totul în pământ pentru ca ţara această să rămână, în sfârşit, nelocuită şi fericită.
Paraciosul Traienel da vina pe Taricel
Iesit din comun tupeul lui Traienel care, dupa ce a facut cachita impreuna cu Taricel, mai bine de doi ani la ferestrele Palatului Victoria si tot dupa ce l-a inscaunat cu surle, trambite si ridicari de maini impreunate la cer, la acelasi palat ca premier, victorie marcata cu baut de sampanie direct din sticla, la Botu’ Lu’ Calu”, vine acum si se leapada ca de Satanta de guvernarea Aliantei, tinandu-i responsabili doar pe liberali pentru presupusele nerealizari ale guvernarii respective.
Ba mai mult !
Acest mitoman fara limite de bun simt, ajuns accidental in fotoliul cotrocenist, striga ca din gura de sarpe ca a fost indus in eroare tot de catre Tariceanu, cu privire la starea economica a tarii si a perspectivei crizei care ne pandea dupa colt.
Pai ce mijloace de comunicare a folosit Traiane, fostul Prim ministru pentru a te minti, deoarece de vorbit stie toata tara si nu numai ca nu vorbeati amandoi?
Poate prin televiziune Traiane, dar in cazul asta n-ar fi trebuit sa vezi si emisiunile in care specialistii in economie si nu martafoi ca tine, care angajezi Romania in imprumuturi/povara pentru milioane de romani, avertizau zi de zi asupra iminentei crizei care facea ravagii in SUA si in Occident?
Ca doar la “citit” stenograme si ascultat telefoane te pricepi mai bine chiar decat Nixon inainte de a invata ce este Constitutia si ce vrea ea !
Zici cu patos de Calin, da’ ce pazeau consilierii tai Traiane, cand acesta te “mintea” cu nerusinare, iar tu faceai campanie pentru PD-L, cu minciuni si mai mari si-ti puneai semnatura de starleta hollywood-iana aflata la menopauza, pe legi de marire de salarii fara nicio acoperire economica?
Traiane, s-a mai jucat unul de-a Dumnezeu cu destinele romanilor, crezandu-se adorat de popor, si ai vazut cum s-a sfarsit idila!
Cine-ti permite Traiane sa te substitui Guvernului si in final romanilor si sa angajezi un imprumut doar pentru pohtele tale electorale, imprumut care ar putea fi piatra de moara de la gatul romanilor inainte de a fi invatati sa “inoate” in apele tulburi generate de tine?
Ca tu s-ar putea sa pleci tutuca in decembrie cu “lutu’n fund” de la Cotroceni, mai mult ca sigur ca nu-i va durea prea tare pe romani, ba este chiar posibil sa fie motiv de sarbatoare, dupa cinci ani de circ si batjocura politica.
Paguba’n ciuperci!
Dar de ce vrei Traiane, ca “dupa tine potopul”?
Ai mare grija Traiane, ca intelepciunea populara a fost si este cea cu ‘dupa fata si rasplata”, ori faptele tale numai motiv de mandrie si bunastare nationala nu au fost, asa ca viitor cam albastru Traiane!
Nu mai ai pic de retinere, toate actele tale au devenit vizibil si nerusinat dictatoriale (doar administratiile cimitirelor nu se bucura inca de conducerea ta nemijlocita) si sunt indreptate doar spre ostoirea setei tale bolnave de putere absoluta.
Nu-ti ajunge Traiane, ca in loc de tepele promise pentru marii corupti si corupatori din Romania, ne-ai pricopsit cu o singura teapa de nivel national, reprezentata de prezenta ta la Cotroceni insotit de un intreg Harem, in frunte cu Elena ot Plescoa, un harem pe care l-ai transformat in institutie de stat si caruia i-ai dat ca eunuci o garda formata din lachei marionete ce au ca misiune doar indeplinirea pohtelor tale tiranocrate?
Si ar mai fi o intrebare, Traiane: este adevarat ca reprezentantii FMI ti-au adus cadou, ca semn de recunostinta pentru inrobirea financiara a romanilor, un pres de usa pe care scrie Geoana, o scuipatoare-scrumiera pentru hall, stantata PSD si o rezerva de hartie igienica suficienta pana la alegerile prezidentiale, “impodobita” cu pozele ministrilor PSD in frunte cu Prostanacu’ Iepurila?
Se intimpla ca oricine ajunge chirias la Cotroceni, brusc ii creste apetitul pentru a prelungi cit mai mult posibil sederea acolo.
Nu exista nici un argument ”pentru tara si popor” care sa justifice incrincenarea cu care se bat chiriasii de la Cotroceni pentru a-si pastra statutul de chirias.
Absolut intodeauna presedintii in exercitiu au convingerea ca nu exista altii mai buni, mai potriviti pentru job-ul lor decit ei insisi. Si daca ei ar fi schimbati, tara insasi s-ar clatina si poporul ar suspina .
Toti presedintii imbatati de vinul curviei lor politice incep sa aiba viziuni mesianice despre ei insisi, devin niste profeti ai ”adevarului” si ai ”dreptei judecati ” , un fel de Melhisedeci aparuti de nicaieri , dar numiti printi ai Salemului in virtutea neintinatei lor convingeri despre viata , adevar si dreptate.
Sa fim seriosi…. puterea corupe si cea mai stralucita minte , provoaca dependenta si dauneaza grav societatii .
@
80′s Video
Afirmi (citez): “Se intimpla ca oricine ajunge chirias la Cotroceni, brusc ii creste apetitul pentru a prelungi cit mai mult posibil sederea acolo.”
Am o intrebare.
Ce ti se pare nefiresc, din perspectiva individuala, in acel “apetit” la care te referi?
Mie mi-ar parea nefiresc sa apara la Cotroceni, pe scaunul de presedinte, cineva care sa nu mai vrea un al doilea mandat (cu sublinierea ca “a nu mai vrea” nu echivaleaza cu “a nu mai candida”).
Va felicit pentru calitatea tuturor articolelor publicate,puteti fi un adevarat gazetar sau analist politic.Din pacate asocierea cu puternicul omul politic A.Nastase in aceasta nenorocita conjuctura nu va este favorabila.Ziaristii din perioada cind erati premier si asupra carora ati facut indirect presiuni nu va iarta nici astazi ,si daca adaugam toate scandalurile legate de numele dumneavoastra, multe pe nedrept, in opinia mea aveti o mare problema de credibilitate.La toate acestea se adauga o problema semnalata de mine pe acest blog in ianuarie legata de ceeace se intimpla in PSD.Este posibil sa nu reusiti sa stopati dragostea de marire a liderului national Geoana care observ cu bucurie ca seamana din ce in ce mai mult cu T.Basescu.Azi nu vrea FMI miine se suceste.Eu ma bucur, va rog mergeti tot asa ,pentru ca ce v-am anuntat pe blog devine tot mai accesibil pentru mine.Poate ca orgoliul prea mare pe care il afisati va lasa loc ratiunii pe care o aveti cu certitudine si veti accepta ca si un independent poate reusi si poate fi mult mai bine in comparatie cu situatia imposibila in care s-a ajuns si mai benefic pentru clasa politica, in cresterea in liniste a credibilitatii de care are mare nevoie.Sfatuitil pe domnul Geona ca optimismul prostesc ce il afiseaza fata de prognoze este o perpetuare a minciunii de care toti ne-am saturat si nu sint nici pe departe masuri de bun simt cele de care tot face vorbire.Nu imprumutati de la parteneri toate obiceiurile paguboase,aratati mai mult profesionalism pe care cred ca il aveti in unii oameni altfel era GEOANA si compania va trage la fund.Restul este prea multa teorie,vorbarie goala fara lucruri concrete sau daca sint , nu sint vizibile,va acopera destept partenerii de guvernare.Din pacate in loc sa cistigati veti pierde teren , poate si datorita unora care nu pot fara sa aiba sub fund un scaun al puterii.De multe ori spectacolul public este lamentabil.
Stimate Domnule Adrian Nastase.
Chiar daca prin natura unor evenimente conjuncturale ati ajuns momentan intr-un impas politic provocat atit din interiorul PSD, cit si din Exterior din partea adversarilor politici, totusi eu vad in dumneavoastra un Potential Nou de a ajuta Romania dincolo de jocurile murdare si de compromis permanent prin care politica actuala isi face jocul. Va propun ca uneori in timpul liber sa reflectati-meditati la acest tip Nou de Potential care se afla ascuns in Spiritul dumneavoastra, pentru ca in urmtorii 4 ani sa iesiti din nou in fata romanilor ca o fiinta renascuta, cu noi principii si modele de viata pe care sa ni le oferiti spre binele natiunii romane. Si nu este vorba in vint ceea ce acum va propun. Aveti maturitatea necesara de a intelege aceasta propunre usor voalata si usor misterioasa, cum la fel de usor ati accesat si acceptat unele mistere sacre ale Romaniei in anii ce au trecut. Va rog schimbati-va si participati activ la renasterea fiintei reale a Spiritului si Poporului Roman. Va multumesc. Cu admiratie pentru ceea ce sunteti si inca puteti face.Gicu.
@
ATENTIE LA CAPCANA PENTRU ADRIAN NASTASE!!!
Citez din presa, legat de viitorul comisar european din partea Romaniei:
“Doamna Kastner (vicepresedinte al Bundestag; n.A.) sustine pe buna dreptate ca un comisar roman, pentru a putea sa capete un portofoliu pe masura ponderii si ambitiei tarii noastre, trebuie sa reprezinte un om cu greutate politica”, a explicat Mircea Geoana.
“Intentia noastra este sa propunem un comisar care sa se alature grupului comisarilor socialisti din Comisia Europeana si acest subiect va face obiectul discutiei pe care o avem cu liderii socialisti la Bruxelles, peste doua zile”, a mai spus liderul PSD.
Mircea Geoana a tinut sa precizeze ca un portofoliu potrivit pentru Romania ar fi unul economic sau cel pentru agricultura sau infrastructura.
Intrebat ce parere au colegii de coalitie, din PD-L, despre faptul ca PSD doreste sa nominalizeze viitorul comisar european, Mircea Geoana a spus ca “evident, va fi o decizie a coalitiei si o decizie a Guvernului”.
Pentru a “scapa” de Adrian Nastase din arena politica romaneasca, solutia gasita de dusmanii politici este sa il propuna comisar european din partea Romaniei!
Se incearca astfel a se “umbla” si pe niste “butoane psihologice” ale lui Adrian Nastase (pentru ca acesta sa accepte).
I s-a creat, in ultima vreme, un climat greu suportabil (prin tot felul de declaratii abjecte- de natura a deranja puternic un intelectual, dincolo de omul politic) si i se ofera “spatiul aerat” al UE, care ii este familiar, unde este respectat realmente, unde are si mare influenta.
Adrian Nastase NU TREBUIE sa cada in aceasta capcana (oricat ar fi de tentanta oferta si oricum ar fi ea “asezonata” cu argumente de tipul “faci bine tarii etc, etc”).
Rolul lui este AICI in Romania.
In momentul de fata, este un puternic stalp de stabilitate in spatiul public de decizie.
IN SCHIMB, ADRIAN NASTASE AR FI UN EXCEPTIONAL NEGOCIATOR (CEL MAI BUN!) PENTRU ACTUALUL ACORD LEGAT DE IMPRUMUT!!!
Domnule Nastase, va place-nu va place, va trebui sa candidati la alegerile prezidentiale de la sfarsitul anului, indiferent dac-o veti face din partea P.S.D.-ului sau independent,suntweti singura speranta a romanilor ca sa-l dea jos pe nesimtitul de Basescu. Daca vreti ca P.S.D.-ul sa fie cu Dvs., promiteti-i domnului Geoana ca-l veti pune prim-ministru si ca daca veti ajunge la Cotroceni, il veti ajuta sa scape de mizeriile alea pedeliste din Guvern, in frunte cu ,,micul pantofar Boc” si sa-i cooptati le guvernare pe liberali, aripa Antonescu-Orban. Fiindca va trebui sa stiti ceva: la Congresul P.N.L.-ului, in care se va stabili noul presedinte al P.N.L., Orban(ul) va ,,sufla” peste Calin ,,inghetandu-l”, iar cel care va iesi presedinte va fi…Crin!!!
P.S. Geoana, ,,prostanacul” este cam ,,defazat”, nu credeti? A vrut sa fie premier, dar n-a reusit sa fie, i s-a dat insa un alt os de ros, presedentia Senatului Romaniei, asta fiindca a acceptat sa fie la guvernare cu P.D.-L in conditiile marinarului Base!

Asa ca, daca n-a reusit sa fie premier in ianuarie 2009, poate ajunge premier in decembrie 2009.
Asta va fi ceva in genul,,ajuta-ma ca sa te ajut”. Sper sa functioneze, pentru binele Romaniei si al romanilor, in viitor.
@Buna Aya: una este al doilea mandat si alta este “presedinte pe viata”. Cred ca stii la cine ma refer.
sa fii iubita
marcus
“[...] un nou mandat al lui Traian Băsescu ar fi extrem de toxic pentru România. ” Puţin zis! Deja va fi metastază şi orice tratament nu va avea decât rol de drog împotriva durerilor.
Cu riscul de a deveni pisalog,
Revin cu solicitarea…rugamintea de a posta raspunsuri bi/saptamanale.
Frumoasa scriere de gazeta, insa campania electorala a inceput de mult Domnule Nastase, mai mult curaj, mai multa vehementa, mai mult pentru popor, nu lasati acest rol nici macar prietenilor.
Am ezitat citeva zile sa scriu comentariul urmator si le multumesc, in ordine cronologica, atit lui ALM cit si Ayei pentru ca m-au determinat sa ma decid sa il scriu.
In acest moment, pare ca strategia electorala prezidentiala si pentru eventualitatea ca dl Geoana va obtine investitura candidaturii ar fi conturata. Conturul ar fi prezentarea electorala a dlui Geoana undeva intre caracterizarea facuta de dl Iliescu si imaginea de papagal. Jocul deja a inceput: dl Geoana este tinut pe afara de cite ori se poate, iar in timp ce el critica guvernul, presedintele ii lauda ministrii. Presedintele, in aceasta privinta nu mai are mare lucru de facut decit, in campanie, sa mute confruntarea din zona creativa a ideilor in cea obstructiva a confruntarii strict personale. Un domn Basescu preocupat pina si la radacina parului de grijile tarii si de buna colaborare cu guvernul, de a-si aduce aportul la iesirea din necaz, in timp ce dl Geoana va apare ca un carcotas (scuze, Carcotasule, toata stima) la vreme de necaz, ca un pingicar de la “9 pietre”. Mie mi se pare ca nici nu a apucat dl Geoana sa se transeze electoral spre a fi distribuit in toate judetele si este deja facut pastrama. Desigur ca geniul creator al dlui Gusa ar putea sa dea o lovitura care sa ma contrazica si care sa ii aduca dlui Geoana mult doritul 99,99% voturi in Transilavania. Doar ca, la ceea ce vad eu acum, lucrurile sunt destul de complicate: pe de o parte, dupa cum arata totusi sondajele – fara a le lua chiar la procent, fiindca procentele pot fi ajustate – partizanii PSD par a nu fi aderat suficient la dl Geoana, dat fiind ca in politica este pus in evidenta si un astfel de fenomen in care partizanii politici isi rezolva un conflict interior – intre crezul politic si un lider politic initial neacceptat – printr-un compromis in urma caruia isi pastreaza crezul si accepta cit de cit liderul. In afara de aceasta, la electoratul penelist pare a se contura ideea de a nu prea vota cu entuziasm un candidat al stingii la turul al doilea. Pe acest fond de indoiala si de refuz partial al electoratului liberal, o victorie a dlui Geoana fara intelegeri de culise va fi foarte grea. La aceasta se va adauga si dovedita acum capacitate a dlui Geoana de a incheia ori de a participa la intelegeri secrete, care va spori factorul de indoiala. Posibil ca destui electori ai stingii sa se intrebe pentru cine vor vota de fapt atunci cind vor introduce un buletin stampilat Geoana in urna.
Faptul ca PSD si-a programat congresul dupa campionatul national de lupte liberale este un lucru bun. In momentul congresului pesedist, stinga va sti cam care sunt gindurile penelistilor. Totusi, orice avers are si revers, asa incit este posibil ca acest congres sa se tina tirziu pentru a mai permite o crestere dinamica in procente a candidatului desemnat, fie el dl Nastase ( poate ca pesedistii vor avea gindul cel bun, in al 12-lea ceas) fie dl Geoana. De aceea, pun intrebarea – la care nu doresc raspuns, dat fiind caracterul public al blogului – daca pesede lucreaza la strategii si tactici de crestere rapida procentuala a candidatului care va fi desemnat, astfel incit sa fie asigurata intrarea in turul al doilea. La fel, intrebarea ce va face dl Nastase daca nu va primi totusi investitura?
Ceea ce semnaleaza Aya, daca este adevarat – si cred ca este fiindca Aya nu colportaza simple zvonuri – ar putea fi, cred eu, o parada la ideea unei candidaturi independente a dlui Nastase. Fiindca -fac o paranteza – iata ca si tinara Basescu va candida independent si de-abia acum avem ideea ca presedintele si-a dorit foarte mult candidatura fiicei sale. Pentru Elena Basescu vor lucra fara indoiala dintre echipele PDL, o parte din aparatul propagandistic al PDL si, in ultima instanta, ea va lua din voturile PDL; cu alte cuvinte, candidatura tinerei sacrifica partial PDL. La o candidatura independenta a dlui Nastase s-ar putea produce feneomene similare cu cele observate in cazul candidaturii Oprescu: pe linga schiza electorala in stinga, dar suficienta ca sa il duca pe dl Nastase in turul al doilea, desprinderi de echipe pesediste care vor prefera sa lucreze in campanie pentru dl Nastase, desprinderi de tacticieni si strategi de campanie care se vor alipi dlui Nastase, aparitia unor ajutoare cu valoare deloc neglijabila din alte partide, voluntari. In plus, capacitatea de a discuta cu liberalii si de a intoarce suficient intentia electoratului liberal de a nu vota stinga; capacitatea de a discuta cu udemeristii si de a anula prezentele eforturi prezidentiale in scopul de a obtine votul de tip nationalist. Iar acederea in turul al doilea, chiar ca independent, ar insemna votul intregii stingi plus o parte din liberali plus o parte udemeristi. Nu zic ca asa se vor petrece lucrurile, ci ca sunt sanse sa se petreaca si asa. Intr-o campanie, in ciuda dosariadei, dl Nastase nu ar avea de luptat cu imaginea noua de urmarit penal ori inculpat, ori anchetat, fiindca local parlamentarele au demonstrat ca electorii nu sunt chiar asa de preocupati de statutul juridic al candidatilor, ci ar avea de luptat tot cu imaginea sa veche, indelung cultivata de adversari, a marelui corupt ( nu prea se mai stie pentru ce, dar imaginea persista). In aceste conditii, o propunere de pozitie de comisar european, daca este serioasa si nu on pacaleala, este de judecat si nu de respins initial. Fiindca, chiar in ipoteza seriozitatii, o astfel de propunere nu se repeta si nu dureaza, zvonul este lansat intr-un anumit context. Daca dispare contextul, atunci dispare si propunerea ori zvonul. Una dintre idei ar fi si lasarea in pace a cvartetului proamerican din fruntea tarii, de acum: dl Basescu, dl Geoana, dl Boc, dra Anastase, cu totii proamericani. Ca proamericani, dnii Basescu si Geoana s-ar putea intelege ori ar putea fi facuti sa se inteleaga. Tot asa, am putea avea de-a face si cu o momeala: dl Nastase sa-si faca visuri de comisar, in timp ce dl Geoana ar obtine investitura. Ori ar putea fi o incercare a dlui Geoana de a compensa cumva faptul ca nu isi tine cuvintul dat public de sustinere a dlui Nastase ca si candidat la presedintie; ori , socotindu-se ca si investit simte ca partidul nu l-ar sustine din inima cit timp dl Nastase ar fi pe aproape. Poate momeala si minciuna, poate adevar. De judecat. Ei, fabulatii.
Va rog sa-l intrebati pe domnul Paleologu daca si Elena Basescu este tot o “pleasca” pentru PD-L. Am mari indoieli:)
EBA este fata lui “Pleasca”. In ce tara traim!!!
@alina
nu fi malitioasa.
asta e, tatal elenei a adus multora din pdl functii si pozitii sociale inalte.
ce e rau ca voia si el ca mezina sa castige un ban cinstit la bruxelles?
si, in subsidiar, ne facea si noua un amar de bine, nu?
Domnule Nastase , va stimez ca om , sunteti un om destept dar nu aveti cu cine , pur si simplu nu aveti cu cine. Cu Vanghelie ? Cu Geoana ? Tot Traienel iese la toamna. Toate cele bune
@
Instalatorul
Chiar in situatia in care acea propunere (de comisar) este serioasa (aceasta a fost ideea mesajului meu!) Adrian Nastase trebuie sa o refuze.
Chiar daca- lucru pe care nu il doresc- NU ar candida pe prezidentiale (nici candidat al PSD, nici independent, asa cum propui si tu, ca posibilitate) locul lui Adrian Nastase este pe scena politica romaneasca AICI.
Cum si-ar putea imagina cineva ca acel post de comisar (sau altul important, dar in afara granitelor) i-ar fi oferit lui Adrian Nastase ca recunostere a meritelor sale?
Nicidecum!
Adrian Nastase sta “in drum” nu doar unor indivizi, ci unor POLITICI mizere pentru noi toti (si pentru Romania).
Ultimii ani au demonstrat ca este imposibil sa fie “pus la podea”- dimpotriva, se ridica si lupta mai inversunat.
Ca atare, unica posibilitate de a-l neutraliza este sa il “indeparteze” elegant, cu un post (aparent) important.
Dar, de fapt, pozitiile cu adevarst importante (si eficiente pentru Romania) se afla aici.
Poate parea paradoxal ce spun, dar si “cea de Mizil” pe care a incercat sa o ironizeze “Alma” (data fiind acea constanta teporala a sa, ca sa te citez) este mai eficienta pentru Adrian Nastase si mai importanta pentru noi decat un post de “comisar european” (ceea ce DOAR “suna” bine in actuala structura de la Bruxelles).
Cum să-ţi baţi joc de propriul partid. Studiu de caz: Mircea Geoană şi FMI
Pe lângă retorica financiară a câte unui guru politic, tam-tam-ul creat în jurul unui eventual acord cu FMI ne-a oferit o radiografie limpede a organismului politic autohton.
Carevasăzică, PD-L e “pentru”, PNL “împotriva”, iar PSD se zbate sub semnul zodiacal al lui “habar n-avem ce se-ntâmplă”.
În primele două cazuri, discuţia nu poate fi prea amplă. Nu ne dau voie “subiecţii”. Democrat-liberalii au ascultat intervenţia preşedintelui Traian Băsescu din Parlament, au mers acasă conştiincioşi, şi-au aprins lampa şi au învăţat mot-a-mot discursul stăpânului. Deh, ca de la „pleaşcă” la ucenic. Apoi l-au repetat la nesfârşit de fiecare dată când au fost întrebaţi. PNL s-a poziţionat împotrivă. Nu că n-ar fi ştiut şi ei câtă nevoie avem de un împrumut după ce-au secat de ultimul galben sacoşa ţării, dar aşa au auzit că se face în opoziţie: “Dacă ăia spun da, noi spunem nu şi tot aşa”. Un fel de Gică Contra cu o săgeată-n frunte.
Bun. Dacă în primele două cazuri explicaţiile nu necesită prea multă bătaie de cap, fiind solid bazate pe argumente idioate, situaţia partidului condus cu brrravurrrră de fascinantul Mircea Geoană e de-a dreptul amuzantă. Tragic de amuzantă. O circotecă jenantă prestată genial de un politician cu alură de Super Mario, pe care adversarii ar trebui să se gândească serios la a-l susţine în funcţia de preşedinte al PSD pe termen nelimitat, la câte deservicii aduce partidului. Reţeta aplicată pe caz a acestei comicării fatidice e simplă:
Pasul 1: Când toate gurile vuiesc asiduu despre un împrumut de la FMI, apari la TV, zâmbeşti tâmp, încerci să uiţi că Iliescu te-a făcut “prostănac” şi declari că habar n-ai despre negocierile cu FMI.
Pasul 2: Îţi aminteşti că ai în structurile FMI pe un anume domn Tănăsescu, ba chiar şi preşedintele Fondului ar fi membru al “marii familii socialiste”. Te informezi minimal.
Pasul 3: Apari şi spui c-ai aflat despre ce-ar fi vorba, dar nu eşti de acord cu împrumutul.
Pasul 4: Asişti implacabil la continuarea discuţiilor.
Pasul 5: Apari şi spui că n-ai fi împotriva unui împrumut, da’ să te bage şi pe tine cineva în seamă.
Pasul 6: Dorinţa ta e poruncă pentru şeful statului, care-ţi altoieşte două palme televizate, încuindu-te feciorelnic.
Pasul 7: Spăşit, lovit în orgoliu de hăhăitul mediatic al preşedintelui, altfel viitorul tău adversar, încerci din răsputeri să scapi din cuşca virginităţii legată cu nod marinăresc. Dai o declaraţie searbădă pe care toate televiziunile o preiau, în lipsă de altceva.
Pasul 8: Mai ai o tentativă de băgare în seamă şi te răţoi (pe silenţios) că vei proteja categoriile sociale de viitura FMI.
Pasul 9: Alegeri în iunie. Pierzi.
Pasul 10: Alegeri în toamnă. Pierzi.
Well done, Super Mario. Mission complete.
@
Alina
Elena Basescu a demisionat din PD-L si va incerca o candidatura ca independent. Asa ca orice referire la ea, intr-un context al ironiei politice, este fara suport.
Parerea mea este ca nu ar fi trebuit sa procedeze asa.
Daca ar fi avut mai multa exprienta, ar fi realizat ca presiunile sunt facute special ca sa nu candideze pe listele PD-L, fiind clar ca ar fi ajuns europarlamentar, astfel (este evident- pentru cine cunoaste cum se fac presiunile si poate identifica motivele dar si scopurile reale- si de ce s-au facut acele presiuni, dar nu vreau sa duc analiza mai departe).
Oricum, ca principiu, este o greseala sa actionezi asa cum vrea inamicul.
Am o intrebare:
Tiza ta mizerabila caracterial si rau intentionata, Alina Mungiu Pipidi, iti pare o “pleasca” pentru Romania, odata ajunsa in Parlamentul Europei?
Iti spun eu sigur: ar fi o nenorocire pentru noi.
In acest moment, ar fi normal ca PD-L sa procedeze la o miscare simetrica: daca s-a retras de pe liste Elena Basescu, membra PD-L (partid din care a si demisionat) este firesc sa NU ii mai propuna Alinei Mungiu Pipidi sa candideze pe lista acestui partid.
P.S.
Ca sa tai pofta oricui ar dori sa comenteze spusele mele, amintesc ca am afirmat, de la inceput, ca intre (mizerabila) Alina Mungiu Pipidi si Elena Basescu, o sustin pe Elena Basescu.
Ca sa fie si mai clar: voi semna PENTRU candidatura Elenei Basescu in calitate de independent. Imi pare firesc sa aiba sansa confruntarii in aceasta competitie, dupa ce s-a retras dintr-un loc sigur castigator.
Desigur, acest lucru nu implica si votul meu la europarlamentare.
Dar, ii doresc succes: sa ajunga acolo unde sigur ar fi ajuns candidand pe listele PD-L!
Domnule Adrian Nastase,
Boc iar il da afara pe sotul meu care are pensie partiala anticipata din cadrul armatei si salariu. In ce tara traim. Pana cand o sa ne tot sperie. Cel putin pentru mine a devenit bau/bau .Chiar nu se mai poate . Va rog, face/ti ceva.Marea majoritate care a trebuit sa iasa din armata are acum o pensie de 1500 lei si un salariu tot pe atata. Oamenii acestia ce sa faca. Bine eu, fac un alt exercitiu, daca cineva are o pensie de 1499 lei si un salariu de 3000 lei, dupa spusele lui boc, acela poate ramane sa lucreze in continuare, este normal.
Va rog, daca aveti informatii cu privire la aceasta intiativa legislativa, dati-ne si noua un mesaj, sau mai bine o gura de aer, ca boc ne-a intoxicat destul.
Ps. Intrebati-l pe dl.ministru Sarbu poate stie dumnealui ceva .
@
ALL
La emisiunea Gabrielei Firea a fost prezenta Alma (Roberta Anastase)!
Ce credeti ca a facut?
Si-a schimbat coafura!
Ce credeti ca a mai facut?
Ne-a informat ca a absolvit “Sociologia” (evident, dupa 1990 a intrat la facultate).
Realizez, data fiind- vorba Instalatorului- acea “constanta in timp”, ce multe a retinut din acea facultate.
Mai bine tacea!
Dar, a reluat (chiar penibil) povestea cu scaunele, de la Biroul Permanent (e drept, in urma unei intrebari a lui Cristoiu).
A spus din nou acea mizerie, ca Adrian Nastase ar fi amenintat (nu a spus ca ar fi facut-o direct) un angajat al Camerei Deputatilor in urma faptului ca ar fi citit nu-stiu-ce mesaj primit pe mail de “Alma” (mesaj printat, se intelege) prin care acela “sesiza disfunctionalitati” si ca din acea cauza nu a mai vrut sa stea langa el.
Am mai spus si repet: asa ceva este imposibil, ca nefiindu-i caracteristic lui Adrian Nastase (si nici nu are cum sa faca acest lucru).
(O remarca: este evident ca “Alma” a citit postarile de pe acest blog.
Initial, in interviul din “Gandul”, afirmase ca acel angajat al C.D. a fost amenintat de Adrian Nastase ca il va da afara.
Dupa ce, pe blog, a aparut postarea in care se atragea atentia ca “Alma” habar nu are despre Statutul deputatului din moment ce afirma, in interviu, ca un membru al conducerii politice a C.D. poate dispune concedierea unui angajat, acum a spus, legat de angajati: “NU am cum sa intervin, pentru ca nu am parghiile necesare, dar nu sunt de acord (cu amenintarile altora la adresa angajatilor n.A.)”.
Ce inseamna sa ai acea “constanta in timp” la purtator!
S-a contrazis flagrant: adica, ea, membra a conducerii politice a C.D., “nu are parghiile necesare”- ceea ce este real-, dar un alt membru al aceleeasi conduceri, le-ar avea- nu se stie cum!
Probabil ca Alma nu ravneste sa devina filozof!).
A dat in vileag altceva: a iritat-o (nu a spus direct, dar era evident) faptul ca, in urma faptului ca EA s-a mutat de pe scaunul pe care statea initial (zice ca s-a mutat cu doua saptamani inainte de a izbucni “discutia” aceea penibila!) Adrian Nastase s-a asezat, intr-o zi (citez din memorie)”pe scaunul care revenea prin traditie presedintelui Camerei Deputatilor”.
Bravos!
Sa mai treaca, sa mai radem!
Aya, ti-am raspuns dar raspunsul nu a plecat si s-a sters dintr-o eroare software si nu reiau. Pe blogurile dnilor Dan Carlan si Dumitru Oprea se afla istoria oficiala a candidaturii dnei Mungiu, cea care a dat cu piciorul in sistar.
@ Aya
Sunteti sigura ca madam Alma citeste mesajele de pe acest blog? Pai atunci e bine, fiindca m-ar interesa daca diplomele ei fac parte din cele cateva mii obtinute fraudulos …
Eu banuiesc ca da, altfel nu-mi explic aroganta si tupeul cu care “clasifica” politicienii, fara a avea ceva care sa o justifice (o carte, o activitate diplomatica “pe bune”, un ministeriat), afara de apetenta cuiva, “nu spui cine”, la blonde …
Aya – “Oricum, ca principiu, este o greseala sa actionezi asa cum vrea inamicul.” !!! Asta e de tine sau de Confucius? Ca aduce si cu una si cu alta!
Ce te faci cand adversarul are pregatite variante de raspuns indiferent ce faci, adica (te) “vrea oricum”?
Se pare ca tu (te prefaci ca) nu intelegi “filozofia” Robertei cu rea intentie. Nu-mi pot imagina ca esti… ingenua. Exista unii care desi nu au parghiile legale pentru a lua anumite masuri totusi le iau. Pentru ca asa sunt obisnuiti. Sa fi facut Roberta o aluzie prea fina pentru tine?
De ex. pot cere prietenilor sa infiinteze ONG-uri cat cuprinde sau… stii tu mai bine…
@exasperat
Dupa mine, AN ar trebui sa renunte la raspunsuri pe blog in favoarea celor “in natura”, adica in fapte si vorbe pentru tot poporul.
@ALM – interesanta sugestie. Asadar valoarea de adevar a unui enunt care descrie sau catalogeaza un politician depinde nu de continutul enuntului ci exclusiv de “resume”-ul celui care emite enuntul. Parca pe vremea d-voastra ii zicea “dosar de cadre”, nu?
Si cam ce CV ar trebui sa posede cineva ca sa va zica d-voastra, de ex… naiv?
Oricum din aproape in aproape se va ajunge la ideea ca pentru a-l critica pe dracu trebuie sa fii musai Dumnezeu, sau / adica unii, pentru anumite merite “valorice” sau “faptice” ar putea avea dreptul (international) de a face, compensatoriu, ilegalitati, averi ilicite, abuzuri, eludari, marlanii etc, pentru care cei fara “facultati” n-ar avea voie sa-i “clasifice” ca de tras la raspundere oricum nici nu poate fi vorba, in Romania pitoreasca. De fapt asta e una dintre premisele (evident gresite) ale admiratorilor neconditionati ai unor dintre politicienii de apa dulce (Dâmbovita). Gresita dar nu cea mai grava!
@
ALM
SUNT 15.000 DE DIPLOME OBTINUTE FRAUDULOS!
Da, Alma citeste mesajele de pe acest blog.
Nu le intelege in totalitate (partea cu “coafura” a fost pe intelesul ei intru totul, in mod exceptional si, iata, a produs efecte).
Mai retine cate ceva, daca este foarte explicit si nu presupune nuantari.
Fara malitie, dau urmatoarea informatie: numarul diplomelor obtinute fraudulos se ridica la 15.000 (o cifra celebra!)!
Intrucat Alma a spus in seara asta ca a fost “crescuta” de PD (ma rog, daca tot se intentioneaza legalizarea relatiilor de un anumit tip, nici “tutorii” nu ar mai avea probleme) iar acest partid a facut parte din Coalitia care, in 1996, se lauda cu 15.000 de specialisti (desigur, numarul specialistilor si cel al diplomelor fraudulos obtinute va fi fiind o intamplare- am spus ca nu vreau sa fiu malitioasa) banuiesc ca facea parte dintre acestia (in “curs de crestere”- in “spielhosen”-ul specific concursurilor unde era trimisa sa se joace frumos) si, desigur, diploma ei a fost obtinuta tocindu-si coatele (pe bancile scolii, fara indoiala!).
ref: Inmemoriam
Decembrie 2004. Revelion. In Tarisoara se fac rocade la varful puterii. Unii pleaca, altii vin. Proaspatul Locatar din Deal abia s-a instalat in jiltul Cantacuzinilor si Premierul in fotoliul maresalului Ion Antonescu. Sunt inca buimaci dea-binelea. Nici lor nu le vine sa creada ce li se intampla. Marea piata a Universitatii este luata cu asalt de bucuresteni inca de la primele ore ale amiezii. Vine Basescu, vine si Basescu; spun trecatorii grabiti cu sacosele pline. Peste numai cateva ore, pe o scena imensa proptita in peluza Teatrului National, formatii romanesti in voga prezinta programul convenit cu edilii. De odata s-a facut liniste. Un crainic improvizat, vadit emotionat, s-a apropiat de microfon. Doamnelor si domnilor urmeaza la microfon domnul … Atat a apucat sa spuna nefericitul ca regizorul transmisiei i-a luat mai intai graiul, aruncandu-l dupa alte cateva clipe de pe ecranele tv. dincolo, in marele anonimat. Apoi, acelasi regizor il prezinta romanilor de pretutindeni pe Traian Basescu fumand; inconjurat fiind de St. Banica jr. si alte cateva persoane. Peste alte cateva clipe presedintele grabit arunca dezinvolt tigara pe caldaram si o sfarma sdravan subt bombeul pantofului. Apoi, intr-o goanna nebuna, urca treptele scenei si smulge microfonul din mana unuia. In jurul sau sunt acum baieti numai unu’ si unu’; probabil sepepisti. A fost prima aparitie in public de la alegerea sa ca presedinte. A rostit timp de cca zece minute mesajul sau catre natiune pentru noul an 2005. Nu am retinut nimic din ideile rostite; poate doar sloganul campaniei sale electorale. Acel sa traiti bine; cu accentul prelungit pe prima silaba a ultimului cuvant. Pelicula, fidela si neiertatoare cu imaginea primara, a retinut insa si un gest pentru posteritate. Unul ce ni-l timite pe presedinte, inca de la prima sa aparitie publica, la origini; in mahalaua dobrogeana Basarabi. Un targ patriarhal cu oameni de toata isprava in care romanii, turcii si tatarii convietuiesc de ani si ani in deplina armonie. Un targ de provincie linistit in care, dupa Panait Istrati, linistea serilor este adesea tulburata de latratul cainilor si de scripcari ce insotesc musterii carciumilor in drumul lor spre casa. Totusi o scena vulpasiana, din Chira Chiralina, nu-mi da pace si ma indeamna la comparatii. O scena, daca va mai amintiti, in care un betiv, taietor de lemne, iese din carciuma dimineata pe la trei si trage o dusca de rachiu dintr-o sticla cu fundul gros aproape goala. Cu toporul la subsoara stanga si cu sticla in dreapta taietorul ragaie multumit de el; stergandu-si mustata bogata cu maneca camasii, candva alba. Intr-un tarziu sughite din toti rarunchii si multumit, arunca sticla unor gura casca ce stau in fund dincolo de caldaram, langa niste boscheti. Acum, peste ani, pentru a fi pe plac oamenilor din piata, smulge o sticla de sampanie din banduliera unui sepepist si o da peste cap, galgaind cat pentru trei patru inghitituri din licoarea spumoasa. Mandru nevoie mare de gestul sau, inchinat electoratului fidel, arunca dezinvolt sticla cu ciobul gros multimii. De atunci m-am gandit obsesiv la acel gest presidential.
PS
El este si azi presedintele romanilor, si va candida pentru inca un mandat de cinci ani. In favoarea reusitei lui lucreaza de mult timp institutii ale statului, cu greutate si mare forta de persuasiune; si nu numai. La nevoie, gruparea ce-l sustine, poate actualiza tehnicile si procedurile care si-au dovedit deja utilitatea si eficienta la alegerile trecute. Marele lui atu ramane insa prezenta lui M. Gioana in fruntea PSD, (ideea nu-mi aprtine) cu oameni loaiali in posturi cheie. Si enumerarea unor argumente probasesciene pot continua. Zilele trecute, insa, o idée lansata de MG a prezentat bresa pe care aliatii Locatarului au reusit pana acum s-o tina acoperita. Prin ea dovedeste ca sunt vulnerabili, le e teama. Probabil ca alte si alte sondaje confirma tendinta scaderii optiunii de vot pentru TB. Nici actuala situatie economica a tarii a tarii nu-l avantajaeaza. (dar pe cine dracu avantajeaza) A. Nastase trebuie sa ramana acasa si sa se bata pentru investitura; si apoi mai vedem ce a ramas din imaginea lui de om corrupt. (eu cred ca este de mult ferfelita) In Parlamentul UE PSD are deja un om de mare calibru. Probabil ,,Pressul’’ PSD are orbul gainilor, si nu-l vede pe A. Severin. Ii arata in schimb lui A. Nastase departarea.
@
Instalatorul
Sa zicem, fara legatura cu istoria candidaturii celei care a dat cu piciorul in sistar (bietul animal- nu la “candidata cu pretentii” ma refer- pe cine a ajuns sa reprezinte metaforic!): iti amintesc ca Alina Mungiu (si Pipidi) este sustinatoarea Monicai Macovei.
Am aflat (nu stiu daca, neaparat, cu uimire) ca aceeasi Alina Mungiu (si cum am mai spus) a sustinut-o (o sustine) si pe Roberta Alma Anastase!
Cum doua drepte paralele cu a treia sunt paralele intre ele, ultima mentiune ar putea explica atacul la fiica lui Traian Basescu (subliniez, fiica lui Traian Basescu- daca E.B. nu era fiica lui T.B., Alina Mungiu sigur nu facea acel penibil circ legat de candidatura pe listele PD-L).
Off topic: Adversarii politici ai dlui Nastase au facut mare caz de publicitatea de stat pe care mass media patriei era fortata sa o ia de la membri ai guvernului din 2000-2004. Imi imaginez cum redactorii sefi erau batuti cu vergile la talpi care le erau apoi date cu sare, iar ei nu si nu ca nu vor bani de la stat pentru publicitate, pina cind, atirnati cu capetele in jos si afumati cu fum de ardei iute, erau nevoiti sa accepte banii, in timp ce ministrii acelui cabinet le priveau cu sadism chinurile. Ce oroare, cita bestialitate guvernamentala. Ei bine, iata ce a scris pe blogul sau, acum nu multe zile, dna Ioana Avadani, sefa centrului pentru jurnalism independent, care numai de simpatii pesediste ori pentru dl Nastase nu poate fi banuita.
” Liber din nou la publicitate din bani publici pe ochi frumoşi
Postat in Info de Ioana Avădani pe 16 March 2009, la ora 10:41 am
Chiar aşa: s-a dat din nou liber la contractele de publicitate din bani publici pe ochi frumoşi. Prin lege, de data asta.
Schimbările aduse (prin OUG 19/2009) legislatiei achiziţiilor publice (zisa OUG 34/2006) au următoarele efecte:
- Autoritatea contractantă are dreptul de a achiziţiona direct produse, servicii sau lucrări, în măsura în care valoarea estimată nu depăşeşte echivalentul în lei a 15.000 euro pentru fiecare achiziţie de produse, servicii sau lucrări. (art. 19).
- Creşte de la 2000 la 20.000 de euro valoarea contractelor de publicitate media, (valoare anuală cumulată, fără TVA) pentru care, autoritatea contractantă are obligaţia de a publica un anunţ de participare şi un anunţ de atribuire, în sistemul informatic de utilitate publică disponibil pe internet, la o adresă dedicată, precum şi pe pagina proprie de internet.
Acum, imaginaţi-vă cîte contracte de publicitate de 14.999 Euro vor exista – cu alocare directă. Sau de 19,999 – fără anunţ public pe http://www.publicitatepublică.ro.
Asta în condiţiile unui an electoral şi a unor fonduri structurale care se cer promovate prin presă de către unităţile guvernamentale de implementare.
Mie uneia mi-e cam silă. Ceea ce nu ar însemna mare lucru. Dar partea privind publicitatea din bani publici din OUG 34/2006 a fost negociata de guvernul anterior cu toţi cei interesaţi – industrie, asociaţii ale editorilor, ONG-uri de media, ONG-uri interesate în transparenţa actului de guvernare. Oare lor nu le-o fi silă?”
Sa vedeti acum din nou torturi cu roata si cu gheata spaniola: oare citi dintre jurnalistii patriei vor umbla schiopatind in timpul campaniilor electorale din acest an?
Cu tot respectul, vă rog să-mi permiteţi să postez şi aici interviul dat de către D-l Mocioalcă, Jurnalului de Caraş-Severin, respectiv http://www.caon.ro :
Ion Mocioalcă: „Respectul ţine de onoare“
Deputatul ne-a vorbit despre coaliţia de guvernare, criza economică şi despre schimbările de funcţii
Jurnal CS: Dle Mocioalcă, sunteţi veteranul parlamentarilor din Caraş-Severin şi cel mai în măsură să ne spuneţi câte ceva despre viitorul coaliţiei PSD-PD-L. Cum funcţionează această alianţă în teritoriu?
I.M.: Viitorul coaliţiei depinde, în mare măsură, de onorabilitatea oamenilor care au realizat-o. Să nu uităm că acest guvern a luat ființă cu scopul precis ca România să facă față crizei economice. Deci este normal ca, în interiorul acestei alianțe, să se ia anumite măsuri și, dacă este cazul, să fie făcute anumite compromisuri. Aceasta este politica. Coaliția are un viitor doar în situația în care deciziile care se iau sunt respectate de toată lumea. Trebuie să recunoaștem însă că, în teritoriu, alianța funcţionează ceva mai greu decât la centru. Iar acest lucru se întâmplă în special din cauza unor lideri locali care nu se supun în totalitate deciziilor conducerilor centrale ale propriilor partide. Această problemă este, pentru început, o problemă internă a celor două partide, până să devină un subiect de discuție în coaliție. Părerea mea este că alianța PSD-PDL poate dura ori foarte puțin, ori foarte mult. Totul depinde de felul în care șefii organizațiilor județene înţeleg să respecte ierarhia de partid și înțelegerile făcute la nivel național.
Jurnal CS: În ultimele zile mocneşte un conflict legat de modul de împărţire a banilor pe localităţi. Primarii PSD sunt nemulţumiţi. Se respectă o oarecare formulă sau împărţirea e una politică?
I.M.: În primul rând, trebuie să admitem că împărțirea banilor nu s-a făcut principial. Cred că este o problemă legată de gestionarea fondurilor, mai exact de faptul că acestea nu s-au alocat în funcție de necesitățile localităţilor. În continuare, contează mai mult culoarea politică a primarului și, de aceea, județul Caraș-Severin este astăzi în stadiul acesta de dezvoltare. Cine suferă de pe urma acestui algoritm politic? Populația, chiar dacă ea nu are nici o vină – oamenii au votat primarul pe care îl considerau cel mai bun pentru localitatea lor, fără să ia în calcul influența politică de care acesta dispune. Recunosc că prima mea pornire ar fi să susțin primarii PSD din județ și să pledez pentru proiectele acestora. Asta așteaptă și ei de la mine. Mai ales că, la sfârşitul anului trecut, când nu au mai fost fonduri la Consiliul Judeţean, au fost retraşi o parte din bani tocmai din conturile primăriilor PSD pentru a acoperi o serie de necesităţi ale întregului judeţ. Am înţeles atunci şi a fost corect, mai ales că am avut promisiunea că acei bani vor fi returnaţi. Lucrurile trebuie privite, însă, altfel acum. Există inclusiv localități cu primari PNL care sunt noduri de circulație și care sunt zone prioritare de dezvoltare, de exemplu Caransebeşul. Dacă investițiile în aceste localități sunt sacrificate pe criterii politice, pierdem foarte mult, pierde tot județul.
Jurnal CS: Criza economică e pe buzele tuturor. În Caraş-Severin se va resimţi la fel de puternic. Cum o să vă onoraţi promisiunile făcute oamenilor din Colegiul dvs? Aţi mai fost în teritoriu? Ce probleme ridică cetăţenii?
I.M.: Problemele pe care oamenii le au acum sunt, evident, de natură economică – salariile, locurile de muncă sau creșterea prețurilor. Acum, politicienii trebuie să înțeleagă faptul că, în cadrul unui județ, nu pot fi dezvoltate doar anumite colegii, iar restul să fie lăsate în paragină. Procesul de dezvoltare trebuie făcut unitar, la nivel regional, dacă dorim să aibă eficiență. Angajamentele pe care mi le-am luat în fața electoratului din colegiul meu vor fi realizate în acest mandat, în următorii patru ani. Toți cei care suntem aleși în județul Caraș-Severin avem o obligație față de electorat. Cei care nu înțeleg acest lucru și care cred că se pot folosi de poziția pe care o au pentru a continua răfuielile politice vor avea de pierdut la următoarele alegeri.
Jurnal CS: În Caraş există o serie de proiecte în derulare. Credeţi că judeţul nostru va ieşi curând din cenuşiul în care zace de atâţia ani? Cenuşiu din care nu a ieşit nici când erau pesediştii la putere…
I.M.: În mod paradoxal, cred că tocmai criza economică pe care România o traversează în acest moment este o mare oportunitate de dezvoltare pentru judeţul nostru, atâta timp cât va fi condus de oameni cu viziune. Investitorii privaţi vor fi mult mai atenţi la oportunităţile de dezvoltare existente în zonele pe care, până acum, le-au considerat neatractive. În plus, administraţiile locale vor face investiţii prin care să atragă la rândul lor alte investiţii private. Vor trebui făcute investiţii prin care să fie atrase către Caraş-Severin locurile de muncă care în acest moment sunt desfiinţate în alte judeţe. Judeţul nostru are puterea de a ieşi din cenuşiul în care zace de atâţia ani, dar cu o singură condiţie, va trebui să fie condus de oameni responsabili, cu viziune şi care au o strategie foarte clară şi coerentă în ceea ce priveşte dezvoltarea întregului judeţ, nu numai a localităţilor în care sunt primarii propriului partid.
Jurnal CS: Cetăţeanul de rând contestă schimbările din funcţii care se tot fac. De ce partidele de guvernare trebuie neaparat să-şi pună oamenii lor în funcţii cheie?
I.M.: În primul rând, consider că trebuie să clarificăm un lucru. Nu cetăţeanul de rând este cel care contestă schimbările din funcţiile de conducere, pentru că interesul său nu este cine conduce instituţia. Interesul cetăţeanului este ca instituţiile publice să funcţioneze eficient şi să îl ajute în rezolvarea problemelor pe care le are. Cei care contestă aceste schimbări sunt reprezentanţi ai partidelor politice, persoane pe care nu cred că doriţi să îi băgaţi în rândul cetăţenilor obişnuiţi. Este normal ca o coaliţie, odată ajunsă la guvernare, să îşi pună proprii oameni la conducerea instituţiilor publice deconcertate. Altfel nu va exista nici o garanţie că politicile pe care acea coaliţie le va stabili la Bucureşti vor fi aplicate ca atare şi în teritoriu. Şi, la numirea conducerii la diverse instituţii, am ales să respectăm un protocol.
Jurnal CS: Aveţi să-i reproşaţi ceva partenerului dvs de coaliţie din Caraş, şefului PD-L Sorin Frunzăverde?
I.M.: Nu cred că reproşurile sunt cele care fac lucrurile să meargă bine, ci alt tip de fapte. Pot însă să spun altceva. Cele două partide care formează coaliţia de guvernare în acest moment au convenit asupra unor înţelegeri la nivel central, iar respectarea acestora, dincolo de eficienţa actului de guvernare, este o problemă de onoare. În respectarea acestor înţelegeri trebuie să fie implicaţi toţi liderii de la nivel judeţean ai celor două partide. Modul în care PD-L Caraş-Severin înţelege să se comporte este, în primul rând, o problemă internă a PD-L şi abia ulterior o problemă a coaliţiei de guvernare. Sper că în cele din urmă domnul Frunzăverde să se dovedească o persoană de onoare.
Jurnal CS: Vă mulţumim.
Nina Curiţa
Sursa : http://www.caon.ro
Apropo de ” alianţă ”,” colaiţie ”, ONOARE, DEMNITATE şi RESPECT, cine ce credeţi că va dovedi, stimaţi colegi ??
Se impun şi unele precizări : migratori politic gen Ana Vasile, director protecţia copilului cărăşeană, s-au menţinut în funcţie datorită abilităţii de-aşi schimba culoarea politică, fncţie de guvernare, la un moment dat; prin decembrie, s-au luat banii de laPrimăriile PSD şi PNL din judeţ, cu promisiunea că li se vor returna.Acei bani au fost redistribuiţi, chipurile pentru ca să nu existe restanţe salariale la bugetari. Totuşi, echivalentul în bani al alimentelor, respectiv echipamentului, în baza unui contract valabil până inclusiv 31.12.2008, semnat şi parafat sindicat şi CJ C-S, nici în zi de astăzi NU a ajuns la angajaţii din protecţia copilului cărăşeană, dar nici Primăriilor NU au fost returnaţi! Unde sunt banii ???
Vă mulţumesc pentru spaţiul acordat !
respecte,
Sibilla
P.S. Vorba Domnului G Serban, să meargă Pinochio comisar european, că-i organizăm şi miting la plecare la aeroport, pe foarte bune… !
Tovarăşa Alma, Roberta, face foarte bine că citeşte acest blog, serios, poate şi-a notat şi niscaiva reţete şi, da, sunt aici colegi care alături de Domnul Năstase, prin tot ceea ce scriu şi pun în discuţie o ajută … să se culturalizeze !
P.P.S Am dorit să postez şi pe acest blog, poate aude Curtea de Conturi a României, totuşi şi … şi naiba să mai ştie ce-i în şi cu ţara asta, că-s toate cu susu-n jos şi anapoda, doar Băsescu cică luptă cu caii verzi de pe pereţi căci cu corupţia tot noi, amărâţii, nu i-ar fi ruşine !
http://sfinx777.wordpress.com/2009/03/19/vendete-orgolii-razbunaripolite-%e2%80%9d-alianta-%e2%80%9d/
Ce imi place sa va vad din nou prim-ministru, domnule Nastase!
Nu sunt de acord cu cel ce spune: “nu ai cu cine!” Bun! Si-atunci ce facem, plecam acasa? Ne ascundem in sifonier? Lasam tara pe mana maciucarilor? A celor cu retorica de gasca impaiata sau peste uscat cu ochiul inexpresiv? A celor ce vorbesc ore in sir si zile de-a randul la televizor fara substanta, fara sa spuna de fapt nimic?
Nu cred ca este cea mai buna varianta.Intr-adevar este dificil sa umbli prin jungla necunoasterii si cu atat mai mult printre ghiogarii asa-zisei democratii scaldate in noroiul masinatiunilor perverse de culise.. Insa… pana cand vom razbi, cu dosare… cu lovituri la glezna…cu tot, nu trebuie lasata garda jos! De ce? Tocmai pentru a nu ne parea rau ca am stat cu mainile incrucisate cand puteam sa facem ceva.
Aaa…si inca ceva: cand eram elev de gimnaziu,aveam dificultati cu unii dintre profesori care imi reprosau ca am o privire aroganta, impertinenta, infatuata. Un timp am incercat o imbunatatire”de imagine”.Apoi, am renuntat sub ideea:fiecare sa ma aprecieze (sau nu) cum doreste. Prin urmare, cine are ochi de vazut sa vada. Evaluarea o facem pe fapte,nu pe priviri.Dealtfel astazi, multi dintre cei ce ma cunosc fac remarca:”cand te-am cunoscut mi-ai parut rigid si arogant, acum am cu totul alta parere!” Si-atunci ce-i de facut? Subtilitatea si rafinamentul ti le dau educatia,formarea in ani de efort in biblioteci -nu la sprituri.
Dupa fiecare dintre noi, la “baterea cuiului in capac” oricat ar suna de morbid, raman doar faptele si imaginea conduitei sale (este o obseravtie pe care o fac in cunostinta de cauza: multi ani locuind foarte aproape de cimitirul orasului in care m-am nascut,fapt care mi-a dat fara voia mea expertiza acestei observatii!).
Inchei prin a spune: nu trebuie sa locuim si sa muncim in Germania,ca sa fim nemti,sa ne comportam civilizat si sa fim pretentiosi cu lucrurile pe care le facem.De la observatia antica a stelelor pana la echiparea episodica a complexului orbital international multi incomozi si-au adus obolul de gandire; de la maciuca si ghioaga pana la cele mai sofisticate elicoptere de lupta de asemenea multi incomozi si-au adus obolul; de la picturile rupestre de la Lascaux,Niaux si Font-de-Gaume pana la Renior si Gaugain, multi incomozi au deranjat. Insa…un lucru e evident: ca sa stii sa te porti –e nevoie de educatie; ca sa fii subtil in gandire si exprimare,trebuie sa “treci “prin biblioteci; ca sa fii curat trebuie sa te speli.Iata cateva aspecte ce pot fi obositoare, dar care te pot plasa pe un alt palier de pretentii.
Toate cele bune !
@ meta-Comunicatorul (martie 18, 2009 la 10:13 pm)
Scuze ca am nimerit din “prima” locul sensibil! Mda, pe vremea mea se numea si dosar de cadre, astazi se numeste mapa profesionala. Am mai avut o discutie pe blog in legatura cu “datul cu parerea”. Nu ma mira ca functioneaza din plin la dvs, cum nu m-ar mira sa fiti specialist in fotbal, sa fiti primul analist politic si primul pescar amator care vinde icre de balena, cam cum sunt toti specialistii promisi de la Conventia Democrata pana astazi, dar care se dovedesc bravi spargatori de seminte pe buza shantzului, cu sau fara cinzeaca de Chivas Regal alaturi …
Stimabile, pana mai ieri, in Romanica era obiceiul ca cel care atribuie cuiva un calificativ sa posede (in mod legal) cel putin acel calificativ. Ca sa intelegeti, de aceea ERA obiceiul ca profesorul sa dea calificativ elevului, ERA obiceiul ca maistrul sa dea calificativ muncitorului, ERA obiceiul ca arhitectul sa indrume seful de santier si sa dea calificativ lucrarii. Astazi, cand avem printre functiile de varf oameni care se lauda in public ca nu prea le-a priit scoala, dar asta nu-i impiedica sa fie detinatorii panaceului universal, nu-i de mirare ca dvs sa va para firesc ca NUMAI anumite persoane sa poata sari de pe podium direct in functii politice de mare raspundere, in ambele cazuri asigurandu-ne un spectacol.
Ei bine, dvs va permiteti inclusiv sa emiteti “hotarari judecatoresti” (a face, compensatoriu, ilegalitati, averi ilicite, abuzuri, eludari, marlanii etc), ceea ce arata ca mai draga va este lectura EvZ, Cotidianu’, RL etc, decat o carticica de drept popularizat … Va prezic un stralucitor viitor politic!
@ meta-Comunicatorul (martie 18, 2009 la 10:13 pm)
Am uitat sa adaug ceva, de maxima importanta: dvs ma puteti face naiv in orice conditii! Aveti urmatoarele motive:
1. L-am votat pe Basescu in 2004;
2. Imi cunosc bine limitele si valoarea;
3. Va cunosc limitele si valoarea!
@
A. Ioan
ADRIAN NASTASE SI “PUNTEA MALRAUX”
Citez din postarea ta:
“Probabil ,,Pressul’’ PSD are orbul gainilor, si nu-l vede pe A. Severin. Ii arata in schimb lui A. Nastase departarea.”
“A. Nastase trebuie sa ramana acasa si sa se bata pentru investitura; si apoi mai vedem ce a ramas din imaginea lui de om corupt. (eu cred ca este de mult ferfelita)”.
Chiar nu stiu ce sa scriu mai intai: ca sunt bucuroasa sau ca iti multumesc.
Oricum, in ambele cazuri, ratiunea e aceeasi: ai semnalat miscarea parsiva care se pregateste .
Ma refer la incercarea de “atragere” a lui Adrian Nastase in “departari europene”; sau, mai bine inlocuieste aceste departari cu o parafraza- alege-o!- dupa un titlul unui celebru volum al lui Malraux.
Asa este, trebuie sa respinga metafora (nu si pe Malraux) asa cum bine spui in al doilea citat pe care l-am ales din postarea ta.
Ai dreptate si intr-o alta remarca: imaginea lui de “personaj corupt” e zdrentze- chiar as spune ca zdrentuirea a ajuns deja la firul de atza si nu mai poate acoperi minciuna.
Sa stea, deci, acasa si sa candideze!
@Aya (ref. la legatura Mungiu-Macovei-Anastase)
Esti sigura ca nu e vorba doar de solidaritate muiereasca?
P.S. Treaba cu paralelele e valabila doar intr-un spatiu euclidian. In intimitatea sa insa spatiul in care traim pare a fi mult mai complex. Si multidimensional.
@
Instalatorul
A propos de publicitatea de stat si “chinul acceptarii” ei de sefii de gazete, dupa atat vreme am auzit, in direct, recunoasterea onesta a adevarului.
La o recenta emisiune “Cap si pajura”, Cristian Tudor Popescu a spus, fara rezerve (desigur, cu “fierea” obisnuita in voce) ca pe de o parte ziarele primeau publicitate de stat (de la diverse ministere) dar si “indicatii pretioase” (cam din aceleasi directii) sa il atace pe Adrian Nastase.
Intr-un fel (desigur, in felul lui caracteristic) cerea scuze, in numele presei, pentru cum s-a procedat.
Si, tot in felul lui caracteristic, transmitea mesajul ca Adrian Nastase este regretat (NU pentru publicitate- dar pentru rezultatele sale ca prim ministru si pentru prestatia sa intelectuala si publica, in general).
Emil Hurezeanu l-a sustinut- tot in felul sau caracteristic.
Domnule Nastase,
Am citit articolul din Jurnalul National. Banuiti, desigur, placerea pe care mi-o faceti “radiografiind” comportamentul diplomatico-electoral al presedintelui Romaniei. Nu numai ca ati surprins resorturile ascunse ale declaratiilor prezidentiale, dar ati si oferit cititorilor dumneavoastra unghiuri inedite de analiza a atitudinilor de campanie (electorala sau nu) ale lui Traian Basescu; unghiuri de analiza care scapa marii majoritati dar care, o data ce au fost relevate, ar putea arunca o lumina noua (daca nu un anumit intuneric
) asupra “conducatorului” nostru.
.
Cu toate acestea, desi textul dumneavoastra mi-a dat ocazia sa reflectez in defavoarea lui Traian Basescu, am ajuns si la o constatare… surprinzatoare (poate). Astfel, mi-e greu sa-i retrag presedintelui Romaniei o calitate (sic!), care l-a ajutat pana in acest moment: orgoliul. Ca sa ma explic, trebuie sa va spun ca la dumneavoastra observ o anumita susceptibilitate – naturala, de altfel, oricarui personaj politic care a gustat PUTEREA -, ori de cate ori un alt lider pare a-si depasi prerogativele de reprezentare, intrand in zona pura a egoismului. Ei bine, spre deosebire de aceasta ambitie a dumneavoastra de a progresa (sau de a face sa se progreseze), pe Traian Basescu doar orgoliul il determina sa actioneze in felul stiut. Orgoliul singur, nu ambitia. Stiti la ce il ajuta aceasta “specializare”? Subconstient il ajuta sa fie destins in ceea ce priveste perceptia exterioara asupra sa. Pentru ca simte ca, din cauza ca tot ce face este din orgoliu iar nu dintr-o ambitie superioara, nu se va putea spune niciodata despre domnia sa: ” Saracul, a esuat in ce si-a propus”; pentru ca domnia sa nu-si propune, ci traieste pur si simplu impulsurile care sunt in firea domniei sale.
Nu stiu daca va ajuta cu ceva aceasta “contra-radiografie” a mea. Mie mi-a facut placere s-o redactez pentru dumneavoastra
Votati Elena si Iapa !
Este adevarat faptul ca timp de mai bine de patru ani, chiar daca a lasat-o moale cu painea cea de toate zilele, basescu ne-a dat la schimb circ chiar mai mult decat am fi putut noi suporta.
Si nu orice fel de circ, ci panarama pura, deliciul baietilor de cartier si al tatelor de mahala, asezonat cu toate ingredientele necesare unei mascarade “made in Ferentari”.
Iata insa ca a venit vremea schimbarii si a innoirii, motiv pentru care asimetricu’ s-a gandit sa arunce pe piata circului din Romania, o starleta in devenire a acestui gen de spectacol mediatic si anume un vlastar al casei imperiale, nici mai mult nici mai putin decat mezina familiei, beizadeaua cu fusta si buze siliconate, dornica de o cariera in politica.
Si nu in politica de bazar damboviteana ci in ditai politica papionata de la Bruxelles.
Zis si facut!
Numai ca, dupa ce a constituit sarea si piperul mistou-lui autohton, cu prestatii care mai de care mai nastrusnice in materie de reinventarea limbii romane si vendete politice domestice, cu care a reusit sa scoata din sarite pana si “crema intelectualitatii” pupinbasiste mioritice (vezi pippidea), si dupa ce a dat un motiv de trista aducere aminte unui popor chinuit de imaginea dictatorului care-si promova “printisorul” in vederea predarii tronului comunist, tatal si fiica au stat la ceas de taina si sfat si au ajuns la concluzia ca, parca n-ar da bine totusi ca aceasta lansare spectaculoasa in politica elitelor europene sa fie facuta in numele partidului lu’ taxu, ci ar fi mult mai elegant sa se produca “under cover”, adica o “independenta” sustinuta din umbra de partidul respectiv.
Asa ca, dupa ce ca taxu’ ne asasineaza practic zilnic cu un potpuriu de minciuni pe ecranele televizoarelor si pe la diferite posturi de radio, a venit momentul ca Tuta sa acapareze, in prima etapa pentru o zi, atentia intregii natiuni.
Aceasta in delirul adoratiei nelimitate fata de familionu’ imperial, a dat dracului efectele sinistre ale crizei economice prin care trecem si a luat loc cu mic cu mare in fata televizoarelor, pentru a urmari “live” demisia divei din Bamboo din randurile pd-l-ului si inscrierea sa in lupta, sub flamurile independentei politice.
Cu un discurs invatat precum “Catelus cu parul cret”, beizadeaua siliconata a anuntat ca nu vrea sa stanjeneasca onor intelectualitatea romana (ipac vezi pippidea- adicatelea ea ce-o fi, c-o lauda lumea ca licentiata, masterata si in curs de alt masterat pe la Colegiul National de Aparare (sic!) ?-), motiv pentru care-i largeste pista pippidei (chiar ca miss Piggy are nevoie la volumul ei de spatiu largit), in lupta pentru un fotoliu parlamentar european.
Surpriza numarului prezentat, respectiv “mucii in fasole”, a venit insa din momentul in care Elisa Doolittle ot Constanta, mestecandu-si portia de pietricele, a terminat cu poezioara discurs si a trecut la exprimarea libera, adicatelea dupa capusorul ei.
Savoarea acestei surprize a constat in fapul ca, domnisorica a decis ca sigla sub care va candia, va fi EBA, nici mai mult nici mai putin decat identificarea auto a jeep-ului domniei sale.
Mergand pe aceasta logica, oricine isi poate da seama ca, daca evenimentul s-ar fi consumat inainte de inventarea automobilului si “printesa” in loc de un 4×4 s-ar fi deplasat calare, sigla nu ar fi putut fi alta decat numele iepei proprietatea grajdurilor curtii imperiale.
Asa ca agentii electorali pd-l, care vor strange la tarabutele lor semnaturile necesare beizadelei, pot rasufla usurati: nu vor face promotie strigand din toti bojocii “Votati Elena si Iapa!”, ci “Votati Elena si EBA!”.
„Unui lucu fără cale dându-i cale,
Alte lucruri fără cale curg”… cu jale.
Nu-i loc pe lume făr’a fi probate;
Vorbe de duh continuu ignorate.
Aya,
redactand o postare-fluviu pe acest subiect, decat s-o faci pentru aberatia cu “Nastase-comisar european”. Din alegatiile tale scapate de sub control (la acest din urma subiect) nu te-ar mai putea descurca decat Instalatorul, care trage o concluzie… imprastiata: “Poate momeala si minciuna, poate adevar.” am incheiat citatul:). Adica, de-o fi una, de-o fi alta, ce e scris si pentru noi, bucurosi comentam totul, dar nu dam verdicte, bai!
. Bine ca nu mai exista si alte variante, in afara de adevar si minciuna, ca-si suplimenta “concluzia”:).
este ca romanii au nevoie de un comisar european la ANTICORUPTIE, nu la agricultura etc.
iti admir reflexul de a face analogia intre cei 15 mii de specialisti “cederisti” si cele 15 mii de diplome obtinute fraudulos, dar nu si modul in care ti-ai exploatat “sclipirea” de moment.
Cred ca ar fi fost mai interesant sa-ti luxezi falangele
Cel mai veridic adevar autentic (sic!)
Restul e speculatie.
dupa cum am spus si in titlu urasc clasa politica din prezent, care este lipsita de tot ce ar trebui sa fie obligatoriu: caracter , prestanta , corectitudine,modestie..etc. Dar cum se face ca in ziua de azi sunt promovati si instalati in posturi cheie adevarati infractori, cu teancuri de dosare penale si un trecut destul de nebulos. Da, este adevarat , tanjim dupa adevarata clasa politica din trecut( cea inainte de comunism) caci cea de dupa ’89 lasa mult de dorit, de fapt ca sa fim sinceri voi PSD-ul ne a-ti bagat in tot …..asta din ziua de azi. Ca sa puteti voi sa va faceti toate magariile a-ti pus marionete in posturile cheie , nu adevarati profesonisti, si uite asa usor sa degradat intreaga clasa politica si intreaga romanie. Dar acuma sunteti si voi in pericol, caci marionetele care voi stiti foarte bine cat de proate sunt , au mare priza la electorat si au cam inceput sa va calce in picioare, au inceput sa ridice pretentii,au inceput sa va conduca, asta este rodul ”muncii ” voastre din”89 pana in prezent, electorat care sa degradat tot din cauza voastra. acuma nu va ramane decat sa va trageti ponoasele, dar i mi pare rau ca trebuie sa sufere pe langa voi si tot poporul roman. Sunt profund dezamagit.
Nu mai inteleg nimic din ce se intampla in PSD. Toate actiunile par intarziate, defazate si terne. Se insista pe teme depasite, chiar daca sunt sociale, nu se tine pasul cu schimbarile. Lipseste fermitatea actiunilor. Se vorbeste mult fara rost. Presedintele va persifleaza cu orice ocazie fara sa reactionati. Plecati de la guvernare cat mai puteti fara pierderi mari, altfel Basescu va desfinnteaza. O sa rupa randurile cativa carieristi si or sa treaca la PDL, si asa partidul e prea mare, vor ramane cei care vor sa lupte pentru cauza partidului si nu pentru interesele personale.
@
Draghi
In cazul Mungiu- Macovei- Anastase SIGUR nu e vorba despre
“solidaritate muiereasca”- pentru a te cita.
Ceea ce am spus e valabil in “toate spatiile” (putem renunta la referirea care trimite la cel euclidian).
Dupa cum vezi, lucrurile- oricum complicate- s-au complicat si mai mult si s-au diversificat.
Asa ca, atentie la semnale (caci determinarile pot fi- unele deja sunt- altele!).
P.S.
Iti ramasesem datoare cu un mesaj la “Ordonante neconstitutionale..”
L-ai primit.
Lady Pipi Di contra Elena si iapa, nu suna rau !
bre…cred ca ai fantezii cu Basescu…:D…numa’ de el vorbesti…
@lica
Nu se intampla nimic in PSD. In afarade faptul ca AN si-a construit mult visatul guvern “din umbra bineinteles” si-acum se joaca de-a premierul.
De-a dreptul infantila aceasta obsesie de-a fi seful unui guvern de mucava, o joaca de copil razgaiat, pe banii statului.
Cum vi se adreseaza membri “guvernului din umbra”? Nu cumva Dom’ Premier?
@Aya
Nu ai inteles nimic! De unde pana unde o sustin eu pe Pipidi? Intre Pipidi si EBA, fiica lui”Pleasca”, eu as alege lista PSD sau PNL. Desconsider total lipsa ta de viziune si nu ma intereseaza comentariile tale lipsite de un rationament logic. Nu vreau sa am nici un fel de comunicare cu un posibil votant al lui EBA, deoarce, in opinia mea, ea se adreseaza unui electorat limitat intelectual.
@Carol
Sebastiane, ştiam că eşti o jigodie de trurnător securist, dar nu bănuiam că eşti atât de imbecil. Dar fiind înrudit cu meta-Comunicatorul, el precursor de calliphora vomitoria, tu precursor de lucilia caesar, deci amandoi coprofagi nesătui, nu-i de mirare că înşiri doar prostii.
De unde băi “o joaca …, pe banii statului”? De ce eşti netrebnic şi dezinformezi?
Pe banii statului se joacă doar tac-tu, Base si sor-ta vitegă, EBa. El când merge cu elicopterul si 100 de SPP-işti pe la botezuri şi nunţi, ea când se plimbă fără rost prin Bruxel.
@dreampoet
Băiete, ştii care-i problema ta? Cu toate ca ai vreo 14 nume la lista ta cu autori prefeaţi, în cei 21 de ani încă n-ai reuşit să citeşti atâtea pagini câte carti (tratate ştiinţifice sau beletristica), comunicări sau lucrări ştiinţifice a scris şi publicat d-l A. Nastase. In plus, îţi mai lipsec si cei 6(7) ani din gospodaria părinţilor, în care se învată bunul simţ şi respectul.
Primul meu articol pe wordpress despre ,,fiica lu’ taticu’ ” si Basel.
http://www.gazetarul.wordpress.com/2009/03/18/leanta-si-basel/
Felicitari, domnule Nastase! Mai ramane acum sa gasiti sustinatori in propriul partid, ceea ce -evident- ridica un serios semn de intrebare, ca votul PNL va veni de la sine, cred eu. Si poate si cel al UDMR. Poate incet, incet, vom reusi sa inlaturam diletantii din posturile cheie ale statului roman.
Aya, iata ca si dna Mungiu plateste – si vede si ea cum e cu recunostinta dlui Basescu; cred ca dl Dan Carlan, autorul propunerii referitoare la dna Mungiu nu se simte prea bine; dra Basescu reuseste nu cite un cuvint antologic, ci o fraza antologica “…nu doresc ca PD-L sa fie pus in situatia dificila de a alege intre mine si intelectuali..”; este un progres. Oricum, este un semn ca presedintele considera ca se poate lipsi de sprijinul unei bune parti din societatea civila. O vom vedea oare in curind si pe dna Mungiu afirmind ca guvernarea Nastase parca nu ar fi fost chiar asa de rea?
Paul: al doilea comentariu pe subiect, care nu a intrat, poate ca ar fi clarificat lucrurile si pentru dumneavoastra, fiindca pentru Aya, destinatara comentariului, ele par a fi suficient de clare. Dealtfel, subiectul discutiei dintre Aya si mine nu era daca avem de-a face cu o momeala, un zvon, o propunere, o intentie dezvaluita ori altceva, ci daca ideea respectiva, orice ar fi ea (momeala, zvon,…) merita respinsa imediat ori merita mai intii judecata, spre a vedea cum, de unde si din ce cauza a aparut si a fost pusa in circulatie. Aceasta discutie dintre mine si Aya era oricum una pur speculativa. A fost o eroare software, ceva ce programatorii denumesc bug pentru a-si ascunde propriile greseli, stiut fiind ca echipamentele de calcul isi executa programele scrise de programatori. Asta este. Si fiindca ati luat in seama sugestia mea din trecut de a schimba ponderea comentariilor dumneavoastra in defavoarea celor la adresa unor colegi de blog, va rog sa mai primiti o sugestie, pe care sper ca o veti lua in seama si anume aceea de a va concentra ceva mai mult asupra comentariilor avind ca destinatar pe dl Nastase si mai putin asupra textelor mele ori ale colegilor. Asta deoarece este foarte greu sa le cauti altora imperfectiuni atunci cind propriile texte le au. Sa va spun un secret (unul dintre secretele lui Polichinelle): pe acest blog, cu exceptia doamnei moderatoare, nimeni nu este perfect. Doar ca, asta este opinia mea, majoritatea celor prezenti nu sunt aici pentru a-si gasi unii altora cusururi. Si nici pentru a se certa aici pentru ca nu pot cricni acasa. Si nu uitati si extensia la vorba dlui Nastase: nu putem fi geniali in fiecare zi.
@dreampoet
cosmare stimate, cosmare,
@buna aya: se pare ca iar te pozitionezi contra vantului (nu ala cu tv-ul). pai beizadelei cu fusta nu “putina experienta” ii lipseste ci o gramada de experienta dublata si de cativa neuroni, ca la ce a aratat in public pana acum, penurie totala la ‘mneaei in cap’sor. Sau poate tu o stii in “privat” si atunci se schimba kalimera.
sa fii iubita
marcus
@
Alina
Alinutza draga, banuiesc ca tu- sau cineva ca tine- i-a inspirat pe cei care au lansat atatea bancuri interesante despre o duduie care iti poarta numele si pe care nu o dadea mintea afara din casa, exact ca pe tine.
Tzoanca mica si subdezvoltata mintal (ca sa folosesc expresia cuiva de pe blog, foarte potrivita pentru tine) de ce mi te adresezi mie mimand spumegarea manioasa legata de faptul ca ai putea fi in pericol sa (citez din geniala ta postare) “intri in comunicare” (?!? cine sa comunice? tu? vai de capul tau!) cu (citez din nou) “un posibil votant al lui EBA” ( eventual “al EBEei” ar fi trebuit sa spui!)?
Vrei sa te apar, micutza analfabeta ce esti?
De cine sa te apar? De votantii cu pricina? Unde sunt aceia, pe aici?
Asculta fetitzo: du-te inapoi la mizerabila Alina Mungiu Pipidi si spune-i sa schimbe garnitura pe care o trimite la inaintare pe blogul lui Adrian Nastase.
Mai spune-i din partea mea ca dupa ce s-a facut total de ras atacand-o marsav pe Elena Basescu, acum se umple de ridicol trimitzand o analfabeta ca tine sa “intre in comunicare” (se prapadeste lumea de ras, nu altceva!).
Hai, du-te repejor la stapana ta Alina Mungiu (si Pipidi) si vezi de nu uita vreun cuvintzel din mesaj.
Grabeste-te, ca ai treaba si noi te retinem aici!
@
Instalatorul
Deocamdata, sacul cu mizerie pe nume Alina Mingiu Pipidi trimite la inaintare pe blog analfabete (vezi “colega de blog” Alina).
Asta arata cat de multa consideratie acorda celor care se afla in acest spatiu – inclusiv lui Adrian Nastase.
Sigur ca, ramasa “fara coledzi”, Alina Mungiu Pipidi (tiza toantei care mi-a transmis un mesaj spunand ca ea “nu vrea sa intre in comunicare”- m-a impresionat total!) va incerca marea cu degetul pe langa Adrian Nastase.
Te asigur (si o pot asigura si pe numita mizerabila) ca, in aceasta zona, are “interzis”.
Alina Mungiu Pipidi nu reprezinta societatea civila, ci murdaria infiltrata in ea.
@Aya
Am citit, inteles, si gustat mesajul de la Ordonantze Neconstitutionale.
Solutii ar mai fi…
@Cogito.. bla.. bla
Daca lui AN ii este mila de tine si te lasa sa-ti postezi ineptiile, de ce crezi ca eu te-as contrazice cu ceva?
Păguboasă este gena care îi face pe “tanchiştii sovietici” să sufere de o sete chinuitoare, neostoită de votcă. Excesul te face să confunzi planurile, să vezi în duşmani prieteni şi în prieteni mesageri ai duşmanilor, să risipeşti vorbe inutile, unele lipsite de logica sau fundanente reale.
Desprinderea de realitate, subiectivismul în tuşe grosiere prezentat ca marfă genuină conduce adesea la dărâmarea castelului fortificat pentru a omorâ şoricelul.
Păcat,căci material de calitate ar fi.
@Carol
Da măi Sebastiane (precursor de lucilia caesar), de mine d-lui Năstase îi este milă şi mă lasă să-mi postez “inepţiile”, iar pe tine te plăteşte prin adversarii (duşmanii) săi să-l înjuri şi insulţi cu fiecare prilej. Şi văd că ţine destui coprofagi ca tine să-l împroşte cu mizerii.
@AYa
Am convingerea ca suferi de prostie, nevroza, de mania persecutiei sau in cel mai bun caz, de sindrom obsesiv. Te compatimesc sincer! Iti doresc multe “succesuri” dar nu cred ca te vei face bine! Cat de putina minte ai incat sa poti crede ca orice persoana care nu o place pe EBA o simpatizeaza automat pe Pipidi? Cata lipsa de logica!!!
@
Alina
Alinutza puicusoara, inteleg ca i-ai transmis sefei tale Alinei Mungiu Pipidi mesajul meu si ca, la randul ei, te-a folosit ca mesager, astfel ca textul ridicol pe care l-ai postat este raspunsul ei pentru mine.
(Vocabularul folosit demonstreaza care sunt domeniile in care “intelectuala” Alina Mungiu Pipidi produce “emulatie”.)
Doar atat a reusit sa produca sefa si stapana ta?
Este de-a dreptul jenant pentru ca, in calitatea sa de absolventa a Facultatii de Medicina, ar fi trebuit sa aiba cel putin rezerve in a asocia afectiunile pe care le insirui in mesaj, atribuindu-le unui singur “pacient”.
Dar eu cred ca tu nu ai retinut cum trebuie ce ti-a spus si, cu creierashul tau fara “riduri”, ai “gandit” ca daca pui laolalta toate “vorbele de duh” pe care le-ai auzit, rezolvi problema.
Du-te inapoi la Alina Mungiu Pipidi si spune-i ca insist sa trimita pe altcineva la inaintare pe blogul lui Adrian Nastase pentru ca pe tine nu te duce mintea si, prin aceasta, esti o jignire intelectuala la adresa tuturor.
@Aya
Intre Pipidi si tine nu este nici o diferenta! Oameni ca voi l-au votat si sustinut pe Basescu. Reactionezi cu marlania si agresivitatea tipic basesciana, de talibana ranita in orgoliu! Dispretuiesc tot ce se apropie de acel gen de discurs! Repet, intre tine si Pipidi si Basescu nu este nici o diferenta!
@
Draghi
De exemplu?
@Alina,
Asta e tot ce poţi, fetiţă … ?
Conştientizezi că tocmai ţi-ai dat arama pe faţă şi examenul de ” impresar ” şi încă public ?
Nu ţi-ar fi ruşine… în fond tupeul şi impertineţa să-ţi spun eu cărei etape de vârstă corespunde şi cărui profil psihologic, sau, te-ndeletniceşti matale să pui mânuţa pe-o cărticică, dacă tot n-ai ŞI alte ocupaţii ?
Tulburările de comportament sunt scuzabile la anumite vârste, nu intru-n detalii, dar comportamentul deviant se impune să fie măcar atenuat, măi dragă şi, cum rezolvarea problemelor presupune în primul rând să conştientizezi că le ai, iată că găsirăm o temă de casă pentru ” măreţia ta ”… în concluzie, inapoi la teme şi nu-ncerca să învolvurezi ape necunoscute, rişti să te îneci ( evident, ŞI-n propriul venin e mai mult decât posibil, predispoziţiile , deh… ) !
Sibilla
ce a facut Iliescu si nu a facut Basescu ? sau ce a facut Constantinescu si nu a facut Basescu ?
vad ca aveti numai sustinatori cei care comenteaza aici.
Sa zicem ca o sa candidati la presedentie si o sa iesiti Presedinte. ce o sa faceti ? : nimic.
ori ca e Antonescu, Basescu, Geoana (Nastase) o sa fie acelasi lucru.
Momentan Basescu e cea mai buna solutie.
@sibilla
Nu are cum sa-mi fie rusine ca NU l-am votat pe Basescu! Ma bucur ca nu fac parte din liota care l-a facut presedinte! Probabil ca acum acei oameni sunt foarte tristi pentru ca au luat teapa! The secret is out, Base e bun de nimic, spre disperarea fanilor sai!
@
Alina
LASA PREFACATORIA (NU ESTI CE VREI SA PARI) SI SPUNE-I SEFEI TALE ALINA MUNGIU PIPPIDI CA S-A AFLAT CE PREGATESTE IMPREUNA CU CLOACA UMANA ASOCIABILA EI
Alinutza draga, inteleg ca tiza si stapana ta, Alina Mungiu Pippidi, a ajuns la concluzia ca am dreptate si, pentru ca ai facut-o de rusine cu prostioarele pe care le scrii, ti-a spus, ca si mine, ca ai treaba in alta parte iar noi te retinem pe blog. Asa se explica de ce m-ai asociat cu ea.
Inteleg ca, totusi, sefa ta ti-a mai dat o sansa sa-i demonstrezi ca esti in stare “sa combatzi” aici, numai ca nici tu, cu mintzisoara ta putzina si nici ea (probabil, pentru ca iti este tiza) nu ati priceput sensul mentiunii “blog cu acord intelectual continut implicit”.
La afirmatia ca l-as fi votat si ca l-as sustine ca o “talibana” (adanc!) pe Traian Basescu, unica replica normala ar fi: citeste toate postarile mele si te vei convinge de contrariu.
Dar nu-i pot cere uneia ca tine care oboseste citind mai mult de doua randuri, sa parcurga (si sa inteleaga) multe sute de pagini.
La acest punct, deja nu ma mai amuza sa intru in jocul tau.
Iata adevarul despre tine si despre rolul tau aici.
In schimb, iti atrag atentia asupra unui lucru.
Pe tine te-a trimis Alina Mungiu Pippidi (de unde se vede ca este in mare deficit de personal!) pentru a incerca sa transmiti ideea ca ea i-ar fi fidela lui Basescu si, asociindu-ma pe mine cu ea, ca si eu i-as fi fidela acestuia.
In cazul de fatza, ceea ce te-a pus ea sa faci (nu mai discut de jenanta ta prestatie!) echivaleaza cu reunirea a doua minciuni printr-o prostie.
Cele doua minciuni sunt ca ea si eu am fi sustinatoarele lui Basescu.
A transmis acest lucru, prin tine, pe acest blog, in ideea ca s-ar gasi vreun prost care sa faca asocierea intre mine si stapana ta.
(Sperati degeaba: aici nu sunt prosti. Este motivul pentru care am facut trimitere la enuntul care defineste acest blog)
Nici una dintre noi nu este o sustinatoare a lui Basescu, dar, pe de alta parte, din acest punct de vedere, diferenta dintre mine si Alina Mungiu Pippidi este este cosmica. Deci, nu suntem asociabile.
Iata de ce:
In timp ce eu nu sunt- si nici nu as avea cum sa fiu- sustinatoarea lui Basescu pentru ca, asa cum stie toata lumea, il sustin pe Adrian Nastase, Alina Mungiu Pippidi nu il sustine pe Basescu pentru ca nu a bagat-o in seama si nu a invitat-o- vorba cuiva de pe blog- sa manance “din blidul cu linte”, la masa lui.
Spre deosebire de mine, stapana ta Alina Mungiu Pippidi este “de vanzare”- numai ca, din cate vedeam, Basescu nu vrea sa o “cumpere”.
In timp ce eu i-am ramas statornic aproape lui Adrian Nastase in toate incercarile prin care a trecut (care nu au fost deloc usoare si nici putine), Alina Mungiu Pippidi s-a situat, constant, ANTI- Nastase, de-a lungul timpului, proferand cele mai penibile minciuni si manifestandu-se mizer.
(Altfel spus, sefa ta este atat anti- Nastase cat si anti- Basescu.)
In timp ce eu sustin candidatura lui Adrian Nastase la alegerile prezidentiale, Alina Mungiu Pippidi s-a aliat, acum, cu o grupare formata din indivizi asociabili unei cloace umane, care incearca sa-l impiedice pe Adrian Nastase sa candideze, scopul fiind de a-l face sa intre in turul doi de scrutin pe jalnicul Boc – programat de respectivii sa ajunga presedintele Romaniei prin cumularea voturilor anti- Basescu.
Altfel spus, mocirla omeneasca numita Alina Mungiu Pippidi, sefa ta, face parte din categoria pe care am denumit-o, generic :”Nu oricine este anti-Basescu este un aliat”.
SI prin tine, se incearca improscarea cu mizerie a celor care, ca mine, au realizat perversitatea scenariului.
Cei care au intrat in rolurile specifice scenariului le arata sustinatorilor lui Adrian Nastase (si chiar lui Adrian Nastase) doar “fatza” lor anti- Basescu, in ideea de-a dreptul cinica (recunosc, nu lipsita de inteligenta, totusi) de a-i atrage pe acei sustinatori sa li se alature (sau, cel putin, sa nu-i combata) urmand ca acestia sa fie infranti cu propriile arme: la alegerile prezidentiale, ar urma sa constate ca si-au folosit energia alaturandu-se celor care, de fapt, le erau inamici- fiind in acelasi timp, si inamicii lui Basescu.
Expresia “nu oricine este anti- Basescu este un aliat”, poate fi completata prin “nu oricine NU se manifesta ca un inamic al lui Basescu iti este inamic” si, uneori- e drept, doar rareori (cazul meu) chiar “unii dintre cei care nu se manifesta, cu orice pret, anti-Basescu, iti sunt aliati fideli”.
Alina Mungiu Pippidi, sefa si stapana ta, este aliata acestei cloace umane care incearca sa il scoata din joc pe Adrian Nastase pentru ca, in al doilea tur de scrutin sa ajunga Boc si Basescu, urmand ca Boc sa ajunga presedinte prin cumularea voturilor anti- Basescu.
Romania ar trebui sa intre, astfel, prin Boc, in cea mai sinistra epoca, urmand sa decada fara putinta de redresare. Asta ni se pregateste.
Sefa ta Alina Mungiu Pippidi este departe de a fi o mare intelectuala.
Dar, pe de alta parte, recunosc ca este de o perversa inteligenta.
Opinia mea este ca acest plan, de un imens cinism si de colosala parsivenie a fost gandit de stapana ta Alina Mungiu Pippidi- apoi, preluat si transformat in scenariu practic de canaliile numite Talpes si Magureanu (cu care sefa ta se intelege foarte bine si cu care a colaborat intens de-a lungul timpului).
Asa ca, lasa balbaielile penibile (nu esti ceea ce vrei sa pari) si prefacatoriile si du-te unde vezi cu ochii.
Dar. mai intai treci pe la stapana ta Alina Mungiu Pippidi si spune-i ca s-a aflat ce pregateste impreuna cu cloaca umana din care fac parte si canaliile Talpes si Magureanu.
Ar fi bine sa-si faca si ea bocceluta si sa plece odata cu tine.
Iti repet elegant pentru ultima oara: ai treaba si noi te retinem.
@Alina,
Se impune să repet ce am spus deja ?
Asta denotă că ai mai multe probleme decât afirmasem iniţial… cum să fiu mai limpede ( dacă nici eu nu-s directă şi francă .. ) ca să nu te mai prefaci că n-ai priceput ?
Se observă de la kilometri că AN-ul ŞI Aya sunt ţintele hălora de vă trimiseră buluc pe-acilea cu trebi, vă temeţi, hm ?? Vă cred, AVEŢI DE CE !
Cât despre cloaca la care tocmai făcea referire Aya, cea mai mare greşeală a acelor năpârci, n-are sens să-i mai nominalizez şi eu, e că subestimaţi tot ce … mişcă, să vedem cum vor reacţiona ei cameleonii la muşcături, că se tot strecoară, furişează, târâtoarele, scoaseră codiţele din tenebre… se zvoneşte, nu neapărat în spaţiul mioritic, cum că acele canalii ar fi supărat rău di tăt neşte ” luminaţi ”, ce-ar fi să se ocupe tovărăşeii de nişte scenarii de-adevăratelea , de-a scăpatelea, că e vorba de pelişica lor, era şi timpul, între noi fie vorba
Zbogom, ” mândreţe ” !
Sibilla