Ar trebui sa ma ingrijorez?

 

Dimineata zilei de ieri m-a alarmat. Am fost tentat sa intind mana pentru a-mi face o programare la doctorul meu oftalmolog imediat dupa ce am citit in Evenimentul Zilei urmatoarele randuri, atribuite lui Horia Roman Patapievici:

 

“Care este cea mai mare temere a ta generata de criza?
Ca repozitionarea sociala, economica si politica a Romaniei, in concertul celor 27, se va destrama. Noi am reusit o buna pozitionare, prin eforturi care tin si de guvernul Nastase…
Patapievici il evoca in astfel de termeni pe Adrian Nastase!
Da, il evoc in mod special pentru ca PSD ori cum si-a mai spus in trecut a fost un deceniu intreg partidul care ne-a tinut in afara Europei. De aceea il mentionez in mod special, fara sa uit insa pozitia guvernului Nastase fata de spatiul public romanesc si fata de presa, pozitie autoritara si gresita – oricine a lucrat in presa stie bine cat de bine reusise el sa incalece, prin controlul resurselor, presa Adrian Nastase, ca premier…
Din fericire, nu si a ziarului care ne gazduieste!
Nu si ziarul „Evenimentul zilei”. Reiau: acela care isi aminteste cat de autoritar a fost guvernul Nastase nu are cu nimic a regreta ca Adrian Nastase nu mai e premier. Dar, in acelasi timp, Adrian Nastase a fost un om care a inteles cum trebuie sa se pozi tioneze Romania economic, a avut un ministru al finantelor bun, Tanasescu, a inteles cum trebuie sa ne pozitionam in politica externa. Aderarea la NATO, integrarea in Uniunea Europeana au fost politici pe care el le-a urmarit, in continuarea modificarii de pozitie pe care administratia Constantinescu a impus-o, spre norocul nostru al tuturor, Romaniei. Ceea ce s-a obtinut sub guvernarea Tariceanu sau sub administratia Basescu sunt rezultate acumulate si sub Adrian Nastase, trebuie spus.” (Evz)

 

Dupa Tom Gallagher –  saptamanile trecute, dupa Doru Buscu in Academia Catavencu, dupa Traian Basescu la Antena 3, se pare ca tabara celor preocupati de cine a ajutat sau poate ajuta Romania in perioada de criza a mai castigat un membru de marca. Putin, tarziu, deja inutil, dar fascinant. E reconfortant sa vad ca proiectele mele guvernamentale au evoluat atat de repede atat de mult in ochii acestor domni care, patru ani de zile, vorbeau despre mine ca expresie a “sistemului ticalosit”. Vad ca am fost atat de “ticalositi” incat, in perspectiva timpului, se intelege tot mai clar contributia mea (noastra) la a pune  Romania pe drumul cel bun.(Dn pacate, se pare ca drumul a ajuns, din nou, in mlastina).

Dar, ma intreb, ar trebui sa ma ingrijorez?  Sau, oare, timpul este un medic ce ne ajuta, paradoxal, sa ne ajustam dioptriile politice si sa privim, prin comparatie, mai realist, evenimente din trecut?

82 Răspunsuri to “Ar trebui sa ma ingrijorez?”


  1. 1 Mihnea Georgescu martie 13, 2009 la 8:40 am

    Prin comparaţie cu Boc, sunteţi un Titan al Guvernării…

    Nu mă taxaţi drept flatteur, nu este nici măcar un compliment… ;)

  2. 2 George Serban martie 13, 2009 la 8:41 am

    Ma face sa rad HRP. Nu ca nu as fi de acord cu ce spune dar smecheria asta este atat de transparenta incat si fara sa mirosit vreodata politica, o intelegi. El, ca si Boc, repeta mesajele lui Basescu. Cu PSD ul trebuie spalat pe jos pentru a fi decredibilizat dar, din cand in cand, mai trebuie aruncata cate o bomboana, pentru a fi tinut captiv la guvernare. Altfel, retragerea PSD de la guvernare ar insemna prabusirea electorala ai a PDL si a lui Basescu. HRP mai are si o ptoblema personala. Daca castigati presedintia, poate ca, totusi, il pastrati la Institut, doar v-a laudat nu? Mandatul lui trece dincolo de posibilul sfarsit a lui Basescu … Cred ca o depaseste pe Rodica Culcer care, cu doua zile in urma, o aducea pe Indira in familia prezidentiala din Romania.

  3. 3 Mihnea Georgescu martie 13, 2009 la 8:41 am

    I-a venit mintea la cap lui Gallagher? O fi primit semnale de la stăpânii lui din Anglia că sunteţi Ales pentru Preşedinţie?

  4. 4 Lucia Verona martie 13, 2009 la 8:42 am

    Aş fi fost tentată să cred că le-a venit mintea la cap. Sau că sunt disperaţi că nu au soluţii pentru criză. Dar mai degrabă zic “Timeo danaos et dona ferentes” :)

  5. 5 Mihnea Georgescu martie 13, 2009 la 8:48 am

    Iar Patapievici este băiat deştept, nu degeaba suntem colegi la doctorat la Filosofie, simte din ce direcţie bate vântul… aţi putea să-l păstraţi la conducerea ICR…

  6. 6 marina martie 13, 2009 la 8:54 am

    ce sa comentam,meritele dvs.sunt fara indoiala reale si cunoscute de noi, cei multi si prosti cum ne considera unii, cat despre problemele dvs.oftalmologice stati linistit nu aveti nici glaucom nici cataracta, explicatia e simpla cred eu, au vazut ca barca marinelului incepe sa ia apa si stiti, sobolanii o parasesc primii.

  7. 7 Alecu martie 13, 2009 la 9:03 am

    Ingrijoraţi-vă, pentru că tocmai timpul este cel care, se pare, nu vă ajută. Timpul sau, mai bine spus, tragerea de timp a dlui Geoană care cred că nu ştie ce vrea. Sau nu vrea să ştie, mulţumindu-se cu funcţia de al doilea om în stat. Mulţumire justificată în felul ei, pentru că primul om în stat nu va ajunge. Acest lucru îl ştie – căci nu se poate spune că nu are capacitatea cuvenită să discearnă -, dar nu-i pică bine, cum se vede, nici să fie alt coleg în locul său acolo unde spune că se pregăteşte să fie. E păcat că povestea cu capra vecinului se poartă şi la acest nivel…

  8. 8 Velisar iancu martie 13, 2009 la 9:30 am

    Da, cand va lauda adversarii (cat pe-aci sa zic dusmanii), trebuie sa va ingrijorati. In fond, si asa se poate ajunge la mult ravnita accentuare a dezbinarii in PSD. Abia astept reactia d-lui Geoana sau al unui … buzdugan al domniei sale…

  9. 9 abc martie 13, 2009 la 9:49 am

    Daca prostia ar durea probabil ca ar fi in chinuri. Dupa ce atatia ani ne-au intoxicat cu povesti (pe bani evident, vezi cazul TRU) vin acum sa ne spuna ca au gresit. Se pare ca razgandeala e molipsitoare. Au stat prea mult in jurul idolului lor si au devenit niste razgandaci.

  10. 10 Bibliotecaru martie 13, 2009 la 9:51 am

    @ Adrian Năstase
    Domnule Năstase,
    Cineva pe la Realitatea TV spunea ceva de genul… “Citind ce scria Adrian Năstase când era prim-ministru, aveai o cu totul faţă a sa decât a primului-ministru Adrian Năstase care vorbea despre cele ce scria.”
    Cred că s-a mai spus asta, dar o mai spun şi eu. Problema Guvernării Năstase nu a fost în gândire, în elaborarea programelor, în stabilirea politicilor, în construirea unui sistem decizional coerent… Problema Guvernări Năstase a fost la nivel de interacţiune, de intercomunicare, de “numărat ouă”…
    Dacă premierul Adrian Năstase nu ar fi fost atunci “arogantul premier Năstase”, şi ştiţi bine că acest cuvânt “arogant” apare peste tot în caracterizarea premierului Adrian Năstase, revin, dacă ar fi existat un dialog cu presa, dacă ar fi existat un dialog cu consilierii şi ceilalţi oameni din PSD din eşalonul 3, un dialog care să străpungă zidul făcut în jurul cabinetului de oameni ca Şerban Mihăilescu şi alţi oameni contestaţi (eu unul nu ştiu dacă chiar şi erau vinovaţi de ce li se reproşa, dar sigur erau un zid între premier şi restul lumii), atunci…
    Foarte puţină lume are ceva de reproşat celor patru ani de guvernare, mai ales că a fost cea mai lungă perioadă liniştită, nu au fost nici războaie exagerate între domnia voastră şi Ion Iliescu (doar mici frecuşuri inerente), nu au fost nici mişcări sindicale foarte puternice, nu au fost nici scandaluri internaţionale care vizau România. Liniştea clădeşte în România, din păcate avem foarte rar parte de ea.

    Domnule Năstase,
    Înainte să vă ajustaţi dioptriile (mi-a plăcut gluma), încercaţi totuşi să vă priviţi un pic din exterior. Personal cred că de ceva timp sunteţi mai agresiv decât este necesar şi nu vă face bine imaginii politice. Eu, cel puţin, prefer să văd la televizor pe Adrian Năstase diplomatul, surâzător, elegant şi optimist, decât imaginea uşor încordată pe care o arătaţi astăzi lumii. Sunt convins că sunteţi un personaj de forţă, dar nu vă văd în postura de Schwarzenegger intrat intempestiv în politică, “I will be back”, mai repede vă prinde imaginea François Mitterrand.

    Este părerea mea, nu mi-o luaţi în nume de rău.

    PS.
    După cum vedeţi nu am adresat nici o întrebare pentru a nu mai risca o lipsă a răspunsului. :)

  11. 11 daniel sima martie 13, 2009 la 10:01 am

    este tirziu din pacate dar poate timpul nu este pierdut si cred ca dvs. demonstrati ca sunteti dispus la confruntari si solutii.
    cred ca este nevoie de participarea tuturor la interventia “romania in criza” care dovedesc calm si responsabilitate.
    succes

  12. 12 Codrin Scutaru martie 13, 2009 la 10:06 am

    Timpul, intr-adevar, dar si lipsa patimilor si intensificarea luciditatii fac uneori oamenii sa priveasca mai obiectiv realizarile unui guvern performant. Ce ma ingrijoreaza pe mine este lipsa unei alternative la actualul lider al partidului, cu toate ca aveti destule personalitati in partid. Daca nu veti dori sa reveniti la conducerea PSD, cine ar putea s-o faca: bloggerul Mitrea sau Dan Nica?

  13. 13 nicu rotaru martie 13, 2009 la 10:37 am

    dle presedinte, tara a ajuns la dezastru iar acestor baieti incepe sa le fie frica nu de dvoastra sau de mine ci de furia maselor care se apropie. F M I a spus RECESIUNE, acum vreau sa i vad pe cei care ne au mintit tot timpul ba mai mult au prezentat zilnic lectii de economie de piata si filososia bunastarii. Ma intreb oare ce gandesc acum , corabia se scufunda sau se clatina putin si atunci mai mintit putin. Oare vor mai fi mese festive la munte si smecherii in justitie , cu oameni nedreptati si distrusi ca personalitate. cu stima.

  14. 14 beniamin martie 13, 2009 la 10:56 am

    Nu stiu cat de mult ar trebui sa ne preocupe acum trecutul, din moment ce viitorul pare unul din ce in ce mai sumbru. Este adevarat ca avem multe de invatat si chiar de reprosat in toata imperfectiunea asta a vietii, dar daca ar trebui schimbate niste dioptri, cred ca ar fi cele pentru vederea de aproape, care afecteaza orice om normal dupa varsta de 40 de ani. Cat despre cele pentru vedere la distanta ca de obicei multi vad….. putini inteleg. Cine are dreptate tine mai degraba de un relativism perpetuu, fie ca se focalizeaza pe trecut sau pe viitor. Oricum in toata valtoarea vietii momentele de satisfactie se pot asocia cu un compromis cu tine insuti si dupa, daca se poate, cu ceilalti. Mi se pare ca ardeti prea mult domnule Adrian Nastase. Totul este perfect atata timp cat va ofera un comfort psihic. Dumneavoastra stiti mai bine…… si va doresc succes !

  15. 15 koubadera martie 13, 2009 la 10:59 am

    Horia Roman Patapievici are dreptate 300%. E ceea ce ma straduiesc sa explic de fiecare data pe acest blog :)
    In perioada 1990 – 2000 FSN-PDSR-PSD a fost o gasca de dinozauri securisti, ascunsi dupa ranjetul lui Iliescu, care au creat o anarhie nu o democratie, in care au furat si au facut exact ce a vrut muschii lor.
    AN reprezinta o alta generatie, care a inteles greseala trecerii directe de la dictatura la democratia-anarhie, fara o trecere prealabila printr-o economie de piata cu regim autoritar, care ar fi evitat furtul si distrugerea a tot ce s-a construit in perioada comunista.
    In Chile, Korea de Sud, Indonezia, trecerea de la dictatura la democratie s-a realizat treptat prin intermediul unor regimuri autoritare cu economii de piata, care treptat s-au democratizat din ce in ce mai mult.
    AN a instituit un regim autoritar, cu multe deficiente, dar macar la nivel strategic a repozitionat Romania pe “drumul cel bun”. Tinand cont de multitudinea de lepre care populau PSDul in 2000, nu cred ca avea si alta alternativa decat una autoritara. De asemenea s-a distantat, cu pasi mici dar siguri, de ranjetul iliescian, care tinea Romania de 10 ani in mlastina stagnarii.
    AN nu a fost votat de o multime de bucuresteni care nu priveau cu ochi buni “incalecarea presei”, sistemul de cotizatii ilegale la partid, privatizarile frauduloase si in general controlul resurselor.
    Exista marea spaima, ca acest regim autoritar ar putea evolua spre o dictatura mult mai complexa, mai rafinata dar si mult mai periculoasa decat cea a lui Ceausescu (cu toate ca intrarea in UE o facea destul de dificila).
    O mare parte din acesti oameni si-au reevaluat pozitia, observand cum a evoluat situatia 5 ani dupa. …
    Nu reiau circul penibil si telenovela in care traim de 5 ani, se pare ca avem ce am ales. Trebuie sa privim si aspectele pozitive…eu cred ca AN din 2009 e mult superior lui AN din 2004.

  16. 16 Cârcotaşu martie 13, 2009 la 11:18 am

    Nu ştiu în ce măsură trebuie să vă schimbaţi dioptriile.
    Eu cred că e vorba despre o evidentă periere a lui Mihai Tănăsescu, în prezent, parcă, Senior Adviser la FMI (omul de a cărui părere, singura avizată, se va ţine cont), uşa la care bate acum guvernul… Băsescu. E aşa de străvezie linguşeala, atât de proprie stilului Băsescian, încât nu-mi pierd timpul cu oareş’ce îndoieli.

  17. 17 eexe martie 13, 2009 la 11:29 am

    Sunt surpins de modul in care criticii acerbi ai dumneavoastra de pana acum devin pe nerasuflate admiratori.
    Fara a flata este totusi de remarcat ca intr-adevar in perioada cat ati fost prim-ministru a fost una foarte buna pentru tara in sens economic, politico-strategic si bineinteles social.
    Cifrele si rezultatele vorbesc de la sine, fara indoiala, eu unul inca de la surpriza alegerilor din 2004, am considerat o mare eroare rezultatul, mai ales ca tara “prinsese viteza” treptat, usor si oricine venea la putere n-avea ce sa faca decat sa “tina volanul in mana”, pentru ca “acceleratia era apasata deja si gps-ul era setat spre bine”, astfel ca si sa fi vrut din avantul creat nu te puteai opri repede (1,2,3 ani). Bineinteles ca apoi mai apare “o intersectie” si trebuie sa gestionezi “avantul” sa dureze cat mai mult ca sa nu mai zic ca ideal ar fi sa mai “apesi si acceleratia” nu sa traiesti din ce au facut altii.

    Cu toate acestea, precizand ca am fost inca de la inceput un sustinator al dumneavoastra, nu ma dezic de la ideea ca numai criticile pot fi constructive si nu laudele care au efect opus, trebuie sa imi arat nemultumirea fata o oarecare preluare de catre dumneavoastra a unor concepte ale politicienilor la putere recent si actual.

    Eu unul imi permit sa va sfatuiesc ca in lupta cu un anume stil de politica arogant, mitocan, mistocar, dictatorial, acuzator, cu tendinte de “seductie” a populatiei prin promisiuni neonorate, nu acelasi tip de politica ii trebuie opus din cel putin 2 motive, in principal poporul nu mai cauta asa ceva, e satul, vrea altceva, vrea pe cineva care sa se aplece asupra problemelor si rezolvarea lor tehnica nu de mahala, si in al doilea rand sincer nu stiu daca pe teritoriul politicii grobiene indicate aveti castig in fata cunoscutului/ilor adversari (asta se vrea un compliment nu un repros).
    Din punctul meu de vedere armele dumneavoastra au caracter de alta factura, intelectual orientat spre gasirea de solutii pur tehnice economice , sociale,politice, asa cum ati mai facut ce pot sa va atraga simpatie electorala.

    Ca un simplu cetatean as avea insa si solictarea, ca inainte de o eventuala candidatura si functie prezidentiala sa mai va supuneti unui test asa de siguranta si sa probati calitatile prin functia de prim ministru cativa ani, in speranta ca veti sesiza tonul ironic dar si importanta locului pe care dumneavoastra e bine sa ilocupati spre binele tarii pentru o perioada.

  18. 18 Amazonul martie 13, 2009 la 11:36 am

    Cred ca oamenii sunt cu adevarat speriati de ceea ce vine, in sens economic si social, si va considera un foarte bun viitor prim-ministru. Cine stie, din decembrie?

  19. 19 Ioana Stefan martie 13, 2009 la 12:03 pm

    Stimate domnule Nastase,

    Ar trebui sa va ingrijorati deoarece chiar nu sunteti consultati cu privire la propunerile legislative pe care PD-L-ul le trimite direct in Parlament! Ati vazut ce fel de legi se propun? Ce stiti despre legea BP93/2009????
    Este vorba de legea de modificare a pensiilor militarilor, functionarilor publici din parlament, magistrati, dar nu se vorbeste nimic de angajatii ministerului de externe, de politisti, etc!

    Nu se fac modificari pentru toti cei care beneficiaza de legi speciale…ci doar pentru anumite categorii de domenii speciale….este discriminare, peste discriminare.
    Probabil pe criterii politice?
    Pare ca PSD-ul nu participa la nici o propunere legislativa! Nu sunteti consultati?

    Am mai postat acest comentariu! Nu cred ca ati reusit sa-l cititi!
    Dar, deoarece aveti dreptate: sunt multe ordonante neconstitutionale si la comanda….

    As vrea, daca se poate, sa ne dati cateva lamuriri in ceea ce priveste proiectul de lege privind cumul pensiei cu salariul! CE SE PREGATESTE?

    Revine din nou in discutie ordonanta 230/2008.
    Referitor la proiectul de lege pentru interzicerea cumulului pensiei cu salariul in sistemul public – daca se aplica numai pentru cei din sectoarele cu pensii speciale, este discriminatoriu!
    Sunt mai multe tipuri de pensii speciale, de exemplu pentru cei din armata, acestea nu sunt chiar atat de speciale, avand in vedere conditiile de munca s.a. (ce spuneti de cei care lucreaza in conditii asemanatoare tanarului ofiter care a murit in urma unui accident de munca la Centrul de Cercetari NBC, rascandu-si viata in fiecare zi?).
    Mai mult, in armata, coeficientii de ierahizare nu s-au mai modificat din 1999! Iar ideea prin care primul ministru propune un dialog cu reprezentanţi ai patronatelor şi ai sindicatelor nu este echitabila, deoarece beneficiarii legilor speciale nu au reprezentanti in sindicate si cu atat mai putin in patronate.
    Revin la ideea ca armata nu este aparata de nimeni! Ar trebui sa avem si noi sindicate!
    O lege care sa interzica acest cumul pe criterii de varsta este, din nou, discriminatorie. Nu este normal sa INTERZICI unui om tanar (de 45-55 ani), pensionar pe legi speciale, (care, ATENTIE! – si-a platit toate contributiile pe care le-a cerut statul pentru a-si asigura pensia), sa lucreze prin cumul la stat, in timp ce PERMITI unui om de 60-65, 70 de ani sa faca acest lucru! Unde este dreptatea si logica?
    SI PLAFONAREA VENITURILOR CUMULATE ESTE DISCRIMINATORIE! Deoarece, calculul salariului se face atat in functie de studiile pe care le are o persoana…universitare, masterale, doctorale, etc. cat si de functia pe care o ocupa, prin concurs, in urma specializarilor. Si pensia tine cont de toate acestea si este nedrept sa pui acelasi plafon pentru o persoana care a obtinut o pensie mai mare invatand zeci de ani….ca si pentru o persoana care are doar 10 sau 12 clase…sau nu are nici bacalaureatul!
    ASA CEVA NU SE INTAMPLA IN NICI O TARA DIN LUME!
    De ce sa platim noi pentru greselile guvernelor care au dat toate aceste legi? Repet, noi ne-am platit toate darile pe care le-a cerut statul, tot ce a fost nevoie pt. a ne asigura o pensie!
    Ar trebui sa plateasca acei oameni politici care au facut legile speciale, nu noi….Nu noi le-am cerut! Si am intrat in ‘’domeniile speciale’’ de buna credinta si stiind toate riscurile pe care ni le asumam dar si beneficiile pe care le putem avea!

    NU ESTE ILEGALA CEREREA RETROACTIVA A UNOR DREPTURI DEJA DOBANDITE? Ma refer si la platile compensatorii pe care noi le-am primit la trecerea in rezerva.
    Armata ne-a cerut sa iesim la pensie pentru a-si reduce personalul (la recomandarea NATO) si, fara a incalca nicio lege (statutul cadrelor militare permite cumularea pensiei cu salariul) am obtinut, prin concurs, un post tot la stat! Desi nu mai sunt chiar tanara (48 de ani) pensia mea nu-mi permitea sa-mi cresc decent copilul (aflat inca in scoala generala) si sa platesc si ratele la masina si la casa!
    La varsta de 48 de ani nu as fi avut nicio sansa in sistemul privat! Si acolo cer ‘’sange proaspat”, ca si d-nul Basescu!!!! Nici la stat nu este usor sa gasesti un loc de munca dupa varsta de 40 de ani!!!!!
    Mai mult, am utilizat platile compensatorii drept avans pentru obtinerea unui credit ipotecar, pentru cumpararea unui apartament de pe piata libera! Deoarece armata nu a putut asigura, niciodata, locuinte pentru toti angajatii ei! De unde sa returnam aceste plati compensatorii?
    Am parasit definitiv sistemul! Acum lucrez in alt domeniu, dar tot bugetar!

    Dupa parerea mea, este foarte greu de gasit o formula care sa nu faca nedreptati!
    Daca ,,profesorul de drept”, d-nul Boc, ar citi atent o fraza din decizia CCR in care se specifica faptul ca se poate initia o lege in acest sens dar cu respectarea principiilor neretroactivitatii, nediscriminarii si egalitatii in drepturi, nu ar mai persista in greseala…

    Va rog sa ne explicati, daca se poate, ce ne asteapta? Deoarece nimeni nu este clar in aceasta privinta!

    Daca nici acum nu primesc un raspuns, trebuie sa inteleg ca situatia va depaseste si, desi sunteti un partid reprezentat in guvern, nu stiti ce legi se pregatesc?
    Cu deosebita stima,
    Ioana Stefan

  20. 20 Dan M martie 13, 2009 la 12:42 pm

    Inca nu v-au murit laudatorii! Istoria se va scrie peste 50 ani, atunci se va vedea cate lucruri bune ati facut. Si am ajuns la o concluzie clara, nu mai conteaza cine va castiga alegerile, desi Dl.Basescu nu prea are contra candidati, exista un microb de nepasare care ii contamineaza pe politicienii nostri imediat dupa fiecare scrutin incat cred ca nimic nu-i va schimba.

  21. 21 meta-Comunicatorul martie 13, 2009 la 1:07 pm

    Sa nu exageram cu interpretarile unilaterale si cu suspiciunile. Poti fi foarte bine expresie a sistemului ticalosit si poti avea in acelasi timp calitati manageriale. In fond asta este una din dramele lui Adrian Nastase: drama lipsei de “libertate”. Adica vreau sa spun ca el ar fi putut fi foarte util “pentru tara si popor” daca ar fi fost platit cu bani pesin in avans. Daca poporul ar fi facut donatii in fondul libertatea special creat pentru ai fi atribuit lui Adrian Nastase pentru a-l elibera de pornirile sale atunci am fi avut poate un politician de calitate. Asa chiar si lucrurile bune pe care le-a facut “din talent” sunt estompate de raul facut prin alimentarea cu seve a sistemului ticalosit. Din nefericire acest transfer de seve l-au secatuit (si) pe politicianul A.N.

  22. 22 felix martie 13, 2009 la 2:00 pm

    Buna ziua, tuturor!

    As vrea sa semnalez tuturor o opinie destul de interesanta a unui jurnalist de la GANDUL, in ceea ce-l priveste pe geoana. Iata link-ul: http://www.gandul.info/puterea-gandului/mielul-bland-suge-la-doi-moguli.html?4237;4044604.

    Acum sa revenim: se tot vorbeste zilele acestea despre un soi de “coalitie pentru consultanta” SOV-GUSA-geoana. Dincolo de orice consideratie etica privitoare la gusa (fie vorba, intre el si etica nu se poate face nicio apropiere, e suficient sa ne aducem aminte de largimea portilor pe care i le-a deschis Adrian Nastase pe vremea cand era presedintele partidului si sef al Guvernului si maniera dezgustatoare in care gusa a inteles sa plateasca bine primit), faptele stau cam asa:
    - cel putin interesant switch-ul facut de grupul media al lui sov, manevra care ii permite lui geoana sa indrazneasca sa ceara sprijin mediatic (poate si financiar) acestuia din urma (caz in care lui gusa i-ar reveni rolul de curea de transmisie);
    - geoana s-ar mai putea baza – la o adica – si pe bunavointa lui sarbu si a protv-ului, date fiind relatiile de nasie dintre cei doi;
    - voiculescu a transmis deja cateva semnale in directia lui geoana, referitoare la sprijinul media pe care este dispus sa (nu) il acorde nu atat psd-ului, cat mai degraba lui geoana himself, mai ales in cazul in care acesta va candida (vezi si paruiala liberala de acum cateva zile de la GVFirea);

    Mi-e foarte limpede, asa cum scriam acum cateva zile, ca toata manopera asta a lui geoana, destinata sa-l plaseze pe Adrian Nastase in afara competitiei pentru prezidentiale este sustinuta cu sarg de pepenar, iar explicatia este foarte simpla:
    - in vreme ce Nastase se va bate ca sa CASTIGE, pentru geoana este foarte important sa CANDIDEZE! E o foarte mare diferenta! Simpla candidatura l-ar legitima pentru o buna bucata de vreme, de aici incolo, in fata partidului (atentie: nu si a propriului electorat!!). Iar partidul lui geoana inseamna, azi, vanghelie, negoita, dragnea si – din pacate – nica (alt neica-nimeni ridicat din colbul Galatiului de catre Adrian Nastase).
    Pentru ca, sa fim seriosi, intr-o competitie directa basescu – geoana, cine l-ar lua in seama pe asta din urma? Puneti-i o bila rosie pe nas lui geoana si veti avea imaginea clovnului perfect, un TONINO al politicii romanesti, care va explica activului psd: “am incerrrcat, ei au avut parrrghiile, asta e, nu s-a putut! insa am CANDIDAT!!!!” Veti vedea, asa vor sta lucrurile…sauf dl Nastase nu se va decide sa candideze ORICUM!!! Va scriam, dle Nastase, si nu eram singurul, rugandu-va sa candidati: aveam si o motivatie, anume noaptea aceea lunga de la baracile fratilor negoita din otopeni (transformate in hoteluri de lux, chipurile), in care toti aceia pe care i-ati sustinut in cariera politica s-au dezis de dumneavoastra in modul cel mai sinistru cu putinta. Si acum, va intreb: merita, oare, toti acestia ca dumneavoastra sa stati in linia a 2-a, chipurile pentru a nu splita electoratul PSD? Eu zic ca nu merita! Si mai cred ca omul-cu-stampila poate sa faca deosebirea dintre gaunosenia unui discurs si miezul celuilalt! Succes! Stiti unde ma gasiti, daca aveti nevoie! Cu stima

  23. 23 Vio Bota martie 13, 2009 la 2:01 pm

    E reconfortant sa vezi ca acesti critici de serviciu ai guvernarii dvs, recunosc, acum, lucrurile bune care s-au facut. Dar, va intreb, din nou, sunteti decis sa candidati la prezidentiale sau nu? Poate primim si un raspuns direct!

  24. 24 Mircea Hamza martie 13, 2009 la 2:10 pm

    Răspunsul la întrebarea din titlu este unul singur: da ! Când dușmanii vă laudă trebuie să vedeți unde ați greșit. Poate că ar fi mai util și pentru noi, cetățenii, și pentru destinul dumneavoastră de om politic, să înlocuiți titlul “Ar trebui să mă îngrijorez ?” cu altul, mai puțin vag, de genul “Ar trebui să acționez ?” Sub un astfel de titlu ar trebui să dați un răspuns și explicațiile de rigoare. Cam așa ceva așteaptă cititorii bloggului dumneavoastră (cei mai mulți dintre ei !) și oamenii cu care eu mă întâlnesc și discut. După aproape douzeci de ani petrecuți printre și pe lângă oameni politici și politicieni (e o deosebire, nu?) am înțeles că politica înseamnă acțiune și nu așteptare. Nu cred că un om politic s-ar simți confortabil când ar constata că susținătorii săi, obosiți de atâta așteptare, răresc rândurile și caută altceva sau pe altcineva…

  25. 25 Karakas martie 13, 2009 la 2:14 pm

    Interesante semnale va trimit adversarii politici. Ma mira si pe mine revelatia lui Patapievici. Poate ca se intentioneaza ‘cuplarea’ dvs la aceasta alianta ca sa nu mai fiti un “adversar” politic. Nu degeaba s-a emis in eter ideea ca sunteti un om politic de mare calibru si care este pacat ca e tinut pe tusa.

  26. 26 Velisar iancu martie 13, 2009 la 2:16 pm

    Erata: reactia poate fi (sau nu) a unui, nu “al” vreunui buzdugan. Circumstanta agravanta este ca nici nu ma grabeam.

  27. 27 neinfectat de comunism martie 13, 2009 la 3:10 pm

    oricat s-ar nega sau minimaliza, in perioada 2000 -2004, presa erat total dependenta de publicitatea de la stat, deci guvernul de atunci raspandea pomeni la baietii ascultatori…

  28. 28 gheorghe martie 13, 2009 la 4:09 pm

    autostrada fara sfarsit, autostrada transilvania, sacul frara fund, BASESCU domnule nastase, BASESCU pana in ultima zi domnule nastase.

  29. 29 Mihai1 martie 13, 2009 la 4:21 pm

    Domnule Nastase ,
    Imi cer scuze ca nu scriu un comment legat de subiect dar doresc sa va adresez o intrebare:
    Ce parere aveti despre destituirile presedintilor de organizatii PSD din tara?

  30. 30 JR. martie 13, 2009 la 4:36 pm

    D-le Adrian Năstase, copilul acesta nedorit H.R. Patapievici nu ştie nici acum de ce a venit pe lume. Ce-i mai grav că nu ştie foarte bine în ce lume a nimerit. Bruma lui de educaţie îi dă dreptul să se creadă providenţial. Ori, El este nici mai mult ,nici mai puţin decât o “coadă de topor ” a lui T. Băsescu. Joacă la două capete în speranţa că vă forţează mâna. Guguştiucul se amestecă într-o campanie electorală mascată inteligent crede el. Eu îl asigur că nu reuşeşte să păcălească pe nimeni şi că electoratul nu-l susţine nici pe el nici pe Băsescu, chiar şi atunci când au dreptate. Pentru mine papagalii de talia lui T. Băsescu nu au niciodată dreptate. Acum aşteaptă cu ochii holbaţi să vadă dacă au nimerit ţinta şi Adrian Năstase a căzut pe spate. Onoraţii cu un cuvânt care să le “placă”, vă rog eu, că nu greşiţi. Cu stimă V.R. – P.N.

  31. 31 einstein martie 13, 2009 la 4:55 pm

    …sa fie timpul?

    dupa ce “si au facut treaba” , le da mana sa recunoasca…da…

    mie mi a facut rau sa citesc aceste randuri.

    este, practic, confirmarea – in scris – ca toata mocirla dna-ului avea drept miza sa va tina pe banca de rezerve, pt ca erati un administrator al intereselor romaniei competent.

    sa fie oare siguri ca au si reusit?

  32. 32 in martie 13, 2009 la 5:11 pm

    Am impresia ca va cam place sa va laudati si eu stiu un proverb simplu care spune ca lauda de sine nu miroase bine. In rest va doresc multa sanatate si succes in ce va propuneti sa faceti.

  33. 33 domnulnimeni martie 13, 2009 la 5:15 pm

    Da, iata o intrebare. Sa te ingrijorezi au ba atunci cind incep sa te laude adversarii? Inseamna asta o consecinta a faptului ca, din punct de vedere al candidaturii la prezidentiale sunteti considerat neutralizat si atunci se pot spune si scrie fara teama si lucruri bune despre dumneavoastra, dar usor-usor, ca la un dezghet ori ca pe vremuri in pregatirea unei reabilitari, ori se dau timide semne catre posibilul contracandidat Nastase cum ca la o adica unele arme ar putea fi intoarse? Fiindca astazi am dat si intr-o alta publicatie de un articol chiar mai ciudat, parind a avea ideea directoare ca rau a mai fost dl Nastase, dar si ziaristii s-au invatat a se grupa spre a arunca cu muci (cuvint utilizat in articol) in capetele oamenilor. Poate ca timidele semne nu sunt catre dumneavoastra ci catre presedinte, sugerindu-i-se ca, la o adica, in anumite conditii, in campanie s-ar putea scrie si altfel, daca nu e atent. Nu stiu cit a fost aceasta parte mediatica si de faptul ca in citeva rinduri a fost pusa in postura de a ramine interzisa la unele gesturi prezidentiale si nu stiu cit de mare a fost deranjul printr-o anumita zona intelectuala la ideea ca un corespondent din Londra s-a lasat – tocmai el, “marele intelectual” – platit direct. Nu doar dioptriile, ci si radarele.

  34. 34 ORASAN IOAN martie 13, 2009 la 5:45 pm

    Domnule Adrian Nastase,din cate i-mi aduc eu aminte,nu stiu poate gresesc, cand in anul 2000 a-ti preluat fraiele guvernarii,Romania era intr-o situatie mai rea decat acum si a-ti reusit sa aduceti tara la liman si datorita masurilor luate rezultatele s-au vazut la sfarsitul mandatului,inclusiv acela de a duce la capat un acord cu FMI,ma indoiesc ca guvernul de azi al Romaniei va reusi sa aduca prosperitate romanilor.Vreau sa stiu,legat de acum,ce parere aveti de republica Dobrogea?taxele judetene impuse pe drumurile de acolo ma fac sa ma simt intr-o tara a judetelor,unde care cum socoate mai pune de-o taxa,nu stiu ce s-ar intampla daca fiecare judet in parte ar pune taxe de trecere,ar trebui ca fiecare judet sa devina o mica republica si daca tot avem fiecare republica noastra,de ce sa mai recunoastem republica mare numita Romania?Noi soferii Romaniei platim pentru drumuri rovigneta,platim o acciza in combustibil,platim impozit pe masina la primarie,domnul ministru de la Constanta vrea sa ne mai impuna si o taxa in plus de poluare,pornind de la “aici sunt banii dumneavoastra” si pana in prezent,noi tot am platit,drumuri bune nu am avut niciodata si se pare ca in curand nu o sa avem.Nu a venit nici-un diriguitor al acestor bani de-a lungul timpului,sa ne spuna clar ca in Romania sunt un numar de masini de la care s-au incasat atatia bani pe rovigneta si s-au cheltuit in felul urmator,mai trebuia sa ne spuna cantitatea de combustibil vandut si banii rezultati din acciza si ce s-au facut cu ei.Sunt sigur ca nu va veni nimeni sa ne spuna ce au facut cu banii nostrii,pentru ca atunci cu siguranta vom sti multe vrute si nevrute.

  35. 35 Rolex martie 13, 2009 la 6:32 pm

    Nu va imaginati cat ii poate bucura pe unii oameni ca mine sau ca altii-care va sustin cauza- cand detractorii care v-au blamat ani de zile, ajung sa va recunoasca meritele ! Aceasta este, cred, adevarata razbunare a dvs… Aceea in care nefacand nimic, au propriile lor revelatii.
    Am nutrit aceeasi uluire citind interviul si chiar i-am trimis dlui Patapievici un mesaj in care i-am apreciat nobletea cu care v-a dat ceea ce-i al dumneavoastra. Inteleg si de ce i-a luat atat de mult timp…s-a uitat la meritele dvs prin lentila si le-a vazut cu greu…
    Subscriu insa si comentariului de mai sus, postat de Bibliotecar, care arata ca cel mai des intalnit cuvant care statea in dreptul numelui dvs era arogant. Cred ca toti anii acestia de prigoana au “meritul” de-a va fi distrus tocmai aceasta reputatie care v-a si dus la declin. Invatati din aceasta lectie primita de la viata si, indiferent cat de “inalt va fi inaltul” ( permisa-mi fie licenta !) in care veti mai ajunge, nu uitati sa va aplecati la nivelul celor care va vorbesc . Va spun asta in numele multor oameni care va apreciaza valoarea incontestabila, care nu mai poate fi negata, iata, nici macar de Horia Roman Patapievici !

  36. 36 gazetarul martie 13, 2009 la 6:36 pm

    Domnule Adrian Nastase,

    V-am admirat si va admir felul de a face politica, ata in Roamania, cat si in afara, in relatiile internationale, fie cu alte tari, fie cu organisme internationale importante. Acuma ,,regimul Basescu” v-a atarnat de gat cel doua ,,tinichele”, care sunt dosarele politice ,,fabricate la comanda”, numite ,,Zambaccian II” si ,,Matusa Tamara”. Intrucat marinarul Basescu a candidat cu ditamai dosarul ,,Flota” la alegerile prezidentiale si a castigat, dumneavoastra de ce n-ati putea candida cu cele doua dosare ,,fabricate”, spunand ca ati fost haituit 4 ani de zile, iar justitia nu si-a facut treaba cum trebuie? In fond, dosarele alea sunt ,,lucraturile” D.N.A.-ului lui Daniel Morar si ale Procurorului General al Roamniei, Laura Codruta Kovesi, doua nulitati juridice, care i-au pupat curul marinarului si au ajuns in posturile in care au ajuns.

    Ar trebui sa candidati din partea P.S.D.-ului la alegerile prezidentiale din acest an si sa-i spuneti domnului Geoana sa va sprijine, promitandu-i ca-l veti pune prim-ministru(ca acum n-a reusit sa fie) daca veti fi ales presedinte.
    Oricum, tara asta nu trebuie lasata pe mana unor aventurieri gen Basescu si Boc care o duc spre prapastie, mai ales daca au de gand sa se imprumute de la F.M.I. cu 20.000.000 de dolari, pe care tara va trebui sa-i plateasca in 2 ani de zile, iar conditiile puse de Fond vor fi de-a dreptul draconice.
    Daca vor face asa ceva, ar trebui ca lui Basescu si P.D.L.-ului sa lie se cumpere niste franghii si sa fie spanzurati de copacii din tara asta. Vor sa ne vanda la mezat, asa cum a facut guvernul Ungariei, condus de premierul Gyurcsany!
    Nu le dati voie sa faca asa ceva si spuneti-le oamenilor de la P.S.D.din guvern sa nu accepte niciodata un asemenea acord cu Fondul. Daca vreti sa va puneti in aplicare masurile sociale stiti ca N-AVETI VOIE SA VA IMPRUMUTATI DE LA F.M.I., LOGIC!
    Iar daca acest guvern o va face, totusi, cu acordul P.S.D.-ului, impotriva a ceea ce vrea o mare parte a populatiei, atunci sa stiti ca la nenea Geoana se va putea scrie, fara nici o problema, cam asa:,,MIRCIULICA, ADIO PRESEDENTIE(COTORCENI)”!

    P.S. V-as sugera, domnule Adrian Nastase sa scrieti un articol pe aceasta tema, detaliat, in care sa dezbateti aceasta problema importanta a Romaniei si de asemenea, ati putea sa incercati sa strangeti semnaturi ca sa fie supus acest acord unui REFERANDUM NATIONAL.
    Astfel, ati putea impusca,,doi iepuri dintr-o lovitura”: 1.) ati ridica problema la nivel national, de dezbatere publica si 2.) ati folosi aceasta dezbatere pe aceasta tema in viitoarea dumneavoastra campanie pentru prezidentiale(daca veti candida), luandu-l e ,,jucaria”(tema) celorlalti candidati la presedentie, inclusiv marinarului.

  37. 37 gazetarul martie 13, 2009 la 6:39 pm

    Inchei, parafrazand zicala aia cu Stelea si Bergenbier, cand este intrebat de cei 3 baieti cam asa,,Ce zici ,te bagi?” cand era vorba sa ajute la caratul unui frigider sus pe scari cateva etaje, cu urmatoarea intrebare:,,Ce ziceti, domnule Nastase, va bagati?”.Cred ca multi dintre cei care posteaza pe blogul dumneavoastra ar astepta un singur raspuns, scurt, ferm si la obiect si acesta sa fie:,,DAAAAAAAA!!!!!!!!!!!”.

  38. 38 gazetarul martie 13, 2009 la 6:42 pm

    Ma scuzati, am vrut sa scriu 20.000.000.000 de dolari, am corectat acum. E de la tastare, ce sa-i faci, am scris prea repede si mult si n-am putut verifica chiar tot ceea ce am scris, domnule Nastase!

  39. 39 Spiridus martie 13, 2009 la 6:43 pm

    Cred ca “ardeti” prea mult. E un semn de nervozitate. Va prinde mult mai bine un alt registru, mai aproape de academic. De exemplu, fata de Alma sunt suficiente ironiile fine, mai ales in momente bine alese. Cultura si inteligenta ii coplesesc pe prosti.
    Nu veti putea niciodata sa concurati cu sanse zona vulgului, chiar daca insistati. Si castigul e, oricum, minor: un vot, un articol de ziar, o reactie a unui adversar politic… Cam putin.

  40. 40 ma intreb martie 13, 2009 la 6:54 pm

    Regret, dar acest individ care are nevoie de 3 litere pentru a-si scrie numele – HRP – si care mai curand, pentru a-si defini personalitatea si calitatea de “intelectual” are nevoie de marci inregistrate – papion si pipa – esta atat de transparent “vandut” incat nici nu merita atentie. Un aparent gand bun sau o asa-zisa recunoastere din partea acestui personaj ce-si vinde la taraba sufletul este mai periculos si mai maculant decat scuipatul unei sobolan de hasna.

  41. 41 Aya martie 13, 2009 la 7:17 pm

    @

    Adrian Nastase

    GATA DE DRUM?

    “Da, il evoc in mod special (pe Adrian Nastase n.A.)(…) il mentionez in mod special” (H.R.P)

    “Putin, tarziu, deja inutil, dar fascinant.” (A.N.)

    Banuiesc ca din greseala ai pus virgula dupa cuvantul “putin”.
    Nu e putin si sub nici o forma inutil (acum, ceea ce exclude “deja”).
    Poate, putin tarziu- dar suficient de la timp pentru a fi binevenit.

    Dincolo de corecta recunoastere a unei meritorii realitati, afirmatiile lui Horia Patapievici sunt un semnal- si nu de la “oricine”.
    In zona pe care o reprezinta (foarte influenta si riguros exclusivista, i-as spune, din nevoia sublinierii) Horia Patapievici este un “purtator de stindard”.
    Faptul ca afirmatiile i-au fost consemnate nu de un (si transmise printr-un) alt ziar, ci de (si prin) “Evenimentul zilei”, in-se(a)mn-a intentia implicita de subliniere a mesajului.

    La un nivel mai usor sesizabil, s-ar putea spune ca ne aflam, pur si simplu, intr-o situatie pe care, in anumite momente, ai mai intalnit-o. Cand aparea, puternic, pericolul dezechilibrului general, atat intelectualitatea cat si jurnalistii -care, dincolo de atitudinile lor “curente”, stiu ca esti singurul care putea reechilibra lucrurile- s-au indreptat catre tine, comunicand. Ai dat totdeauna curs apelului lor.
    Ceea ce putini stiu, insa, este ca atunci cand acel dezechilibru viza doar conditia lor (au fost si astfel de cazuri) i-ai sprijinit cu o remarcabila discretie.

    Ma numar printre cei care cunosc toate aceste lucruri.
    Asa dupa cum ma numar printre cei care cunosc ca, pe fond, opinia acelor intelectuali, despre tine, este cea exprimata acum de Horia Patapievici (nu are sens sa deschid o discutie referitoare la motivele altor tipuri de manifestari- aceasta ar fi, mai ales in acest moment, contraproductiva).

    La un nivel mai profund, mesajul lui Horia Patapievici este, pe de o parte, de sprijin puternic al intelectualitatii si, pe de alta parte, un strigat de ajutor :
    “Implica-te si rezolva aceasta situatie, noi te vom sprijini”, asa se traduce, foarte pe scurt, mesajul.
    In ce sa te implici?
    Este cat se poate de clar, chiar din inceputul consemnarii, totul mascat sub exprimarea unei temeri (cu mentionarea explicita a celui care a mai scos o data Romania din marasm) -citez:”
    “(Ma tem n.A.) Ca repozitionarea sociala, economica si politica a Romaniei, in concertul celor 27, se va destrama. Noi am reusit o buna pozitionare, prin eforturi care tin si de guvernul Nastase”

    Imi amintesc ca am decriptat, pe rand, mesajele aparute (incepand cu cel lansat PRIN Gallagher).

    Il asteptam, insa, pe cel venit din zona reprezentata de Patapievici: este cel semnificativ.

    P.S.
    Gata de drum?

  42. 42 ALM martie 13, 2009 la 7:20 pm

    Domnule Nastase,

    Nu stiu daca aveti vreo problema cu dioptriile dar simt ca va lasati extrem de usor “magulit” si dornic sa lasati garda jos (sau s-o cedati altora). Am vrut sa scriu mai multe dar ar fi insemnat sa reiterez cele scrise de Bibliotecaru si era pacat de munca (atat de scris cat si de citit). Nu stiu daca ar trebui sa va recomand (sau nu) sa fiti ingrijorat, fiindca inca nu mi-am dat seama ce vreti sa faceti in continuare. Daca ramaneti cu un picior in linia intai si cu celalalt in linia a doua, atunci nu trebuie sa fiti ingrijorat. Daca va hotarati pentru vreun eventual atac in acest an, atunci ar trebui sa fiti si ingrijorat si vigilent. Dar, dupa semne, cred ca nu trebuie sa fiti ingrijorat …

  43. 43 prometeu2009 martie 13, 2009 la 7:45 pm

    “Prin comparaţie cu Boc, sunteţi un Titan al Guvernării…
    Nu mă taxaţi drept flatteur, nu este nici măcar un compliment… “(spune Mihnea Georgescu)

    Imi place cum suna “Flatteur”,asa cum se caracterizeaza domnul Mihnea Georgescu,un flatteur.
    Daca nu scapati de “Complexul Basescu”si de “Flatteurii” din jurul dumneavoastra nu o reusiti niciodata sa reveniti la varf.Nu ca v-as indragi foarte tare, dar cred ca scena politica ar trebui sa se reechilibreze si cum din pacate nu exista la ora actuala un altul cu calitati de lider, trebuie sa ma multumesc momentan sa fiu de partea dumneavoastra.
    “Glorie si decadere”
    Totul e sa stabiliti daca vreti sa va mai intoarceti ca lider.Totul e o chestiune de atitudine si incredrere in fortele proprii(atitudinea si increderea sunt intr-un “feed-back” de autogenerare).Trebuie sa accetati ca trebuie sa va asumati riscuri.Ceva de genul :“Pe Ei si pe Mama lor!!!”.Cand va uitati in oglinda ar trebui sa va certati mai aspru.Daca nu sunteti pregatit sa faceti asta ,mai bine mai asteptati sa va vindecati complet sau apucati-va de scris.In emisiunea de la Antena 3, “Domnul in Vesta” v-a scuturat “Fracul”si cu totul atasat, v-a ridicat mingea ,a tras de fileu…poate sa marcati…
    Daca continuati asa ,o sa fiti o cauza pierduta pentru toti cei care cred in dumneavoastra…O sa-i pierdeti si pe “Flatteuri”…
    “Dezbina si cucereste!”-in varianta ruperii aliantei PSD-PDL, scapa si PSD-ul de rusinea in care se scalda.
    ATACATI !!!Chiar daca sunteti atacat… dar nu va luptati cu “Monstrii Inchipuiti”
    “In mituri suntem mereu singuri”!!!

  44. 44 Aya martie 13, 2009 la 7:47 pm

    @

    Bibliotecaru

    Citez din postarea ta:
    ” (…) dacă ar fi existat un dialog (…) care să străpungă zidul făcut în jurul cabinetului de oameni ca Şerban Mihăilescu şi alţi oameni (…) ((…) sigur erau un zid între premier şi restul lumii), atunci…”.

    Daca ai sti cata dreptate ai (de parca ai fi fost acolo!)!
    Asa este, o spun cu durere si chiar cu amara, mocnita, veche furie: aceia erau cei care lansau mesaje distorsionate (SI) catre presa, care au indepartat de langa Adrian Nastase (cu buna stiinta, dorind sa fie ei “filtrul” si “cureaua de transmisie”- falsa!- cu restul lumii) indivizi nu doar bine intentionati, dar si valorosi si influenti in societatea civila (a carei importanta si forta sunt reale).
    Din aceste distorsiuni si mizerabile mesaje mistificate au aparut false realitati care au condus, in final, la “fixarea” publica a ideii de “arogantul Nastase” (altfel, degeaba ar fi fost rostita formula).

    P.S.
    In momentul de fata, acel Adrian Nastase bland, “cuminte”, vesnic diplomat, pe care il regreti, nu ar mai fi eficient (or, nu trebuie doar sa ai dreptate- cateodata nici macar nu este important- ci sa “punctezi”).
    Este, acum, asa cum trebuie sa fie: intelectualul barbat agresiv si luptator, scopul fiind de a invinge, fara a pierde timp.
    Jocul este fara reguli, iar el trebuie sa “respecte regula” jocului fara reguli. Aici, blandetea, surasul condescendent, “atentionarea” (daor) subinteleasa sunt nu doar ineficiente, dar si contraproductive.
    Jocul acesta este nemilos: acea postura, de care iti este dor, presupunea mila.
    E timp pentru toate- dar inca nu a sosit.

  45. 45 Aya martie 13, 2009 la 7:54 pm

    @

    George Serban

    Citez din postarea ta:
    “(…) HRP (…) smecheria asta este atat de transparenta incat si fara sa mirosit vreodata politica, o intelegi. El, ca si Boc, repeta mesajele lui Basescu.(…) PSD ul (…) din cand in cand, mai trebuie aruncata cate o bomboana (…)”

    Vreau sa cred ca nu aceasta este, de fapt, parerea ta despre mesajul lui Horia Patapievici (subliniez, despre mesajul lui Patapievici) si ca ai glumit.
    Sigur ca si Traian Basescu a spus (mult mai pe scurt) ceva foarte asemanator, dar te asigur ca H.P. NU a “repetat” mesajul.
    Traian Basescu si Horia Patapievici au lansat mesajele separat- chiar daca fondul acestora este asemanator- si tocmai acest lucru imi pare esential si de retinut.

    P.S.
    Nu-mi amintesc ca penibilul Boc sa fi rostit ceva asemanator!
    Ca atare, nu vad rostul invocarii sale, in context.

  46. 46 Aya martie 13, 2009 la 8:01 pm

    @

    Adrian Nastase

    UN MESAJ NOU, DIN ACEEASI CATEGORIE!

    La emisiunea lui Razvan Dumitrescu a participat si Radu F. Alexandru. Acesta a vorbit despre Guvernul Nastase, realizarile lui, felul in care a gestionat acordul cu FMI atat de calduros si de bine (chiar nu stiu cum sa spun altfel!) incat imi pare ca atitudinea tinde sa se generalizeze.

    P.S.
    Desi nu obisnuiesc sa citez “din mine”, acum reamintirea unor afirmatii din postarea (care inca nu a aparut) de la ora 7:17 p.m. (legate de mesajul lui Horia Patapievici) imi pare revelanta in context:

    “Dincolo de corecta recunoastere a unei meritorii realitati, afirmatiile lui Horia Patapievici sunt un semnal- si nu de la “oricine”.
    In zona pe care o reprezinta (foarte influenta si riguros exclusivista, i-as spune, din nevoia sublinierii) Horia Patapievici este un “purtator de stindard”.”

  47. 47 Lucian Revnic martie 13, 2009 la 8:19 pm

    Este normal ca HRP sa pledeze in favoarea actualei puteri si mai ales in favoarea celui care l-a numit (fara clipire) si reconfirmat recent in functia de presedinte ICR.
    D-le Nastate, din punctul meu de vedere sunteti unul dintre cei mai buni politicieni/diplomati din aceasta tara dar nu va consider potrivit pentru a candida la presidentie pentru ca, din pacate, stigmatul de partid/om corupt planeaza asupra numelui dumneavoastra. Va doresc succes si sper ca odata ajuns in justitie va veti demonstra nevinovatia.
    Romanii au nevoie de oameni curajosi.

  48. 48 Ciprian Bojan martie 13, 2009 la 8:50 pm

    Nu pot decât să remarc faptul că unii formatori(?) de opinie, s-au trezit puţin la realitate. Dar asta nu-i decât un subterfugiu în a privi într-un trecut, a-l evoca, fără să poată fi raportat în mod corect la prezent, pentru care aceştia nu au NICI O SOLUŢIE VIABILĂ, şi mai ales, UNANIM ACCEPTATĂ.
    Dacă Băsel şi aplaudacii săi au reuşit totuşi ceva în mandatul pe care l-au avut la dipoziţie, atunci au reuşit să ne transforme pe TOŢI, în potenţiale ţinte ale “înţeleptei judecăţi băseciene” Restul sunt vorbe…
    Deci: Noapte bună copii! Să dormiţi Bine!!!

  49. 49 Florin Deatcu martie 13, 2009 la 8:51 pm

    Stimate Domnule Nastase,

    Zilele trecute, undeva prin presa cred, am vazut ca manifestati o lehamite pentru unii sau altii, ca ?niciodata nu v-au luat apararea”, cred ca va refereati la colegii de partid, in primul rand.
    Vreau sa stiti, ca la nivelul mic, al electoratului din Romania, cel din 2004, acum bine subtiat, sunteti o personalitate, am realizat cu totii ca de fapt ati fost hartuit de Basescu cu dosare. Nu sunteti singurul,stiu cel putin o persoana care a condus o organizatie judeteana(este revocat in prezent), nu spun care, presa e generoasa in detalii, care la fel a avut si are de suferit pentru ca a fost si poate mai este un sustinator fervent al personalitatii dvs. I-au facut dosar la DNA cu care il toaca de vreo 5 ani, asa cum au primit ordin de sus, pana cand sa reziste un astfel de om, domnule Nastase? Mai nou, Geoana si-a trimis securistul de Nichita sa faca ordine si “trebile murdare” si impreuna cu o toanta care de vreo 15 ani e deputata (Afrasanei Viorica), acu s-a ingramadit in functia de subprefect, alti impotenti(Macaleti, Marcu,Dretcanu, Vazdoaga, Ciofu, Dolineschi, Federovici, Manolache), au pus la cale marea tradare, de fapt e mica tradarea lor, asa cum le sunt si caracterele, ca nu le ajung functiile pentru sotii, sotiile, amantele, rudele, vecinii de scara, secretarele lor. Astia sufoca organizatia la nivel local, de 20 ani isi impart functiile si nu admit pe altcineva nou in partid, pentru ca le-ar lua functiile. Parerea unanima a membrilor simpli de partid, cei care aduc voturi, este ca sunt niste incompetenti profesional si politic, insa nu se dau deoparte, o data la 4 ani pun la cale schimbarea presedintelui de organizatie, daca le strica jocurile, asta au facut si acum, cu omul, datorita caruia PSD a castigat de 10 ani in judet, pe banii si munca lui, iar acum aceste lichele fac anonime, scrisorele catre Geoana si Nichita contra sefului organizatiei si culmea e ca au succes. Cand vom scapa de aceste lepre care stau pe spinarea partidului, fara a-si plati cotizatia macar, de 15-20 ani, au cate 3-4 mandate de parlamentar la activ si tot ei in prima linie, ei impart tot. Pretind si bani pentru cei pusi pe functii.
    Am deviat putin de la ideea de baza, domnule Nastase, m-am infuriat cand vad totusi ca PSD nu realizeaza pe ce balon de sapun sta, dand castig de cauza unor profitori de meserie social-democrati, mai nou am aflat ca mai toti sunt fosti sau actual informatori, si lovesc intr-un om care a “tinut partidul” pur si simplu, prin seriozitate, munca, corectitudine. Ce credeti ca puteti face dvs. pentru aceasta persoana, care stim sigur ca v-a respectat mult si va respecta? pe el cine il apara impotriva unor abuzuri? nu stiu daca s-ar mai fi vorbit de PSD, la Botosani, daca ar fi fost altcineva la conducerea organizatiei, toti tradatorii vechi ai partidului, pe la dos vindeau partidul, asteptau momentul prielnic, in timp ce acest om tinea piept unor atacuri infernale ale PDL, PNL asupra PSD, cum se stie, dupa 2004. Suntem scarbiti multi membri domnule Nastase, deoarece, partidul,vedem ca da dreptate unor taraturi care sug partidul de 20 ani si indeparteaza pe aceia care au muncit pentru acest partid.
    Consideram ca aveti sanse sa deveniti un candidat foarte serios la presedintie, FACETI-O, ganditi-va sa faceti ordine si in PSD, fiecare organizatie sa faca curatenie, nu ca acum cand Geoana a interzis alegerile interne in judete? de ce oare? nu cumva da apa la moara “prietenilor” din PDL? nu cumva ceva trebuie schimbat la nivel central? Ce cauta securistul si masonul omniprezent in toate lojile, Nichita, sa faca ordine la Botosani? cine dracul ii da putere unuia ca el, el de fapt are mari probleme in Iasi? sa se bage in gasca celor 8 tradatori din organizatia din Botosani? Stam si ne intrebam, cine tine cu cine, mai suntem un partid? daca da cine e seful partidului? Basescu sau Geoana, sau acolo sus, se vede tot una.
    Cu tristete,

    Un membru al PSD Botosani, care va respecta

  50. 50 lao tse martie 13, 2009 la 8:57 pm

    “Laudele lor desigur m-ar mahni peste masura.”

    Simt nevoia sa explic “aroganta”, asa cum o vad eu: oamenii simpli interpreteaza drept purtare aroganta/distanta/rigida orice gesturi simple diferite de ale lor – tinuta in timpul mersului, tinuta cand urci in masina etc.
    Omul simplu acorda intelectualului o anumita prezumtie de vinovatie. Atunci cand nu poate pune eticheta de “prost” (bucurandu-se ca respectivul a facut scoala cam degeaba), pune eticheta “arogant”.

    Cat despre extrasul din interviu, observ o rezonanta intre HRP si Basescu, referitor la ministrul Tanasescu. Parca s-ar pregati sa faca o trecere gradata la denumirea “guvernul Tanasescu”, pt a nu-l mai denumi “guvernul Nastase”!…

    Deci va puteti destinde, domnule Nastase: guvernul Dvs a avut totusi ceva bun – pe ministrul Tanasescu.

  51. 51 viorica buda martie 13, 2009 la 9:17 pm

    @florin deatcu
    Pune comentariul tau pe blogul SCE .

  52. 52 diogenecainele martie 13, 2009 la 9:26 pm

    Nu va incalziti prea tare. Pentu domnul Patapievici sunteti doar trop(ca si criza, saracia, NATO si alte surprize ludice si insignifiante ale realitatii), numai bun pentru constructii retorice afectate si goale . Lumea lui Patapievici, ca orice lume vazuta prin lentila, e cu susul in jos. Ceea ce e important sunt figurile – cele patibulare si cele distinse, ornate cu pipa lunga de intelectual public, ca sa se vada bine cine e cine.

    http://www.evz.ro/pictures/articles/big/369c73717eebe00e98f2654901a87d3c.jpg

    Nu incercati hermeneutici adanci cu productiile unui astfel de autor, ca nu veti gasi nimic sa va justifice agitatia si curiozitatea. Exista o diferenta aproape zoologica , de specie, intre cei care scriu pentru publicatii peer reviewed si cei care o fac pentru publicatii Cotroceni reviewed. Personal am incercat cu niste vreme in urma sa citesc niste chestii scrise intr-o carte a domnului Patapievici. Nesansa comuna era a fost ca domnia sa se avanta cu naivitatea superficiala a diletantului pe niste domenii in care eu incercam si intre timp chiar m-am specializat. Nu am gasit pe acolo altceva afara de banalitati glorificate si nonsensuri ridcole. De atunci nu mai caut in interventiile domnului Patapievici decat comicul, si sunt satisfacut.

  53. 53 Harabula martie 13, 2009 la 9:31 pm

    Florin Deatcu
    Ai dreptate cand spui ca actualii conducatori ai PSD Botosani, cu putine exceptii, sunt figuri mediocre.
    Dar, a pretinde ca fostul sef, Contac, are vreo valoare, este absurd.
    Acest Contac, daca mai ramanea, desfinta PSD-ul. Este un semianalfabet. smecher, cara a ajuns si s-a mentinut la conducere in mod inexplicabil.
    Este pur si simplu un prost, dar suficient de smecher, si din cauza asta organizatia voastra nu mai are oameni de valoare.
    Pur si simplu nu exista om normal, in tot judetul, sa-l considere pe Contac demn de functia pe care a ocupat-o.
    Deduc ca dumneata esti chiar Contac sau o ruda de-a lui.
    Imi place expresia “a tinut partidul”. Asta inseamna bani, nu-i asa? De unde i-a dat?
    Sa va spun eu cum a obtinut banii?
    Dar nu pentru asta a fost schimbat. A fost schimbat pentruca, pur si simplu, n-are nici fata, nici minte,de Presedinte al unei organizatii judetene.

  54. 54 viorica buda martie 13, 2009 la 9:49 pm

    @ Lucian Revnic
    Nu cred ca ai inteles bine mesajul d-lui A.N. cu privire la Patapievici,( eu recunosc ca l-am citit de doua ori). Referitor la imaginea negativa a lui A.N., -e intr-o stare vestezita legenda construita cu truda.Tot mai multi oameni interesati de viata politica se cam lamuresc de cine ce poate. Asa ca daca iesti si convins ca A.N. are clasa ,spune si altora, si uite asa se schimba lucrurile in bine.Haide-ti s-o facem cu toti !!!

  55. 55 Harabula martie 13, 2009 la 9:52 pm

    Domnul Nastase nici nu-si da seama cat rau si-a facut refuzand sa accepte ca dosarele sale sa mearga in justitie.
    Acum vede si domnia sa ca lumea s-a relaxat in ceeace il priveste. Este capabila sa-l judece obiectiv, fara sa-si bata capul cu chestiile judecatoresti. Probabil ca presa va mai informa de cate ori il va vedea pe la judecatorii sau DNA, dar la primele explicatii tehnice se vor plictisi.
    Pe de alta parte vad ca si d-l Nastase se simte cam ca un luptator fara cauza. Ajunge chiar sa fie penibil ca in cazul disputei cu Roberta Anastse. Sunt convins ca putea sa rezolve totul printr-o vorba magulitoare adresata doamnei in cauza. N-a vrut.
    Eu chiar nu inteleg de ce-l surprinde pe d-l Nastase atitudinea lui Patapievici. Imi permit sa-l asigur ca are adversari de calitate. Char mai buni decat prietenii. Asta ar trebui sa-l puna pe ganduri.
    Din pacate domnia sa nu a tras concluziile necesare. Inca tot mai considera controlul sau asupra presei ca o chestiune minora in raport cu realizarile sale. Inca mai poate crede ca impresia ca in regimul sau a fost fapte de coruptie este numai printre dusmanii sai. Ii garantez ca primii care au vehiculat informatii despre coruptia regimului sau, au fost chiar colegii de partid.

    Asa cum spuneam de atatea ori pe acest blog, domnul Nastase nu trebuie sa se teama de adversarii sai. Cei care il vor macina sunt colegii.

  56. 56 Aya martie 13, 2009 la 10:00 pm

    @

    Spiridus

    THE DARK SIDE OF THE MOON

    Nu am remarcat “vulgaritate”, cum spui, in comportamentul lui Adrian Nastase.
    Confunzi grav replica data “pe intelesul” persoanei careia ii este adresata (care presupune, uneori, agresivitatea absolut necesara in anumite situatii- subliniez, agresivitate, nu violenta!- si o ironie virulenta, bine dozata in functie de destinatar) cu vulgaritatea.

    Adrian Nastase se comporta perfect in conditiile “noii realitati”.

    Te rog sa fii convins ca “registrul academic”, dupa cum spui, este abordat de AN cand, unde si cu cine este cazul.

    Dar daca i-ar vorbi “academic” cuiva care intelege doar limbajul “de rand” ar risca (mai ales acum, in jocul fara reguli, aflat in curs de desfasurare) sa fie considerat naiv, temator, incapabil sa se adapteze la orice situatie de lupta, pe scurt, sa nu fie luat in serios de adversari.

    Toata lumea cunoaste (generic vorbind) latura academica a lui Adrian Nastase.
    “Unii” au crezut ca are si incapacitatea anumitor intelectuali de a-si adapta mesajul in cazul in care se confrunta cu “zone inferioare” (ceea ce, pentru un un luptator politic, este un grav neajuns).

    Cei pe care i-am numit “unii” este bine sa se confrunte si cu ceea ce as putea numi, metaforic, citand numele celebrului album al trupei Pink Floyd ” The Dark Side of the Moon”.

    P.S.
    Sunt de acord cu tine ca “Alma” trebuie tratata, deja, cu indiferenta totala.

    Dar, principiul avut in vedere cand fac aceasta afirmatie difera de al tau.
    Pentru a ramane in registrul “noii realitati”, acesta este (citez din intelepciunea populara):
    “Ajunge o maciuca la un car de oale”.

  57. 57 Achim Ionel martie 13, 2009 la 11:30 pm

    Adrian Nastase

    H. R. Patapievici este un om incartiruit. Dex-ul, amabil ca deobicei, ne ofera si explicatii in plus pentru cel incartiruit: instalat temporar intr-un cantonament. Rigoarea fiind asigurata precizez ca dl. Patapievici este si astazi in cantonament. De aici iese frcvent pentru deplasari in strainatate. Prefera vernisarea unor expozitii de arta contemporana, in care falusul este expus in culori pastel, probabil paleta sa preferata. Dar preferintele sale se extind, cum altfel, si in zona literara. De aici diriguieste, in calitate de mare carmaci I.C.R., promovarea in lume a creatiei literare autohtone. Autori preferati, evident cei aflati cu d-sa. in acelasi cantonament. Langa acestia cronica literara consemnaaza si prezenta altor distinsi carturari ce prefera plonjonul pe inserat din inaltul cerului, pe aleile unui parc cu vile de protocol din Neptun. Aici ciracii, in prezenta sotiilor, a altor persoane apropiate, se intalnesc de regula cu idolul lor. Cu totti, de la mic la mare, poet si scriitor, filozof si jurnalist pun de o serata literara; garnisita din belsug cu vanat si vin rosu. La plecare, ca la un semn, toti se uita la ceas. Ce repede a trecut timpul, gandeste cu voce tare un jurnalist. Unul dat afara de la ziar zilele acestea, pentru servicii prea interesate aduse confortului literar al idolului sau. Insul, jurnalistul, mai este cunoscut in anturajul celor de la Cotidianul si ca ultimul dintre lingaii noi ai noii curti. L-am revazut saptamana trecuta pe H.R.P. pe micul ecran; era invoit din cantonament. Tolerant si milostiv trebuie sa fie seful acelui cantonament, si darnic peste masura cred ca este; ca slava Domnului nu da nimic de la el. Am vazut ca in acel spatiu de emisie se sta de vorba, nu neparat despre cultura. Dupa cateva clipe l-am lasat in plata Domnului pe moderator; gandindu-ma la poetul Adrian Paunescu. El nu are voie sa modereze o emisiune la tv. I-au fost potrivinici cei de CNA. Probabil ii deranjeaza prezenta poetului in manualul de Limba Romana.
    P.S.
    Pana a culege aceste randuri am citit si recitit postarea de fond. Evenimentele din aceste zile i-au adus pe cei de la pedele cu picioarele pe pamant. Le e si tema; , le e teama ca va ve-ti retrage de la guvernare. Acum asta le mai lipseste. Stiti bine mutarea ce urmeaza, ea poate pune capat incertitudinii ce planeaza peste noi toti. Ar insemna, in egala masura, un punct mare cat roata carului pus la locul si la timpul lui, si sciere de la capat cu litera mare; fara liota de fripturisti ce-l urmeaza orbeste pe T. Basescu; iar din toamna si fara el. Revenind la semnatarul acelui articol de ziar, el este un om sters, fara coloana dar cu tupeu nemarginit. Are insa audienta corspunzatoare in mediile cotroceniste si pedeliste. Acestora trebuie sa li se aminteasca de rezultatele guvernarii Nastase; si nu numai lor. Ieri T. Basescu vorbea elogios la Antena 3 de dl. Tanasescu. Referirea elogioasa la adresa Guvernului Nastase este intr-adevar a lui H.R.P., dare ideea nu.

  58. 58 Augustin martie 13, 2009 la 11:31 pm

    @ Aya
    De data asta chiar m-as bucura sa ai dreptate. Din pacate, sint convins ca n-ai! Mesajul lui HRP nu-i este adresat lui A.N., CI LUI BASESCU, caruia I SE ARATA PISICA. Asteapta raspunsul lui Basescu,(sint convins ca va veni curind!) decodifica-l si abia apoi trage concluziile. Ce-i drept, in cazul unui raspuns negativ din partea marinelului, mesajul despre care vorbim s-ar transforma in ceea ce spui tu.

  59. 59 Alex M Stoenescu martie 14, 2009 la 1:12 am

    Ati gresit! Trebuia sa sunati la proctolog.

  60. 60 Aya martie 14, 2009 la 1:31 am

    @

    Augustin

    Nu ai dreptate si iata de ce.

    Inainte de toate, iti reamintesc (in ipoteza ca ai retinut acest lucru, pe care l-am afirmat pe blog) ca nu-mi este deloc strain (dimpotriva) acel grup exclusivist de intelectuali la care m-am referit.

    Admitand (prin absurd, deci de dragul demonstratiei) ca ar fi asa cum ai spus tu (anume ca mesajul i-ar fi adresat lui Traian Basescu -citez din postarea ta “caruia i se arata pisica”) mesajul NU ar fi fost transmis de Horia Patapievici – in special- si, in general, de nici unul dintre cei care fac parte din grupul de intelectuali la care m-am referit.

    Incearca sa creditezi ce am spus.
    Subliniez: mesajul lui Horia Patapievici este esential.

  61. 61 Aya martie 14, 2009 la 1:55 am

    @

    Harabula

    Nu m-am asteptat ca tocmai la tine sa intalnesc lipsa totala de precizie (m-am exprimat prin invaluire) in identificarea unor nuante esentiale.

    Citez din postarea ta:
    “(…) impresia ca in regimul sau au fost fapte de coruptie este numai printre dusmanii sai. Ii garantez ca primii care au vehiculat informatii despre coruptia regimului sau, au fost chiar colegii de partid.

    Este de neinteles pentru mine de ce, referindu-te la Adrian Nastase, opui:

    dusmanii sai – colegii de partid

    ajungand, de fapt, la un fel de “tautologie adversativa” ca sa zic asa.

    Cine a vandut rezultatul prezidentialelor din 2004, castigate de AN (deci, implicit, pe el) daca nu “colegi de partid” (observa ca nu am pus articolul hotarat, caci nu se poate spune ca toti au fost partasi la acea marsavie)?

    Cine a facut mizeria cu iz mafiot de la “Hotel Confort” daca nu “colegi de partid”?

    Conform declaratiilor publice ale lui Buda (presedintele Comisiei juridice din Camera Deputatilor) asa-zisele dosare ale lui Adrian Nastase au fost facute in baza autodenunturilor (mincinoase) ale unor colegi de partid.
    (Cred ca am punctat suficiente momente importante pentru a ma opri).

    Ti se pare ca acei “colegi de partid” sunt altceva decat dusmani, pentru te referi la primii ca la o categorie distincta de cea din urma?

    Pe de alta parte, sunt de acord cu tine cand afirmi (citez):
    “Asa cum spuneam de atatea ori pe acest blog, domnul Nastase nu trebuie sa se teama de adversarii sai. Cei care il vor macina sunt colegii.”

    Asa este, “ceilalti” sunt adversari, nu dusmani.

    Ai dreptate si cand opui “adversari – colegi”.
    Am lamurit deja ce e cu unii colegi.

  62. 62 Aya martie 14, 2009 la 2:01 am

    @

    einstein

    Este evident ca NU au reusit!

  63. 63 Zeus martie 14, 2009 la 9:22 am

    Domnule Nastase, raman la pararea ca presa libera v-a dat jos (nu ma refer doar la Dumneavoastra, ma refer la PSDR in general) de doua ori. Odata a fost PROTV-ul (dar apoi a acumulat prea multe datorii la stat) si a doua oara EVZ si prea online, care nu depindea de Ministerul Transporturilor, de CFR, etc… Si culmea, de fiecare data si pentru coruptie. Prima oara pentru dezastru economic, coruptie si neocomunism si a doua oara doar pentru coruptie (asta ca sa vedeti ca apreciez anumite lucruri facute de Dumneavoastra).

  64. 64 eugen martie 14, 2009 la 9:35 am

    Nici dl. Morar nici dl. Basescu nu si-a schmbat parerea despre dvs.
    Si ei sun singurii care conteaza.
    As fi mai pesimist decat dvs. Daca nu va injura v-a scazut cota la bursa politica de nu mai merita investitia intr-un articol care sa va tabaceasca.

    Cu PSD in pa cu PD-L si cu Base cu adversari de categoria musca la prezidentiale au si domnii HRP, Buscu confuzii ideologice si probeleme cu motivatia.

  65. 65 vasiloi martie 14, 2009 la 9:51 am

    Cred ca s-a dat semnalul manipulatorului mondial!Cutremurati-va!Tot acest chin i se datoreaza.Acum imi convine, dar am fost umilit patru ani! SUCCES DOMNULE NASTASE!

  66. 66 Bibliotecaru martie 14, 2009 la 11:08 am

    @ Aya
    Nu blând şi cuminte, doar elegant şi diplomat.
    Poţi reacţiona excelent şi fără să concepi un răspuns agresiv. Cu cât argumentele sau contra-argumentele sunt mai elegante, cu atât sunt mai greu de combătut. Să spui unei femei că “frumuseţea e trecătoare, dar prostia este veşnică”, parcă nu este un argument demn de un lider, mai ales demn de un lider situat în “zona fină”, care citeşte o carte, ştie ce este acela un tablou, are genetic un destin sensibil de intelectual, un om care nu ar putea să coboare în zona docurilor şi să scuipe o sudalmă ca între muncitori.

  67. 67 radu c martie 14, 2009 la 11:30 am

    La noi,in Ardeal,tompetistul este un om sarac in general,care are o trompeta cu care umbla pe ulita si striga cat il tin bojocii un anunt transmis de primarie. Procedura e urmatoarea: Trompetistul e chemat la primarie.i se da o asanumita ,, NOTA DE TROMPETIST,, cu un mesaj al administratiei locale catre cetateni.(sa-si curete santurile,sa mearga cu cainii la vaccinat,etc.). Pleaca apoi pe ulita,se opreste din loc in loc, suna din trompeta,striga cat il tin bojocii texltul din nota ,mai trage un ta ta ta si se duce pe alta ulita. Nu are voie in ruptul capului sa strige ceva innafara textului primit. Si tot asa pana umbla tot satul,se intoarce la primarie,prmeste un ban amarat si apoi la bufet. Pentru serviciile lui,primaria il mai scuteste de una de alta,il scoate de la seful de post cand face o prostie si uite asa se compenseaza reciproc. Trompetistul nostru este privit ca un cetatean de mana a treia.Niciodata un gospodar nu ar face pe trompetistul pentru nimic in lume.
    Domnule Nastase ,dumneavoastra care sunteti un gospodar, sper sa nu va coborati la un dialog cu acest trompetist si nici cu altii ca el. Gospodarii au lucruri mai importante de facut.
    Succes!

  68. 68 Florin Deatcu martie 14, 2009 la 12:54 pm

    pentru Harabula de-a barabula !
    Nu ai priceput ninica domnule, poate esti unul din frustratii de genul Malaimare, care pentru ca n-a prins functia de ministru al culturii a fugit la PNL iar acum face tumbe in metrou. De acolo face mesaje “de bine” contra sefului organizatiei PSD, adica ne-am saturat de “valorile” inestimabile, deosebit de culte si foarte morale, care sug PSD de 20 ani aici la Botosani, astia, cultii, militantii cu 3-4 mandate de parlamentar la activ merita sa-si puna sotul, amanta, secretara si vecinul de scara pe posturi, asa cum fac de cand e PSD, iar unul ca Contac sa alerge ca prostul prin judet la organizatii, sa vorbeasca cu oamenii, sa aduca voturi pentru Frasana omnipotenta PSD de 20 ani. Curat murdar domnule, ca acesti idioti nu se vor da niciodata deoparte din partid, vor carcoti pe la dos, vor mulge si cand nu le va iesi pasienta vor trece la alt partid, astia-s cu adevarat oamenii lui Geoana. Rusine sa le fie, nu vom mai merge la vot. Nu sunt ruda cu presedintele Contac, dar trebuie sa retii matale ca este un om respectat in judet, pentru ca nu a lucrat in gasca la mizerii ca ceilalti, care ceilalti au stat pe marginea prapastiei si au facut filmulete pe youtube si hi5 contra lui Contac, ei, securistii, handicapatii profesional, ratatii Botosaniului, care fara PSD erau acum niste someri cu pretentii

  69. 69 Pastel martie 14, 2009 la 1:18 pm

    Este loc de bine in toate. In spiritul fapturii lui AN, prin ironiile fine (recunoastem ca au fost, sint si vor mai fi) alese, exista intentia buna, sufletista si ascunsa, umana in definitiv, de a nu jigni.
    Asa simt si cred ca simt si alti. Ironiile sint sarea si piperul spiritului (cultivat, dar nu numai, ele pot fi gasite si culese si de la oameni simpli, mai ales de la sateni). Ajung la tinta si remediaza. Sigur, acolo unde medium este potrivit, propice si tolerant. Pentru ce se presupune ca se stie, fapte vinovate care vi se atribuie, intentionat ori inconstient, din rea credinta sau intelegere eronata, NU trebuie sa aratati cu degetul. Nici scuze pentru ingaduinta prin care “copii” (si/sau subalternii) mai sint lasati in voia lor slobozi, acordindu-le timp pentru revenire(la “intelepciune”). Dar in viata apare momentul prielnic in care trebuie sa separati faptele. Trebuie asumata responsabilitatea lor, luind in sarcina “si greutatea lor” si mai trebuie sa propuneti viitorului inlaturarea clipelor “de tatic”, alegind maturitatea partenerilor cinstiti si competenti. Acuzele imposibil de crezut, de “girant al coruptiei” si “controlor al presei”, nedovedite, nascocite si evidentiate de potrivnici scoliti si interesati (acceptate de o parte dintre romani si de “raspindaci”) trebuie respinse repede si argumentat. Mai ales “controlul presei”, care a inceput, la anumite publicatii, inainte de nasterea Dv. si dupa ’89 “incoace”.
    Mai aveti o vina ca nu acceptati nestiinta si ironizati cufundarea si aprofundarea continuata in aceasta stare (imatura) de traire in incompetenta. Acordati circumstante si intelegere tineretei doamnei Anastase, (ca doar este superioara, facind parte din PDL), si pentru ca este femeie si pentru ca poate ajunge invatacelul la intelepciune si va calca odata pe urmele de mai ieri ale dlui HRP. Mai avem in vedere, in spiritul crestinilor romani, ca exista oricind riscul ratacirii iar calea regasita poate fi cea a intelepciunii, care vine si la care se ajunge intotdeauna mai tirziu. Horia a facut un pas in acest sens, si zimbetul va putea inflori pe fata dinsului, inlocuind tristetea si plinsul citite pe figura sa deseori (catranita), la multele sale aparitii televizate.
    Sper sa mai fie si altii in situatia domniei sale, chiar daca nu vor recunoaste deschis.
    Cum televizorul ma apropie de evenimentele principale din tara, festivitati difuzate la ore tirzii, in care ajung acasa, deseori ma surprind chipurile transfigurate si urmarite atent de operatorii TV. Am zarit pe ecrane si starile emotionale traite de Dv. . Si de oameni ai artelor, ai presei. Aceste stari nu le poate trai omul opozant al binelui si nu se tradeaza la comanda. Mai ales pe chipul unui geniu rau, care se poate usor ascunde in spatele hohotelor de ris.

    “ANA STAS E si ROB E R(e)TA, cit si cum la PDL mai E”.

  70. 70 Augustin martie 14, 2009 la 2:33 pm

    @ Aya
    Probabil esti putin obosita, de vreme ce imi reamintesti (in ipoteza ca am retinut acest lucru). Nu-i nicio problema, stiu ca ai si momente mai bune.
    Asa ca, daca nu ti-am spus, iti repet (!): Nu ma intereseaza sa-mi dai PUBLIC dreptate, vanitatea nu-i printre defectele mele; si am, slava Domnului, destule! Ca si tine, de altfel! Cu siguranta insa, stiu un defect care nu ne este comun: slabiciunea pentru Traian Basescu!

  71. 71 Aya martie 14, 2009 la 4:09 pm

    @

    Bibliotecaru

    Sunt de acord cu tine in totalitate cand afirmi ca Adrian Nastase nu trebuia sa faca acea remarca legata de frumusete si prostie.
    Dar, aceasta este o chestiune punctuala.
    In rest, imi sustin opinia (diferita de a ta).

  72. 72 Aya martie 14, 2009 la 4:14 pm

    @

    Augustin

    NU stiam ca ai o slabiciune pentru Traian Basescu.

    Apreciindu-ti sinceritatea, iti spun ca nu totdeauna slabiciunile sunt defecte, dupa cum nu toate defectele sunt slabiciuni.

  73. 73 Plano martie 14, 2009 la 8:09 pm

    ROMANIA ANULUI 2009 ARE NEVOIE DE UN GUVERN ADRIAN NASTASE ! Nu de presedintele Adrian Nastase.
    Raul produs in 2004 si-a facut efectul. Economia Romaniei s-a dezechilibrat prin aplicarea in orb a unor politici fantezist-discretionar liberale.
    E vorba de raul care nu tine atat de nealegerea d-lui Nastase ca presedinte ci de cel produs prin aducerea Aliantei DA la guvernare.
    Si dusmanii din afara PSD isi dau seama ca, prin rigoare, profesionalism si expertiza, Guvernul Nastase a reusit sa asigure o crestere progresiva a economiei, dar si un cadru politic si social care sa nu afecteze obiectivul strategic al acelor ani – aderarea la UE!
    Guvernul Boc, chiar daca are specialisti formati de Nastase, nu poate sa scoata tara din criza pentru ca dirijorul nu stie sa citeasca partitura.
    Cred ca, spre binele tarii, si dl Nastase ar trebui sa-si reconsidere prioritatile pentru toamna.

  74. 74 Augustin martie 14, 2009 la 10:09 pm

    @ Aya
    E un mod neelegant, din partea ta, de a o da pe dupa cires. Nu eu sint acela care, in multe rinduri, a incercat sa-l scoata pe marinel basma curata din diferite ipostaze cu miros urit, ci tu! Sper sa nu ma pui in situatia de a scoate o lista cu postari de-ale tale care exemplifica afirmatia mea, lista pe care multi ar savura-o!

  75. 75 Aya martie 15, 2009 la 9:45 am

    @

    Augustin

    Trebuia sa spui in mod explicit ca te referi la mine.
    Nu aveam de unde sa inteleg care iti era mesajul, pentru ca nu am “o slabiciune”- cum spui- pentru Traian Basescu (nu stiu de unde ai inteles asta- din cate am realizat, pari a avea proprietatea termenilor).

    Nu e nevoie sa “scoti o lista” cu diversele mele afirmatii legate de Traian Basescu- asum si sustin tot ce am spus.
    Eu nu privesc lucrurile patimas, ca multi altii si nu consider ca, daca un om se afla de cealalta parte a baricadei dar este atacat pe nedrept trebuie sa ma alatur atacului nedrept sau sa adopt atitudinea, la fel de inacceptabila, de neimplicare. Dimpotriva!

    De cate ori se vor face observatii fortate si se va incerca a i se atribui lui T.B. mizerii pe care nu le-a facut si in care nu este implicat, voi semnala atat injustetea atacului cat si adevaratul vinovat.
    Acest tip de atitudine ma caracterizeaza, fara exceptii.

  76. 76 romicagavrila martie 15, 2009 la 3:42 pm

    Ticăloşii…
    Nici acum nu vor să realizeze, nici măcar pentru binele românilor, cine şi cât de mult a făcut ceva pentru această ţară.
    Nu. Nu trebuie să vă îngrijoreze asta. Niciodată nu s-a ştiut sau nu s-a vrut să se recunoască adevaratele valori.
    De la guvernarea dumneavoastră încoace nimic nu a fost mai bun. Nici măririle salariale, dar…

  77. 77 The G.P.R martie 15, 2009 la 11:10 pm

    cred ca e prea tarziu ca sa va mai ingrijorati.Deja rau s-a produs !Incepand de la acceptarea jocurilor de intrajutorare in legislatia romaneasca, jocuri care ne-au dat economiile celor jmecheri si apoi resursele prin vecini…(canadieni, rusi etc.), si alte fonduri mutuale , care toate ne-au creat mentalitatea de pomanagii…cea de “o mana spala pe alta” o aveam de pe vremea lui ceao=secu’.
    Sau e singurul lucru pe care-l mai avem de facut , noi romanii din romania ? Sa va lasam sa va ingrijorati? .. singur?

    Parerea mea este ca Dv.Ati fi putut fi o solutie cu ani in urma, dar timpul v-a uzat entuziasmul pana la dizolvarea lui in …moarea de varza acra.

  78. 78 S martie 15, 2009 la 11:23 pm

    de parca nu aveti dvs idee ce ati facut pentru “aderarea” Romaniei la UE….

  79. 79 Dinu martie 16, 2009 la 10:31 am

    Adrian Nastase,

    Petrom si Sidex sunt cuvinte cheie?! :mrgreen:

  80. 80 Petros martie 16, 2009 la 5:13 pm

    Eu unul cred ca toti astia sunt niste papagali care repeta ce spune base. Ei vor ca presedintele prim ministru sa vada ca ei sunt de acord cu el Linguseala asta se cheama.


  1. 1 DESPRE FMI SI ALTI DEMONI « Oana Niculescu-Mizil Trackback pe martie 13, 2009 la 12:08 pm
  2. 2 Top Posts « WordPress.com Trackback pe martie 15, 2009 la 2:26 am

Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,373 other followers