Ordonante neconstitutionale la comanda

Ieri a aparut în Monitorul Oficial nr.143/9 martie 2009, OUG nr.16/2009 care a abrogat articolul II din Legea nr.305/19.12.2008 pentru modificarea OG nr.26/200 cu privire la asociaţii şi fundaţii.

Veţi spune “şi ce-i cu asta…”

De ce este aceasta ordonanţă interesantă? Unul din motive este interesul direct al a unor membri ai aşa zisei societăţi civile, cum ar fi Alina Mungiu Pipiddi, in ceea ce priveste aceasta reglementare.

Articolul abrogat prevedea că este interzisă utilizarea în denumirea asociaţiei a unor sintagme sau cuvinte susceptibile să creeze confuzie cu denumirea unor autorităţi sau instituţii publice de interes naţional sau local. Dacă în intervalul de 6 luni de la data publicării legii, adică până  nu se înlătură aceste confuzii, oricine poate solicita, în instanţă, dizolvarea asociaţiei sau fundaţiei.

Vă aduc aminte discuţia de anul trecut când modificarea în cauză, adoptată prin  Legea nr.305/2008, a fost contestată de PDL la Curtea Constituţională care, prin Decizia 1249/19.11.2008, a constatat că textul contestat este constituţional.

Cu alte cuvinte, modificarea adoptată prin OUG de guvernul Boc este NECONSTITUTIONALA.

Nu ar fi prima dată când Ministerul Justiţiei promovează prin ordonanţă de urgenţă texte declarate neconstituţionale, un exemplu ar fi şi modificările efectuate de Monica Macovei în ianuarie 2005 la Legea 115/1999 privind răspunderea ministerială.

Din păcate, de la data publicării în Monitorul Oficial, aceste texte neconstituţionale produc efecte.

Este vorba din nou despre incompetenţă sau rea voinţă. Sau poate de ambele.

44 Răspunsuri to “Ordonante neconstitutionale la comanda”


  1. 1 exasperat martie 10, 2009 la 3:54 pm

    @ Adrian Nastase

    Offtopic, ar fi interesant un punct de vedere asupra recentului “subiect” Traian Radu Ungureanu, mai ales ca, dintr/o anumita perspectiva se fac trimiteri la statutul dumneavostra de editorialist la JN.

  2. 2 Ioana Stefan martie 10, 2009 la 4:42 pm

    Stimate domnule Nastase,

    Am mai postat acest comentariu! Nu cred ca ati reusit sa-l cititi!
    Dar, deoarece aveti dreptate: sunt multe ordonante neconstitutionale si la comanda….

    As vrea, daca se poate, sa ne dati cateva lamuriri in ceea ce priveste proiectul de lege privind cumul pensiei cu salariul! CE SE PREGATESTE?

    Revine din nou in discutie ordonanta 230/2008.
    Referitor la proiectul de lege pentru interzicerea cumulului pensiei cu salariul in sistemul public – daca se aplica numai pentru cei din sectoarele cu pensii speciale, este discriminatoriu!
    Sunt mai multe tipuri de pensii speciale, de exemplu pentru cei din armata, acestea nu sunt chiar atat de speciale, avand in vedere conditiile de munca s.a. (ce spuneti de cei care lucreaza in conditii asemanatoare tanarului ofiter care a murit in urma unui accident de munca la Centrul de Cercetari NBC, rascandu-si viata in fiecare zi?).
    Mai mult, in armata, coeficientii de ierahizare nu s-au mai modificat din 1999! Iar ideea prin care primul ministru propune un dialog cu reprezentanţi ai patronatelor şi ai sindicatelor nu este echitabila, deoarece beneficiarii legilor speciale nu au reprezentanti in sindicate si cu atat mai putin in patronate.
    Revin la ideea ca armata nu este aparata de nimeni! Ar trebui sa avem si noi sindicate!
    O lege care sa interzica acest cumul pe criterii de varsta este, din nou, discriminatorie. Nu este normal sa INTERZICI unui om tanar (de 45-55 ani), pensionar pe legi speciale, (care, ATENTIE! – si-a platit toate contributiile pe care le-a cerut statul pentru a-si asigura pensia), sa lucreze prin cumul la stat, in timp ce PERMITI unui om de 60-65, 70 de ani sa faca acest lucru! Unde este dreptatea si logica?
    SI PLAFONAREA VENITURILOR CUMULATE ESTE DISCRIMINATORIE! Deoarece, calculul salariului se face atat in functie de studiile pe care le are o persoana…universitare, masterale, doctorale, etc. cat si de functia pe care o ocupa, prin concurs, in urma specializarilor. Si pensia tine cont de toate acestea si este nedrept sa pui acelasi plafon pentru o persoana care a obtinut o pensie mai mare invatand zeci de ani….ca si pentru o persoana care are doar 10 sau 12 clase…sau nu are nici bacalaureatul!
    ASA CEVA NU SE INTAMPLA IN NICI O TARA DIN LUME!
    De ce sa platim noi pentru greselile guvernelor care au dat toate aceste legi? Repet, noi ne-am platit toate darile pe care le-a cerut statul, tot ce a fost nevoie pt. a ne asigura o pensie!
    Ar trebui sa plateasca acei oameni politici care au facut legile speciale, nu noi….Nu noi le-am cerut! Si am intrat in ‘’domeniile speciale’’ de buna credinta si stiind toate riscurile pe care ni le asumam dar si beneficiile pe care le putem avea!

    NU ESTE ILEGALA CEREREA RETROACTIVA A UNOR DREPTURI DEJA DOBANDITE? Ma refer si la platile compensatorii pe care noi le-am primit la trecerea in rezerva.
    Armata ne-a cerut sa iesim la pensie pentru a-si reduce personalul (la recomandarea NATO) si, fara a incalca nicio lege (statutul cadrelor militare permite cumularea pensiei cu salariul) am obtinut, prin concurs, un post tot la stat! Desi nu mai sunt chiar tanara (48 de ani) pensia mea nu-mi permitea sa-mi cresc decent copilul (aflat inca in scoala generala) si sa platesc si ratele la masina si la casa!
    La varsta de 48 de ani nu as fi avut nicio sansa in sistemul privat! Si acolo cer ‘’sange proaspat”, ca si d-nul Basescu!!!! Nici la stat nu este usor sa gasesti un loc de munca dupa varsta de 40 de ani!!!!!
    Mai mult, am utilizat platile compensatorii drept avans pentru obtinerea unui credit ipotecar, pentru cumpararea unui apartament de pe piata libera! Deoarece armata nu a putut asigura, niciodata, locuinte pentru toti angajatii ei! De unde sa returnam aceste plati compensatorii?
    Am parasit definitiv sistemul! Acum lucrez in alt domeniu, dar tot bugetar!

    Dupa parerea mea, este foarte greu de gasit o formula care sa nu faca nedreptati!
    Daca ,,profesorul de drept”, d-nul Boc, ar citi atent o fraza din decizia CCR in care se specifica faptul ca se poate initia o lege in acest sens dar cu respectarea principiilor neretroactivitatii, nediscriminarii si egalitatii in drepturi, nu ar mai persista in greseala…

    Va rog sa ne explicati, daca se poate, ce ne asteapta? Deoarece nimeni nu este clar in aceasta privinta!
    Cu deosebita stima,
    Ioana Stefan

  3. 3 nastase martie 10, 2009 la 5:11 pm

    Mircea Hamza,
    Multumesc

  4. 4 dezinstalatorul martie 10, 2009 la 5:49 pm

    Eroare, cred
    Nu cred ca anularea unui text de lege declarat ca fiind constitutional este neaparat – sau automat – un act neconstitutional. E strict o chestiune de optiune si decizie politica daca lasam ONG-urile sa se numeasca cum vor (fapt constitutional in sine) sau le impunem niste restrictii (fapt la fel de constitutional, dupa cum a decis CCR-ul).

  5. 5 mihai martie 10, 2009 la 5:51 pm

    in cazul in care psd iese de la guvernare cati ministri psd vor pleca din guvern si cati vor pleca la pdl?

  6. 6 eficientaenerg martie 10, 2009 la 6:02 pm

    Yes-Herr Adrian-OUG neconstitutional,de ce nu suntem nemti -adica corecti administrativ si juridic;cum erau si austriecii,ca Parlament,Presidentie si Guvern, cand i-am analizat impreuna si cu prietenul Borbely- am fost in vizita in toamna anului 1995? Si nu romani ! Am ajuns sa contestam,ca roman, la Curtea Constitutionala-in 20008-cu 1418 Decizii ,cu ceea ce ne ..nemultumeste legislativ,administrativ local sau central !Si aceasta in ultimele luni,cand am in loc sa avem 100 legi per an (repet ,ca in Austria-si Ungaria,cand,in 1999,impreuna cu prezentul deputat Antal Istvan,am vizitat parcurile industriale si am initiat Legea nr.134/2000 )si analizat Actiunile nationale comune….emitem in 2008 :308 legi ;1684 HG.-uri ;229 OUG-uri ;309 decizii Prim Ministru-…schimbari ;,,,etc.D`accordo cu masuri administrative pentru corelare cu Uniunea si Comisia Europeana,dar,nu ziua si..interesul marunt sau …in sacosa. Ma pricep : cunosc ce trebuie facut ;Deputat 12 ani-si Campionul interventiilor,cu 11 Legi P Naidin. Si specialist in //eficientaenerg.wordpress.com;Astazi pe expunerea unei Asociatii serioasa citesc ca :se Epuizeaza resursele minerale pe Terra- http://www.energy.eu:
    1. Gaze nat.-la 12 sep 2068;
    2. Petrol-22 oct. 2047;
    3. Cărbune-19 mai 2140;
    4. Uraniu-28 noi. 2144.
    Iar,HG. nr. 1069/2007 -Strategia Energetica a Romaniei:in 2021-fara titei si 2022-fara gaz natural, deci-la IMPORT pt transport sau energetica!.Deci,frumoasa –Aya-da-ne solutia!

  7. 7 Paul martie 10, 2009 la 6:36 pm

    Domnule Nastase,

    In ciuda “constitutionalitatii precare” a manevrei “de urgenta” pe care o supuneti atentiei cititorilor dumneavoastra, nu poate fi contestata, totusi, ingeniozitatea artificiului juridic folosit: atunci cand un articol indezirabil pentru Guvern este considerat constitutional de catre Curte, singura posibilitate de a-l opri sa-si produca efectele este abrogarea lui! Ceea ce s-a si intamplat.
    In continuare, nu sunt complet de acord cu dumneavoastra ca ABROGAREA unui articol, lege etc. (pentru ca de abrogare este vorba in “modificarea” de care spuneti) poate fi neconstitutionala prin ea insasi. Abrogarea creaza, in cel mai rau caz, un “vid normativ” dar nu o incalcare a Constitutiei, nu?
    In continuare, pentru ca neconstitutionalitatea OUG nr. 16/2009 sa fie declarata, ar trebui ca judecatorii Curtii sa gaseasca un element neconstitutional in textul acesteia. Dar, din cauza ca aceasta OUG nu face decat sa reia un text deja declarat constitutional, chiar daca omite un articol din acel text, ea nu ofera contestatarilor potentiali elementul de neconstitutionalitate pe care sa se bazeze in actiunea lor. (Inainte de abrogare era interzisa provocarea confuziei dintre asociatiile private si institutiile publice, prin denumiri prea asemanatoare. Dupa abrogare, NU este permisa explicit provocarea confuziei, ci pur si simplu nu se mai spune nimic despre aceasta. Stiu ca “este permis tot ceea ce nu este interzis prin lege” dar sunt curios cine poate castiga la Curtea Constitutionala cu un asemenea argument – mai mult ca sigur ca respectivii vor fi trimisi inapoi in Parlament (la munca, nu la intins mana! :) ) sa adopte o noua lege care sa acopere vidul legislativ in chestiune, fiind incurajati, totodata, sa spere ca nu va aparea o noua OUG care sa abroge din nou articolele care nu-i convin Guvernului s.a.m.d…. :) .
    In sfarsit, singura solutie, in cazul in care anumite institutii publice vor contesta apropierea pana la confuzie a denumirilor unor asociatii private de propriile lor denumiri, este sa se faca apel la puterea discretionara de decizie a judecatorului, care ar putea sa anuleze hotararea autoritatii publice (care a aprobat denumirea litigioasa), pe motivul “erorii manifeste de apreciere” a acestei autoritati in cadrul chestiunii date (sper ca exista si in jurisprudenta romaneasca aceasta posibilitate :) ) .
    Va multumesc pentru acest articol tehnic, care s-a transformat intr-un interesant exercitiu juridic (cel putin pentru mine :) .

  8. 8 Alina martie 10, 2009 la 6:48 pm

    @exasperat
    Ce trimiteri se fac in conditiile in care domnul Nastase este om politic si atat iar acel TRu nu era decat un impostor ce se ascundea sub haina jurnalismului?

  9. 9 nicu rotaru martie 10, 2009 la 6:48 pm

    Este vorba de ambele . S a facut la comanda asa cum se face in toate domeniile. Mai rezistati , sunte ti prea diplomat ptr ce vi se intampla.

  10. 10 Harabula martie 10, 2009 la 7:26 pm

    Nu se poate vorbi de neconstitutionalitate in cazul Ordonantei 143 din martie 2009. Ce-mi e “baba Rada”, ce-mi e “Rada baba”. Ambele sunt constitutionale.

  11. 11 dumi martie 10, 2009 la 7:51 pm

    Nu mai cred demult ca lucrurile sunt “intamplatoare”! Si la acest lucru a contribuit si guvernarea d-voastra! Acum ma intreb daca este si prostie! De multe ori sunt convinsa ca e numai HOTIE! Astept totusi de la PSD, macar acum, o reactie! Dar sunt prea multi si aici care astepta un CIOLAN! Mi-e teama ca ramaneti prea putini pe baricade! Sper sa nu va invinga propriul partid!

  12. 12 instalatorul martie 10, 2009 la 8:40 pm

    Domnule Nastase, nu am vreme chiar acum sa citesc documentele specificate in scrierea dumneavoastra. Incerc sa fac asta miine ori poimiine. Fiindca sunt foarte curios pina atunci, va rog spuneti-mi, inseamna asta ca as putea infiinta fundatii si organizatii neguvernamentale cu urmatoarele denumiri?
    “Presedintia Romaniei”
    “Presedintele Romaniei”
    “Guvernul Romaniei”
    “Cabinetul primului ministru”
    “Parlamentul Romaniei”
    “Camera deputatilor”
    “Senatul Romaniei”
    “Amicii presedintelui” – nu, astea sunt si acum sub alte nume.
    si asa mai departe?

  13. 13 ORASAN IOAN martie 10, 2009 la 8:51 pm

    Am ajuns la parerea despre Curtea Constitutionala,ca din institutie a devenit o fabrica de decizii,anormalul devenit normal ne va face mai tarziu sa analizam productivitatea si profitul fabricii respective,o fi sau nu o fi democratic?

  14. 14 Draghi Puterity martie 10, 2009 la 9:12 pm

    Acu cateva secunde pe Realitatea TV, Emil Hurezeanu afirma: Din fericire Romania nu mai depinde de politicienii ei.

    Comentati?

  15. 15 einstein martie 10, 2009 la 9:16 pm

    off topic

    un timid exemplu de normalitate.

    bogdan aurescu si echipa sunt premiati, in sfarsit, si de catre ministrul de externe…
    cati oameni isi mai amintesc ca acest extraordinar tanar avocat al romaniei la haga, bogdan aurescu, un exemplu de modestie si de intelepciune profesionala, a fost dat afara din ministerul mai sus enuntat…la un moment dat?

    cu rabdare, valoarea iese mereu (chiar daca mai greu) la suprafata…

  16. 16 reformacj martie 10, 2009 la 9:43 pm

    d-lui Asrin Nastase
    Consider ca acest reportaj , de pe aces sit;http://www.damaideparte.ro/index.php/zeitgeist-addendum-cu-subtitrate-in-limba-romana/620/,cu assinii economici este elocvent in contextul celor declarate de marinar la adresa FMI

  17. 17 Aya martie 10, 2009 la 10:40 pm

    @

    Draghi

    Nu scoate din context spusele lui Emil Hurezeanu!

  18. 18 Samanul martie 10, 2009 la 10:48 pm

    Ce pilele lu/Peste are aceasta d-na Pippidi ? Si,pe cine reprezinta ea,cu SAR-ul ei ??? De fapt,si SAR-ul,dar si alte ONG-uri belicoase care se dau drept reprezentante ale asa-zisei “societati civile ‘ .Aiurea! Care societate civila ? O sintagma demonetizata si care nu mai spune demult ceva ! ( daca a si spus vreodata…)

  19. 19 Ciprian martie 10, 2009 la 11:07 pm

    OFF-TOPIC
    Domnule Nastase, va precizam la un moment dat despre reactia formidabila a “corpului” PSD in privinta deciziilor luate la centru si care au un “miros neplacut”. Vad ca se intampla. In ultimele saptamani am tot citit prin ziare diverse ipostaze surprinse in BPN al PSD in care tot mai multi lideri locali fac front comun impotriva “statiei de epurare” declansata de dl. Geoana (pana acum foloseam Geoana & Co dar in ultima vreme observ ca “& Co” nu prea mai exista), ba chiar mai mult saptamana trecuta chiar dl. Vanghelie s-a opus auditarii unei comisii de la centru. Nu m-as grabi sa pun aceste reactii adverse pe seama unor personaje anti-Geoana ci pur si simplu acesti oameni isi dau seama de puterea ce le-a fost facuta cadou la ultimele alegeri locale. Ei nu mai sunt niste simpli dregatori locali care asculta fara tagada de Voda, ci conducatori cu cap si coada, responsabili in fata comunitatii care i-a ales. Legatura dintre primarul unei comune si alegator este mult mai intima decat cea dintre alegator si Mircea Geoana, oricat de mult l-ar stima sau aprecia. Iar in fruntea primarilor de comune se afla liderul filialei judetene si Presedintele CJ, functii detinute uneori de aceeasi persoana rezultand baroni locali. Beneficiind de o putere mult mai importanta baronii locali simt ca trebuie sa-si asume in fata comunitatii directia adoptata, sa o treaca prin filtrul gandirii precum si depistarea sanctiunilor date de alegator. Iar daca ne amintim ca in ultimii patru ani in PSD s-a cultivat democratia de partid e clar ca Mirobolanta Coalitie si Guvernul Porno nu mai au mult de trait.

  20. 20 Kritikos martie 11, 2009 la 12:16 am

    In 5 martie Dl. Prim Ministru facea urmatoarea declaratie vis-a-vis de conflictul diplomatic intre Romania si Ucraina:

    “Strict juridic, nu este vorba de o expulzare din partea României. Ministerul de Externe va da un comunicat”

    Au trecut 5 zile de la declaratia Dlui Boc si MAE nu a dat nici un comunicat. Sa nu ne impacientam. Dl. Boc a confirmat inca odata apartenenta sa la exclusivul Club al Visiting Scholars International cu specific de “visiting”. Asa ca problema va fi revizitata daca si cind va fi nevoie.

    Nu ma indoiesc ca au existat ratiuni ca “afacerea” sa fie ingropata cit mai repede si cit mai adinc, departe de ochii publicului. Asa se face ca nu a rasuflat mai nimic pe la agentiile internationale de stiri. NATO a iesit nesifonata, Romania va fi “decorata” cu un imprumut de 10 miliarde de la FMI – bonus pentru campania “Do Not Forget Ceausescu’s Greatest Moments” – iar Ucraina va continua sa produca suc de portocale cit o mai tin palmierii.

  21. 21 paganu martie 11, 2009 la 1:03 am

    “Curtea Constituţională (…) a constatat că textul contestat este constituţional. Cu alte cuvinte, modificarea adoptată prin OUG de guvernul Boc este NECONSTITUTIONALA.”

    Explicati, va rog, logica, domnule Nastase. De unde si pana unde e neconstitutionala modificarea unui text constitutional?

  22. 22 Spiridus martie 11, 2009 la 1:49 am

    @Kritikos
    Comunicatul MAE il va da doamna Intertoto. Inca nu a ajuns la Bucuresti. A pierdut trenul. Si nici nu stie prea bine pe unde se intra la MAE.
    Putintica rabdare…

  23. 23 Alex martie 11, 2009 la 2:08 am

    Samanu, aceasta Mungiu l-a facut pe basescu presedinte. Toti de pe site pot sa fabuleze in fel si chip. In primul rand, ca sa ai ce cauta in politica, trebuie sa intelegi UNDE ESTE PUTEREA. La nivel national, regional, global. In SUA, Germania, Italia, Franta.

  24. 24 Augustin martie 11, 2009 la 4:51 am

    @ A.N.
    Stimate domn,
    Se pare ca multa lume se intreaba (cu teama) care sint conditiile pe care le impune FMI pentru a ne acorda imprumutul respectiv. Impresia mea insa este ca adevarata si marea problema e in alta parte, si asta trebuie discutat cu prioritate. Iata despre ce e vorba:
    Din cite stiu (sper sa nu gresesc), acest imprumut se face cu scadenta la 2 ani. Asadar, peste 2 ani va trebui sa inapoiem (evident, cu dobinda de rigoare) banii. Problema e ca, in acest rastimp, banii se vor fi topit. Si, cred ca e limpede pentru oricine, NU O SA AVEM DE UNDE SA-I DAM INAPOI! Daca acum, cind luam imprumutul, negociem niste conditii DE PE ANUMITE POZITII, atunci cind vom fi in postura de rau-platnici nu va mai fi mare lucru de negociat. Vom fi obligati sa returnam banii imprumutindu-ne din alta sursa. De asta data, in conditii incomparabil mai severe, mai impovaratoare.
    Incotro ne indreptam?

  25. 25 meta-Comunicatorul martie 11, 2009 la 7:17 am

    Un interesant mesaj subliminal in aceste “Ordonante neconstitutionale la comanda”. Ba poate chiar doua. Ceea ce denota ca pe dl. Nastase il preocupa… Il preocupa.

  26. 26 gheorghe martie 11, 2009 la 9:35 am

    Domnule Nastase,

    Mare atentie, Basescu nu scapa vorbe, mai ales acum.

    Din vocabularul dumneavoastra trebuie sa dispara Boc si Guvernul, si daca ploua tot Basescu trebuie sa fie vinovat.

    Este postura de care ii este frica cel mai tare, si are motive.

    Construiti-va atacurile cu o singura ideee care sa revina obsesiv in mintea tuturor, Basescu a mintit si minte in continuare.

    Basescu, nu a fost comunist, el a fost si este un stailnist construit de fosta securitate, stalinist modern, el utilizeaza DNA pentru a controla viata politica si distruge adversarii.
    tot ce misca in tara si

  27. 27 Draghi Puterity martie 11, 2009 la 11:52 am

    @Aya

    Yeah… Emil “you can NEVER leave the Company” Hurezeanu…

    Nu se referea doar la gasca lui Basescu, Aya. Si apropo, era si el cam agitat… :D

  28. 28 Cârcotaşu martie 11, 2009 la 4:26 pm

    Dom’ Năstase,
    La urma urmelor respectarea regulilor jocului este treaba partidelor. La fel şi scandalul de rigoare în caz de abateri.
    Ce proteste a întreprins PSD-u’ în acest sens?
    Nu de alta, da’ mie mi se pare că tot invocând unitatea partidului, disciplina de partid, bla,bla, bla, uitaţi că deveniţi complice la toate aste încălcări ale constiţionalităţii.
    Nelămuriri?

  29. 29 Cârcotaşu martie 11, 2009 la 4:28 pm

    PS – Înţeleg că ăsta-i un blog şi nu tribună a Parlamentului României. Greşesc?

  30. 30 gigi martie 11, 2009 la 5:57 pm

    Politicienii romani sunt,vai!,atat de previzibili!
    Cand guvernul Tariceanu sau Parlamentul(nu stiu exact cine a fost initiatorul) au redactat articolul II din legea 305/2008,as putea sa jur ca s-au gandit(nemarturisit) la…dna Mungiu Pippidi.Sau altii ca dansa ,a caror voce zgaria timpanele cui nu trebuia la vremea respectiva.
    Cand guvernul Boc-aripa PDL a abrogat schimbarea prin OG 16/2009,as putea sa jur ca s-a gandit(nemarturisit) la…dna Mungiu Pippidi.Sau altii ca dansa ,a caror voce de data asta mangaia timpanele cui trebuia.
    Cand un eventual viitor guvern PSD va abroga abrogarea,o va face cu gandul(nemarturisit) tot la…dna Mungiu Pippidi.Sau altii ca dansa,a caror voce va zgaria, din nou,timpanele cui nu trebuie.Din punctul asta de vedere,nimic nou sub soare!
    Nu cred ca problema denumirii fundatiilor si asociatiilor merita atat elan legislativ.Imi amintesc cum,acum vreo 3 ani,incercand sa inregistrez o societate noua,am redactat o coala A4 cu posibile denumiri care nu trebuiau sa semene cu unele deja existente,ca o conditie necesara pusa la Registrul Comertului.Pana la urma,dupa amputari repetate,denumirea care a iesit nu mai avea nimic comun cu ce-mi dorisem initial…Ma gandesc ca lucrurile functioneaza la fel si in cazul Registrului fundatiilor si asociatiilor.

    P.S. Pana una-alta,dna Mungiu Pippidi,lasand la o parte antipatiile de tot felul pe care le starneste,este printre putinii pedelei ,declarati sau nu ,care au cutezat sa fluiere in biserica lui Zeus.(vezi disputa cu Elena).

  31. 31 reformacj martie 11, 2009 la 6:31 pm

    Minte grupul de la cluj, si adevarul este, ca daca va raspunde Gusa de reformarea ardealului si a clujului, la revedere psd din cluj.Ganditi-va bine domnule Nastase la trecut si actionati in prezent pentru a asigura viitorul aici la cluj.Vizionati linkul:http://www.ziare.com/index.php?module=AmvcNews&id=686738#adaugare-comentariu
    Sper sa demontam vela de la Cotroceni impreuna.Succes

  32. 32 Aya martie 12, 2009 la 12:49 pm

    @

    paganu

    1. Legat de comentariul tau: Este vorba despre textul rezultat in urma modificarii, nu despre modificarea in sine – mai exact despre actiune (asa cum afirmi in comentariul comentariul tau).

    2. “Curtea Constituţională (…) a constatat că textul contestat este constituţional. Cu alte cuvinte, modificarea adoptată prin OUG de guvernul Boc este NECONSTITUTIONALA.”

    Atata vreme cat Curtea Constitutionala a constat ca un text este constitutional iar acesta, ulterior, este modificat astfel incat devine neconstitutional, modificarea (care reprezinta o formulare, dupa cum banuiesc ca intelegi) care se adopta totdeauna printr-un act normativ, este neconstitutionala.
    OUG este un act normativ.
    Daca printr-o OUG se adopta o formula prin care se modifica un text normativ constitutional, astfel incat, in urma modificarii, acesta devine neconstitutional, formula respectiva (continuta in OUG) este neconstitutionala.

  33. 33 Aya martie 12, 2009 la 12:56 pm

    @

    reformacj

    Grupul de la Cluj minte precum respira (de fapt, in ceea ce se numeste Republica de la Cluj- unde relatiile sunt transpartinice- se minte asa cum am spus deja).

    Daca va fi “cooptat” mizerabilul Gusa, PSD se poate duce la cules “floricele pe campii” ca sa se joace frumos.
    Cat despre “cules ghicei pe pajistea unui palat”- poate, precum Ofelia!

    Dar tine minte ceva: ma indoiesc foarte tare ca Gusa ar fi fost recomandat DIRECT de Grupul de la Cluj (uneori, indivizii sunt discreti).
    Banuiesc ca a fost folosit aceleasi “cal troian” (sau din aceeasi “zona”) ca in 2001.
    Cunoscatorii” stiu la cine ma refer.

  34. 34 Aya martie 12, 2009 la 3:04 pm

    @

    Gigi

    INTRE ALINA MUNGIU SI ELENA BASESCU O SUSTIN PE A DOUA!

    Denumirile (oficiale) sunt chiAr de mare importanta, ele putand fi nascatoare de grave confuzii (sau generatoare de mesaje mistificante- de exemplu, prin translatie).

    Iti dau un exemplu care face mare valva acum: r(r)om, pentru tzigan
    R(r)om, denumire oficiala, creaza mari probleme romanilor in strainatate, mai ales in urma evenimentelor din Italia, unde, in cele mai multe cazuri, infractorii (de cetatenie romana) sunt tzigani.
    Intrucat, oficial sunt denumiti r(r)omi- iar cetatenii Romaniei sunt rom(amani), opereaza translatia, asociindu-ne pe toti cu un anumit tip de atitudine si, prin extensie, Romania cu patria r(o)omilor, deveniti, deodata, totuna cu (toti) rom(anii).

    Vad ca tu esti cel care se gandeste si are grija de Alina Mungiu Pippidi.
    Ca atare, in mod sigur te gandesti la ONG-ul denumit pompos Societatea Acadmica Romana.

    Nu sunt de acord- nu are cum fi de acord nimeni de bun simt- ca un ONG sa se numeasca “Societate Academica”.
    Din start, denumirea este nascatore de confuzii (fiind oricine inclinat sa o asocieze cu Academia Romana, ceea ce este complet fals). De aici, o anumita “autoritate” (translativa) nemeritata, derivand chiar din denumire.

    Intrucat respectivul ONG se ocupa de “calificari politice”, opereaza (fals!) in menatalul colectiv autoritatea academica (nu veni sa-mi spui ca “toata lumea stie al cui e ONGul” acela, bla, bla bla; eu vorbesc de efectul subliminal, in primul rand; in al doilea rand, iti garantez ca nu stie toata lumea; in al treilea rand, tocmai pentru ca nu stie toata lumea, daca Alina Mungiu s-ar recomanda, in “sugestiile” politice pe care le face, cu numele ei, foarte putini ar lua-o in serios- acest lucru este valabil si in cazul multora dintre cei care stiu cine este sau poate tocmai de aceea).

    Gigi, mie mi-ar fi jena sa afirm ce ai afirmat tu: ca Alina Mungiu ar fi de laudat pentru ca a atacat-o pe Elena Basescu.
    Ce vezi demn de lauda in faptul ca o (asa-zisa) muiere plina de venin acumulat in vreo cinci decenii de viata, care, pentru a se face ascultata, are nevoie sa SE IMPUNA translativ, printr-o falsa asociere cu Academia, nu mai are ce face si se repede (penibil!) la o femeie de 28 de ani?

    Cu ce e mai buna Alina Mungiu decat Elena Basescu?
    Iti spun eu: prin nimic, DIMPOTRIVA!

    Care sunt “faptele de glorie” (intelectuale si, respectiv, intelectuala) ale Alinei Mungiu care sa o indreptateasca sa judece prezenta unei persoane tinere (in general, a oricarei eprsoane) pe o lista a unui partid?
    Iti spun eu, din nou: nici una.

    Toate “scriiturile” ei “politice” sunt o jalnica maculatura.
    Nu exista in ele NICI macar O IDEE valoroasa, care sa nasca alte idei si sa poata fi pusa intr-un sistem coerent si important spiritual.

    Faptul ca Alina Mungiu opereaza cu un volacabular mai larg decat cea pe care o ataca (mizerabil) nu inseamna nici ca este mai valoroasa uman, nici nu da masura vreunei valori morale.
    La capitolul “valoare morala”, Alina Mungiu este de-a dreptul repetenta. Daca insista, poate arata cineva cate ceva si din “faptele de glorie intelectuala”- macar ale celor “apropiati” ei (ma refer si la alte “scriituri” decat maculatura cvasi-intelectuala a Alinutzei; cine stie, poate e vreun alt “spion Floricel” pe “tzeava” in alt loc decat la arhiva DGIA si gaseste “din greseala” ceea ce si acum unele ‘zone” ale serviciilor au INCA interesul sa tina ascuns).

    A propos de “curatenia” morala a Alinei Mungiu: individa este o ipocrita.
    Personal, nu am nimic cu (si nici impotriva) nimanui in baza criteriului ca in timpul studentiei antedecembriste va fi fost sef sau activist UASCR (eu nu am fost nici macar membra PCR- nici in facultate, nici ulterior).
    Dar, atat vreme cat a fost activista UASCR, sa nu vina sa fie “fruntea” celor care clameaza (si sa dea tonul) “curateniei morale”, in baza careia sa se faca liste cu cine sa intre in Parlament, sa candideze pentru nu-stiu-ce, sa primeasca portie dubla de salata sau invitatii la teatru.

    Intre Elena Basescu si Alina Mungiu eu sunt de partea primei.
    Elena Basescu, la cei 28 de ani ai sai, este educabila politic, poate invata multe. Chiar daca nu ar fi, din prima secunda, un europarlamentar valoros, are sansa de a fi instruita FARA a avea REMANENTZE mizere (si constiinta incarcata) precum, Alina Mungiu.

    Fac o semiconfersiune: la 28 de ani fara 10 zile, pe cand eram absolventa (de cinci ani si ceva) ai primei facultati si studenta in anul III la a doua, mi-au fost frante aripile.
    In baza unei articol (art. 64 lit.c -”incalcarea eticii si echitatii socialiste”) dintr-o lege speciala (nu voi incarca blogul cu nr. ei- oricum, a fost data in 1978, initial, si republicata in 1982; acest articol se regasea in cea republicata) mi-a fost desfacut contractul de munca (deci, nu in baza Codului muncii- fiind vorba de o lege speciala, s-a aplicat aceea) si am fost trimisa pe o rampa inghetata sa descarc peshte congelat (minus 22 grade erau in camerele frigorifice). Daca nu as fi acceptat, alternativa era puscaria (nu aveam cum sa primesc un loc de munca decent, in conditiile in care in Cartea mea de munca era trecut asa ceva).

    Ii doresc acestei fete- Elena Basescu (nu conteaza cine este tatal ei), a carei varsta ma tulbura, amintindu-mi de ce mi-a fost dat mie sa traiesc la 28 de ani, sa aiba parte de sansa de a nu-i rupe nimeni aripile.
    (Infernul poate fi si tratamentul intr-o societate “normala” aparent- nu doar la minus 22 grade; infernul este ceea ce incearca altii sa-ti insinueze in suflet, zdrobindu-l; e greu de supravietuit si sa ramai senin!)

    Ii doresc sa nu o doboare komisarul- femeie Mungiu, asa cum m-au doborat pe mine cei de atunci.

    A fost atacata pentru “vina” de a fi “fiica tatalui sau” (ma tulbura pana si acest lucru- pana si intr-un astfel de “loc” ne “intalnim”, intr-un fel): ii doresc Elenei Basescu sa castige partida cu sinistra Mungiu.

    P.S.
    Daca te intereseaza: Alina Mungiu Pippidi o sustine pe Monica Macovei (“zona” Macovei) nicidecum pe Traian Basescu, in mod aparte.
    Daca vrei detalii, ti le voi da.

  35. 35 gigi martie 12, 2009 la 4:37 pm

    @Aya
    Te asigur ca printre grijile mele multe si mari nu figureaza nici dna Mungiu Pippidi,nici denumirea ONG-ului cu pricina.Nu am afirmat nici o secunda ca dna Pippidi ar fi de laudat,dupa cum tendentios ma acuzi.
    Am facut doar observatia absolut neutra,spre deosebire de dta care te-ai pozitionat ferm de o anumita parte,ca exista un mic razboi in curs,acela intre dna Pippidi si Elena Basescu.Doar atat si nimic mai mult!
    Permite-mi si mie o semiconfesiune:dna Pippidi imi este si mie profund antipatica.
    Cat despre micul capitol autobiografic pe care il amintesti,sa stii ca eu ma numar printre cei care au citit cu interes varianta extinsa intr-una dintre primele postari ale dtale pe acest blog.

  36. 36 Draghi Puterity martie 12, 2009 la 7:22 pm

    @Aya

    Nu ma intereseaza viitorul Elenei Basescu, decat cel mult din perspectiva “cine ne reprezinta la UE”, insa ti-as fi recunoscator daca ai putea da detaliile privind legatura dintre cele doua femei komisar.

    Cine e de fapt in spatele lor?

  37. 37 Aya martie 13, 2009 la 12:02 am

    @

    Draghi

    Sunt sigura ca nu ai nevoie de detalii daca iti spun “principiul”.

    Monica Macovei a fost presedinta APADOR-CH (2001- 2004; anterior, fusese vicepresedinta si, inainte, lucrase in cadrul APADOR-CH, in calitate de consultant; s-a aflat in cadrul acestui ONG incepand cu 1996).

    Alina Mungiu Pippidi- in 1995 infiinteaza Societatea Academica Romana.

    Cand “curata” Monica Macovei devine ministru al Justitiei Alina Mungiu Pippidi initiaza si conduce Coalitia pentru un Parlament Curat (inlatura 98 de candidati pentru Parlament- pe lista se pare ca erau mult mai multi- pe “criteriile morale” pe care le-a vrut ea).

    Amandoua au ramas fara bani (pentru “genialele” lor activitati) de la Soros (cand acesta s-a pozitionat pe stanga politica).
    Amandoua sunt in cautare de fonduri (la crestin- democratia occidentala, dupa ce nu au mai beneficiat de sprijin american).
    Amandoua au reusit sa intre (fie si indirect) in conflict cu unii dintre membrii marcanti ai GDS.

  38. 38 ORASAN IOAN martie 13, 2009 la 6:16 pm

    Boc a dat o ordonanta in care s-au scos studiile de specialitate(economice sau juridice) si vechimea minima necesare ocuparii unei functii in corpul de control al pimului ministru.Asa ceva nu sa mai intamplat din vremea de inceput a partidului comunist,cand acesta a venit la putere,atunci orice plugar sau muncitor care avea ceva scoala si increderea partidului comunist,era plasat intr-o functie necesara partidului.Minunatul profesor Boc a facut asta,sub mandra obladuire a presedintelui Basescu,care este in tot si toate(aoleu mi s-a facut limba de lemn).

  39. 39 Aya martie 13, 2009 la 10:18 pm

    @

    ORASAN IOAN

    Daca este adevarat ceea ce afirmi, despre acea ordonanta data de Boc, inseamna ca acest individ penibil si-a pierdut si mintile.

    Adevarul este ca nici un om normal la cap nu intelege cum este posibil ca acea caricatura grotesca a spiritului omenesc sa fie premierul Romaniei.

  40. 40 Draghi Puterity martie 13, 2009 la 10:33 pm

    @Orasan Ioan

    Merita sa citesti si ce scrie Ion Iliescu pe blogul sau:

    [i]In PCR exista un fetis : nu poate fi acceptat un conducator al partidului provenit din randul intelectualilor; in mod obligatoriu, trebuia sa provina din randul muncitorilor.

    Sfârşitul anilor ‘70 şi anii ‘80 au însemnat degradarea climatului politic şi intelectual şi o nouă izolare internaţională. Cultul tot mai exacerbat al “personalităţii” lui Ceauşesacu – apariţia în “peisaj” a Elenei Ceauşescu, analfabetă, dar ambiţioasă, cu pretenţia de a controla politica de cadre, au dus la agravarea continuă a situaţiei şi îndepărtarea de la conducere a oamenilor de calitate. Cuplul Ceauşescu s-a înconjurat de oameni limitaţi intelectual, docili şi executanţi orbi ai “indicaţiilor tovarăşului şi tovarăşei”. [/i]

    Istoria se repeta pe plaiurile in care Dunarea isi face Delta (*), chiar daca personajele sunt altele. Unele insa au insa acelasi nume…

    (*) Da draga Alma, te citam, ca sa iti arat ca stiu ca existi. Chiar daca tu nu cugetzi. M-a invatzat o doamna ca muierile trebuie bagate in seama ca sa le treaca nabadaile, asa ca ma conformez. Stiu ca nu bagatul meu iti lipseste tie, tu te-ai obisnuit sa think big cum ar spune americanu’, insa, cine stie, poate reusesc sa creez un curent de opinie. Si stii tu, uneori si cantitatea se transforma in calitate.

  41. 41 WALTER martie 14, 2009 la 4:43 pm

    INTREBARE:

    Ce-i lipseste unui Mungiu pentru a-si baga “piciorusele” in politica? Stie cineva? Chiar nimeni?

    RASPUNS:

    Putintica PIPPIDI.

  42. 42 Aya martie 14, 2009 la 5:24 pm

    @

    Draghi

    “(…) uneori si cantitatea se transforma in calitate” zici.

    Ai uitat sa o inteveti ceva pe Alma: cica e nevoie si de un “salt”- pentru a aplica reteta, trebuie folosite toate ingredientele.

    P.S.
    Pentru cazul in speta, ramane la intelegerea partilor cine sare pe cine.
    Precizez, ca fiind esential, ca, totusi, “saltul calitativ” are nevoie de “acumulari cantitative” (or, astea nu sunt specifice ambelor parti, ci- ironia soartei- numai aparentzei “negingase”).
    Altfel spus, totul depinde, in mare masura, si de “abilitatile saltaretze”.

  43. 43 Draghi Puterity martie 16, 2009 la 11:29 am

    @Aya

    … si de un flacon de “Head and Shoulders”… Ca doar nu mai suntem la armata cand cantam: “Fie blonda, fie creatza, fie plina de matreatza, s.a.m.d.” :lol:

    Desigur, ar mai fi foarte multe de spus la acest capitol, legat chiar si de asimetria de care pomenesti, dar nu vreau sa o incarc pe Alma cu atata materie, sau sa risc sa intru in conflict cu diverse miscari feministe (impotriva carora chiar nu am nimic, atata timp cat sunt ritmice).

    Poate ar meritat totusi sa ii amintesc aici distinsei #3 de povestea nevestei lui Trin Tragula, din romanul “Ghidul autostopistului prin Galaxie” a lui Douglas Adams. Deci Almà dragam vezi-ti de sampoanele si bananele tale, daca nu vrei sa te conectam la Vortexul Perspectivei Totale. OK?

  44. 44 Aya martie 18, 2009 la 10:38 pm

    @

    Draghi

    E bun si samponul cu urzici- important e sa-l foloseasca Alma.
    Povestea cu “fie plina de matreata” va trebui sa o cante oricine ar ravni la duduia in cauza pentru ca, din motive de probleme de piele (a scalpului), uneori are “umerii ninsi”.

    Dar, desigur, in cazul miscarilor feministe impotriva carora nu ai nimic (nu are sens sa-ti amintesc amendamentul- iti apartine) poate fi indemnata sa-si scoata haina cu “umerii albiti”.


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,373 other followers