Interviu Vocea Americii – 2 oct. 1991

Iata  si un interviu din perioada 1991:

2 octombrie 1991

Interviu acordat de Adrian Năstase, ministru de Externe al României, postului de radio american „Vocea Americii”.

 

Î.: Vizita dv. la Adunarea Generală a ONU şi Washington a coincis cu evenimentele violente din Bucureşti şi demisia guvernului Roman. Cum consideraţi că recentele evenimente au afectat imaginea României?

R.: Răspunsul este simplu. Din păcate aceste evenimente au afectat în mod serios imaginea României în străinătate provocând oarecare dezamăgire, în cel mai bun caz un sentiment de neînţelegere faţă de sensul evoluţiei evenimentelor. Totodată, este important, acesta fiind unul dintre mesajele pe care am încercat să le transmit, faptul că ele fac parte dintr-un proces, din păcate inerent, în cadrul unor evoluţii post revoluţionare. Ele reprezintă acele replici inerente de după un cutremur foarte profund, replici care duc, până la urmă, la epuizarea energiilor negative legate de frustrări şi probleme. Din păcate, aceasta este situaţia, trebuie să trăim cu ea, trebuie să nu dramatizăm lucrurile şi trebuie să-i facem pe ceilalţi să ne înţeleagă, să privească aceste lucruri ca făcând parte dintr-un proces de schimbare a mentalităţilor. În acelaşi timp, trebuie să se mai înţeleagă şi greutăţile pe care le întâmpinăm în realizarea unor reforme economice şi de democratizare a societăţii.

Î.: Totuşi, aceste evenimente par să arate existenţa mai multor grupuri de putere şi de influenţă: salariaţi nemulţumiţi, forţe de ordine, foştii privilegiaţi, minerii, demonstranţi, păturile cele mai direct afectate de reforme. Cum apreciaţi acest fapt?

R.: Cred că existenţa unor astfel de grupuri de influenţe diferite ale unor centre, chiar de putere diferite, este absolut normală, ea ţine de construirea unei societăţi democratice, unde, în mod inevitabil, apare o contradicţie de interese, opţiuni şi interese economice diferite, deci, acest lucru mi se pare normal. Singurul lucru anormal este faptul că între ele confruntarea se face în afara unui cadru democratic. Acest lucru, este, în primul rând, periculos, şi nefiresc pentru cel care priveşte dinafară. În acelaşi timp, dacă vorbim despre pondere, eu cred că valoarea unui argument, de bunul simţ şi de convingere, el nu trebuie neapărat să ţină de violenţa de limbaj sau atitudini. De aceea, cred că în confruntările dintre diferite argumente ale unor diferite grupuri de presiune, o discuţie civilizată trebuie să constituie dimensiunea dominantă.

Î.: Care consideraţi că sunt mobilurile acestor grupuri de interese, care par să fie în rivalitate?

R.: Probabil că aşteptaţi un comentariu în legătură cu mobilurile minerilor care au venit la Bucureşti. După părerea mea, care am fost la distanţă, este vorba de probleme economice şi nemulţumiri legate de nivelul şi standardul de viaţă. Acest fapt este un lucru pe care orice guvern viitor va trebui să-l ia în considerare. Nu este nevoie doar de o schemă perfectă sau cvasiperfectă a unei reforme de schimbare, ci şi să se ţină cont de capacitatea de anduranţă, de capacitatea de suportare din partea diferitelor categorii sociale. Aici, însă, intervine un alt element important şi anume acela că orice reformă trebuie să-şi găsească sprijinul nu numai în încrederea publică internă, ci şi într-un sprijin politic şi economic extern deosebit de serios. De asemenea, trebuie să subliniem că, în afară de sprijinul prin intermediul experţilor şi de un sprijin de idei, comunitatea financiară internaţională nu a sprijinit într-o suficientă măsură eforturile de schimbare economică din România.

Î.: Ţinând cont că criza politică este de scurtă durată, iar cea economică de o durată mult mai lungă, cum consideraţi, ca ministru de Externe, obţinerea acestor credite şi îndreptarea imaginii României?

R.: În primul rând, trebuie asigurată continuitatea contactelor şi legăturilor stabilite cu instituţiile financiare internaţionale, cu unele guverne, iar aici efortul nostru este, în mod special, de a menţine aceste legături astfel încât ele să poată fi reactivate oricând, iar noul guvern să poată să funcţioneze. În cazul în care aceste legături s-ar rupe, s-ar crea o situaţie politică de izolare, care ar fi foarte gravă, în special prin implicaţiile pe care acestea le-ar avea asupra aspectului financiar, resursele financiare fiind absolut necesare pentru realizarea unor condiţii de viaţă cât de cât normale în perspectiva iernii care se profilează şi, în al doilea rând, pentru realizarea unei decolări economice, pe care o dorim, pentru a putea realiza procesul de modernizare la întreprinderi, în felul acesta reuşindu-se găsirea unor soluţii.

Î.: Cum vedeţi viitorul românilor de peste Prut?

R.: Aceasta este una dintre cele mai dificile întrebări şi, totodată, una dintre cele mai apropiate şi serioase probleme ale noastre. După părerea mea, o analiză a acestor aspecte este strâns legată de evoluţiile din URSS şi, în acelaşi timp, de evoluţiile europene. De asemenea, este vorba de înţelegerea unor probleme foarte acute din Basarabia. Aici, sunt, de asemenea, unele chestiuni conflictuale şi care îşi aşteaptă un răspuns în timp. În acelaşi timp, România trebuie să ţină seamă de interesele politice aflate în zonă, de problemele ce pot să apară în legătură cu unele percepţii legate de aprehensiunile unor state vizând unirea României cu Basarabia. Toate aceste elemente trebuie, alături de dimensiunea noastră de suflet, să ne dea cadrul general de analiză la care trebuie să se adauge şi istoria. Trecutul nu este prea clar, viitorul reprezintă un spaţiu al dorinţelor, prezentul trebuie să fie în zona politicului inteligent şi responsabil astfel încât să putem să realizăm în acest moment o acţiune în limitele acceptabile, pentru a obţine o deplină liberalizare a frontierelor dintre România şi Moldova, o intensificare a relaţiilor economice, o acţiune de încurajare a recunoaşterii în străinătate a independenţei Europei, care are nevoie să se aşeze bine pe propriile picioare, astfel încât să fim pregătiţi pentru momente viitoare, când lucrurile ar putea fi privite dintr-o altă perspectivă.

48 Răspunsuri to “Interviu Vocea Americii – 2 oct. 1991”


  1. 1 Dragos ianuarie 31, 2009 la 1:35 pm

    Tin sa remarc si pe aceasta cale profesionalismul ,devotamentul ,
    patriotismul baietilor din politie si procuratura.

    Din pacate nu pot spune acelasi lucru despre majoritatea judecatorilor din Romania.

    Este momentul ca dvs. domnule Nastase sa luati pozitie vis-a-vis de acei judecatori corupti ,nesimtiti ,incompetenti care au lasat bestiile in libertate

  2. 2 Carol ianuarie 31, 2009 la 1:43 pm

    La ce va folosesc aceste ciorbe reincalzite, dle AN?

    A-ti face datoria, fata de tara si popor, in functia pt care ai fost ales, nu e o virtute ci o obligatie morala!
    Discutiile sterile in care ai impresia ca politicienii sunt niste sfinti n-au nimic de-a face cu practica si cu comportamentul lor real.
    Dvs sunteti o dovada, fara echivoc, in acest sens.

  3. 3 Aya ianuarie 31, 2009 la 2:59 pm

    CRIMINALUL DE LA BRASOV ERA UN BARBAT?

    Imi pare rau ca a murit Gheorghe Lala, la Brasov.
    Superbul lui gest imi aminteste de tulburatoarea alegorie a celui care, desi nu stia sa inoate, cand a auzit din largul marii strigatele de ajutor ale cuiva, s-a aruncat in valuri. Desigur, marea l-a luat tribut.

    Dincolo de aceasta, insa, ramane intrebarea: cine este autorul CIUDATEI ACTIUNI de la Brasov- si al unui dublu asasinat- si, mai ales, de ce a comis totul?

    Faptele ar trebui sa puna pe ganduri pe oricine.
    1. CINEVA apare in fata unei case de schimb valutar, la ora inchiderii, cand angajatii intrau in masina cu banii.
    2. Trage cu pistolul, impusca mortal un individ, il raneste grav (cu mare precizie) pe celalat, in ochi, ia banii si fuge.
    3. Abandoneaza banii (foarte multi, dupa cum aveam sa aflam ulterior) dar trage cu pistolul in cel care, din spirit civic, l-a urmarit, voind sa-l imobilizeze. Din pacate, Lala este impuscat mortal.

    Se mobilizeaza impresionante forte de politie PENTRU UN SINGUR OM. Se vorbeste, in dimineata de 31 ianuarie 2009, pe posturile TV, despre aproximativ 100 de politisti, dotati cu AKM-uri si munitie de razboi, care impanzisera Brasovul in cautarea UNUI SINGUR om (care, oricum, nu a inteles nimeni cum a reusit sa fuga de la locul faptei si, in plus, cum de mai credea cineva ca se mai afla in Brasov, dupa atata vreme).

    Se difuzeaza un portret robot de un penibil total: o barbie destul de firava, obraji mai degraba fini- in rest, ochii mascati de ochelari negri si de partea din fata a unei caciuli rusesti; cap acoperit. Oricune, daca nu este mai plin la fata, poate “semana” cu acel portret robot.

    Am sperat pana in ultima secunda sa nu mi se confirme o banuiala: revedeam, aproape identic, filmul EVIDENTEI FACATURI a “prinderii” asa-zisului asasin al politistului Sasa Disici, in 2001.
    Asa-zisul asasin se “sinucisese, in Timisoara, fiind urmarit de politie (individ care era dat in urmarire generala pentru fapte comise cu mult inainte).
    In 2001, stiusem clar ca nu acela era asasinul, dupa cum stiam ca nu s-a sinucis- altfel spus, glontele care il ucisese nu fusese tras de el.

    Speram ca, acum, sa nu apara vreun nou urmarit general pentru fapte mai vechi, care sa fie “suspectul nr.1″ in dublul asasinat din Brasov si asupra caruia, prin rostogolirea bulgarelui mediatic, sa se puna faptele. Puta sa apara- sau nu (ma refer la ceea ce gandeam) reluarea “filmului sinuciderii”.
    Banuielile mi-au fost confirmate (desi speram sa nu fie asa): au aparut stiri legate de faptul ca a fost retinut (apoi ca nu a fost retinut, ci ca este doar audiat) un suspect, pe nume Serghei Gorbunov, din Republica Moldova, care fusese condamnat la 15 ani de inchisoare pentru niste tentative de omor (si jaf). Pedepasa acestuia (pe care o executa in penitenciarul de maxima siguranta de la Craiova) fusese intrerupta pe motive medicale, pentru trei luni- dupa care, previzibil, Gorbunov nu se mai intorsese la puscarie.
    Despre Gorbunov se stia ca se afla in relatii cu mafia din Republica Moldova (care investise sume in anumite case de schimb din Romania).
    Acum, il gasisera fortele de ordine la Brasov (el fiind dat in urmarire generala, dar, nu se stie cum, pana acum nu il gasise nimeni).

    Este aratat pe post Gobunov- imaginile erau mai vechi, din 2004 si 2005.
    Poate, pentru ca sunt mai greu de manipulat psihologic, am vazut imediat ca nu are nimic comun cu asa-numitul “portret robot” (sau are in comun cat pot avea multi dintre noi).
    In schimb, se plusa pe faptul ca este posibilul criminal (stiu din experienta de jurnalsit ca o astfel de presiune prefateaza invinovatirea explicita).
    Sa asteptam sa i se “dea drumul” lui Gorbunov pentru ca, urmatoarea data cand se va incerca “ridicarea” lui pentru audieri, sa se sinucida (cu un pistol aflat in dotarea lui dar nedescoperit inca de fortele de ordine, desigur)?

    IMI PARE CIUDAT CA NIMENI NU REALIZEAZA CEVA SESIZABIL.
    Atat portretul robot cat si MANIERA IN CARE S-A ACTIONAT arata ca AUORUL jafului cu mana armata si a dublului asasinat E O FEMEIE.

    Argumente:
    1. Detaliile fizice asa cum au fost relatate de MARTORII INITIALI (nu de ce “si-au amintit”, la ordin sau “la inspiratie”, altii, ulterior);
    2. Faptul ca si-a ascuns ochii (barbatii ucigasi sau care jefuiesc NU fac asta, caci au nevoie sa “vada”- femeile, da, in cazul lor ochii fiind amanuntul dupa care sunt cel mai usor identificabile; in plus, le este mai usor sa fie crude cand “nu vad” direct ceea ce fac).
    3. Faptul ca a ochit locuri supervitale (ochiul, inima)- femeia loveste instinctiv, totdeauna, in locuri in care “pune jos” adversarul, nestiind daca mai are sansa sa loveasca a doua oara; procedeaza la fel cand trage cu pistolul;
    4. Faptul ca a aruncat banii, plecand, instinctiv, cu arma, arata ca acesta era mijlocul de aparare (prin structura si psihologie, femeia prefera in confruntarea fizica un “obiect mediat”, indiferent de cata forta ar avea si de cat de bine este instruita in arte martiale, de exemplu)- un barbat nu ar fi abandonat banii (teoretic, mobilul actiunii).

    Cand am aflat CUM s-au petrecut lucrurile, m-am gandit din prima secunda ca exista un grad mare de probabilitate sa fie vorba despre o femeie.
    Cand am auzit ca SE PLUSEAZA pe ideea ca autorul este un barbat (in ciuda dimensiunilor fizice care indicau macar posibilitatea variantei alternative- anume ca autorul ar fi femeie) mi s-a intarit opinia;
    Cand am vazut asa-zisul portret robot, am fost sigura ca e o femeie.

    Din punctul meu de vedere, este clar ca acel dublu asasinat si acel jaf armat inseamna o diversiune (sinistra, cinica in care si-a pierdut viata, din pacate, un om care credea in valorile binelui: Gheorghe Lala).
    Oricat ar parea de ciudat si de rocambolesc, diversiunea era menita semanarii panicii in populatie si a firescului patrularii fortelor de ordine pe strazi, inarmate cu munitie de razboi.

    Deocamdata, atat!

  4. 4 nicu rotaru ianuarie 31, 2009 la 3:04 pm

    Dle presedinte sunte ti de acord cu propunerea lui bazac de coplata a serviciilor medicale de stat. sper ca nu.

  5. 5 Harabula ianuarie 31, 2009 la 3:14 pm

    Relatarile istorice ale d-lui Nastase mie imi par cam incolore, Provoaca neputinta gandiii si moartea comentariului.
    Domnia sa a cunoscut oameni interesanti si importanti. Ar fi interesant sa cunoastem indoielile, dramele, simpatiile si hachitele lor. Momentele dramatice, deciziile care fac istorie, cazurile limita, la dl Nastase capata fie aspect de proces verbal incheiat de un plotonier la colt de strada cand vrea sa fie obiectiv, fie evaziv pana la dispritia ideilor cand isi etaleaza parerile. Mai putin humorul involuntar.
    La d-l Nastase nu exista metaistorie si nici metafizica. Materialismul dialectic se desfasoara in plenitudinea sa.
    Daca ar fi fost ministru pe vremea potopului domnia sa ar fi scris:
    “Ploile au durat destul de mult. Se zice ca 40 de zile. Asta pentruca relatiile noastre cu Cerul au fost influientate de anumite interese marinaresti.. Flota noastra era redusa la o singura corabie. Au fost pierderi mari si va trebui sa ne gandim cum le recuperam. Trebuie sa uitam ce ne desparte si sa ne consultam si cu domnul Noe pentru a valorifica posibilitatile de refacere a agriculturii. Din cate se spune,viile au fost salvate. Aplicand o politica de stanga speram sa putem reface zootehnia.”
    Cred ca pot anticipa parerile domniei sale desore ramura de maslin, curcubeu si betia lui Noe.

    Momente dramatice ale istoriei ca disolutia URSS sau mineriadele de la noi, trec pe langa d-l Nastase fara sa-si fi lasat amprenta. Sau lasa impresia filtrul sau cenusiu.

  6. 6 Yaser Calafat ianuarie 31, 2009 la 4:12 pm

    Nu stiu daca asasinul de la Brasov e barbat sau femeie insa mi se pare evident ca Aya este un gen de femeieeee… care se plictiseste teribil. Am avut rabdare sa-i citesc tot textul si acum ma simt groaznic. In Brasov s-a intamplat (iarasi) o tragedie caci in realitate despre tragedie este vorba, despre tragedie si eroism. Dar citind textul produs de catre detectiva Aya nu m-am putut abtine sa nu rad (evident nu cu voce tare). De-asta ma simt acum ingrozitor. In Brasov mor oameni, unul dintre ei Gheorghe Lala, un erou, iar noi producem comedii cu aerul ca scriem romane politiste. Incerc sa nu repet toata \”aventura cunoasterii\” a la Aya asa ca ma opresc la o singura perla din sirag:%D%A%D%A\”Trage cu pistolul, impusca mortal un individ, il raneste grav (cu mare precizie) pe celalat, in ochi, ia banii si fuge..%D%A%Din motive inca necunoscute, in momentul agresiunii, a doua victima isi tinea ochiul in cap dar totusi n-a scapat de precizia asasinului… si asta e numai inceputul. Mult succes draga Aya. Mai stii? Poate ca asasinul e chiar o femeie. Iti dai seama ca te umpli de glorie daca se va intmpla sa fie asa? Chiar erau niste comedii cu niste detectivi care rezolvau intotdeauna cazurile folosind o logica de un umor burlesc, a la aya. Mai stii de unde o fi sa sara norocul fetii…%D%A%D%A%D%A

  7. 7 neinfectat de comunism ianuarie 31, 2009 la 4:30 pm

    regimul iliescu a fost primul care a recunoscut independenta rep. moldovei, in loc sa ceara un referendum privind unirea cu tzara muma…moscova a fost extrem de fericita de acest gest, caci daca romania nu vrea unirea cu moldova, europei nici atat nu ii pasa…rep moldovska e un alta cap de pod al rusiei preavoslavnice in europa orientala…

  8. 8 Petrache Lupu Poni ianuarie 31, 2009 la 5:12 pm

    Cred ca Aya are dreptate. Asasina de la Brasov a avut ca scop transmiterea unui mesaj simbolic in legatura cu dictatura ce sta sa vina, mesajul celor trei maimute care-si acopera una ochii, alta urechile si alta gura. Din cauza stresului asasina a ochit cu precizie doar intr-un un ochi ratand cu putin urechile, gura si mesajul. Intentia insa a fost evidenta. Sigmud ar fi gasit cu siguranta o interpretare speciala acestor acte ratate mai ales ca ratarea s-a produs in favoarea altor organe: capul si inima. Dictatura vizeaza asadar nu doar simturile si libertatea de exprimare ci ratiunea si sentimentele. Pe acestea vrea sa le suprime.

    Fara nici o legatura cu ceea ce s-a intamplat la Brasov (in 1987) Adrian Nastase a oferit un interviu la Vocea Americi in care a atins si problema mineriadelor… si a relatiilor cu Moldova rachetilor, rezervor de asasini platiti. Ce concluzie s-ar putea trage coroborand si cu revolta minerilor (aceeasi mineri?) din 1977 din valea Jiului? E o problema prea complicata cu itie care urca foarte sus (pe blog). Bine ca o avem pe Aya. Si pe moderator. Altfel am ramane profund incurcati. Ma scuzati!

  9. 9 Bibicu ianuarie 31, 2009 la 5:57 pm

    Cu tot respectul ce-l am pentru Obama, observ:

    Cu o bama nu se pote face mancare !

  10. 10 Nițuleac Mihai ianuarie 31, 2009 la 7:23 pm

    Î-mi place reportajul ăsta. I-am făcut reclamă și la mine pe blog. Dacă aveți obiectiuni, lăsați-mi un mesaj domnul Adrian Năstase.

    Răspuns: Aceste evenimente au afectat în mod serios imaginea României în străinătate provocând oarecare dezamăgire, în cel mai bun caz un sentiment de neînţelegere faţă de sensul evoluţiei evenimentelor. Evenimentele fac parte dintr-un proces, din păcate inerent, în cadrul unor evoluţii post revoluţionare, reprezentând acele replici inerente de după un cutremur foarte profund. Din păcate, aceasta este situaţia.
    Concluzie A.N.: Trebuie să trăim cu ea, trebuie să nu dramatizăm lucrurile şi trebuie să-i facem pe ceilalţi să ne înţeleagă, să privească aceste lucruri ca făcând parte dintr-un proces de schimbare a mentalităţilor. În acelaşi timp, trebuie să se mai înţeleagă şi greutăţile pe care le întâmpinăm în realizarea unor reforme economice şi de democratizare a societăţii.

    Reporter: Aceste evenimente par să arate existenţa mai multor grupuri de putere şi de influenţă: salariaţi nemulţumiţi, forţe de ordine, foştii privilegiaţi, minerii, demonstranţi, păturile cele mai direct afectate de reforme.

    Răspuns: Cred că existenţa unor astfel de grupuri de influenţe diferite ale unor centre, este ”absolut normală”. Ele țin de construirea unei societăţi democratice, unde, apare o contradicţie de interese, opţiuni şi interese economice diferite.
    Concluzie: Deci, acest lucru mi se pare normal. Singurul lucru anormal este faptul că între ele confruntarea se face în afara unui cadru democratic. Acest lucru, este, în primul rând, periculos, şi nefiresc pentru cel care priveşte dinafară. De aceea, cred că în confruntările dintre diferite argumente ale unor diferite grupuri de presiune, o discuţie civilizată trebuie să constituie dimensiunea dominantă.

    Reporter: Care consideraţi că sunt „mobilurile” acestor grupuri de interese, care par să fie în rivalitate?

    Răspuns: Probabil că aşteptaţi un comentariu în legătură cu mobilurile minerilor care au venit la Bucureşti. După părerea mea, care am fost la distanţă, este vorba de probleme economice şi nemulţumiri legate de nivelul şi standardul de viaţă.
    Concluzie A.N.: Acest fapt este un lucru pe care orice guvern viitor va trebui să-l ia în considerare. Să se ţină cont de capacitatea de anduranţă, de capacitatea de suportare din partea diferitelor categorii sociale. Orice reformă trebuie să-şi găsească sprijinul nu numai în încrederea publică internă, ci şi într-un sprijin politic şi economic extern deosebit de serios.
    P.S.: Comunitatea financiară internaţională nu a sprijinit într-o suficientă măsură eforturile de schimbare economică din România.

    Î.: Ţinând cont că criza politică este de scurtă durată, iar cea economică de o durată mult mai lungă, ca ministru de Externe, ***cum consideraţi obţinerea acestor credite şi îndreptarea imaginii României***?

    Concluzie A.N..: În primul rând, trebuie asigurată continuitatea contactelor şi legăturilor stabilite cu instituţiile financiare internaţionale, cu unele guverne, iar aici prin efortul nostru trebuie să menţinem aceste legături astfel încât ele să poată fi reactivate oricând, iar noul guvern să poată să funcţioneze. În cazul în care aceste legături s-ar rupe, s-ar crea ”o situaţie politică de izolare”, asupra aspectului financiar.
    P.S.:Resursele financiare fiind absolut necesare pentru realizarea unor condiţii de viaţă cât de cât normale în perspectiva iernii care se profilează şi, în al doilea rând, pentru realizarea unei decolări economice.

    Reporter: Cum vedeţi viitorul românilor de peste Prut?

    Răspuns: Aceasta este una dintre cele mai dificile întrebări şi, totodată, una dintre cele mai apropiate şi serioase probleme ale noastre. O analiză a acestor aspecte este strâns legată de evoluţiile din URSS şi de evoluţiile europene. De asemenea, este vorba de înţelegerea unor probleme foarte acute din Basarabia. Aici, sunt, de asemenea, unele chestiuni conflictuale şi care îşi aşteaptă un răspuns în timp.
    Concluzie: România trebuie să ţină seamă de interesele politice aflate în zonă, de problemele ce pot să apară în legătură cu unele percepţii legate de aprehensiunile unor state vizând unirea României cu Basarabia. Toate aceste elemente trebuie, alături de dimensiunea noastră de suflet, să ne dea cadrul general de analiză la care trebuie să se adauge şi istoria.
    P.S.: Trecutul nu este prea clar, viitorul reprezintă un spaţiu al dorinţelor, prezentul trebuie să fie în zona politicului inteligent şi responsabil.

    Încheiere: Să obţinem o deplină liberalizare a frontierelor dintre România şi Moldova, o intensificare a relaţiilor economice, o acţiune de încurajare a recunoaşterii în străinătate a independenţei Europei, care are nevoie să se aşeze bine pe propriile picioare, astfel încât să fim pregătiţi pentru momente viitoare, când lucrurile ar putea fi privite dintr-o altă perspectivă.

  11. 11 instalatorul ianuarie 31, 2009 la 7:46 pm

    Daca discutam de jaful de la Brasov, mi se pare exagerat sa o ironizam pe Aya. Fiindca suspect nu inseamna si vinovat. Faptul ca politia tace nu are decit o semnificatie (cel putin pina la noi detalii) si anume ca suspectul a fost identificat prin asa numitele ‘mijloace specifice’ mai precis suspectul a fost turnat de interlopii brasoveni – pusi in evident pericol si de incetarea temporara a fratiei cu politia si de posibilele efecte ale unui numar mare de razii. Ca interlopii or fi reusit sa-l indice chiar pe asasin ori or fi dat repede pe mina politiei pe unul care nu e de-al lor, pentru a mai respira si ei, asta ramine sa vedem, in functie de ce va fi, ce probe se vor stringe, etc. De aceea Aya are inca tot dreptul sa-si faca propriile presupuneri. Am si eu o serie de rezerve fata de una din premisele ei, deoarece ea discuta de atacator ca despre un tragator foarte bun – fara sa ia in discutie faptul ca a fost o actiune rapida si cam la inghesuiala, unde hazardul isi are locul sau. De exemplu, tatal meu, care era un bun tragator cu pistolul – un Beretta – se antrena sa traga la git, dupa propriile sale spuse; dar o fi avut el timpul necesar unor astfel de fineturi in micile lupte locale de la frontiera cu Jugoslavia, in anii ’49-’50, la care a participat, fiindca a fost in transee acolo? Banuielile Ayei merita considerate, chiar daca ele nu or fi foarte precise – si asta datorita a doua amanunte care ar putea sa nu fie esentiale, dar ele exista: in Brasov se afla ce-a de-a doua unitate de rachete SAM a aviatiei militare (avem deci un batalion tehnic din brigada de rachete Hawk jefuit de armament iar la scurt timp se produce un atac armat in orasul in care se afla o a doua unitate de rachete – nu din aceeasi brigada – a aviatiei militare) si faptul ca, in fluxul masiv de stiri despre atacul de la Brasov o sursa media -na ca nu-mi amintesc care – a apuca sa zica ceva cum ca in jaf s-ar fi folosit una dintre armele furate de la Cirogirla. Asa ca sa luam comentariul Ayei ca pe un semnal ca nu ar fi bine sa scapam inca subiectul din atentie.
    Omagiul meu eroului Lala, un erou din vechime – din vremurile in care se putea conta pe ceea ce denumim actiune cetateneasca, reactia opiniei publice. Totusi, ca om nu cu mult mai tinar decit acest erou – adica o virsta la care salturile scurte nu prea mai sunt fulgeratoare – si cam cu aceeasi pregatire militara (ofiter in rezerva) – imi permit sa apreciez ca a te arunca cu pieptul gol impotriva unui inamic bine inarmat este intr-adevar o chestiune de eroism, dar si de soarta.

  12. 12 sorin gyorgyfalvi ianuarie 31, 2009 la 11:36 pm

    Cind nu poti da piine, dai circ in loc de piine, si uite cum se rezolva problema! Avem un eveniment pe zi care ne distrage atentia de la ce e mai important: criza economica.
    Nu stiu insa ce ma face sa cred ca de data asta nu va merge metoda. Presimt un an plin de manifestatii, greve, iar in unele tari chiar lovituri de stat sau razboi civil.

  13. 13 Ovidiu ianuarie 31, 2009 la 11:37 pm

    Offtopic

    Vedeti un articol TARE.

    DA CLICK !!

  14. 14 Aya februarie 1, 2009 la 4:09 am

    @

    Instalatorul

    1. INTENTIA A FOST DE A UCIDE, NU DE A FURA!
    2. “OPERATIUNEA SUD”- TARGOVISTE!!!

    In recentul “caz Brasov” apar elemente clare care arata ca intentia nu a fost furtul banilor, cu uciderea unor cetateni. Ramane de vazut daca era vorba despre ANUMITI cetateni (neintrand, aici, in discutie, soarta lui Gheorghe Lala- dupa cum bine ai spus) sau despre un pretext pentru declansarea actiunilor fortelor de ordine – patrularea cu arme si munitie de razboii. In ceea ce ma priveste, cred cu tarie in a doua varianta.

    Nu am auzit, pana acum, sa fi fost ridicat consemnul in acest sens.

    In filmul evenimentelor apar, brusc, date care confirma ipoteza ca NU recidivistul Serghei Gorbunov este autorul asasinatelor.
    In schimb, apare un alt personaj, Adrian Marius Berceanu, om de afaceri din Craiova, stabilit (pentru moment) in Brasov care “REUSESTE” sa transmita, pe un post TV, niste date foarte ciudate despre Gorbunov.
    Astfel, aflam ca, desi dat in urmarire generala (pentru a nu se fi intors in penitenciar dupa intreruperea executarii pedepsei) Gorbunov “iesea la o cafea” in “oras” unde se intalnea cu diversi.
    Mai aflam ca a participat la concurcuri de K1, nu demult (care sunt publice- unele dintre ele fiind difuzate si de posturile TV).
    Mai aflam, indirect, ca acesta frecventa cercuri in care se aflau si oameni de afaceri (de exemplu, Adrian Marius Berceanu – iau cu rezerva afirmatia acestuia ca nu stia de faptul ca Serghei Gorbunov era dat in urmarire generala).

    Toate acestea indica, fara doar si poate, ca SE STIA unde se afla Gorbunov (care, dat fiind trecutul lui, prezinta pericol social- asta, pentru a nu mai discuta ca se eschiva de la executarea pedepsei) si ca nu a fost luata vreo masura pentru a fi incarcerat din nou, cum era firesc.
    Mai indica faptul ca insusi Gorbunov STIA ca se afla in libertate prin “bunavointa explicita” a celor care ar fi trebuit sa il incarcereze. Deci, exista un “acord” intre “parti”.

    In astfel de situatii, explicatia este (o realitate sinistra): Gorbunov era parte a “gruparii de rezerva” asupra membrilor careia ar urma, eventual, sa fie puse pe seama asasinate (sau diverse alte fapte penale grave) “calitatea” lor de recidivisti (si, si sau de indivizi care se sustrag executarii pedepsei) fiind un element de credibilitate atat in prezentarea cazului (potential) in fata opiniei publice- ca fiind (fals!) rezolvat- cat si in mod efectiv, prin “incarcarea” respectivului (in mod fals!) cu o noua infractiune, ceea ce ar atrage o noua hotarare judecatorasca de condamnare.

    Unii dintre acestia (precum asa-zisul ucigas al lui Sasa Disici, in 2001) se “sinucid” dupa ce se lanseaza stirea ca ar fi comis nu-stiu-ce fapta penala (cu care, in fapt, nu au legatura). Cel mai probabil, este vorba despre cei care, in momentul respectiv, se arata necooperanti sau despre care se stie (sau se afla) ca ar spune adevarul in fata instantei.

    In cazul de fata, la Brasov, pentru comiterea crimelor (nemaifiind nevoie sa detaliez de ce spun ca mobilul nu a fost jaful- acela a fost doar pretextul, si, inca, foarte precar instrumentat) a fost folosita o persoana (insist asupra ideii ca e vorba despre o femeie) in directia careia NU s-ar indrepta, cel putin intr-o prima faza, banuielile si cercetarile (in plus, prin bulgarele mediatic, totul se dirijeaza in alta directie).
    Intentia a fost, in mod evident, lichidarea fizica a celor din “campul de actiune”. Subliniez ca a tras in zone vitale (inima, cap)- or, in general, cei al caror scop este jaful, incearca, pe cat posibil, sa nu ucida, ci doar sa raneasca (motivatia este atat de simpla, incat nu are sens detalierea).
    Felul in care a actionat si zonele vitale tintite arata ca nu e vorba despre “o intamplare” (ca in cazul jafurilor in care, infractorii, fara a avea aceasta intentie, provoaca moarta victimelor in urma tratamentelor la care le supun) ci de intentia evidenta de a ucide.

    Cel mai probabil, femeia folosita in aceasta actiune criminala (insist asupra faptului ca e o femeie) NU se mai afla in Brasov.
    De altfel, cum nimeni nu a parut a se “gandi” la faptul ca autorul ar fi o femeie, toti incrancenandu-se sa lanseze ca ar fi vorba despre un barbat, aceasta a avut (si are) toata libertatea necesara de miscare.

    Mai fac o legatura pe care, in mod ciudat, nu o face nimeni.
    In afara motivului justificativ pentru dotarea fortelor de ordine cu armament si munitie de razboi, s-a dorit ATRAGEREA ATENTIEI asupra Brasovului (ceea ce, intr-un anumit sistem logic, presupune distragerea atentiei de la alta directie!).
    AICI SE POATE FACE LEGATURA (pe un plan mai subtil, subliniez insistent ideea planului subtil) cu disparitia armamentului de la acea UM din Ciorogarla.

    O SINGURA DATA pe un post TV a fost difuzata harta pe care erau marcate judetele in care sunt filtre (perchezitionarea masinilor).
    Acestea formau,FOARTE INTERESANT, un “inel” in jurul judetului Dambovita (unde NU se organizeaza- sau nu se organizau- filtre).

    Daca am retinut totul, judetele “parte a inelului” erau (chiar in ziua “cazului Brasov)- in ordine alfabetica: Arges, Bucuresti, Buzau, Calarasi, Giurgiu, Ilfov, Prahova, Teleorman.
    “Inelul” (prin asta nu spun neaparat ca era vorba de un cerc, in sensul geometric) se “deschidea” catre Brasov (acum, s-a “inchis”, cel putin PRIN patrularea fortelor de ordine in orasul Brasov).
    Zonele limitrofe (de “dincolo” de inel) erau, atunci: Brasov si Covasna; Constanta si Braila; Olt (s-ar putea ca, inspre Vest, sa nu fi retinut toate judetele; oricum, ideea este cea expusa, chiar daca imi vor fi scapat anumite “locuri geografice”).

    Intrebarea pe care mi-am pus-o este cat se poate de legitima si de fireasca: DE CE NU SE ORGANIZEAZA (sau nu se organizau, in acel moment) filtre si perchezitii in Dambovita, aflata chiar “in centrul” cercului?
    Raspunsul imi pare elementar: pentru ca DE ACOLO e(ra) coordonata diversiunea, “scenaristii si regizorii” neavand suficienta imaginatie pentru a organiza filtre si in acea zona (pentru acoperire), pe de o parte si, pe de alta parte, pentru a nu “supara” “capetele implicate”.

    Ce se afla in Dambovita care sa prezinte interes in context?
    O minte mai sofisticata ar face legatura cu faptul ca la Targoviste (resedinta judetului Dambovita) se afla o UM de “tanchisti” (folosesc special un nume generic) de-a dreptul legendara.
    Nu este un secret pentru nimeni ca, pana la ACTUALUL sef al Statului Major General al Armatei (care vine de la Marina) ceilalti au fost “tanchisti” (ultimul- cel inlocuit, de fapt- fiind Badalan, despre care s-a vorbit intens ca, sub aparenta aprobarii vanzarii unor utilaje militare ca fier vechi- in vremea cand ocupa functia necesara pentru a da astfel de aprobari, deci inainte de a deveni sef al SMG- se ascundea “altceva”, caci utilajele respective erau perfect functionale).
    Pentru unii nu este un secret nici faptul ca, in momentul in care s-a pus problema (foarte bine!) a schimbarii lui Badalan, cel care ar fi fost cel mai in masura sa-i ia locul, era generalul Croitoru, seful Statului major al Aviatiei. Acestuia i-au fost “atarnate” de “epoleti” niste prostioare, care nu-i erau imputabile, si asa s-a intamplat ca nu a ajuns sef al SMG al Armatei (desi, repet, opinia majoritara era ca ar fi meritat din plin).

    Sintetizand, “tanchistii” au pierdut functia de sef al SMG care, intr-un fel, considerau (si considera, in continuare) ca le revine prin traditie.
    Cei cu relatii in cadrul unor “zone sensibile” ale Armatei stiu ca “tanchistii” nu s-au impacat niciodata cu acest lucru.

    (O PARANTEZA INTERESANTA.
    Imediat dupa izbucnirea scandalului de la Ciorogarla, a aparut pe posturile TV generalul Badalan, care a avut o “scapare psihanalitica”.
    A afirmat, aparent hodoronc- tronc, desi nimeni nu se gandea, atunci, la asta, ceva de genul “sa nu se gandeasca cineva ca actiunea a fost facuta special pentru a-i lua cineva locul altcuiva in posturile importante”.
    In acel moment, inca NU fusese destituit generalul Croitoru, seful Aviatiei- iar voci din Armata spuneau ca ar trebui destituit seful SMG al Armatei!!! Or, tocmai acest post e vizat de “tanchisti”!).

    Coroborand aceste elemente de natura psihologica (determinanta, in acel caz) cu tot ce s-a petrecut si cu intentia de a crea stari de tensiune care sa justifice atat actiuni in forta cat si starea de necesitate, scenariul apare astfel (subliniez ca regizorul si scenaristul principal au ramas aceeasi- nu mai are sens sa-i numesc din nou):
    -a fost ratata actiunea “partidul generalilor” (actiune care trebuia sa aiba, initial, “cartierul general” in Ilfov- unde se afla SI Ciorogarla);
    - a fost ratat efectul “absurditatilor stridente” lansate PRIN Emil Boc;

    CA ATARE:
    -s-a pus la cale “actiunea Ciorogarla”, manipulandu-se psihologic reprezentanti ai unor anumite “zone” ale Armatei (frustrati de a fi pierdut functiile cele mai inalte in Armata, despre care considerau ca le revin prin traditie);
    - actiunea s-a desfasurat “sacrificand” o UM a Aviatiei (logic, data fiind cutuma militara, se stia ca vor cadea si “capii” acestei arme); “ocolirea” zonelor de “infanterie”- generic vorbind- atrage atentia (daca s-ar fi intamplat intr-o UM a “infanteriei”, “capii” ar fi avut soarta celor de la Aviatie; in rest, este inutil sa mai detaliez legaturile logice);
    -sustragerea armelor cu “acoperirea urmelor” (atat cat e nevoie- apoi, cu “descoperirea” lor la momentul oportun) NU AVEA CUM SA FIE FACUTA DECAT DE “reprezentanti” ai trupelor de desant (ma refer la trupele de uscat); SUBLINIEZ ca este vorba despre “experimentati” (deci, cu armata facuta in urma cu ceva vreme buna!).

    Cel mai probabil, armele se afla in judetul Dambovita (unde, foarte “ciudat”, nu le cauta nimeni).

    Se observa cu usurinta ca s-a avut in vedere declansarea tensiunilor (cu scop final, starea de necesitate) in zona de sud INCLUZAND Capitala -translatat psihologic, acest lucru ar insemna presiuni asupra factorilor de decizie, in urma “obligarii” lor de a asista, practic, la preconizatele (previzibilele, in scenariu!) “actiuni stradale” cu folosirea armamentului si munitiei de razboi.
    Factorii de decizie ar urma sa fie persuadati (pentru a “coopera” in vederea instituirii starii de necesitate) ca sunt atacate institutiile statului (translatie: sediu, care se afla in Bucuresti- institutie a statului).

    “Inchiderea inelului”, la Brasov (prin acele asasinate, care au dus la patrularea pe strazi, cu armament si munitie de razboi) este semnalul ca operatiunea se pregateste sa inceapa.

    Traian Basescu si factorii politici de decizie sa nu cada in aceasta capcana!
    Inca mai poate fi demontat totul- pana la termenul limita mai este timp- putin, e drept, dar inca mai este!

    Reamintesc ce a spus Virgil Ardelean de curand, cand a demisionat :”In servicii sunt multi A(a?)rdeleni si multe V(v?)ulpi”.

    P.S.
    (POATE FI FOARTE IMPORTANT)

    Mi-am amintit ce mi-a spus un vechi amic (care facuse armata la desant) IMEDIAT dupa moartea generalului Guse.
    Subliniez, asta se intampla dupa 1990, cand generalul Guse NU mai detinea functii in Armata!!!

    Mi-l amintesc ca acum, pe acel amic, spunandu-mi ca, odata cu moartea generalului Guse, a ramas “sub consemn” dar “fara comandant”.

    Cum nu prea intelegeam despre ce e vorba, mi-a spus- destul de alambicat- ca “ei” (cei de la desant- acel amic facuse armata la desant inainte de 1989, subliniez) nu sunt “demobilizati” vreodata (asta le intrase “in sange”) si ca asteaptau, oricand, un eventual ordin de la Guse (pe cai discrete, stiute doar de ei) pentru a executa o misiune, oricare ar fi fost aceea.
    Poate parea fantastic ce spun, dar este real!!!
    Asta inseamna (am aflat explicit, atunci) ca, indiferent de “postura” oficiala sau nu in care s-ar fi aflat generalul Guse (“chiar si in puscarie”, cum mi-a spus acel amic) DOAR el era recunoscut de respectivii ca sef!

    INTREBARE: CINE A PRELUAT “MORAL” autoritatea generalului Guse (subliniez, nu ma refer la pozitia oficiala in Armata caci, in anul in care a murit generalul Guse, acesta era “liber de contract”)?

    Cel care a preluat acea “autoritate morala” (subliniez din nou, indiferent de faptul ca nu ocupa nici o pozitie formala!) este cel care ii poate chema, oricand, “la ordine” (discret) pe cei din vechile trupe de desant.
    Toate indiciile duc la concluzia ca “operatiunea Ciorogarla”- esentiala in intregul evenimentelor, ca fiind declansatoare- a fost facuta cu ajutorul “veteranilor” de la desant (cel mai probabil, cei intre 40-60 de ani).

    Cel care a preluat acea “autoritate morala” este parte importanta a operatiunii generale.
    Odata identificat, ghemul se va desfasura de la sine iar mecanismul va fi demontat pe loc.

  15. 15 Sibilla februarie 1, 2009 la 4:21 am

    @Yaser Calafat,
    Cei care se mai îndoiesc încă de adevăratele intenţii ale … cuiva, în ce priveşte întreţinerea focului continuu de diversiuni, distragerea atenţiei populaţei de la chestiuni mult mai serioase, existenţa haosului şi-a anarhiei la toate nivelurile, minciunile şi nemerniciile săvârşite în scopul impunerii unor noi reguli, cenzura, dictatura, controlul absolut …. aceia îşi merită pe deplin ” renumele ” de lache, piţifelnici de doi bani, ca să citez din clasicii în viaţă, ajenţi tîmpiţei ce altă armă împotriva inteligenţei cuiva, n-au, în afara jignirilor gratuite .
    Yaser Calafat, voi hăştia anonimii de pozaţi în bărbaţi nu faceţi decât să stârniţi milă, muheri în izmene ce sunteţi, prăpădiţilor, slugi jalnice !
    Se pare că matale îţi produci orgasme ” intelectuale ” hărţuind … femeia în general, căci mă îndoiesc foarte serios că un pămătuf ca tine ar avea ceva-n particular cu Aya, jalnicule !
    Un sfat : încheie-ţi întâi stagiul de pregătire şi instruire, şi-apoi să fluturi cuvinte, mai întâi ” alfabetul”, neicuşorule !
    Silă mi-a fost de când mă ştiu de ” bărbaţi ” ce-n lipsă de argumente apelează la blestemăţii, scârbă…
    Sibilla

  16. 16 emil februarie 1, 2009 la 9:50 am

    Domnule Nastase,
    Constatam ca partidul dumneavoastra e intr-o stare fie de imbecilitate fara margini sau sufera de tampenie duhovniceasca. Odata cu numirea(chiar sub forma de propunere inca, cu o motivatie jalnica a liberalui autosuspendat) a inca 4 ani la DNA a ,,spatarului,, Morar (de fapt ,,pres” al presedintelui) se pare ca la Cornu nu mai sunt oua. Sau poate va convins ( pe dumneavoastra , Mazare si altii) de logica si profesionalismul lui si a ciracilor. Daca-i asa atunci dati-ne un mesaj clar si pledati vinovat pentru ca sa ne predam si noi cei care inca mai credem in bunul simt.

  17. 17 Plano februarie 1, 2009 la 9:50 am

    Kilerul @Ayei este femeie( imaginatie…nu gluma) in aceeasi masura in care atacul moldoveanului asupra valutistilor ar avea vreo legatura cu existenta SAM-urilor la Brasov, cum, “informat”, tine sa dea din casa @Instalatorul.

    Fie ca este numai suspect in cazul de la Brasov, acest criminal in serie nu ar avea ce sa caute liber pe strazile Brasovului.
    Ne ingrozim ca o instanta poate pune in libertate, atat de usor, un criminal recidivist si ca Politia, cea care avea obligatia sa-l supravegheze pe timpul celor trei luni de libertate, nici nu s-a sinchisit…sa-l deranjeze.
    A trebuit sa moara doi oameni ca politistii sa-si aduca aminte ca au in oras un criminal care a uitat sa se intoarca la puscarie?
    Revenim si in acest caz la iresponsabilitatea unora care reprezinta institutiile statului…

  18. 18 emil februarie 1, 2009 la 9:54 am

    Intrucat politicianul ar trebui sa fie un serv al societatii, si dupa ce pune toate lucrurile la punct, apoi sa depanam povesti la gura sobei, sa rememoram batalii si fapte de arme. Daca ne apucam de istorioare inainte de a rezolva treburile cetatii, dam dovada doar de neputinta sau chiar de vremea pensionarii

  19. 19 Plano februarie 1, 2009 la 10:24 am

    Roxana Iordache a indoliat un tablou cu Ion Iliescu, pe blogul sau:roxanaiordache.wordpress.com/2009/01/29/29-ianuarie-1990-atunci-s-a-produs-prima-mineriada/

  20. 20 George Serban februarie 1, 2009 la 10:55 am

    Interviul acesta imi aminteste de un gand mai vechi. Exista un defazaj, aparent nedrept al istoriei. Primirea Romaniei in Consiliul Europei ar fi trebuit parafata de Iliescu-Roman-Nastase si au facut-o altii. Aderarea la NATO ar fitrebuit parafata de Constantinescu-Roman si au facut-o altii si, in sfarsit, semnarea tratatului cu UE nu l-a semnat Iliescu-Nastase ci Basescu. Chiar si asa, pana la urma, important este ca toate aceste evenimente s-au petrecut si fac parte din istoria noastra.

  21. 21 George Serban februarie 1, 2009 la 11:11 am

    @Sibilla (cu permisiunea gazdei):
    1. Nu ca te-as dezaproba, dar ce te-a starnit asa? Ma deranjeaza si pe mine stridentele. Ele nu reprezinta o alternativa a opiniilor ci zgomotul de fond. In cele din urma, este o chestiune de optiune a lui AN de a le da drumul. Mie imi pare excesiva dar e dorinta lui.
    2. Am gasit pe blogul tau acea scrisoare adresata Guvernului pentru abrogarea L 208/2008. Am semnat-o cu entuziasm desi sunt convins ca nu ajuta la nimic. Nu dorinta de aliniere la normele europene este obstacolul. Este vorba de interesul unora de a folosi orice pretext pentru a-si jutifica monitorizarea posibililor adversari. Un asemenea demers, venit din partea unor oameni credibili nu poate avea o sansa reala decat adresat celor care l-au generat, adica CE. Acolo trebuie explicat ca reglementari acceptabile, poate, unor tari cu un exercitiu democratic validat de istorie nu este aplicabil unor tari a caror istorie inregisreaza si erori cum este prezenta lui Basescu in istoria acestei tari.
    Inchei, cerandu-i scuze lui Petrache Lupu Poni care, stiu, suporta greu astfel de afirmatii denigratoare!

  22. 22 eugen februarie 1, 2009 la 11:40 am

    Lasind minerii la o parte parca nu s-a schimat nimic in 15 ani in ce priveste chestiunile fierbinti din interviu.
    Si cu FMI si cu marii vecini de peste Prut.
    Iar ca nu vor fi tulburari sociale violente (fara mineri de data asta) nu as paria.
    Parca il vad pe dl Diaconescu sau pe Base dind un un interviu similar ca nu este ceeea ce pare.
    In sfirsit din 2000 incoace si grecii si francezii au avut tulburari sociale la fel de violente ca si mineriadele. Prin 90 faceau coada sa ne dea lectii
    despre “failed state”.

  23. 23 blogideologic februarie 1, 2009 la 12:19 pm

    Îmi aduc aminte că pe 15 iunie 1990 aţi acordat un interviu unui post de radio occidental cu emisiuni în limba română (parcă BBC) în care aţi condamnat mineriada. Bineînţeles, în termeni foarte eufemistici, foarte voalaţi, foarte diplomatici. Dar, în ochii mei, cu atât mai valoroasă din punct de vedere politic a fost acea condamnare. Apare episodul acela descris de dumneavoastră în vreo carte? Mi se pare a fi acum un atu imens pentru cariera dumneavoastră politică.

  24. 24 Draghi Puterity februarie 1, 2009 la 12:36 pm

    Partea comuna din scenariile Ayei si Instalatorului e ca se profita de aceste situatii pentru a face niste mutari pe tabla de sah. Pentru a elimina indizerabilii (adica independentzii) si a-i inlocui cu persoane obediente. Pentru a intelege ce se pune la cale, trebuie urmarite atent care sunt mutarile.

    Eu cred ca totul are de a face cu cumpararea de armament la mana a doua din SUA, depasit moral si practic inutilizabil in conditzii de razboi. Basescu trebuie sa dea comanda inaite de alegeri. Altfel le pierde cu ajutorul fratesc al licuriciului, care isi va aduce brusc aminte ca Basescu e un dictator. Cand se va afla, lumea va iesi sigur in strada. Probabil din acest motiv Basescu exerseaza mecanismele de represiune.

    Apropo de avioane americane. Poate nu ar fi rau sa ne amintim cum Benzazir Butho a ramas si fara avioane si fara bani. Si ca, in ciuda ajutorului dat de Pakista in “lupta impotriva terorismului”, SUA ii ajuta acum pe indieni sa isi dezvolte fortele armate.

  25. 25 instalatorul februarie 1, 2009 la 12:44 pm

    Plano: va rog mai usor cu categorisirea celorlalti; nu dau nimic din casa, este vorba de date publice.

  26. 26 Bibicul februarie 1, 2009 la 1:42 pm

    Moftul romano-italian

    Numai Romulus si Remus au supt la lupoaica .Mult mai tarziu urmasii lor – subnutriti au dat navala sa suga si la noi . De la o vreme se afla la „cizmari” pentru a-i înţărca, echipele noastre „mixte”.

  27. 27 Draghi Puterity februarie 1, 2009 la 2:19 pm

    @Aya

    Ai vazut ca Andrei Badin il metioneaza pe un vechi prieten de al tau in contextul asasinatului de la Brasov? Sincer, pe mine Badin nu m-a prea convins (in general nu cred in argumente de genul X il cunoaste pe Y care il cunoaste pe Z, etc. pentru ca s-a demonstrat stiintzific ca prin max. 7 intermediari cunosti pe orice om din lume), dar daca Badin are totusi dreptate, s-ar putea trage niste concluzii interesante. Te incumetzi?

  28. 28 Sibilla februarie 1, 2009 la 3:04 pm

    @Geoge Şerban,
    Vă mulţumesc.
    1) Recunosc cu toată sinceritatea, că mă deranjează aceşti ” bărbaţi ” care sub umbrela anonimatului îţi permit să denigreze orice FEMEIE ar avea ceva în adevăr de spus, nimeni nu l-a oprit să vie cu contraargumente dar a ales jignirile ” parfumate ” şi învăluirea prin ironii de prost gust. Am senzaţia că e singura temă de casă ce-o au în această grădiniţă, evident şi pe alte mirişti din blogosferă, aceea de-a induce ideea că AN, implicit echipa sa sunt fără credibilitate, urmare, rolul de Jiji Contra pe care şi l-au asumat ” benevol ”. Discuţiile în contradictoriu dar constructive ar fi de preferat, insistenţa cu care fac aceste ” valuri ” în blogosferă spune destule viz a viz de intenţiile ajenţilor de soiul celui de mai sus ( Yaser.. ).
    Cu tot respectul, analizele doamnei Aya sunt o bună temă de reflecţie, nu prilej de jigniri pentru astfel de personaje. Da, am păţit la fel, fiind femeie şi neavând argumente, câţiva neicuşori au preferat să mă bălăcărească pe varii bloguri cu apelative gen : ” urâtă ”, ” justiţiara prostă ”, etc ba să-mi şi spună ” marş de pe blogul AN-ului ”, revendicându-şi rolul de atotştiutori de analişti pricepuţi în tăti cele, repet, din lipsă de argumente. Reacţia mea şi solidaritatea firească aci, e mesajul către personajele respective, care au impresia că ne-ar intimida şi pune pe fugă cu astfel de atitudini demne de milă cel mult. Eu una iau notiţe de la colegii ce au de spus şi invită la dialog, opiniile tuturor le citesc cu atenţie, apoi decizia îmi aparţine, cer lămuriri fără ruşine dacă nu înţeleg, dar nu permit zăbăucilor ăstora să facă legea pe oriunde. Mai bine şi-ar cere scuze, ” bărbatul ” înfoiat. Varianta prezentată de Aya suportă şi alte completări, opinii, asta pentru cei care pot, neputincioşii preferă etichetările şi jignirile.
    2) Aveţi perfectă dreptate. Demersul nostru al blogerrilor, vrea să transmită că nu vom accepta Legea Pumnului în Gură, şi am dorit să trezim pentru început măcar parte din colegi din amorţire, apoi, am citit pe blogul Corinei Creţu reacţia unor ţări :

    ” Directiva 2006/24/CE a fost atacata de Irlanda la Curtea Europeana de Justitie, iar in tari precum Germania si Bulgaria legile care o transpuneau in plan national au fost contestate la Curtea Constitutionala. Decizia Curtii Europene de Justitie de la Luxemburg, asteptata pentru 10 februarie, va clarifica disputa, iar daca va fi admisa contestatia Irlandei (care vizeaza nu incalcarea drepturilor omului, ci fundamentarea gresita a actului), vor fi abrogate legile care transpun continutul Directivei in plan national, adoptate in majoritatea statelor UE.

    Pana atunci, consider imbucuratoare reactia societatii civile si a presei romanesti, declansandu-se astfel, chiar si cu intarziere, o dezbatere necesara pe aceasta tema, intrucat in acest moment lipsesc mecanismele de control care sa preintampine eventualele abuzuri. ”

    Mecanisme există, rămâne să dezbatem şi cei în măsură să facă demersurile necesare, e îmbucurător interesul şi implicarea unor oameni deosebiţi precum Corina, dar la rându-ne trebuie să participăm, după putinţă desigur, societatea civilă nu are voie a-şi permite luxul a se resemna , trebuie să renunţe la renunţare, căci preţul îl plăteşte ” prostimea ” iar cenzura şi instalarea dictaturii băsesciene, controlul absolut, ne vor transforma în orice numai în naţia ce-am fost, aceea a dacilor liberi, nu.

    Respecte şi stimă, cu scuze dacă uneori atitudiea mea pare aiuristică, dar, prefer să citesc opiniile colegilor Aya, Agnosticus, Velisar, Eugeno, Draghi, Instalatorul, etc, decât sp ni se tot impună cu bună ştiinţă adoptarea atitudinii ” en garde ”, pornindu-se de la greşita premisă că ” toate femeile ie proaste ”, de către cei ce pentru doar asta sunt plătiţi, să creeze diversiuni, iată, chiar şi pe bloguri.
    Duminică agreabilă vă doresc.
    Sibilla

  29. 30 Cogito ergo sum februarie 1, 2009 la 5:41 pm

    Lume, lume, priveste si te minuneaza! S-a nascut intre peretii Casei Poporului, sau poate pe a 23-a paleta a Turbinei, o noua Elena Ceausescu, academician, doctor inginer, savant de renume mondial, a totate cunoscatoare si a toate stiutoare.
    Poate ca totusi, o fi doar o Phitia, sau Oracolul din Delfi, sau poate doar o ghicitoare in chioc, sau in mate de cocos negru, spintecat intr-o noapre fara luna.
    Eu cred ca este vorba doar de o persoana, aflata inca sub influenta tariei, caci singura marturiseste ca “… , sunt bautoare de vodka!…beau ca un tanchist…, sovietic…”, care face exercitii de folosire a tastaturii, fabuland despre cotidian.
    Fabulatiile sale sunt impanate de un numar mare de inexactitati, unele necesare argumentarii concluziilor, iar cele mai multe din cauza necunoasterii realitatiilor.
    Enumerarea neadevaturilor folosite ar ocupa prea mult spatiu si deja sunt plictisit de citirea basmului postat din prea multa nechibzuinta.
    Domnule Nastase, va rog, temperati-o putin! Va scade calitatea blogului, va pune in postura rizibila.
    Stiu ca va apreciaza in mod deosebit si cu siguranta va va asculta. Ii place sa scape haturile si sa intre in transa, dar daca dumneavoastra ii veti sugera sa fie mai realista, mai ponderata in scenarii fanteziste, veti vedea ca o va face, chiar daca este, dupa cum declara, o luptatoare necrutatoare.

    @instalatorul
    Da, sunt date ajunse aproape publice prin colportare. Intrati pe sit-ul MApN-ului sau pe alt sit oficial si nu cred ca le veti gasi. De cand MApN-ul a infiintat acel Colegiu National de Aparare, la poarta caruia a montat si un felinar rosu, multe din datele care cu necesitate trebuiau sa fie cu caracter intern, sau chiar secrete, au ajuns sa circule prin gura precupetelor din pietele de zarzavat.

  30. 31 sorin gyorgyfalvi februarie 1, 2009 la 5:46 pm

    Azi pe la ora 12 am verificat blogul sa citesc noutatile, si dupa acest articol mai era unul legat de justitie, cu multe atacuri la ministrul Predoiu.

    Intrebarea mea e urmatoarea: ce, sau cine “a intervenit” pe linga dvs. ca sa va faca sa retrageti articolul?

  31. 32 instalatorul februarie 1, 2009 la 9:34 pm

    Cogito: exista surse cit se poate de respectabile care nu au nimic de-a face cu legumele si cu pietele, de exemplu Wikipedia si nu numai; pina si pentru armata rusa exista o multitudine de surse de informatii publice; armata britanica isi editeaza chiar ea un volum de peste 300 de pagini in fiecare an in care se autodescrie. Secretele astazi nu mai constau intre lucrurile care oricum se afla. O serie de unitati si mari unitati ale armatei au ele insele site-uri proprii de internet, iar pe Youtube se afla mici filmulete care doar in aparenta sunt postate de particulari, fiindca ei nu au resursele si ocaziile de a filma, in spate fiind chiar o structura de propaganda a armatei. Ceea ce sunt secrete cu adevarat sunt tacticile, pregatirea de lupta a fiecarei unitati, gradul de instruire si chiar de inteligenta a fiecarui militar in a utiliza ceea ce are la dispozitie, nu in ultimul rind cutiutele negre care sunt plasate in avioane,masini de lupta, pe tunuri; echipamente care se pot amplasa pe armele usoare. La carecteristici egale, uneori este decisiva usurinta in utilizare si robustetea si fiabilitatea unor echipamente; sa descoperi primul, sa tragi primul, sa lovesti primul; si, daca se poate, sa nu fii vazut ori sa fii vazut prea tirziu. Si sa inchei intr-o nota oarecum mai vesela: o intimplare reala (imi scapa acum cine o descrie) intr-un razboi din sec XVIII, pe vremea politetii militare: la o margine de padure, se intilnesc in postura de inamici un batalion francez si unul prusac. Cele doua batalioane se aliniaza fata in fata pe doua rinduri, apoi comandantul prusac striga spre cel francez: Domnule, va oferim cinstea de a trage primii. Domnule, raspunde comandantul francez, stiti ca francezii nu trag niciodata primii. Pardon- raspunde prusacul – uitasem. Atunci, foc! Si o alta, tot reala: in ajutorul unui port (polonez sau german) atacat de armatele imparatesei Ecaterina a II-a, debarca, sub focul rusilor, o forta expeditionara franceza. Vai, ce frumos lupta francezii! – exclama extaziata si bate din palme imparateasa rusilor. Mai trimteti doua regimente, sa-i termine!
    Cu stima.

  32. 33 Plano februarie 1, 2009 la 9:42 pm

    @Instalatorul
    Nu pot intelege care este rostul insailarii unor scenarii atat de complicate pe seama unui unui act criminal de drept comun, cand este evident ca un criminal periculos se plimba liber prin Brasov, chiar daca pana acum nu s-a probat ca ar avea legatura cu jaful armat.
    Introducem in discutie elemente conspitationiste in loc sa vedem ca institutii ale statului din Craiova si Brasov comit, interesat sau din prostie si lene, acte iresponsabile care pun in pericol securitatea cetateanului?
    Sa fie intamplator ca in Craiova si Brasov crima organizata depaseste media pe tara?
    Este stupefiant ca un urmarit pe tara sa apara in transmisii televizate de larga audienta si autoritatile, aici organele de politie, sa doarma pe ele.
    Mai raspunde cineva in aceasta tara ca nu-si indeplineste ori isi indeplineste defectos atributiunile?

  33. 34 Sibilla februarie 1, 2009 la 10:01 pm

    @cogito ergo sum,
    Maijkă, di tăti te poţi înşela ( îndoi ), dar, de îndoială ba !
    Te citesc şi nu mă minunez, dar chiar deloc, o mică tresărire de deja vu … ?
    Aceleaşi cuvinte, aceeaşi formulare, ” domnule Iliescu temperaţi-o ”, ” oameni buni bea vodkă de stinge şi se mai şi laudă ”, ” domnule preşedinte cine-i atotştiutoarea asta şi de ce-i toleraţi atâtea ba îi mai şi daţi dreptate ”, etc etc etc … :) ), of course, alt blog, alte personaje but, izul inconfundabil al aceluiaşi bufon .)
    Lasă oracolele, nu mânia sibilinele, because, niciodată, dar niciodată nu ştii ce e dincolo … de cuvinte sau tăceri ori aparenţe, ştii tălică ceva, dar nu foloseşte acum nici măcar cui crezi cu tărie. Apropos, chiar nu ţii la vodkă ?
    Uneori tăcerea e ca miere şi, se impune ! Cocoş negru nu dă calificative onorabile pentru grame de creativitate, nici leafă, însă călcâiul lui Achile e ceea ce nici nu visează lacheii zăusului şi are o ” slabiciune ” anume pentru esecuri, are balta peste pentru platit polite si killeri, are si terchea berchea din justitie gata sa-si acopere pleoapele la o adică …
    The zdravo, ajenturili !
    Sibilla

  34. 35 leo februarie 1, 2009 la 10:05 pm

    Cogitelu, maică, ştii că, atunci când ai ceva de spus, sunt printre-aceia care apreciază stilul tălică.
    În intervenţia tălică de mai sus chiar nu aveai nimic de spus? Pentru că, în afara unui atac la persoană împotriva Ayei, într-un stil care te încadrează în rândul speciilor deloc onorabile penalizate deunăzi de Sibilla p-acilea în stilul smuls, n-am reţinut nici o idee contra sau pro pe marginea temelor de meditaţie propuse.
    Şi, la bagajul informaţional deloc de suprafaţă pe care-l ai, n-aş putea crede despre tălică să nu găseşti că-s destule cestii tulburi în derulare de la Marea trădare naţională petrecută prin preajma ultimei zile naţionale a României…
    Ş-atunci, ce-mi (ne) dai de înţeles? Mă tem că, dintre variile interpretări interpretabile ce pot fi date ieşirii tălică, fie ea şi explicabilă prin „poliţele” pe care le-ai avea de plătit „ţintei”, nu prea văd una care să-ţi fie… favorabilă…
    PS
    Ca unul căruia îi lipsesc atât informaţia primară, cât şi eventuale capacităţi nemaiîntâlnite de pătrundere a spiritului, care să-i permită distingerea între silogism şi logică în prezentările din ultimul timp cu care Aya ne-a pus mintea pe moaţe, sper că ai pricipit că cestiunea nu mă află nici pro, nici contra ci… teribil de pus pe gânduri.
    Prin urmare aşadeci, a nu se privi intervenţia mea ca una pro-Aya, ci strict ca o invitaţie, adresată oricui, de a veni cu argumente PERTINENTE care să demoleze ori întărească aceste construcţii ale Ayei.

  35. 36 Aya februarie 1, 2009 la 10:16 pm

    In “cazul Brasov”:
    1.AU APARUT MISCARI DEZORDONATE, DENOTAND PANICA
    2. AU APARUT DATE CERTE: GORBUNOV NU ESTE AUTORUL ASASINATELOR

    Pe posturile TV a fost transmisa o stire care, daca nu s-ar referi la o situatie tragica, ar fi de-a dreptul hilara.

    Un corespondent de presa a transmis, de la Brasov, ca in dublul asasinat comis in fata casei de schimb valutar au fost folosite doua pistoale, de calibre diferite.
    Aceasta stire parea a veni in completarea alteia, si mai stupide, transmisa “ocolit”, via TV, cu o zi inainte: anume ca ucigasul (se incerca a se acredita falsa idee ca NEAPARAT acesta este Gordunov) ar fi tras cu pistolul bagat intr-o punga, pentru a nu lasa tuburile sa cada!!!
    Este de-a dreptul uimitor ce miscari dezarticulate poate produce panica, in randul “regizorilor si scenaristilor”!
    Stiu si cei care nu sunt foarte priceputi la arme ca, daca vrei sa folosesti un pistol bagat intr-o punga, dincolo de faptul ca nu prea e de inteles cum reusesti sa tragi fara sa “bajbai” (lucru inacceptabil cand fiecare fractiune de secunda conteaza) tuburile te-ar putea rani, chiar grav, intrucat, spargand (previzibil) peretele pungii, se schimba directia ejectarii.

    Anterior “stirii despre punga” se spusese ca, probabil,fusesera folosite cartuse ale caror tuburi se autodistrug (in incercarea de a motiva faptul ca nu se gaseau tuburile).

    Ce sa intelegem din ultima stire transmisa, coroborand-o cu celelalte?
    Ca dintr-un pistol s-a tras cu cartuse ale caror tuburi se autodistrug si cu celalat pisto, s-a tras “din punga”?
    Ca din ambele pistoale s-a tras cu cartuse (de calibre diferite) ale caror tuburi se autodistrug?
    Ca s-a tras cu ambele pistoale “din punga”?
    Sau sa ne asteptam la urmatoarea stire, prin care vom fi anuntati ca, “intamplator”, au fost descoperite niste tuburi- nu se stie cum, “autoascunse”, probabil, timp de cateva zile?

    Din ultima stire (aberanta) transmisa de la Brasov ar trebui sa intelegem ca au existat doi “pistolari” sau ca a existat unul singur, care a tras cu doua pistoale (previzibil, cu cate unul in fiecare mana, data fiind desfasurarea- fulger a evenimentelor si a luat geanta cu bani cu “a treia mana”, “accesoriu” cu care sunt dotati, probabil, cei folositi in astfel de operatiuni)?
    Daca au fost doi pistolari, unde era celalalt (despre cel care l-a ucis pe Lala, se stie ca a fugit)?
    A ramas, calm, in strada, fara sa fie vazut sau banuit de nimeni?
    Sa fim seriosi!

    Acesta ultima stire este o “miscare dezordonata” (denotand panica) a celor care au “montat” sinistrul caz Brasov, ca parte (cinica!) a scenariului general, pe care l-am descris deja.

    Dincolo de acest lucru, insa, stirea este si un tipic “mesaj la distanta” catre persoana care a comis asasinatele (eu cred cu tarie ca este o femeie) si care se decripteaza astfel: “Atentie, incercarea de a pune totul pe seama lui Gorbunov nu a reusit, “unii” sunt pe urmele tale”.

    Urmeaza o “sinucidere”- pe o reteta clasica, pana acum, folosita si in cazul asa-zisului asasin al lui Sasa Disici, in 2001, de exemplu- a cuiva despre care se va spune ca a fost autorul dublului asasinat?

    P.S.
    Cei care transmit astfel de mesaje la distanta s-ar proteja mult mai bine daca nu ar mai “da din casa” niste “detalii” unor persoane care sunt capabile sa le puna in conexiune cu altele (“provenite” din alta “casa”).

    P.S.2
    IN MOMENTUL ASASINATELOR, GORBUNOV ERA LA SALA DE ANTRENAMENT!

    Pe un post TV a fost transmis, in jurul orei 21, un reportaj facut la Brasov.
    Au aparut date complet noi (nu “pe surse”, ci din surse direct identificabile) care arata foarte clar ca Gorbunov era la o sala de antrenament (unde erau prezenti si altii, desigur).
    Tinand cont de faptul elementar ca o persoana nu poate fi ubicua, inseamna ca autorul asasinatelor NU este el (lucru de care nu m-am indoit nici o clipa). Gorbunov are pacatele lui- deloc putine si deloc mici- dar NU a comis acele asasinate la Brasov.
    Informatia conform careia Gorbunov se afla, in momentul comiterii asasinatelor, la sala de antrenament a fost data chiar de catre cel care, conform propriilor afirmatii, conducea antrenamentul (Ninel Ianculescu; conform declaratiilor ulterioare ale acestuia, Gorbunov s-a aflat la sala de antrenament intre orele 16,30- 18,20- atacul s-a produs in acest interval; a mai afirmat ca in sala se mai aflau cel putin 10 persoane, la antrenament, si care pot depune marturie in acest sens).
    Din acel reportaj s-a mai aflat ca Gorbunov , practicant de K1, se afla in relatii cu Paul Enache (consilier judetean) si cu luptatorul Nicu Dascalu.

    De asemenea, pe post s-a transmis stirea (care merita atentie mai mult din perspectiva “dublului mesaj” pe care il transmite) ca Gorbunov ar fi avut asupra lui un act de identitate (citez)” foarte bine facut”, cu alt nume (al unei persoane reale- din cate s-a putut intelege- si care nu avea antecedente penale).

    “Latzul” se strange (diversiunea nu a reusit) si urmeaza – nu peste mult timp- sa apara numele femeii care a fost “trimisa” sa comita asasinatele.
    Astfel, toata atentia va fi indreptata asupra ei (va fi “sacrificata”, cum se spune intr-un anumit limbaj) pentru a distrage atentia de la miscarile tipice incercarii de a sterge urmele “Operatiunii SUD”- Targoviste (deconspirate deja).

    A propos de “Operatiunea SUD”- Targoviste si “tanchistii” manipulati psihologic (si atrasi in aceasta operatiune)+ legatura (indiscutabila) cu disparitia armelor de la UM din Ciorogarla: in aceasta chestiune NU sunt implicati generalul Mihai Popescu si cei “apropiati” lui.
    Pentru cunoscatori, acest lucru spune foarte multe. Generalul Mihail Popescu reprezinta, intr-un fel, ceea ce as numi “zona luminoasa”.
    Consider ca am spus suficient, prin acest amanunt pentru a “desemna” (tot pentru cunoscatori) care sunt cei implicati in acea operatiune (si care, repet, “spun din casa”; sa le fie teama si sa incerce sa se protejeze, jucand la doua capete sau pur si simplu vorbesc prea mult?).

  36. 37 instalatorul februarie 1, 2009 la 10:52 pm

    Aya, scuze pentru raspunsul intirziat, nu prea am fost in apele mele azi. Desi unii ziarist opteaza pentru o simulare menita sa permita inlocuirea unor sefi militari, hai sa ne prefacem ca nu am citit:
    Care ar putea fi dintre motivele furtului de la Ciorogirla (ultimele stiri diminueaza numarul de AKM, incepe oare sa fie dezumlflata gogoasa pina vom afla ca, de fapt, s-a furat un briceag?):
    - vinderea armelor in zone de conflict; nu tine, costurile sunt prea mari si prea multe granite de trecut, piata neagra a armelor e oricum vioaie.
    - un atentat in interiorul UE, inclusiv Romania: 50 de mujahedini care apar intr-o piata plina de lume si., in 20 de secunde descarca cite un incarcator, omorind peste 1000 de oameni – si dispar apoi la adapostul panicii, este cosmarul oricarui serviciu de securitate publica; contraargument, furtul unei mitraliere cu afet, care face inoperanta ideea de rapiditate a actiunii.
    - un 15 martie insingerat in Ardeal; cotraargument, faptul ca media a aratat ca sunt destule arme pe acolo.
    - un scandal de securitate cu ceva timp inaintea alegerilor din Republica Moldova, pe fondul noilor discursuri antiromanesti ale dlui Voronin.
    - o actiune mafiota; contraargument: valabila doar pentru satisfacerea unor orgolii personale, altfel riscurile si costurile sunt mari, iar arme cred ca mafiotii isi pot procura si altfel, perchezitiile arata ca numai de arme nu duc ei lipsa.
    - o actiune de razbunare a unor fosti angajati: riscanta si costisitoare, de altfel multi dintre fostii militari o duc mai bine ca in armata, exista firme foarte profitabile care includ numai fosti militari ierarhizati dupa grade: generalii sunt directori, coloneii sefi de departamente, etc.
    - o actiune de simulare a unui furt, pentru indepartarea unor indezirabili. In opinia mea, probabila.
    - o actiune izolata; improbabila in opinia mea.
    Un sprijin interior este unul costisitor: trebuie sa ai inauntru cel putin doi oameni, dintre care o santinela: asta cere bani grei, pentru ca oamenii trebuie sa-si asume riscuri mari: scoaterea din armata, puscarie, punere la index si suspiciuni viitoare. Mai usor daca este o afacere de stat: ajutoarele vor fi reabilitate si reangajate ulterior, eventual in alte parti.
    Fara sprijin chestiune care cere o echipa speciala care supravegheaza locul faptei, inregistrind caracteristicile concrete ale pazei: cum se desfasoara paza, unde se afla cel mai mare secret al santinelei pe timp de iarna, adica sticla cu vin, si mai ales, daca vreuna din santinele are obiceiul de a-si lasa postul spre a merge timp de doua ore la vreo circiuma din apropiere ori la vreo draguta. Caz ideal daca gasesc asa ceva, fiindca au si timp de operare si certitudinea ca respectiva santinela va incerca sa mascheze faptul ca s-a petrecut ceva in schimbul respectiv, fiindca ar trebui sa se autodenunte petru parasirea postului. Cu o astfel de treaba s-ar putea impusca doi iepuri: dai pe unii afara si realizezi o aplicatie a unei echipe de forte speciale. Asta daca este o afacere de stat: daca acea echipa nu e a propriei armate, atunci treaba este rea.
    Afacerea de la Brasov are un clenci al ei: este improbabil sa fie o afacere de stat, fiindca nu vad cine ar fi de acord sa impuste civili – si neinarmati – intr-o astfel de afacere, ar fi ceva deosebit de murdar – si deosebit de riscant, ca viitor, pentru persoana care ar accepta asa ceva.
    Posibil insa ca suspectul moldovean sa fie unul convenabil, pe fondul discursurilor voroniene agresive: un cetean al RM – si cu nume sunind a rusesc – suspectat ca impusca lumea pe strada prin Romania, pentru bani, e ceva tocmai bun – iar daca este si autorul, atunci pica tocmai bine spre a-i da una peste gura dlui Voronin.
    Se poate sa fie si ceea ce zici tu, fiindca tu – avind relatiile tale in media – stii cu siguranta lucruri pe care eu nu le aflu; cu mentiunea insa ca trebuie sa schimbi ceva in rationamentul tau, fiindca reorganizarea armatei din ultimii ani pare a fi facut din Dambovita o zona militara secundara si se pare ca acel R2 care de lupta nu mai exista deloc. Conform datelor publice, din punct de vedere militar Dambovita ar fi mai degraba o zona logistica( deci tot depozite), tinind de Prahova si, datorita trecutului important din punct de vedere militar, o zona cu stocuri de echipament de rezerva. Dealtfel, tot conform datelor publice, reorganizarea si redislocarea armatei ca armata a NATO este catre directiile de nord-est si est si cu un oarecare nucleu central menit sa dea totusi o operationalitate si pe alte directii. De aceea Argesul mai apare ca o zona militara destul de puternica si, ceva mai la vest, Doljul. Unitatile care includ tancuri sunt acum locatate in Focsani, Bistrita si Iasi cu unitati pure de tancuri in Galati si Turda. Ca detalii biografice ale unora dintre cei concediati, din date publice: seful aerului a fost, inainte de asta “General Director Defense Intelligence Directorate” (redau in original) iar comandantul de brigada incluzind unitatea de la Ciorogirla are o parte din studii in Germania, fiind deci de presupus ca nu era chiar un lasa-ma sa te las. Cu stima.

  37. 38 Aya februarie 1, 2009 la 10:56 pm

    @

    ALL

    Pe postul Antena 3, generalul Mihail Popescu, fostul sef al Statului Major General al Armatei a afirmat, fara echivoc, ca “actiunea Ciorogarla” a fost o diversiune!

    Printre altele, a afirmat ca diversiunea avea ca scop SI (nu doar!) destituirea unor personaje incomode (cu trimitere SI la generalul Croitoru, (ex) sef al Statului Major al Aviatiei, un profesionist de exceptie si de o probitate morala fara cusur).

    Personal, am avut totdeauna – si am, in continuare- maximala incredere in generalul Mihail Popescu

    P.S.
    Metaforic, generalul Mihail Popescu a afirmat (citez din memorie) :”acele arme au tras deja”.
    Apoi, a completat, iesind din domeniul metaforei (citez din memorie): “acele arme urmeaza sa apara, sa fie asezate din nou in rastel si ar putea sa dispara din nou daca nu suntem cuminti”.

    P.S.2
    SI generalul Mihai Popescu a afirmat ca s-a indoit, inca de la inceput, ca Gorbunov ar fi fost autorul asasinatelor de la Brasov- argumentatia sa vizand tipul de personaj pe care il reprezinta Serghei Gorbunov.

    A bon entendeur, salut!

  38. 39 instalatorul februarie 1, 2009 la 11:15 pm

    Plano: nu trebuie sa va alertati, nu cred ca printre comentatorii de pe acest blog exista bolnavi de scenarita. A fost o succesiune rapida de evenimente si este destul de firesc sa incercam sa ne dam seama daca intre ele exista vreo legatura sau nu – si daca nu cumva unele lucruri se leaga intre ele. Faptul ca facem acest lucru intr-un spatiu public mi se pare un merit, dumneavoastra avind posibilitatea de a citi ori de a ignora comantariile respective, nu cred ca va simtiti supus vreunei presiuni intelectuale. Cel putin in afacerea Ciorogirla, acolo sunt niste lucruri ciudate, unele dintre ele remarcate si de media. In chestiunea Brasov ma pricep mai putin, dar nu am putut sa nu remarc faptul ca, din punct de vedere al spatiului militar, acolo a fost o actiune tot in spatiul militar si al unei unitati tinind de aviatia militara; probabil ca daca nu ar fi fost afacerea Ciorogirla, atunci nu mi-as fi pus intrebari privind Brasov. Dar, va repet, puteti sari peste comentariile mele cel putin, fara nici o problema. Nu oblig pe nimeni sa le citeasca. Cu stima.

  39. 40 Sibilla februarie 1, 2009 la 11:46 pm

    @Instalatorul,
    Dobro !!! :)
    respecte,
    Sibilla

  40. 41 Plano februarie 1, 2009 la 11:58 pm

    @Aya
    Nu ne mai tine incordati cu episoadele de la Brasov.
    Daca zici ca acel kiler era femeie…in ciuda declaratiilor tuturor martorilor care nu au putut s-o prinda… tu trebuie sa-i stii si numele.
    Sa nu zici ca femeia e Magda din Fagaras… a lui Tolea, ca mai face rost Zero TV de 100 de episoade!
    Tare chestia cu ejectarea tuburilor! Ai consultanti profesionisti in utilizarea armelor. Sau de la pilotaj?

  41. 42 Yaser Calafat februarie 2, 2009 la 2:22 am

    @Sibilla%D%A%D%AStimata doamna daca v-am suparat (si mesajul pe care mi-l adresati nu-mi lasa prea multe indoieli in aceasta privinta) imi cer cu umilinta scuze. Desi nu realizez exact ce anume v-a putut declansa furia feroce impotriva mea, intuitia-mi spune ca veti fi avut motive foarte serioase. In plus am impresia ca ati lasat loc pentru o replica din partea mea, ca asteptati ca la randul meu sa va agresez verbal sau chiar sa va hartuiesc. Nici nu poate fi vorba. Va inteleg. Va inteleg dar nu va pot ajuta. Va pot insa asigura de intreaga mea compasiune. Imi imaginez ce poate insemna sa vrei sa fi hartuit si sa nu te hartuiasca nimeni. Sfatul meu este sa nu disperati. Cine stie? Mâine, intr-o zi… Oricum speranta moare ultima. Asta insemnand ca noi murim inaintea ei.%D%A%D%ANu-i purtati de grija doamnei Aya. Se descurca foarte bine si fara ajutorul celor dv. Poate ar trebui sa stiti ca tocmai domnia sa a probat postarea mesajului pe care-l incriminati, ca moderator voluntar pe acest blog. Stati in blogul d-voastra!%D%A%Du toata consideratia,%Dl dv. sincer,%D%AYaser Calafat%D%A

  42. 43 Augustin februarie 2, 2009 la 4:21 am

    @ Aya
    Chiar daca nu este de aplaudat, interventia lui Yasser Calafat este de inteles, la cite erori si deductii ilogice sau fortate faci. Si, pentru a nu se crede ca-ti port ranchiuna pentru invectivele neonorante (pentru tine) si gratuite pe care mi le-ai adresat atunci cind „am indraznit” sa te contrazic, iata argumentele mele:
    1)„Se mobilizeaza impresionante forte de politie PENTRU UN SINGUR OM” Afirmatia ta, care vrea sa sugereze ca fortele mobilizate erau disproportionate este absurda. Cind ai de-a face cu un criminal cu singe rece, care a ucis 2 oameni in buricul tirgului, iti iei TOATE masurile pentru ca acesta, incoltit, sa nu apuce sa mai ucida inca vreo 2. Si-apoi, cine garanta, cel putin in momentul initial, ca era singur? Dimpotriva, era de presupus ca un complice sau doi (poate inarmati si ei) il asteptau dupa colt, intr-o masina cu motorul pornit, pentru a-l ajuta sa dispara. (Asta fiindca tot te mirai tu cum o fi reusit sa dispara…)
    2) „Se difuzeaza un portret robot de un penibil total” De ce te miri? E absolut firesc ca, in conditiile date, acest portret-robot sa fie foarte vag. Probabil singurul om care a apucat sa-l vada bine pe criminal a fost cel care (poate tocmai de aceea) a fost ucis. Ce te asteptai de la cei care l-au vazut de la distanta sau din spate, 2-3 secunde si sub imperiul fricii? Si aici ghicesti vreo conspiratie?
    Culmea e ca altii au acuzat ca portretul robot e prea precis, fiind facut, vezi Doamne, dupa fotografia suspectului.
    3) Faptul ca insisti atit de mult pe faptul ca ucigasul este o femeie, chestie nerelevanta pentru succesiunea sau logica faptelor, ne spune clar ca te simti in plin roman de Agatha Cristie, si ai dori sa ne simtim si noi la fel. Din pacate, din nou argumentele tale scirtiie lugubru! „Femeilor … le este mai usor sa fie crude cand nu vad direct ceea ce fac”. Asta chiar e tare! Adica femeia care a facut asta, cu singe rece, superantrenata, intoarce totusi capul, stingherita, ca sa nu vada singe…
    4) Tu, care ai un bun exercitiu al limbii romane, folosesti exprimarea penibila „a ochit locuri supervitale” (adica mai vitale decit alea vitale?) tocmai din cauza autotransportarii tale pe coordonate livresti. Si daca vrei sa credem ca femeia aceasta, un profesionist al crimei, dupa mii de ore de antrenament, „loveste instinctiv”, inseamna ca aici adie un miros de „cianura si dantela veche”.
    5) Tot pe baza psihanalizei, deduci tu ca un barbat nu ar fi aruncat banii. Gresit. Un barbat care tocmai a facut 2 sau 3 crime stie ca libertatea este bunul sau cel mai de pret. Iar alergarea cu 2 pungi voluminoase in mina nu e chiar sportul cel mai indicat pentru unul aflat in situatia lui. Analiza ta suna interesant, dar e gresita.
    6) „Cand am vazut asa-zisul portret robot, am fost sigura ca e o femeie.” Alta gafa! Persoana care apare in portretul robot are fire de par pe fata !! Femeie, femeie, banuim ca destul de „barbata”, dar nici chiar asa!

    Sa ne intelegem: faptul ca povestea este o diversiune, desi nu poate fi exclus in totalitate, nici nu poate fi demonstrat cu argumente serioase. Iar argumentele tale, dupa cum se vede, sufera! Cit despre faptul ca asasinul ar fi o femeie, are atit de putina importanta, incit ma face sa cred ca, de data asta, chiar tu, care ii acuzi pe altii, introduci elemente care abat atentia de la chestiunile serioase.Asta, poate, ca sa inghitim nemestecate celelalte „dezvaluiri” pe care le faci. Qien sabe?
    Mai ales ca, iata, faci afirmatii importante dar lipsite de acoperire!
    7) „AU APARUT DATE CERTE: GORBUNOV NU ESTE AUTORUL” „Aceasta stire parea a veni in completarea alteia, si mai stupide: … ar fi tras cu pistolul bagat intr-o punga”
    Cel care a introdus chestia cu punga, -am auzit cu urechile mele! – a spus textual: „AR FI PUTUT TRAGE cu pistolul bagat intr-o punga” . Tu esti jurnalista si stii mai bine decit mine ca aici NU E NICIO STIRE! Atunci de ce o prezinti ca pe o stire? Asta nu aduce a dezinformare?
    8) Te mai bagi si-n amanunte „tehnice”, unde chiar se vede ca nu esti „acasa”:
    „Stiu si cei care nu sunt foarte priceputi la arme ca, daca vrei sa folosesti un pistol bagat intr-o punga, … tuburile te-ar putea rani, chiar grav” Te asigur ca orice barbat care a facut armata zimbeste citind aceasta afirmatie. Cit despre „datele certe” (alta dezinformare) de care pomenesti, e vorba, de fapt, de marturia unor prieteni ai lui Gorbunov. (Oameni care nu au depus marturie, ci „ar putea depune” marturie, dupa cum spui chiar tu.). Conform teoremei „cine se aseamana se-aduna”, e limpede despre ce „date certe” e vorba.
    Stiu ca nu suporti critica desi, iata, este la obiect, cu argumente. Ma astept sa mai declansezi un val de invective, – cine o face o data, o face si a doua oara -, si sa-mi atribui intentii mirsave sau apartenente oculte. O sa ma infierezi cu minie si o sa ma declari dusman al poporului. Dar am o veste proasta pentru tine: o sa te iert!

  43. 44 Sibilla februarie 2, 2009 la 10:53 am

    @Yaser Calafat,
    Asta e tot ? :)
    Înţeleg că făcurăţi o pauză, no aşe : diferenţa constă în aceea că eu indiferent de modul de aresare am punctat clar ideea că e loc sub soare pentru toţi ( veniţi, poftiţi, neaveniţi .. ), opiiniile diferite, argumente şi/sau contraargumentele, fără bariere pe acest blog, din umilele-mi observaţii, aşadar jignirile gratuite din start nu-şi au sensul, rostul, afară de faptul că acesta ar fi în fonnd adevăratul scop al interpelării cuiva, nici nu contează al cui … tălică, cu infinită ” delicateţe ” impui ” staţi în blogul dumneavoastră ” , … :)
    Cât despre ” compasiune ”, sunt corcitură de sârb şi oltean, ziveli dar mă descurc :) ,)
    O zi senină.
    Sibilla

  44. 45 Plano februarie 2, 2009 la 8:33 pm

    @Instalatorul
    Niciun scenariu, fie ca ar conduce spre ce spune g-ral Popescu, fie spre ce spune Aya, nu poate fi antamat daca nu ar gasi terenul slab: neglijenta, dezordine, formalism, coruptie, lipsa de control, lene, abuzuri, palavrageala, smecherie iresponsabila in interpretarea legii si a normelor de aplicare a ei, inclusiv a Constitutiei, etc.
    Nu se poate merge pana acolo incat sa spunem ca armele acelea nu au fost furate ci au fost doar nitel dosite… pana ii destituie pe incomozi. Cu atat mai mult cu cat aflam astazi ca s-a pastrat o tacere, explicabila, de cel putin doaua saptamani.
    Nu se poate nega ca autoritatile din Penitenciare, Justitie, Politie si, de ce nu, din Servicii ne livreaza in spatiul public infractori periculosi, condamnati deja, pe langa cei care nu i-au identificat nicioadata.

    Nu pot sa nu citesc comentariile tele cand ele abunda, in exces uneori, de informatii politice si chiar confidentiale ca sa nu zic mai mult!

  45. 46 instalatorul februarie 3, 2009 la 1:11 am

    Plano: Deplin de acord cu dumneavoastra. Ceea ce presupunem are la baza informatiile publice, deci daca stirea ca furtul este deja de doua saptamini este adevarata, atunci trebuie sa regindesc lucrurile. Tot ceea ce utilizez in comentariile mele sunt informatii publice. Informatiile nepublice cu care prin natura ocupatiei mele vin in contact nu trec de mine. Simplu si clar. Cu stima.

  46. 47 instalatorul februarie 3, 2009 la 1:19 am

    Plano: de exemplu, faceti un click pe http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/Romania.png (sursa publica) si vedeti ce gasiti acolo. Cu stima.

  47. 48 Ghita Bizonu' noiembrie 22, 2009 la 6:22 pm

    Aya ,
    bati campii . Nu ma pricep la arme, in definitiv nu am decat stagiul militar satisfacut si apoi tragerile cu GP , insa iti garantez ca tuburile ejectate nu te pot rani . Te pot frige daca le iei in mana sau iti sare unu dupa guler (caz ciudat si improbabil). Vorbesdc de tiburile de 7,62/30 ( AKM sau 6, 62 sovietic ) ori de 7.62/57 ( lung, de mitraliera , rus) care sunt ejectate destul de departe ( tuburi mai mari , mai grele , mecanism de ejectare mai mai greu, forta mai multa ). Un tub de pistolet, fie si 9/19 (Para) ori 7.62(73)/19 ( Mauser / Tokarev , ani de zile cel mai ” energic 420 J) este ejectat cu o fot\rat mai mica si are mai putina caldura inmagazinata ( tot nu as vrea sa il tin in mana imediat dupa ejectare ).
    Si trasu cu bagat in punga – poti sa tragi din apropiere fara precizie de concurs . Important este sa lovesti omu indiferent unde . Se poate trage si din buzunar ( prin buzunar) fara probleme ( altele decat ca haina devine greu de remaiat ) . Nu te intereseaza precizia ci doar ca sa nu se vada arma ….
    Si lovitu in ochi . Cestie de sansa . iar sa fie unu ranit in ochi cu un pistol si sa supavietuiasca , ei bine ala a avit noroc cu caru’.
    Apoi cica locu lovit . Omu normal trage instinctiv spre zona inimii ( si cutitu tot spre zona aia il baga ) . Sa tragi la cap inseamna sa fii bine antrenat ( zona mica ) . Profesionistii crimei – se zice – trag in mate si lasa peritonita sa termine treaba. In armata am fost antrenat sa trag in trunchi ( rafale scurte 2-3 gloante) si sa nu-mi pierd timpu cu amanunte gen capu, nasu ( AKM nu luneta !!).

    “Stiu si cei care nu sunt foarte priceputi la arme ca, daca vrei sa folosesti un pistol bagat intr-o punga, dincolo de faptul ca nu prea e de inteles cum reusesti sa tragi fara sa “bajbai” (lucru inacceptabil cand fiecare fractiune de secunda conteaza) tuburile te-ar putea rani, chiar grav, intrucat, spargand (previzibil) peretele pungii, se schimba directia ejectarii.” Tu de cate pri ai tras ?!


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,374 other followers