EURO 10

Saptamana asta, mai precis marti, s-au aniversat in mod oficial la Bruxelles zece ani de cand Uniunea Europeana a introdus moneda unica europeana. Atentie! Nu este vorba despre aparitia fizica a euro. Cred ca aniversarea celor zece ani despre care vorbeam ne ofera si noua un moment pentru a ne gandi mai mult la ceea ce inseamna intrarea Romaniei in zona euro. Criza economica, sau mai exact desfasurarea ei de pana ne-a oferit dovezi mai mici sau mai mari cu privire la avantajele dobandite de catre statele care au aderat la euro. Nu cred ca gresesc afirmand ca cea mai mare parte a analistilor economici au recunoscut ca statele din zona euro s-au descurcat cel mai bine. In fapt, avem cazuri de tari ale UE care nu au adoptat moneda unica, dar se gandesc foarte serios sa faca acum acest lucru (Marea Britanie, unde caderea lirei complica mult situatia economica, este una dintre ele). Mai mult, avem situatii in care tari ce nu au dorit participarea la proiectul european iau in calcul posibilitatea de a deveni  membre ale UE.Sunt constient ca pentru multi tema euro este una controversata. Chiar si la noi, unde trecerea la euro este privita ca un eveniment indepartat, sau chiar foarte indepartat, nu cred ca acest subiect este neinteresant. Este suficient sa ne uitam la cursul euro pentru a vedea cat de actual este. Se speculeaza deja foarte mult despre ce ar trebui sa faca sau sa nu faca oamenii care au credite in euro si pentru care rata devine tot mai mare. Totusi, ma astept ca despre acest subiect sa se discute si din perspectiva renuntarii la un anumit tip de identitate. Sincer, eu cred ca problema adoptarii sau non adoptarii monedei europene este una economica. Decizia are si un caracter politic, dar ea este luata, in primul rand, pe baza unor analize economice. La acest moment, pentru cine nu stie, Romania si-a luat angajamentul de a indeplini toate criteriile necesare pentru a putea adopta moneda unica europeana, cel mai tarziu, in anul 2014. Despre data, (fiindca eu cred ca se poate si mai devreme) alta data…Deci, decizia politica a fost luata, iar ceea ce se intampla in aceasta perioada pare sa argumenteze in favoarea acestei decizii.

Ceea ce se decide pe hartie depinde insa de ceea ce se intampla in economie. Nu stiu daca cititorii acestui blog mai au nevoie sa le spun eu care sunt criteriile pentru a adopta moneda unica europeana. Ce este important de spus, si trebuie spus, este faptul ca Romania este, din pacate, departe de a indeplini aceste criterii. Pentru a le atinge sunt multe lucruri de facut, si nu neaparat lucruri populare. Obiectivul strategic ramane insa acela de a deveni o economie pe deplin puternica, iar aderarea la euro poate fi privita ca o confirmare a unui standard la care am ajuns. Acest obiectiv strategic este de atins. Restul va fi un bonus.

73 Răspunsuri to “EURO 10”


  1. 1 Maximmouse ianuarie 15, 2009 la 3:18 pm

    @
    POOPOR!!

    Hă,hă! Ce a patit boc?!

    A trecut acceleratul?!

    Buna Dimineata Magistratura!

    Maxi!)

    Pentru boc cu dedicatie mici exemple de @dezmat@ pe banii publici:

    Paranghelie la castelul Foisor! Au!

    Nutrirea comisiei de revizuire a Constitutiei!Au!

    Mai domnu’boc, alea sunt facute din banutii mei?Da?!

    Au,Au,Au!:)

    Sfat: Apucati-va-ti de treaba mai domnu’boc!Faceti legi cum se cuvine ca nu-mi convine sa platesc fie si numai hartia pe care scrieti aberatiile astea de pana acum!

    Platitor, dar cicalitor, Maxi!:)

  2. 2 aviaxis ianuarie 15, 2009 la 3:25 pm

    Aderarea la Euro in sine nu inseamna nimic. Indeplinirea criteriilor de aderare da. Dar pentru asta avem nevoie de alti politicieni… sau de alti votanti, nu stiu!

  3. 3 viorica buda ianuarie 15, 2009 la 3:29 pm

    D-l Nastase,nu va suparati pe mine,dar d-voastra nu stiti sa vorbiti pentru 70% dintre cei care voteaza in tara asta . Ca sa ajungeti presedinte si sa faceti mai bine pt mai multi , proti si destepti, mai pliativa dupa situatii . IL asculta-i pe BOC acuma ,, si imi vine sa mor cum stie sa faca camanie pt Base. cu ord . militienilor . SA STITI CA TOATA PROSTIMEA SE BUCURA , CA LE DA IN GURA LA ACESTEA ,iar d-voastra le luati apararea ,asa se vede din tara.(mai bine ierati plecat si nu facea-ti nici o declaratie) dar a-ti scris si pe blog ;-sa vazut iritarea……

  4. 4 Spiridus ianuarie 15, 2009 la 4:23 pm

    Nivelul atins de leu in raport cu euro este un indicator extrem de important al evolutiilor economice din Romania (cel putin prin comparatie cu statele europene). Care credeti ca este motivul pentru care guvernantii nostri ignora acest aspect? Ne ofera atatea teme de dezbatere, dar evolutia REALA a economie, nu. Cred ca tema este mai mult decat urgenta. Mai ales pentru un partid aflat la guvernare.

  5. 5 STEFAN ianuarie 15, 2009 la 4:32 pm

    adriane , esti jurist, nu interpreta dreptul dupa interesul tau, cum ai facut cu nu stiu ce lege a partidelor…bla bla…cum ca partidele si-ar desemna majoritatea si ar impune presedintelui primul min…asta nu a tinut !
    acum curtea constitutionala a declarat ca neconstitutionala oug de cumul salariu si pensie, ok pana aici ! dar atentie, abc-ul dreptului, care se invata in anul 1 de facultate, spune ca nimeni nu poate judeca in propria cauza…ori decizia ccr a fost luata in unanimitate in conditiile in care majoritatea erau in incompatibilitate, pt ca ei deja cumuleaza salariul cu pensia ! SA TE VAD ACUM !

  6. 6 bursazvonurilorpolitice ianuarie 15, 2009 la 4:46 pm

    Ce ziceti de Ioan Rus, din nou la Interne!?

  7. 7 Neagu G. ianuarie 15, 2009 la 4:54 pm

    Domnule A.Nastase, suntem cu totii de acord ca economia romaneasca se afla in cadere libera, inca de prin 2006, fiind un efect al politicii fiscale favorizanta pentru cei bogati si cu venituri mari, precum si consumarii cresterii economice pentru a nu realiza nimic. Eu cred ca dl.Tariceanu ar putea fi judecat pentru distrugerea economiei nationale, in locul lui N.Ceausescu. Acum, cand criza bantuie prin buzunarele romanilor de rand,cu ce se ocupa guvernul ? PSD-ul se ocupa de numiri in functii, iar premierul se lupta cu pensionarii, impotriva lor, sprijiniti tacit sau direct (M.Sarbu) de ministrii PSD! De criza se tace, se tace, se tace. O aud acum pe dna. Andronescu pledand pentru conventii civile, dovedind o totala necunoastere a legii. Imi vine sa rad si sa plang, in acelas timp,pentru aceasta incopetenta a ministrilor PSD. Conventiile civile au un regim f.strict si restrictiv. Cum sa-si faca persoana fizica autorizata dl. Radu Beligan? E rusinos. Dna. Andronescu admitea ca ordonanta este perfectibila, dar de ce ministrii nostri au girat cu complicitate la un act normativ care s-a dovedit o lovitura impotriva electoratului de stanga. Traim in aceste zile un adevarat cosmar: suntem intr-o veritabila dictatura proletara. Domnule A.Nastase, indemnati partidul sa iasa de la guvernare inainte de a ajunge la nivelul taranistilor. O aud pe dna. ministru si ma crucesc, vazand sustinerea ideilor din ordonanta, in ciuda tuturor evidentelor si a protestelor JUSTIFICATE. Deduc, inca o data, ca PSD-ul a cedat enorm in fata lui TB si a partidului prezidential. Va informez, domnule A.N. ca in randul oamenilor nemultumirea oamenilor atat datorita acestei aliante contra naturii, prin tradarea electoratului care a votat impotriva lui TB, cat si a acestei ticaloase ordonante.

  8. 8 Maximmouse ianuarie 15, 2009 la 6:42 pm

    @Stefan!

    In care incompatibilitate se afla CC? Cu ce lege? OUG ala era o lege mai?Daca ar fi fost sa fie lege , nu era acuma la lada de gunoi, este?

    Maxi!:)

  9. 9 ALEX G ianuarie 15, 2009 la 7:17 pm

    Domnule prim -ministru si viitor presedinte al Romaniei,cred ca aveti dreptate atunci cand afirmati ca decizia de a trece la euro in 2014 a fost luata.Dar cred ca asa cum ati scris si dvs.acum nu suntem pregatiti din puct de vedere economic.Acest deziderat ar fi excelent pentru tara si sper sa il realizati ca presedinte .Excelente interventiile de la Realitatea si Antena 3 pe teme politice.Asa va vreau hotarat,ferm si sintetic…Felicitari pentru prestatii!!!

  10. 10 Daciana Sarbu ianuarie 15, 2009 la 7:26 pm

    Domnule Prim Ministru, asteptam un raspuns si un vot din partea Dumneavoastra :
    http://www.petitieonline.ro/petitie/sustinerea_lui_raducanu_la_sefia_psd_timis-p61002034.html

  11. 11 instalatorul ianuarie 15, 2009 la 8:50 pm

    Persoanele care vor vizita blogul dlui Badin vor avea surpriza sa il vada pe dl Boc fotografiat in uniforma trupelor de …securitate! Toti de-ai lor, ce dracu’!

  12. 12 Confuzius ianuarie 15, 2009 la 8:59 pm

    Bai lamuriti-ma si pe mine cu cateva lucruri:

    Première) – Asta e blogul lui Boc? Ca vad ca tot i se adreseaza unii. D-le Prim Ministru in sus, d-le PM in jos. Boc asta chiar n-are si el bani de un blog si de-o echipa EB?

    Deuxième) – Cine e George Serban care posteaza aici? E cel care a scris Proclamatia de la Timisoara sau e vreun piroman omonim si amator?

    Troisième) – Ce mai face nenea Nicu Vacaroiu? Mare pisicher!

  13. 13 Bogdan ianuarie 15, 2009 la 11:23 pm

    Dl. Nastase, adoptarea EUR dpvd economic reduce din flexibilitatea de reactie a Romaniei (BNR, Min de Finante) dar, pe de alta parte, mareste stabilitatea perceputa de antreprenori, fie ei locali sau straini, ceea probabil ca in cazul nostru, al Romaniei Dimbovitene, va fi benefic in balanta. Adoptarea EUR este insa facuta pe criterii economice, care nu se pot indeplini daca dpvd politic tara nu e stabila, stiti cum se zice, pestele de la cap se-mpute. Iar ce se intimpla acolo sus……………….
    Sa iei initiativa de a merge spre adoptarea EUR este ca sa folosesc o metafora fotbalistica, faza ofensiva, dar care, in contextul in care defensiva e praf (institutii ale statului cu obiective si performante neclare, administratie prezidentiala cu derapaje dictatoriale si de clan, guvern nefunctional), nu va fi suficienta, practic vom primi atitea goluri incit va fi imposibil sa avansam.
    Singura solutie pe care o vad este o coalitie a elitelor care sa-si stabileasca un tel comun, fara sa le fie frica de merge chiar si la inchisoare in acest scop, pentru ca in contextul actual, Basescu ii va ingropa pe toti ce vor sta impotriva lui. Nu suntem departe de un Verdun, Marasti, Marasesti sau Tirgu Jiu, absolut necesare daca nu dorim sa privim inerti la decaderea tarii intr-o neo-bielorusie.

  14. 14 adi ianuarie 15, 2009 la 11:43 pm

    Cum poate deveni puternica economia Romaniei ?

  15. 15 instalatorul ianuarie 15, 2009 la 11:49 pm

    Puteam sa fi avut si noi ca moneda euro, daca doream neaparat, in cei 20 de ani de dupa 1989. Dar nu toti au dorit, s-au cistigat prea multi bani din manevrarea cursului valutar, din devalorizare, schimb valutar, tipariri, transporturi si distrugeri de bani…

  16. 16 ALBERTO RODRIGUEZ ianuarie 16, 2009 la 2:18 am

    dl ADRIAN NASTASE CA SA INCEPE ACEST COMENTARIUL SI SA DEMONSTREZ CA ESTE PE TEMA POSTAT
    permiteti-ma sa va citez “Romania este, din pacate, departe de a indeplini aceste criterii. Pentru a le atinge sunt multe lucruri de facut,”
    DA AVETI DREPTATE INSA ROMANIA
    arata precum un bolnav care a suferit un atac de cord trebuie operat de urgenta insa se afla deja de momente bune pe masa de operatia ,insa cei doi chirurgi ,stau se uita la el il vad suferand insa find ocupati cu totul altceva si cu dispute de tot fel pe ce partea trebuie bagat bisturi pe cine sa invita fiecare sa particpa la operatie ,in timpul ce oameni din jurul lor se cauta prin manuale cam ce trebuie sa faca

    SE STIE CA INTRO ASTFEL DE SITUATIE NU SE PIERDE TIMP

    Se face imediat o radiografia a principale surse de venituri a unei tari si apoi se cauta acele masuri ce poate face in asa fel incit sa atenueze o cadere brusca sau sa mentine sau chiar sa le creasca

    SURSE DE VENITURI EXTERNE A ROMANIEI SI MODALITATE DE A CRESTE ACESTORA

    principale surse de venituri externe a Romaniei sunt:

    1)Banii care provin din turism
    2)investitii directe.
    3)Bani de la uniunea europeana.
    4)Banii trimisi de catre Romani care lucreaza in strainatate
    5)impromuturi externe

    CE TREBUIE SA FACA GUVERNUL IN ASA FEL INCIT CEL PUTIN DINTRE 3-DIN CELE 5 SURSE
    sa aduca citi mai multi bani intrun timp cit mai scurt si fara conditie impuse Romaniei si care sa fie greu de suportat in acest moment?Daca ne uitam putin atent putem observa ca din toate surse prezentate doar cel legat de bani de la Romani care lucreaza in strainatate poate fi util Romaniei si intrun timp foarte scurt

    SI ATUNCI CE AR TREBUIE FACUT IN ASA FEL INCIT ACESTI BANI SA INCEAPA SA SOSEASCA IN SUMELE CIT MAI MARI CHIAR DE MAINE ?
    Raspuns intrun alt material pana atunci daca doriti puteti citi intregul material pe http://www.rodrigo.ro pozitia b) de pe stanga pagina

  17. 17 sorin gyorgyfalvi ianuarie 16, 2009 la 3:00 am

    Domnule Adrian Nastase,

    Ma bucur ca in aceste zile in care mai toata lumea e preocupata cu jocurile politice, cineva se mai gindeste si la economie !

    Marea majoritatea a populatiei, pe de-o parte clasa politica, pe de alta parte cetatenii care au devenit brusc atenti la clasa politica, are preocupari revolutionare. In timp ce toti cei implicati in acest joc se infrunta activ pe teme acumulate sau ramase nerezolvate in ultimii 19 ani, eu ma gindesc ca se pierde din vedere exact aspectul cel mai important: ECONOMIA.
    Dupa demolarea comunismului din anii 90-93, unii au devenit procopstiti, altii au devenit frustrati. Anii care au urmat au stat sub semnul justitiarismului, cind unii incercau pe toate planurile sa vada singele razbunarii tisnind intr-un oarecare fel. De la Revolutie pina in 1999 nimeni nu a reusit sa-si puna amprenta benefica asupra economiei. Ne-am trezit numai in momentul in care stateam pe marginea prapastiei cu vintul in spate. Am avut in acel moment senzatia unei coeziuni nationale pentru salvarea economiei. Recunosc ca in 2000 am redevenit sceptic atunci cind ati devenit prim-ministru. Din motive reale cred eu, care tin mai mult de birocratie. M-am bucurat insa cind am vazut ca promovati stabilitatea legislativa pentru mediul de afaceri, pentru atragerea investitiilor straine pe baza acestei stabilitati. Tactica perfect functionala dupa parerea mea, care a culminat prin Codul Fiscal din 2003. Desi existau si exista si in prezent multe controverse legislative care implica si domeniul fiscal, consider ca acel Cod Fiscal a pus bazele unei mari increderi in stabilitatea economica, fapt care s-a reflectat in toate rezultatele economice din ultimii 6 ani. Cota unica impusa de guvernul Tariceanu a fost numai o caramida pusa pe o constructie existenta, dar care a reusit sa aduca la suprafata mare parte din economia subterana. NU TOATA! Cu riscul sa va supar, pot sa va spun ca neaplicarea tva-ului in constructii este CONCURENTA NELOAIALA! Mi-i se pare total ridicol cineva care afirma sus si tare in media ca prefera sa comercializeze 1603 locuine detinute pe persoana fizica, deoarece avind posibilitatea sa le vinda fara tva face un serviciu populatiei sarace. Cota unica pentru impozitul pe venit i-i se aplica si lui, dar nu mai are impozit pe dividende si in afara de asta are posibilitatea sa achizitioneze materiale de constructie la negru. Mai mult decit atit nu se substituie controlului statului, nu are nevoie de contabilitate si nici de birocratie. Nici nu il intereseaza ce legi mai apar in domeniul economic. Plateste impozit la stat atit cit considera el ca trebuie, deoarece valoarea produsului lui nu este calculata, ci EVALUATA. Stiu foarte bine cum merg lucrurile in acest domeniu si as putea profita de asta, dar nu vreau. Vreau sa fie toti la fel ca mine, ca intr-un final omul sa fie cointeresat sa PRODUCA ceva, orice. O mare parte din economia ramasa subterana are afaceri in acest domeniu. Si atunci cum as putea concura eu cu el? Consider ca trebuie sa ne decidem odata ce vrem. Smecherie, sau concurenta ?! Interese marunte pentru smecheri si cotizanti, sau interese majore pentru economie ?! In cine sa credem ? In dl. Pogea care a facut mare firma Marmosim si care e Ministrul de Finante, in dl.Ionut Popescu care si-a pierdut “agoniseala” la bursa, iar acum se plinge de greaua mostenire Tariceanu si care era cit pe ce sa redevina Ministru de Finante; el care isi chemase secretara sa-i dicteze legi cind era ministru, in dl.Bodu care daca ar fi avut mai multa putere ar fi colectat taxele precum dijmarii din trecut … saaaau intr-un sistem legislativ coerent, neinterpretabil, bazat pe DREPTURI si obligatii aplicabile tuturor ? Am subliniat DREPTURI, deoarece ele nu mai exista demult. Probabil din 1864, de cind e in vigoare Codul Comercial al Romaniei. Exista numai infiltrari printre tufisurile legislative. Deci, desi consider ca incepind cu 1999 s-au facut pasi importanti pentru eliminarea mafiei subterane, a economiei gri … de fapt, prin incoerenta legislativa existenta azi nu s-a realizat decit alunecarea in cealalta extrema, si anume MAFIA STATULUI. Ce inteleg eu prin asta? Simplu! Mafia bugetarilor, a functionarilor publici, a justitiei, a parlamentarilor, etc… Ce fac ei? Nimic altceva decit sa se foloseasca de aceasta deruta legislativa pentru interelele proprii. Aici as putea exemplifica vreo 2 zile, de la functionarul care nu iti preia declaratia fiscala pe motiv ca nu a fost facuta cu softul propriu, desi softul national publicat pe site e altul…, pina la profesorul care promoveaza numai pe baza ideilor proprii din cauza ca nu exista o programa scolara unica si solida pe tara…. samd. Interpretabilitatea legii produce economiei o paguba mult mai mare decit orice criza economica mondiala. Consider ca mai presus de orice politica, fie ea liberala, comunista, socialista sau democrata este politica dreptatii. Democratia nu inseamna si DREPTATE. Descentralizarea nu inseamna eficienta. Exemplul cel mai concludent este insasi Uniunea Europeana la care am aderat. Puterea ei consta in organizare, iar asta inseamna centralizare si eficientizare. Daca descentralizarea ar fi fost si eficienta, atunci UE in loc sa uneasca state, le-ar fi dezbinat. Nu sunt statistician, dar sunt convins ca Romania are unul dintre cele mai mari procente de bugetari. Asta e un capitol de studiu pe 20 de ani. Nu am pretentia ca in Romania sa putem vedea in timpul vietii noastre performante ca in Germania, dar am dorinta de a vedea ca s-au pus macar bazele unui inceput.

  18. 18 MIHAI MANU ianuarie 16, 2009 la 3:16 am

    De cand exista Romania moderna, ea a fost condusa din afara granitelor. Zgomotul politic, sau lipsa lui, a fost doar apa de ploaie. Sa ne aducem aminte de anii 1920 – 30 ( Franta & Anglia), 1935 – 44 (Germania), 1944 – 89 (URSS)….
    Si uite asa a venit Marea Revolutie din Decembrie. Doar un copil mai poate crede ca tot ce a urmat la conducerea tarii a fost intamplator, sau legat de vointa poporului. Tara a fost condusa in continuare din afara (la inceput Moscova, apoi, din ce in ce mai puternic, Washington-ul si Bruxelless ). Vezi intrarea in NATO si EU. Pentru mine cel putin, imi este foarte clar ca sunt doua poluri de putere care se lupta pentru conducerea tarii noastre. Desigur, amandoua din afara, asa cum a tot fost in ultimii 200 de ani. Moscova, pe de-o parte … Washington-ul cu Bruxelless-ul pe de alta parte. Omul Moscovei este Patriciu ( vezi sub cine si cum si-a facut averea, cui si-a vandut compania, etc.). Patriciu conduce din umbra, prin oamenii pe care-i finanteaza: Tariceanu/Olteanu de la PDL, si Iliescu/Nastase/Hrebenciuc de la PSD. Iliescu … prin trecutul lui pro-sovietic, restul, simplu, cumparati. Celalat pol, Washington/ Bruxelless conduce prin Basescu (care are 90 % support de la EU/US in mai tot ce face ( nu si ce zice), si Geoana (care a fost 4 ani + ambasador la Washington ). Din pozitia in care a fost, Geoana, ca si antecedentii ambasadori, a fost usor atras de CIA. Singurul lucru pe care-l au in comun Basescu si Geoana, este SEFUL ! In rest nu dau doi bani unul pe altul … se urasc sincer si din tot sulfetul.
    Cei care vorbesc de PSD ca un partid monolit, ori sunt orbi, ori, mai grav, sunt analisti politici damboviteni ( adica oameni cumparati de diferite grupari politice, magnati media, etc. ..). Sa ne aducem aminte cum, in seara in care s-au terminat alegerile, Geoana a refuzat sa semneze intelegerea cu Tariceanu, Olteanu si Nastase .. in ultima secunda, dand astfel peste cap planurile lui Patriciu, respectiv, ale Moscovei. Guvernul actual a fost facut in afara granitelor, nu si la nivel de ministrii, si clar, in timp, va duce la ruperea PSD-ului asa cum il stim azi. Iliescu este terminat. Pacat ca nu a stiut unde sa se opreasca. Nastase, este un politician care nu vrea sa inteleaga ca nu mai are nici-o sansa. Si cand zic sanse, nu ma refer la cei din Mizil (penibila faza), ci in afara granitelor.
    Desigur ca la suprafata vor mai fi certuri Geoana – Boc/Basescu. Dar niciodata nu vor duce la desfintarea asa numitei “ALIANTE”. PDL-ul nu s-a aliat cu PSD-ul Moscovei, ci cu cel al EU/US. Dati inapoi ceasul, acum, dupa ce a-ti citit ce am scris, si veti vedea ce perfect se potrivesc toate cele intamplate. Mai mult … toate cele ce vor urma.
    Povestea cu Basescu dictator este .. o poveste de adormit Mitzura ( Arghezii) .. Cum poate cineva sa-si inchipuie ca Europa Unita va accepta asa ceva ? .. Romania nu mai are nimic in comun cu anii comunismului (cand Rusia dicta), sau cei a lui Carol-II. Tara este complect, din punct de vedere economic, in mana EU/US … si dupa cum a-ti vazut, si a Moscovei ( energetic).
    Desigur ca media va continua sa-l desfinteze pe Basescu /Boc … atata timp cat fie jurnalistii vor continua sa fie orbii, sau cat timp vor primi zambind banutii de la Vantu/Voiculescu/Patriciu. Sa fie clar, nici Basescu nu-i inger, are problemele lui ( mai ales slabiciunile pentru femei frumoase, fica lui mica, etc..), si da, este un om cu care nu-i usor sa lucrezi (vezi numarul mare de consilieri care l-au parasit, multi pe buna dreptate. Omul asta nu este nici de departe perfect.
    Asa dar … LUME … aveti a alege nu dintre pionii care fac zgomot pe esalonul politicii romanesti, le televizoare, ziare, bloguri si parlament, ci intre Moscova sau EU/US. Alegerea este a dumneavoastra.

  19. 19 Rabbi Schtrudell ianuarie 16, 2009 la 5:35 am

    Da, buna mentionarea Angliei, mai ales ca socialistii relaxati din fruntea guvernului nu stiu cat vor trecerea la euro insa au facut o propunere ca Bank of Englad sa tipareasca bani fara a mai fi obligata legal sa declare treaba asta. Asa ca au dat un Banking Bill de scoatere in decor au unei legi vechi de 165 de ani. Daca trece, o sa fie o devalorizare a sterlinei si o alta mare “bucurie” pe piete.

  20. 20 Catalina ianuarie 16, 2009 la 9:13 am

    buna ziua domnule presedinte
    felicit BPN al PSD pentru decizia luata impotriva asa-zis domnului gabriel oprea… insa nu trebuie sa ramana singulara, datorita faptului ca astfel de vulpi sunt destul de multe in PSD!!! vorbesc de 2 judete: cluj si timis. marii strategi dancu si rus au dus clujul la 20 % psd, iar in timis marele strateg pdl ilie sarbu a dus psd la 25 % psd… din pacate cei care au fost adevarati psdisti (prin fapte si lupta politica) au fost inlaturati unul cate unul, locul lor fiind luat de oamenii de incredere, adica cei pro pdl!!!

  21. 21 cristian ianuarie 16, 2009 la 9:46 am

    De ce abordati tema? Nu e deloc fierbinte. Decat din perspectiva ratei de schimb. Leul se comporta pornografic:) Altminteri, pentru adoptarea euro, si masurile si discutiile sunt prea tehnice pentru un blog:).

  22. 22 Carol ianuarie 16, 2009 la 12:30 pm

    PSD ne-a obisnuit deja. Cand este in opozitie sprijina guvernul iar cand este la guvernare face opozitie.
    Un partid tot mai lipsit de forma, continut si fond. De caracter, n-are rost sa mai amintim.

  23. 23 Maximmouse ianuarie 16, 2009 la 12:59 pm

    @MIHAI MANU!

    Postarea ta face parte din ciclul: stati linistiti la locurile voastre! Asa-i?

    It does not work! Schimbati teoriile va rog!:)

    Maxi!:)

  24. 24 Maximmouse ianuarie 16, 2009 la 1:02 pm

    @Instalatorul!

    Mi-ai luat vorba din gura, ca sa zic asa!:)

    Maxi!:)

  25. 25 C.M. ianuarie 16, 2009 la 1:13 pm

    Domnule Nastase,

    sunteti unul din liderii unui partid social democrat, la guvernare, care acum propune pensionarea fortata a unor oameni. Asta in contextul in care Romania este una din tarile UE cu ceai mai mica rata de participare la piata muncii si in care la nivel European tendinta este de majorare a virstei de pensionare si de sustinere a raminerii in viata activa dincolo de aceasta varsta.

    Permiteti-mi sa nu va inteleg.

  26. 26 Dinu Florian ianuarie 16, 2009 la 1:13 pm

    Sunt de acord cu importanta si actualitatea problematicii economice dar prioritatea pentru partidul din care faceti parte va rog sa tmi permiteti sa va sugerez ca este politica , de identitate politica , de disciplina de partid , de loialitate doctrinara nu loialitate fata de stapan si de compromis calculat si asumat.Bateti fierul cat e cald ! Nu o mai lungiti atata cu convocarea congresului partidului si faceti pana nu va fi prea tarziu “despartirea apelor” in partid . Nu faceti jocul presedintelui Basescu! Nu realizati ca sunteti folositi impotriva electoratului de stanga ?Va convine cum se lamenteaza jalnicul Marean Sarbu ca nu poate pune in aplicare legile aprobate de parlament si apara o ordonanta chioara nascuta din florile Cotrocenilor? Identificati si inlaturati din partid toate cozile de topor gen Oprea inainte de a fi prea tarziu! Presedintele-primministru Basescu va v-a folosi in perioada cea mai grea a recesiunii economice si va v-a abandona cand va avea toti sacii in caruta , cand va reusi sa racoleze suficienti parlamentari care sa-i permita sa guverneze fara PSD-PC. Atunci va fi prea tarziu pentru ca va incepe caderea libera.

  27. 27 instalatorul ianuarie 16, 2009 la 2:39 pm

    Maxi: pe cuvint ca nu am vrut!
    Toti. Stiri telefonice din Germania: criza loveste tare si, cel mai suparator, cresc preturile la alimente si haine (in special), la unele 5-10 %, la altele 5-10% lunar (au strins si ei cresteri de 50% in mai putin de 6 luni). Se pare ca un aspect pe care il consideram pur romanesc este de fapt international: producatorii si comerciantii incearca tinerea constanta a cifrei de afaceri pe volum de vinzari in scadere. Ca sa stim la ce sa ne asteptam si pe aici, mai ales daca ne vom preocupa de altele.

  28. 28 i.nicolae ianuarie 16, 2009 la 3:31 pm

    Daca tot importam cam tot,dece n-am importa un presedinte;politicieni;parlamentari;ministri;politisti;vamesi;garda financiara;judecatori;administratie publica etc.si asta numai din tarile nordice(Norvegia;Suedia} unde corectitudinea este pe primul loc nu ca la noi.Daca nu,cred ca trebuie sa mai asteptam 100 de ani sa fim demni de zona Euro.Am glumit desigur,dar pana nu ne schimbam noi toti ,in tara asta nu va fi bine.Sa auzim de bine.

  29. 29 JR. ianuarie 16, 2009 la 3:51 pm

    D-le Preşedinte A. Năstase,
    Vedeţi câţi specialişti în economie dau lecţii pe blogul dvs?? Majoritatea sânt membrii PD-L aripa dură a lui T. Băsescu. Vreţi să scoate-ţi ţara la mezat?! Orientaţi-vă după sfaturile lui NEAGU G. Miniştrii Pdl pot pleca oricând de la guvernare, dar nu cei ai PSD-ului cum sugerează unii care postează tembelisme pe blogul alt-cuiva. LEUL românesc este vechi şi de demult, mai nobil decât “găselniţa” asta de EURO. Dacă în prezent Leul este jigărit, se datoreză guvernelor PNŢ,PNL şi Alianţei DA care i-au tăiat când din moţ, când din coadă şi acum nu-l mai recunoaştem.
    D-le Adrian Năstase, puneţi cu curaj mâna pe ţară, arătaţi PSD-ului calea de urmat şi scoateţi ţara din nisipuri mişcătoare. Convocaţi Congresul PSD şi terminaţi cu Geoană care spunea la Cotroceni că este deacord cu părerea lui băsescu să suprime din Parlament tocmai CAMERA la care dl. Geoană este preşedinte. Atenţie!! PsD-ul este derutat, dezorientat; Filialele ar putea greşi în teritoriu fără un control riguros chiar şi atunci când este vorba de Neamţ şi Suceava! Mult succes!

    P.S. @ Neagu G.
    “Câinele moare de drum lung şi PROSTUL de grija altuia!”

  30. 30 dragos ianuarie 16, 2009 la 4:18 pm

    Stie cineva ce partid/alianta guverneaza patria noastra ?

  31. 31 Draghi Puterity ianuarie 16, 2009 la 6:00 pm

    @Confuzius

    Boc nu e prim-ministru. El e doar purtatorul de cuvant al primului ministru. Chiar nu stiai? ;)

  32. 32 Draghi Puterity ianuarie 16, 2009 la 6:33 pm

    @Instalatorul

    Eu traiesc in Germania. Subiectiv vorbind, nu pot sa confirm cele aflate de tine telefonic. Daca e sa observ un trend, tot subiectiv, e cel de scadere a calitatzii produselor alimentare si de vestimentatie. Dar acceasta poveste tine de multi ani. Ultimele stiri vorbesc de o rata a inflaziei de 2.5% fatza de aceeasi luna a lui 2008, care e considerata mare.

  33. 33 Nelu ianuarie 16, 2009 la 7:44 pm

    Domnule Presedinte, va rog sa actionati pentru ca membii PSD sa nu mai vorbeasca fara rost pe posturile de televiziune.
    Sunt membrii PSD care nu se pricep dar vorbesc fara rost, pe la toate televiziunile si chiar isi manifesta acordul cu ce propune presedintele. Exemple: dul. Geoana care la orice interventie isi manifesta acordul si admiratia fata de ce spune presedintele “zeus” si Lia Olguta “karatista” care pana acum ceva timp se manifesta critic fata de “zeus” iar acum ataca categoriile de militanti PSD.
    Partidul sa isi precizese clar pozitia si doctrina ce trebuie urmate.
    Masurile lute pana acum asupra tradatorilor Oprea, Netoiu sa nu se opreasca, partidul trebuie curatat de oportunisti care nu cred in doctrina PSD.

  34. 34 Vali Stanciu ianuarie 16, 2009 la 8:54 pm

    Dle Prim- Ministru,
    IESITI URGENT DE LA GUVERNARE!
    SE PARE CA SUTETI SINGURA VOCE RATIONALA!
    NU FITI COMPLICE LA DECADERA PSDULUI CARE VA AVEA LOC
    LA UN MOMENTDAT TOCMAI CA SUNTETI LA GUVERNARE ASTAZI.
    NU POT SA CRED CA NU SE VEDE CE URMARESTE BASESCU

    Cu stima,
    Vali Stanciu

  35. 35 ANDREI STEFAN ianuarie 16, 2009 la 9:11 pm

    Domnule Nastase,
    astept momentul in care veti fi presedintele tarii pentru ca sunteti un om cu o viziune f buna si cu o prestanta pe care rar am intalnit-o la un om politic din Romania!

  36. 36 ALM ianuarie 16, 2009 la 9:18 pm

    @ instalatorul

    Stimate domn, trupele de securitate erau omologul jandarmilor de astazi! Acolo nu ajungeai printr-o optiune ci prin jocul sortii, cand se eliberau ordinele de incorporare. In plus, nu cred ca dl Boc a facut armata prin anii 48-50, ca sa existe suspiciuni ca ar fi haituit luptatorii din munti.

    In rest, dupa parerea mea, chiar daca dl Boc ar fi optat pentru o cariera in Securitate, afara de faptul ca pica testul antropometric, pica si testele psihologice. Daca nu-l aduna Basescu de pe drumuri, probabil ca ar fi avut probleme cu meseria pe care a ales-o. Chiar si ca avocat trebuie sa ai si sa-ti sustii propriile pareri …

    Altfel, ultimii ani m-au lamurit ce a vrut sa spuna cel mai iubit fiu al poporului, intr-unul din magnificele-i discursuri, cu nemuritoarea fraza “dati-mi cat mai multi Boci …”

  37. 37 instalatorul ianuarie 16, 2009 la 10:04 pm

    Draghi: Sa fi cum ziceti dumneavoastra, eu nu ma opun binelui.

  38. 38 aglaiarosu ianuarie 16, 2009 la 10:35 pm

    Demisia din PSD

    Pai demisionez si eu !… NU MAI ACCEPT sa stau intr-un acelasi partid cu cozile de topor ale fasci$$tului BaSECU !

    ORI isi mentine PSD-ul doctrina de stanga, ori daca este sa fim FOLOSITI si INREGIMENTATI partidului UNIC-prezidential (cu tenta fa$$cistoida !), atunci mai bine plecam !

    Daca Dl. Pres. Iliescu binevoieste sa intemeieze Polul de Stanga, bine, i ne vom alatura, daca nu vom continua lupta de rezistenta !

    VIVE LA RESISTENCE !!!!

  39. 39 Costin Tanasescu ianuarie 16, 2009 la 10:38 pm

    CA FOARTE VECHI MILITANT P.S.D. MA INGRIJOREAZA ASCENSIUNEA EXTRAORDINARA A LUI VANGHELIE ! AM VAZUT O CASETA VIDEO CU EL DE ACUM VREO 7-8 ANI! ERA UN PITIFELNIC ! OARE ACEST PARTID , NU SE COMPROMITE PREA MULT CU ASEMENEA ,,LIDERI” !?
    SI BUZAUL ESTE IN PRAG DE SCINDARE! SI AM INTELES CA MAI SUNT CATEVA FILIARE P.S.D. DIN TARA! OARE CE SE VA INTAMPLA DOMNULE NASTASE? TARE MI-E FRICA DE VREO APOCALIPSA!

  40. 40 Aya ianuarie 16, 2009 la 10:41 pm

    @

    ALL

    SA NE FACEM CA NU OBSERVAM (!?):
    ATACUL FOSTEI SECURITATI IMPOTRIVA ARMATEI SI VIZATA DESTRUCTURARE A SCENEI POLITICE

    1. Boc “da” o Ordonanta care provoaca scandal la nivel de tara (cea legata de cumulul venituri- pensii). Se “scapa”, insa, informatia ca erau vizati doar generalii care cumulau pensiile cu salariul, in ideea de a le forta mana sa paraseasca zonele administratiei.

    2. In urma unor (dez)informatii (voi fi iertata pentru licenta!) lansate pe sensibilul teren al numirii cuiva intr-un post-cheie din MAI fara a consulta conducerea PSD (aceasta fiind greseala formala), (ex)ministrului (generalului) Gabriel Oprea i se retrage sprijinul politic.

    3. Generalul (Armata) Gabriel Oprea demisioneaza, initial doar de la conducerea ministerului, apoi de la conducerea PSD Ilfov, apoi se retrage din PSD;

    3. Generalul Anghel Iordanescu (Armata) se retrage din PSD.

    4. Primarul de Voluntari (militar de cariera) Florentin Pandele s-a retras din PSD.

    5. Virgil Ardelean (general, provenit din zona Armatei!) demisioneaza de la conducerea DGIPI (vineri 16 ianuarie 2009, dupa amiza, Boc ii accepta demisia).

    Doru Giugula (ofiter de Securitate) anunta pe posturile TV ceva CARE REPRODUCE TEHNICILE SECURITATII (inclusiv de intimidare).
    Citez din memorie socanta, incredibila exprimare: ” Vor continua verificarile in randul membrilor de partid sa se vada daca a fost instigat in denigrarea CONDUCERII SUPERIOARE DE PARTID (s.A.) sau daca a actionat singur”.
    Se referea la filiala PSD Ilfov si, aparent, la Gigi Netoiu.
    Este de la sine inteles ca urmeaza ca, pe masura “depistarii” respectivilor, sa se ia masuri de sanctionare.
    Orice comentariu este de prisos!

    PARALEL:

    - Grupul Stolojan et Cie planuieste retragerea din PD-L si refacerea PLD (motivatia pentru urechile tuturor fiind ca gruparea PLD nu a primit posturi interesante, desi au obtinut 6% la europarlamentare);
    -Valeriu Stoica este activ in aceasta directie.

    UN AMANUNT:

    Unii dintre cei VIZIBILI in aceste evenimente (la nivel de PSD dar si de “factiune” PLD, din PD-L) sunt parlamentari.

    LA NIVELUL PARLAMENTULUI, PREVIZIBIL:

    Prin refacerea PLD, unii parlamentari PD-L se vor retrage din acest grup parlamentar (retragandu-se din partid) si vor forma o “grupare” disctincta in Parlament.
    POSIBIL (nu vreau sa apreciez, inca, gradul de probabilitate): parlamentarii PSD care s-au retras din partid se vor “alipi” acelei grupari.

    La nivel de Parlament se REFACE o strategie care a mai fost incercata, initial in 1998 (sub numele de cod “Grupul 100″!!!) in ideea destructurarii parlamentare cu reflex la nivel de intreaga clasa politica!
    (In 1998 miscarea a fost descoperita si anihilata de Adrian Nastase).

    Incercarea a fost reluata in 2005, la inceputul anului (prin miscarile initiate de Cosmin Gusa inca din ianuarie- februarie 2005).

    Politic, ACUM se aplica “schema ApR” (care, in 1997, a operat, in principal, la nivel de PDSR- inclusiv ca declansare a scenariului; ApR urma sa capteze personaje politice din toate partidele; APARENT, initiatorul a fost Melescanu). In 1997 s-a incercat aplicarea “schemei declansatoare”, initial, in PDSR.
    ACUM, se intentioneaza ca “schema” sa opereze, ca declansare, in PD-L, fiind vizate personaje din alte partide (si, bineinteles, parlamentari).
    APARENT, initiatorul este Stolojan.

    REMARCI CONEXE:
    Stolojan si Melescanu au in comun, “coincident”, cateva elemente:
    -amandoi provin din aceeasi zona politica (de stanga, generic, PDSR);
    -amandoi au ajuns, pe cai ocolite, in PNL;
    -amandoi sunt “asociabili” cu aceasi “zona” antedecebrista “instelata” din care face parte si Magureanu (“zona” adversa Armatei).

    PREVIZIBIL:
    Urmeaza ca miscarea de destructurare sa loveasca PNL, via “gruparea ApR” (care a ajuns la liberali impreuna cu Melescanu).
    Devine cat se poate de clar motivul presiunii (prin Ludovic Orban) pentru schimbarea lui Calin Tariceanu de la conducerea PNL.

    La nivelul partidelor (deocamdata, PSD, PD-L si PNL) exista personaje care au ca sarcina formarea tensiunilor interne si dezinformarea unor factori de decizie si de influenta pentru a lua, in urma falselor informatii primite, hotarari cu efect negativ in lant.

    “COINCIDENT”
    Melescanu a fost ministrul Apararii (provenit, ca si Stolojan din zona antedecembrista ostila Armatei; atat Melescanu cat si Stolojan sunt “declansatorii” aceluiasi tip de miscare destructuranta, la nivel de clasa politica; REGIZORII sunt aceiasi- cei doi fiind doar executanti!).

    SESIZABIL:
    In PSD, sarcina formarii tensiunilor ii revine lui Doru Giugula (parte a fostei Securitati- deci o anumita “zona” a serviciilor adverse Armatei!).
    (Ma opresc aici, desi as putea continua).

    Daca la nivelul decizional al “centrului”, PSD vor continua “executii rituale”, luand ca valabile dezinformarile (sursele sunt, indiscutabil, creditate ca fiind de buna credinta!) destructurarea nu va mai putea fi oprita.

    INIATIATORUL ACESTEI MISCARI GENERALE NU ESTE BASESCU!
    Din pacate, toti ochii sunt indreptati catre el, facandu-se greseala (de neingaduit, uneori) de a privi – de data asta, din reflex- in directia de unde vine zgomotul, in mod obisnuit (nu si acum).

    Exista elemente care duc la concluzia ca si Basescu a realizat sau a aflat de existenta acestei miscari (care ii este defavorabila SI lui!!!) devenind constient de faptul ca, din cauza felului lui “zgomotos” de a fi, pana acum, privirile se indreapta (gresit, acum!!) catre el, “regizorii” putand actiona linistiti, caci nimeni nu-i “priveste”.
    Este motivul pentru care (dupa cum bine au remarcat unii comentatori!) Basescu s-a comportat, cateva zile, CUM NU-I STA IN FIRE: tacand.
    (A fost cumva fortat de imprejurari sa “faca zgomot” cu schimbarea Constitutiei- dar, dupa cum se observa, s-a ostenit sa fie cat mai putin zgomotos cu putinta).

    FIE CA SUNT, FIE CA NU SUNT CREZUTA:
    - in aceasta miscare este implicat Emil Boc (care NU indeplineste ordinele lui Basescu, acum; repet, miscarea ii este defavorabila SI lui Basescu); NU este implicat Basescu (poate, doar folosit fara voia lui);
    - sfatuitorul lui Basescu in materie de “interpretare constitutionala” a fost mereu Boc (care, cu buna stiinta, l-a facut sa spuna aberatii pe care, apoi, asumand TOT CU BUNA STIINTA rolul mascariciului, le-a repetat, desi il discreditau profesional; acest lucru arata ca viza era mult mai importanta decat prestigiul sau public; indeplinea un ordin);
    -omul care s-a priceput sa-l “capteze” pe Basescu, deseori speculand slabiciuni ale acestuia, este Boc (astfel, devenit sfatuitorul lui tainic de incredere si “purtator de informatie”- care, de la un moment dat, s-a transformat in dezinformare!);
    -PRIN Boc (ajuns premier prin specularea increderii lui Basescu) s-a declansat operatiunea “atac impotriva Armatei” (prin actiuni sensibile, de natura a irita toti ofiterii)- atitudinea de aparenta sustinere a lui Basescu este atat urmare a dezinformarii cat si a faptului ca, in mod indiscutabil, Boc va fi speculat din nou slabiciuni omenesti ale lui Basescu, printre cei vizati de Ordonanta fiind si indivizi caruia lui Basescu ii repugna);

    PRINCIPALUL ACTOR (subliniez, actor!!!) al vizatei miscari destructurante, pe principiul dominoului, este EMIL BOC.
    Este implicat in aceasta miscare cu buna stiinta (Basescu este folosit ocazional, fara a sti- el ramanad mereu cu “cartoful fierbinte” in mana).

    Este cu atat mai bine ales cu cat, prin modul penibil si servil (tot un rol!) in care s-a comportat pana acum si prin felul in ca arata, creaza impresia de “caraghios” caruia nimeni nu-i da atentie si pe care nimeni nu l-ar crede in stare de ceva important.
    Mai mult, prin crearea FLASEI IMAGINI de individ care nu face nimic fara ordinul lui Basescu, orice actiune mizera a lui Boc (de fapt, facuta PRIN Boc) ii va fi pusa pe seama lui Basescu.

    “Coincident”:
    -Magureanu este un foarte apropiat la Republicii de la Cluj (si prin origini) al carui reprezentant indiscutabil este Boc;
    -Magureanu este regizorului incercarii de destructurare politica prin “Grupul 100″ (1998)- care, pastrand schema, seamana cu ceea ce este previzibil ca va urma, acum; este si regizorul incercarii din 2005;
    -Magureanu este “parte a serviciilor” (care ii inglobeaza pe Stolojan si Melescanu) adverse (dintotdeauna) Armatei;
    -Cei raspunzatori cu formarea tensiunilor sunt de la fosta Securitate (de exemplu, Doru Giugula in PSD)- deci “zona” adversa Armatei;
    -Miscarea de acum (pornita in ideea reactiei in lant) este, initial, indreptata impotriva Armatei (si, aparent, doar impotriva ei).

    Repet ce am mai scris:

    Daca la nivelul decizional al “centrului”, PSD vor continua “executii rituale”, luand ca valabile dezinformarile (sursele sunt, indiscutabil, creditate ca fiind de buna credinta!) destructurarea nu va mai putea fi oprita.
    A bon entendeur, salut!

  41. 41 Aya ianuarie 16, 2009 la 10:50 pm

    @

    Rabbi Schtrudell

    Ai punctat un aspect de importanta capitala (citez):”Bank of Englad sa tipareasca bani fara a mai fi obligata legal sa declare treaba asta. Asa ca au dat un Banking Bill de scoatere in decor au unei legi vechi de 165 de ani. Daca trece, o sa fie o devalorizare a sterlinei si o alta mare “bucurie””

    Englezii, foarte siguri pe ei, nu realizeaza un lucru (sper sa-i ajute norocul si acum si sa nu se intample):
    “cineva” (cu “extensii” la Bruxelles) vrea sa puna bocancul pe grumazul mandrei Anglii.
    Cum? Dand atacul la moneda nationala, cea mai puternica din Europa.

  42. 42 Aya ianuarie 17, 2009 la 12:37 am

    DE RASU’ – PLANSU!

    Cineva (nu merita sa-i scriu nici numele, nici porecla, acum) devenit celebru prin comicul grotesc al limbajului, a lansat stirea ca pentru conducerea doi s’un sfert (DGIPI), PSD l-ar putea propune pe “vestitul” Bogdan Georgescu, fost sef al pietelor (nu mai conteaza unde si cand).

    Nu numai cei de la doi s’un sfert s-au tavalit de ras cand au auzit ca viitorul lor sef ar putea fi un “pietzar”, dar si cei din civilie, care mai inteleg cate ceva.

    Insa, pe de alta parte, politic, este echitabil.
    Sa se faca numai PD-L de “mandra minune”, vorbea ardeleanului, ca a dat un prim ministru ca Boc?
    Nu se poate asa ceva!
    Acum e randul PSD, care are in vedere un tarabagiu-sef in fruntea serviciului secret al MAI.
    Apoi, e randul PD-L sa se joace frumos (pe la SRI, pe la SIE- parca poate sti cineva?) cu vreun gunoier sef.
    Se pregateste PSD, s.a.m.d.
    Rasu’- plansu’, vorba lui Nichita!

  43. 43 Cârcotaşu ianuarie 17, 2009 la 1:41 am

    @ Aya
    Scenariul tău e plauzibil, dar mai sunt şi altele.
    E evident că asistăm la un atac făţiş la structurile siguranţei statului. Mi-e totuşi greu să cred că Băsescu nu vede asta sau că nu se poate opune, fiind atât de aburit de Boc.
    Ce-ai zice să ne gândim că “pupitrul de comandă” a fost lăsat de izbelişte de cei ce-au butonat când l-au adus la putere, iar acum, crezându-se suficient de tare, Băsescu se răzbună? Un fel de “ucenicul vrăjitor”. De altfel, în toate ultimele scandaluri provocte de el, e vizibilă o stare de confuzie, de data aceasta producându-şi sieşi pagube imense. Ordonanţa asta care n-are absolut nici-un sens, autodemascarea prin iniţierea modificării constituţiei, care prin substanţă devoalează obsesiile lui de a stăpâni totul, în reuşita cărora nici el nu poate crede, toate astea cam poartă semnătura Băsescu. Probabil că acum îi lipseşte ceva, posibilitatea de a se da victimă. Nu m-ar mira să-şi însceneze un atentat, orice e posibil. Miza e mare.
    Pe de altă parte, Boc este o lichea şi mai mare, ai dreptate. Dar chiar dacă ar urmări şi ar reuşi să-l sape pe Băsescu, n-ar putea fructifica succesul, fiind imposibil să-l bage cineva în seamă.
    Motivarea ordonanţei e atât de prostească, cum că ar fi vizat cadre militare cu pensii foarte mari şi salarii şi mai mari, încât e greu să precizezi cui îi aparţine, lui Boc sau lui Băsescu. Cum nici-unul din ei nu se remarcă prin inteligenţă, orice este posibil. Altfel, militarii, magistraţii şi aviatorii au legi speciale de funcţionare şi de pensii, iar dacă asta ar fi fost ţinta ordonanţei, acolo ar fi trebuit acţionat. Asta o ştie şi un simplu agent de circulaţie, aşa că totul e abureală şi semănare de confuzie şi vrajbă între categorii sociale. Rămâne să vedem cine va avea de câştigat din toate astea.

  44. 44 Augustin ianuarie 17, 2009 la 2:19 am

    @ Aya
    Mi-am mai „permis”, in vreo 2 rinduri, sa te contrazic si, ca urmare, m-am „bucurat” de un atac plin de invective si total disproportionat. Am devenit, brusc, „isteric” si „dusman al poporului”. Daca as fi bolnav de „scenarita” ar trebui sa ma gindesc ca a fost o incercare de intimidare a unuia care gindeste si, mai ales, SPUNE, altfel decit iti convine tie.
    Ei bine, asa intimidat, iata-ma din nou:
    Scenariul tau „beneficiaza” de citeva puncte slabe
    1)Vorbesti despre atacul fostei securitati impotriva armatei, idee putin credibila atita vreme cit nu furnizezi si un motiv plauzibil, un scop bine determinat. Caci daca ar fi o simpla rafuiala, in virtutea unei rivalitati „istorice”, ar fi mult prea putin ca sa merite chiar o discutie pe acest blog, iar a lega asta de Boc si de celebra ordonanta iarasi e greu, caci ordonanta lovea atit generali din armata, cit si din securitate. Era, asadar, „democratica”, din acest punct de vedere.
    2)Incerci sa bagatelizezi greseala (formala, zici tu) a lui Oprea, ca si cum n-ai sti ca un militar adevarat face, mai degraba, o greseala de fond decit una formala.
    3)Alaturi de generalii Oprea si Ardelean il adaugi pe generalul Iordanescu. Scuza-mi ignoranta, e vorba de ANTRENORUL Anghel Iordanescu? Si daca da, ce relevanta are el aici? Cit despre primarul Pandele, nu ne spui gradul si nici daca provenea din M.Ap.N. Iar vizarea lui Gigi Netoiu nu se incadreaza in scenariu, caci acesta, din cite stiu, a facut parte, daca nu gresesc, din Ministerul de Interne.
    4)(Paralel, zici tu! Adica simultan, dar fara legatura?) Vorbesti despre destructurarea parlamentului, dar furnizezi elementele clare ale unei restructurari, ceea ce e, totusi, altceva! „Aparent, initiatorul este Stolojan”-zici tu. Zau, altul mai credibil, unul pe care se poate conta, n-ai gasit? Ca asta, in minutul 2, te lasa cu – beep – in balta!
    5)Nu e prima data cind incerci sa-l scoti pe Basescu „basma curata”, afirmind, repetat, dar FARA ARGUMENTE, ca o asemenea miscare ii este defavorabila si lui. In fapt, e limpede ca o restructurare (iar nu destructurare) i-ar fi chiar favorabila, pe principiul arhicunoscut „divide et impera” (Nu pledez pentru implicarea lui Basescu in niste scenarii in care nu cred, ci spun doar ca, daca ar fi reale, i-ar fi favorabile.)
    6)Vad ca il scoti in fata pe Boc, ca pe un picomachiavelli care, paradoxal, pe de o parte se face, premeditat (???), de ris, dar, simultan, devine sfatuitorul de taina al lui Basescu. Hai, ca-i tare! Pai cum sa dai sfaturi cuiva cind tocmai te-ai facut de ris?
    Sa fiu profesor de drept constitutional si sa dau o ordonanta vadit neconstitutionala, m-as duce si m-as ascunde in padure!
    Mesajul tau, bazat pe un scenariu cu multe inadvertente si slabiciuni, este clar: „Opriti curatenia in PSD!” Mesaj surprinzator, avind in vedere ca, in ultima vreme, in cadrul PSD, au inceput sa faca valuri personaje care au adus si aduc deservicii clare partidului. Din cite stiu eu, orice om gospodar isi face curat in propria curte! Chiar daca (sau poate, cu atit mai mult cu cit) aceasta curatenie deranjeaza pe unii!

  45. 45 instalatorul ianuarie 17, 2009 la 2:48 am

    Aya, daca ceea ce scrii tu in analiza este adevarat, atunci inseamna ca exista un succesor desemnat pentru presedinte.

  46. 46 sorin gyorgyfalvi ianuarie 17, 2009 la 3:04 am

    @ AYA

    incep cu sfirsitul: nu va grabiti sa cumparati cosciug Marii Britanii…
    Puterea dintr-un anume moment al unei monede nu reprezinta intotdeauna valoarea reala a acesteia. Exista multe politici economice care se pot scoate de la sertar in conditii de criza, si cred Marea Britanie are mai multi asi in mineca decit oricare alta tara de pe glob. A nu se uita ca a fost un mare imperiu, ca a fost cam intotdeauna in prim planul noilor descoperiri, are conectate inca multe paradisuri fiscale si multe afaceri internationale care sunt atribuite altora de fapt isi au sursa in Marea Britanie. Aveti vreo secunda senzatia ca valoarea actuala a dolarului e reala ??? Sa cred ca a avut o valoare scazuta in ultimii 5 ani si deodata cind traim apogeul cutremurului financiar cu epicentrul in America valoarea dolarului devine MAI MARE ??? As indrazni sa fac citeva “profetii”:
    1. Spre finalul crizei, raportul lira / dolar va reveni la valoarea de acum 1 an.
    2. Cel mai mare prejudiciu provocat de aceasta criza il vor suporta Rusia + tarile asiatice, in special China.
    3. La finalul crizei economice 2 poli de putere, nu unul ca acum. Cel de-al doilea pol va reuni puterile tarilor perzante. Asta nu e neaparat un lucru rau, deoarece astfel se vor crea premisele unei noi cresteri economice mondiale. Romania va avea un statut privilegiat deoarece se afla la o distanta egala de fiecare dintre parti.

    referitor la primul comentariu:

    Cred ca faci calculele prea multor scenarii. Poate ca ar trebui sa te apuci sa scrii romane, nuvele, etc… Eu as fi mai pragmatic. Cred ca de fapt marile noastre probleme provin din faptul ca NU AVEM prea multi oameni capabili de strategii, de calcule si alte alea. La noi cam totul se bazeaza pe banii detinuti sau vizati de cineva la un anume moment. Daca am face o analiza sociologica, am vedea ca nu prea exista o categorie de oameni idealisti, sau animati de sentimente patriotice, sau pur si simplu altruisti. NU. La noi nu exista clasa de mijloc. Clasa de jos trebuie sa-si rezolve probleme existentiale, nu mai are nici macar timp sa participe la nici un fel de evenimente sociale, iar clasele superioare sunt sub presiunea de a proteja situatia dobindita. Ciolanul fiind destul de subtire, ceea ce vedem noi la televizor este nimic altceva decit razboiul de gherila pentru dobindirea unei feliute. Timpul fiecarui om fiind limitat, daca e implicat intr-un razboi… normal ca nu mai are timp sa scrie carti despre umanism sau ecologie.
    Tocmai de aceea, unul dintre cei mai puternici oameni politici de dupa revolutie, poate chiar cel mai puternic… a fost dl.Ion Iliescu. Nu v-ati intrebat niciodata de ce a fost asa? SIMPLU: nu pierdea timp cu tactici pentru procopsire. Mai mult decit atit, daca nu ai un target material nu ai nici cum sa fii atacat pe tema asta, in schimb ai puterea de a ataca aproape pe oricine…
    Ceilalti, marea majoritate … sunt obligati sa se mentina in jocul pe care il practica, nu de alta dar cei care au pierdut un joc au deja simturile mai ascutite, iar iuteala de mina si nebagarea de seama pot creea prejudicii…
    Deci? Nu-i asa ca batalia e de fapt una economica? V-ati pus intrebarea de ce oare toate luptele, toate scandalurile au la baza afaceri cu statul?
    Dupa parerea mea e simplu si asta: nu avem inca premisele creeri unui mediu de afaceri concurential in domeniul privat.
    Unii se zbat sa lucreze la stat pe post bun, altii sa ia de la stat un contract bun, altii sa-i conduca si pe unii si pe altii, daaaar cei din care ar trebui sa fie format acest mediul de afaceri stau timorati in banca lor, si se descurca cum pot. Daca ati vrea sa deschideti o placintarie, v-ati da seama ca vreo 3 persoane trebuie sa le angajati ca sa dati rapoarte la stat, sa si daca mai angajati si un placintar si-un ajutor si mai munciti pe-acolo cu familia… rezultatul ar fi urmatorul: din ceea ce produceti platiti angajatii statului “detasati” la firma dvs., platiti angajatii statului alocati pentru inregistrarile aferente firmei dvs., platiti impozite si taxe, platiti eventual chirie, materie prima … si ramineti cu foarte putin din ce produce afacerea. In majoritatea cazurilor o astfel de afacere nu e nici macar profitabila, stresul e maxim, si pina la urma de ce atita stres? Exista locuri de munca, timpul trece, ajungem la pensie… si dupa aia sa se gindeasca statul cum plateste. Ne invirtim in acelasi cerc vicios. Nici macar nu avem nevoie de o strategie nationala pentru trecerea la socialism, pentru ca asta se intimpla oricum.

  47. 47 Sibilla ianuarie 17, 2009 la 3:19 am

    Cerberul Sfinxului, Baciul Leo, ne propune întrebare întrebătoare, ca să-l citez : Şi dacă ?
    http://sfinx777.wordpress.com/2009/01/17/si-daca/
    respecte,
    Sibilla

  48. 48 Neagu G. ianuarie 17, 2009 la 7:45 am

    Citesc cu mult interes postarile de pe acest blog si imi dau seama ca viata politica este de mare interes pentru romani, mai mult decat problemele economice. Constat de asemeni un mare interes fata de problemele PSD, normal cat timp postam pe blogul unui marcant lider PSD. Una peste alta, exista o mare ingrijorare privind situatia si evolutia PSD. Cred ca principala cauza rezida in faptul ca, dupa 2001, partidul a evoluat incet spre centru, aducandu-se in conducerea partidului oameni fara ideologie si usor manevrabili, chiar santajabili.Dupa 2005, asemenea oameni au preluat conducerea, sub lozinca “reformei”. Noii lideri, treptat, treptat au alunecat spre compromisuri tot mai mari si adeseori pe ascuns. Recentul compromis cu Basescu-PDL si aiuritoarea ordonanta a bulversat partidul, punand in discutie unitatea si ideologia lui. Foarte multi isi dau seama ca PSD nu mai poate ramane un conglomerat de lideri,de dreapta, centru si stanga, la un loc cu un electorat de stanga real.Mai bine, decat un partid mare si eclectic, cu optiuni adeseori contradictorii, doua partide, unul socialist democratic si altul de centru de completare cand pe stanga, cand pe dreapta.Sigur e o concluzie personala, rezultand si din numeroasele postari pe acest blog. Ce este acum in politica guvernamentala este o aiureala de dictatura proletara, un stangism demn de inceputurile revolutiei franceze din 1789. Noi , de pe margine dar, CU TOTII LOVITI DE NEBUNIA ASTA, stam cu gura cascata si nu mai intelegem nimic. Oare PSD se afla la guvernare? Cer scuze daca am deranjat.

  49. 49 ALBERTO RODRIGUEZ ianuarie 17, 2009 la 8:28 am

    PENTRU DOAMNA AYA
    Doamana aya avem de a face cu un bolnav( Romania ) care se afla pe masa de operati iar dvs in loc dati buzna in sala de operati si sa urlati la cei doi chirurg care il loc sa baga bisturi acolo unde trebuie ,se ocupa cu totul altceva
    DVS ACUM NE PREZENTATI FEL SI FEL DE SCENARI
    Doamana daca pleca una de acolo pe acolo ,noi cei multi nu ne incalzesc cu nimic ,nu agungem pe nicaeri intrucit ei raman tot in acelasi mocirla ,iar noi si tara cu acelasi probleme
    DOAMANA NU UITATI CA ROMANIA DEJA ESTE LOVITA CRUNTA DE ACEASTA CRIZA ECONOMICA
    Si dvs si eu si proprietarul acest blog ,cu toti mai devremea sau mai tarziu vom fi indirect afectati de ea ,Atunci dece noi bloger care nu suntem legati de commpromisiuri si ne putem exprima liber ,care nu partinem grupurile de interes si ne putem permite sa vorbim deschisi de o “realitate” fara sa tinem cont de felul cum bate “vant” si usor “crescendo” “crescendo” sa i facem pe cei care au responsabilitate sa faca ce trebuie in aceasta tara sa constientizeze de situatia de acum si sa faca ce trebuie ,dece nu ne concentram sa scriem ce trebuie sa vorbim despre ce ar trebuie sa se faca sa intra bani de la principale surse de finantare externe a Romaniei
    VA URMA PANA ATUNCI PUTETI URMARI INTREGUL MATERIAL PE SITE-UL http://WWW.RODRIGO.RO

  50. 50 Aya ianuarie 17, 2009 la 12:12 pm

    @

    Instalatorul

    Da.
    Oricat ti-ar parea de halucinant, de fantasmagoric, numele este Boc!
    Este “pregatit” sa ajunga in al doilea tur de scrutin cu Basescu, mizandu-se pe castigarea alegeriloa (DE CATRE BOC) in urma voturilor anti Basescu.

    Mai departe, iti pot descrie exact sinistra evolutie a lucrurilor.
    Dar, nu cred ca ar fi nevoie (poate, doar unele amanunte sa se schime).
    Ascensiunea lui Hitler ar fi copiata intru totul- si comportamentul.

  51. 51 Aya ianuarie 17, 2009 la 12:21 pm

    @

    Augustin

    Iata cum scenariul are efect!
    S-a mizat tocmai pe logica unor oameni ca tine, carora le va fi imposibil sa creada ca ar putea fi reala asocierea unor lucruri care au fost prezentate, de-a lungul timpului, astfel incat, asociativ, sa conduca la alta concluzie.
    Altfel spus, esti si tu victima dezinformarii (banuiesc ca stii ce inseamna- mult mai mult decat “gresita informare”; daca e nevoie, iti pot detalia).

    Daca nu poti urmari logica(recunosc, incredibila pentru cineva care a creditat ca reale evenimentele aparente) atipica a celor prezentate de mine, acoda-mi, cel putin, sansa de a-mi credita spusele ca pe o ipoteza.
    Te asigur insa ca, din pacate, tot ce spun este real.
    Din pacate!

  52. 52 Aya ianuarie 17, 2009 la 12:29 pm

    @

    sorin gyorgyfalvi

    Nu ma grabesc sa cant prohodul Angliei- imi este prea draga (in pofida unui mic procentaj de sange frantuzesc pe care il am).
    Referirea la lira sterlina era doar un alt argument intr-o istorie pe care o sesizez, de cativa ani, la Londra dar si (desi atenuata) in nordul Angliei.
    Venind din afara “sistemului”, de fiecare data observ usor ceea ce englezilor le scapa: cineva (cum am spus) vrea sa puna bocancul pe grumazul mandrei Anglii.
    De cativa ani observ ceva esential: atacul se da la traditii si la valorile simbolice ale Angliei (ce altceva este, in esenta, lira sterlina?; dincolo de forta monedei, mult mai puternica imi pare a fi valoarea sa simbolica).

  53. 53 Aya ianuarie 17, 2009 la 12:36 pm

    @

    Carcotasu

    Nu doar ca Boc e “bagat in seama”, pentru a te cita, dar e chiar avurt in vedere pentru a-l inlocui pe Basescu (fara stirea sau acceptul acestuia).
    Oricat ti-ar parea de rizibil (pe asta se si mizeaza- pe faptul ca ar parea incredibil totul si pe aparenta derizoriului) asta e adevarul.
    Inceaca sa privesti cele spuse de mine in aceasta cheie, depasindu-ti firesasca aplecare catre aparentza amuzanta a situatiei (comicul grotesc al situatiei) si vei vedea ca totul se leaga cu totul foarte bine.
    E preferabil sa actionam acum, cat se mai poate, decat sa constatam, cand ireparabilul se va fi produs, ca unii dintre noi au avut dreptate.

  54. 54 misterb ianuarie 17, 2009 la 12:49 pm

    Sunt doua curente de opinie: euroizare rapida sau nu. Euroizare rapida are avantajele si dezavantajele sale. Poate multi sunt tentati sa afirme ca acum daca aveam euro nu era aceasta devalorizare si eram protejati da dar ce te faci cu convergenta reala si cu preturile, salariile ..+ marja de manevra a politicii monetare. Eu sunt pt o euroizare realista ca sa zic asa adica nici peste 10 ani dar nici in 2010 (oricum nu se poate pt nu avem indeplinite crit Maastricht si cei 2 ani de ERMII).
    Obiectivu BNR mi se pare fezabil inca si realist poate nu 2014 dar 2015 mai degraba. In acest timp tb sa ne apropiem cat mai mult de media UE 27 la PPS pe cap d elocuitor. Putem profita de o oarecerea independenat a pol monetare..si sa speram ca trecem cu bne de aceasta criza in care nu d eputine ori ne baga nu economia ci politicienii prin incompetenta lor. Romania deocamdata nu este in criza economica ci mai degraba este in criya d elideri si de politicieni responsabili. NU poti sa cresti mereu cu 7 % asa ca e bun si 3. Ne-am descurcat in per 96-00 cand eram mai vulnerabili ne-o descurca si acum. mai este si rayb medatic de inoculare a deyastrului permenent ceea ce este fals. Bani la buiget sunt dar sunt prost gestionati nu cu bugetarii si cu cumulul se fac economii . De ex nu mi se pare corect ca dna Udrea sa ia in acelasi timp si indemniyatie d eparlamentar si de ministru. Nu mi se pare coret ca dupa ce s-au cheltuit bani cu licitatii la Min transporturilor sa vii acum sa anuleyi otutl sa o iei d el acapat, nu mi se pare normal ca in loc de 5 mil km de autostrada sau de reabilitare a unui drum sa platim 15 mil…deci de aici vin economiile sau ca pe o perna sa platesti 5 milioane de lei in loc de 50…
    Sa ma intorc la euro in perioada asta pana in 2013 cand probabil vom trece in mecanismul ERMII unde putem avea o variatie de +-15% fata de un curs de referinta la euro, trebuie sa recuperam cat ai multe decalaje reale de convergenta si apoi sa ne axamn incepand din 2012 pe crit nominale d ela maastricht. Si eu sunt pt euro dar fara graba ca s afie ceva trainic. Nu asta e problema acum problema este cum de am ajuns dupa 19 ani sa fim coindusi de un prostanac, un marinar ghiolban cu tente serioase de dictator ( de vina suntem toti ca isi permite sa vb cum vb cu un magistrat care are mai multa scoala cata vacanta are basescu fara ca acesta sa-l ia la rost in public sa-i spuna vreo doua despre educatia si pregatirea sa. Asa a ajuns si Hitler la putere.) , un papagal, o parasuta parvenita si o pretendenta la Miss?? Asta e CRIZA oamnei buni.

  55. 55 instalatorul ianuarie 17, 2009 la 2:45 pm

    Aya: Pentru ca dl Boc sa ajunga in turul 2 cu presedintele, trebuie sa il contracandideze; ca sa il contracandideze, trebuie sa intre intr-o grava divergenta de vederi cu presedintele si unul dintre ei sa candideze ca independent. Si vai de tara care va avea, la vreme de criza, trei candidati generati de cele doua partide de la guvernare.
    Mai inainte de a banui cu temei nevazutul, sa vedem ceea ce se poate vedea; intii, ca presedintele se afla intr-o miscare de apropiere de generali: ceea ce a surprins in cazul dlui Oprea a fost pentru mine nu atit numirea dlui Ardelean, alt general – si caruia se pare ca presedintele ii era cumva dator, cit tonul pe care l-a folosit dl Oprea in toate luarile sale de cuvint – ceea ce arata ca era sigur de o alternativa – ceea ce ma face sa cred ca demisia sa a fost data nu din motivele date de media, ci din motive de imagine, astfel incit la o eventuala chemare prezidentiala sa raspunda nu un om alungat din PSD si fara nici un alt viitor, ci un om demn si cu principii si care nu a ezitat sa dea cu flit partidului sau in numele acestor principii. Foarte recent, presedintele s-a afisat la dreapta dlui Paunescu – un alt general, cu care schimba vorbe acoperite cu mina despre inflatie si nenorocirea poporului, in timp ce dl Geoana rostea cu voce tare cuvinte pe care le considera mai importante; o lovitura pentru cei care au crezut in imaginarele tepe din Piata Victoriei ale presedintelui, taclaua amicala cu unul dintre cei despre care s-au zis atitea lucruri rele. Si, cu ocazia unei interventii telefonice intr-o emisiune televizata, presedintele s-a prezentat drept inginer dind cu totul la o parte capitania de vas, intinderea nesfirsita a marilor, lungile luni de singuratate si curaj solitar si fetitele din porturi. Poate inginer financiar. Lucruri care ma fac sa banuiesc ca traditionalul sondaj postelectoral a fost facut, dar ca de aceasta data nu a mai fost publicat si ca presedintele – cu riscul ca s-ar putea sa abuzez de un anumit limbaj – se afla intr-o schimbare de legenda.
    O alta imagine incepe sa apara, in ciuda media, despre dl Boc. Media intretine cu multa atentie imaginea unui domn Boc fara coloana vertebrala, deplin contradictoriu – in stare sa scrie una pentru cursuri si sa zica opusul la televiziuni, care ba cunoaste legile perfect ba nu le cunoaste deloc, slujitorul ideal de tip ecou, indelung antrenat intr-o tinerete de utecist de rang superior. Imitatorul prezidential care si-a luat la cabinet personalul inconjurator de la primaria clujeana. Paradoxalul sef de partid care nu ar fi in stare, singur, sa aduca decit doua voturi, dintre care unul chiar al sau. Insa undeva, in fundal, ne apare conturul unui domn Boc ofiter de securitate sau informatii (in rezerva ori activat) care si-a negat initial stagiul militar, al unui om din cultul penticostal, deci de banuit, la calibrul sau, ca are legaturi personale pe plaiuri americane pe canale religioase, iar daca este asa atunci le are in zona neoconservatoare, doctrina despre care s-a scris ca ar avea in pastorii neoprotestanti adevarate cariatide; lucrul pare cumva confirmat de placiditatea preafericita a dlui Ciobotea, care cu siguranta ca nu s-ar fi afisat, la investirea primului premier roman neortodox, pentru un neica nimeni.
    O problema comuna primelor trei personaje din fruntea statului care descriu orbite in jurul marelui licurici este schimbarea de licurici; nu doar a culorii licuriciului cel mare ci poate si a unor ginduri ale acestuia. Si asta ar putea fi un subiect de taceri ori chiar de reorientari cu sau fara iz electoral. Fiindca prea mare caz face media rusa de sustinerea Romaniei pentru Rusia si impotriva Ucrainei in chestiunea gazelor naturale. Deocamdata nu am motive sa cred ca planul prezidential ar fi altul si anume al doilea mandat, dar sunt ceva semne ca drumul ar fi altul decit cel anticoruptie de acum patru ani: pare a se contura un soi de drum axat pe ordine – care nu se poate infaptui asa cum ar dori-o presedintele – si pe aparitia in sfera prezidentiala a unor oameni banuiti a fi oameni de mina forte. Doar ca drumul spre al doilea mandat pare a fi unul mai dificil si cu destule sanse de esec. Reincalzirea supei pelediste, daca va fi, nu va rupe gura tirgului si va fi, in opinia mea, o nereusita, ce-a fost verde s-a uscat. Ca orice om activ, dl Magureanu are dreptul sa isi faca planurile sale; doar ca, de cind s-a apucat cu ani in urma sa spuna ca romanii vor vota candidatul pe care il va sustine el, credibilitatea sa a cam scazut. La fel de important este ca pesedistii par a nu sti inca ce sa faca: au ratat momentul Sinaia cind i-ar fi putut provoca presedintelui o rana electorala serioasa, iar momentul Oprea este prezentat in media in fel ci chip.

  56. 56 leo ianuarie 17, 2009 la 3:27 pm

    @ Augustin
    nu aş vrea să priveşti observaţia mea ca pe o intervenţie în discuţia dintre tălică şi Aya, pentru că am a purta destule discuţii cu mine însumi pe marginea elementelor incluse în construcţia Ayei, pe care, oricum le-aş rearanja, tot nu-mi place rezultatul din perspectiva interesului nostru, al talpei ţării. pentru că am în vedere doar un aspect din cele atinse de tălică: Aya face vorbire de „executii rituale”; mie mi se pare că e cu totul altceva decât a face curăţenie în pesede. curăţenie se face de către forţele sănătoase, în cadrul organelor partidului (a se citi Congres). execuţii rituale se fac ca reacţie a unui Prostănac la PROVOCAREA prea evidentă pentru a fi confundată cu o greşeală; cred că n-ai vreun dubiu că, la raportul de forţe din conducerea la vârf actuală a pesedeilor, Bunicuţa şi Arogantul n-ar fi putut sub nicio formă influenţa decizia perfect caracterizabilă prin sintagma Ayei, nicidecum drept demers în sensul corect, normal, de limpezire a mlaştinii de-a ajuns pesedeul uzurpatorului Bunicuţei, cel care în niciun caz nu a pus bazele unui partid social-democrat pentru a-l orienta spre fundătura spiritului şi perspectivelor în care a ajuns. Părerea mea…

  57. 57 realitateasf ianuarie 17, 2009 la 3:32 pm

    Păi la integrare am pus carul înaintea boilor: am văzut integrarea ca un scop în sine, nu ca o consecinţă a îndeplinirii unor criterii.
    Ne-am grăbit ca fata mare la măritat: am uitat că o căsătorie este consecinţa unei relaţii de succes şi ne-am gândit că măritişul în sine duce la o relaţie conjugală fericită.
    Din păcate n-a fost aşa. Om fi în UE cu numele, dar în rest…

    Aşa că trebuie văzute argumentele pro şi contra şi nu trebuie forţată adoptarea monedei EURO. Vedeţi că acolo sunt nişte criterii financiare, dar şi economice. Doo kestii diferite: pe plan financiar stăm mai bine decât cu economia reală. Aşa că în ce priveşte economia reală (producţie de mărfuri şi servicii) ar trebui să ne mişcăm -vorba proverbului- mai cu talent…

  58. 58 Draghi Puterity ianuarie 17, 2009 la 5:44 pm

    @Instalatorul

    Am urmarit si eu dezvaluirile despre Boc in ce priveste securitatea si penticostalii, insa am ajuns la o alta concluzie.

    Boc e arivistul tipic, pur sange.

    In timpul dictaturii ceausiste scria scrisori de adeziune iubitului conducator in limbajul de lemn a vremii. Daca zeul la care se inchina acum se inchina la randul lui neoconservatorilor americani, se pocaieste rapid si el. Daca maine soarele va rasari din nou de la rasarit, sunt sigur ca Emil Boc va fi cel care ne va anuntza, plin de elan revolutionar, acest lucru.

    Trasatura asta e comuna multora dintre cei pe care i-a promovat Basescu la PD. Sunt toti genul de oameni buni de “trimis dupa tzigari”, executantzi docili, neutri din p.d.v. ideologic, si complet lipsitzi de cel mai elementar simtz al ridicolului. Adevarate cocote politice care isi compenseaza astfel complexele personale generate de propria mediocritate.

  59. 59 Augustin ianuarie 17, 2009 la 10:08 pm

    @ Leo
    Baciule draghe,
    Ca sa-ti raspund la “partea introductiva”, as spune ca, abia asa, prezenta noastra (ma refer la cei de buna-credinta, sau, mai exact, la cei pe care eu ii consider de buna credinta, adica cei pe care i-am enumerat in urarile mele de sarbatori, cind tot am omis, inevitabil, vreo 2) pe acest blog se justifica deplin: schimbind pareri si contrapareri, cu argumente si contraargumente. Iar discutia mea cu Aya nu are nimic personal, este discutia tuturor. Doar invectivele pe care mi le-a adresat au fost cit se poate de personale, si daca ea nu a considerat ca e sub demnitatea ei sa mi le adreseze, eu consider ca e sub demnitatea mea sa-i raspundla ele.
    In rest, repet, orice discutie, cu argumente si contraargumente, e absolut binevenita, in ceea ce ma priveste!
    Ca raspuns la partea “de substanta” a mesajului tau, sint bucuros sa constat ca, inca o data, dai dovada de o mare acuratete a observatiilor.
    Intr-adevar, pina la intoarcerea lui Geoana din “concediu”(!), n-as fi pus nici eu semnul egal intre “executie” si “curatenie”. Sint sigur insa ca-ti amintesti, asteptam intoarcerea sa de peste mari cu nerabdare si niscaiva sperante. Nu ca impricinatul ar veni mai destept de-acolo, ci poate ca tudulistul (cum ai spune tu) ar fi modificat in mod benefic. In aceasta cheie trebuie citita si pozitionarea mea. Iar cvasiunanimitatea cu care Oprea a fost eliminat cred ca spune multe exact in sensul asta.
    Sigur, e doar o parere!

  60. 60 leo ianuarie 18, 2009 la 1:09 am

    Augustin,
    Păi mie unul tocmai cvasiunanimitatea cu pricina nu-mi miroase a bine! Că o curăţenie presupune înfruntarea unor platforme antagoniste, care să-şi propună să orienteze partidul într-un sens s-au altul. Cvasiunanimitatea asta a avut mai degrabă ceva din ce spune Aya, un fel de execuţie ritualică, de ardere pe rug a vrăjitoarelor din vremuri de isterie, de reunire a forţelor câinilor flămânzi încăieraţi pe o ciosvârtă de carne isterizaţi de pătrunderea în ţarcul lor a lupului pilduitor al lui Burebista, ceva din toate astea şi multe altele, cu toatele vorbind despre o conjunctură ce nimic n-a avut a face cu vreo confruntare de idei. Şi asta mai ales pentru că totul s-a oprit la un singur… ţap ispăşitor…
    În altă ordine de idei, abia aştept părerea Ayei despre Ţuţulică propus să ia locul petardei fumigene Oprea…
    Uf, erau multe de spus, şi mai multe decât am spus pe tema asta şi aici, şi pe Sfinx, dar am multe acum, numai timp pentru toate câte-s de spus ba!
    Ne-auzim când ne-auzim…

  61. 61 leo ianuarie 18, 2009 la 1:10 am

    PS
    na, că atâta-s de obosit, că pun cratime şi acolo unde alţii le mănâncă…

  62. 62 Aya ianuarie 18, 2009 la 7:42 am

    @

    Instalatorul

    DE LA RAZBOIUL COLONEILOR (ApR) LA PARTIDUL GENERALILOR

    Miscarea din 1997, avandu-l ca varf de lance pe Melescanu (cunoscuta sub numele generic de “razboiul coloneilor”) care a dus la aparitia ApR, initial prin “ruperea” unei parti din PDSR, seamana, ca regie si desfasurare, cu ceea ce se petrece acum.

    Ambele miscari- atat cea din 1997 cat si cea de acum- il au ca regizor pe Magureanu, discret retras, initial, cu tot cu partidul sau, in PD (acum, aflat la adapost in PD-L).

    (Regia este a lui Magureanu.
    Scenariul este al lui Secares.)

    Intre cele doua miscari (cea din 1997 si cea din 2009) exista, insa, deosebiri de strategie la nivel de detaliu.
    In primul rand, acum, spre deosebire de 1997, se vizeaza ruperea comcomitenta a cate unei bucati din cele doua partide (nefericit) aflate la guvernare: PSD si PD-L.
    In al doilea rand, daca in 1997 Magureanu a folosit oameni ai fostei Securitati si ai fostelor servicii de informatii (deci a plasat misiunea “alor sai”, care au actionat in deplina cunostinta de cauza) acum SE LUCREZA PRIN PERSUAZIUNE, fortand, prin actiuni deranjante, mana unor ofiteri superiori din Armata sa faca pasi laterali (retragere din PSD, de exemplu) pentru ca, apoi, previzibil, acestia sa se regrupeze. Nu trebuie sa fie cineva un mare psiholog pentru a realiza ca, din reflex, acestia vor proceda astfel, organizandu-se.

    Miscarea actuala este conceputa sa fie structurata pe doua planuri.
    Actiunile ar trebui sa se desfasoare concomitent, pe ambele planuri si sa nu para a avea legatura intre ele.
    In final, planurile ar trebui sa se intersecteze
    (subliniez: obligatorie fiind, insa, desfasurarea concomitenta).

    Deosebit de important: ca totdeauna in astfel de situatii, exista un termen- limita al reusitei operatiunilor (dincolo de el urmand a se desfasura miscarea, in faza urmatoare, dar bazandu-se, obligatoriu, pe constructia obtinuta in prima faza).
    Termenul limita, in cazul de fatza, este LUNI 19 ianuarie 2009.

    Unul dintre planuri are in vedere ofiterii superiori din Armata vizibil inregimentati politic (parlamentari, ministri, secretari de stat, presedinti de consilii judetene, primari etc) Ceea ce s-a intamplat (deocamdata doar!) la Ilfov si (deocamdata doar!) in PSD este emblematic.

    Celalalt plan are in vedere ofiterii superiori din Armata NEINREGIMENTATI POLITIC LA NIVEL VIZIBIL (sau chiar neinregimentati politic formal).
    Aici apare Ordonanta “cumulului”, ca parte esentiala a scenariului.
    Conform celor “scapate”, Ordonanta ii viza pe cei care, inca tineri fiind, cumuleaza pensii speciale (cine altii decat miliarii, in principal?) cu salarii in institutiile de stat. Tot “scapata” a fost informatia conform careia erau in principal vizati cei cu salarii si pensii mari (or, pensiile mari sunt ale generalilor).
    Initiativa profesorului Muraru (a Avocatului Poporului) de a contesta Ordonanta la Curtea Constitutionala si decizia Curtii ar putea zadarnici miscarea pe acest plan (oricum, au temporizat-o).

    Plusarea lui Boc pe ideea depunerii unui proiect legislativ in Parlament – evident, acelasi cu Ordonanta- care sa fie dezbatut in procedura de urgenta, nu este altceva decat o incercare de a declansa mecanismele psihologice de contrareactie reflexa la acei generali (logic, nu se poate crede ca acea lege va trece de Parlament- sau ca, daca ar trece, nu ar fi contestata la Curtea Constitutionala, avand aceeasi soarta cu Ordonanta, fie si doar in virtutea principiului autoritatii lucrului judecat).

    Ordonanta ar fi trebuit sa produca efecte EXACT incepand cu LUNI 19 ianuarie 2009- proiectata data limita a incheierii primei etape a miscarii (dar, in urma deciziei Curtii Constitutionale, Ordonanta devine nula de drept iar ceea ce era vizat sa se intample pe acel plan, din perspectiva miscarii generale, s-a zadarnicit).

    Ce pot “contabiliza”, acum, initiatorii din umbra ai miscarii?

    1. Reusita miscarii in primul plan (la PSD) prin demisia unui grup compact de ofiteri superiori ai Armatei, care ocupa pozitii publice (SI) cu impact politic; “grupul” din PD-L asteapta, compact, sa se rupa, pentru a se alatura celuilalt la momentul oportun (la fel, grupul din PNL- cel generic denumit “ApR- Melescanu”, acesta din urma fiind perceput translativ de cei din Armata ca fiind “de-al lor”, ca fost ministru al Apararii).
    2. Ratarea totala a miscarii ESENTIALE pe planul al doilea (care ar fi trebuit sa reuseasca in urma aplicarii Ordonantei- sau perceperii sale ca posibil a fi aplicata).

    (Legat de Ordonanta:
    S-ar putea aduce contraargumentul ca aceasta nu are legatura cu atitudinea dirijata psihologic a generalilor pensionari, angajati din institutiile de stat, intrucat era evident neconstitutionala fiind previzibila atacarea ei la Curtea Constitutionala si decizia Curtii.
    Nu este asa.
    S-a mizat efectiv pe faptul ca Basescu- persuadat de Boc- a spus public, preluat de televiziuni, ca acea Ordonanta este buna si, astfel, va influenta decizia Curtii Constitutionale.
    Asta arata, in egala masura, ca regizorii si scenaristii nu au imaginatie si ca sunt disperati, nemaiavand o alta solutie, cel putin deocamdata, cand toate datele indica ratarea termenului limita, 19 ianuarie 2009).

    In paralel cu aceasta miscare pe doua planuri, se pregateste reactivarea PLD (via Stolojan- un “supus” direct al lui Magureanu, provenit din aceeasi zona a serviciilor cu el).

    Generalii de Armata “rupti” din PSD, din PD-L (si cei care ar urma sa vina din PNL) + cei care ar fi parasit zonele administrative- bugetare prin efectul Ordonantei, ar fi trebuit sa se “inregimenteze” in noul “partid dizident” (din PD-L), urmand sa fie “controlati” de (ati ghicit!) Magureanu et Cie, prin punerea la dispozitie, in mod generos, a “structurii”.

    Intrucat Ordonanta nu produce efecte, iar generalii pensionari din institutiile de stat nu au motive sa plece, miscarea generala se fractureaza in planul al doilea (ceea ce, desigur, compromite intregul).

    Ce s-ar putea intampla, in continuare, in aceasta situatie data?
    Sirul demisiilor generalilor (ofiterilor superiori, in general) din PSD ar putea continua, mai ales DUPA FOARTE IRITANTA declaratie a lui Doru Giugula (alt “supus” al lui Magureanu)- care este o provocare tipica.
    Odata declansat mecanismul psihologic, ceea ce se intampla in Ilfov (este departe de a se fi incheiat!) s-ar putea reproduce la PSD sector 2 Bucuresti (Ontanu si altii de acolo sunt ofiteri de Armata, de cariera).
    Pot continua cu exemplele, dar cred ca este suficient.

    Intrucat planul doi al miscarii este fracturat (logic, sta “in expectativa” si iesirea la lumina a “noului partid dizident” PLD) demisionarii din PSD ar putea “intregi randurile ofiterilor” din PRM.
    Astfel, PRM ar avea o falsa reprezentare parlametara, prin prezenta in Legislativ a unor (formal) independenti dar, efectiv, inscrisi in Partidul Romania Mare- putand, de asemenea, dobandi si unele primarii (printr-o dubla miscare, cum ar putea fi cea de la Voluntari, de exemplu).

    Este, de altfel, varianta de rezerva avuta in vedere si propusa de Boc, care este parte activa a acestei miscari (SI in virtutea faptului ca PRM este condus de un neoprotestant; nu am in vedere atat “puterea credintei”, cat indiscutabila finantare si atasare la un grup international specific de interese, inclusiv financiare).
    Pana in momentul de fatza, desi Boc este un “supus” al lui Magureanu, se pare ca varianta lui de rezerva are mai mult castig de cauza.

    In scenariul lui Secares intra si permanenta prezentare a lui Boc drept “ecoul” spuselor lui Basescu.
    Realitatea este alta- Boc il sfatuieste- totdeauna aberant, dar cu buna stiinta (nu buna credinta!!!)- pe Basescu ce sa spuna in materie de Constitutie si legi, de exemplu. Basescu spune iar Boc repeta ca papagalul.
    Se creaza FALSA IMPRESIE (imagine) a unui tip lipsit de personalitate DAR SI VICTIMA A LUI BASESCU, lucru ajutat, speculativ, de datele anatomice ale lui Boc (in principal, inaltimea sa).

    In felul acesta, fie ca “partidul gazda” pentru generali va fi PRM (daca strategia miscarii se reface, trecandu-se la varianta de rezerva, in urma fracturarii planului al doilea)- fie ca va fi “dizidentza PLD redivivus”, exista sanse totale ca Boc sa fie sustinut, de acel partid, pentru a candida la prezidentialele din 2009, ca ALTERNATIVA la Basescu (amandoi candidand, in urma DIZIDENTZEI BOC, care se pregateste, ca parte a scenariului!!!).

    Ar urma sa fie potentata starea generala anti-Basescu, Boc castigand pe un vot negativ (place sau nu ce spun, Boc ar fi o nenorocire infinit mai mare decat Basescu- cine se indoieste, sa citeasca istoria lui Hitler).

    (In urma “dizidentzei”, Boc ar urma sa paraseasca guvernul.
    Ar urma, fireste, un alt premier.
    Daca m-ar intreba cineva: cine ar fi acel premier?,as raspunde: stiu bine cine, dar refuz sa spun.
    As da un singur detaliu: NU ar fi Adrian Nastase.
    Mai mult, daca acest scenariu reuseste- cel al “partidului generalilor”- ANul va fi impiedicat – DIN PSD!!!- sa candideze la prezidentiale.
    Lucrurile stau cu totul altfel daca scenariul nu reuseste, dar si aici sunt variante si nuante pe care, cel putin deocamdata, refuz sa le expun.)

    “COINCIDENT” (eu nu cred in coincidente):

    1. “Licuriciul cel mare” se schimba in 20 ianuarie 2009 (in timp ce data limita pentru miscarea “partidului generalilor”- data limita ratata- este 19 ianuarie 2009, deci ultima zi a actualei administratii licuricesti);

    2. Noul “Licurici Mare” NU sustine interesele al caror “reflex” se regaseste in Republica de la Cluj (a nu se intelege ca Licuriciul in cauza are legaturi nemijlocite cu numita Republica- e vorba de interese generale, acea grupare clujana fiind “pe val”, sau nu, in functie de primatul acelor interese la nivel international); ca argument: neoconservatorii l-au votat pe republicanul John McCain, nicidecum pe democratul Obama; nu am citit asta in ziare si nici nu am aflat stiri “pe surse”, ci am discutat direct cu prieteni foarte interesanti si foarte bine informati din SUA).

    3. Noul “Licurici” NU este apropiat de neoconservatori- ceea ce in planul “rularii banilor” (afaceri colosale) la nivelul religiilor si cultelor, presupune ca nu este nicidecum apropiat de neoprotestanti (respingerea e reciproca pe toate planurile).

    4. In pofida a ceea ce se incearca a se induce ca impresi, public, noul “Licurici” NU e apropiat de “gruparea Clinton” (pe cale de consecinta, nici de “zona Aspen”!!!)- ceea ce face ca lucrurile sa fie total invers decat incearca Prostanacul sa dea impresia ca ar fi (ma refer la el si la cei care il sustin- deci si la Republica de la Cluj; cercul se inchide!).

    5. La nivelul Romaniei, “gruparea” care nu ar avea sustinere peste Ocean (la nivel european nu mai are deja)- ma refer la cea care participa la scenariu si regie (cu buna stiinta, nu la cei manipulati psihologic)- pregateste atacul, luandu-si toate precautiile (y compris “tabloul prin dezinformare”).
    Ca o completare: NU de Romania s-ar preocupa, inainte de toate, “Licuriciul cel Mare”, existand zone mai importante, intre prioritati. Pe aceasta “nebagare de seama” si pe timpul scurt care a ramas pana la prezidentiale se bazeaza regizorii si scenaristii (SI “prelungirile” lor in partide, in general in zona politicului).

    Este elementar ca, prin “folosirea”(manipularea) unor ofiteri din Armata, se va potenta sentimentul national (cu reflexe nationaliste), urmand sa auzim iarasi, curand, ideea “neamestecului in treburile interne” (situatie in care se mizeaza, preventiv- nu fara temei!- pe un “stop” de moment al celor de peste Ocean, suficient pentru a se mai castiga timp).

  63. 63 instalatorul ianuarie 18, 2009 la 11:31 am

    Draghi: si asa, dar eu cred ca unii dintre ei capata cu timpul si ambitii personale.

  64. 64 leo ianuarie 18, 2009 la 1:04 pm

    @ Aya
    P-aia cu generalii neînregimentaţi politic au rezolvat-o altfel: pensionare obligatorie a „funcţionarilor” care au atins vârsta de pensionare. Este vorba despre sute de persoane din MApN şi MIRA, dacă am înţeles bine…

  65. 65 leo ianuarie 18, 2009 la 1:16 pm

    PS
    Cât despre partea cu PRM-ul, poate doar prin confiscarea ŞI acelui partid din mâinele cui l-a înfiinţat, că pe Vadim îl văd făcând multe tumbe, dar în aceeaşi barcă cu Şarpele cu Ochelari – alias Asztalos, alias Măgureanu – pe care l-a demolat ani la rând în România Mare, nevăr. Asta ca să nu ridic în discuţie evidenta naivitate a poetului cu pricina în materie de combinaţii cu caracter lucrativ, că doar n-a fost în stare să peticească bugetul partidului cu pricina nici măcar când se bucura de o cincime din electorat, necum acum, aflat pe toboganul spre dispariţie, după ce a vădit că nu a înţeles nimic din definiţia aia a politichiei ce face referire la arta compromisului; că despre compromisuri, n-a ştiut a face decât în momentul în care s-a sinucis politic, dându-se cu inamicul public numărul unu pentru o efemeră funcţie de vicepreşedinte al Senatului pt nici juma de an… ca să nu vorbesc despre „flerul” pe care l-a avut când a căzut în capcana Iepuraşului atunci când Ursul a făcut eroarea să facă în 2004 cu ochiul electoratului iudemereu…

  66. 66 Draghi Puterity ianuarie 18, 2009 la 1:45 pm

    @Instalatorul

    Corect. Vorba aceea, daca vrei sa cunosti caracterul adevarat al unui om, da-i putere. Sau puterea corupe. Puterea absoluta, corupe absolut.

  67. 67 Aya ianuarie 18, 2009 la 9:18 pm

    @

    Leo

    Daca l-ar propune pe Tztzulica la MAI, inseamna ca s-ar face fac – cu sau fara stiinta – jocurile “finantistice” foarte dubioase (ca sa fiu eleganta) ale “grupului finatistic Videanu” . Ar fi, din punctul asta de vedere, “omul potrivit” pentru consolidarea unor afaceri negre, din perspectiva respectivilor prezentand interes in special componenta “Administratie” din ceea ce inseamna MAI.

    Componenta “Interne” (cred ei ca) i-ar ajuta prin informatiile de la doi s’un sfert (unde ar urma sa fie propus “cine trebuie”, bineinteles pentru cei in cauza) referitoare la oricine ar putea “sufla in front” legat de afacerile cu pricina. Nu stiu cat le-ar folosi (pentru ca depinde de cine ar descoperi ca “ii incurca” si de cat de santajabila sau de fricoasa e acea persoana- daca nu “indeplineste” aceste “conditii”, doi s’un sfert-ul cu pricina nu le-ar folosi la nimic).

    Pana in momentul de fata, informatiile duc la concluzia ca, totusi, nu se va face SI greseala numirii lui Tzutzulica la sefia MAI.

    Legat de Boc si PRM (partidul “de rezerva” din scenariul lui Secares, in regia lui Magureanu): informatia este exacta.
    De altfel, tot ce am scris legat de miscarea respectiva este exact (pana in detaliu- vezi “data limita” si legaturile intre aceasta si Licurici).

    Mai nou, se pare ca, din ratiuni care nici macar nu mai au importanta, ofiterii de Armata care erau vizati sa procedeze (prin manipulare psihologica) asa cum am descris au AFLAT despre ce era vorba.
    Primul care a reactionat incercand sa opreasca bulgarele a fost Florian Pandele (care si-a retras demisia din PSD, ramanand si primar, astfel).
    In mod cert, nimeni nu-l poate banui pe Pandele ca s-ar teme de pierderea alegerilor in Voluntari daca ar candida ca independent.

    Daca lucrurile merg in aceasta directie (a stoparii bulgarelui) regizorul Magureanu si scenaristul Secares isi vor vedea zadarnicite eforturile.
    Dar, sa nu ne grabim.
    Miscarea trebuie total anihilata, in toate punctele (si, ceea ce este important, in planurile nevizibile).

  68. 68 Aya ianuarie 18, 2009 la 9:23 pm

    @

    Leo

    Cei din MApN si MIRA (si nu numai!) trebuie sa nu cada in capcana provocarilor lansate via Boc (provocari care merg in aceeasi directie cu cea descrisa deja in amanunt).
    Acel “act” cu pensionarea obligatorie la limita de varsta (si stagiu complet de cotizare) este tot atat de neconstitutionala ca si Ordonanta cumulului venituri- pensii in institutiile de stat.
    Pentru a nu mai discuta

  69. 69 Aya ianuarie 18, 2009 la 10:48 pm

    @

    Leo (continuare)

    Pentru a nu mai discuta de faptul ca exista DREPTUL CASTIGAT de a putea ramane salariat si dupa varsta legala de pensionare (si stagiu complet de cotizare). Or, un asemenea drept nu poate fi anulat de nici o “norma” bocistica sau mai-stiu-eu-cum.

    OBSERVA ALTCEVA, te rog: tentativa de a speria (de a intimida) parlamentarii prin “aratarea pisicii” in legatura cu anumite drepturi ale lor. Se vizeaza determinarea lor “sub imperiul temerii” sa voteze ANUMITE proiecte legislative, care INCA nu au aparut dar pe care, il conditiile min care nu actioneaza blocajul psihologic indus de teama, nu le-ar vota (cei care le au in vedere cunosc acest lucru si, acum, actioneaza preventiv).

    Metoda e simpla si tine de o tehnica ELEMENTARA de manipulare: ameninti pe cineva cu ceva POTENTIAL, dar perceput de respectivul ca fiind foarte grav daca se intampla; apoi, sub imperiul starii create, faci din el o marioneta, respectivul actionand prompt la orice comanda (oricat de aberanta) de teama sa nu se intample acel “ceva” potential.
    Manipularea este elementara dar, de obicei, da roade pentru ca re-actiile nu sunt logice (pe asta se si mizeaza).
    Dar, starea de “spaima” (ilogica) nu dureaza mult, ca atare initiatorul manipuilarii stie ca trebuie sa se miste repede, pana la “trezirea” subiectului.

    Parlamentarii sunt “amenintati” cu o lege (?!?) prin care ar urma sa li se desfiinteze pensiile si cu o alta (?!?) prin care sa se elimine imunitatea parlamentara, exceptand declaratiile politice.
    A fost “scoasa la inaintare” pentru a debita ultima “naivitate” Roberta Anastase, care este de-a dreptul ingenua cand e vorba de Parlament si politica.
    Urmarind cu atentie tipul de logica si expresia fetzei doamnei in cauza, se realiza usor ca ea considera acea imunitate operanta doar cand parlamentarii vorbesc de la microfonul Camerei Deputatilor sau Senatului, cel mai probabil in momentele (din zile prestabilite si conform Ordinii de zi) strict destinate “Declaratiilor politice” (chiar asa se numesc). Rad si scolarii din elementara de asa ceva!

    Imunitatea, altfel decat in exercitiul politic (subliniez, exercitiul politic care nu inseamna numai vorbe de la microfon) a fost eliminata din Constitutie, in noua Lege fundamentala nemaiexistand confuzia care opera in cea precedenta si care a facut ca unii parlamentari, prevalandu-se de acea ambiguitate a prevederii, sa se eschiveze de la a raspunde pentru fapte precum accidentele de automobil, etc.
    In momentul de fata, asa ceva nu mai exista.

    O alta “sperietoare” a fost stirea de (incercare de) modificare a Regulamentelor Camerei Deputatilor si Senatului.
    Cine le cunoaste (stiind si istorie recenta) intelege imediat despre ce este vorba.
    Acele Regulamente (care sunt legi, intrucat sunt votate de Parlament si publicate in Monitorul Oficial) sunt FOARTE BINE corelate cu Constitutia (poate sunt cele mai “constitutionale” legi din Romania).
    A le modifica in partile lor esentiale inseamna a le face neconstitutionale. Deci “sperietoarea” respectiva e o fumigena, privita calm si logic.

    In ce anume ar consta, dincolo de logica, “sperietoarea” (lucru de care Roberta Anastase nu a fost constienta, in mod cert- altfel, s-ar fi temut TOCMAI EA sa abordeze subiectul)?
    Regasim corespondentul intr-o tentativa de modificare a Regulamentelor respective in februarie 2006 – a “cazut”, lovindu-se de Constitutie.
    (Iata ca si acum pare ca se va incerca acelasi lucru, in februarie 2009!)

    In Regulamente (in baza unei prevederi EXPLICITE din Constitutie) presedintii Camerei Deputatilor si Senatului au, odata alesi prin votul parlamentarilor, UN MANDAT DE PATRU ANI (pe toata perioada legislaturii, mai exact).
    In februarie 2006, in incercare de a-l debarca pe Adrian Nastase de la presedintia Camerei, s-a propus (si incercat) modificarea Regulamentului Camerei Deputatilor in sensul ca presedintele acesteia sa poata fi destituit oricand, prin vot.
    (Ca tentativa de modificare a Regulamentului il viza STRICT pe Adrian Nastase a aparut si in urma unei chestiuni “scapate” de Postanac, in acea perioada, anume ca PSD ar putea renunta la unul dintre posturile de presedinte al uneia dintre Camerele parlamentare; or, cum nu s-a pus in discutie acea prevedere in cazul Senatului, lucrurile erau clare).

    Bref: pana la urma, acea prevedere a ramas neschimbat, intrucat daca ar fi fost modificata, Regulamentul ar fi devenit neconstitutional.
    Acea prevedere este una “cheie” pentru a NU se controla politic un sef de Camera parlamentara (control psihologic, in functie de personaj).

    ORICUM, chiar daca s-ar incerca acum luarea in discutie a acelei prevederi (intr-o noua tentativa de modificare, in sensul mentionat) totul s-ar stopa repede intrucat, in 2006, Curtea Constitutionala a decis ca este constitutionala si ca modificarea ei ar face Regulementul neconstitutional. Deci, exista autoritatea lucrului judecat.
    Deci, totul e o sperietoare (de care tocmai Roberta Anastase ar fi potetiala vizata; dar astea sunt lucruri care se invata cu timpul).

    Ar mai fi ceva: observ ca, de cate ori vinbe vorba despre asumarea raspunderii pentru o lege sau alta, Boc evita sa discute subiectul.
    de ce?
    Daca asuma raspundere si in trei zile se depune o motiune de cenzura iar ea trece la vot in Parlament, guvernul cade.
    Este clar cata incredere au Boc et Comp (cei implicati in acea “miscare” pe care am descris-o) in sustinerea PARLAMENTARA a acestui guvern (mai ales avandu-l in frunte cu Boc!): foarte putina spre deloc.

    Dincolo de toate acestea, insa, constat cu jena ca asa-zisele prioritati ale PD-L tin de mishmashuri destinate manipularii psihologice, nicidecum de nevoile si realitatile obiective ale Romaniei.
    Imi patrez speranta ca parlamentarii nu vor cadea in capcana “sperieturii”.
    In definitiv, se incearca (in contextul prezentat in alte postari)atacul la “sistemul imunitar” (nu politic!) al Parlamentului, ultima reduta a democratiei, aici. Sunt convinsa ca Parlamentul va avea, tocmai de aceea, un puternic “reflex imunitar”.

  70. 70 leo ianuarie 19, 2009 la 1:27 pm

    Uf, când s-au găsit problemele să mă înghesuie, când se încingea mai tare discuţia! N-am timp decât de o idee: mamă, ce mai teribil ar da o moţiune de cenzură trecută acum: o mie de ani nu se mai ridică zăusul din KO!!! cel mai contraperformant de penibil guvern din istoria României ar sfârşi la fel de repede pe cât de prost a început cu măsuri care mai de care mai abracadabrante…. ar fi nirvana cârcotaşilor una ca asta!!! :lol:

  71. 71 Alex ianuarie 19, 2009 la 2:52 pm

    leo, spune omule mai bine o rugaciune decat sa insisti in a descifra cabalele politice! Eu nu pot, d-aia pier vremea pe blog!

  72. 72 leo ianuarie 19, 2009 la 5:57 pm

    PS
    şi totuşi, pesede poate coborî încă pe panta penibilului şi mai jos de-atât; după cum ai văzut, s-a votat Ţuţu… rămân la părerea că n-o înţeleg pe Cati Andronescu ce caută în cel mai penibil guvern posibil, ce a surclasat de-a dreptul homeric penibilitatea guvernului Vasile… mă rog, de fapt primul guvern băseaua; cum acesta de acum e tot o ediţie de guvern băseaua (probabil singurul guvern din galaxie în care Premierul e singurul om care n-are absolut niciun cuvânt de spus cu privire la echipa pe care ar trebui s-o alcătuiască şi coordoneze… ), probabil că nici nu ar fi fost cazul să ne aşteptăm la altceva…

  73. 73 vioviod ianuarie 21, 2009 la 5:04 pm

    Domnule Nastase,
    va citesc adesea si nu incetez sa ma intreb daca ziua Dvs are mai mult de 24 de ore… Probabil ca da, altfel nu vad cum reusiti sa le faceti pe toate. Si mai ales, sa le faceti si bine.

    Si totusi, and scrieti? Ziua sau noaptea? Spor la lucru, Domnule Nastase!

    Cu respect,
    Viorica Dobre


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,431 other followers