Retragerea

Cand marii sportivi se retrag din activitate, asta se intampla fiindca muschii, ligamentele sau articulatiile nu mai reusesc sa raspunda cu o viteza multumitoare (adica exceptionala) comenzilor venite dinspre creier.
Cand marii artisti renunta la a mai aparea pe scena, in fata publicului, este pentru ca vocea, pierzandu-si puterea, devine doar un ecou al artei adevarate.
Cand cei mai priceputi chirurgi decid ca au realizat si ultima operatie, hotararea vine din teama ca nu mai pot oferi precizia care i-a facut celebri.
Cand un politician se retrage inainte de a incepe, si nu o face o singura data, inseamna, pur si simplu, ca are vocatia retragerii. Iar cei care au ales, la urne, initialele unui partid, tocmai pentru ca acel partid le-a promis ca victoria lor va purta un nume, nu pot decat sa fie dezamagiti.
Poate ca e momentul sa discutam serios despre alegerea directa a primului ministru (de catre popor sau de catre parlament). A ne preface doar ca-l alegem – punandu-l pe afise, plimbandu-l prin fata electoratului, desemnandu-l sa se lupte cu criza si apoi inlocuindu-l cu un primar – este nu doar lipsa de respect fata de alegatori, dar chiar inselatorie.

PS  Am participat aseara la Concertul festiv ce a marcat implinirea a 140 de ani de activitate a Filarmonicii “George Enescu”. Iata, dupa 140 de ani de activitate, Filarmonica nu se retrage. Din contra. Ofera un concert superb Beethoven- Enescu, in care Simfonia nr.9 ne-a incalzit inimile. Multa lume. Prezenti trei fosti sefi ai statului : Regele Mihai, Emil Constantinescu si Ion Iliescu. O manifestare de mare tinuta. Mi-am adus aminte de efortul extraordinar de restaurare a Ateneului Roman, in perioada 2001-2004. Cine isi mai aduce aminte? Ramane insa  bucuria impartasita de toti cei care, intrand in aceasta cladire, realizata in 1888, au impresia unei intoarceri in timp sau a unui transfer intr-o lume viitoare. Fara asa de mult zgomot de fond.

42 Răspunsuri to “Retragerea”


  1. 1 leo decembrie 16, 2008 la 9:05 am

    Nu ştiu dacă-i cel mai nimerit lucru să vorbiţi de funie în casa spânzuratului… Că-nşelăciune mai mare ca aia de-a comis-o pesedeul la adresa fraierilor de i-au votat, nu cred să mai existe în istorie! Că, în timp ce votanţii pedelachei ştiau prea bine că premierul pe care-l votează se numeşte… Traian Băsescu, este evident că cei ce-au avut ideea de-a dreptul imbecilă de-a da cecuri în alb unui partid în fruntea căruia se află un Prostănac nu aveau deloc în vedere că de fapt îl votează pe… acelaşi… Băsescu…

  2. 2 tanarul decembrie 16, 2008 la 9:10 am

    Tara are parte acum parte de un primministru care a dat unitatea de masura pentru slugarnicie , bocul .Mai rau e ca are parte si de un presedinte al Senatului foarte “flexibil ” , ca doar cine se aseamana se aduna . Ajungerea in doua functii cheie in stat a doua personaje unul slugarnic si unul “flexibil” e un semnal prost pentru tinerii politicieni care vor crede astfel ca numai asa se poate promova in politica romaneasca .
    Eu stiam ca functia de primministru este o INALTA DEMNITATE IN STAT .Cum e posibil sa fie ocupata de un slugarnic ?

  3. 3 Harabula decembrie 16, 2008 la 9:33 am

    Referitor la partea a doua a comentariului dv. Incepeti sa capatati mentalitate de “fost”,
    Mai bine ati avea grija sa va rezervati o zi sa primiti colindatorii impreuna cu autoritatile din Mizil.
    Cat despre Stolojan, la ce va foloseste daca aveti dreptate?

  4. 4 Cogito ergo sum decembrie 16, 2008 la 9:43 am

    Spuneti:
    “Mi-am adus aminte de efortul extraordinar de restaurare a Ateneului Roman, in perioada 2001-2004. Cine isi mai aduce aminte?”
    Domnule Nastase, nu o data v-am sugerat sa prezentati cu insistenta realizarile numeroase si deosebite ale guvernarii de sub mandatul dumneavoastra. Am argumentat necesitatea evidentierii lor repetate prin scurtimea memoriei romanilor si prin faptul ca aceste realizari au fost mestesugit trecute in umbra de adversarii si dusmanii dumneavoastra, care au avut grija ca memoria colectiva sa fie saturata cu nascocirile de coruptie puse in seama dumneavoastra cu ajutorul unor sloganuri penetrante gen Nastase patru (sapte) case, etc.
    Regret ca sugestia mea a fost trecuta cu vederea.
    Dar poate inca nu-i tarziu sa incepeti o actiune intensa, sustinuta, agresiva, dar si bine gandita de reamintire a lucrurilor bune care s-au petrecut sub guvernarea dumneavoastra.

  5. 5 dr.lecter decembrie 16, 2008 la 10:01 am

    Am invatat sa ignor zvonurile si sa exclud scenariile ; ele otravesc. Am invatat sa analizez din perspectiva criminalistica ,asta fiind specializarea mea,toate detaliile si sa le pun intr-o relatie . Mai e instinctul, care functioneaza, si logica. Toate astea, mixate, ma duc in cu totul alta parte, in cazul Stolojan. Nu e pe lista personajelor care-mi sunt dragi, dar, daca ati observat, simpatia romanilor ,sau mai buine zis increderea a ramas constanta pentru el, indiferent de locul unde s-a aflat. Lucrul asta poate i-a picat indigest lui Base. A venit vremea ca Stolo sa-si faca un partid;rupt din PNL. Si l-a facut. a urcat un pic , pana la europarlamentare. Asta iar l-a deranjat pe Base. Stolo se anunta periculos. De ce? Pentru ca romanii , se vedea treaba, admira oamenii care nu se hlizesc din orice, nu mai sunt atrasi de saltimbanci.Stolo devenea o piedica pentru Base.De aceea cred cu putere ca Stolo s-a razbunat, s-a eliberat, s-a lepadat de satana. Poate ca nu era momentul, dar cand sa fie? E bine ca cineva scuipa pe onorurile oferite de Base.Stolo ramane pentru mine un tip cu demnitate.Poate defectuos formulata, dar e sesizabila.Mie mi-a inghetat sangele cand am vazut duminica tabloul de la semnarea protocolului: nu erati acolo nici dvs nici Diaconescu, nici Iliescu,nici Cezar Preda de la PDL, dar e tot mai vizibil Oprisan.M-am inspaimantat.Dar sunt optimista. Poate se repun lucrurile in ordine. Eu sunt bucuroasa ca ati acceptat guvernarea, dincolo de ratiuni personale.Chiar aveti resurse.

  6. 6 ,blueeye decembrie 16, 2008 la 10:08 am

    Retragerea!!!
    Ramane intrebarea , poate fireasca, poate incitanta,daca Stolojan s-a retras sau a fost retras.
    Un scenariu posibil:
    Niciodata Basescu nu a vrut ca Stolojan sa conduca acest guvern, asa cum nici la ultimele prezidentiale nu era adevaratul candidat la presedentia Romaniei. Vazand scorurile din sondaje in care Stolojan era preferat in functia de Prim Ministru, s-a folosit de imaginea acestuia in campanie pentru a creste scorurile PD-L in alegeri, ptr. ca orice s-ar spune, la prezentele uninominale, cetatenii au votat tot in functie de partidele pe care le reprezentau candidatii si de ce nu in functie de candidatul acestora la functia de premier.
    Odata obtinut un nr. mai mare al mandatelor din parlament, mai trebuia formata o coalitie majoritara. Nominalizarea lui Stolojan a fost facuta, cu specificatiile de rigoare pentru a amorti orgoliile si pretentiile PSD-PC de a avea ei primul ministru(tinand cont de faptul ca toata lumea a cazut de acord ca Basescu avea o datorie morala fata de Stolojan). Imediat dupa semnarea protocolului care banuiesc prevedea in mod expres ca functia de premier este a PD-L, Stolojan nu mai era necesar si putea fi tras pe line moarta la fel ca acum patru ani iar Basescu poate conduce guvernul prin omul sau de paie.
    Ma indoiesc de faptul ca PSD-PC ar fi acceptat cu atata usurinta sa piarda postul de premier in contapunerea Geoana-Boc (daca nu de altceva macar din orgoliu).
    OK! S-a semnat protocolul, misiunea lui Stolojan a fost indeplinita deci poate fi dat deoparte.
    Multa lume s-a intrebat acum patru ani daca Stolojan nu a fost cumva fortat de cu totul altceva decat starea de sanatate sa se retraga (poate vreun dosar din perioada cand se ocupa de comertul exterior al Romaniei iar Basescu functiona la Anveres,poate din perioada cand Basescu facea parte din guvernul lui Stolojan si se puneau bazele megaafacerilor finalizate cu vanzarea flotei)
    Poate si labilitatea domniei sale este datorata stresului in care traieste stiind ca trebuie sa accepte orice compromis cu STAPANUL DOSARELOR,el insusi fiind totusi un om cu personalitate dar fiind in imposibilitatea de a si-o manifesta decat prin vorbitul raspicat si scrasnitul din dinti.PACAT!!! Se pare ca doar atat i-a mai ramas.
    altminteri daca e baiat cuminte cum a fost si pana acum probabil va putea sa-si pastreze afacerile,poate chiar ca o mica compensatie i se vor mai oferi cateva frimituri dar…cariera politica a domniei sale pe prima scena a tarii cred ca e total compromisa .
    Iata cum unul din protagonistii acestei piese de teatru de o calitate indoielnica la care participam cu totii in ultimii patru ani, s-a dovedit a fi un simplu figurant, unul dintre multii care duc tava sau poate chiar unul din oamenii de servici care aranjeaza decorurile si strange mizeria din cabina VEDETEI.
    Piesa de teatru pe care o jucam de patru ani (SALVATORUL NATIUNII) a avut pana acum mai multe acte de care poate multa lume a uitat:
    - Salvarea jurnalistilor din Iraq
    - Salvarea natiunii de gripa aviara
    - Lupta inversunata cu balaurii coruptiei(important este sa nu fie din cercul lui de interese).
    Iar acum, PROVIDENTIABILUL PRESEDINTE,( uimit si intristat de decizia neasteptata a lui Stolojan de a-si dapune mandatul) a salvat din nou natiunea dandu-i Primul Ministru pe care el crede ca-l meritam: BOC !!!
    Ca un simplu spectator, stau si ma intreb care va fi Actul urmator al piesei, ce surprize ne mai rezeva acest TOVARAS, care este scenarist, regizor si protagonist.
    Acum ptr PSD_PC, ar fi important sa stie sa-si negocieze atent pozitiile in guvern, sa-si faca cu mare grija nominalizarile ptr.cabinet ptr. a nu risca o surpriza la validarea in parlament si prin programul lor de guvernare sa faca tot posibilul sa nu-si mai dezamageasca electoratul.
    Sa ne ajute DUMNEZEU! (ca cine stie ce ne mai asteapta).

    PS. este un scenariu cred eu posibil !?

  7. 7 gheorghe decembrie 16, 2008 la 10:37 am

    Domnule Nastase, ma surprinde ideea de a alege Primul Ministru prin vot direct atata timp cit si Presedintele este ales in acelasi mod : un vechi proverb spune ca nu pot intra doua sabii in aceiasi teaca.

    Sistemul francez se potriveste perfect Romaniei si mai ales caracterului romanilor.

    In ce priveste retragera amintita, PSD a comis o greseala inacceptabila cind a acceptat numirea lui Stolojan fara a clarifica public episodul precedentei retrageri din cursa prezidentiala, mai ales cind cel mai informat om din stat a afirmat ca aceasta a fost santajat.

    Cund la vot sa prezentat numai o minoritate din alegatori, cind nici un partid nu a obtinut majoritatea aceastei minoritati, cind guvernul este construit ignorind vointa alegatorilor, este timpul adevaratei revolutii a sistemului politic din Romania.

    A avut oare Brucan dreptate ?

  8. 8 Costin Tanasescu decembrie 16, 2008 la 10:40 am

    Domnule Nastase sunt membru P.S.D. de 10 ani!Ne-am bestelit in toate campaniile cu portocalii!Ce le spunem acum celor ce ne-au votat?! Am ajuns sa fug pe strada de alegatori!
    Chiar unii baroni locali in frunte cu paiata Goana le este foame atat de tare, incat accepta orice umilinta din partea marinarului?!
    Deja sunt mari probleme in multe dintre organizatiile din toata tara!Ce se va alege de acest partid?!Vom sta pasivi sa vedem cum vom fim inghititi de Basescu?!
    De ce nu luati o atitudine mai transanta?!Astept foarte mult de la dvs.si de la cei care mai cred in acest partid.

  9. 9 doar eu decembrie 16, 2008 la 10:55 am

    “Cogito ergo sum” spunea ca nu prea va laudati cu “resusitele” dvs. eu tocmai de-asta am intrat sa comentez. am senzatia ca incercati sa trageti spuza pe turta dvs destul de des si nu ratati nici o ocazie sa ne scoateti ochii cu ce ati facut – daca n-ar fi continut pasajul ala cu lauda, PS-ul dvs ar fi fost chiar frumos… asa… povestea cu Simfonia nr 9 nu era decat un pretext pentru a ne aduce aminte ca PSD-ul a renovat Ateneul. eu cred ca ati facut destul de putine lucruri bune, oricum mai putine decat cele rele, cat ati guvernat tara – adica, prea mult si prea des. acum, sunteti din nou in guvern si mi-e teama de ce-o sa se aleaga de tara asta… in loc sa ne aduceti aminte de ce ati facut, mai bine v-ati gandi la ce NU ATI FACUT si ati fi putut face, dar alte interese v-au oprit din drum!

  10. 10 reformacj decembrie 16, 2008 la 11:00 am

    sunt curios, in contextul acestui “parteneriat” cu pdl, contra naturii,alegerile de primar la cluj, vor duce la o lipsa de afirmare a identitatii psd in cluj? Chiar in lipsa unui candidat psd sau unul gen”iepure”.

  11. 11 Neamtiu Ioan decembrie 16, 2008 la 11:01 am

    Chestia cu “vocatia retragerii” este simpatica, si-l arata pe domn Nastase subtil.
    Ca atare, desi cvasi-majoritatea analistilor l-au catalogat pe “draga Stolo” ca terminat, poate o sa (mai) revina spre a se mai retrage!

  12. 12 Luigi decembrie 16, 2008 la 11:34 am

    Poate…

    Poate ar trebui sa ne gandim un pic mai mult la cei de langa noi…
    Poate ar trebui sa intelegem problemele adevarate ale tarisoarei asteia…
    Poate ar trebui sa deschidem ochii toti si sa spunem intr-adevar desteapta-te romane…

    Poate…

    Chiar nu mai stiu ce sa cred, m-au dezamagit atatea si totusi IUBESC TARA ASTA… IUBESC FAPTUL CA SUNT ROMAN… IUBESC TOT CE INSEAMNA ROMANIA…

    Sunt oare singur?

    Sau singurul care face asta?

    VETI AJUTA OAMENII SA INVETE SA IUBEASCA ROMANIA?

    Incercati ca luna asta sa nu mai fiti RAU…Adica lasa-ti pe cei care nu vad lucrurile asa cum ar trebui sa isi faca rau singuri, MAI SUNT 9 ZILE PANA LA CRACIUN!!!

  13. 13 Zeus decembrie 16, 2008 la 11:35 am

    Retragerea….pe langa faptul ca nu e un om care sa se milogeasca, de exemplu Prostanacul, a refuzat sa fie un om de paie al baronilor si a refuzat sa isi puna amprenta peste corcitura PDL-PSD. Daca trecem peste refuzul lui de a lupta, poate ajungem sa apreciem gestul. Mai ales daca se duc de rapa negocierile cu PSD si se ajunge la o guvernare fireasca PDL-PNL (fara “patricii” Olteanu, Tariceanu si Antonescu – ca Norica Nicolai oricum nu conteaza).

  14. 14 violet decembrie 16, 2008 la 11:42 am

    Eu tind sa cred varianta ca, pana si pentru Stolojan, toate au o limita. Adica el nu e Boc. As merge pe mana lui Bogdan Teodorescu , care nu crede in existenta unui scenariu, de asta data.
    Oricum, faptul ca Stolojan a “tras” dupa el PD-L la alegeri mi se pare cel putin ciudat. Dar, astia-s oamenii, cu ei defilam…Din pacate.

  15. 15 Grigore decembrie 16, 2008 la 11:44 am

    trebui sa faceti ceva si sa nu lasati “prostanacu” sa distruga acest partid. va doresc mult succes.

  16. 16 Moldovan Bogdan decembrie 16, 2008 la 11:55 am

    D-le Nastase ce parere aveti de urmatorul scenariu ?
    1. intelegerea PSD PD-L a fost facuta inainte de alegeri, chiar si cea cu PNL (la cacealma)
    2. retragerea lui Stolo vine exact la 2 zile de la venirea in tara a D-nei Alina Mungiu, cea care a pus in scena minunata telenovela din 2004, care nu este incantata de aceasta alianta , a se vedea emisiunea de vineri cu Robert Turcescu
    3. Blaga, Videanu, Preda, poate chiar si NUTI-UDREA(a i se citi blogul care cu exceptia ultimului articol, toate se refera la PSD, LA HOTII din PSD) si ceilalti s-au saturat de marinar si vor sa-l trimita pe mare , unde probabil ii este locul
    4. curios este si tacerea D-lui Iliescu, a dumneavoastra ,Madalin Voicu, care dupa doar o zi dupa ce blamasera aceasta coalitie au inceput sa taca (probabil dupa ce au inteles si ei trocul…dupa ce le-a explicat Hrebe… ca doar asa pot scapa de Base)
    5. Stolojan era putin incomod, deoarece trebuiau sa gaseasca niste minciuni foarte bune pentru a-si pune planul in practica, acela ca in vara guvernul sa majoreze salariile si pensile , bugetul statului neavand bani, acestea nu vor fi acordate, PSD iasa de la guvernare si vor incepe sa urla ca din gura de sarpe (sau de Mitrea) ca Base si cu PDL-ul lui este de vine
    6. parerea mea ce deja parditul, cu exceptia D-lui Boc, (PDL) incepe sa intoarca armele, iar la toamna urmeaza descalecarea marinarului de la cotroceni cu aportul intregii clase politice (sau de nebuni)
    7. nu pot uita insistenta D-lui Hrebenciuc care zicea : NU VA FACETI PROBLEME, STATI LINISTITI, STIM CE FACEM ,SUNTEM FOARTE BUNI NEGOCIATORI…..
    8. ei trebuie sa se injure in continuare pt a fi credibili, PSD cu PDL, PSD cu PNL, Voicu cu Geoana, etc
    9. ce tara frumoasa avem……….
    10. am dreptate? sau ar fi un scenariu perfect?
    11. abia astept ducerea lui la capat

  17. 17 Dan M decembrie 16, 2008 la 12:03 pm

    Dati-ne stenogramele din cadrul discutiilor pentru semnarea parteneriatului dintre PSD si PDL si apoi mai discutam de ce se razgandesc unii sa mai acepte functia de prim ministru al Romaniei. Nu prea arata a om bolnav Dl.Stolojan ci mai degraba a om indignat si nervos, mai mult ca sigur din cauza unor clauze secrete ale protocolului. Atat PSD cat si PDL au oameni “manjiti” in partid, ieri am inteles inca o data ca nu conteaza alegatorul pentru politicieni ci doar interesul si interesele proprii. Ii plang pe tinerii politicieni, a intra in politica acum este acelasi lucru cu a intra intr-o serparie, si va fi prea putin probabil sa nu fii muscat sau contaminat cu virusul banilor si al puterii. Va mai dura probabil 2-3 ani pana cand va apare un nou partid, cu oameni simpli pentru care alegatorul conteaza si nu banii si puterea. Referitor la ce au facut sau nu au facut guvernele de dupa revolutie, un lucru ramane clar, nu au facut nimic in raport cu guvernele de dinainte de revolutie.

  18. 18 Gabriela Savitsky decembrie 16, 2008 la 12:04 pm

    Cu torţe sau fără torţe? ….

  19. 19 drtm decembrie 16, 2008 la 12:12 pm

    Dragăstolo s-a mai retras şi de prin parlament, înainte de validarea mandatului. El asta ştie să facă. E bine că electoratul pe care îl păcăleşte, îl tot votează, ală da electorat captiv. Cel mai interesant în această rereretragere este că miniştrii PSD vor fi acum conduşi de Premierul Umil Boc. Exact asta au votat cei care s-au deplasat să voteze PSD în 30 noiembrie, s-au prezentat pentru a-i oferi Preşedintelui Premierul dorit, Umil Boc. Este în final, cam acelaşi respect pentru voinţa electoratului ca şi în cazul Dragăstolo.

    Aţi văzut imaginile de la semnarea parteneriatului PSD-PD-L? Scârbos…am văzut liderii PSD servind cu plăcere, ca nişte soldăţei de nădejde, fasolea cu ciolan servită autoritar de general. Rezultatul…70% Băsescu. O să vedem probabil peste câteva luni zâmbetul inteligent cu care Oprişan ne-a obişnuit în ultimele zile, când vor anunţa candidatul PSD-PD-L pentru preşedinţie, Traian Băsescu.

    PSD nu va rezista ca PNL tentativelor Preşedintelui de-a îl îngloba în PD. Vom avea partidul prezidenţial dorit. Dacă, prin minune, nu se va întâmpla aşa, PSD va prelua automat toate insuccesele guvernării. Asta pentru că în PSD dictează liderii locali, care joacă pe degete un preşedinte vulnerabil şi un secretar general neexperimentat. Dacă PSD ar fi avut înainte cu un an de alegeri un Preşedinte adevărat şi la fel de important, un secretar general capabil, un om de cadre, ca Şerban Mihălescu sau Octav Cozmâncă, ar fi câştigat detaşat alegerile.

    Ion Iliescu şi Adrian Năstase au făcut PSD-ul mare, dar Geoană şi Oprişan, care au fost făcuţi mari de către PSD, îl vor face mic. Nici nu a mai trebuit discutată problema pactului în Consiliul Naţional, au hotărât ei. Apropos, aveţi cumva un sondaj referitor la susţinerea PSD? Cât a mai rămas din electoratul captiv PSD? Se vor mai prezenta vreodată la vot după această înşelătorie? E adevărat că nu contează…

    Personal, am sperat până în ultimul moment că acest parteneriat este o glumă sau o tactică de negocieri pe care nu o pricep.

  20. 20 Aya decembrie 16, 2008 la 1:09 pm

    @

    Zeus

    Sigur ca nu pune nimeni la indoiala un lucru: draga Stolo nu se milogeste
    (spre deosebire de Prostanacul, dupa cum bine ai spus).
    Dar, draga Stolo are niste vechi probleme (pe care se gaseste cate cineva sa i le reaminteasca, in momente esentiale) si este “lansat pe cale” de Vasile Secares- GUVR (mai rau pentru cineva, nici ca se poate).
    Asa ca, el este “retrasul” de serviciu.
    Daca va fi nevoie, va mai juca o data tragicomedia retragerii.

    Intrebarea este: ce zici daca se va veni cu o formula majoritara PSD- PNL- UDMR?

    Pentru Traian Basescu, plasarea PD-L in opozitie ar fi situatia ideala, caci are nevoie de o voce credibila si firesc- revoltata pentru prezidentialele din 2009.
    Poate ai fi tentat sa replici ca Basescu nu are nevoie de sustinere politica pentru a reusi.
    Banuiesc ca T.B. nu ar gandi la fel- daca ar face-o, inseamna ca s-a desprins de realitatea politica.

    P.S.
    Stiai ca draga Stolo a fost printre cei care au fost parte la vanzarea unei parti din flota, inainte de decembrie 1989 (cea a carei vanzare i s-a pus pe seama lui T.B. in 1991; ulterior, au aparut si alte aspecte)?
    Dupa cate imi amintesc, Traian Basescu stie (stia inca de atunci- intr-un mod indirect, as putea spune ca de la el am aflat si eu, cu precizarea ca nu a fost vorba despre o discutie purtata cu mine; mai clar, mi-a fost dat sa parcurg copia unui dosar care m-a edificat).

  21. 21 badea cartan decembrie 16, 2008 la 1:25 pm

    As fi dorit tare mult sa fiu acolo la Ateneu..pentru Oda bucuriei…si penru Rege…dar am ramas acasa sa urmaresc mizeria din politica,sa urmaresc fetele politicienilor “Mari”.Chiar dac politica se face pe bani si intr-un cerc restrans..in istorie ramai doar cu faptele exceptionale…Foarte putine lucruri majore se intampla…simple nume pe liste care sunt uitate in doi trei ani…cuvinte goale..toate si prostia oamenilor care cred in ele.E teatru …de amatori in camine culturale la tara cu sali reci si goale.E tristete printre lumini fabuloase si indecente..de Craciun.Orfeu afon plecat sa imblanzeasca raiul…acest blog unilateral care nu spunenimic..nu da raspunsuri,de fapt nimeni nu le asteapta ..dialogul surzilor si orbilor.Nimeni nu mai stie despre lucrurile bune facute de dumneavoastra..pentru ca erau toate Necesare…asteptam fapte Exceptionale de amplitudine…

  22. 22 calu paul decembrie 16, 2008 la 1:56 pm

    sunt dezamagit de gioana

  23. 23 calu paul decembrie 16, 2008 la 2:05 pm

    desi nu sunt membru psd,dar simpatizant al acestuia,pot spune ca actuala conducere a tradat efectiv electoratul propriu vor mai veni si alte alegeri . daca nu preluati fraiele partidului va fi vai si amar de romania.multa dreptate avea dlu iliescu cand la categorisit p.. pe gioana.suntem expusi batjocurii lui basescu.apropo trimetetel pe nechita acasa la iasi . nu ca ar face treaba aici dar cheltue banii municipalitatii de pomana . va respect.

  24. 24 instalatorul decembrie 16, 2008 la 2:15 pm

    Dr. Lecter: am scris un comentariu nu departe de al dumneavoastra, in care opinam ca media care il ironizeaza pe dl Stolojan ii face in fapt un serviciu presedintelui, acreditind ideea ca pina la urma bine a facut presedintele ca l-a lasat sa abandoneze. In esenta, conchideam ca dl Stolojan trebuie sa fi trait un moment de regasire a demnitatii personale. Am rugat insa doamna moderatoare sa nu imi publice comentariul fiindca, in ultimul moment, am citit un zvon cum ca la originea certei intre dl Stolojan si presedinte ar fi fost intr-adevar o discutie divergenta privind citiva membri ai viitorului cabinet, insa si dorinta dlui Stolojan de a o vedea ministru pe dna Turcanu, lucru care mi se pare si el posibil.

  25. 25 calu paul decembrie 16, 2008 la 2:21 pm

    d.le nastase infiintati o noua formatiune politica garantat veti avea o mare priza la electorat,cu certitudine mai multa decat alaturi de fricosul de gioana.de 18 ani votez psd dar la urmatoarele alegeri deca conducerea partidului va cuprinde si persoana gioana adio.

  26. 26 blueeye decembrie 16, 2008 la 3:19 pm

    , Asist cu multa tristete la tot circul asta care se deruleaza inaintea noastra si nu pot sa nu ma gandesc cum ar fi fost daca acum patru ani ,Romania ar fi avut un alt Presedinte.
    Cu siguranta alta ar fi fost situatia,altele sperantele romanilor. Probabil,daca v-ati fi ales cu mai multa grija colaboratorii,nu ati fi fost ajutat sa pierdeti alegerile.
    Sunt convins ca un ajutor deosebit in castigarea prezidentialelor, Basescu l-a avut chiar de la persoane din anturajul dvs.politic, de oameni pe care i-ati ridicat la demnitati nepotrivite ptr. caracterul lor (in parte inexistent).
    Asta face una din marile diferente intre dvs. si Basescu:
    -Pentru a ajunge unde doreste, Basescu , tradeaza si inseala pe oricine, indiferent cat de mult l-a ajutat sa ajunga acolo unde este…
    -Pentru a ajunge acolo unde doresc, multi dintre colaboratorii dvs apropiati, oameni in care ati investit incredere, indiferent cat de mult i-ati ajutat, nu s-au sfiit sa va insele si sa va tradeze
    Astept sa vad mutarile lui Basescu inainte de alegerile viitoare. S-ar zice ca a inceput deja ,dar s-ar parea ca nu sub auspicii tocmai bune.
    S-ar putea ca in sfarsit poporul sa-si aduca aminte de versurile imnului national: DESTEAPTA-TE ROMANE ! (Pana nu e prea tarziu)
    Cat despre domnia voastra; nu mai lasati toti papagalii sa-si bata joc de ce-ati facut dvs. si dl Iliescu din PSD. E pacat!

  27. 27 dr.lecter decembrie 16, 2008 la 4:21 pm

    @ instalatorul
    as I said , eu nu sunt prietena cu zvonurile si cu media ;sursele media nu ne linistesc, nu ne lamuresc, ci doar isi fac rating, deci profit. ma uitam amuzata cum, toti analistii si comentatorii politici, pretindeau ca au spus deja in emisiunile de sambata sau duminica, faptul ca Stolo va face logg-off
    eu analizez doar dupa datele pe care le am si pe care le pot conecta intre ele. m-am uitat continuu la moaca lu’ stolo, cat a tinut declaratia, ieri. m-am concentrat pe gestica, pe mimica, ton, inflexiunile vocii… tot aparatul emotional expuima un singur lucru: el face asta deliberat, absolut cerebral,constient si voluntar. sigur ca ma pot insela, dar asta am ca referinta. nu zvonuri de budoar, de alcov gazetaresc,nu combinari de “n” luate cate “k”… felul in care s-a intors cu spatele la reporteri era altfel… eu am vazut in ochii lui respectul pentru sine, si cred ca este detinatorul unui “sine” ales. puteti sa ma luati la pietre, v-am spus ca nu mor de dragul lui, nu mi-as pune tablouri cu el prin casa, dar eu cred ca s-a eliberat. sigur ca e posibil sa fi intrat pe contrasens cu Base,chiar pentru un motiv cum ar fi d-na Turcan ( desi e o femeie cu ceva mai multe succesuri in politica, decat juna Base), dar feelingul meu imi spune ca aici e o chestiune de onoare. dracu sa ma ia de proasta, dar eu tot mai cred in sentimentul onoarei.

  28. 28 Roxana Iordache decembrie 16, 2008 la 5:59 pm

    @nastase. 1. Regele Mihai este şeful de drept al statului român. 2. De mai multă vreme am susţinut – în “România liberă”, în “Ziua” şi pe blogul meu – ideea privind alegerea premierului prin vot popular. Mi se pare calea directă de asumare a responsabilităţii publice. Iar dacă trecem la sistemul american, rezolvăm şi problema preşedintelui. :mrgreen: În caz contrar, republica parlamentară e soluţia. În fond, monarhia constituţională e tot ce poate fi mai adecvat şi mai necesar pentru România, pentru structura profundă a poporului român. Oricum, mi se pare că ori monarhia constituţională – cu alegerea directă a premierului, ori sistemul american, cu preşedintele care este şeful Executivului, sunt, în principiu, formele de stat cele mai puternice şi reprezentative. Din păcate, nu ştiu când se va putea adopta în România legislaţia necesară şi se va putea revizui Constituţia în funcţie de principii şi necesităţi, nu de conjuncturi şi personalităţi.

    Trăiască Regele!

  29. 29 Piramidon decembrie 16, 2008 la 6:39 pm

    Orice s-ar spune,Stlolojan este un ins greu de descifrat.Si,mai ales este greu de descifrat si de explicat priza pe care el a avut-o( la publicul cel mai divers) in toti acesti ani,chit ca aparent,nu parea deloc sa se straduiasca pentru acest lucru.Unii zic ca juca teatru.Eu nu cred,si daca totusi e asa,atunci e un geniu in materie,parerea mea fiind totusi, ca el a pacalit multa lume cu infatisarea sa de om serios si echilibrat si indeosebi de om care vorbeste doar cind trebuie si cit trebuie, imagine opusa majoritatii politicienilor nostri care dau tot timpul din clanta,doar,doar vor atrage cumva atentia asupra lor!Pentru ca asta este politicianul roman:gaunos rau,dar plin de ifose si mai ales debordind de prea multa multumire de sine ! Oricum,una peste alta iesirea(probabil,definitiva)din scena politica a lui Stolojan nu inseamna mare pierdere,pentru ca este clar cred – si pentru un orb -ca el nu are si nu a avut niciodata stofa de om politic.Asa ca, duca-se de unde a venit!

  30. 30 nedumeritul decembrie 16, 2008 la 7:42 pm

    stiti cum se traduce BOC in limba turca? cred ca c—t

  31. 31 Cogito ergo sum decembrie 16, 2008 la 8:07 pm

    @Roxana Iordache
    Roxano, sa stii ca ai dreptate. Saltimbancul Duda, informatorul dovedit al securitatii, mi se pare cel mai potrivit pentru incoronare. Nu cred ca ai cumva in vedere pe decrepitul de Mihai, sau pe frigida si stearpa de fica-sa, cea careia tot securitatea i l-a bagat in pat pe profitorul de Duda, probabil dupa ce l-au inaltat din postura de informator ordinar la rangul de colaborator de baza.

  32. 32 geomarz decembrie 16, 2008 la 9:33 pm

    Cand un politician se retrage inainte de a incepe, inseamna ca nu-l tin baierele. Punct.

  33. 33 dinu decembrie 16, 2008 la 9:54 pm

    @

    Cogito ergo sum

    comentariul va defineste profund. va multumesc! :mrgreen:

    Traiasca Regele!

  34. 34 Augustin decembrie 16, 2008 la 10:04 pm

    @ Roxana Iordache

    1) Regele Mihai este şeful de drept al statului român ca mostenitor al tronului pe care stramosii sai l-au obtinut asa cum l-au obtinut. Vrei sa discutam despre felul “democratic” in care a fost eliminat Cuza? Ce nu ne convine, exceptam! Jenibil!
    2) Ideea cu alegerea premierului prin vot popular este exceptionala. Eu te sustin. De cind astept eu sa-l vad pe Hagi prim-ministru! Bravos natiune!
    3) “monarhia constituţională ori sistemul american sunt, în principiu, formele de stat cele mai puternice şi reprezentative” Iar statele care sint republici parlamentare (adica majoritatea) “e” niste proaste! Si nu “stie” ca trebuie sa treaca la o forma de stat mai puternica si reprezentativa.
    Sigur, sistemul american si l-ar dori si Basescu. Deci sinteti 2.

  35. 35 Aya decembrie 17, 2008 la 3:04 am

    „Cheia” Stolojan – PD -L: stanga- rezervor politic in Romania

    Un observator atent poate lesne sesiza ca, in Romania ultimilor 19 ani, stanga a fost un rezervor politic.
    Este vorba despre un fenomen aparte, diferit de ceea ce se intelege prin migratie politica.
    Aspectele caracteristice fenomenului semnalat nu corespund binecunoscutei sintagme „intelectualitatea este, in sine, de stanga pentru ca, in marea sa majoritate, este revolutionara”- care ar putea parea o simpla conventie celor mai putin deschisi catre recunoasterea unui adevar esential.

    Stanga este un rezervor pentru clasa politica romaneasca in ansamblul ei, afirmatie sustinuta de realitatile perioadei de dupa decembrie 1989.

    In 1990, Frontul Salvarii Nationale s-a structurat pe stanga esichierului politic ca un ansamblu impresionant prin dimensiune. Sub raportul prezentei dezbateri conteaza mai putin ca rezultatele (nemaiobtinute, ulterior, de vreun partid) primelor alegeri libere, desfasurate in 20 mai 1990 au fost influentate psihologic si de reticenta electoratului fata de dreapta politica pe care, in marea lor majoritate, alegatorii nu o exersasera.

    Realitatea istorica este ca, in Romania, pe fondul reactiei de refuz al comunismului, in cei 19 ani postdecembristi, stanga a castigat alegerile de 5 (cinci) ori!
    (Cifra este corecta intrucat, desi nu a format guvernul, PSD a castigat alegerile in 2004. Stau marturie SI declaratiile lui Traian Basescu: ca a reusit SA IMPUNA un guvern al unei aliante care nu a castigat alegerile, victoria electorala revenindu-i Partidului Social Democrat. In 2008, PSD a obtinut cel mai mare procentaj in urma votului exprimat.).

    Revenind la subiect, in 1991, din Frontul Salvarii Nationale s-a desprins Partidul Democrat, formatiune politica de stanga – de altfel, avea sa-si legitimeze identitatea ideologica prin afilierea la Internationala Socialista. Pe de alta parte, insa, este la fel de adevarat ca PD, in pofida declaratei sale pozitionari partinice, avea sa intre la guvernare in coalitii cu o marcanta componenta de dreapta. In acest sens, o mentiune aparte trebuie sa revina Partidului National Liberal, unica forta politica de dreapta cu adevarat coerenta, cu electorat si mesaje specifice.
    Chiar si in cazul PNL, insa, respectul fata de adevar impune o precizare. Alianta pentru Romania a fost o formatiune desprinsa, ca si PD, din trunchiul de stanga. ApR a fost asimilata de PNL dar, totusi, venea din stanga.

    Stanga romaneasca a dat si un presedinte al Partidului National Liberal – pe draga Stolo, cel ales ca “varf de lance” pentru a infiinta PLD – un „fals” partid liberal, care, in sine, nu avea sa aiba o viata lunga.

    Traian Basescu, actualul presedinte al Romaniei, provine tot din rezervorul stangii.

    In peisajul politic romanesc a aparut o inadvertenta.
    In urma unui imbold inexplicabil logic, Partidul Democrat a decis sa renunte la identitatea sa ideologica initiala. A decis sa paraseasca Internationala Socialista.
    In urma unei revelatii, probabil, a vrut sa devina „popular” – numele de marketing al crestin-democratiei.
    A batut la portile Partidului Popular European care le-a intredeschis cu greutate pentru a se edifica asupra sinceritatii celui care cerea „ospetie”.
    Atitudinea crestin-democratilor europeni era normala: cine poate crede in schimbari ideologice structurale de la o zi la alta?
    Mai greu de inteles este cum de va fi crezut PD ca ii va convinge usor de autenticitatea noului crez crestin-democrat tocmai pe liderii P.P.E., recunoscuti pentru inflexibilitate si pentru modul in care se opune, uneori ireductibil, stangii!

    Cine venit, la un moment dat, sa se „asocieze” cu PD (formal, pe cale de a deveni de dreapta- pe fond, partid de stanga!)?
    PLD, avandu-l ca sef pe draga Stolo, om venit clar din stanga (nu numai ca prim ministru al lui Ion Iliescu, dar si ferm sustinator al campaniei electorale a acestuia, in 1996!).
    In aceasta situatie (cu reamintirea faptului ca Traian Basescu provine tot din stanga politica), indiferent de „aliantele” formale, vom avea, pe fond:
    -un singur partid de dreapta (autentic)- PNL;
    -un (inca perceput ca) partid puternic de stanga- PSD;
    - o „alianta” intre doua formatiuni de stanga, pe fond („cosmetizate” ca fiind de dreapta, PD si PLD) din care a rezultat PD-L.

    Nu cumva miscarea a fost facuta SI pentru a plasa vectorii razboiului pe directia dreapta-stanga, respectiv PNL si PSD?
    Nu cumva actuala fortare a guvernarii intre PSD si PD-L (in pofida vointei declarate a votantilor celor doua partide si impotriva bunului simt) a fost regizata de “artizanii” PD-L (si sustinatori ai gruparii Prostanacul et Cie in PSD) tocmai pentru ca PSD si PNL nu dadeau semne de a intra in razboi (dimpotriva)?
    Si nu cumva PD-L, „cosmetizatul” partid de dreapta (el fiind de stanga, de fapt!) urmeaza a face saltul discret catre pozitiile electorale (inca) ocupate de PRM, partid pe care, discret, doreste sa-l asimileze (dupa ce va fi „recosmetizat”, la randu-i)?
    Nu cumva atitudinea ciudata a celor din PSD care au votat, absurd, alianta cu PD-L, si care s-au opus intrarii UDMR la guvernare, deschide calea in sensul deja mentionat (intentionandu-se absorbtia PRM pe “bucati”)?
    Nu cumva e un rezultat al “ecuatiei” artizanilor politici sinistri, care l-au purtat pe draga Stolo pe toate campiile politice, de la stanga la dreapta, in acest joc mizer si halucinant?

  36. 36 Cogito ergo sum decembrie 17, 2008 la 10:26 am

    @dinu

    Ce-i neica cu tine? Ti-a dat Roxana invoire sa scoti capul din haznaua pe care-o patroneaza?

    Ai aflat cumva al cui urmas faptic este mosneagul Mihai? Stii cine este urmasul real al suferindului de priapism Carol?
    Regele este mort, traiasca regele (saltimbanc si securist)!

  37. 37 Costea Ciprian decembrie 17, 2008 la 4:40 pm

    Buna ziua,

    Cu referire la alegerea premierului…Singura solutie viabila este sa modificam constitutia in sensul cumularii pozitiei de Presedinte cu cea de sef al Guvernului, dupa model american, in paralel cu re-suprapunerea mandatului Parlamentului cu cel a functiei de Presedinte si implicit de Prim Ministru.
    Atunci indiferent cine va fi la carma tarii – dumeavoastra, Basescu sau oricare cetatean care este ales – va avea un statut de sef al Statului Roman cu putere reala si unde vesnicele discutii si contradictii, eventual certuri Presedinte/Premier vor fi eliminate. Nu consider ca s-ar concentra puterea in mod excesiv in acea directie intrucat tot prin constitutie se pot prevedea prerogative clare ale Parlamentului in echilibrarea puterilor in stat.
    Raman cu speranta ca odata imi va fi sustinuta ideea de mai multi romani.

  38. 38 Daniel decembrie 17, 2008 la 5:09 pm

    @dr. Lecter
    Exact aceleasi concluzii le-am tras si eu privitor la Stolojan, numai ca am informatia dintr-un singur gen de sursa si nu ma pot baza doar pe ea. Nu m-ar mira sa descoperim ca dl. Stolojan a dat dovada de mare caracter si si-a asumat riscuri actionand astfel. E o simpla ipoteza si nu as fi exprimat-o daca nu era comentariul tau. Anul urmator va dovedi daca presupunerile noastre au fost corecte sau dimpotriva, tocmai din analiza actiunilor guvernului in care dl. Stolojan am inteles ca va ramane pe alta functie.

  39. 39 Caramella decembrie 17, 2008 la 7:51 pm

    POSIBIL SCENARIU AL RETRAGERII LUI “STOLO”

    Stim ca acum cateva zile TB, intr-o sedinta “in familie” acesta a dat de pamant cu toti negociatorii PDL-isti pentru lentoare, ineficienta, printre altele si pentru ca nu se promoveaza si tineri …
    Imediat a si venit propunerea pentru sefa tineretului PDL – Monica RITZI (sefa drei Elena Basescu) de a deveni ministru al Tineretului/Sportului sau Turismului … Astfel, TB crede ca ACUM este momentul sa-si promoveze propria fiica !
    Cand la sedinta respectiva TB si-a impus dictatorial dorintele in stil propriu, cu tipete, jigniri si privire necrutatoare, in sala se afla si “DRAGA STOLO”, un om cu bun-simt dealtfel.
    Daca TB a maturat cu toti din sala – fara exceptie, ce credeti ca a fost in sufletul lui “DRAGA STOLO” – viitorul prim-ministru al tarii dar si un “mare prieten” a lui TB ?
    Stolo si-a pus imediat problema ca NU VA PUTEA COLABORA PE VIITOR IN MOD DIRECT CU UN ASTFEL DE PRESEDINTE !
    Este logic, nu ?
    Sunt convinsa ca de data aceasta “Draga Stolo” s-a retras din proprie initiativa. LA TIMP, IN CEASUL AL 12-LEA !

    PS – Ar fi o mare greseala ca Stolo sa nu fie propus totusi Ministrul de Finante, avand in vedere profesionalismul si experienta acestuia, mai ales cand bate-n geam criza financiara mondiala din ian. 2009. Iar Stolo nu ar fi nici in vizorul direct a lui TB …
    Eventual Stolo ar putea deveni principalul inlocuitor a lui Boc, daca acesta din urma nu se descurca …

  40. 40 eugen decembrie 17, 2008 la 8:58 pm

    Data viitoare cand va mai fi desemnat dl. Stolojan pentru ceva, sau domnul Base mai emite vreo intelepciune asteptati citeva zile inainte de a va face efortul de a posta ceva pe blog. Poate se razgindesc.

    Ce nostim suna acum afirmatia pe un ton napolenian a lui Base -”Mandatul domnului Stolojan va fi patru ani”. Ce repede trece timpul. Nici nu am simtit ca au trecut patru ani. ☺.
    Indiferent daca dl. Stolojan a cazut nervos s-a scirbit sau a fost (probabil) doar un candidat de poster iar desemarea sa pe 4 zile a fost un fel de mersi prezidential un astfel de leadership prezidential si in PDL este inaaaceptabil si inspaimintator,

    Dincolo de telenovela primului ministru de weekend cred ca avem o problema de leadership si selectie a liderilor in sistemul politic. Cu exceptia gazdei noastre toti prim-ministrii Romaniei dupa 1990 (inclusiv last generation Boc si Stolo) au fost nulitati politice. Un alt candidat recent PSD-ist tot o nulitate politica nici macar nu a mai vrut sa faca parte din Guvern luptind feroce impotriva crizei din fotoliu moale al Senatului. In schimb presedintii buni-rai au fost totusi personalitati politice si au fost cit de cit charismatici.

    O selectie mai buna pentru topjob printr-o competitie accerba prin algerei pt jobul primul ministru cu un presedinte decorativ sau cu o republica total prezidentiala pare unica solutie.
    Dezavantaje?. Prim ministru ales a avut numai Israelul pt. scurt timp iar in republica prezidentiala presedintele nu poate fi dat jos prin motiune de cenzura. Un presedinte absolut Base sau unul a la Chavez, sau .. a la Carol al II-lea, ar fi un dezastru.
    Cu toata rezerva fata de solutii exotice prefer prim-ministru ales. Democratia romana nu este suficient de matura pt o republica prezidentiala. Din nefericiere prin gratia lui Geoana si Mitrea o avem deja de facto.

    Pina vom alege primul-ministru nu ne ramine sa ne facem cruce . Boc este prim-ministru de fatada iar Base de facto in timpul celei mai mari crize economice din ultimii 30 de ani.
    Atentie este supraoferta la avionul de Congo☺. Grabiti-va ca se vinde ca painea calda.

  41. 41 Alex decembrie 18, 2008 la 12:50 pm

    Daniel, Stolojan nu are caracter. Este doar labil si santajabil.

  42. 42 ELMMAR decembrie 18, 2008 la 7:22 pm

    @ nedumeritul

    Da,asa se traduce,din turceste,boc.
    In cazul premierului de la 3C e vorba de un boc mic da’cu motz.


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,374 other followers