Un nou inceput?

By nastase

Incepe un nou an scolar. Vara aceasta a trecut atat de repede incat nici nu mi-am dat seama cat de aproape suntem de toamna. Cand, la inceputul acestei veri, lucram alaturi de colegii mei pentru schitarea primelor puncte din oferta de guvernare a PSD+PC ma gandeam cat de dificil este sa creionezi un proiect fara cusur (ca propuneri si sustenabilitate). Intotdeauna trebuie sa te gandesti la prioritati, oricat de mult ai vrea sa rezolvi totul dintr-o lovitura… Imi este greu insa si acum sa inteleg de ce, si de aceasta data, elaborand astfel de proiecte, trebuie sa ne indreptam atentia  asupra acelorasi probleme de baza. Mi se pare inacceptabil ca, si in anul 2008, trebuie sa o luam de la inceput. In viziunea mea, modernizarea grupurilor sanitare din unitatile de invatamant nu ar trebui sa fie un punct dintr-un program de guvernare al Romaniei post-aderare, ci un punct elementar deja rezolvat. Si, totusi…

Daca am lua stirile despre inceputul anului scolar din 2006 sau 2007, am observa imediat asemanarile cu stirile care au aparut acum, in a doua parte a lunii august. Similar, daca am citi stirile din primavara lui 2007 despre lipsa locurilor din gradinite, am vedea ca au fost identice cu cele din primavara lui 2008. Revenind la scoli, mii dintre acestea vor functiona din nou fara a fi primit autorizatie sanitara. Lipsa apei potabile, lipsa canalizarii, grupurile sanitare improprii, mobilierul invechit din aceste unitati de invatamant sunt cauza situatiei de fata. In timp ce noi vorbim despre construirea de campusuri universitare de sute de milioane de euro, sau despre acordarea unui laptop pentru fiecare elev, avem in tara mii de unitati scolare in care atunci cand dai drumul la chiuveta – daca aceasta exista – nu curge nimic. Nu mai vorbesc despre toaletele „din fundul curtii”. Am vazut, in acelasi timp, cum se aplica proiectul BEI de renovare a scolilor din Bucuresti.

Actualul Guvern se lauda ca a alocat foarte multe fonduri pentru refacerea infrastructurii scolare, acoperind astfel deficitul din bugetele locale. Nu am de gand sa contest raportarile Executivului, insa este cu atat mai greu de inteles situatia actuala, in conditiile in care exista si au existat fonduri pentru reabilitarea unitatilor de invatamant. Ma intreb daca aceste fonduri au fost folosite in mod corespunzator, chiar si in acest an electoral… Doar ma intreb.

Spuneam anterior ca realizarea unui program de guvernare trebuie sa tina cont si de aceasta situatie. Noi ne asumam pentru anii urmatori reabilitarea unui numar de aproximativ 3000 de unitati de invatamant. Prin reabilitare, nu am in vedere „spoiala”, var alb peste igrasie etc. Nu cred ca in Romania mai trebuie sa existe vreo unitate de invatamant fara apa curenta si canalizare, iar daca acest lucru inseamna interventia directa a Guvernului central, atunci la aceasta solutie trebuie sa apelam. Macar in acele zone in care fondurile administratiei locale sunt mult sub necesitati (apropo de limitele descentralizarii).

Eu imi doresc foarte mult sa ajungem rapid in situatia de a discuta numai despre proiecte de anvergura in domeniul Educatiei si Cercetarii. Romania nu va putea sa aiba un invatamant de calitate, care sa ofere societatii oameni bine pregatiti si in care diferentele dintre sat si oras sa fie cat mai putin relevante, daca ne vom impotmoli de fiecare data in astfel de probleme. Iar obiectivul nu e sa gasim rezolvari superficiale si temporare, ale caror efecte dispar eventual in cateva saptamani, ci sa cream mecanisme care sa functioneze ca regula, an de an. Nu ma va putea convinge nimeni ca nu e posibil: „cornul si laptele” a devenit traditie (chiar daca in ultimii ani s-au vazut destule denaturari ale ideii initiale), autobuzele pentru transportul copiilor de la sate erau, de asemenea, un instrument functional pana in 2004. Acum, banii sunt mai multi, deci se pot face mai multe; totul e sa-si propuna cineva acest lucru, amintindu-si (sau descoperind in premiera) sensul bunei guvernari. Rand pe rand, de la cele elementare la cele subtile, toate problemele din invatamant trebuie sa-si gaseasca raspunsuri urgente si temeinice. Altfel, nu ne ramane decat sa contemplam cu disperare si prezentul, dar si viitorul.

39 Răspunsuri la “Un nou inceput?”

  1. Gabriela Savitsky spune:

    La acest sistem al vieţii sociale m-am gândit şi eu zilele astea…
    Nu pentru că iar începe un an şcolar, ci pentru că am un sentiment uriaş al nimicului şi al zădărniciei. Societatea noastră a pornit-o şui şi aşa o ţine. La o emisiune la realitateatv de aseară, Florin Chilian spunea că suntem o naţie strâmbă… M-am întristat şi i-am dat dreptate, puţin…

    Da, privit în ansamblu sau din anumite unghiuri, neamul ăsta pare degenerat. Dacă te uiţi de exemplu din mintea acelei femei care a ciopârţit şi a omorât un copil pe care-l luase pentru creştere şi îngrijire, pentru care avea salariu, carte de muncă şi bani pentru cheltuieli, da, suntem degeneraţi.

    Dacă privim din unghiul de virgule şi paragrafe după care se ascund, ca după nişte baricade, cei din sistemul de protecţie a drepturilor copilului, da, naţia asta pare una de laşi, de ticăloşi infami care chiar dacă nu ştiu să rezolve o sitaţie, să ia o decizie, nu spun nu ci aşteaptă să se rezolve de la sine.

    Dacă privim de după castelele din adminstraţia noastră, castele şi caste, încrengături de neamuri vasali, tot aşa o să-l vedem, o adunătură de troglodiţi, gata să-şi vândă sufletul pentru locul pe care-l ocupă-n sistem.

    Să-mi spuneţi dumneavoastră, vă rog. Ce se întâmplă? De unde s-au ivit atâţia monştri? Cum reuşeşte legislaţia să fie atât de echivocă încât să apere tot timpul sistemul şi să-i dea câştig de cauză împotriva cetăţeanului care are dreptate?

    De ce s-a satanizat în asemenea măsură lumea noastră românească? De ce binele e atât de rar şi răul atotstăpânitor?

    Ştiu că n-o să-mi răspundeţi, fie şi din motivul că dumneavoastră sunteţi departe de lumea reală, baricadat după termopane… :)

    Nu există voinţă politică pentru modificarea pachetului de normative care reglementează situaţia gravă, tristă, urâtă din sistemul de protecţie instituţionalizat?

    După Casele de copii ca nişte închisori ale căror imagini au înconjurat lumea şi ne-au stigmatizat, s-a închis sistemul, să nu mai poată pătrunde presa. Aceiaşi angajaţi care abuzau emoţional, verbal, cum vreţi dumneavoastră, copiii din acele case mamut sunt angajaţii de astăzi. Metodele sunt aceleaşi. Au făcut nişte instruiri al căror conţinut l-au uitat imediat. Instruirile s-au făcut ca să câştige unii din sistem mai mulţi bani, lectorii. S-a inventat instituţia “asistentului maternal”. Cine este asistentul maternal? Un om care VREA să ia un copil “de la stat” să-l crescă. Statutul este atractiv, iar demersul el lesne. Ai o pilă la Direcţie, îţi depui dosarul, faci cinci orele de curs, câte 4, în 5 zile şi ai primit atestatul. Dacă ai atestat, după interviu, primeşti copilul şi eşti stăpânul lui. Nu toţi asistenţii maternali sunt declasaţi, să ne-nţelegem bine. Dar cum pentru suflet nu s-a inventat o unealtă de măsurare, e greu de stabilit care-i bun şi care-i rău.
    Însă, în sărăcia generală din România, în sărăcia din sate, lupta pentru a obţine un copil de la stat, pentru a cărui creştere se încasează salariu, carte de muncă, deci vechime, şi indemnizaţie pentru creşterea lui, lupta e acerbă.

    Nu ştiu dacă acest sistem trebuie modificat din temelie. În orice caz, nu face faţă provocărilor noi cu care se confruntă societatea. Mulţi părinţi au plecat la muncă în străinătate, iar pentru copiii rămaşi acasă în grija rudelor, nu s-a găsit o formulă de a suplini absenţa părinţilor care “pompează” bani bani la buget. Direcţiile de asistenţă au perpetuat acelaşi sistem inflexibil, greoi, fără imaginaţie şi suflet. Cică “s-a profesionalizat”, nu se implică emoţional. Comisia de Protecţie a copilului este doar un pretext pentru ca nişte tipi să mai ia nişte bani. Aceiaşi tipi pentru care legea administraţiei a creat o super-imunitate. Se face atâta caz de imunitatea demnitarilor, a parlamentarilor. Dar nu se suflă o vorbă despre imunitatea pe viaţă a “Înalţilor (unii, nişte piticanii) Demnitari de la judeţe. Un secretar de judeţ bate, de departe, orice preşedinte de consiliu judeţean. De ce? Pentru că aşa e făcută legea. A fost făcută pentru unii şi-a niemerit peste alţii.

    Sigur, toate acestea se pot schimba. Dar trebuie să existe voinţă politică. Am văzut că pe unii social -democraţi, în loc să-i ardă grija de soarta celor mulţi, îi frământă grija Constituţiei.
    Problemele adevărate sunt în baza sistemului. Statul este bolnav. Şi, pe acest stârv în descompunere, mişună viermii abilitaţi, “conform legii”, îngrăşându-se şi infectând mai departe orice brumă de bun-simţ.

    Nimeni nu urmăreşte, în ţara asta, “interesul superior al copilului”. Ci sfântul interes personal.
    Vă doresc o zi bună. Sunt foarte, foarte furioasă. Habar n-aveţi pe ce lume trăiţi, voi, demnitarii, habar n-aveţi care-i România adevărată despre care tot vorbiţi. Toate vorbele din lume nu pot lua înapoi rănile din sufletul unui copil nefericit. Şi nu-i pot îndrepta viaţa schimonosită de nişte legi laxe şi interpretabile care, în loc să-i protejeze, îi transformă în nişte cifre într-o statistică.

  2. George Ban spune:

    Domnule Adrian Nastase,

    Ati promis o reactie la prostiile debitate de Cezar Preda. Deja reactia ar fi foarte intarziata, dar nici asa nu a aparut nimic. Ce se intampla? Sunt de vina dosarele care vin ca pe banda? Mai mult nu spun…

  3. Harabula spune:

    Nu cred ca d-l Nastase poate pretinde ca Andronescu si Athanasiu au fost buni ministri. Daca lasam trecutul, care este pesedidtul gata sa fie ministru la Invatamant?
    Nu inteleg cum poate avea fiecare scoala apa curenta si canalizare in localitatile in care lipsesc retele de apa si canalizare..

  4. Gabriela Savitsky spune:

    Cred că ar trebui să mai faceţi “o tură” ca prim ministru. Sunt foarte multe de făcut şi nu văd pe altcineva capabil să înţeleagă complexitatea acestui morman de fărădelegi care a devenit statul… Şi să găsească soluţii de drenare.

  5. Marcel spune:

    @Gabriela Savitsky
    ” a ciopârţit şi a omorât un copil pe care-l luase pentru creştere şi îngrijire, pentru care avea salariu, carte de muncă şi bani pentru cheltuieli, da, suntem degeneraţi.”- daca spune altcineva lucrul acesta poate fi acuzat de lipsa de patriotism. Si , tinand seama de unele polemici din ultimele zile – chiar se intampla.
    “caste, încrengături de neamuri vasali, tot aşa o să-l vedem, o adunătură de troglodiţi, gata să-şi vândă sufletul pentru locul pe care-l ocupă-n sistem.” – probabil ca suntem inca neadaptati la modernitate. Nu avem un corp de functionari cu adevarat publici – adica sa nu “apartina ” cuiva. Oamenii inca nu au contiinta de cetateni liberi – nedependenti de cineva.
    “De ce s-a satanizat în asemenea măsură lumea noastră românească? De ce binele e atât de rar şi răul atotstăpânitor?” – poate ateismul stiintific a jucat un anume rol.
    ” nu s-a găsit o formulă de a suplini absenţa părinţilor”- si nici nu se poate gasi.
    “trebuie să existe voinţă politică” – dar nu exista. Exista vointa politica doar pentru a fi eliminat oricine se opune acestui sistem vernacular.
    ” îi frământă grija Constituţiei.” – deoarece au mintea odihnita.
    “îi transformă în nişte cifre într-o statistică” – ca in orice sistem totalitar.

  6. mariusmanea spune:

    Cateva mici comentarii la ceea ce spuneti. In primul rand dupa cum cred ca am mai spus nu sunt un fan 100% a ideologiei de stanga fie ea democrata sau nu. In schimb cu toate ca nu am fost implicat in cercuri guvernamentale pentru a imi face o idee despre starea de lucruri si politicile generale utilizate in government la nivelul anilor 2000- 2004 , personal cred ca a fost o guvernare reusita care a tinut seama de resurse si posibilitati realiste.
    Unul dintre programele care intr-adevar si-au dovedit valoarea ca idee pusa in practica in afara de cornul si laptele este aceea cu salile de sport, o idee care si-a dovedit functionalitatea sociala si politica, in oglinda rezultatelor de la Olimpiada.
    Pentru mine personal cel putin ideea de a discuta despre sport ca fenomen negativ mi se pare tabu . Si mi se va pare fascinant multi ani de acum felul cum japonezii pentru care am un respect deosebit la fel ca si pentru chinezi, israelieni,germani, natiuni care au cladit totul din nimic au si construiesc constant o disciplina pentru sport, un mod de viata.
    Acest lucru se numeste respect pentru om pentru dezvoltare sau asa cum spunea Lavoisier: a lasa orgoliul personal pentru dezvoltarea sociala.
    Sper ca macar urmatorul guvern sa isi faca timp sa construiasca, din banii pe care UE -i da dar nu ne baga in traista.

  7. sandu/mioveni spune:

    Domnule Nastase,totul este simplu,daca s-ar respecta citeva principii de baza:-respectarea cuvintului dat si promisiunii facute;-alesul obstei sa fie cinstit,gospodar,cultivat [cu moralitatea in singe];-rasplata corecta a muncii depuse;-legi mai severe pentru cei care o incalca.O sa-mi spuneti ca e demagogie ce am scris,dar eu pina acum am respectat principiile morale din societate[ca economist puteam face avere,dar....].Nu regret nimic pina acum din comportamentul meu,raminind,,sarac,dar….F.F.F. CINSTIT,din pacate pentru familia mea.]Consider,ca este hotaritor in viata omului ,,cei sapte ani de acasa”,care de obicei traseaza drumul in viata[realizare profesionala,comportamentul in societate,etc.]Din pacate [mai cu seama dupa 1989]oamenii alearga dupa bani,acestia punind stapinire pe majoritatea,uitindu-se punctul finalal vietii[.moartea].Dupa acest sfirsit al omului[fie el de orice rang ,f.bogat],cei care ramin n-au decit sa se certe [rudele apropiate],pe bogatiile ramase[urmind procese chiar in majoritatea cazurilor]Concluzie:-traieste frumos,sanatos,fereste-te de minciuni,fii bun,astfel nu ai nimic de pierdut.Va salut,cu mult respect si va urez indeplinirea tuturor dorintelor dvs.[faceti ceva impreuna cu PSD-ul si cu noi simpatizantii,ca sa o ducem mai bine in tara noastra draga].

  8. radu popa spune:

    Off’topic: chiar daca ma vor acuza niste bulandre masculine iubitoare de sarmale fierbinti ca va dau o limba pe costum (cea ce stim amandoi ca nu e cazul), fac aici o predictie. In ziua in care seful anticoruptilor de pe strada Mihaileanu a mai facut celebru un restaurant si l-a atacat, asa, tam-nesam, pe Oprescu ca venea la 4 la birou, am scris pe blogul meu ca Oprescu va fi primar general.(http://radupopa.wordpress.com/2008/05/15/oprescu-va-fi-primar-general/)

    Azi, cand am deschis un ziar Cotidian, perfect echidistant si rotund portocaliu, echipat cu un comando de jurnalisti purtind in spate o mare doza de demnitate bine remunerata si am vazut ca subiectul, fara o legatura relevanta publicistic cu fotografia, venea tot spre contracandidatul Marelui Imaculat, am zis ceea ce, dintr-o lene pe care mi-o recunosc o scriu dor aici: daca ei va baga in toate mocirlele, atunci se cheama ca le e frica. Restul depinde numai de dvs si putin, poate putin are legatura si cu zborurile externe invocate de ziar. Dar in alt context.

  9. leo spune:

    Vorba unui clasic în viaţă, Bine, Gavroş!
    PS
    Scorpie, ce tre să fac să te-nfurii mai des? :lol:

  10. Lia spune:

    Realitatea romaneasca: majoritatea copiilor nu este nici educata in familie si nici instruita in scoala . Cum este posibil ca absolventi de facultate sa faca greseli gramaticale elementare ?! Un elev de liceu nu are niciun fel de cultura generala. Luati oricare clasa la intamplare si vedeti daca gasiti 2 elevi capabili sa recite o strofa de Eminescu (care Eminescu?!!!). Sunt prea putini dascali (si de-obicei sunt cei din generatia dinainte de ‘89) care sa se daruiasca nobilei meserii. Va rog sa nu-mi aduceti argumentul ca sunt prost platiti. Sunt medic si sunt la fel de prost platit, dar asta nu inseamna ca trebuie sa-mi bat joc de profesie si sa ma razbun pe pacient. Nimeni nu ne-a obligat sa fim dascali sau slujitori ai lui Hipocrate! Indiferent ce profesie ai trebuie sa-ti indeplinesti menirea, altfel ne duceam si faceam bani mai usor pe alte cai (ilegale). Consider ca trebuie mai multa severitate in scoli cu un regulament aplicat si respectat si de profesori si de elevi. Somnul ratiunii, iata, naste monstri. Lia

  11. VASILE RARET spune:

    D-le profesor Adrian Năstase,
    Am învăţat eu multe lucruri la viaţa mea, dar după ce citesc materialele scrise de dvs. mă simt mai bogat. Acum mi-i clar şi mie de ce “minorităţile naţionale nu pot să-şi exercite autodeterminarea pe plan extern, acest drept fiind rezervat numai popoarelor” şi că ” drepturile minorităţilor trebue înţelese că se referă la drepturi individuale şi nu colective.” Vă felicit pentru prestaţia dvs. în numele României la Universitatea din Cambridge.
    Peste câteva zile începe un nou an şcolar. Mărturisesc că mă emoţionez de fiecare dată la deschiderea şcolilor justificat de amintirile care mă copleşesc din anii mei de şcoală. Împliniri şi regrete!
    D-le profesor, dacă de baza materială a şcolilor din mediul urban s-a mai ocupat guvernele dealungul timpului, în mediul rural e dezastru; s-a deteriorat şi ce a fost construit în regimul comunist. Până şi cele 400 de săli de sport pe care le-aţi ordonat dvs. s-au deteriorat peste 50%.
    În sec.XXI copiii merg la latrină după şcoală acolo unde mă duceam eu acum 60 de ani. La sate trebue luat totul de la zero ca şi cum nu ar exista nimic. Un astfel de program trebue spus ţărănimii, nu proiecte de anvergură pe care nu le pot înţelege. Candidatul PSD pentru alegerile parlamentare trebue să spună ţăranilor din colegiu că el este înstare să scoată apa din fundul pământului pentru şcoală dacă nu există reţea de canalizare pentru apa curentă. Şi după vot chiar să o facă!
    Voi susţine până la capătul zilelor mele că la sate se nasc şi acum genii de talia lui Eminescu, Enescu, Iorga, dar se pierd în dauna întregului mapamond. Şi-apoi, cine să le descopere aceste talente când şcolile funcţionează cu suplinitori mediocrii şi profesori cu nota 5 la atestat pe post? O clasă de elevi dintr-un sat mai depărtat de oraş a fost examinată la un liceu şi niciunul nu a luat examenul! S-o fi nimerit acolo numai copii tâmpiţi? Inspectoratul PDL a tăcut mâlc; PSD. de ce nu i-a pus pe garduri??
    Iată unul din motivele pentru care populaţia din Neamţ nu a mai votat PSD.! Mai sânt şi altele la care nu doresc să mă refer.
    D-le preşedinte, mai adaug o idee că m-am încălzit:
    Electoratul în Neamţ este profund pesedist, dar este corupt. Sărăcia i-a întunecat judecata. Dacă se acţionează bine se va întoarce. Problema e că trebue îndepărtat de la putere acest Ştefan prin orice mijloace; şi prin şantaj dacă-i nevoie; nu-i moral dar e politic. Ăsta-i capul răutăţilor!
    Boc se lăuda că pdl are în nordul Moldovei ancore zdravene: Ştefan, Flutur…etc. Ancorele astea odată tăiate pdl coboară pe topogan. În perspectiva alegerilor prezidenţiale “ancorele pdl” trebue tăiate definitiv.
    Ştefan are dosare cu energia lui Stolojan, Flutur a irosit bugetul României cu gripa aviară şi Dumnezeu ştie ce păcate mai au. De voie de nevoie a demisionat prefectul Teodor Mocanu; capul caracatiţei a căzut; mai trebue amputate tentacolele întinse peste tot. Sânt aproape sigur că prefecţii care sânt măcar bănuiţi de legături cu pdl, vor face aripi de zbor
    Vă rog să mă iertaţi pentru timpul sacrificat acestui mesaj.
    Cu stimă, Vasile Raret- P. Neamţ

  12. misterb spune:

    Domnule prim-ministru posibil viitor presedinte sau simplu cetatean, cum este pana la urma cu raspunsul corect??? Germania sau Romania? Nu de alta eu am luat ca o sursa oficiala ori Min de externe german minte ori dvs nu aveti datele potrivite?
    In alta ordine de idei mie mi-e absolut clar ca scopul invatamantului modern copiat dupa UE este indobitocirea generatiilor de tineri care or sa-mi plateasca mie pensia. Introducerea facultatilor particulare (adevarate refugii pentru mediocrii care scot diplome pe banda) nu are acelasi efect ca in tarile cu traditie in acest sens ma refer la SUA de ex. LA noi particularele se traduc prin busnita cu diplome., Admiterea la facultate pe baza de note din liceu sau de la bac toate astea au dus la scaderea dramatica a nivelului. Pai unul de la poplaca sau stefanesti ia 10 pe linie ca deh are profesori de gasca sau la fel de bine pregatiti ca elevul si unul de la liceul Mihai Viteazu are 8 dar stie carte. Am copiat ca prostii sistemul altora care au avut interesul sa ne termine generatiile viitoare ca sa scoata invatamantul romanesc niste indobitociti pe banda, confuzi cu notiuni de istorie grav alterate in care cuvantul de ordine este alternativul. Acum PSD-ul il roade modif constitutiei si pt ce pt o porcarie. Pt a delimita clar atributiile puterii sa stim si noi cine e nr 1 si sa eficientizam Romania nu se strang semnaturi dar pt o prostie de 2 lei se irosesc energii.

  13. marius spune:

    ca sa nu mai vorbim de stirile din 2001, 2002, 2003 si 2004 care prezentau aceeasi realitate de la un an la altul.
    ce memorie selectiva au unii.

  14. Harabula spune:

    Domnul Nastase nu este un comentator oarecare. A avut tara pe mana si practic putea sa faca destul de mult in domeniul ibvatamantului. Sa luam de exemplu primul an al guvernarii Nastase: 2001. Acest Guvern, in anul 2001 a emis 1328 de Hotarari de Guvern, 195 de Ordonante de Urgenta si 88 Ordonante.
    Dintre acestea se refera la invatamant 16 Hotarari de Guvern, 5 Ordonante de Urgenta si o Ordonanta.
    Sa le luam sistematic.
    A. Hotarari de Guvern:
    1.HG nr. 23 din 23 din 4 ianuarie 2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii.
    Face parte din seria de hotarari de organizare si functionare a ministerelor.
    2. Doua hotarari se refera la cifra de scolarizare pentru invatamantul preuniversitar superior de stat pentru anul scolar 2001-2002
    (HG nr. 456 si a doua HG nr. 695 care o amendeaza pe prima)
    3.Doua hotarari prin care se aproba investitiile din bugetul ministerului la un liceu din judetul Botosani (Sendriceni) si din Brad (HG nr. 496 si respectiv nr.914)
    4. HG nr. 538 din 7 iunie 2001 pentru aprobare Normelor metodologice pentru finantarea invatamantului de stat. Este de fapt o actualizare a Normelor din 1999.
    5.HG nr. 604 din 27 iunie 2001 pentru infiintarea Consiliului National de Formare a Personalului din Invatamantul Preuniversitar.
    6.Doua hotarari acorda burse unor studenti (HG nr. 1020 unor studenti care au domiciliul in mediul rural si HG nr.1070 burse in strainatate)
    7.Doua hotarari prevad lichidarea activitatii la unele institutii de invatamant superior particular (HG nr. 1026 si 1027)
    8. Trei hotarari se refera la colaborarea internationala in domeniul invatamantului (nr. 1058 cu Ucraina, nr. 1292 cu SUA si nr.1338 cu organizatii internationale)
    9.HG nr. 1230 suplimenteaza cheltuielile de personal din invatamant din judetul Botosani (!?)
    10. HG. nr. 1336 din 27.12 2001 privind domeniile si specialitatile de referinta in invatamantul universitar

    B.Ordonante de Urgenta
    1. Trei Ordonante de Urgenta aproba infiintarea unor universitati (OUG. nr. 133-Universitatea “George Bacovia” din Bacau, OUG nr. 134-Universitatea Crestina “Dimitrie Cantemir” bucuresti si OUG nr. 135-Universitatea “Constantin Brancoveanu” Pitesti
    2. OUG nr. 174 din 13 12 2001 privind imbunatatirea finantarii invatamantului superior. Nostimada este ca “imbunatatirea” consta in fixarea unei taxe pe venit pentru institutiile de invatamant superior. 10% pentru invatamantul privat. Pentru veniturile provenite din depasirea cifrelor de scolarizare 40% atat pentru invatamantul privat cat si de stat. Alte prevederi nu mai sunt in aceasta Ordonanta de Urgenta.
    3.OUG nr. 184 din 20 12 2001 pentru completarea si modificarea Legii Invatamantului. Se refera la utilizarea spatiilur destinate invatamantului. Schimbarea destinatiei se va poate face numai cu aprobarea Ministerului.

    Aceasta aste toata activitate guvernului Nastase in domeniul invatamantului in primul sau an de viata, 2001.
    Las altora placerea de a se uita prin actele emise de ministresa.
    Observati va rog reglementarile pasnice ale Guvernului. Sa le comparam cu tonul panicat de acum, cand fostii guvernanti sunt in opozitie. Ce mai larma! Ce mai promisiuni de reforma!

  15. Harabula spune:

    In postare anterioara am omis
    C.Ordonante
    1. Ord. nr. 33 din 16 08 2001 privind acordarea de rchizite scolare in anul scolar 2001-2002

  16. nastase spune:

    George Ban,
    Astazi am actionat, asa cum am promis.

  17. Gabriela Savitsky spune:

    leonaş,

    ai grijă ce-ţi doreşti…:)

  18. Gabriela Savitsky spune:

    Marcel,

    da, s-ar putea că ai dreptate. Sigur, cu aşa silogisme putem jongla la infinit…

  19. leo spune:

    Rubrica „Ce-am pescuit azi de pe bloguri”…
    pentru cui i-era dor şi pentru cine nu pricepea cum a ajuns blajina pisicuţă Gavroş să zgârieze aşa rău mai sus, iacă-tă, ezistă o explicaţie! Să ne mirăm că au ajuns bieţii copii să plătească şi cu viaţa ceea ce, oricum, se pare că plătesc din plin cu sufleţele sfâşiate de un sistem la fel de imbecil ca multe altele ce funcţionează (ori mai degrabă nu), în ţara lui Paiaţă-vodă…
    „Acest articol a apărut zilele trecute, pe un site de ştiri din Caraş- Severin, Caon. Bineînţeles, fotografia copilului nu e la locul ei, aşa spune Legea. Că trebuie să protejăm imaginea copiilor, dreptul lor la intimitate şi alte bla-bla-uri. Dar sufletul lor nu trebuie protejat. Cu sufletul unui copil instituţionalizat se poate face orice. Se poate juca arşice. Poţi să-l întinzi şi să faci bungee-jumping cu el. În general, opţiunea acestor copii, părerea lor, nu contează. Această fetiţă a locuit cu o familie, în plasament la asistent maternal, a crescut, s-a jucat, s-a dus la şcoală. Timp de 8 ani. Într-o zi, cineva, aşa, din seninul cerului, a stabilit că nu stă bine copilul în familia respectivă, l-a luat şi l-a mutat într-un sat, la Mehadica, la altă familie. Poate ca să-i testeze abilităţile de a se adapta la situaţii noi. Că prin această măsură abuzivă s-a mutilat sufletul acelui copil, cui îi pasă? Dacă nu curge sânge şi n-a murit nimeni, pentru presă cazul nu e interesant. Abuzurile de acest fel au devenit uzuale.
    Dramele din spatele dosarelor
    REŞIŢA – În spatele fiecărei hârtii din dosarul copiilor plasaţi stă un fapt, o întâmplare, un sentiment.
    Dramele din spatele dosarelor

    Pentru orfani mângâierea părintească vine mai mereu din partea unor străini plătiţi de stat ca să aibă grijă de ei. Atunci când un copil este luat din grija unui asistent maternal pentru că a fost maltratat sau pentru că nu a fost îngrijit, totul este în regulă. Acesta nu pare să fie cazul micuţei Elly, un înger de copil care nu mai puţin de 8 ani a crescut în sânul familiei Steiner. „După ce am crescut-o pe Elly atâţia ani, cei de la Direcţia pentru Protecţia Copilului Caraş-Severin au decis să o ia. Motivul a fost unul cel puţin dubios, spuneau că intimitatea fetiţei ar fi pusă în pericol pentru că în casă locuiesc şi cei doi fii ai mei“, povesteşte Ştefan Steiner.

    „Au luat fetiţa“

    Mai mult decât atât, dna Florentina Steiner ne-a spus: „Ni s-a zis că ar fi bine ca fetiţa să aibă patul ei pentru că altfel o vor lua. Aşa am şi făcut. Cu toate astea au luat-o pe Elly“. Fetiţa a fost atunci dusă la Mehadica, la un alt asistent maternal. „Am văzut fetiţa după o săptămână. La momentul reîntâlnirii fetiţa s-a agăţat de gâtul nostru şi nu a mai vrut să plece. Am reuşit atunci, după o audienţă la dl Sorin Frunzăverde, preşedintele Consiliului Judeţean, să luăm din nou fetiţa acasă“, a mai spus dl Steiner. Au mai trecut câteva zile iar Florentina Steiner şi micuţa Elly au fost chemate la DGPC pentru câteva teste. Acolo i s-a spus: „Poţi pleca, Elly rămâne!“.

    Ce spun autorităţile

    „Familia Steiner are dreptul să conteste decizia dată de noi dacă nu o consideră corectă. Dacă dânşii cred că fetiţa nu trăieşte în condiţii bune la Mehadica îi rog să facă o sesizare scrisă şi sigur vom lua măsuri“, ne-a declarat dl Ion Imbrescu, preşedintele Comisiei pentru Protecţia Copilului Caraş-Severin.
    Ca şi cum asta nu ar fi fost suficient, dnei Steiner i-a fost retras atestatul de asistent maternal la doar o lună după ce aceeaşi oameni care au decis retragerea atestatului au semnat o recomandare excelentă pe numele dnei Steiner. „Dacă voi fi nevoit voi face greva foamei“, a conchis Ştefan Steiner.”

    Articol, evident, preluat de la Gavroş, sursa care a născut de-acum clasicul „bine, leo”, un fel de „du-te, dică, du-te!” al blogosferei tot mai bătute în cap de canicula… campaniei electorale ce… „vine, vine, calcă totul în picioare”. Din păcate nu şi buruienile de ar trebui să le calce şenile de buldozere care să răscolească toată construcţia hidoasă a haitelor de hiene ce se-nfruptă din mămăliga asta ce, vai, aşa greu mai explodează….
    PS
    unde-s piţifelnicii ăia de presaşi care mureau de grija blogosferei? uite d-aia: pentru că aici ştirile circulă nu în funcţie de cine şi ce fisă bagă în tonomat! p-aici mai s-avântă şi… Ochi de Şoimi…

  20. Petrisor Socol spune:

    @Adrian Nastase

    In programa scolara trebuie introduse mai multe ore de educatie fizica, asta inseamna sanatate. Nu mai trebui privita aceasta disciplina ca o distractie.

  21. Ovidiu spune:

    Offtopic.
    D-le Adrian Nastase, va recomand sa cititi un interviu (foarte interesant) si sa vizionati video (sunt trei video).

    Click pe “Ovidiu”

    Anticipat,
    Ovidiu.

  22. ssscorpiaaa spune:

    Cu tot respectul,

    cred ca vor trece ani buni pana vom avea si noi scoli cum trebuie. [macar grupul sanitar,daca altceva nu se poate]

  23. pro silinescu spune:

    solicităm fostului premier Adrian Năstase, şeful direct al generalului Constantin Silinescu în perioada când acesta funcţiona la nivel guvernamental în poziţia de consilier de securitate, să precizeze public care este poziţia sa faţă de recentele afirmaţii ale lui Ioan Talpeş şi Virgil Măgureanu. Cotidianul “Curentul” se oferă să pună la dispoziţie spaţiu editorial atât liderului PSD Adrian Năstase, cu care se ştie foarte bine că nu avem vreun parti-pris, cât şi acelor cadre sau instituţii care se simt responsabile să aducă la lumină adevărul, împingându-i pe tartori acolo unde le este locul, în tenebrele de unde i-au scos afară un Brucan şi un Ion Iliescu… Ambiguitatea într-o astfel de circumstanţă nu poate decât dăuna atât României, cât şi fostului premier.

    Dacă se va constata că memoria unui comandant ca generalul Constantin Silinescu este întinată şi terfelită nejustificat, înseamnă că avem în Ioan Talpeş, fostul consilier al lui Ion Iliescu, o cârtiţă la nivel înalt, cu sarcini specifice de dezinformare şi manipulare, chestiune care trebuie să fie în atenţia organelor specializate.

  24. sfinx667 spune:

    @Marcel,
    cu tot respectul domnule,
    avem insa inalt functionari publici, secretari ai Consiliilor judetene, care sunt Presedinti ai Comisiilor Pentru protectia drepturilor Copilului, ii avem, orice hartie, dosar, adresa, trece prin manutele lor, le semneaza si stampileaza, fac legea, daca sunt juristi buni, o ” fac ” si o desfac, cum pot sa afirme ca nu stiu si nu cunosc, rareori cand mai rasufla cate ceva prin presa, cand se mai aude de cate un caz de abuz birocratic, adica semneaza dar nu stiu, cum vine aia ?
    Ba sunt foarte ” adaptati la modernitate ” domnii si doamnele directori ai Directiilor Generale de Asistenta Sociala si Protectia Drepturilor Copilului, “dovada vilele , masinile de lux, felul dibaci si dubios de ” subtil ” in care la fiecare control ies musama curata, isi acopera marsaveniile cu hartii … asta sunt pentru ei acei copii, hartii, nr de dosare, nu suflete. Cand se tranteste de cate-o ” modernizare ” prin sistem, dupa cate-o licitatie ” ca la carte ” comisioanele le incaseaza cineva, nu, si atunci sa ne tinem ” adaptare la modernitate “, beneficiarii, mereu aceeasi …
    Pe acesti Presedinti ai Comisiilor Pentru Protectia Drepturilor Copilului, care semneaza plasamentul unor minori in asistenta maternala, cine-i controleaza ” de-a-devaratelea si necumparatelea ” ? Se stie cati copii, dupa ce sufera trauma despartirii de familia de provenienta, sunt institutionalizati, a doua oara traumatizati, merg in asistenta maternala, revin dupa o perioada in institutii, din nou asistenta maternala in alta familie, s.a.m.d., sunt la nivel de fiecare judet ? Ii pasa cuiva cu adevarat de spaimele, traumele, sufletele, consecintele acestor ” plimbari “, culmea, cu acoperire in legislatia actuala ! Da, este un sistem prost si anapoda gandit, un sistem ” ermetic ” totul se musamalizeaza, gurile “obraznicilor “ce-si permit sa gandeasca sau sa aiba idei sunt inchise cu amenintari, si aveti cuvantul meu de onoare, amenintari care sunt puse in practica.
    Da exista vointa politica, aveti mare dreptate, asa o ambitie de angajare in sistemul de protectie a fiecarei ramurele, crengute a arborilor genealogici ai tartorilor baroni locali, parca niciodata nu a fost, si ca bonus, pe banda rulanta odraslele pd-l-istilor, sa aiba si ei carte de munca saracii …
    Cati absolventi care sunt la momentul parasirii unei institutii de ocrotire au gasit un loc de munca in sitemul ce i-a ” crescut ” ? Sunt atat de multi tineri studenti, da, in sistemul de protectie, nici macar un post de portar nu li se ofera, dar trambitam pe la toate simpozioanele ” dezvoltarea si consolidarea deprinderilor de viata independenta ” si, ne laudam cu rapoarte in care abunda mitomania cu ‘ activitatea sustinuta in interesul superior al copilului ” …
    Dar pe cei care efectueaza controale prin judete, si dupa ce fac un tur al statiunilor si al restaurantelor, cine-i supervizeaza ? E un intreg lant al “slabiciunilor”, cum dam, inaltul functionar public numai in picioare ” pica “, astia chiar sunt ” unsi ” pe viata si legea le-a oferit cu darnicie si marinimie si oaresce imunitate …
    Concluzionand, ” pestele de la cap se impute ” deci, inaltul functionar public, Secretar al Cons. Jud., Presedinte al Comisiei pt Protectia Drepturilor Copilului, asteapta o … lege, care lege sa-l ia frumusel de guler, sa dea socoteala, cam asa.
    Sibilla

  25. Alex spune:

    Harabula, reabilitarea scolilor intra in atributiile primarilor. Facand bilantul pe 8 ani de zile, prestatia lui Traian Basescu si a servitorului sau a fost jalnica. La Cluj cum stam? Sau in Craiova?

    Trecand la infrastructura, din 2004 nu s-a introdus un autobuz pentru transportul elevilor din zonele rurale si greu accesibile spre unitatile de invatamant.
    Guvernantii nu au putut stopa programul “cornul si laptele” datorita popularitatii si utilitatii sale evidente.
    Atata tevatura s-a facut cu “un calculator pentru un elev”, calculator pe care elevul sarac de la tara il vede numai in vis. Diferenta intre populismul scarbos si promisiunile onorate.
    Pana in 2004 a fost vizibil efortul de a mentine unitatile de invatamant din fundul tarii. Astazi scolile sunt rase, copiii nu mai au unde sa invete, iar profesorii nu sunt stimulati sa predea la sate. De fapt, sunt invitati sa plece la capsuni ori la struguri in Spania.
    Relativ la calitatea invatamantului, este vizibila alunecarea sa pe tobogan in ultimii ani. Daca elevii, studentii si absolventii romani se situau in top in ceea ce priveste pregatirea profesionala si cultura generala, astazi s-a ajuns la “performanta” ca un tanar cu 12 clase sa nu inteleaga un text. Exprimarea elevilor si a studentilor (!!!) lasa de dorit, iar frecventa erorilor gramaticale este inspaimantatoare. Maine-poimaine ne trezim ca un pusti cu bac nu cunoaste tabla inmultirii, sau nu stie sa socoteasca. Nu este de mirare din moment ce matematica este absenta din programa scolara a elevilor de la uman.

    Cu cativa ani in urma, invatamantul particular respecta anumite standarde. Multe universitati n-au primit acreditari, cu toate presiunile unor baroni locali. In domeniul dreptului, numai cateva universitati care cu reputatie buna primisera pana in 2004 dreptul de a organiza examenul de licenta. Astazi…surpriza, licenta nu mai reprezinta un obstacol pentru cei care au trecut va gasca prin apa in cei trei ani de facultate. Iar masteratul a devenit invatamant de masa.

  26. Velisar Iancu spune:

    @ Leo: vazut, placut (vorba vine!). Domnia sa, AN-eul, trebuie sa se tot felicite pt ideea intrarii in blogosfera (sa-l pupe si pe… frunte pe Darius Groza, jeg-ul care i-a facut un asa cadou): cred ca nici macar o armata de consilieri nu i-ar putea oferi atatea judecati de valoare. Vreau sa spun ca nici un consilier nu-si permite sa fie atat de sincer…

  27. Alex spune:

    Draga pro silinescu,
    Matale se pare ca ai ceva mai multe cunostinte despre gradatii SRI si SIE decat media celor cere frecventeaza acest blog.
    Ca un “neinitiat”, constat un lucru: serviciile secrete, privatizate 100%, nu au nici o tangenta cu interesul national. Este limpede ca maharii securitatii servesc exclusiv interese cu totul straine de Romania si de romani, din interiorul si din afara granitelor. Ca tipii cu ochi albastri se numesc Popescu, Ionescu, Silinescu nu intereseaza pe nimeni. Toti o apa si un pamant.
    Observi ca a trecut vremea cand pleava mergea la vot cu retorica anti-comunista, anti-securitate si alte reminiscente din campaniile electorale precedente. Intre timp, masele au bagat la tartacuta faptul ca un sef de departament, ori cu responsbilitati in domeniul sigurantei “nationale” nu putea fi in 1965 decat securist. Nici copiii de gradinita nu mai inghit galusca cu seful SRI care nu a facut parte din structurile fostei Securitati inainte de 1989. Sau nu este copil de securist, daca n-a apucat vremurile.
    Iar dupa episodul Musca (tanti care facea pe cenzorul moral propunand legea lustratiei, cand ea avea mortu in casa) s-a demonetizat complet sperietoarea Securitatea.
    Inventati Dumnezeului alte lozinci ca ati imputit tara cu aberatiile astea. O fi romanul tampit, dar placa asta este expirata. S-a lamurot ca numai Dumnezeu ne apara de agresiunile externe si de criminalitatea organizata din interior, SERVICII SECRETE NU AVEM!

  28. Augustin spune:

    @ Petrisor Socol
    Nu ajunge sa se sporeasca numarul orelor de sport in programa, mai trebuie sa se si faca! Cred ca stii la ce ma refer.
    In tara asta, majoritatea legilor sint bune, dar cite se aplica?

  29. Victor spune:

    @Mihnea Georgescu,

    Georgescule, mi-ai facut-o! Am fost nevoit sa bag mana adanc in buzunar pentru a-i cumpara lui Andrei o masina identica cu a ta dupa ce acesta te-a vazut la volanul superbului tau autoturism! In sfarsit, ca sa vezi cu ochii tai te poti uita pe blogul meu unde am postat cateva poze. Si nu mai fii penibil! Intra pe fata pe blogul meu. Nu este nevoie sa apelezi la log out.

  30. gheorghe spune:

    Domnule Nastase, cu banci vechi si closetul in fundul curtii am avut si tineri educati si generatii de adevarati intelectuali.

    Romania scolara are in primul rand o mare problema de cadre, starea infrastructurii scolare este numai parte din lipsa de pregatire si interes a acestor cadre, platite parca din mila si nu din interes pentru educatie si viitorul tarii.

  31. Marcel spune:

    @sfinx
    Textul D-nei Savitsky este un revelator nu doar al gradului de coruptie al unui sistem institutional, ci si al starii sufletesti a romanilor; cred ca in asta sta valoarea sa.
    Cred ca se impune concluzia ca problema nu admite solutii formale, simple si directe. Nu se poate decreta ca oamenii sa fie mai omenosi. Nu poti pune in spatele fiecarui functionar un paznic; si in spatele fiecarui paznic un alt paznic. Si asa mai departe. Cred ca sfera de actiune a statului este excedata de dimensiunea si profunzimea bolii sufletesti de care poate nici nu suntem constienti. Ba mai mult, daca se iveste un profet in tara lui care sa ne spuna lucruri care ne dor , e alungat de furia multimii: e un strain , nu e unul de-al nostru ! Numele lui de fapt, se termina in “vici”.
    Cred ca aveti dreptate ca de la nivel politic se poate imbunatati starea de lucruri, dar nu stiu daca pe termen scurt. A da vina pe politicieni ne este comod, dar nu rezolva nimic.
    Dilema pe care va trebui sa o infruntam este :
    - avem un stat functional, dar unele categorii sociale sunt defavorizate. Avem nevoie de mai multe resurse bugetare – deci taxe mai mari – si intocmirea de programe sociale care sa atenueze inegalitatile existente.
    - statul nu functioneaza; banii nu vor ajunge la cei defavorizati ci vor fi sifonati de clicile avide pentru a fi folositi tot in interes personal. Se impune ameliorarea functionarii justitiei si crearea conditiilor pentru a asigura integritatea functiei publice.
    Fara a vrea sa dau sfaturi, personal inclin spre a doua varianta.
    In particular din textul D-nei Savitsky, constatarea ” Şi nu-i pot îndrepta viaţa schimonosită de nişte legi laxe şi interpretabile care, în loc să-i protejeze, îi transformă în nişte cifre într-o statistică” – mi s-a parut a scoate la iveala o realitate deosebit de grava. Poate vizarea unor masuri punitive impotriva celor care aduc pe lume copii fara a-si asuma in mod firesc raspunderea cresterii lor nu este de neluat in seama.

  32. Harabula spune:

    Eu nu stiu de ce avem un “Minister al EDUCATIEI si cercetarii”.
    In HG nr.23 din 04 ian 2001 se spune ca (ca si in HG nr. 930 din 1997) se spune ca Ministerul Educatiei aplica strategia dezvoltarii si politica Guvernului in domeniul INVATAMANTULUI si cercetarii.
    EDUCATIA presupune mult mai mult decat invatamantul. Schimbarea denumirii din “Ministerul INVATAMANTULUI” in “Ministerul EDUCATIEI” s-a produs la 5 dec 1997 cand a venit ministru d-l Marga.
    Care sunt resursele alocate pentru educatia fizica, educatia morala sau educatia estetica?
    Domnul Natase avea ceva in cap cand a construit sali de sport.

    Oare un Minister al EDUCATIEI ar trebui sa se ocupe si de educatia adultilor?

  33. lupi spune:

    Oameni buni, nu realizatzi ca tzara asta a devenit un fel de ,,pamant al nimanui”, o oribila sherparie, ploshnitzarie puturoasa??? Nu realizatzi ca acum ne dam masura a ceea ce suntem cu adevarat ca neam, cultura ,civilizatzie??? Ca suntem o natzie la apusul ei istoric???Am urmarit reluarile unor emisiuni cu O.Paler si m-am cutremurat , am vazut apoi miile de ,,interlopi” ai lui Caiac!!!La fel stau lucrurile in toate domeniile societatzii- Educatzie, Asistentza sociala, Justitzie[care justitzie??] etc, doar ca acolo nu gasim,,interlopi” ci ; profesori, asistentzi maternali si sociali, judecatori si procurori, etc!! Aceleasi structuri, reguli si legi, ce-i guverneaza pe interlopi, se regasesc in toate domeniile societatzii !! Am devenit , ca stat.o Mafie uriasha, cu o multzime de Submafii si de increngaturi mafiotice!!!Iar deasupra tuturor , Mafia politica , cu al sau ,,capo del tuti capi”!!

  34. sfinx667 spune:

    @Marcel,
    si dumneavoastra aveti perfecta dreptate !
    Nu va contraziceam deloc, vreau sa spun multe si nu de fiecare data reusesc sa ma fac inteleasa, e desigur vina mea, voi fi mai atenta :)
    Legislatia ar trebui sa fie ” limpede ” fara ” portite ” si ” surse de inspiratie “.
    Sigur ca alternativele institutionalizarii ar fi functionabile si eficiente acolo unde se doreste si exista implicare, daruire, si da, cum spuneti si dumneavoastra, fonduri suficiente, aveti dreptate si in ce priveste raspunderea pe care trebuie sa si-o asume cei care aduc pe lume copii, dar si statul are o mare responsabilitate in acest sens.
    Adevarul e pe undeva pe la mijloc, masuri si solutii pentru atenuarea si ameliorarea unor situatii delicate ce nu ne onoreaza imaginea tarii, ar exista, si totusi nimeni nu-si asuma raspunderea sa-i zguduie nitelus pe cativa din cei exemplificati de mine mai sus, sa-i coboare cu picioarele pe pamant, caci, trebuie ca sunteti de acord, si-au cam luat nasucul la purtare.
    Sper ca am lamurit, ca nu exista neintelegeri, doar completari si ma bucura interesul si implicarea din partea celor care cunosc.
    respecte,
    Sibilla

  35. Kartouche spune:

    Nu ma refer la subiectul abordat de dv.

    Merita totusi, sa emit o ipoteza in legatura stirea aparuta in Romania Libera :
    “Adrian Nastase si Miron Mitrea si-au recuperat armele de vanatoare de la politisti. Informatia a fost confirmata, pentru Realitatea TV, de catre reprezentantii Politiei Romane.
    Odata cu respingerea de catre Camera Deputatilor a inceperii urmaririi penale in cazul celor doi, retinerea armelor demnitarilor nu mai avea obiect. Armele fusesera confiscate cand a inceput cercetarea penala a celor doi deputati.
    La momentul respectiv, Adrian Nastase a predat politistilor aproximativ 20 de arme de vanatoare functionale si de
    colectie, iar Miron Mitrea patru. ”
    …………………………………………………………………………………..
    Posesia armelor, la domiciliu, este deosebit de periculoasa.
    Sub pretextul ca ‘ se face un control asupra modului de pastrare si asigurare a armelor’, actiune permisa de lege, ori ce politai (procuror sub acoperire) poate face un control, in fapt o perchezitie la domiciliu. Fiind obligat sa-i permiti accesul in locuinta.

    Cu aceasta ocazie “observa cu surprindere” ca anumite obiecte “pot proveni din infractiune” in dosarul cu autor necunoscut …… etc. In mod abuziv, in pv de control mai consemneza ca s-au gasit si :
    - trei tablouri asupra carora exista suspiciuni ca au fost furate;
    - doua incunable, despre care se cunoaste ca au disparut in timpul miscarii legionare, de la Manastirea Cernica;
    - pe pervazul unei ferestre de temopan a fost decoperita o escoriatiei de 2 mm adancime, care a fost fotograriata.
    (Escoriatia se coroboreaza cu depozitia martorului Ionescu care afirma ca din greseala a produs o escoriatie la montarea pervazului, termopan primit de la dna Jianu ……… )

    Apoi chemam televiziunea in care facem un comunicat laconic:
    Cu ocazia controlului efectual asupra modului de pastrare armelor, ne-am sesizat din oficiu, ca Dl. mai detinea ……… obiectele suspecte ca ar fi provenite din infractiunui, care au fost ridicate in vederea clarificarii provenientei si a modului in care au ajuns in posesia domnului.

    Ingeniozitatea politiei politice nu are limite, de aceea trebuie evitate aceste provocari .

  36. instalatorul spune:

    Poate fiindca am avut doua zile pline de mici ghinioane, din acelea marunte si dese care te fac sa crezi ca pe tot ce pui mina se strica, ei bine poate de aceea am acum o reactie de a lua totul usor si glumet, asa incit fac un efort spre a ma adapta seriozitatii temei. Citind de drupurile sanitare, in minte imi vine celebra fraza rostita la radio de Ion Ghitulescu, cu decenii in urma “pe teren intra acum grupul sanitar al echipei Dinamo”, citind din nou despre “cornul si laptele” ma intreb cum ar fi sunat un program “Cornu’ si ouale”, in sfirsit….
    Problema invatamintului la noi ar fi nemaipomenita daca ar sta doar in chestiuni de renovare (sa nu ne ferim de vechiul cuvint, e mai precis decit reabilitare) a scolilor; sigur ca lucrarile de renovare trebuie facute macar pina la un nivel minim acceptabil. Dar asta nu este totul. Vorbim ori scriem despre fonduri ori despre calitatea unor lucrari; nu este suficient: trebuie sa discutam si depre calitatea materialelor si a fortei de munca fiindca de multe ori acest criteriu de cel mai mic pret cu putinta in licitatii ne duce uneori in fundaturi. Si, mai ales, trebuie sa discutam despre intretinerea si folosirea cuviincioasa a celor care se fac ori a celor care exista si aici incepem sa ne dam seama ca trebuie sa lucram si asupra calitatii umane, adica trebuie sa abordam chestiunea scolara dintr-o data pe toate fronturile. Promit o postare ceva mai detaliata duminica, acum e tirziu si sunt destul de obosit, iar miine trebuie sa plec la tara unde mama mea s-a dus sa aiba grija de casa si sa se zbata in continuare pentru gaze. Alaltaieri a fost ziua ei, a implinit 72 de ani (intotdeauna insa eu o vad tinara, tot asa cum ea ma vede tot ca pe un copil prostut, copil nu mai sunt, prostut inca da) si ma duc sa-i duc miine provizii ( ca si Verei, cateaua) si un cadou modest, dar care sper sa ii placa. Reluam dialogul duminica.

  37. reo max spune:

    Mesaj pentru domnul Adrian Nastase si prietenii/admiratorii/colegii dansului: va recomandam un blog nou.
    manifest
    http://www.atreiaromanie.com/

  38. parfumdeblog spune:

    un nou inceput?!!!
    chiar ma gandeam ca am sa citesc aici ceva de genul…
    “cum va fi viata fara politica”
    chiar… cum ar fi!!!

    o zi (mai) buna!

  39. ralucas spune:

    va multumesc pentru raspunsul referitor la sportul in scoli. daca va voi cere mai multa concretete si in ceea ce priveste “raspunsurile urgente si temeinice” din invatamant, veti spune ca am o obsesie :) si probabil ca asa si este, am obsesia de a vedea ca se discuta probleme clare, tintite, la care se dau raspunsuri si solutii fezabile si potrivite. Tentatia enciclopedismului este mare si perena in cultura romana, iar in anii din urma a fost translatata (din incompetenta, comoditate sau interes, dupa caz) si in spatiul politic: toata lumea discuta la nivel macro (”de anvergura”) despre toate problemele la care ofera solutii generale, care nu angajeaza nimic concret si pana la urma chiar daca duc la ceva, acel ceva trece oarecum neobservat; insa cel mai adesea nu duc nicaieri, de unde si sentimentul pe care il au oamenii ca in politica “se vorbeste mult si se face putin”. In ceea ce priveste invatamantul: da, sunt de acord ca este inadmisibil sa mai existe scoli fara apa si instalatii sanitare, dar disparitatile dintre educatia din mediul rural si urban nu apar in primul rand la nivel de igiena, ci, de exemplu, la nivel de acoperire cu necesarul de cadre didactice si mai ales cu cadre didactice competente. (Si aici ar fi interesant poate sa comentati observatiile recente ale Premierului despre universitatile private care tiparesc diplome precum altii coc gogosi (caci tot un fel de gogosi sunt si diplomele acelea)). Educatia si Invatamantul se confrunta cu foarte multe probleme. De acord.Daca din “n” motive, dintre aceste probleme numeroase si diverse, PSD si-a propus sa elimine disparitatile dintre rural si urban in invatamantul 5-8 (sau 5-12 sau 9-12, important de precizat), atunci ar fi util sa ne spuneti cele 10 (12,15, maximum 20) de probleme-cheie prin care se definesc disparitatile si cele 10, 12, 15, 20 de masuri prin care ele vor fi eliminate, astfel incat la incheierea celor 4 ani de posibila guvernare rezultatele vor fi a, b, c….Ar fi interesant de testat un astfel de discurs politic, avand in vedere ca nimeni nu l-a folosit pana acum, din motive care ar putea face subiectul unei alte discutii…

Lasă un Răspuns