A mali estremi, estremi rimedi?*

Primarul orasului italian Novara a interzis printr-un ordin prezenta in locurile publice a grupurilor formate din mai mult de doua persoane; amenda pentru cei care nu respecta regula este de 500 de euro. Nu poti sa nu te gandesti imediat ca Italia a avut candva un „duce” care, prin anii ’20, interzisese in locurile publice grupurile formate din mai mult de patru persoane. Probabil singurul motiv pentru care edilul nu a decis ca fiecare sa se plimbe singur este teama ca o astfel de masura ar mari rata divorturilor…
Trimiterea a 3000 de soldati sa patruleze pe strazile oraselor italiene face, de asemenea, parte din incercarea autoritatilor italiene de a impune ordinea pe strazi si de a preveni infractiunile. Evident, nu toata lumea e de acord, iar unele situatii sunt catalogate de italienii insisi ca fiind absurde. Ministrul apararii propusese, de exemplu, sa existe militari inclusiv pe strazile micilor localitati turistice din Sicilia. „Dar am innebunit cu totii?” a fost replica primarului din Taormina, incantatorul si linistitul orasel sicilian unde ultima crima a fost comisa in anii 60.
Nu este intentia mea aceea de a glumi pe seama unui subiect atat de important cum sunt masurile care se iau in aceasta perioada in Italia. Dar parerea mea sincera este ca o initiativa precum cea de mai sus este mai degraba in masura sa provoace teama, nu siguranta. Sincer, cred ca ea este si imposibil de aplicat prin metode strict democratice si astept cu interes (ca si mass-media occidentala, de altfel) evolutia aplicarii sale si, mai ales, reactia comunitatii locale. In aceeasi nota, consiliul local din Roma a interzis recent mancatul, dormitul si cantatul pe strada. Din cate am citit in presa internationala, deja mai multi turisti au fost amendati pentru ca mancau pe strada in Roma. Cu siguranta vor aparea insa dificultati procedurale, iar prima la care ma gandesc este urmatoarea: oare celebra gelato, o adevarata atractie turistica in orice oras italian si cu atat mai mult in Roma, intra sub incidenta acestei legi?
Am prezentat aceste evolutii – sa le spunem – curioase pentru a puncta din nou faptul ca lucrurile merg mai departe in Italia, intr-un fel de politica a fricii. In nici unul dintre spatiile invocate nu vorbim despre o situatie de forta majora. Asistam doar la ilustrarea in fapt a unei optici radicale, in ceea ce priveste lupta cu infractionalitatea potentiala, sau chiar cu infractionalitatea preconceputa. Unde se termina, totusi, grija autoritatilor pentru apararea propriilor cetateni, si unde incepe prezumtia de vinovatie aplicata automat asupra fiecaruia dintre acestia?
Oricine doreste sa se simta in siguranta, fie ca se afla acasa ori in locuri pe care le cunoaste mai putin. Pentru multi, probabil, siguranta se exprima in prezenta fortelor de ordine pe strada, sau prin existenta unor masuri mai dure fata de infractionalitate. Atunci insa cand in locul politistilor vezi soldati inarmati (si nu e razboi), iar masurile decise de autoritati afecteaza libertatea individuala a tuturor, nu numai pe cea a infractorilor, mai putem vorbi de siguranta, sau de instalarea treptata, dar sigura, a sentimentului de teama?*”La vremuri disperate, masuri disperate” (proverb italian)

24 Răspunsuri to “A mali estremi, estremi rimedi?*”


  1. 1 Cezar Pesclevei august 8, 2008 la 9:33 pm

    O imensă eroare, dle Năstase…
    O alta o reprezintă permisele de conducere oferite taximetriştilor.
    Cred că nu sunt singurul pieton care era cât pe ce să fie călcat de maşina unui şofer de taxi. În acest sens am dedicat stimabililor taximetrişti din Bucureşti o epigramă cu toată căldura de peste zi, fiind solidar în totalitate cu victimele automobilelor lor:

    Mă călcaţi mânca-v-ar mama

    De idioţi taximetrişti?

    Sunteţi şoferi de meserie

    Sau ucigaşi profesionişti?!

  2. 2 Roxana Iordache august 9, 2008 la 12:24 am

    @nastase. Eu cred că el s-a referit la îndrăgostiţi. Să-i protejeze. :)

  3. 3 Harabula august 9, 2008 la 11:20 am

    Vad ca domnul Nastase, dupa ce a rezolvat problema sigurantei cetateanului in Romania, vrea s-o rezolve si in Italia.
    Chiar de asta au nevoie ialienii! De experienta pretioasa a politicienilor romani.

  4. 4 nraducanu august 9, 2008 la 2:15 pm

    Nimic nu este intamplator. Berlusconi ii imita pe americani (desi nu-mi amintesc de atentate teroriste majore in Italia) ca strategie politica: atunci cand doresti ca cei tot mai saraci sa nu se revolte de starea lor si de imbogatirea peste masura a unei paturi subtiri, trebuie provocata artificial o amenintare, externa sau interna, trebuie agitat public un pericol ce ar ameninta statul sau pe cetatenii sai. Atunci oamenii simpli se declara recunoscatori ca sunt aparati si consimt la noi sacrificii. Tactica populista veche ce a dat mereu rezultatele dorite!

  5. 5 Criticos august 9, 2008 la 3:11 pm

    La Novara a avea simtul ridicolului este oare o infractiune? Inclin sa cred ca da. E de ras? E de plans? Probabil si una si alta. In orice caz in Italia actuala se vede bine cam cat valoreaza gargara europeana cu “drepturile omului”. Astept cu interes momentul in care in alt oras italian un decret al orimariei va reglementa numarul invitatilor la petreceri. 4 cred ca ar fi arhisuficienti. Peste acest nr., doar cu aprobare de la politie, amprentarea tuturor si supraveghere armata a incintei.

  6. 6 Alex august 9, 2008 la 4:48 pm

    Chiar nu va dati seama ca o astfel de campanie in “sprijinul” rromilor si a romanilor din Italia este penibila? Nu realizati ca nu actionati corect?
    Antena1, Vali Stan, aka Partidu – Televizor isi face o campanie extrem de proasta in mijlocul romanilor si a tiganilor din Italia. Impresia lasata de Antena 1 si de reprezentantii socialistilor europeni este extrem de proasta in randurile tiganilor si romanilor care muncesc cinstit in Peninsula.
    Ati inregistrat o bila neagra care atarna ca o piatra de moara in perspectiva alegerilor. V-am spus-o mai delicat, dar nu m-ati inteles: problema este pusa foarte prost.
    In primul rand, cetatenii romani, fie de etnie romana, fie tiganeasca sunt foarte multumiti de prezenta trupelor inarmate in orasele de imigratie, in primul rand pentru ca vor sa fie protejati de infractori: rromi, romani, italieni (care se razbuna ucigand muncitori din Romania, dand foc magazinelor). Oamenii cinstiti DORESC protectia fortelor de ordine.
    In al doilea rand, tiganii si romanii care doresc sa munceasca nu accepta cersetoria, exploatarea copiilor trimisi ca scalvii sa faca rost de bani dintr-un oras in altul. In afara altruismului, romanii si rromii CINSTITI chiar nu doresc sa fie confundati de italinei cu infractorii. Cersetoria si vagabondajul constituie infractiune atat in Romania, cat si in Italia; oricum se inscrie in perimetrul delincventei in toate tarile in care nu este incriminata.
    Vizita lui Traian Basescu si a reprezentantilor mae in randurile comunitatilor romenesti si de tigani s-a soldat cu un real succes electoral, Presedintele Romaniei dand atat tiganilor, cat si romanilor un mesaj foarte clar: cetatenii romani, indiferent de originea etnica, se bucura de protectia statului roman atata timp cat presteaza o munca cinstita si nu fac de ras Romania. In acelasi timp, toleranta zero pentru infractori, delincventi. De asemenea, opinia Presedintelui Romaniei conform careia trebuie luate masuri radicale impotriva cersetoriei, vagabondajului si, in primul rand, a traficului de minori si de femei a avut un impact pozitiv in randul comunitatii rrome din Italia. S-a inteles mesajul: infractorii nu sunt protejati, in schimb, statul roman nu mai permite nici un fel de act violenta si calomnie indreptate impotriva cetatenilor romani care inteleg sa respecte normele de convietuire intr-o societate civilizata. Lucrul asta se realizeaza in primul rand (desigur, nu exclusiv) prin intensificarea efortului politistilor de supraveghere a comunitatilor “multiculturale” din Italia. Nu numai pentru a monitoriza cersetorii si traficantii, ci si pentru a-i proteja pe lucratorii romani si tigani injunghiati de catre localnici, patronii romani, victime ale furiei italienilor (ne amintim cate magazine romanesti au foat incendiate, devastate, iar patronii si familiile lor supuse unor presiuni inimaginabile).

    Ce pricepe Internationala Socialista, grupul socialistilor europeni si Partidul – televizor?
    Ca, in Italia, asistam la o recrudescenta a fascismului!!!
    Ca rromii sunt discriminati!!! Auzi, statul italian, pe cheltuiala sa, a initiat numeroase campanii pentru protejarea nu numai a propriilor cetateni, dar, in primul rand, a copiilor tiganilor de sclavie, trafic de persoane, umilinte, iar socialistii romani sunt indignati!!!
    Domnule Nastase, cu atitudinea asta mi-e teama ca nu veti intra in calcule pentru formarea unui guvern, daramite sa castigati 50% + 1 voturi in parlament. Dati dovada da:
    1. lipsa de realism, pragmatism, comunicare cu cetatenii romani din Italia; nu ati inteles ca romanii si tiganii cinstiti nu vor sa fie bagati de-a valma cu infractorii, ci doresc o diferentiere clara intre oi si capre. Tiganii corecti din Italia nu mai doresc ca etnicii lor sa-si mai exploateze copiii, ce e atat de greu de priceput?!
    2. obedienta fata de socialistii europeni, care au avut o prestatie jalnica in ceea ce priveste migratia (stiu, termenul e impropriu, cetatenii europeni nu sunt imigranti, dar, in fapt, sunt, ca nu-s la ei ACASA in Italia), dar nu numai. Prodi a fost lamentabil, permitand (voit sau nu) confuzia intre roman cinstit – roman infractor, tigan cinstit – tigan infractor, diferite grupuri etnice cu traditii foarte diferite provenind din Romania. Varza totala.
    Daca vreti sa castigati alegerile, castigati respectul romanilor prin mai mult curaj! Curajul de a spune lucrurilor pe nume, cu toate ca va diferentiati de socilistii europeni!

    Colac peste pupaza, Vaticanul da un comunicat gretos prin care isi exprima, vezi Doamne, indignarea vis-a-vis de actiunile fasciste (sic!) ale guvernantilor italieni, care incalca rromilor dreptul la CERSETORIE, un DREPT FUNDAMENTAL al omului (?!). Conform Vaticanului, Politia, care, PE BANI ITALIENI (eu, sa fiu guvernant itlaian as cere statului roman sa deconteze orice lira cheltuita pentru protectia copiilor delincventilor si delincventi), ia masuri in sprijinul protectiei minorilor impotriva retelelor de TRAFICANTI DE SCLAVI. Copiii tigani sunt exploatati ca sclavii de retele criminale, in timp ce Vaticanul nu mai poate de grija celor carora le este incalcat DREPTUL FUNDAMENTAL LA CERSIT. De cand, Domane iarta-ma, dreptul la cersetorie constituie un drept fundamental al omului, mai ales din punctul de vedere al moralei crestine. Parca Apostolul Pavel se exprima in felul asta: “Cine nu DORESTE sa munceasca nici sa nu manance!”. Desigur, se referea la vagabonzii care refuzau o munca in conformitate cu posibilitatile lor fizice si intelectuale. Nu la cei aflati in nevoie.
    Sa facem o delimitare terminologica:
    1. “a cere” = a apela la mila publica intr-o situatie extraordinara, de catre o persoana aflata in imposibilitatea obiectiva de a-si procura (exclusiv) prin munca necesarul,
    2. “a cersi” = a-si castiga existenta refuzand constant munca. In art. 326 C. pen., cresetoria e definita drept “fapta persoanei care, avand capacitatea de a munci, apeleaza in mod repetat la mila publicului, cerand ajutor material”. A se compara cu articolul din legea penala italiana! Vom vedea ca viziunea legiuitorului italian este asemanatoare. De altminteri, cei care nu pot munci apeleaza la institutii specializate pe asistenta sociala, nu cersesc din oras in oras si, mai ales, nu-si expun copiii unui asemenea indeletniciri rusinoase si antipedagogice.
    Cum, Domane iarta-ma, vede Vaticanul Cersetoria “un drept fundamental al omului?!” Un drept fundamental la desfigurarea omului? E drept, omul are libertatea deplina de a se inalta spiritual, a trai cu demnitate, sau a se injosi, pe el si pe copiii sai, mai rau decat animalul.
    Pai daca cersetoria este un drept fundamental al omului, propun ca pestii, traficantii de copii si de persoane sa fie primiti in Ordinul Suveran… de Malta (OSMTH), ca doar fac cinste Vaticanului!

  7. 7 un om de incredere august 9, 2008 la 7:52 pm

    Am gasit pe internet urmatorul comentariu. Asa o fi?

    “STATELE UNITE AU DECLANSAT IERI, 8 AUGUST 2008, UN ATAC CONTRA RUSIEI

    1) Georgia este condusa de un presedinte marioneta pro american, Mikhail Saakashvili.
    2) Mikhail Saakashvili lanseaza pe 8 August 2008 un atac major impotriva unui teritoriu disputat, stiind ca ofensiva va duce la starea de razboi cu Rusia.

    Evident, fara aprobare americana si fara sprijinul SUA asemenea operatiune nu putea avea loc, sansele Georgiei in a face fata singura unui contraatac rusesc fiind minime.

    In mod evident, America doreste ocuparea Rusiei cu un conflict militar semnificativ pentru a o impiedeca sa intervina cumva intr-o actiune militara pe care SUA doreste sa o lanseze curind (foarte posibil atacarea Iranului).”

  8. 8 florinbuda august 9, 2008 la 8:11 pm

    Prin aprilie presa internationala canta despre caderea Socialilor italieni si Liberalii care au venit la puterea statului italian. Dar fructele acestor evenimente au capatat un gust neprevazut : nu prea seamana a Liberali ci mai mult a Fascisti.

  9. 9 vasiloi august 9, 2008 la 9:28 pm

    totusi suntem in concediu…Vreau mesaje optimiste! LUNA ASTA,OK?

  10. 10 vasiloi august 9, 2008 la 9:30 pm

    VA APRECIEM SI VA IUBIM DAR ESTE AUGUST….

  11. 11 Draghi Puterity august 10, 2008 la 11:53 am

    @Alex

    Dupa parerea ta, de ce cerseste un om? Iti poti imagina un lantz cauzal care sa faca dintr-un om demn un cersetor? Care e cauza primordiala?

  12. 12 Harabula august 10, 2008 la 1:52 pm

    Romanii n-au rezolvat si nici nu stiu sa rezolve problema tiganilor. Nici celelalte tari europene nu stiu.
    Nu cred ca ne putem crede indreptatiti sa dam sfaturi italienilor.
    Avand in vedere autonomia locala, solutiiile difera de la o regiune la alta. de la un oras la altul, de la o comuna la alta. Se va demonstra care este mai eficienta.
    Tiganii nu sunt mai buni acasa, in Romania, decat in Italia. Cu toate acestea noi nu am facut nimic. Motivul este simplu. Elitele politice nu circula noaptea pe jos, iesind de la lucru noaptea. Politicienii nu locuiesc alaturi de tigani. Acolo unde fac ei cumparaturi, n-au acces tiganii.

    Sfaturile d-lui Nastase sunt precum descantecul la boala. Vorbe, vorbe, vorbe! Dar nimic care sa vindece intr-adevar.
    Chiar n-ar strica un recensamant al tuturor nomazilor din Romania. N-ar strica si o amprentare (ADN) a tuturor romanilor. Desigur asta ar presupune costuri mari.
    Dar, pentru inceput identificarea tuturor romanilor care n-au certificate de nastere si acte de identitate. Decaderea din drepturile pamantesti a celor ce nu-si trimit copiii la scoala primele clase.La scoala, copiilor sa li se dea o masa sau chiar doua (asa cum preconiza d-l Nastase)

    @Roxana Iordache
    Nu stiu ce gasiti curios ca un socialist se simte influientat de Keynes.
    Banuiesc ca stiti: Keynes este pentru socalisti ceeace este Marx pentru comunsti.Din nefericire social-democratii romani nu pre au inteles cum este cu INTERVENTIONISMUL.

  13. 13 Petronius august 10, 2008 la 3:26 pm

    @Draghi

    “de ce cerseste un om?”

    Raspund eu pentru Alex ;-)
    - Raspunsul gresit este: din cauza saraciei.
    - Raspunsul corect este: din cauza diferentei mari dintre saraci si bogati.

    Si daca tot am raspuns la o intrebare care nu mi s-a pus, am si eu o intrebare: care este cauza infractionalitatii ?

  14. 14 Alex august 10, 2008 la 11:00 pm

    revin si subliniez, faceti diferenta intre “a cere” si “a cersi”. Este fundamentala!

  15. 15 Alex august 10, 2008 la 11:43 pm

    Un om CERE pentru ca este intr-o imp[osibilitate obiectiva de a-si procura cele NECESARE existentei.
    CERSETORUL, in schimb, este acela care NU VREA SA MUNCEASCA, desi are oportunitati si starea fizica si psihologica ii permite.

    Religios, moral, cel care NU ARE este nu numai indreptatit, ci si obligat sa ceara, sa-si infranga naibii orgoliul si sa apeleze la institutiile caritabile, ori mila publica, in lipsa institutiilor.

    Insa nu iti este permis:
    1. sa speculezi mila celui care munceste pe santier, preda la scoala pentru a-si plati facturile,
    2. sa aduni mai mult decat NECESARUL din cersit; benocleaza-te, draghi, si vezi cat castiga un mafiot al cersitului. Politia romana a facut o statistica: intr-o zi, cel mai prapadit cersetor aduna pe zi cat un profesor intr-o luna!
    3. sa-ti faci o MESERIE din cersit. V-am reprodus textul din Codul penal, asemanator cu legea italiana. Frnacezii, cum i-au prins cu ilegalitati, le-au dat un sut, i-au imbarcat in avion, via tara de origine.

    Acum, CAUZELE cersitului:
    1. faptul ca lumea tampa da fara sa cerceteze cui ofera. Nu saracia, dragii mei, pentru ca cersetorii au palate, in timp ce profesorii poate n-au un covrig sa manance cand ies de la munca, sau bani de suc. Iar draghi nu-l intreaba pe starada in Arad: mai omule, tie ti-e foame. Autoritatile romane au atras atentia foarte ferm: nici un ban la cersetori. Banii pentru operele caritabile ii pui in conturile unor fundatii specializate, in Cutia Milei, ii incredintezi unui Comitet Parohial care face asistenta sociala cat de cat organizata. Intrebi cine e sarac din blocul tau, din parohia ta, faci o lista cu necesitatile fiecaruia, nu mai dai banul in mana.

    2. Nu diferenta intre bogati si saraci. Asta este o gandire marxista la fel de reductionista si cu ochelari de cal.
    Diferenta mare intre bogati si saraci, ca si CERSETORIA au o cauza mai profunda: IMORALITATEA. O cauza de ordin etic, nu material, mon cher, ai inversat cauza cu efectul.
    CERSETORUL (repet, difera fundamental de cel care CERE) este un om imoral, care, putand munci cinstit, speculeaza mila publica. Este un escroc, un parazit de ultima speta, la fel ca hotul care baga pensionarului, profesorului mana in buzunar.

    Si, pentru ca am facut referire la comunicatul gretos al Vaticanului, conchid in registrul etic – religios: Apostolii, Parintii Bisericii care isis dadeau si haina de pe ei, primii crestini care isi vindeau averile si le imparteau saracilor erau foarte atenti CUI ii ofera mila lor: in crestinism, este considerat un pacat sa nu cercetezi cu mare atentie cine este beneficiarul ajutorului. Se strang fonduri uriase, exista o intreaga industrie a cersitului careia trebuie toti sa-i punem punct.
    Mila nu inseamna prostie. Exista asistenta sociala mai mult sau mai putin profesionista, nu mai vezi mana intinsa. Zambesti unui copil aflat la coltul starzii, ii spui “Imi pare rau, nu am bani”, ii dai o bomboana, un mar, o cola, dar zero bani!
    In acelasi timp, nu iti interzice nimeni sa te implici in proiecte caritabile, care implica cunoasterea sitiatiei sociale a celui care apeleaza la mila publica, nevoile sale, un “recensamant” al bolnavilor, persoanelor cu handicap fizic ori psihic din zona in care locuiesti, somerilor, oferte de munca potrivite cu pregatirea, aptitudinile lor fizice si intelectuale. Eu visez sa fac un atelier in colaborare cu popa, in care sa angajam persoanele care cer constant ajutor material. Chiar daca nu vom obtine profit, asociatia (ma gandesc la forma juridica, in functie de scopul, specificul activitatii, caritabil, de integrare profesionala, sau lucrativ). Pe copiii lor i-as pune la meditatie, sa invete sa scrie, sa citeasca, matematica, chiar engleza, calculator, in loc sa cerseasca la colt cat e ziulica de lunga.

  16. 16 sfinx667 august 11, 2008 la 2:00 am

    @Draghi Puterity,
    desigur ca tu ai atentionat cu multa luciditate si prudenta, si, te felicit pentru observatia ta pertinenta, asupra unui aspect pe care nu avem voie si nici cum sa-l neglijam chipurile, numai pentru ca sa avem dreptate intr-o polemica sau de dragul polemicii…constat cu surprindere ca unora in doar atat le stau putintele…
    In adevar,” Cerşetoria nu reprezintă un comportament antisocial, ci mai degrabă un rezultat al excluderii sociale prin acces limitat la servicii sociale sau educaţionale pentru copilul care cerşeşte sau familia acestuia. ” !
    E limpede ca nu s-a ajuns la astfel de intr-adevar triste situatii din … senin , si ca acest fenomen e un efect cu cauze multiple si mult mai profunde decat observ ca se vor a se cosmetiza de catre aceeasi vajnici ” analisti “, mai amintesc si ca statului ii revine un rol important in atenuarea acelor cauze si gasirea unor alternative, solutii, cat si in ceea ce priveste respectarea drepturilor copilului. Desigur, statul, prin intermediul institutiilor sale abilitate in acest sens, prin colaborare eficienta cu organizatiile neguvernamentale ce au drept misiune aceste aspcte, nu si-a facut datoria, exista disfunctionalitati majore, iar rezultatele le resimtim , si ca acest fenomen e un efect cu cauze multiple si mult mai profunde decat observ ca se vor a se cosmetiza de catre aceeasi vajnici ” analisti “, mai amintesc si ca statului ii revine un rol important in atenuarea acelor cauze si gasirea unor alternative, solutii, cat si in ceea ce priveste respectarea drepturilor copilului. Desigur, statul, prin intermediul institutiilor sale abilitate in acest sens, prin colaborare eficienta cu organizatiile neguvernamentale ce au drept misiune aceste aspcte, nu si-a facut datoria, exista disfunctionalitati majore, iar rezultatele le resimtim de vina majora, de atributiile ce-i revin, caci, defilam cu expresii ” interesul superior al copilului “… asigura oare statul acces la interventii chirurgicale si tratamente de specialitate tuturor copiilor suferinzi de boli precum leucemia ? Oare ? De asta ajung atat de multi parinti sa-si vanda toata agoniseala si sa apuce drumul strainatatii, cu poate de multe ori ultima speranta in Divinitate si in dragostea parinteasca ce-i ajuta sa reziste orelor de corvoada, si aceasta ca sa stranga banii necesari a reda si darui copilului picatura de viata…
    Draghi, singura misiune a expertilor in toate e sa monologheze, batand campii intr-o singura directie, de dragul de a iesi in evidenta pe probleme cu care nu au nici cea mai mica tangenta , grav e ca trambiteaza inecandu-se in propriul venin din … nestiinta !
    Te felicit pentru observatiile pertinente, insa nu spera sa fi si inteles de catre cei centrati exclusiv pe propria imagine… una falsa din nefericire. Zic din nefericire, pentru ca nu avem dreptul sa tot pierdem timp pretios cu astfel de fanfaronade, in loc sa punem impreuna umarul sa depistam cauzele, sa le atenuam si inlaturam acolo unde se poate, caci, solutii gasim intotdeauna atunci cand suntem motivati, avem credinta si dorinta a reusi.
    respecte,
    Sibilla

  17. 17 Alex august 11, 2008 la 11:39 am

    draghi, cersetoria este infractiune.
    Ai dreptate, expertii nu vor face nimic pentru eradicarea fenomenului.

    Pe scurt: cauza cersetoriei o reprezinta imoralitatea crasa a celui care isi face o meserie din a apela la mila publica.

    Solutii:
    1. oamenii sa fie fermi si sa nu mai dea bani in mana cersetorului de la colt, asa cum ne-au prevenit autoritatile. Nici un ban in mana!
    2. punerea in aplicare a legii si inasprirea pedepselor pentru traficantii de copii, femei, persoane, mai ales a acelora care fac industrie din exploatarea persoanelor cu handicap.
    N-ar strica sa ne inspiram putin din legslatia Chinei in ceea ce priveste retelele mafiote de cersetori…O, stiu, unii care consulta site-urile sunt putin impacientati.

    Draghi, observ ca esti plin de compasiune pentru copiii-sclavi, “privati” de “dreptul” de a sta 24 de ore din 24 la colt de strada pentru industriasii cersitului.
    Nu vezi, sau te prefaci ca nu observi batrani, copii, indivizi cu handicap stalciti in bataie de capii mafiei cersitului cand nu se conformeaza, ori nu aduna “norma zilnica”,

    3. masuri ferme impotriva capilor retelelor cersitului. Autoritatile romane ar trebui sa colaboreze cu cele italiene pentru depistarea si anihilarea infractorilor,

    4. Optimizarea serviciilor de asistenta sociala, canalizarea banilor proveniti din buzunarul profesorului care isi rupe de la gura spre NEVOIASI.

    5. Razvoi in toata regula cu mafia cersitului.

  18. 18 sfinx667 august 11, 2008 la 3:41 pm

    @” Alex ”
    Cerem, nu cersim, sesizeaza cine trebuie ( ! ), sa nu mai cenzurati si sa faceti legea dupa bunul plac pe unde va apuca delirul , nu-i nici frumos si nici corect, apropo de … mafie, mafioti, … :)
    Am un coment la moderare si constat ca sade cam multicel, timp in care va ocupati cu ardoare si incrancenare amuzanta de a va posta si scoate in evidenta ideile ” creatoare ” … se observa atat de limpede, atat de multe…
    Bateti campii intr-o singura directie, parca ati pierdut si din ” gratie “, dovada ca ati intrat pe terenul pe care nu-l cunosteti si faceti remarci in …salturi, omitand din cauza ca va pripiti puncte sensibile , probleme complexe, profunde… Vorbesc in cunostinta de cauza !
    Putin calm si echilibru nu strica, sincer :)
    Coerenta presupune sa o luati de la capat, cauze, manifestari, efecte, atitudini, propuneri, alternative, masuri si solutii, rezultate posibile , etc… ma urmariti da? Nu ne permitem sa sarim peste etape, de dragul monologului, altfel, picati in ridicol, serios .
    Sibilla
    P.S. ” Razvoi in toata regula cu mafia cersitului. ” ??!!!…. sunteti adepta eradicarii actelor de violenta, terorism, manifestari deviante prin… acelasi lucru, cu aceleasi ” arme “… Mare-i gradina Ta Doamne… hm, macar ati recunoscut ceva !
    P.P.S. Aveti un motiv pentru care doriti sa aveti dreptate in permanenta, nelasand loc nimanui pentru completari, ignorand alte opinii, culmea inclusiv ale celor indreptatiti si mai cunoscatori ? Nu mie sa-mi raspundeti. Pentru mine e limpede demult taina ” jocului ” :)
    P.P.P.S da capo, da ? nu uitati, etapele rezolvarii problemelor… ETAPE sau, pasi, ca sa fiu si mai clara !

  19. 19 Alex august 11, 2008 la 6:29 pm

    Parol, Sfix, incearca urinoterapia, zau, unii nu pot cobori mai jos!
    Draga mea, vorbeam de cersetori si mafia cersitului.
    Cei care “cer, dar nu cersesc” au la dispozitie mecanismele de asistenta sociala. Nu-i da nimeni afara, beneficiaza de ajutoarele legale si isi gasesc de munca. In acelasi timp, ii scuipa pe conationalii cersetori care ii fac de ras si ii expun oproprobriului public nemeritat.

    A, daca unele persoane confunda “a cere” (= a apela la mila publica intr-o situatie extraordinara, de catre o persoana aflata in imposibilitatea obiectiva de a-si procura exclusiv prin munca necesarul) cu “a cersi” (reamintesc, = a-si castiga existenta refuzand constant munca. Art. 326 C. pen. defineste cresetoria drept “fapta persoanei care, avand capacitatea de a munci, apeleaza in mod repetat la mila publicului, cerand ajutor material”.). Problema lor, cica “Noi cerem, nu cersim”, statul roman si cel italian le-a dat un mesaj clar: toleranta zero, nu protejam infractorii.

  20. 20 oros august 11, 2008 la 9:23 pm

    Domnule Presedinte, ceste masurii sunt luate si de frica romanilor. Am vazut ca italienii sunt speriati de romanii prezenti acolo, din cauza a 2-3 cazuri extreme prin care au aparut niste victime. Ce nu-si dau ei seama este faptul ca italienii se omoara intre ei mai mult decat romanii. Consider ca sunt mult sub noi in ceea ce priveste inteligenta. Mi se face mila de toti romanii prezenti acolo ramasi fara sprijinul guvernului roman si al lui Traian Basescu. Dar oare cu ce-i putem ajuta noi pe acestia impotriva xenofobiei si a campaniei impotriva lor?

    Cu respect, Oros florin-Zalau

  21. 21 Petronius august 11, 2008 la 9:44 pm

    @ Sibilla

    Am avut ocazia sa vorbesc (in Franta) cu oameni care in tinerete au fost nevoiti sa cerseasca. Situatia in care au fost pusi nu le-a lasat alta optiune. Azi unul dintre ei este un taran care are o casa mare si cateva hectare de vie; al doilea are si el casa lui si lucreaza in industria vinului.

    Nu pot reproduce drama prin care au trecut cei doi in tineretera lor, nu pot povesti tot sirul de intamplari triste care i-a aruncat in strada; pentru asta ar trebui sa ii ascuti pe ei insisi povestind. Daca legea despre care vorbim ar fi fost aplicata atunci, probabil ca drama s-ar fi transformat in tragedie.

    Revenind la concepte dificil de inteles sub un anumit nivel intelectual, tarile in care diferentele dintre bogati si saraci sunt mari sunt cele care au cel mai mare numar de detinuti la mia de locuitori. Corelatia este directa.

    Suntem aici pe blogul unui lider social-democrat, deci a vorbi despre diferentele (din ce in ce mai mari) dintre bogati si saraci (cu efectele pe care le antreneaza) nu este off-topic. Deloc !

  22. 22 Alex august 12, 2008 la 12:12 pm

    Petronius draga, n-ai inteles ca eu am facut o diferentiere intre a cere si a cersi?!
    Chiar nu citesti inainte de a da un raspuns?
    “A cere”, desemneaza a apela la mila publica in sitiatiue de nevoie reala; spre exemplu, cazul cunoscutilor dumitale care, dupa Razboi, nu isi gaseau de munca, este un caz social. Ei aveau dreptul si indatorirea de a cere. Atentie, ei nu au CERSIT, ci au CERUT.
    Moderatorul mi-a cenzirat un mesaj (cu toate ca am muncit naibii) in care am dat definitia CERSETORIEI (reamintesc, cersetorie = a-si castiga existenta refuzand constant munca. Art. 326 C. pen. defineste cresetoria drept “fapta persoanei care, avand capacitatea de a munci, apeleaza in mod repetat la mila publicului, cerand ajutor material”). Deci, cersetorul, POATE SA MUNCEASCA, are loc de munca, dar NU VREA SA MUNCEASCA, ci apeleaza constant la mila publica.
    Acum, francezii, britanicii, georgienii, irakienii, dupa razboaie, cand nu-si gasesc de munca, ei se afla in imposibilitatea de a-si castiga existenta prin munca. Nu este imoral sa ceara, pentru ca nu au alt mijloc de existenta.
    Dar este profund imoral ca atunci cand ai posibilitatea de a munci, cand ai capacitate de munca, ai la dispozitie locuri de munca (romanii si tiganii au in constructii, servicii, agricultura, sau calificat, daca au invatat altceva in afara de politica) sa REFUZI MUNCA, pentru ca e mai rentabil cersitul.
    Baiete, ma ingrijoreaza ca maine-poimaine te vad gubernant si nu esti in stare sa faci diferente pe care le face si un copil de clasa I, zau, daca intrebi un pusti de gradinita este capabil sa-ti dea un raspuns.
    La fel de imoral este si politicianul, sau reprezentantul Vaticanului care indrazneste sa vorbeasca despre “dreptul fundamental la…cersit!!!”. Auzi, saracii pesti, saracii oameni care fac intr-o zi din industria cersitului bani cat agoniseste zilierul intr-o luna, uneori intr-un an.
    Acelasi dispret profund pentru moderatorul care mi-a cenzurat mesajul. Sa ajungi guvernant, din partea mea, gust amar!

  23. 23 Alex august 13, 2008 la 2:59 pm

    Se pare ca infractorul de frattini si mafia sa incep sa fie izolate in grupul popularilor europeni.
    Despre modul in care extremistii italieni pierd teren in Parlamentul European http://roxanaiordache.wordpress.com/


  1. 1 Adrian Nastase: cine pierde, cine castiga? | Sorin Tudor Trackback pe august 13, 2008 la 2:17 pm

Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,374 other followers