In acest week-end, la Mamaia, s-au luat mai multe decizii referitoare la performanta colegilor nostri din tara la alegerile locale. Inainte de a le comenta, si va asigur ca imi voi exprima un punct de vedere, vreau sa repet mesajul pe care l-am dat si dupa incheierea votului – principalul artizan al rezultatului nostru bun obtinut in majoritatea judetelor din tara este militantul activ al PSD, membrul obisnuit, liderul local, simpatizantul care vine regulat la intalnirile de partid si care s-a mobilizat foarte bine la inceputul acestei veri. El este cel care a crezut ca PSD nu este invins de dinainte si el este cel care a promovat cu multa daruire candidatii si ideile noastre. Noi va trebui sa dezvoltam o relatie cu acest militant de o maniera suficient de echitabila, democratica si deschisa pentru a deveni un exemplu pentru cum trebuie sa fie relatia dintre alesi si alegatori, dintre institutii si contribuabili, dintre putere si cetateni. Daca vom face asta, vom castiga fara emotii alegerile de la toamna.
Nahas, iti multumesc pentru ca imi dai ocazia sa vin cu precizari suplimentare pe tema programului de guvernare. O sa incerc sa fiu totusi cat mai succint. Infrastructura trebuie tratata din doua perspective: 1. dezvoltare (modernizare) in cazul infrastructurii rutiere – nu poti atrage investitori, nu poti asigura crestere economica fara infrastructura; sper ca stii cum si de ce am pierdut investitia Mercedes; 2. refacere, da am spus bine, refacerea infrastructurii feroviare; aceasta este invechita si nu mai poate oferi siguranta calatorilor. In ceea ce priveste mediul, cred ca ai dreptate; trebuie sa ne gandim si la refacere acolo unde este cazul. Totusi pana sa refacem, hai sa protejam si putinul care ne-a mai ramas. In legatura cu modul in care trebuie sa arate un program de guvernare … nu pot spune decat atat: programul de guvernare nu trebuie sa aduca sau sa promita aducerea gazelor la poarta; nu guvernul central face asta. Sa nu fim populisti! In rest, iti apreciez interesul si ideile postate. Unele sunt chiar interesante.
Pentru a raspunde tuturor celor care au participat la discutia pe marginea programului de guvernare, vreau sa fac o precizare: programul nu este si nu trebuie sa fie unul propagandistic. Sigur, exista o parte a sa, de comunicare publica, cea care are drept scop prezentarea catre publicul larg a ideilor noastre. Acolo se aplica toate observatiile referitoare la nevoia de concizie, de stil, de culoare si de accent. Dar programul este efectiv unul de guvernare. Adica, o planificare (obligatoriu complicata si greoaie, fiindca asa este si birocratia actuala) a activitatilor guvernului. Stiu ca in ultimii ani am fost mai degraba obisnuiti de actuala putere sa se discute despre guvernare decat sa se guverneze in sine. Dar treaba unei noi puteri este tocmai aceea de a pune in aplicare, prin buna organizare si disciplina, ideile si mesajele pe baza carora s-a castigat sprijinul popular.
Diogenecainele, PSD este mobilizat si pregatit pentru alegerile parlamentare. Iti spune un om care a mers si merge mult prin tara si care s-a intalnit cu multe organizatii. In acest moment departamentele pe care le coordonez lucreaza si definitiveaza programul comun de guvernare PSD+PC. Pana la responsabilul pentru campanie cred ca mai importanta este oferta cu care venim in fata electoratului.
Cat despre lungimea postarii mele, nu trebuie sa interpretezi mesajul de pe blog intr-un alt registru decat cel al unor explicatii pe care trebuie sa le ofer pe o tema care a fost intoarsa pe toate fetele. A trebuit sa clarific pentru a nu cadea in capcana de a discuta in van despre subiecte fara a cunoaste fondul lor. Oricum, iti apreciez exigenta.
Criticos, iti inteleg nemultumirea. Cred ca timpul va oferi raspunsuri la problemele pe care le ridici. Sper ca te-au dezamagit doar „strategii” nu si PSD in ansamblul sau. In legatura cu lista de prioritati, de fapt cu agenda cetateanului, exista mai multe modalitati de identificare a continutului ei. Una dintre ele este cea folosita la Cluj, cu intrebari deschise (fara raspunsuri predefinite). Iau nemultumirea ta ca o critica constructiva la adresa partidului si mai ales a PSD Cluj si sper sa revii cat mai repede la sentimente mai bune.
Beatrice, cred ca un prim pas spre normalitate este acela de a nu mai privi si judeca problema pe care o ridici in termeni de „noi” si „ei” dupa cum tu insati ai tendinta. Apoi trebuie sa intelegem ca diplomatia unei tari nu functioneaza independent de factorul politic. Or, in conditiile in care Romania are un presedinte precum Traian Basescu nu este de mirare ca multe usi sunt inchise, iar dialogul este inlocuit cu pozitiile de forta. Tocmai pentru ca se intampla astfel de lucruri cred ca nu ar trebui sa renunti la gandul de a intra in diplomatie.
Ardeleanu, Aviaxis, daca as face ceea ce imi recomandati voi (sa imi dau demisia din functia de deputat) nu as face dacat sa intru in jocul lui Traian Basescu. Daca demisionez, nu ajungem in instanta. Aici e marea capcana. Avizul parlamentar, asa cum arata legea romaneasca acum, nu e dat la finalul cercetarii, pentru a se ajunge in instanta dupa ce procurorii au intocmit un dosar final. Avizul e dat la inceput. Iar tot circul cu chemarea mea la DNA, cu scaparea probelor in presa, cu acuzatii in ziare, va fi repetat la dimensiuni mult mai mari. Asadar, o demisie sau un aviz de incepere a urmaririi penale ar duce la un remake al spectacolului facut de procurori, fara a fi o garantie ca as avea sansa de a ajunge rapid intr-o instanta (unde, evident, orice judecator de buna-credinta ar constata ca nu se poate face un dosar penal pe baza unor spete civile).
Magnus, multumesc pentru urari si pentru sprijin. Iti doresc si tie numai bine. In legatura cu performanta PSD in Transilvania, pot fi de acord cu unele din explicatiile tale. De vina este, de obicei, si mesajul. Raspunsul va veni la parlamentare din toamna. Departamentele PSD pe care le coordonez lucreaza la oferta partidului, iar aceasta raspunde problemelor reale cu care se confrunta populatia, inclusiv cea din Transilvania. Pe de alta parte, trebuie sa ai in vedere ca in acea zona a tarii exista si o tendinta istorica in ceea ce priveste optiunile electorale.
ALM, iti apreciez realismul si „raceala” cu care ai caracterizat situatia dosarelor fabricate de DNA. Chiar daca nu vrei sa devii membru de partid, sa stii ca ceea ce faci conteaza foarte mult. Si asta deoarece te manifesti in spatiul public, activezi ca cetatean, iti spui punctul de vedere, iei parte la discutii legate de comunitate. Iar asta e un lucru mare. Cred sincer ca daca cei ca tine ar fi intr-un numar mai mare, atunci autoritatile statului ar fi mai atente la ceea ce fac si mai orientate catre societate. Daca este ceva ce-i lipseste democratiei romanesti (care lipseste si nu care functioneaza defectuos), atunci acesta este cetateanul activ.
Mihnea Georgescu, sper ca vom scapa rapid de perioada portocalie. Multumesc pentru incredere si pentru incurajari.
Natasa, foarte reusita succinta analiza pe care ai expus-o pe blog. Intr-adevar, Basescu n-a reusit niciun moment sa intre in logica si rigoarea specifice functiei pe care o detine. Sunt insa optimist si am convingerea ca romanii vor alege pe altcineva sa-i reprezinte in 2009.
Toader, ambasadorul Taubman are dreptate. Lupta anti-coruptie a încetinit. Si aici ma refer la adevarata lupta anti-coruptie, nu la spectacolele mediatice. Procurorii, in loc sa se ocupe de adevaratele cazuri de coruptie, urmeaza piste politice, dictate probabil de presedinte. Cred ca declaraţiile ambasadorului american trebuie subsumate logicii specifice parteneriatului dintre cele doua state. In mod firesc, oficialii americani sunt ingrijorati de faptul ca în locul combaterii ferme a coruptiei, se prefera circul mediatic care nu are nicio legatura cu asumarea luptei anti-coruptie.
Stefania VL, cred ca fiecare om invata din greseli. Important e sa nu perseverezi, ci sa te indrepti. Greselile neasumate despre care vorbesti nu cred ca sunt foarte relevante. In cele din urma conteaza relatia cu electoratul, iar cei care se stiu cu musca pe caciula nu cred ca vor avea vreo sansa de a fi revalidati ca oameni politici.
Alandra, foarte corecta interpretarea ta. O impartasesc in mare masura. Despre relatia Morar-Basescu nu pot sa spun decat ca ai surprins foarte bine realitatea.
Alex, probabil ca asa va fi, o batalie pe zona imaginii. In ceea ce priveste programul politic si ponderea sa in influenta votului, cred ca putem vorbi despre un electorat mult mai bine informat, foarte inteligent, care va vota intr-o masura foarte mare, idei concrete, nu populism ieftin. Vom vedea.
Exasperat sau mai bine Petrut, daca te ajuta cu ceva vreau sa stii ca nu esti singurul exasperat de situatie. Nu doar de asta. Nu doar din acest domeniu. Am intalnit multi oameni care mi-au relatat povesti asemanatoare. Stiu nu sunt povesti. Este realitatea. Daca te mai ajuta cu ceva afla ca sunt constient de ea. Tocmai de aceea le spun tuturor (ziaristi, oameni simpli, colegi politicieni, bloggeri), mai mult sau mai putin direct, “hai sa facem ceva”, „aceasta nu este o situatie normala”. Atitudinea ta este fireasca. Nu iti voi spune ca eu sau PSD vom putea reaseza sistemul pe alte baze peste noapte. Tot ceea ce pot face este sa iti garantez ca ma preocupa problema si ca voi incerca ca acel „mult” sau „foarte” – raspunsul la intrebarile tale – sa devina cat mai „putin”.
Cat despre interesul mai scazut pentru temele de politica externa, aici trebuie sa remarc faptul ca diplomatia a fost mereu mai putin simpatica decat dansul in baruri si decat injurarea ziaristilor. Dar asta nu a insemnat niciodata ca e mai putin importanta.
Petrişor Socol, nu-i motiv de nervi. Am invatat ceva din tot acest circ, şi anume ca e nevoie de multa rabdare si de un psihic puternic pentru a nu ceda. In plus, DNA in sine nu este o structura rea. Doar ca influentele politice si comenzile la care raspunde sunt problematice.
Butuc, departe de mine sa cred ca sansa supravietuirii lumii este aceea a unei incaierari intre cei putini. Teoria conflictualista pe care o enunti cred ca e anacronica in lumea diversitatii in care traim astazi. Si eu iti doresc multa sanatate.
Cosmin, cred ca suntem amandoi de acord ca este indispensabil ca in Romania sa eliminam marea coruptie. Suntem de acord si ca mijloacele prin care se incearca eradicarea acestui fenomen nu sunt conforme cu statul de drept. Iti respect opiniile politice, dar cred ca dezbaterea trebuie sa fie una principiala, dincolo de orice coloratura politica.
Liana, nu intentionez sa ma retrag si e firesc sa lupt pentru dreptate.
Pentru Simona, Roxana Iordache, Misterb, deocamdata este vorba despre o disponibilitate de a candida. Am exprimat, de altfel, mereu aceasta disponibilitate. Presiunile la care am fost supus de Traian Basescu si prietenii lui nu m-au convins niciodata sa renunt. Cat despre functia de premier, aici este vorba de aplicarea corecta a unei cutume care incepe sa se incetateneasca. Nu cred ca e cazul sa ne aruncam in alte interpretari explozive.
Laur, atat timp cat exista un stat de drept, ma pot apara. Ca va dura si ca exista interese influentate politic cred ca e deja clar, insa asta nu inseamna ca voi inceta sa lupt pentru a-mi demonstra nevinovatia.
Jan, mulţumesc pentru incredere, te asteptam in PSD.
Florin, iti sugerez sa iei exemplul meu: lupta!
Comentator, oricine este bine venit pe blogul meu. Moderare exista, dar numai pentru cei care nu folosesc un limbaj adecvat pentru spatiul public.
Bibliotecarule, e de la sine inteles ca, juridic, fabricarea unor dosare este in sine o speta penala. Eu ma lupt de trei ani deja ca sa demonstrez modul abuziv in care isi fac treaba procurorii pusi la comanda politica. Daca vrei, iti recomand niste studii foarte interesante care au masurat numarul de decrete emise de presedinte pentru schimbarea sau numirea unor procurori si judecatori, pentru a intelege dimensiunea implicarii lui Traian Basescu in acest proces. In ceea ce priveste candidatura, eu mi-am exprimat intentia si disponibilitatea. Ce-o fi pana in 2009 vom vedea!
iunie 30, 2008 la 10:40 am
Domnule Preşedinte,
Eu vă mulţumesc pentru răspuns. Sunt mereu alături de dvs., chiar dacă unii mă cred oportunist. Dar ştiu că dvs. ştiţi care este adevărul. Cred în dvs. că vă veţi asuma Rolul Istoric pe care îl meritaţi cu prisosinţă.
iunie 30, 2008 la 11:05 am
@Adrian Nastase
Raspunsul dv. dovedeste ca mi-ati citit postarile referitoare la Programul de Guvernare.
Este adevarat ca nu guvernul duce gaze la poarta sateanului. Dar poate scuti de impozit beneficiile reinvestite in retele de distributie. Societatile comerciale care ar face extinderi de retele sa fie scutite de anumite taxe pe o perioada de 5=10 ani.
In unele cazuri (cum ar fi lipsa energiei electrice) guvernul poate recurge la subventionare.
Domnule Nastase, exista sate intregi care spun “daca apa nu e, nimic nu e”.
Daca nu sunteti in stare sa le dati apa, pur si simplu n-au nevoie de dv. Asa cum am mai spus: daca identificati o nevoie presanta, faceti pe dracu in patru si incercati rezolvarea.
Stiu foarte bine ca atributiile guvernelor se restrang odata cu dezvoltarea economiei private, impunerea autonomiei locale si preluarea unor prerogative de catre UE.
iunie 30, 2008 la 11:19 am
Tot despre Programul de Guvernare.
Departamentele de specialitate ale partidelor sunt cele care isi aduc contributia la elaborarea Programului.
O impresie neplacuta fac stilurile complet diferite intre capitole. Un capitol este dominat de stilul exact, matematizat, alt capitol este dezlanat, incoerent, altul deadreptul liric.
Unele incep cu o evaluare/critica a starii actuale, altele trec direct la timpul viitor.
Colectivul ar trebui sa stabileasca clar structura unui capitol si toti s-o respecte. In final finisarea intregii exprimari sa fie facuta de o singura persoana. Stilul intregului Program sa fie unitar.
Gradul de generalitate si particularizare sa fie acelasi peste tot. Este inadmisibil ca o problrma sa fie vazuta din avion iar alta in intimitate.
Succes!
iunie 30, 2008 la 11:27 am
un raspuns corect.
ca o completare (sa ii zicem sfat daca nu indraznesc prea mult) :
daca in adevar doriti sa ajungeti presedintele tarii, ar trebui sa prezentati in cadrul programului dumneavoastra un capitol aparte, foarte bine inchegat, anti-coruptie. si pe deasupra, ca sa nu dezamagiti, sa va si tineti de el.
deci, un program clar si bine definit anti-coruptie, care sa aiba rezultate. un plan care sa asigure independenta justitiei in fata ingerintelor inadmisibile ale presedintelui si parlamentului. in plus, as sugera si masuri administrative pentru ingradirea penalilor in a candida. sper ca suntem de acord ca in parlament, guvern, consilii locale si generale etc. exista o colectie extrem de exotica de infractori.
(al doilea lucru ar fi ca prezentandu-l pe geoana virtual premier …)
iunie 30, 2008 la 12:44 pm
Din pacate, de-a lungul timpului PSD-ul a pierdut multe ocazii de a se restructura cu adevarat si de a aparea in fata electoratului cu un mesaj nou, constructiv, coerent, care sa se indeparteze pe cat posibil de trecut. Si, tocmai din acest motiv, nu cred ca o reala reforma se va intampla tocmai acum, in preajma alegerilor… Romania are nevoie de un partid de stanga puternic… Condus, eventual, de un lider in adevaratul sens al cuvantului…
iunie 30, 2008 la 12:54 pm
Tot ce pot spune e ca nu se vede inca pe ecrane. Cred ca e clar tuturor ca PSD-ului nu ii va fi la fel de usor ca in 2000 de pilda. In context, ce remarc este ca pur si simplu PSD-ului ii lispeste o piesa importanta din masinaria de campanie permanenta – un o anumita cadenta a mesajului public. PSD pompeaza mesaj politic destul de putin si cam la intamplare. De pila acum se putea folosi vizibilitatea oferita de castigarea alegerilor pentru a impinge 2-3 lucruri de impact, astfel incat oamenii sa se poata proiecta mental in situatia unui PSD principal partid de guvernare, si sa vada ca aceasta perspectiva le convine (receptivitatea pt asemenea mesaj este mult mai mare acum, cand oamenii isi structureaza asteptarile si decid in ce vor investi emotional). Se puteau face si alte lcururi, sau alte lucruri in loc. In schimb am vazut o perioada de pauza, in care alte teme castigau suprematia iar PD-L-ul si Basescu incearca sa surfeze pe varful acestui val. Este ingrijorarea mea justificata? In orice caz, nu ma gandeam la nominalizari. Ar fi fost prea simplist.
Dv fabricati ceea ce nu ma indoiesc va fi o arma foarte buna – programul de guvernare, probabil va veti ocupa si de mesaje , oferta PSD etc. Eu incerc sa va aduc sa vedeti lucrurile si prin ochii unui ofiter deoperatiuni – care cu ce are si cu ce nu are inca trebuie sa cucereasca anumite avantaje strategice, sa respinga atacuri etc. Cred ca nu are sens sa va spun cate razboaie au pierdut armatele bine inzestrate.
Este bine ca exigenta nu va repugna. De obicei oamenii politici au tendinta opusa – de a sucomba usor in fata norului confortabil de soapte produs de lingusitorii de profesie, care vor fi din ce in ce mai multi de altfel pe masura ce se va incalzi vremea. In rest, te hominem esse memento.
iunie 30, 2008 la 1:54 pm
RAPORT DE ANALIZA A CAMPANIEI ELECTORALE PSD CLUJ
In urma intilnirilor, care s-au desfasurat dupa campania electorala locala din 2008, Organizatia Tineretului Social Democrat Cluj-Napoca a stabilit urmatoarele nereguli cu privire la rezultatele slabe obtinute de Partidul Social Democrat Cluj-Napoca:
Desemnarea defectuasa a candidatului PSD pentru Primaria Cluj-Napoca
Tineretul Social Democrat Cluj-Napoca considera principala problema cauzatoare a rezultatelor slabe desemnarea defectuasa a candidatului PSD, Remus Lapusan, pentru functia de edil al municipiului Cluj-Napoca. Consideram ca in acest caz, potrivit structurilor de organizare ierarhica din partid, principala vina o poarta componentii „Grupului de la Cluj” – Ioan Rus, Vasile Dancu, Vasile Puscas – care au refuzat categoric inscrierea lor in cursa pentru Primaria Cluj-Napoca, delimitandu-se astfel de obligatia care le revenea si totodata lipsa totala din peisajul campaniei electorale. Deasemenea, consideram ca si Organizatia Judeteana PSD se face vinovata, datorita comportamentului neadecvat intr-o campanie electorala, moment in care toate structurile PSD (organizatii, departamente, birouri parlamentare, etc.) trebuie sa functioneze la nivel maxim pentru aceeasi cauza: castigarea alegerilor. Nu apreciem deloc manifestarea de caste inchise, dialogul conflictual si jignitor, rivalitati exagerate si nejustificate, lipsa de sprijin, lipsa de incredere, sau, in unele cazuri, chiar sabotajul dintre Organizatia Judeteana PSD Cluj si Organizatia Municipala PSD Cluj-Napoca, comportamente care, in concluzie, au determinat o agravare a situatiei. Parte din vina revine si Organizatiei Municipale PSD Cluj-Napoca care adesea se caracterizeaza prin delasare, neimplicare si neseriozitate, insa se remarca aceeasi concurenta intre reprezentantii organizatiilor de cartier. Intrecerea dintre acestia nu face decat sa destabilizeze organizatia. Adesea se folosesc informatii false si mincinoase doar pentru a se remarca intr-o anumita situatie. Putem sublinia aici demobilizarea membrilor de partid componenti ai organizatiilor de cartier, introducerea in baza de date a persoanelor fictive si ignorarea portofoliilor cu simpatizanti PSD, intocmite cu cateva luni in urma, etc.
In concluzie, conideram ca Remus Lapusa s-a fost sacrificat pentru pozitia de candidat PSD la functia de primar al municipiului Cluj-Napoca. Subliniem faptul ca Remus Lapusan nu era pregatit pentru a concura cu Emil Boc, care se bucura de o notorietate foare mare la nivel national, dar si de realizari vizibile la nivelul administratiei
locale, in comparatie cu fostul primar – Gheorghe Funar Deasemenea, deficienta de vorbire, opozitia neclara facuta de PSD la nivel municipal, lipsa de notorietate, lipsa de incredere a „Grupului de la Cluj”, Organizatiei Judetene PSD Cluj si Organizatiei PSD Cluj-Napoca in candidadut desemnat, lipsa dorintei acestuia de a candida pentru functia respectiva, care s-a dispersat in randul membrilor PSD implicati in campania electorala, au contribuit negativ la organizarea si desfasurarea campaniei electorale locale dupa cum urmeaza:
FLUTURASI DE CAMPANIE ELECTORALA:
Fluturasii folositi in campania electorala nu au continut mesaje care, atat ca forma, cat si ca fond, sa se adreseze tinerilor din municipiu. Membrii TSD, voluntari ai partidului, au nevoia sa simta un anume grad de entuziasm si de identificare cu aspectul si continutul fluturasilor prin care isi promoveaza ideile.
Deasemenea, tinerii nu au simtit prezenta oamenilor din partid in sustinerea ideilor cuprinse in fluturasii inmanati electoratului la corturile de campanie. In acest caz, consideram ca greutatea mesajelor pot fi sustinute mult mai clar de prezenta permanenta a liderilor si candidatilor.
Folosirea termenilor „capitala a Transilvaniei” sau „nu filiala a Bucurestiului” au indus in eroare electoratul, putand fi interpretate foarte usor precum mesaje amenintatoare la integritatea teritoriala a Romaniei.
Expresia „junga urbana” reprezinta o realitate, insa nu este clar si simplu definita pe fluturas, ceea ce a provocat suspiciuni electoratului.
Realizarea in numar foarte mare a fluturasilor pe care apareau candidatul la Primaria Cluj-Napoca si cate un candidat la Consiliul Local Cluj-Napoca s-a dovedit inutila. Inclusiv candidatii care apareau pe acei fluturasi, se plangeau ca nu mai au unde sa distribuie ilustratele.
SLOGANE DE CAMPANIE ELECTORALA:
Organizatia de tineret a PSD Cluj-Napoca a desemnat sloganul „Eu iubesc Clujul” cel mai bun mesaj. Consideram insa ca mesajul initial, incriptat frumos in inimioara, a fost pervertit din momentul prezentarii initiale, iar pe parcursul campaniei s-a pierdut total.
Sloganul „Mai bine pentru cei multi” putea fi simplificat si adus la forma „Mai bine pentru toti”. Totodata, conform doctrinei pe care o reprezentam (un partid de mase), benerele de pe blocuri si afisele care reprezentau candidatul cu un peisaj din oras in fundal , au fost gandite gresit datorita sloganului. Conform mesajului, in fundal trebuiau folositi oameni, nu peisaje din municipiu.
Consideram nepotrivita distributia si sustinerea (in municipiul Cluj-Napoca) a fluturasilor realizati in fapt pentru alte localitati din judet, datorita mesajelor de pe ele precum : „Judetul Cluj nu inseamna doar Cluj-Napoca”.
Remarcam cu tristete lipsa mesajelor tinere si moderne care au dus la castigarea alegerilor din 2004 a PD-ului.
CORTURI DE CAMPANIE ELECTORALA:
Corturile de campanie electorala reprezinta un instrument electoral important si apreciat la nivelul tineretului. Faptul ca s-au instalat mai multe corturi in mai multe cartiere din oras a reprezentat un punct forte al campaniei si am apreciat si incurajat acest lucru.
In ciuda acestui fapt, “cortul” a provocat si neplaceri tinand cont de materialul fragil din care era confectionat.
Un alt motiv de nemultumire a reprezentat prezenta scazuta, sau chiar deloc, a candidatilor la aceste puncte fixe. Au existat si cazuri in care acestia s-au prezentat la cort, dar in calitate de supraveghietor, si nicidecum pentru a imparti fluturasi cetatenilor sau, mai grav, pentru a-i aborda si intra in teme politice cu acestia. In cazul in care se prezentau mai multi candidati la un cort, formau un cerc restrans in apropierea cortului si vorbeau intre ei, comportament deranjant atat pentru viitori votani, cat si pentu voluntarii tineri insarcinati cu distribuirea materialelor electorale la corturi.
STRATEGIA SI DESFASURAREA CAMPANIEI ELECTORALE
Dupa cum am subliniat mai sus, mai multi factori au contribuit la administrarea defectuasa a campaniei locale, printre care si lipsa resurselor umane, lipsa fondurilor, lipsa de comunicare, lipsa membilor noi, etc.
Sustinem faptul ca strategia si desfasurarea campaniei electorale locale s-a efectuat la modul pompieristic, de sus in jos. Argumentam acest fapt prin marginalizarea ideilor tineresti si a mesajului modern catre alegatorii tineri – mesaje si idei la care TSD Cluj-Napoca si-a adus contributia prin dezbateri, analize SWOT, brain-storminguri, etc. inaintea inceperii campaniei electorale.
Deasemenea, campania electorala a inceput tarziu, iar candidatii au fost aflati la fel de tarziu. Totodata consideram ca manageri campaniei electorale au fost numiti responsabili in domenii care nu se potrivea cu formarea lor profesionala. Sa remarcat refuzul candidatilor de a castiga alegerile la nivel local, datorita neimplicarii si necomunicarii direct cu electoratul, dar si lipsa de notorietate a acestora.
Dealtfel lipsa unui proiect de guvernare locala a ingreunat comunicarea cu cetatenii clujeni, si in acelasi timp le-a crescut suspiciunea. Dam exemplu publicatia sub forma unei reviste a programului de guvernare judetean a d-nului Vasile Soporan, care a
incurajat din partea electoratului o perceptie serioasa la adresa candidatului. Lipsa unui asemenea proiect a reprezentat lipsa de experienta a candidatului in administratia publica.
Un alt punct important in nerealizarea obiectivelor constituie lipsa de reactii promte la adresa contracandidatilor din alte partide si stabilirea si schimbarea programului de campanie electorala de la o zi la alta sau chiar de la ora la alta.
Neexploatarea corespunzatoare a campaniei „sediul de campanie electorala PD-L in Primaia Cluj-Napoca”.
Insuficienta si comandarea treptata a materialelor practice (tricouri, sepcute, pixuri, brichete, baloane) au cotribuit la dezinteresul alegatorilor fata de PSD. Deasemenea oferta limitata in produse electorale, iar pe langa cele mentionate mai sus se puteau comanda brelocuri, insigne, carnetele. Modul treptat de sosire a fluturasilor, au condus la lipsa materialelor in anumite zile si aglomerarea cu materiale ce trebuiau impartite in ultimele 2-3 zile, lucru care a condus la exasperarea si oboseala maxima a voluntarilor, dar si la saturatia alegatorilor.
In concluzie, dorim sa atragem atentia ca singura structura de partid care s-a implicat la nivel maxim, in aceasta campanie electorala, a fost Tineretul Social Democrat Cluj si ca urmare dorim ca analiza de mai sus, cat si urmatoarele recomandari sa fie tratate cu responsabilitate si seriozitate.
RECOMANDARI ESENTIALE:
- tragerea la raspundere a celor ce se fac vinovati de rezultatul slab obtinut de PSD la nivelul judetului Cluj
- reorganizarea de la zero a Organizatiei Municipale PSD Cluj-Napoca si a Biroului Permanent
- recensamant urgent a membrilor PSD Cluj-Napoca si sanctionarea persoanelor care folosesc date false si creeaza persoane fictive in baza de date a partidului
- desemnarea urgenta a candidatilor pentru Primaria Cluj-Napoca si a Consiliului Local Cluj-Napoca pentru alegerile locale din 2012.
- inceperea campaniei electorale printr-o opozitie dura si vizibila la nivel local
- accentuarea mesajelor si ideilor tineresti si moderne in campanie.
- folosirea instrumentelor noi pentru campanie electorala (telefonul mobil, internetul, blogul, etc.)
- inlocuirea numarului mare de fluturasi cu obiecte practice (tricouri, sepcute, pixuri, brichete, baloane, brelocuri, insigne, carnetele, etc.)
- organizarea unui traninng pentru membri PSD prin care sa fie invatati cum sa comunice si ce sa comunice cu electoratul
- tratarea voluntarilor ca atare si nu exploatati precum niste sclavi.
24.06.2008 Organizatia Tineretului Social Democrat
Cluj-Napoca
Asta asa sa vedeti cam cum e treaba si pe la cj……de la sj inca nu am primit nimic
iunie 30, 2008 la 2:04 pm
Domnule presedinte, va scriam zilele trecute ca v-am trimis un mail. Sper ca a ajuns la Dvs., desi nu mai regasesc postarea de pe blog. Multumesc!
iunie 30, 2008 la 3:05 pm
Initiativa reformarii si modernizarii organizatiilor social-democrate defecte, neperformante trebuie sa porneasca si sa fie manageriate de la nivelul membrilor simpli de partid, a simpatizantilor altruisti.
http://sorinplaton.wordpress.com/2008/06/30/despre-santajul-sentimental-sau-de-oricare-ar-fi/
Cu stima,
Dr.SorinPLATON
iunie 30, 2008 la 3:10 pm
@A.N.
Si totusi, si Nahas are dreptatea lui.
Programul de guvernare, ca document adoptat in parlament, nu poate fi mult prea colorat, desigur, dar varianta sa de campanie ( la noi numita oferta electorala, la altii program electoral) trebuie sa contina si angajamente formulate intr-un registru atractiv.
Iata, spre exemplu socialistii spanioli, care au castigat recent un nou mandat de incredere, au avut un Program electoral ( devenit, ca atare,si program de guvernare) foarte ambitios, lizibil dar nu vulgar.
Pe 317 pagini au fost trecute toate angajamentele PSOE, limbajul fiind destul de formal-politic, dar nu de mushama.
Pentru materialele de campanie, din programul mare au extras principalele angajamente si le-au atasat inclusiv dimensiuni concrete. Aceste angajamente le-au publicat in “Revista celor 100 de motive” pentru care PSOE merita sa fie votat. Acest ultim document are doar 16 pagini, iar angajamentele sunt formulate in maniera amintita aici de Nahas.
Exemple:
Motivul 62 spune ca guvernul PSOE se angajeaza sa acode sustinerea sa pentru 500.000 de familii in vederea reabilitarii energetice a locuintelor detinute.
Motivul 65 spune ca guvernul PSOE va actiona pentru plantarea a 45 milioane de arbori din specii autohtone
Deci, se poate. Chiar cu succes.
iunie 30, 2008 la 3:32 pm
Domnule Nastase,sunt convinsa ca din mult bun simt,raspundeti tuturor.Banuiesc ca aveti o agenda foarte incarcata,in fiecare zi,si totusi daruiti din timpul dumneavoastra.Va citesc de cite ori pot,si mi-am dat seama ca sunteti un vizionar cu un picior in prezent.Daca noi ceilalti ne vom da seama la timp si vom vota la toamna cu ochii larg deschisi,Romania va merge inainte.Va doresc din suflet sa aveti parte numai de reusite,sa va bucurati de familia dumneavoastra si succesele sa nu va mai ocoleasca.
iunie 30, 2008 la 3:47 pm
Piturca are mult de invatat vezi aici
http://stirea.wordpress.com/
iunie 30, 2008 la 4:53 pm
este important si util ca acesti oameni , militantii de partid, sa stie ca au in dvs un sprijin real si ca rezultatul muncii lor nu va fi folosit ca moneda de schimb intru realizarea vendetelor personale…de partid.
iunie 30, 2008 la 5:04 pm
@Adrian Nastase
Emil Boc a declarat ca va convoca in curand Liga Alesilor Locali PD-L.
Este o prostie. Evenimentul trebuie sa aiba loc la o distanta in timp convenabila fata de alegerile parlamentare. Mobilizarea acestui activ al partidului trebuie sa dezvolte in optimism electoral.
In cazul in care PSD ar avea aceeasi intentie, ar trebui s-o faca in toamna. Pana atunci departamentul “Administratie locala” al PSD trebuie sa culeaga date despre comunele in care au primari. Apa, canal, electricitate ,gaze, servicii bancare, notar,dispensar uman si veterinar, starea drumurilor.
La intrunire as monta un ecran urias ca acelea pentru meciurle de fotbal pe care ar defila informatii cu privire la starea comunelor. Cineva cu voce dramatica: “Iata situatia pe care o preluam! In judetul X, avem 23 de comune fara apa. Alesii nostri vot face, vor drege…etc.”
Pe ecran harti si tabele si promisiunea ca la o intrunire , peste patru ani, veti veni cu mandrie sa va aratati realizarile. Incercati sa va abtineti de la atacuri dramatice.
Cea mai mare parte a discutiilor sa fie tehnice: cate documentatii sunt facute, cate lucrari incepute,
Aduceti specialisti care sa le de informatii. Nu ezitati sa veniti cu informatii despre firme serioase si gasiti un sistem de informatii interne de partid.
Incercati sa dati impresia ca transpirati muncind si nu sa ragusiti strigand.
iunie 30, 2008 la 5:05 pm
ps pentru ca este vara, cu permisiunea dvs, ii invit pe cei care au timp si sunt in capitala sa mearga la primul concert live al lui “damian draghici&brothers” , la arenele romane, pe 3 iulie, orele 20.30.
muzica romanes plina de dans si de pasiune, foarte frumos.
iunie 30, 2008 la 7:01 pm
Domnule Nastase eu nu ma pricep la politica si nici educatie economica nu am.Poate ma ajutati dumneavoastra sa pricep de ce a fost nevoie sa fie infiintat acest DNA.Stiu,cred ca in alte parti ale lumii Fiscul este cel care rezolva foarte eficient acest gen de probleme.La noi nu exista Fisc?Nu are destula putere?Nu are logistica necesara?Nu are o lege care sa-i dea puterea necesara?Sa stiti ca la alegerile care urmeaza am de gand sa votez doar daca cineva suficient de credibil va promite ca daca ajunge la putere va reconstrui institutia Fiscului asa cum ar trebui sa fie.Sunt convins ca in acest fel vor fi suficienti bani si pentru infrastructura si pentru sanatate si pentru alte nevoi ale tarii asteia.
iunie 30, 2008 la 11:00 pm
multumesc, raspunsul dvs ma onoreaza.
cu drag, eu.
iulie 1, 2008 la 1:56 am
@Sandu Timar, nici eu nu ma pricep, si, ma intreb asemenea tie, mai avem nevoie de justitie atat timp cat avem Parlament? si la ce ne mai foloseste parlamentul atat timp cat avem si o comisie juridica capabila sa se pronunte? De presedinte mai avem nevoie? La ce ne foloseste? Dar constitutia?
iulie 1, 2008 la 1:59 am
“Cutuma” cu seful partidului devenit premier va referiti la PNL, nu? Ca la alt partid nu cunosc sa fie valabila “cutuma”. Dumneavoastra ati devenit sef dupa ce Ion Iliescu a castigat presedintia si nu mai putea conduce partidul.
Poate dumneavoastra va aruncati in declaratii explozive. Interpretarile, zic eu, au fost normale, firesti. Arunci o bomba obtii reactia. Dupa ce tinerii de la externe promovati de dumneavoastra insiva v-au facut, acum vreti sa ii rasplatiti, dandu-ne si pe noi pe mana lor? Tineti-i acolo daca va place asa de mult de ei. Sau pentru ca acestia sa va sustina candidatura la presedintie sunteti in stare de orice?
iulie 1, 2008 la 3:03 pm
@Adrian Năstase. Aveţi dreptate, cutuma trebuie respectată. Cel puţin teoretic:)
@oros. Cineva chiar se preocupă!
@Victor;)
@Adrian Năstase. Revin. N-aţi mai povestit nimic despre Ralph! Poate mai scrieţi câteva rânduri, cu poze noi.
iulie 1, 2008 la 6:00 pm
@Adrian nastase: Starea de nervozitate : de la caldura
iulie 2, 2008 la 8:28 am
Domnule Adrian Nastase,
Ati afirmat in raspunsuri ca ma considerati un “cetatean activ”, categorie de care Tara are nevoie. Ma straduiesc sa merit aceasta “titulatura”, incercand cu predilectie sa-mi fac atenti colegii de liste la aspectele Legii si nu la interpretarile ei. Asa, am ajuns ca sa fiu considerat cateodata “fan” al dvs …
Am cunoscut un om cu necazuri provocate de Justitia Romana, convins de implicarea dvs in farsa justitiara de care a avut parte: Petru Rusu. Deoarece nu avea decat suspiciuni si eu nu pot sa-mi inchipui (inca) ca dvs sunteti capabil de o interventie care sa siluiasca Legea, l-am sfatuit sa faca un test: sa-si posteze necazul si suspiciunea pe blogul dvs, eu fiind convins ca nu exista cenzura si ca veti gasi de cuviinta sa-i raspundeti, cu punctul dvs de vedere.
Si acum faptele: dl Petru Rusu a postat mesajul ieri, 01.07 la orele 2:03pm, la subiectul “Congresul Internationalei Socialiste”, inaintea mesajului lui Petrisor Socol (2:30pm) si a asteptat sa fie OK. A asteptat degeaba, dvs sau persoana care intretine blogul cenzurand mesajul.
Cred ca va dati seama ca si acest mesaj este un test si cenzurarea lui ma va face sa-mi schimb radical parerea despre dvs. V-am scris ca nu sunt pesedist, dar am afinitati social-democrate. Dvs, care sunteti foarte atent la nuante, ar trebui sa nu-mi schimbati parerea si sa cred ca “afara-i vopsit gardu’ si inauntru-i leopardu’”.
Pana cand testul va trece (sau nu) va doresc numai bine.
iulie 2, 2008 la 10:04 am
ALM, astept cu interes sa expui speta.
iulie 2, 2008 la 11:16 am
Dle AN, aveti aici o analiza a alegerilor a TSD Cluj la care as subscrie si la care nu vreau sa fac decat un comentariu, legat de atitudinea “grupului reformator”. Constat cat de viteji se arata acum in partid! In campania electorala au fost cu mult mai putin viteji: au pornit de la convingerea ca vor pierde si au trimis “la inaintare” miei de sacrificiu. Si inca ceva f. important: tafna “reformatorilor” in raport cu electoratul. Grotescul acestei atitudini – ca nu stiu cum s-o numesc altfel – e cu atat mai evident cu cat calul lor de bataie este batalia in interiorul partidului pentru o “linie transilvana”: electoratul la care se raporteaza cu tafna n-o fi fost el “transilvan”?!
Sloganul cu “Clujul, capitala a Transilvaniei” care a indus reticenta in electorat – asta ca sa ma exprim eufemistic – este in cele din urma esenta “gandirii politice” a strategului de care pomeneam. Un nevolnic veleitar!
iulie 3, 2008 la 6:40 pm
Criticos, nu ma opresc din ras cand vad in presa epitete gen “reformatorii de la Cluj decapitati”. Daca ar fi sa te iei dupa Hurezeanu, in PSD ar fi o lupta “ideologica!!!”. Stau si ma intreb ce naiba de ideologie (aici caragiale chiar ne este contemporan) e aia unde isi regleaza conturile baronii din Constanta, Iasi, Galati, Vrancea, cu ardelenii. Intr-o paranteza, va rog nu luati sintagma drept dispretuitoare, e o expresie incetatenita in analiza politica si asa va ramane. O mica razbunare a lui Mazare, Vanghelie si compania (pe multi ii respect, incepand cu echipa PSD Constanta) pe ardeleni capata in presa conotatii ideologice.
Hope ca “Grupul de la Cluj” va fi recuperat intr-un fel, asigurandu-se, in acelasi timp, o echipa performanta pt. PSD Ardeal.
Daca insa domnii Dancu, Rus si Puscas aleg calea pedele, problema lor. In cazul in care au idei reformatoare, ar trebui sa-si expuna conceptiile la intalnirile partidului, comunicarea fiind singura solutie pentru evitarea unei rupturi. In mod sigur Boc sta cu gura cascata sa-i inghita pe cei de la Cluj, dar afiseaza o indiferenta ipocrita.
Acum, ma pun in locul celor trei crai universitari de la Cluj: nu le poti pretinde lui Puscas, Rus, Dancu sa se lase umiliti de Vanghelie, Oprisan, ori Mazare, pentru care repet, am tot respectul, in calitate de edili.
Pe de alta parte, resemnarea, suficienta domnilor profesori, aliantele pre si post-electorale n-au pus PSD intr-o situatie tocmai avantajoasa in Transilvania.
Am convingerea ca liderii PSD vor gasi o formula diplomatica de a forma o echipa performanta in Ardeal si, totodata, de a-i pastra pe cei carora Boc nu indrazneste sa le treaca inainte.
iulie 3, 2008 la 11:10 pm
@ Alex: in toata lumea normala, unul dintre criteriile fundamentale de apreciere este eficientza. La alegeri asta inseamna voturi. La Cluj eficientza este spre zero. Discutam despre sexul ingerilor sau taiem coada pisicii? Ce ai face daca ai fi presedintele PSD, cum ai taxa tupeul ordinar al profesorilor clujeni? Eu i-as exclude imediat. Motivatie (suficienta): rezultate zero, galagie cat cuprinde…
iulie 4, 2008 la 10:57 am
Spuneti ca demisia dumneavoastra din parlament nu ar rezolva nimic. Problema este ca, din cate observ, Uniunea Europeana nu vede cu ochi buni interventia parlamentului in actul de justitie, ceea ce s-ar putea sa aiba efecte neplacute pentru intreg poporul.
Intr-o oarecare masura sunt de acord cu imunitatea parlamentara si cu o institutie care sa vegheze asupra ei, dar aceea trebuia sa fie una independenta… si nu pa pot gandi decat la cea prezidentiala. In cazul de fata parlamentul e intr-un conflict de interese.
Acum Traian Basescu va veni si va zice: “Aha! V-am zis eu… 322… ia uite ce au facut, l-au scos pe Nastate, ia uite ce zice UE de asta… Iata cat de refractar e sistemul, vrea sa ma invinga iar invingandu-ma va invinge defapt poporul”. Afirmatii care pot fi foarte credibile!
Asadar nici prelungirea “agoniei” in cazul dumneavoastra nu pare benefica in ce va privaste… parerea mea este ca va trebui sa luati o decizie pentru ca… “boala lunga e moarte sigura”, dupa cum zice romanul.
iulie 4, 2008 la 11:45 am
De-aia el e presedinte si nu noi.
iulie 4, 2008 la 7:25 pm
Aviaxis, stii ca sustii o aberatie. Cum dracu UE sa ceara Romaniei sa-si incalce legile?
iulie 8, 2008 la 10:33 am
D-le Nastase,imi permit sa va dau un sfat D-voastra si colegilor din partid in calitate de sustinator fidel al P.S.D,nu faceti alianta P.D.-L.O sa pierdeti multi sustinatori.