Replica Financial Times

By nastase

In urma articolului aparut in Financial Times la data de 2 mai 2008 am transmis ziarului urmatorul drept la replica.

Bucureşti, 6 Mai 2008

 

Scrisoare către redacţia ziarului Financial Times

 

Stimate domnule Redactor,

 Articolul „România se confruntă cu o acţiune în justiţie privind un caz de corupţie de 100 milioane USD”, apărut în ediţia din 2 mai 2008 a ziarului dumneavoastră, care conţine acuzaţii foarte serioase privind acte de corupţie care ar fi fost comise de înalţi funcţionari care au lucrat în cabinetul meu în anii 2001-2002, mi-a produs şoc şi uimire. Chiar dacă am serioase îndoieli cu privire la autenticitatea benzii audio menţionată în articolul dumneavoastră, mă voi abţine de la comentarii în privinţa ei dat fiind că este de competenţa tribunalelor să judece această chestiune. Aş vrea, însă, să clarific o dată pentru totdeauna că nu am cunoştinţă de nici un act ilegal care să fi fost comis de Guvernul român sau de membrii vreunei agenţii guvernamentale în legătură cu afacerile companiei Eastern Duty Free (EDF).

 Contrar afirmaţiilor conţinute în articolul dumneavoastră, guvernul pe care l-am condus nu a adoptat nici o ordonanţă pentru a „anula contractele” sau a interzice „temporar” desfacerea de produse cu scutire de taxe vamale şi pentru „a da contractele EDF unui număr de companii româneşti”. Guvernul României a adoptat, într-adevăr, o ordonanţă de urgenţă în septembrie 2002, adică luni de zile după ce contractul EDF cu aeroportul a expirat în mod legal. Această ordonanţă, care, în esenţa ei, este în vigoare şi astăzi, era motivată de preocupările legate de  contrabandă, evaziune fiscală şi diferite alte activităţi ilegale, semnalate de multă lume, inclusiv presa română, şi, în acelaşi timp, urmărea armonizarea legislaţiei româneşti cu reglementările Uniunii Europene.

 De asemenea, EDF nu a „câştigat” niciodată vreun contract cu Aeroportul Bucureşti Otopeni sau cu Tarom. Realitatea este că EDF şi-a abţinut contractele la începutul anilor 1990, într-o perioadă în care România se afla la primii paşi ai tranziţiei de la sistemul comunist, după o procedură care nu a implicat nici un fel de licitaţie sau vreo altă modalitate de atribuire transparentă. După ce acordul pe 10 ani cu Aeroportul Bucureşti Otopeni a expirat la începutul anului 2002, Guvernul român nu a „dat” nici un contract nici unei companii. Spaţiile comerciale care au fost folosite de EDF au fost scoase la licitaţie publică de către autorităţile Aeroportului şi au fost acordate mai multor societăţi comerciale, inclusiv societăţi cu capital străin. Subliniez că la Aeroportul Otopeni nu s-au mai desfăşurat activităţi de comercializarea a produselor cu scutiri de vamă începând din 2002 şi nu se desfăşoară nici în prezent.

 Am remarcat referirile din abundenţă din articol la activitatea Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA). Aş dori să amintesc că această instituţie a fost înfiinţată printr-o ordonanţă de urgenţă a Guvernului român în perioada în care eu am fost prim ministru. Însăşi înfiinţarea acestei instituţii este rezultatul angajamentului meu personal, şi al guvernului pe care l-am condus, de a lupta împotriva corupţiei.

 De asemenea, contrar unui şir de afirmaţii false care se fac în articol, toate încercările unor procurori, după schimbarea de putere din România în 2004, sub îndrumarea fostului ministru al justiţiei Monica Macovei – citată pe larg în articolul dumneavoastră – au fost declarate neconstituţionale şi au fost respinse de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a României

 Cu respectul pe care vi-l datorez, va rog ca această scrisoare să fie publicată sub forma unui drept la replică şi ca o minimă reparaţie la daunele pe are articolul apărut în ziarul dumneavoastră le-a adus imaginii mele publice. Îmi rezerv dreptul de a obţine reparaţii satisfăcătoare prin forurile competente.

 Adrian Năstase,

Membru al Parlamentului României

Fost Prim Ministru al României

95 Răspunsuri la “Replica Financial Times”

  1. gheorghe spune:

    Replica,chiar scrisa, nu este suficienta pentru a rupe aceasta
    imagine negativa impusa tarii noastre. Tiriac a cistigat in justitie
    in afacerea EADS, ce va opreste sa cistigati si dumneavoastra.

  2. calin spune:

    Asa, domnule! Iesi la bataie si arata-le ca esti nevinovat! Si apoi putem discuta de o candidatura la presedintie. Bafta mare!

    P.S. Ce-mi place replica lui Paul Newman la finalul lui “The Colour of Money”: I’am back!

  3. Draghi Puterity spune:

    Cum se poate afla cine si prin ce canale transmite mizeriile astea in presa straina?

  4. ion adrian spune:

    Si aia ce au raspuns?

  5. Victor spune:

    Off topic:

    Domnule Prim Ministru, geniala replica data lui Base aia cu vaporasele si cu problemele pe care le-ar putea avea Daniel. :) supertare. Revin sa comentez si articolul.

    PS Ca de obicei , nu -mi raspundeti pt ca atunci cand o veti face nu o sa mai stiu la ce comentariu va referiti. Multumesc. ;)

  6. George Ban spune:

    Excelenta replica! Si nu este scrisa de consilieri, ci chiar de cel nedreptatit. Oare cum ar fi raspuns tovarasul Basescu-Anvers?

  7. Nahas spune:

    Cred ca nimeni nu poate contrazice ce spuneti dv. in scrisoare. Din nefericire nici unul din faptele relatate de dv. nu poate fi o dovada ca incercarea de obtinere a mitei nu a avut loc.
    Cand spunrti ca nu aveti cunostinta de unele fapte puteti fi crezut. Dar, dupa cum stiti, ignoranta nu este un argument.
    Si totusi, eu cred ca atitudinea dv. trebuie sa se rezume la faptul ca nu stiti nimic. Trebuie sa admiteti clar posibilitatea unei incercari de a se obtine foloase, dar sa minimalizati chestiunea din moment ce tranzactia n-a avut loc.
    Domnule Nastase,
    Nu este prima data cand adoptati o atitudine paguboasa din cauza instinctelor totalitariste. Nu vorbesc la intamplare. In mod normal in tranzactii de astea numele dv. n-are ce sa caute. Aveati ministri, comisii si paracomisii. Cu toate astea dv. v-ati amestecat in fel de fel de afaceri mercantile: contracte de publicitate cu presa, privatizari, concesionari etc.
    Afacerea asta cu Otopeni trebuia sa ajunga,cel mult, la nivel de ministru.
    Ar fi absurd sa pun in discutie ce a fost. Am amintit toate astea pentruca dv. va comportati ACUM ca si cand ati stiut ce se intampla.
    Afirmati ca nu stiti nimic si imediat, cu o naivitate dezarmanta, argumentati amanuntit ca si cum dv. ati facut totul. Asa ati procedat si cand vi s-a reprosat arestarea lui Ciuvica. Ati inceput sa justificati arestarea.
    Ma intreb daca am reusit sa va arat clar unde gresiti.
    Orgoliul dv. bolnavicios va face sa intrati in jocul adversarilor si prin modul de argumentare dovediti a fi fost participant la evenimente.

  8. Velisar iancu spune:

    @ Draghi Puterity: 1) intamplare de coincidentza – tocmai mustaceam, partial satisfacut, ca FT a primit oarece replica. Un raspuns (de principiu) il gasesti pe http://www.adriannastase.ro, la Editoriale: “Manipularea prin justitie – faza internationala”, din 05.02.2008. Altfel, concret, n-o sa aflam, probabil, niciodata…2) Si cred ca gheorghe are dreptate doar un pic, tot principial – un proces consuma prea mult timp ca sa poata fi intrebuintat ca flit in campania electorala, fie si urmatoarea…

  9. dinu spune:

    @

    Adrian,

    citez:
    “Aş vrea, însă, să clarific o dată pentru totdeauna că nu am cunoştinţă de nici un act ilegal care să fi fost comis de Guvernul român sau de membrii vreunei agenţii guvernamentale în legătură cu afacerile companiei Eastern Duty Free (EDF).”

    cea ce nu stii, chiar si tu, nu inseamna ca nu exista, iar in anumite circumstante nu te absolva, nu poate fi un argument chiar si de circumstanta, de raspunderi administrative sau, dupa speta, penale.

    despre restul nu este treaba mea, as fi jenant …”de ridicol” ;) , sa comentez si cu atat mai putin sa-mi dau cu parerea.
    cu siguranta voi urmari, la fel ca milioane de alti romani, evolutia acestui “caz” pus pe rol de ……cine? …de ce? ….este doar un “joc politic”? …..sau razbunari “la drum de seara”?
    sunt lucruri, fapte, mai mult sau mai putin reale, de care esti acuzat, iar acestea trebuiesc lamurite NUMAI de catre institutii dedicate, – in niciu caz in/de media. media, cel mult, stiri oneste- ce functioneaza cu bani publici, pt a da raspunsuri si solutii LEGALE la astfel de chestiuni.
    suntem jalnici. …cu totii…

    te-am vazut cam incruntat si nervos …..la declaratii…!!!

  10. diogenecainele spune:

    Nu am citit articolul cu pricina, dar in cazul in care au existat neadevaruri de natura sa va provoace daune de imagine, ar trebui chiar sa dati in judecata FT intr-un tribunal din America. Castigarea unui astfel de proces ar insemna o reparatie binevenita, mai ales daca deznodamantul ar veni la timp. Eu mi-as evalua serios sansele si resursele in acest sens.

    Poate priviti lucrurile cu ochiul politcianului cititor de presa romaneasca, unde deraierile sunt mult mai abundente, facand posibilitatea de a va lua de guler cu ea nu numai nerecomandabila (pentru ca presa are intotdeauna ultimul cuvant), dar si un fel de curatire a grajdurilor lui Augias care in plus oricum nu va curma nimic , atata vreme cat climatul in presa si chiar profilul jurnalistului nu va fi altul.
    Pe de alta parte politicienii nostri, spre deosebire de cei americani, calomniaza cum respira, iar vorbele lor vor trece oricum. Prin comparatie cu demagogul portocaliu presa pare aproape virginala si , pentru a spune tot adevarul, chiar preocupata cel mai adesea in mod autentic de proba. Sincer urmaresc presa, pentru ca stiu ca pentru fiecare porcarie exista 10 alte articole oneste. Tot ce putem spera e ca presa sa se maturizeze mai repede decat intregul spectru politic. Pana una alta lucrurile nu se compara, si v-as sugera sa profitati de bunele maniere incetatenite peste ocean.

  11. John spune:

    Dl. Nastase, ce nu stiti dumneavoastra este ca articolul a fost publicat in Financial Times in urma unei “additional reporting” de catre dl. Catalin Prisacariu…adica “to make a long story short” eu si-au luat toate informatiile de la acest domn. Dar la o simpla cautare pe google a domnului Catalin Prisacariu ce credeti ca descoperim ?…. ca este redactor la Academia Catavencu. Aici va pun doua linkuri pentru a le studia, cred ca replica trebuie data si celor de la Catavencu;nu numai publicatiei Financial Times.

    http://www.ft.com/cms/s/0/1cdb3be6-17e5-11dd-b98a-0000779fd2ac.html?nclick_check=1
    (in josul paginii apare numele domnului Catalin Prisacariu)
    si iata cautarea pe google :

    http://www.google.ro/search?hl=ro&q=catalin+prisacariu&meta=

  12. A.C. spune:

    Atat timp cat in Romania presa este monitorizata de o agentie condusa de smecheri, care sunt si arbitri si jucatori si actionari si partizani, si niciun partid, ong, grup de presa sau grup civic ori personalitate nu reactioneaza coerent pentru a demasca precaritatea si deturnarea bunelor practici de buna guvernare, TOATE MANIPULARILE RAMAN POSIBILE!

    Este numai o fateta a bolii cronice de care sufera intelectualitatea romana de azi. Acest segment al natiunii este paradoxal compus din persoane cvasi-onorabile care atunci cand se aduna intr-un grup sau organizatie, printr-un fenomen de sinergie paguboasa, genereaza o gasca morbida. De ce? Exista o criza a pervertirii valorilor la care se apeleaza conjunctural. Studiul de cultura manageriala si organizationala de care am mai vorbit arata si urmatorul fapt. Se clameaza ca valoare universalismul, insa traditia culturala este de tip particularist. Discursul public se revendica de la principii universal valabile, faptele individuale sunt conduse dupa logici strict conjuncturale in care “a te face frate cu dracu’ pana treci puntea” , adica “regula e exceptia”, este de fapt principiul tacit aplicat.

    Este bine ca ati reactionat in sfarsit. Ar fi bine sa o faceti mai des si chiar ceva mai vehement!
    Succesul in comunicare depinde de receptor!!! Asa ca trebuie sa porniti de la harta lui mentala si de la nivelul si modul lui de intelegere. Distanta intelectuala fata de falsii formatori de opinie si de celalti politicieni si ironia dumneavoastra fina au fost percepute de catre omul de rand ca aroganta si ca aristocratism. Aceasta din urma perceptie a intrat in conflict cu imaginea primitiva despre stanga, imagine care a fost indusa de niste tembeli care vor sa fie doar prime-slugi sau comandoride gasti mercenare, pseudointelectuale!

  13. A.C. spune:

    @Nahas Te citez. “Din nefericire nici unul din faptele relatate de dv. nu poate fi o dovada ca incercarea de obtinere a mitei nu a avut loc”.

    De ce ar trebui domnul Nastase sa dovedeasca ceva? De ce nu cerem celui care acuza sa aduca dovezi?

    Natash, eu vad ca de fapt tu ai o gandire de tip totalitarist!

  14. koubadera spune:

    Domnule AN,
    Revin totusi la intrebarea mea:
    Din ceea ce cunoasteti despre situatia din Romania din 1989 si pina astazi, cine este implicat totusi in marea coruptie din Romania?
    In rest ce sa va spun,eu cred ca in strainatate,procesele sunt mai greu de aminat 20 de ani pe exceptii de neconstitutionalitate etc.

  15. Nicolae M spune:

    marinaru, a recunoscut astazi ca are acces la dosarele oamenilor politici! a trasat astazi sarcini justitiei! dupa mintea lui doar el si gasca sa sunt curati in aceasta tara!

  16. Leo spune:

    @ AN
    exact cum spuneam, parafrazând „nicio masă fără peşte”, nu mai trebuie lăsat niciun astfel de pescar în ape tulburi fără masa cuvenită: replică scurt şi la obiect care să le stea în gât mai ceva ca un os de peşte, că asta e tot ce li se cuvine din sus-numita masă!
    Ş-apoi să daţi, nu-i aşa, de lucru avocaţilor, cum spune gheorghe, şi să reveniţi la ce-aveaţi de făcut…

  17. Velisar iancu spune:

    @ leo: 5) pai mi-am facut temele, da` nu toate, si-mi cer scuze lui Draghi. In fond, eu am o distantza asa mare fata de anii de shcoala, ca pot zice, fara complexe, ca ” pe vremea mea”…, da` unde-ar mai fi respectul fata de voi!? In plus, eu n-am satisfacut niciodata exigentele unui profesor vigilent ca tine, fiind la limita dintre f. bine si mediocru, nicicum spre exeptional! 2) Mi-a placut in draci analiza (parerea) ta privind orientarile politice ale partidelor, dar asta numai pt ca sunt, la varsta mea!, un idealist. E drept, ai acolo si scuza pragmatistului (aoleu!) – eu cu cine votez?! Cand crezi tu ( corect-talica ), asa, de dragul analizei, ca alegatorul roman va fi atent la nuantze, doctrine etc? Eu sunt optimist si te astept, profesore, pana in 2067, cand imi expira cartea de identitate! Mai vorbim atunci despre doctrine politice. Sa fim iubiti, e cel mai important lucru din lume…8) Observi ca am oarece probleme cu enumerarea, da` pe cuvant ca`s f. ocupat.( Asta nu-nseamna ca am si scuze. Mai aveam de gand sa dezvolt ideea cu satisfacerea nevoii de somn la destepti in comparatie cu ceilalti, dar m-am temut sa nu esuez in cine stie ce…) 1) Mai trec pe aici

  18. Velisar iancu spune:

    @ Leo…Exceptional, desigur, nu exeptional. Nu-mi faceam griji, da` conteaza imaginea, forma. 0) Dom` pres. e f. ingrijorat, ca si Van Ghelie, de eventualul deficit, din campania electorala, a pumnilor, scuipatzilor, scarnelor si altor delicatetzuri cu care este obisnuit .Se vede, si de aici, “anvergura’ personajului, dar, mai ales, a interesului – nivelul competitiei. Of…

  19. ion adrian spune:

    Nu este o intrebare din Financial times dar este rationala si de bun simt oricui i-ar apartine si ar trebui raspuns in acelasi mod:

    “Biroul Permanent a decis ca la dosare, pline cu indicii si piste secrete, pe baza carora ar urma sa fie facuta urmarirea penala, poate avea acces orice parlamentar, in baza unei cereri motivate. Bogdan Olteanu si-a rugat colegii sa nu se foloseasca de acest drept, ca sa nu fie acuzati pentru scurgerile de informatii. Sa zicem ca deputatii il vor asculta, in ce baza isi vor da ei votul? In baza recomandarii subcomisiei de studiere a dosarelor? Ar fi atunci un vot in cunostinta de cauza sau un vot politic? Si daca totusi deputatii nu-l vor asculta pe Bogdan Olteanu si vor vrea sa vada dosarele, ce vor intelege din ele? Si, mai ales, cum vor putea fi impiedicati apropiatii lui Miron Mitrea si Adrian Nastase sa nu le relateze exact ce au vazut acolo, astfel incat ca ei sa poata distruge toate probele si sa stie exact ce martori trebuie cumparati? ”

    Da, sunt niste intrebari poate retorice dar care se pot pune, nu-i asa, sau poate gresesc eu cand le aprob.

    “Ceea ce se intampla in cazul demnitarilor arata lipsa de vointa politica in in aplicarea principiului constitutional potrivit caruia nimeni nu este mai presus de lege”.

    Si asta poate fi o concluzie falsa dar poate fi si reala si este legitim a fi presupusa, nu-i asa?

  20. Petrisor Socol spune:

    Incredibil ce se intampla. CNA a interzis un un CLIP ANTENA 3. In ce tara traim fratilor?

    http://inclusiv.wordpress.com/2008/05/06/sa-te-ia-dracu-cna-ule/

  21. ion adrian spune:

    PS Nu ma pot opri sa nu va mai dau o chestie nostima si anume un dialog imaginar cu cei 7 ai subcomisiei mai sus referite:

    “Domnule Mitrea (Năstase etc.), ce ne puteţi spune în apărarea dv. având în vedere că există aici un dosar cu indicii preliminare, pe care însă nu vi-l putem arăta? Recunoaşteţi vreuna dintre acuzaţiile care nu vi s-au adus încă, dar pe care procurorii se pregătesc să le aducă contra dv. de azi înainte dacă le-om da noi voie (vai, dar staţi liniştit, ziceam şi noi aşa, după procedură)? Nu, fireşte, nu ştim nici noi în ce ar putea consta, că probele abia de aici încolo urmează să fie instrumentate, de aici nu reiese decât că ar vrea să vă asculte telefonul şi să vă facă nişte percheziţii acasă, cu permisiunea noastră. Dar haideţi să ne unim mâinile în cerc pentru un exerciţiu de imaginaţie: aţi făcut ceva necuviincios cât aţi fost ministru? Nu, totul e doar chestie de persecuţie politică? Corect, aşa ne gândeam şi noi. Dosarul se respinge.”

    Misto, nu?

  22. ion adrian spune:

    PPS:

    Cineva spune ca astfel se deschide drumul spre imunitatea absoluta. Este adevarat dle Nastase? adica la fel de adevarat ca si proverbul :corb la corb nu-si scoate ochii?

  23. alegatorul vesel spune:

    Oare de ce asa de tarziu a aparut o chestie de prin 2002.
    Nu sunt la curent, a crescut AN atat de mult in sondaje?

  24. Ovidiu spune:

    D-le Adrian Nastase, eu am vazut ca articolul de la Financial Times era semnat de jurnalistul care a publicat si la Cotidianul.

    Dar da-ti click >>>

  25. George Ban spune:

    Domnule Adrian Nastase,

    Felicitari si pentru replica impecabila adresata unui marinar oarecare. Sa fiti la fel de “vorbaret” si in continuare, spre disperarea cainilor portocalii, pe care ii intarata seful lor de haita. El crede ca face asta “pe blat”. E caraghios!

  26. cris spune:

    Ion Adrian,
    Miron Mitrea si Adrian Nastase TREBUIAU pana la aceasta ora (atat ei cat si avocatii lor) sa cunoasca continutul dosarului de urmarire penala pentru a-si putea exercita DREPTUL LA APARARE! In ce tara traim? Chiar a innebunit toata lumea si chiar toti se cred juristi si opineaza in materia asta. E si asta o profesie ca oricare alta si ai nevoie de studii in domeniu. Ca altfel…

  27. Victor spune:

    Petrisor, sa-i transmiti lui Felix ca sunt suparat pe el. Nu respecta intelegerea cu pesedeul si astfel se face ca pozitia Corinei la Parlamentul European in legatura cu comentariile unora ce vor sa interzica libera circulatie a romanilor in spatiul comunitar, nu a fost mediatizata de trustul motanesc. Chestia asta m-a facut sa cad in eroare si nestiind ca pesedeul luase deja pozitie in privinta respectiva am facut unele comentarii nepotrivite pe aici. Am fost pus in incurcatura. Noroc ca in final am putut sa arunc matza moarta in ograda lui Felix…

    PS Legat de problema lui Felix cu CNA ul : daca nu a fost cuminte asa ii trebuie! :) ;)

    PPS Moderator, m-ai banat? Parca mai scrisesem ceva pe aici.

    PPPS Al naibii Felix…

  28. Leo spune:

    @ Velisar
    La un moment dat, mă pregătisem să mă trag iar la salopetă pentru a coborî la munca de jos, că se simţea iar nevoia de vidanjă la, din păcate, nu foarte mult timp de când hienele dezinformării se trăseseră niţeluş la umbră pentru a se linge p-acolo pe unde le-a aflat şutu nu spui cui. Nu fără o oarecare satisfacţie, am constatat că au renunţat şi alţii la susţinere tacită şi că mai vin şi dinspre alte părţi traduceri exacte ale cuvintelor răstălmăcite în bunul obicei tendenţios pedelacheu (GiBi-ul, ai o bere de la mine! cu sau fără mici, cum preferi!).
    Aşa că prefer să nu-mi stric seara cu blăni răpănoase şi să stau la un pahar de vorbă cu tălică.
    Cu riscul de a mă repeta, pot fi bănuit de multe, dar de talente de profesor cu siguranţă ba! Dovadă mai bună nici că se putea decât faptul că la întrebarea „ce-aţi înţeles din lecţia de azi, copii?” tocmai tălică, un om cu siguranţă cu mai mult scaun la cap decât mine, (ca să nu se simtă alţii jigniţi dacă e să introduc terţi în comparaţie şi, mai ales, să nu te jignesc pe tălică introducând în comparaţie şi alte specii ale regnului uman) ridici o întrebare cam… întrebătoare. Ori poate întrebarea e una de genul acelora care solicită, venind în ajutorul copchiilor mai puţin dotaţi cu simţul esenţei, o clarificare?
    Anyway: abordarea mea, aşa cum tălică ai remarcat, viza organizaţiile politice, nu electoratul. Tocmai pentru că electoratul e aşa cum e şi, mai ales, aşa cum îl vor politicianiştii să fie, lipsit de cultură politică, pentru a permite oricărui cetăţean, fie el şi turmentat, să aleagă acea ofertă care să i se potrivească cel mai bine lui, ca om ne-egal cu semenii săi decât în faţa morţii, am avut în vedere necesara separare a apelor politicii. Când, după ce-şi vor fi clarificat INTERN nuanţele doctrinare ale formaţiunii căreia i s-au alăturat, şi asta nu de conjunctură, după ce se vor fi eliminat grupările de oameni cu optici total diferite reuniţi exclusiv de interse conjuncturale şi oportunism în alegerea căii care să le garanteze accederea într-o funcţie sau alta, formaţiunile politice vor putea afişa în geam o ofertă care să nu se confunde cu a celorlalţi – cu care acum, fără nicio nuanţă peiorativă, sunt o apă şi-un pământ.
    Odată separate apele respective, nici nu i-ar trebui prea multă informare unui om poate firesc prea puţin interesat de nuanţe doctrinare, că pre mulţi nu-i lasă vânturile-valurile vieţii să afle răgazul de a sta strâmb pentru a cujeta drept, unii având a lupta zilnic pentru o pâine mai albă pentru copii.
    Dar atâta poate judeca oricine despre sine dacă-şi doreşte înainte de toate un stat minimal (liberal), paternalist (social-democrat sau comunist), preocupat de esenţa naţională (presupun că nu e cazul să detaliez), preocupat de mediul în care trăim (ecologist), şamd.
    Or acum, când comunişti sunt în toate partidele, partiduleţele şi găştile, când liberali (mai mult ori mai puţin declaraţi) sunt aşijderea în toate cele de mai sus, când politici sociale practică toţi, în special în an electoral, când naţionalişti sunt toţi aşijderea, în an electoral, nici măcar profesorii universitari de ştiinţe politice nu s-ar putea orienta pe acest criteri.
    Din fericire, cum spuneam, cineva a făcut o gravă eroare, şi omul fără cultură electorală va putea să aleagă omul, nu partidul, partiduleţul sau gaşca. Şi, în genere, oamenii de ispravă, cu foarte puţine excepţii, nu frecventează găştile…
    PS
    Dacă tălică, tânăr la suflet fiind, mai speri să apuci 2067, eu unul, privind la mediul în care trăiesc, nu sper s-apuc măcar vârsta pensionării, aşa că preocupările fervente ale unui pensionar vis-a-vis de pilonii de la radical din doi la plus infinit mă lasă nemuritor şi rece…
    PPS
    da, am remarcat şi eu într-una din puţinele postări ce mi-au trecut azi, restul fiind, aşa cum dealtfel am cerut, la coadă, că paiaţa de ne ţine loc de rege e vizibil afectată de prea multă linişte într-o campanie electorală pe care el n-o poate câştiga fără arena de circ în care e învăţată să evolueze…

  29. Marţianul spune:

    Presedintele iresponsabil

    “Curtea Constitutionala a rămas o pavăză de nădejde pentru infractorii parlamentari”. Doua atacuri extrem de grave intr-o singura afirmatie. Se incalca prezumtia de nevinovatie, principiu fundamental atat din punct de vedere democratic cat si religios, fiind vorba de fapt de o adevarata subminare a statului, de o compromitere flagranta a ordinii de drept. Este echivalenta unei lovituri de stat, impotriva organului reprezentativ suprem al poporului roman si impotriva autoritatii de aparare a legii fundamentale a natiunii romane, in cazul in care cetatenii vor sustine aceasta atitudine in forta a presedintelui si vor actiona violent, asa cum sunt incurajati sa o faca, pentru ca li se spune ca alta solutie in afara de impunerea in mod dictatorial a punctului de vedere al sefului actual al statului sau in afara de recurgerea la constrangeri nedemocratice venite direct din partea poporului nu exista.
    In loc sa ne concentram pe problemele tarii, suntem fortati sa ne irosim energiile educandu-l pe un presedinte iresponsabil, care refuza sa vada realitatea, care neaga adevarul, izvorat din insasi esenta fiintei umane, care e incapabil sa discearna intre ce e bine si ce e rau, care nu crede cu adevarat in Dumnezeu, intr-o forta superioara naturii umane.
    Conducatorul unei natiuni trebuie sa fie si este, prin efectele influentei pe care o exercita in mod constient sau inconstient, cel mai responsabil om din tara pe care o conduce, adica trebuie sa isi poata da seama ce e bine si ce e rau, sa inteleaga cel mai bine ce e bine si ce e rau, sa poata sa si sa inteleaga care este adevarul, care este calea cea dreapta!

  30. natasa spune:

    … este asa de trist sa vezi atata energie irosita pe chestiuni ce nu au nicio legatura cu o constructie a viitorului…pacat, mare pacat!

  31. cris spune:

    P.S.

    Spunea azi un “titan al gandirii” ca AN-ul trebuie sa dea doar o declaratie in fata procurorului…
    Pai a dat cam multe pana acum…. si toate televizate! ( chiar in direct)
    Cred ca, daca aveau un dosar in sens juridic, situatia era clarificata. Eu cred, nu am vazut dosarul, ca a fost doar o incercare de discreditare.
    Ati uitat ca in Zambaccian AN-ul avea termopane de 600.000 EURO. Pai fara expertiza judiciara, ce constructie inghite termopane in aceasta suma? Hai sa mai si judecam cu mintea noastra nu doar cu ce ni se “baga” pe gat.

    cat dureaza azi moderarea?

  32. Leo spune:

    @ Velisar
    PS
    Nu pot să nu mă întreb ce părere are Aya, dacă de acolo de unde e a văzut spotul Antenei 3 interzis de CNA. Mai ales dată fiind coloana sonoră! Cred că nici Arielul nu le-ar reda culoarea la ceneai după ce mi ţi-i ia Aya la dărăcit!

  33. Leo spune:

    @ Manuela
    Vă jucaţi cu focul! Dacă vede anionul ce steguleţ roşu i-aţi tras la avatar, desigur, îndemnaţi fiind de securişti…
    Este cumva acea formă de marcaj pe care v-am propus-o acu ceva timp?
    Dacă da, chiar dacă nu, e un bun prilej:
    http://www.trilulilu.ro/strucky/35043dfc698ae7

  34. Velisar iancu spune:

    …deh, varsta: “si-i” cer scuze lui Draghi

  35. cezarpesclevei spune:

    Aşa da, dle. Năstase, dovediţi că realitatea articolului diferă de realitatea faptică. Hmmm. O ve-ţi face în justiţie?

  36. Marţianul spune:

    Tot respectul si aprecierea pentru dumneavoastra, d-le prim-ministru! Dumnezeu sa va dea intelepciunea necesara de a ne scoate din aceasta situatie atat de grea si de a ne conduce pe calea cea buna!
    Doresc sa va felicit pentru replica pe care i-ati dat-o presedintelui actual, dupa afirmatiile iresponsabile, extrem de grave pe care le-a facut astazi, instigari care sunt echivalente cu o lovitura de stat.
    Dumnezeu sa va binecuvanteze! Dumnezeu sa binecuvanteze Romania!

  37. Leo spune:

    @ Manuela
    Nu mai e nevoie să-mi răspunzi! Am verificat singur! Te pupă tata…
    QED ref la Hieroglifă…

  38. LT spune:

    Cum a ajuns acea inregistrare la Cotidianul? De unde a facut rost de ea IT. Morar?

  39. George Ban spune:

    Tovarasul Basescu-Anvers a lansat atacuri murdare, mincinoase, asupra a doi lideri PSD de prima importanta: Iliescu si Nastase. Unde este replica PRESEDINTELUI PSD? Intrebati-l si dvs., d-le Nastase, de ce tace? De ce dl. Geoana nu isi apara oamenii? Sau a demisionat din functia de presedinte si nu stim noi?

  40. Neagu G. spune:

    Sunt convins ca articolul cu pricina a fost scris in Romania de
    oamenii lui Basescu & co. si trimis spre publicare acolo.

  41. mirelateodorescu spune:

    In lumea actuala este foarte usor sa strici imaginea unei personalitati si culmea este ca cei mai multi beneficiari ai informatiilor le ingurgiteaza asa brut, fara nicio prelucrare, fara nicio indoiala, ce sa mai zic de cei care le dau (verificari, probe). Asta este clara intoxicatie si manipulare a electoratului. Partea trista e ca avem mult de lucru pentru refacere.
    Domnule Adrian Nastase, sa nu-i iertati si sa nu cedati, sunt multi oameni care va sprijina.

  42. Leo spune:

    @ GiBi-ul
    Mamă dragă, câinele e un animal nobil, de ce-l jigneşti?
    Blană portocalie, pe unde nu e căcănie, după cum se ştie, au doar hienele. Şi tot ele au acea rară laşitate ce le face să măture veşnic colbul cu coada. Cât despre meniu, nu mai e cazul de precizări, nu-i aşa?…

  43. Velisar iancu spune:

    @ Leo: 1) Am inteles “din prima” si, repet, mi-a placut teribil postarea ta ref la nevoia de clarificare doctrinara a partidelor – si mi-a placut de 2 ori: continut + efect lamuritor ( multi, cred eu, “personalizeaza” partidele, confundandu-le cu cei care le conduc. La PSD nu se pune…). De aceea am folosit termenul “profesor” fara ghilimele. Scepticismul meu a fost o glumitza-pretext pt invitatia din 2067 – la randu-i pretext pt optimism ( al meu, al tau, al tuturor). 2) Intr-adevar, Aya lipseste de prea mult timp. Sper sa fi ok

  44. Mama UE spune:

    Off topic: mare adevar si bine spus la chestia cu bancile. http://www.youtube.com/watch?v=uP8EJ1DRzKw
    Cat priveste aia cu EDF si FT…pai stiati si singur ca aveti dusmani care baga bani sa va tina departe de comeback.

  45. Maria Barbu spune:

    Domnule Adrian Nastase,

    cred ca e momentul ca sa va folositi cat mai sever si mai complet dreptul – democratic – la replica!
    Metodele folosite de oamenii portocalii, veniti la putere sub conducerea lui Traian Basescu, sunt de sorginte bolsevica, adica arunca blamul asupra unui adversar politic, maculandu-l si indepartand electoratul de acesta, chiar daca justitia nu i-a gasit nici un fel de vinovatie.
    Pentru ca aceste metode si-au dovedit mai mult de jumatate de secol eficacitatea sinistra, distrugand vieti si destine, revenirea la astfel de metode in Romania de azi, membra a NATO si a Uniunii Europene, in principal prin eforturile PSD, ale presedintelui Iliescu si ale guvernului coondus de dumneavoastra, este nu doar o ineptie si o dovada de iresponsabilitate politica, ci mai ales o modalitate criminala de a virusa Uniunea insasi cu un bolsevism impotriva caruia ar trebuie sa reactioneze cu vehementa!

  46. Maria Barbu spune:

    P.S.Nu pot sa nu remarc invazia de avataruri de tip timbru! Sa fie oare fani portocalii deghizati in filatelisti?

    Va rog sa cititi si “jocul” meu de cuvointe, exprimat in articolul de pe blog:
    http://mariabarbu.wordpress.com/2008/05/06/don-quijote-sau-don-kill-ote/

  47. George Ban spune:

    @Leo
    Multumesc frumos!
    Felicitari si tie pentru combativitate si pentru claritatea mesajelor. Nu putem lasa hienele (m-am corectat!) portocalii sa urle in voie pe bloguri.
    Veniti la vot!

  48. ion adrian spune:

    @cezarpesclevei,
    Cand AN o sa aculte indemnul tau si se va duce la tribunal in ambele ipostaze ale unui justitiabil, ma va convinge ca respecta(daca nu si iubeste) statul de drept cu separarea puterilor si democratia la care desigur ca are pretentia ca istoria sa consemneze ca a pus si el umarul, iar eu unul in functie de aceste actiuni voi aviza in ce sens a pus Dsa umarul.

  49. ion adrian spune:

    @Martianule,
    Prezumtia de nevinovatie este ca eu nu te pot indica drept vinovat pana nu s-a pronuntat justitia dar la fel cum pot sa te banui de prostie sau rea credinta aca vad cum iti cresc casele intr-o tara unde se saraceste cumplit pot sa e suspectez ca ai fi si tu un gainasr sau un mafiot sau un infractor in functie de diferite dovezi sa le zicem nejuridice sau mai bine zis netrecute prin fata uneui tribunal.
    Prezumtia asta este azi folosita al roumaine, pavaza tuturor infractorilor din parlament si din toata sfera politicului si istoria imi va da mie dreptate si nu voua complici si sustinatori ai acestora.

  50. Nahas spune:

    Cu cine voteaza d-l Nastase?
    Domnia sa este intr-o mlastina. Orice miscare il scufunda. Ati citit articolul sau din Jurnalul National? Se cheama “FeMeI extrema urgenta” Bineiteles, in buna traditie jurnalistica romaneasca nu contine aproape nimic despre FNI. Doar afirmatia, care se vrea profunda, ca susnumita institutie nu detine monopolul adevarului. Doua chestiuni am retinut din articol 1.Domnia sa nu aproba campania electorala bazata pe mititei.
    2.Este impotriva promisiunilor si masurilor financiare populiste.

    Adica este impotriva propriului partid. Doar nu poate pretinde ca partidul din care face parte nu face campanie electorala cu mititei si nu umbla cu promisiuni populiste.
    Oricine citeste articolul vede ca in fiecare cuvant razbate repulsia si dispretul fata de scena politica. Domnul Nastase traieste aceleasi sentimente pe care le incearca intreg electoratul.
    Si totusi cu aceasta clasa politica se petrece un lucru uimitor. Nu invata din gresilile nimanui. Nu-si aduce nimeni aminte de pomenile lui Schelarie de la Bacau. A venit cu mancare si bautura de nenumarate ori. Si bacauanii au mancat si a baut dar nu l-au ales.

    Eu nu spun ca d-l Nastase n-are dreptate. Eu spun ca nu vorbeste in numele nimanui. Toata lumea este de acord cu ce spune, dar asta n-are importanta pentru nimeni.

  51. ion adrian spune:

    @cris,
    Dosarul nu e inca infaza procedurala la care cei acuzati(AN nu este inca acuzat ci doar cercetat adica suspect, banuit ) nu trebuie anuntati si consultati( eventual sa li se ceara si aprobare ai vrea dta) de catre procurori

  52. Leo spune:

    Rubrica diverse pe ultra-scurte:
    @ Maria Barbu
    a se vedea explicaţia mea de mai sus referitor la marcajul emiţătorilor de mesaje care nu au, ca cei ce se respectă o ilustrare a avatarului propriu; trust me, I’m right! Nahas=Aton=Arod=Hemor=Treboniu=Sandu=etc, başca şi alte cestii interesante pe care Ochi de Şoim, indianul Leo le-a ginit prin „jungla” de-a fost acest blog, acum, s-o recunoaştem, frumos înflorată grădiniţă; cel puţin coloristic, e unicat, nu-i aşa?
    @ Marţianul
    am trăit s-o văd şi pe asta: au ajuns marţienii mai puţin extratereştri decât unii care se cred oameni-de-oameni p-acilea! bun venit pe planeta celor cu idei implicite! succes în evitarea de dintr-aceia la care lipsa de idei este explicită!
    @ cris
    stai liniştit, mesajul tău e perceput ca atare de toată lumea, mai puţin de monocromatici cărora, oricât ai încerca să le descrii corola de minuni a lumii, vor vedea totul în gri-şobolan!
    @ Hieroglifă
    săr’na că mi-ai semnalat că am de citit JNul, pentru a constata dacă e caz de traducere; sunt sigur că n-ai să te superi dacă revin, că măcar tălică ai marea calitate de a nu fi ofticos; probabil asta ţine de faptul că eşti doar cameleon, nu ţii de specia cu pricina, nu spui care…
    @ GiBi-ul
    atât timp cât uiţi tălică să mai pierzi vremea cu forme anionice diforme şi combaţi la modul concret şi cu sec la care ai făcut-o în ultimul timp, poţi conta şi pe mine: voi fi acolo să pun sare unde tălică dai cu barda!
    @ Velisar
    ştiam eu că nu m-a lăsa nici de data asta intuiţia feminină ş-am ghicit intenţia unui ştudinte eminent de a-şi ajuta coledzii de la fefe… dar tot vraci se cheamă că rămân în specialitatea medicală intitulată de tălică „profesor”! cu sau fără ghilimele…
    pentru unii, chiar vraci voo-doo!

  53. Dorin spune:

    Domnule Nastase, pentru a fi totul ok indepartati-va de politica cat timp apele prin Tribunale nu sunt clare.

  54. ion adrian spune:

    Spuneam ieri intr-un post mai sus, ca cineva spune ca prin procedurile ce includ comisia celor 7, toate acestea evident in consecita unor proceduri rezultate prin decizia C.C. s-ar deschide drumul spre imunitatea absoluta.

    Azi pot sa prezint cateva argumente pe care mi le insusesc, in sprijinul unei astfel de sustineri:

    1. Concluzia: Procedurile judiciar-parlamentare în care au ajuns dosarele miniştrilor şi ale foştilor miniştri care sunt şi parlamentari sunt la un pas de a institui prin cutumă, şi nu prin lege, imunitatea absolută în faţa legii a unui număr restrâns de oameni.

    2. Argumentatia:

    2.1.Atunci când au croit Constituţia şi legile ulterioare, parlamentarii au fost suficient de neglijenţi, ca să nu spunem altfel, încât nu au prevăzut şi mecanismele prin care cele două Camere avizează începerea urmăririi penale a miniştrilor care sunt şi parlamentari. Au schiţat o procedură doar în cazul în care preşedintele dă avizul, dar şi aceea s-a dovedit parţial neconstituţională.
    Detaliile procedurilor din Parlament le-au lăsat în plata Domnului, dar cum Dumnezeu avea altă treabă, s-au trezit că li s-a întors cartoful fierbinte în mâini: cum dăm avizul astfel încât să fie păstrat şi secretul anchetei, că aşa cere Codul de Procedură Penală, dar să şi ştim pe ce anume ne dăm votul? Pentru a împăca cele două cerinţe ireconciliabile, Comisia Juridică şi-a propus să instituie „o cutumă“, cum a spus Sergiu Andon, şi a inventat o subcomisie formată din şapte arhangheli care va putea studia dosarele primite de la Parchete.

    2.2.Totodată, a lăsat şi celorlalte sute de parlamentari şansa de a le studia, sub supravegherea unuia dintre arhangheli, pe bază de cerere scrisă şi motivată.
    Motivată cum? Şi cine decide care cerere e motivată şi care nu? Iar detalii lăsate pe seama lui Dumnezeu…

    2.3. Cunoscându-i foarte bine pe politicienii noştri şi având la îndemână o sumedenie de antecedente, putem estima cu o aproximaţie mulţumitoare ceea ce urmează să se întâmple. În mod evident, mulţi parlamentari vor dori, şi chiar vor reuşi, să vadă dosarele, pentru că simplul fapt că vor să voteze în cunoştinţă de cauză e un motiv suficient de puternic. Dacă cei vizaţi de dosare vor putea fi împiedicaţi să le vadă, e mai degrabă probabil că se vor găsi destui prieteni politici care le vor împărtăşi suspecţilor impresii din probele procurorilor.

    Mai mult, e de aşteptat ca destui duşmani politici să strecoare în presă detalii picante, pentru că e an electoral, dar nu numai pentru asta, iar presa nu se va putea abţine să nu le publice. Din acel moment, caracterul secret al anchetei va fi definitiv compromis şi pasul următor e iarăşi uşor de ghicit. Miniştrii cu dosare vor putea ridica excepţii în faţa Curţii Constituţionale sau în faţa oricărei alte Înalte Curţi şi să se plângă că a fost încălcat Codul de Procedură Penală sau că le-au fost încălcate prezumţia de nevinovăţie, drepturile omului şi alte drepturi pe care le vor dibui avocaţii lor. Judecătorii vor putea infirma ancheta, cum au mai făcut-o deja, vor dispune refacerea cercetărilor, iar asta nu se va putea face decât cu avizul Camerelor.

    Or, acolo aşteaptă iar arhanghelii, amicii şi inamicii politici, care vor putea prejudicia la nesfârşit secretul oricărei anchete prin procedura stabilită în aceste zile. Cercul vicios devine perfect şi imposibil de rupt. Sursa lui e chiar în Constituţie, în paragraful care se referă exact la faptul că o gloată parlamentară e chemată să voteze politic, cu o majoritate de două treimi, chestiuni de fineţe, de natură strict juridică. Se aboleşte astfel, pentru un număr restrâns de oameni, sănătosul principiu al separaţiei puterilor în stat şi, prin cercul vicios descris mai sus, se instituie practic imunitatea absolută.

    3. Concluzia:

    Judecătorii vor putea infirma ancheta, cum au mai făcut-o deja, vor dispune refacerea cercetărilor, iar asta nu se va putea face decât cu avizul Camerelor.

    Este adevarat dle Nastase? adica la fel de adevarat ca si proverbul :corb la corb nu-si scoate ochii?

  55. ion adrian spune:

    PS Continuare la pct 3 Concluzie:
    Si astfel se inchide un cerc vicios si totul o poate lua de la capat spre linistea tuturor parlamentarilor care aleg calea infractiunii sau pentru toti infractorii care a u ales calea imiunitatii parlamentare.

  56. ion adrian spune:

    @ CRIS
    Erata: Dosarul este in faza …..

  57. ion adrian spune:

    Nu stiu daca Nahas=Aton=Arod=Hemor=Treboniu=Sandu sunt sinonime, dar demni de tot respectul mie mi s-au parut Sandu si Literatul(ceilalti au fost aparitii mai fugitive si nu le-am retinut dar probabil ca i-am apreciat prin simetrie), care vad ca a fost omis din insiruirea de sinonime de mai sus. Daca Nahas este una cu Literatul atunci ma bucur ca a revenit si-l sfatuiesc sa nu mai plece din cauza naparcilor de pe aici, care i-au mancat cum spuneam undeva, in vulgaritatea lor congenitala, din nobilul sau panas si nici sa nu mai intre in discutie cu ei, fiind suficiente doar dosuri de palma aplicate parinteste in trecere si fara a privi apoi in urma.

  58. ion adrian spune:

    Am ascultat acum direct interviul dat de Basescu. Felicit Cotidianul ca-l prezinta ca sa nu ne mai luam dupa tonomate si tot felul de jigodii.
    Tot ce a spus Presedintele in context nu l-as corecta nici cu o virgula cu o exceptie nu pe fond ci pe forma in sintagma in care s-a referit la CC putin prea dur caci fata de un astfel de nivel jurisdictional se pot folosi termeni mai catifelati.
    Cam cum eu, nu l-as trimite pe Ban sau Leo et co unde merita ei sa fie si as continua o discutie usor ipocrita cu ei.
    Interviul pentru o perceptie neintermediata este la:

    http://www.cotidianul.ro/audio/interviul_dat_de_traian_basescu_la_radio_romania_actualitati_1-3325.html

    Este clar iar eu unul sunt aproape convins ca Basescu este singura sansa pe care o au cei ce nu sunt naparci in fata naparcilor care si-au batut joc de mine si de cei ca mine din 1947 si pana acum.

  59. ion adrian spune:

    Si ca sa nu fiu acuzat de partis pris absurd va prezint luate din blogul Bibliotecarului, si zicerile lui AN referitor la respectivul interviu, desigur o declaratie demna de un mare om politic:

    “Fostul premier Adrian Năstase a declarat, marţi, în replică la afirmaţiile lui Traian Băsescu, că acesta este “o gură mare care nu a găsit o cârciumă la Neptun, aşa că trebuia să iasă să spună şi el public ceva” şi că “preşedintele penal Traian Mihăileanu face tot felul de declaraţii aberante”. “Preşedintele penal Traian Mihăileanu face tot felul de declaraţii aberante. În primul rând, toţi procurorii sunt în slujba lui împreună cu prietena din România a lui Franco Frattini, care a tot schimbat legile împotriva Constituţiei şi a încercat să-i bage la puşcărie pe toţi adversarii lui Băsescu”, a spus Năstase. Fostul premier a susţinut că preşedintele Băsescu ar fi vrut de fapt să decidă singur cine este vinovat şi cine nu în România. “Spun că este un preşedinte penal pentru că în mod evident Traian Băsescu şi-a rezolvat o problemă cu Flota. Pentru că procurorii lui Daniel Morar au trimis înapoi dosarul şi, ca să nu se plictisească, în loc să semneze pur şi simplu aşa cum ar fi trebuit şi să îl ducă înapoi în instanţă, s-au apucat să mai facă nişte expertize prin care să dovedească că statul român a avut de fapt de câştigat prin înstrăinarea Flotei, că în felul acesta nu mai cheltuie bani cu motorina şi salariile marinarilor. Mi-e greu să iau lecţii de morală de la un asemenea om”, a spus Năstase.”

  60. ion adrian spune:

    Nu sunteti de acord ca sa terminam cu toate cele juridice comisii, parlament, presedentie, CC sa ne lamurim singuri:

    Daca vom constata in cele din urma ca nici un ministru, fost sau actual, aflat în ancheta DNA, nu ar trebui să cearem parlamentului – în baza legii accesului la libera informaţie – dosarele venite de la Parchet şi să le publice integral, pe internet. Oricum, documentele pot fi citite de orice deputat, dacă acesta este, după cum spunea liberalul Bogdan Olteanu, „de bună-credinţă“(cine dracu ii masoara “buna credinta” si cu ce aparat, ca eu unul nu am reusit decat sa testez un aparat de masurat tampenia). Atunci, bine spune un ziarist în locul asesorilor populari conduşi de Andon, de ce să nu permitem opiniei publice să se lămurească singură cât de nevinovaţi sunt onorabilii domni Mitrea şi Năstase?

    De acord cu asta Adrian Nastase???

  61. Alek spune:

    Domnule Nastase e prima vizita pe blogul dv. va felicit pt ideea de a fi aproape de oameni prin blogul dv. Nu cedati tot ce vi se intimpla este din frica celorlalti de a avea competitori ,si un sfat daca mi se permite,PSD sa nu isi mai sacrifice oamenii de dragul intelegerilor politice sa intimplat si se repeta.

  62. Maria Barbu spune:

    Sorry pentru “filatelisti”. Poate ca e o noua grupare despre care eu nu am aflat inca!

  63. agnosticus spune:

    Replica dumneavoastră e convingătoare. Problema e că răul a fost făcut. “Calomniez, calomniez, il en reste toujours quelque chose.”

  64. ion adrian spune:

    Si pentru a marca ora exacta felici eu care sunt stelist pe CFR Cuj pentru frumoasa victorie. Oribil insa ce s-a intamplat azi in Cluj. Or fi si niste bagari de codia politruc-etniciste, de tip Funar et co?

  65. dorel spune:

    Va scriu dvs. pentru ca nu am gasit alta cale de a semnala un lucru pe care staff-ul de campanie al PSD Bucuresti ar trebui sa-l analizeze. Merg zilnic pe traseul sos.Antiaeriana-sos. Alexandriei. De ieri (06.04.a.c.) pana azi acest traseu s-a umplut de gunoaie. Nu spun ca zona este una curata, din contra soselele respective sunt dintre cele mai murdare. Dar acum s-a depasit masura. Au aparut, peste noapte, maldare de gunoaie la marginea strazii. Vis-a-vis de statia PETROM de pe sos.Alexandriei gunoaiele sunt imprastiate peste tot. Ai impresia ca te afli in groapa de gunoi Glina. Sectorul 5 este condus de seful organizatiei PSD Bucuresti. Cum doreste PSD-ul sa obtina primaria capitalei cand nu este in stare, macar acum in ceasul al 12-lea, sa gestioneze problema curateniei intr-un sector. Cred ca Vanghelie submineaza sansele partidului in aceste alegeri si aparitia acestor gunoaie pote fi orchestrata chiar de el. Poate gandesc cu premeditare, insa realitatea este ca cineva a plantat aceste gunoaie. Va cer scuze ca aduc in discutie aceste probleme cand dvs. aveti atatea lucruri de facut pentru a va gestiona imaginea. Insa ceea ce v-am aratat este tot o problema de gestionare de imagine si cred ca nu va este indiferent scorul partidului in Bucuresti.

  66. Ovidiu spune:

    22 de ani sarbatoreste Steaua Bucuresti vezi imagine si video incendiare

    http://stirea.wordpress.com/

  67. exasperat spune:

    Eu revin la ale mele…
    De data asta sper să nu mă mai înşel..mâine am înţeles că veţi fi prezent din nou în Dâmboviţa.
    Mi-ar plăcea ca în discursul dumneavoastră să spuneţi câteva lucruri despre modul în care ar trebui să aibă loc o campanie electorală şi cum vedeţi dumneavoastră că se întâmplă de fapt.
    Concret, mă refer la fairplay-ul de faţadă al candidaţilor la diferite funcţii, care nu precupeţesc nici un moment să spună că a lor campanie va fi una “bazată pe proiecte, sportivitate etc.etc.”, pt. ca la nici 30 de minute să dea cu oiştea-n gard cu vreun comunicat de presă plin de atacuri murdare, josnice etc etc etc.

    Vorbesc în oareşce cunoştinţă de cauză.
    S-a ajuns aici, în Dâmboviţa, să se vorbească despre contracandidaţi ca despre nişte “şobolani” şi “boi”. Mi se pare deplasat.

    De aceea, nu ştiu, poate le veţi da un sfat serios (măcar) reprezentanţilor social-democraţi, să abandoneze principiul vetero-testamentar talionic şi, dacă nu vor putea întoarce obrazul (cred că în politică nu poate fi loc de aşa ceva), măcar tratarea cu indiferenţă şi compătimire a adversarilor înveninaţi ar fi o armă, cel puţin la fel de puternică. Ba, pe deasupra, i-ar şi scuti de un efort în plus.

    Nu ştiu, poate sunt eu desprins de realitate în privinţa asta, dar ascultând şi reascultând discursurile dumneavoastră nu pot să nu cred că se poate câştiga şi aşa.

    Cât despre ceilalţi, numai de bine…ei au un Traian în loc de Năstase, aşa că-i de înţeles dificultatea unei metamorfozări atât de radicale a discursului.

    Iar în caz că nu v-am plictisit îndeajuns, poate aveţi timp şi de un modest editorial scris acum vreo lună, asupra acestui subiect: http://exasperat.wordpress.com/page/2/

    Al dumneavoastră coleg de blog,
    Petruţ Dumitru

  68. casandra spune:

    @ion adrian

    Ati postat aici un fragment din replica lui Nastase la interviul dat de Basescu la RRA.
    Cum nu-mi mai aminteam mare lucru de expertizele invocate de Nastase in dosarul Flota, am cautat pe hotnews.ro informatii.
    Am gasit si una absolut naucitoare: expertiza asta a doua, din 2007, si care arata ca nu a existat nici un prejudiciu in instrainarea flotei maritime a Romaniei, a costat doar 140.000 lei, adica ceva mai mult de 40.000 euro. Cum o fi posibila o expertiza buna cu acest cost? Pe cine ” a angajat” DNA-ul?

    DNA dispune si de experti mai exigenti si mai scumpi.
    Am comparat cu costul expertizei platita tot de DNA in dosarul “Zambaccian”. Tot pe hotnews.ro am gasit ca pentru expertiza din acest dosar, DNA a platit aprox. 70.000 euro.

    Am observat la domnia voastra o mai buna cunoastere a chestiunilor juridice decat cea cu care ma pot lauda eu si o judecata solida. De aceea va intreb: are vreo explicatie diferenta asta de costuri in expertize angajate si platite de acelasi client, DNA?
    Totusi, vorbim pe de o parte de expertiza unui dosar referitor la un apartament sau un imobil – cum o fi?- si, pe de alta parte, de expertiza referitoare la sublimarea unei intregi flote maritime.
    Care este opinia dumneavoastra?

  69. cezarpesclevei spune:

    Dle. Năstase,

    Am onoarea să vă văd mâine la Fundaţia Titulescu? Se ţine sau nu? Sper să anunţaţi în timp util pe blog. Mulţumesc!

  70. Leo spune:

    Rubrica traduceri din alfabetul român în hieroglife

    Fraţi şi cumnaţi, rog să-mi confirme cineva că nu sunt eu un geniu şi sunt singurul care îl înţelege pe ANeul, ci că doar avusei dreptate la precedenta intervenţie la această rubrică: dacă n-ar fi agasant, Hieroglifa iubită a anionului ar fi chiar adorabil când face pe prostu’!
    Redau mai jos articolul, cu ce-am înţeles eu, oareşcum pe viţă-versa decât a afirmat bufonul de serviciu:
    „Scriu toate astea după ce am citit presa română despre desfăşurarea alegerilor locale şi raportul FMI despre realităţile româneşti. Deşi a încercat de mai mulţi ani să scape de sub tutela Fondului, guvernul de la Bucureşti se vede nevoit, ritmic, să facă faţă aprecierilor lui, extrem de influente pe piaţa mondială de capital. Iar FMI spune că am ajuns într-un dezechilibru financiar care nu mai face posibilă continuarea cheltuielilor sociale şi chiar dezvoltarea în sine.

    Dezvoltarea durabilă are trei piloni: stabilitatea politică, stabilitatea macroeconomică şi pacea socială. În România, toţi aceşti trei piloni sunt fisuraţi. De fapt, cel dintîi nici nu există, îl mai simţim undeva aşa, cum amputatul mai simte fantoma unui picior tăiat. Iar permanenta luptă politică a dezechilibrat complet economia, cadouri populiste şi tunuri de grup şi-au dat mîna ca să genereze balanţe financiare care arată dezastruos pentru oricare analist. În ceea ce o priveşte, pacea sociala e bolnavă grav, grevele cu faţa la stat sînt acum greve cu faţa la multinaţionalele care i-au luat locul în economie, peisaj descumpănitor pentru investitorii de pretutindeni.

    În regulă, starea de campanie electorală a început! Există norme de la CNA, există nervozitate, suspiciuni, afişaj stradal şi proteste. Dar vom intra vreodată în starea de dezbatere?

    De o săptămînă mass-media discută doct despre mititei, afişe cu chelii frivole sau cu domnişoare dezbrăcate, despre cumpărarea electoratului cu vopsea de ouă sau cu găleţi branduite. Toate astea sînt superficialităţi istorice ale politicii româneşti, care nu vin, ca fenomen, nici din capitalismul sălbatic de după revoluţie şi nici din comunismul naţionalist de dinaintea lui. Asta e situaţia de prin 1860 încoace. Momentul electoral de la noi a fost mereu ornat cu şpriţ, mici, lăutari, cadouri bizare şi bîte. Chiar şi pe timpul alegerilor mimate de Dej sau de Ceauşescu în centrele de vot cîntau ansambluri de cîntat şi, în faţa lor, dansau ansambluri de dansat. Toate astea nu fac parte, în nici un caz, dintr-o atmosferă europeană, aşa cum ne place nouă să o vedem astăzi, cel puţin cu ochiul minţii. Dar, pe de altă parte, nici nu epuizează fenomenul.

    Pentru că se mai pune o întrebare, cea importantă. În această campanie există idei dincolo de mititei? Au soluţii candidaţii de la Bucureşti pentru blocajul total din trafic, apa murdară de la robinet şi cartierele cu gunoi la uşa casei? Hai să vorbim şi despre ele. Au vreo idee spectaculoasă de dezvoltare cei care candidează pentru prima oară la funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean? În judeţele sărace, mai ales? Şi o altă întrebare, punînd toate cele de mai sus cap la cap: sunt posibile idei bune şi realiste în acest peisaj? Pot atrage fonduri adevărate administratorii regionali în condiţiile acestui haos? Dezechilibrul general mai permite soluţii locale?

    Nu cred că mai merită să vorbim despre mici, ci despre oameni mici în locuri mari. Nici despre afişe cu femei, ci despre rapoarte FMI îngrijorătoare. Chiar dacă Fondul nu e un stăpîn absolut al adevărului, peisajul din jurul nostru, trăit zi de zi, confirmă, în mare măsură, aprecierile lui.”

    Concluzii:
    - în articol chiar este vorba despre FMI, şi se punctează foarte pe scurt câteva din raţiunile pentru care, cel puţin de data asta, FMI-ul chiar are dreptate;
    - ceea ce atacă ANeul nu sunt apucăturile populiste, despre care dealtfel chiar constată că sunt un fel de fir roşu al fenomenului electoral românesc nu de ieri de azi, ci CONCENTRAREA ATENŢIEI MASS MEDIA pe aceste aspecte, nu pe lucrurile pe care ar trebui să se axeze, ANeul punctând pe scurt şi aici cam despre ce ar fi vorba; iar aspectele care ar trebui să facă esenţa preocupărilor jurnalistice a unei mass media care să nu fie „mijloace media” în campanie electorală pentru locale, să vezi ce cestie, vin de se leagă cu relaţia raport FNI – probleme REALE de campanie, nu ATENŢIE DETURNATĂ de deformatorii de opinie!

    Pe scurt: tot articolul vorbeşte numai despre un raport FNI despre care nu vorbeşte cine ar trebui: EX-MASS MEDIA, ACTUALELE „MIJLOACE MEDIA”! (de prisos să facem o paralelă între tăcerea de acum şi valurile de cerneală ce întâmpinau orice raport FNI pe vremea altora care, nu-i aşa, controlau presa, nu ca-n „democraţia” de acum…)
    Se vorbeşte în schimb din plin despre diversiunea plină de elemente anticonstituţionale a acelui Traian Mihăileanu pentru care am propus sesizarea Curţii Constituţionale nu de Parlament, ci prin strângere de semnături de la Demos, ca să nu mai fie loc de slogane ieftine de… 322 de bani!
    Aştept, vă rog, să mă aducă cineva cu picioarele pe pământ şi să mă asigure că nu sunt un GENIU!

  71. George Ban spune:

    @militianul alfabetizat la seral:
    “Este clar iar eu unul sunt aproape convins ca Basescu este singura sansa pe care o au cei ce nu sunt naparci in fata naparcilor care si-au batut joc de mine si de cei ca mine din 1947 si pana acum.”
    Ce vorbesti tataie? Si daca dispare Basescu ce faci? O sa mori in batjocura?
    Vezi ca a mai fost unul, “cel mai iubit fiu al poporului”, la care te inchinai.

  72. George Ban spune:

    Intrebam ieri de ce tace dl. Geoana, de ce nu isi apara oamenii. A aparut ieri cu niste explicatii cam subtiri.
    Exista insa o intrebare cu mult mai chinuitoare pentru mine:
    De ce tace Emil Boc???

    Veniti la vot!

  73. gheorghe spune:

    amuzante comentariile celor ce v-au numarat
    oul de paste – din ce am auzit aveti inca unul la fel – cind, din
    exterior sinteti atacat in functiile statale, trecute sau prezente,
    este atacata tar, ati jurat sa o aparati.

  74. Leo spune:

    @ ion adrian
    ca să nu vă mai puneţi întrebări inutile din spatele unei iremediabile blazări şi neîncrederi, nu vă rămâne decât să vă convingeţi cu proprii ochi că ceea ce v-am semnalat demult este perfect valabil: mergeţi, în modul preferat, de jos în sus, pe apa blogului, şi veţi vedea, ca să citez un clasic în viaţă, „timbrul” aplicat acum Nahas în tot lanţul care-l leagă de Sandu (pe care lanţ nu l-am enumerat complet, lucru indicat prin etc, dar detaliile esenţiale de obicei vă scapă ;) ). Care Sandu a re-apărut fix când a dispărut lanţul Literatul=Literat=Literă= şamd, lanţ marcat însă de un alt „timbru”, fapt ce indică o altă sursă (tehnic vorbind, nu uman) a postărilor.
    PS
    consideraţi afirmaţia de mai sus retorică. ea nu are nevoie de confirmări sau infirmări.

  75. ion adrian spune:

    @Casandra,
    S-a mai discutat despre ieftinatatea experizei din dosarul “Flota” dar este meritul tau dupa stiinta mea ca o contrapui cu expertiza din dosarul “Termopane gratuite”.
    Sincer nu am un raspuns avizat si poate ca cineva ne poate lamuri. Eu o sa incerc sa vad ce pot gasi.
    PS.Nu am studii de drept, dar mi-am castigat singur procesele si unele chiar grele, contra unora cu avocati(desigur dreptatea era de partea mea). Nu cunosc insa suficienta procedura.
    Cand m-am referit la aspecte juridice am invocat mai degraba un bun simt juridic pornit din ideea ca dreptul trebuie sa imbrace in forme canonice ceea ce societatea considera a fi drept si nedrept de aici coborand notiunile de legal si nelegal.

  76. ion adrian spune:

    PS. Nu are nici-o importanta ca personajul Literatul a inceput cu nickul Sandu si a ajuns acum la Nahas. Pot spune ca am banuit asta de la aparitia Literatului, dar din delicatete probabil (cismele securistilor sau turnatorilor mi-au repugnat intotdeauna) am tinut pentru mine aceste constatari. Tu o sa spui desigur ca dupa razboi etc etc , e treaba ta , asa cum si schimbarea nickului a fost treaba lui Sandu(numele adevarat) cat timp nu le utilizeaza in paralel cum fac niste securi de pe aici. Acestea arata doar ca Sandu a dorit sa paraseasca blogul din motivele lui, ca a facut-o si ca apoi a revenit si nu stiu din ce pudoare sau poate orgoliu(care orgoliu este pacat capital) nu a spus asta dar repet este treaba lui si nu a noastra.
    Daca AYA ar fi pe aici ar explica ea mai multe…

  77. ion adrian spune:

    PPS. Desigur ca nu-mi retrag sfatul dat cu privire la dosul de palma.

  78. Velisar iancu spune:

    @ A.C.: intr-o oarece viteza si cu lipsa de atentie a varstei (mele) am ’scapat” ideea, formidabil de importanta, pe care ai adus-o in discutie: e usor sa arunci cu laturi, e mai greu sa dovedesti ca nu sunt vorbe goale, chiar calomnii. Asa este: cine scoate porumbelul, trebuie probeze ca nu e cioara, altfel AR TREBUI sa plateasca.

  79. Velisar iancu spune:

    @ Leo: data viitoare, nu in 2067, iti raspund la chestiunea cu genialitatea. Acum tocmai am fost provocat la o partida (scurta) de pescuit. Rog, fara interpretari…

  80. Leo spune:

    @ Velisar
    Notă la „scrisorica” anterioară:
    Trebuie să remarc, în mareea de maculatură portocalie în care au fost topite păduri întregi, că s-a găsit un exemplu care să ilustreze excepţiile despre vorbeam: la sectorul 4 se distribuie un excelent ghid turistic pentru copii editat de un om de ispravă care, din păcate pentru el, dar mai ales pentru cei mulţi, nu şi-a aflat în spectrul politic un partid care să-i răspunde opţiunii doctrinare, aşa că a trebuit să adere unei găşti amorfe din acest punct esenţial de vedere.
    Şi iar din păcate, tălică s-ar putea să greşeşti niţeluş într-o cestie: PSD nu este o excepţie de la personalizarea despre care vorbeai, şi cred că principala cauză a plafonării lor în sondaje ţine tocmai de această personalizare: oareşcari limitaţi de pe la vârf (nu le fac reclamă gratuită, mai ales că se ştiu) transferă partidului din limitele lor. Şi în practica unei campanii şterse, dar mai ales în materie de imagine; care imgine nici măcar nu e una fals indusă prin ştampile, ci trist de real marcată de prostănăcie…

  81. ion adrian spune:

    @Casandra,
    Desi pare PS -ul nu este pentru tine, ci asa in general.

  82. Argusdre spune:

    D-le Adrian Nstase
    Consider necesar sa faceti o emisiune pe tv cu acest subiect, la Ciutacu sau Firea, in care sa expuneti de indata adevarul in fata alegatorilor.Nu amanati si nu iertati niciun afront pentru ca altfel pierdeti

  83. ion adrian spune:

    @moderator,
    Aceiasi observatie privind intarzierea mesajelor mele si deci sabotarea mea fata de mesajele altora ca si la firul urmator.
    Nu au iesit inca de la moderare postarile de la oraele:3:34 pm, 3:38 urmate de postari afisate ale lui Velisar Iancu si Leo si din nou una de a mea inca la moderare 8:26pm.
    Acum este ora 9:26 m.

  84. Velisar iancu spune:

    @ Leo: bine ar fi sa gresesc doar nitelus si doar intr-o cestie, cum zici tu… Ai dreptate si cu PSD-ul – AM VRUT (gandit) sa zic ca “nu se pune” dpv al sustinatorilor (deh, una e sa vrei, alta-i sa poti. Era o vreme cand ma stiam atent la nuante…) Confirmarea ca ai dreptate vine si din atacurile repetate ale asimetricului la adresa adevaratelor personalitati – AN si bunicutza

  85. ion adrian spune:

    @Moderator,
    Si aici multumesc ptr niste aparitii dupa sau in urma reclamatiei facute, dar
    se pare ca daca indraznesc sa-l contrez pe leo fara sa indic explicit ca la postarea sa ma refer, ce postez eu nu apare. Deci PS-ul inca neaparut de ieri dupa amiaza de la orele 3:34 pm i se adreseaza lui Leo si acum in aceste conditii poate apare.
    PS. Desi pe ultimul fir postarile neaparute inca nu i se adresau lui Leo ci lui Mihnea Georgescu si AN.

    9 mai ora 9,20 am

  86. Alek spune:

    va salut cu respect pe toti cei care sint pe acest blog, domnule A Natase ori nu ma pricep eu sau lasati oameni sa comenteze fiindca aveti blog si le raspundeti f. rar (it’s not fear)

  87. Alek spune:

    revin si spun ca vaicarel ‘zeus’ se vaita atunci cind erea primar ca uite mi- au facut rana mau trimis la anticoruptie si eu sint baiat cuminte, ca eu nu am vindut nici un vapor(eu am vidut flota,de unde sa stiu eu cate vapoare a avut flota )

  88. Alek spune:

    (chiar va meritati soarta daca vreti detalii ma gasiti pe e-mail) daca credeti ca aveti prieteni va imbatati cu apa rece prieteni vau gasit cind aveau ei nevoie cind aveti nevoie dv cati sint?:TOTI AVEM UN DEFECT, CEI CARE NE SPUN ADEVARUL NE SUPARA DAR UITAM CA CEI CARE NE SPUN ADEVARUL SINT PRIETENI ADEVARATI, POATE SUNA CIUDAT DAR ASTA E ADEVARUL. Imi cer scuze de deranj si lectura placuta in continoare eu intimplator sint in teren cu candidatii pentru ca asta conteaza.

  89. eugeno spune:

    @ ion adrian

    Cred ca v-am lipsit. Succesiunea de 7 mesaje consecutive, intre orele 2:16 si 3:55 din data de 7 mai, constituie un nou record de postari “neperturbate de nimeni” si maladia de care vorbea anterior dl George Ban am impresia ca se agraveaza.
    Spuneti-mi, cu coprimate “Antidiareice” ati incercat. Va asigur ca merita sa o faceti, este un produs natural cu actiune anticolitica si antidiareica, facut de fosta firma Plantavorel de la Piatra Neamt (sper ca nu este apreciat a fi reclama, intrucat scopul este uman).
    In ceea ce priveste studiile dumneavoastra juridice, va asigur ca spre deosebire de Dna Casandra, eu nu m-am indoit nici un moment ca va lipsesc. Faptul ca prezumtia de nevinovatie nu are pentru dumneavoastra nici o semnificatie, ma obliga sa va reamintesc un mesaj mai vechi ce ramane de actualitate:
    “Cer scuze, nu credeam ca cedati nervos atat de usor.Sper sa nu faceti un infarct, intrucat nu mi-as putea ierta usor eventuala mea contributie, va asigur neintentionata.
    Este insa grav faptul ca in anul de gratie 2008, exista “oameni ” (am fortat intr-un fel termenul), ce-si imagineaza ca alti oameni, pot fi “bagati in zeghe”(suna cam “a la securist de moda veche”, dar expresia va apartine), in baza taieturilor vechi din ziare si nu a probelor administrabile in justitie.
    Daca doriti o opinie personala, cred ca numai unul care gandeste ca dumneavoastra lipsea din “galeria” de binefacatori ai acestei natii, ce au ocupat dupa 1990 functia de procuror general, pentru a avea o colectie completa a demolatorilor in domeniu.
    Sunteti nedrept cand restrangeti cercul celor fericiti ca nu sunteti dumneavoastra procuror general, eu cred ca absolut toate “neamurile”, ce vietuiesc in aceasta tara, sunt in egala masura fericite din acelasi motiv.”
    Ce sa va mai spun, de cate ori dumneavoastra aduceti vorba de justitie, eu simt in mod justificat nevoia sa va repostez acest mesaj.
    In rest, ramane asa cum stiti.

    Multa sanatate.

  90. Update Drept la replica Financial Times « ministru >> prim-ministru >> blogger spune:

    [...] Drept la replica Financial Times Puteti citi aici dreptul la replica publicat in Financial Times, la data de 12 mai [...]

  91. ANDREAS spune:

    Ar fi interesanta o rubrica in campania electorala de genul : “CE S-AR FI INTIMPLAT DACA …..?”, cu referire la rezultatele alegerilor anterioare.
    Ma gandesc numai la Bucuresti, cum ar fi aratat, dar nu atat la oras cat la locuitorii lui, multi in prag de sindrom nervos, capatat de la aglomeratie, cozi la stop interminabile, centru blocat ,etc.
    Nu concep de ce trebuie sa ne inbolnavim pe banii nostri, domnule Ministru. Dar niste exprimari mai literare, mai decente, mai de bun-simt ( de ce nu si savante) in discursurile politice, asa ,ca sa ne mai aduca aminte de continuitate interbelica, ca suntem toti oameni, oare cand se vor mai face, domnule Ministru Adrian Nastase ?
    Sa va spun un secret, suntem obositi si plictisiti de agresiuni verbale, trivialitati in vorbe si in fapte.
    Eu unul as aprecia mai mult un politician care audiaza un concert simfonic cu familia sau se duce la o piesa de opera, decat un politician care-si vara coatele in multime ca sa-si faca loc si sa prinda audienta maxima la discutii televizate in care se azvale continutul vasului de noapte pe ecran.
    Dumneavoastra intelegeti foarte bine la ce ma refer.
    Sa stiti ca “savistii” sunt solidari intre ei !

  92. Radu m spune:

    Domnule (viitor presedinte, sper) Nastase, ar trebui ca acest drept la replica sa-l faceti in justitie. Aceste declaratii sunt intr-adevar niste lectii de adevar dar asa cum ii sta bine omului cinstit, ceea ce nu ma indoiesc deloc ca nu ati fi, demonstrati-le miseilor care va ataca faptul ca nu aveti nimic de a face cu EDF-ul. Totul in justitie. Aveti ocazia sa le platiti celor care va ataca cu aceeasi moneda. In plus de asta veti ireveni in randul adevaratilor politicieni si a romanilor, dupa lunga dumneavoastra absenta.

  93. titi spune:

    e foarte usor sa incriminam sau sa disculpam. Facem lucrul acesta cu precizie si cu o mare usurinta. Politicianul x a luat mita, y este cercetat penal in dosarul z. Stim cu totii ca lui adrian nastase i s-a pus eticheta de politician corupt de cand cu termopanele. Acum, un nou caz de coruptie. “România se confruntă cu o acţiune în justiţie privind un caz de corupţie de 100 milioane USD”. Inca o bila neagra pentru nastase. Atac la imagine si reputatie. Pana cand va continua duelul dosarelor, al coruptilor?

  94. mihai spune:

    Astept sa va aparati imaginea in justitie!

  95. andrei spune:

    “Aş vrea, însă, să clarific o dată pentru totdeauna că nu am cunoştinţă de nici un act ilegal care să fi fost comis de Guvernul român sau de membrii vreunei agenţii guvernamentale în legătură cu afacerile companiei Eastern Duty Free (EDF)” – dar despre ce acre ilegale care s-au comis de guvernul roman cat timp ati fost dumneavoastra prim-ministru? asa, de curiozitate

Lasă un Răspuns