Dezbatere Fundatia Titulescu
Tema dezbaterii organizate joi, 28 februarie, ora 16.00, de Fundatia Europeană Titulescu, Centrul de Studii Strategice este:
„Declaraţia de independenta a provinciei Kosovo. Implicaţii regionale si internaţionale”
Evenimentul are loc, ca de obicei, la Casa Titulescu, Sos. Kiseleff nr. 47.
februarie 27, 2008 la 4:24 pm
Domnule Nastase,
Salut revenirea dvs. in viata politica activa. Avem incredere in domnia voastra chiar daca ati facut si greseli. Este timpul sa le reparati !
I aceasta perioada tulbure si periculoasa pentru Romania ,va rog sa abordati cu multa seriozitate tema “Transilvania incotro?” Este momentul sa fie lasate deoparte orgoliile si tot partidul sa fie preocupat de aceasta problema. Pentru noi este evidenta politica UDMR-ului si suntem convinsi ca nimic din ceea ce au facut si continua sa faca, nu va este necunoscut.
Este o mare greseala daca se crede ca dorinta de autonomie vine de la maghiarii din Transilvania. Am intalnit in Europa unguri din Ungaria care considera ca Romania le-a luat pamantul si sufera ca tara lor este asa de mica si fara resursele din Transilvania. Am fost socata si indignata de cum ne considera “CIOBANI” iar valahii erau tigani…asa stiu ei din istorie! Ma intreb daca nu cumva “pretul” intrarii in UE este dezmembrarea Romaniei ?! Indiferenta partidelor fata de aceasta problema este foarte grava iar lipsa de demnitate si orgoliu a politicienilor ne va costa scump. De-a lungul istoriei tara noastra a avut de suferit pentru ca a fost tradata din interior si se pare ca nu s-a invatat nimic. Ma intreb, unde sunt barbatii adevarati ai tarii ?
In aceste zile, singurul partid care a luat atitudine a fost “Romania Mare”…nu credeti ca a sosit timpul sa va aliati cu ei si sa indepartati tradatorii de la conducerea tarii ? Tara a fost pusa pe “butuci” de liberali si democrati si au permis ungurilor infiltrarea in toate domeniile. Acum detin controlul si se simt capabili sa guverneze singuri !(un europarlamentar ungur a declarat asta). PSD-ul are o datorie sfanta fata de tara…este partidul poporului si a sosit momentul sa indepartati tradatorii atat din interiorul PSD-ului daca exista, cat si de la guvernarea tarii.
Asteptam reactia partidului !
februarie 27, 2008 la 4:50 pm
Maine este ziua Protectiei civile. La multi ani fetelor si baietilor din sistem. Pt cei care nu sunt in tema precizez ca dl AN, in perioada mandatului de premier, in aceasta calitate, a fost seful protectiei civile
februarie 27, 2008 la 4:50 pm
Interesanta tema supusa dezbaterii si de maxima audienta. Astept cu interes recenzia dumneavoastra…
februarie 27, 2008 la 5:18 pm
In turul doi pentru prezidentiale am votat la consulatul Romaniei din Los A ngeles . Puteai sa cauti cu lumanarea si tot nu ai fi gasit un insemn ca in acel bloc sa-ar fi aflat consulatul Romaniei iar personalul consulatului doar nu nea spus voi ce dracu cautati pe aicin de ne sticati duminica ..Oare domnul Geoana , ambasdorul Romaniei in SUA sa nu fi calcat prin acestb consulat in toti anii cat a fost ambasador
Pe promenada de langa baza navala din San Diego se afla un panou de cca.2 mp ,frumows colorat cu harta Ungariei mari ..
Voi ce parere aveti ?
februarie 27, 2008 la 5:39 pm
Domnule Nastase va felicit si eu cu aceasta ocazie pentru revenirea in partid si sunt convinsa ca ati avut timp sa deveniti si intelept pe langa om politic. Astept sa va urmaresc in campania electorala in care sper sa va faceti o imagine de om puternic si hotarat.
februarie 27, 2008 la 6:30 pm
Un butoi cu pulbere. Mi-e teama ca s-a deschis cutia Pandorei.
Peste 10.000 de sârbi din Bosnia au manifestat marţi în capitala Republicii Srpska, Banja Luka, pentru a denunţa independenţa Kosovo şi pentru a cere independenţa entităţii lor după modelul kosovar.
Parlamentul a adoptat o rezoluţie potrivit căreia această entitate are dreptul de a se separa de Bosnia, dacă ONU şi majoritatea statelor membre UE vor recunoaşte independenţa Kosovo.
Este doar inceputul in aceasta zona… Si ne mai intrebam ca tot omul daca nu cumva ONU este Organizatie Americana sau daca NATO nu este o piata de desfacere a armamentului…
februarie 27, 2008 la 7:36 pm
Ion Iliescu,dupa cum a declarat,a avut o viata grea.
Asa este.A fost nr.2 in PCR,prim sectetar judetaea al PCR,minsstru si director,fonctii cu masina la scara si aprovizionare de la gospodaria de partid.A condus Romania timp de 10 ani,ani de jaf si furt,de acaparare a resurselor si bogatiilor tarii de un grup restrans din cadrul PCR si al securitatii.El este taticul mafiei politice,a burgheziei securisto-comunste unde ii gasim pe toti si pe Nastase si pe Basescu,Tariceanu,Patriciu,
Felix,Copos,Stolojan,Stoica,Videanu,Preda,Diaconescu.El nu este un produs expirat,este un cancer national,
care-i macina pe romani de aproape 20 de ani.Ce fel de social-democratie vrea Ion Iliescu?Cu vila din Austria de 500.000 E a lui Mitrea,cu matusa Tamara si casa din Zambaccian a lui Nastase,cu afacerile de milioane de euro ale lui Hrebenciuc senior si junior,cu baronii locali Oprisan si Mazare,asta nu este social democratie,politica de stanga.Toti ce care i-am enumerat sunt mai bogati de exemplu ca Romano Prodi,fostul prim-ministru al Italiei.
februarie 27, 2008 la 9:19 pm
De ce pare nu-si plateste PSD datoriile?
Raspunsul este clar: nimeni nu mai vrea sa investeasca in acest partid.
Pesedistii au fost invatati sa profite de pe urma partdului si nu sa dea partidului.
Chiar daca n-am dreptate in intregime, asta este semnalul pe care-l transmite.
februarie 27, 2008 la 9:50 pm
Daca in cazul Kosovo s-a acceptat redesenarea frontierelor, atunci de ce acest lucru nu s-ar putea realiza şi în cazul Bosniei, Macedoniei sau Muntenegrului sau chiar trasandu-se noi linii de demarcaţie în interiorul Serbiei (de exemplu: Valea Presevo, Voivodina)?
Orice s-ar spune, Kosovo este un precedent! Urmeaza oare “Tara bascilor”? In Romania, UCM si UDMR au adoptat public pozitii proseparatiste…
februarie 27, 2008 la 10:06 pm
“De ce nu sunt un lingău
Posted by Mihnea Georgescu
http://mihneageorgescu.wordpress.com
Sigur că nu trebuie să mă justific pentru opţiunile mele politice faţă de nişte anonimi, cum sunt majoritatea celor care mă atacă. Eu sunt bucuros de toate aceste atacuri care sunt semnul valorii autentice. O vorbă din popor spune că doar copacul care aduce roade este bătut. Gândiţi-vă câte injurii şi calomnii trebuie să suporte oameni ca Ion Iliescu sau Adrian Năstase! Deci sunt într-o bună companie.
Totuşi, ca să lămurim lucrurile… “Lingău” aş fi putut fi considerat dacă P.S.D. era la putere sau pe punctul de a lua puterea şi atunci m-aş fi înscris în partid. Atunci, aş fi putut fi suspectat de oportunism. Nu zic că toţi cei care au făcut pasul acesta atunci sunt oportunişti, dar cu siguranţă au fost şi oportunişti printre ei, care au părăsit barca mai târziu. “Lingău” aş fi putut fi considerat, dacă aş fi cântat ode lui Băsescu şi puterii de dreapta, care conduce România.
Apoi, chiar şi dintre liderii P.S.D., eu l-am susţinut manifest pe Adrian Năstase de câteva luni bune de zile, ca să nu zic ani, cam de când a intrat în dizgraţia generală. Ce fel de “lingău” i-a apărarea unui proscris Dacă nu ieşea Adrian Năstase preşedinte al Consiliului Naţional, cred că mai amânam înscrierea în P.S.D. Apoi, în calitate de “lingău”, l-am susţinut pe Ion Iliescu, care este considerat de linia “reformatoare” a partidului, un “produs expirat”! S-a văzut la Consiliul Naţional cât de expirat este Iliescu!
Ce fel de “lingău” îşi alege ca modele personaje “expirate” sau “corupte”?
Ba dimpotrivă, eu sunt un Cavaler, care i-am apărat pe cei slabi şi prigoniţi în clipe grele. Şi social-democraţia românească va mai trece prin astfel de încercări, câtă vreme justiţia şi media sunt în mâna dreptei… dar va veni şi vremea noastră…”
Concluzia : Georgescule intradevar nu esti un lingau! Esti un mega lingau! Nu ai nici o logica in aberatiile pe care le scri. Esti laudaros, si ai o parere mult prea buna despre tine. Tu si ce 2 mari ai partidului sunteti pe aceeasi treapta in mintea ta, atunci cand afirmi ca voi trei sunteti supusi injuriilor….unor anonimi. Du-te la partid ca doar de-aia te-ai inrolat executa ordinele cu obedienta ca la asta esti bun si lasa-ne pe noi sa dezbatem. Uite iti promit ca la fiecare tema pusa in dezbatere de unul din cei 2 , Adrian Nastase sau Presedintele Iliescu, iti tin eu locul si bag o fraza care sa te reprezinte de tipul : “Vai domnule Presedinte ( sau Prim-Ministru dupa caz
) va multumesc din inima ca existati. Ce s-ar face tara asta fara dumneavoastra? Ce s-ar face omenirea fara dumneavoastra? ( astea sunt retorice te -ai prins nu? ) Aveti dreptate intotdeauna. Niciodata nu gresiti. Sunt perfect de acord cu pozitia dvs! ( aici ai grija sa astepti sa vezi care este parerea lor. sa nu o iei inainte ca te dau astia afara din partid
)”
februarie 27, 2008 la 10:41 pm
Kosovo. Implicatii :
-Climat de instabilitate regionala.
-Crearea unui precedent prin incalcarea Rezolutiei Consiliului de Securitate 1244 -unde este precizat clar statutul provinciei,-care se poate extinde cu usurinta.
-Introducerea controlului economic si militar al SUA si marilor din UE (Marea Britanie, Germania, Italia, Franta etc.) -in zona. Impartirea zonelor de control economic se va face in functie de numarul de trupe cu care fiecare tara a participat in KFOR (respectiv cati bani s-au cheltuit cu trupe si logistica).
-Testarea sistemului european de conducere centralizata (Bruxelles). Misiunea Eulex este valabila pt toate tarile membre UE, fie ca ele au recunoscut sau nu statul Kosovar. Iata cum si noi ne aflam intr-un paradox. Participam cu personal Eulex care are rolul de a intari statul Kosovar dar nu recunoastem independenta.
-Crearea unei punti intre islam si occident care va fi folosita pentru trafic de arme si nu numai, si se va realiza sub controlul C.I.A.
-Intarirea influentei Rusiei in zona, prin strangerea legaturilor intre Belgrad si Kremlin.
In concluzie, cine are bani este fericit. Cine nu, nu!
februarie 27, 2008 la 10:44 pm
Domnule Nastase,
luati in calcul inregistrarea acestor dezbateri?
Se pot share-ui ulterior foarte usor pe youtube.
In SUA, youtube este uzitat in campaniile electorale foarte mult.
Va multmesc,
Pipsulescu
februarie 28, 2008 la 12:05 am
Catre domnul AN.
Astept o campanie in forta asa cum numai PSD stie sa faca.
1. Acum ca v-ati intors la CC ati verificat locul daca e sigur ? (microfoane, etc)
2. Astept primele reactii ale sindicatelor din tara.
3. Televiziuni, cate ? Pe A2 nu stiu, dar se cam someaza. N24, B1 ? Dati-le teme.
4. Firma cu softu de la BEC e zona de gradul zero !!! Atentie!
5. PD-L si PNL se vor face de kk la summit. Abia astept sa vad reactii.
6. Contabilizati toate greselile Marinarului de cand se afla el in politica si dati-i cu tifla unde-l doare mai tare. Aici trebuie sa va pregatiti foarte bine, si fiti mai acid.
7. Care sunt dedesubturile privatizarilor AVAS mana’n mana cu PNL ?
Multa putere de munca si sa dea Domnul sa ne conduceti cu mana aia de fier.
februarie 28, 2008 la 2:51 am
Urmaresc in reluare, la Realitatea TV, emisiunea lui Razvan Dumitrescu.
Tocmai a vorbit Dancu- a spus atatea aberatii incat mai-mai sa-l confund cu Prostanacul.
Discutia se invartea in jurul declaratiilor lui Calin Tariceanu (pentru care il felicit din nou!).
Daca si intr-o astfel de situatie se trezeste Dancu din Republica de la Cluj sa faca “opozitie de dragul opozitiei”, inseamna ca are o problema!
Dupa cum a vorbit genialul sociolog al numitei Republici, s-a inteles foarte clar ca, in opinia lui, Tariceanu greseste revoltandu-se impotriva absurdei intentii (sau decizii) a Comisiei Europene- defavorabila Romaniei.
Stim cu totii ca Republica de la Cluj doreste sa debarce guvernul Tariceanu- pentru a declansa absurdele, rau intentionetele alegeri anticipate odata cu cele locale (am detaliat deja ce inseamna asta).
Dar daca aceasta dorinta ia, prin manifestarile sale, forme ridicole, lucrurile se complica si ridica mari semne de intrebare in ceea ce priveste echilibrul interior ai membrilor acelui “stat metaforic”.
Chiar atat de presanti au devenit “stapanii” (externi) ai Republicii de la Cluj incat membrii ei au ajuns sa se manifeste dezarticulat, tradand disperare?
februarie 28, 2008 la 11:02 am
Revin cu propunerea mea de a gasi o metoda de a face cunoscute aceste dezbateri si celor care din motive foarte obiective nu au cum sa participe la ele.
februarie 28, 2008 la 12:31 pm
@Nevaccinat si Neiantarcat
Ba , ai adreptate.Iliescu a dus-o foarte bine in timp ce Basescu al tau saracu mergea cu luntrea in copilarie, apoi a mers pe jos pana la Anvers, de acolo tot pe jos la Ministerul Transporturilor, dusmanii i-ai furat vapoarele si-a cazut magareata pe el.O vreme n-a avut bani de mancare si s-a hranit numai cu inghetata.Fiindca n-avea casa s-a oplosit in Mihaileanu, etc.
Iti dai seama oare ca n-ai creier nici cat lumina-n fund la licurici ?
februarie 28, 2008 la 12:39 pm
În ceea ce priveşte Kosovo, ideea exprimată cum că n-ar constitui un precedent, mi se pare cel puţin bizară. Tot aşa, să nu se bage de seamă că s-a terminat cu stabilitatea frontierelor de după război? Ceea ce nu putea constitui subiect de discuţie până acum, de-acum încolo…
Citind textul pus la dispoziţie de dl. Năstase, cel referitor la recunoaşterea statelor, se observă că de fapt România a recunoscut de facto independenţa Kosovo. Nici nu e nevoie de recunoaştere declarativă.
februarie 28, 2008 la 1:01 pm
@ Aya
Interesant e faptul că deşi mai toate vocile din jurul lor îşi manifestă dezacordul (la anticipate mă refer), în frunte cu Geoană, câţiva tot vorbesc de asta, ca şi cum nu au auzit nimic.
Atunci când public s-a demonstrat că la CN nu s-a discutat problema asta, ea fiind doar părerea d-lui Geoană (deşi el o prezentase ca fiind a majoritii participanţilor), chiar a doua zi a reluat tema ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat. De fapt ce şi-a propus a şi realizat, astăzi se vorbeşte despre moţiune ca o opţiune a PSD, ea fiind de fapt numai a câtorva.
Păi nu recunoşti mecanismul?
+++
Abordând altfel discuţia, eu o văd doar ca pe o altă dare în stambă. În parlament o asemenea moţiune n-are nici-o şansă să treacă. Să fim realişti, nimeni n-o vrea.
+++
Oricum ar fi, inconsistenţa discursului politic, inconsecvenţa şi incapacitatea de a-şi stabili obiective, altfel decât declarativ, şi deci un plan de acţiune de către conducerea PSD, dau mai degrabă impresia de haos, nicidecum de partid care-şi propune un scor cât mai bun în alegerile care bat la uşă.
Este ceea ce percep eu. Părerea mea…
februarie 28, 2008 la 4:23 pm
@neinfectat,
Cand dai date, cam ai mereu dreptate si nimeni nu te mai poate contrazice si atunci, cum observi, se fac ca ploua. Continua asa cu un ton normal, caci adevarul faptic este bine sa fie spus.
februarie 28, 2008 la 5:42 pm
La trecutu-ti mare,mare viitor!Asta va doresc,d-le Nastase!Tara asta are nevoie de STABILITATE,nu de degringolada,asa cum ii place arinarului(vezi guvernul Ciorbea,vezi primaria Capitalei si cosmarul care a inceput din 12 decembrie 2004)…
Sunteti cel mai nimerit pentru asa ceva!
Incepeti sa faceti vizite prin filialele din tara,unde sunteti extrem de popular sioamenii va asteapta!
februarie 28, 2008 la 7:23 pm
Domnule Năstase, ce rost are tema alegerilor anticipate în discursul PSD când toată lumea ştie că nu mai este timp efectiv de a le pune în aplicare .
Să fie partidul în criză de teme, eu nu cred din contră nivelul scăzut de viaţă şi corupţia generalizată în care trăim pot fi uşor demonstrate.
Ce fel de luptă cu corupţia se desfăşoară în momentul de faţa în care DNA-ul ăsta nu face altceva decât propagandă electorală la televizor şi în presă, ei nu lucrează la dosare penale care să fie folosite în instanţe de judecată pt. condamnări şi arestări . Până acuma nu a făcut nimeni puşcărie, în afară bineînţeles de oamenii simplii, dar ” marii corupţi ” sunt bine merci!
DNA-ul face dosare de presă pentru oponenţii preşedintelui în care nu se ocupă decât de imaginea adversarilor.
februarie 28, 2008 la 7:25 pm
Despărţirea de Moscova a însemnat de fapt un travesti al comunismului naţional. Stalinismul a rămas în funcţiune, ba chiar s-a întărit după 1958. Excluderi în masă din partid, arestări de studenţi, procese soldate cu ani grei de temniţă, înăsprirea regimului deţinuţilor politici, toate acestea arătau că dictatura nu avea nici cea mai vagă intenţie de moderare.
„Etnicizarea“ comunismului românesc nu a dus la o liberalizare internă. Nici măcar după Declaraţia din 1964, regimul nu a renunţat la dogmele sale fundamentale. Ceea ce s-a întâmplat a fost, de fapt, o parţială decolonizare (desovietizare), în care ideologia şi practicile puterii imperialiste (stalinismul ca sistem) fuseseră interiorizate şi acceptate cu entuziasm de către pseudo-elitele autohtone. (Vladimir Tismăneanu)
februarie 28, 2008 la 7:33 pm
@deputatii ii fac un cadou dragutz liui nastase: legea nastase prin care care coruptii natiunii nu vor fi nici macar acuzati, a fost votata in unanimitate….ura si la mai mare, fara numar pt nasul nastase, ocrotitorul incoruptibililor din parlamentul roman..
Propunerea de modificare a Codului de Procedura Penala a fost prezentata la Camera in iunie 2007, fiind semnata de Adrian Nastase, Valer Dorneanu, Eugen Nicolicea, Florin Iordache, George Baesu si Dumitru Bentu. Cei sase social-democrati s-au erijat peste noapte in mari aparatori ai drepturilor omului si au considerat ca Legea 356/2006 contravine Constitutiei, deoarece a modificat articolul 172 din Codul de Procedura Penala, “restrangand, nemotivat, dreptul la aparare in faza de urmarire penala”. In actuala formula legea spune ca in cursul urmaririi penale aparatorul are dreptul sa asiste la efectuarea oricarui act de urmarire penala care implica audierea sau prezenta invinuitului. Cei sase deputati, in frunte cu fostul premier invinuit in mai multe dosare de DNA, ingrijorati fiind de potentialele abuzuri ale anchetatorilor, au initiat si au votat, cu ajutorul partenerilor de la guvernare, urmatorul text: “In cursul urmaririi penale, aparatorul invinuitului sau al inculpatului are dreptul sa asiste la efectuarea oricarui act de urmarire penala si poate formula cereri si depune memorii”.
februarie 28, 2008 la 7:33 pm
@neinfectat,
Stimate domn, până acum nu v-am abordat deoarece sunteţi destul de previzibil şi mai scrieţi şi sub numele modest. Astăzi însă este ceva special, aţi scris ceva urât despre guru-marineru. Nu îmi vine să cred, caut repede în arhive şi să vezi minune – este prima dată.
Posibile cauze:
- salariul nu a venit la timp - posibil,
- v-aţi convertit la altă doctrină politică - improbabil,
- marinerul v-a supărat personal - imposibil,
- atacurile împotriva PSD v-au fost upgradate, noi sarcini aţi primit – cu siguranţă.
P.S.
Demult, dar tare de demult,vroiam să o întreb pe sfinţia voastră unde v-aţi aflat între1947-1989. Răspunsurile posibile ar fi următoarele:
- aţi fost disident de fotoliu în altă ţară – posibil,
- aţi fost un activist pe nume Gigel, şi acum vă numiţi Verginel - probabil,
- aveţi sub 20 de ani şi pe timpul lui Nae mâncaţi biscuţi cu mere – posibil,
- aveţi peste 110 ani şi aţi fost la azil – posibil.
Pentru ca cel puţin jumătate din vizitatorii site-ului să poată dormi la noapte, vă rog să binevoiţi a-mi spune cum aţi rămas neinfectat şi nevaccinat atunci.
În rest numai de bine.
februarie 28, 2008 la 7:40 pm
@AN,
Faceti in asa fel incat glasul prostanacului sa rasune din ce in ce mai “stins” in PSD,intrucat a facut mult rau partidului si nu se sfieste sa faca aceleasi lucruri in continuare!De ce nu va lasa a vorbiti?De ce se teme de dvs?Ce are de ascuns?Faptul ca a incercat sa va “asasineze” politic la ordinul distrugatorului-drojdier sef al Cotrocenilor?Asa o stie o lume-ntreaga!
februarie 28, 2008 la 8:10 pm
Nu inteleg ratiunea pentru care “corpul strain”-gioana,se agata cu dintii de scaunul sefiei PSD,atata timp cat este evident ca el NU REPREZINTA INTERESELE PSD,nefiind altceva decat coloana a V-a a marinarului in acest partid
februarie 28, 2008 la 8:44 pm
dupa cum stiti zilele trecute mai multi europarlamentari din romania au vorbit in parlamentul european in favoarea poporului secuiesc si chiar a fost aprobat un raportor ptr aceasta problema. eva maria barki a promis sprijinul sau in parlamentul european iar tokes a aratat ca , kosovo este un precedent in realizarea obiectivelor maghiarilor din ardeal. la tg mures szasz jeno a vorbit despre aceste probleme la sedinta unui partid legal constituit p c m . va intreb de ce psd nu adopta o pozitie vis a vis de aceste actiuni antiromanesti, de ce liderii ardeleni ai psd tac. domnule nastase este absolut necesar sa luati pozitie in aceasta problema, nu numai din patriotism ci si ptr electoratul psd si romanii din transilvania.
februarie 28, 2008 la 9:11 pm
@
Cârcotaşu
Iti scrisesem un raspuns (legat de Kosovo) si, nu stiu cum am facut, dar l-am sters (sau a disparut) tocmai cand il completam.
Daca, din greseala, apasand, fara sa-mi dau seama, pe vreo tasta “aparte”, l-am trimis si apare, vei sti de ce sunt doua.
Referitor la cazul Kosovo, nu ai dreptate: Romania nu a recunoscut independenta acestei regiuni separatiste (nici nu ar fi avut cum, caci doar statele pot fi independente iar, in cazul Kosovo, nu exista elemente de statalitate).
In dreptul international (in drept, in general) actele (declaratiile), penru a avea valoare, trebuie sa fie formale.
Unde apare asa ceva, in cazul Romaniei?
Iti spun eu: nicaieri.
Mai mult, chiar si statele (marile sau mai putin marile Capitale) care spun (nici ele nu stiu cum!) ca recunsoc independenta Kosovo, nu au cum sa faca acest lucru, formal. Sau, admitand ca fac asta, totul e lovit de nulitate.
Place sau nu place, relatiile internationale sunt guvernate de dreptul internationalo.
Conforma cestuia, autodetermianrea este atribut al popoarelor- or, popor kosovar nu exista.
de aici, apare ca absolut logic ca suntem in fata unui scenariu transparent, avand ca finalitate (cu o “halta” in faza actuala) alipirea provinciei Kosovo la Albania.
De ce?
Pur si simplu pentru ca, neexistand elemente de statalitate, cei din Kosovo, cei de la UE si altii (care, de parca si-ar fi ratacit consilierii juridici, afirma ca recunosc indepdenta regiunii speratiste) vor “realiza deodata” (cu nevinovatie, desigur!) vor realiza ca asa-zisul nou stat nu paote fiinta de sine statator. Si, se va “gasi solutia” (previzibil, va fi clamata pe strazi de albanezii kosovari, majoritari in regiune): alipirea la statul albanez!
Aici, iti dau dreptate: da, se vor modifica, astfel, granitele.
Dar, acest lucru se va face aparent fara interventie externa si pe cale pasnica. Astfel, practic, va exista o deturnare a dreptului international- fara ca, teoretic, el sa fie incalcat (paradoxul e doar aparent).
E previzibil ca “experimentul Kosovo” (facut tot in tristul laborator al spatiului fostei Iugoslavii) va reprezenta un precedent. Dar, doar pentru “regiuni separatiste de granita” care sa se alipeasca unui alt stat decat celui din care s-au desprins. E clar pentru oricine are ochi sa vada ca se pregateste Voivodina (cu “vocatie” de alipire la Ungaria).
In privinta Romaniei, te invit sa privesti cu amre atentie la urmatoarea situatie.
In momentul de fata, asa cum era de asteptat, au aparut “voci pe acute” in asa-zisele “tinuturi secuiesti”. Desigur, e o zona sensibila (mai mult, cu vechi sensibilitati, mai ales pentru romanii de acolo).
Daca, in loc de precednetul Kosovo, ar fi aparut unul de genul “Nagorno-Karabakch”, cu adevarat m-as fi ingrijorat foarte tare, facand paralela.
Asa, fara a ignora anumite aspecte sepciale, care trebuie urmarite, in asa-zisele “tinutueri secuiesti”, imi pun problema daca nu cumva, acel “cor al vocilor pe acute” (aparut firesc, previzibil) nu e cumva un dorit zgomot disturbator al atentiei.
Nu cumva se doreste sa NU privim, cu mare atentie, catre nord?
Nu cumva se doreste sa ne fie total distrasa atentia de la acel punct cardinal?
Ia gandeste-te, CE i-a mai ramas Romaniei, in nord, in urma sinistrului Pact Stalin-Hitler (celalata “bucata” aflandu-se acum, dincolo de frontiera, in posesia unui stat mare, puternic si “nervos”, desprins din fosta URSS)?
Vrei sa continuam cu posibilele scenarii (dupa mine, previzibile) care ar pune Romania in situatie cu adevarat extrem de dificila?
Sa spunem ca, la un moment dat, apar miscari separatiste in ceea ce poarta numele de “Banatul sarbesc” (reguiune care acum apartine Serbiei- in cazul Kosovo, Romania avand o atitudine ireprosabila fata de Serbia).
Sa spunemc a “Banatul sarbesc” (se stie ca sunt romani pe Valea Timokului) isi proclama independenta. Ca UE (”ametita” din nou, ca in cazul Kosovo) si diverse “mari si mai putin mari” Capitale recunosc independenta asa-zisuloui “stat banatean” (sau cum si-ar spune atunci).
E evident ca Romaniei i s-ar intinde o capcana colosala!
De ce?
Pe previzibila “gramatica a noilor modificari de frontiere”, previzibila in urma alipirii “pasnice” a regiunii separatiste Kosovo la Albania, ar fi clar ca Banatul sarbesc ar urma sa se alipeasca Romaniei.
Ar trebui sa recunoasca, Romania (existand tentatiile istorice si comunistatile romanesti de pe Valea Timokului)- sau nu- “independenta” noului fals stat- pentru ca, apoi, sa “realizeze” ca e de fapt o regiune, fara elemente de statalitate, care i se va alatura, modificand granitele actuale ale Serbiei?
Evident, NU ar trebui sa recunoasca- si sa ramana ferma pe pozitia ei actuala (cazul Kosovo) in sensul ca (ipotetica in acest moment) regiunea separatista (Banatul sarbesc) trebuie sa ramana in granitele Serbiei.
De ce?
Pentru ca abia atunci, intr-o astfel de situatie, “momeala” ar face ca Romania sa intre in capcana.
Abia atunci s-ar pregati acea parte din Transilvania de granita (cu Ungaria)- mergand pana la si incluzand si “Har-Cov”- care sa se proclame independenta si sa se alipeasca vecinilor nostri de la vest.
Priveste cu atentie ce se intampla in zonele transilvanene din zona apropiata de frontiera cu Ungaria (lasa Har-Cov, acolo lucrurile sunt clare- dar respectiva arie e “inchisa”, iar fenomenele de enclavizare sunt aparte, problematica lor mai putin periculoasa din perspectiva posibilului precedent Kosovo; in fapt, problematica legata de enclave tine mai degraba de domeniul psihologicului- de macanisme subtile; sigur ca, nebagate in seama, pot antrena actii distorsionate, dar asta e o alta discutie).
Priveste cu atentie la “miscarile intelectuale” de acolo (Cluj, mai ales, care e un fel de “head-office’).
Aminteste-ti ca, in 2001 (martie, daca nu ma insel- si sigur nu ma insel) la Cluj s-a desfasurat o reuniune a unui Grup de reflectie (intelectuali romani, maghiari, germani- nume cunoscute) care au declarat, public ca ’s-au saturat sa se defineasca romani, maghiari, germani”. Era, spiritualizata, celebra dfeclaratie care s starnit erevolta tutror, apaortinandu-i lui Sabin Gherman, in 1999 “M-am saturat de Romania”.
Aminteste-ti ca in acelasi oras, Cluj (situat foarte aproape de frontiera cu Ungaria) au aparut, in 1999 (devenit “mute” in 2000- ceea ce nu inseamna ca au disparut) apeluri catre intelectualitatea transilvaneana, la un fel de “devolutie”, “autonomie”, cu argumente culturale si economice separatiste.
Observa, te rog, ca apelul era facut la intelectualitate (ferment spiritual)- cei de acolo nemaiconsiderandu-se romani, de exemplu, ci regionalizandu-se nediferentiat, renuntand la “anticorpi nationali” (lectia mi-a fost data de Adrian Nastase, cu multi ani in urma, cand “pluteam” si eu, in sensul “desfiintarii ferontierelor”; intr-o conferinta de presa, imediat dupa discutia cu mine, legata de frontiere, care precedase momentul, ANul a spus, privindu-ma fix in ochi- aparent adresandu-se tuturor, dar clar vizandu-ma pe mine “exista intelectuali rafinati, pe care ii respect pentru spiritul lor dar, care, tocmai din cauza spiritului lor universal, risca sa-si piarda anticorpii nationali”; a fost destul- m-am imediat)
Daca se face asta, la nivelul declarativ al intelectualitatii (fermen clujean) de restul se vor ocupa “altii”- la rigoare, chiar prin izbucnirea unor msicari “aspre”, care sa justifice urmarile teritoriale.
In concluzie, repet ce am mai spus: singura sansa a Romaniei este ca, indiferent de situatie, de tentatii, de presiuni, sa respecte dreptul international si sa solicite, ferm, cu voce tare, respectarea acestuia.
februarie 28, 2008 la 10:25 pm
GO sau GOO un joc de strategie - americanii isi vor face baze si acolo (in Kosovo + Albania) ? In acest caz avem o zona si nu un cap de pod ( Romania-Bulgaria - Kosovo+Albania -Grecia la care se adauga si marile ) .
S-auzim numai de bine !
februarie 28, 2008 la 10:27 pm
Legat de PSD:
@
Carcotasu
Nu trebuie sa fii un mare cunoscator al culiselor- trebuie sa ai doar “ochii deschisi” si sa fii de buna intentie si responsabil- pentru a realiza ca se fac presiuni, din zone oculte si evident rau intentionate, pentru suprapunerea generalelor cu localele (ceea ce presupune declansarea procedurilor pentru alegeri parlamentare anticipate).
Fie si in urma unei analize de prim nivel, se ajunge usor la concluzia ca se incearca, astfel, slabirea IN VIITOR a fortei partidelor cu contur politic ferm (PSD- stanga si PNL- dreapta) prin previzibilele rezultate mult sub potentialul lor pe care le-ar obtine in urma degringoladei create in urma “amestecarii” celor doua tipuri de scrutin.
Astfel, revenirea lor politica in forta ar fi mult pusa sub semnul intrebarii. E greu de crezut ca in urma obtinerii unor rezultate jenante, sub potentialul si reprezentativitate lor reale, PSD si PNL- unicele partide ferm pozitionate pe esichierul politic, atat efectiv cat si declarativ- ar ramane, fiecare in parte, ferme, mobilizandu-se in ideea de a revini, in prim plan, cu ocazia urmatoarelor alegeri.
Psihologia politica arata ca lucrurile stau cu totul altfel.
Dincolo de inevitabilele macinari si reprosuri interne, ar urma “dezertarile” catre noii mari castigatori- nu e nevoie sa numesc care ar fi acestia (partide fara pesonalitate, fara contur ferm- ceea ce ar duce si la un Parlament cu structura difuza, fara capacitate de mobilizare si de urmarire a unui plan legislativ coerent).
Alegerile anticipate generale (cu sase luni inainte de termen! ce aberatie!; cine poate crede in utilitatea, in “sinceritatea” unui astfel de demers?) se izbesc, insa, de rezistenta lui Calin Tariceanu- care a rezistat incredibil de bine tuturor atacurilor si loviturilor -in primul rand, venite “din Deal”.
(Ca o paranteza, subliniez atitudinea ferma si responsabila a lui Calin Tariceanu fata de demersul mascat al Comisiei Europene prin care incearca sa puna frau productiei industriale in Romania; tinand cont de “influentele” externe in presiunea privind alegerile anticipate si instalarea haosului si degringoladei politice, trebuie sa mire ca premierul a devenit “tinta” in sensul tentativei de debarcare, prin orice mijloc.
Mai subliniez decizia corecta de anulare a scoaterii ls privatizare a “Antibiotice Iasi”- un obiectiv strategic national. Mai nou, contra deciziei guvernului- previzibil, curand se va translata asupra lui Calin Tariceanu- a inceput atacul prin mass media. Tipic! Senariu total lipsit de iamginatie!).
Trebuie sa fie cineva orb pentru a nu vedea ca Prostanacul e doar o “prelungire” a unor grupuri cu interese negre. ca punerea in opera a acelor interese negre se face, intr-un fel, pe principiul dominoului: slabirea unor “piese”, urmand apoi “tragerea lor in afara” pentru prabusirea intregii constructii.
Intai, a fost vandut Adrian Nastase (castigatorul real al prezidentialelor din 2004- care, in plus, a castigat si generalele cu PSD, al carui presedinte era). Apoi, debarcat.
De ce?
Pentru ca era imposibil de dus in eroare, pentru ca sesiza semnele negative si pentru ca nu a acceptat, sub nici o forma, sa faca jocurile “zonelor negre” ale caror interese vizau Romania.
A fost “plantat” in fruntea PSD (formal, dar nu si efectiv) Prostanacul- o jalnica marioneta de carpa, fara personalitate, care raspunde, perfect, “impulsurilor sforarilor”.
Scopul?
Simplu de identificat: subrezirea PSD, care castigase alegerile- si eliminarea reprezentativitatii acestuia, in viitor.
Ca sa fie foarte clar: NU PSD, ca intreg si entitate e periculos (s-a vazut ca sub maiastra conducere a Prostanacului nu doar ca a alunecat in sondaje pana sub 20%, dar nici coerenta nu mai are) pentru “stapanii” purtatorului de inspirat cognomen dat de Ion Iliescu, dar personalitati care s-au luptat cu acestia, intre care un reper este Adrian Nastase.
CHIAR NU UIMESTE PE NIMENI “simultaneitatea” revenirii lui Adrian Nastase in prim plan decizional politic si “graba” cu care Prostanacul- trompeta de tinichea a “stapanilor” lui- a anuntat (de parca l-ar asculta cineva!) posibilitatea motiunii de cenzura (incercandu-se, astfel, inducerea ideii alegerilor anticipate)?
E clar ca lumina zilei ca “grupurile negre” au realizat ca, odata cu revenirea ANului, se va echilibra nu doar PSD, ci si scena politica romaneasca (firesc, ca urmare a unor actiuni politice coerente, de interes general, in realatie cu alte partide, in momente-cheie).
Iata decriptarea mecanismului “grabei anticipatelor”.
februarie 28, 2008 la 10:42 pm
Domnule Nastase departati-va de Cristoiu,Ciutacu et. com. va saboteaza,injurindu-l continuu pe Basescu.Exact ca in 2004.
februarie 28, 2008 la 10:57 pm
offtopic @Aya,
poti elabora pe tema Stefan Gusa-Veronica Gusa “de Dragan”-Serviciile Armatei-I.C. Dragan?
un naiv
februarie 28, 2008 la 11:15 pm
@alegatorul vesel la cap
stai tu linistit in banca ca, in perioada 47-89 am fost in tzara si am indurat aceleasi suferinte ca ale celor 90% dintre romani care au crezut va vor fi egali…tu in schimb si ceilalti ca tine precum george bran, diogene potaia, nou parvenitul georgescu,”poeata” de gabrielea satvichi, arsugdre, etc etc, ati facut parte din cei 10% care au fost mai egali decat cei 90%
@arsugdre
de dignity ai auzit?
februarie 29, 2008 la 1:45 am
Am inteles ca ,la implinirea varstei de 40 de ani,vanghelie “care este” a primit cadou o functie in BPN oferita de prostanacul sef gioana.D-le Nastase,trebuie sa luati atitudine,acest partid a avut tot tmpul la varf somitati,u golani aidoma pdl.AFARA CU ACESTI NESIMTITI CARE-SI BAT JOC DE PARTID SI ELECTORAT,acum,pana nu este prea tarziu!
februarie 29, 2008 la 1:46 am
@ Aya
Când am vorbit de recunoaşterea de facto a independenţei Kosovo am avut în vedere menţinerea forţelor de menţinere a ordinii publice de către România, ceea ce presupune implicit colaborarea pe această temă cu autorităţile noii formaţiuni statale, chiar dacă recunoaşterea nu s-a făcut la modul declarativ.
Vezi: https://www.adriannastase.ro/files/kosovo-drb.pdf
De altfel eram şi sunt convins că suntem mulţi curioşi să cunoaştem şi părerea profesorului Năstase în această privinţă, dar deocamdată nu s-a pronunţat.
Îmi pare rău că mi-am bătut mult gura cu Sabin Gherman şi cu “noul” lui concept ce ţinteşte, în primă fază, federalizarea. Sunt destul de familiarizat cu “internaţionalismul intelectualist” promovat, din fericire fără prea mare succes, la Cluj, dar nu numai. Am vorbit şi de modul de rezolvare a imposibilităţii aspiraţiei de enclavizare. Nu aici, dar o să caut respectivul material şi-l voi aduce aici.
+++
În ceea ce priveşte ideea anticipatelor s-ar părea că suntem de acord, cu toate aspectele legate de subiect, inclusiv cu sforăriile şi modul unic de acţiune, presupunând un panou unic de comandă.
Sunt de acord şi cu rezistenţa lui Tăriceanu, nu-i nevoie să te oboseşti să mă convingi. De altfel o consider foarte performantă, i-a rezistat admirabil lui Băsescu, iar un pic de raţiune de-ar avea prostănacul, ar înţelege că nici un partid nu va putea guverna singur după alegerile de anul acesta şi că nu se poate nimeni bate cu toată lumea. Nici chiar Băsescu şi asta se va vedea. Fac aici referire la declaraţiile de la o vreme încoace ale lui mr. Muscolo, care nu vorbeşte decât de “guvernarea de dreapta”.
Mă gândesc, de ce nu, că va veni vorba să chibiţăm şi despre posibilele alianţe, dar pronunţându-mă de acum, nu pot să mă împiedic să remarc cum că visătorii la o posibilă alianţă cu PD-L suferă de demenţă în stadiu periculos de avansat.
Mai vedem.
februarie 29, 2008 la 2:02 am
Cred capentru clarificarea lucrurilor si a apelor in PSD este NECESAR un CONGRES care sa-i scoata pe prostanaci in afar partidului caruia i-au facut NUMAI RELE sub PROTECTIA ‘divina ” a lui Zeus
februarie 29, 2008 la 2:24 am
Scuze pentru “menţinerea forţelor de menţinere a ordinii publice de către România”.
Chiar dacă nu mă credeţi, textele sunt scrise direct în fereastra “Submit Comment”.
februarie 29, 2008 la 2:25 am
@ Aya
Nu inteleg de ce un comentariu al meu in care il fac “megalingau”
pe Mihnea Georgescu, este cenzurat, in timp ce tu poti sa-l faci linistita “Prostanac” pe “Prostanac”
In plus, admin ul blogului Pres. Iliescu nu mi-a cenzurat comentariul si daca vreti il gasiti acolo
La Iliescu pe blog este adevarata democratie! 
februarie 29, 2008 la 4:59 am
Vezi toata povestea lui “inculpatul” Radu Mazare
februarie 29, 2008 la 10:16 am
Am cautat pe http://www.trafic.ro acest blog si nu am reusit sa-l gasesc. Poate cineva sa ma ajute? Nu de alta, dar sa stim cati “bani” facem.
februarie 29, 2008 la 10:43 am
@alegatorul vesel,
De ce esti tu de rea credinta tipic securist-mafoiota -securista si nu-i raspunzi la obiect lui Neinfectat. Nu prea aveti ce, lasilor.
februarie 29, 2008 la 10:44 am
PS. evident atunci cand neinfectatul explica sau combate la obiect asa cum l-am sfatuit ptr asi mari eficienta.
februarie 29, 2008 la 10:46 am
@Neinfectat,
Stapaneste-te. Nu mai raspunde la provacari pe care daca le observ, o sa le mentionez eu ca fiind ceea ce sunt provocari si deturnari de probleme, procedee tipic jegoase.
februarie 29, 2008 la 11:10 am
Hahaha, neinfectatul are vreo 60 de ani cel putin.
Cred ca face parte dintre pensionarii aia care-i dadeau sacose in cap lui Gusa in piata Universitatii.
In schimb ion adrian cica ar fi un deontolog atent la provocari si deturnari.
Eu zic ca in curand o sa-i lase modemul, ca prea il reseteaza des…
februarie 29, 2008 la 11:19 am
@ neinfectatul din comuna
Puteam sa pariez ca esti un tinerel cu cartonas rosu de la PD. Dar sa iti iei un astfel de pseudonim la 60 de ani (!!!), inseamna ca ceva nu merge bine acolo sus, la creier. Ce sa faci, daca nu te duce mintea la altceva, mai scoti un ban de la Partidul Bascist. Ca si pe disparutul Literatul-Literatu-Literat-Litera, te intreb: cat vrei ca sa-l lauzi pe Nastase? Litera pretindea 100 de Euro pagina.
@ion adrian - ca sa nu mai pierd timpul cu alta postare. Oricum e vorba de doi “amici” de pe acelasi stat de plata. El zice:
“asa cum l-am sfatuit ptr asi mari eficienta.”
Vezi ca Vanghelie iti poate da lectii gratis!
februarie 29, 2008 la 8:00 pm
@ george bran
dom’ profesor clasa intai, serviciu credincios partidului etern, ce conteaza ce varsta am? pot avea 16 ani sau 106 ani, nu trebuie sa am o anumita varsta pt a realiza ca socialismul si democratia voastra originala a fost nefasta in romania…
baxescu ma plateste bine, dormi tu linistit cu cartile lui iliescu sub cap, mi-a promis ca imi golden blitzul, ma face senator de caracal, si am si imunitate juridica 4 -5 ani, dupa care mi-a promis el personal (s-a jurat pe maica-sa) ca o sa imi moara si mie o baba senila care sa imi lase cel putin 1 mil. de euro si vreo 2 tablouri de bruegel cel tanar….nastase nu prea are cum sa egaleze oferta asta ca el nu ii iese din cuvant tatucului iliescovici, ca deh la psd nu se umba cu magarii de astea….
@ion adrian
merci de sprijin, suntem din ce in ce mai putini pe acest maiastru blog
februarie 29, 2008 la 9:49 pm
@
Cârcotaşu
Ai devenit foarte bland!
Ii numesti pe cei care tanjesc dupa o alianta cu PD-L, visatori?
Nu, Carcotasule drag, nu sunt visatori.
Sunt prostanaci- sau prostanaciti- in frunte cu Prostanacul.
februarie 29, 2008 la 9:54 pm
@
anonim
Pe tema (citez) “Stefan Gusa-Veronica Gusa “de Dragan”-Serviciile Armatei-I.C. Dragan” pot scrie un volum intreg.
Iar, pentru ochii care stiu sa distinga “semnele” din presa, exista chiar si o minimala- dar bine contruita- documentare (mma refer la cei neinitiati, dar care doresc sa deschida usa subiectului).
februarie 29, 2008 la 9:57 pm
@
mnd
Tirana- Pristina:
asa se instaleaza, confortabil, “axa” Moscova- Washington.
martie 1, 2008 la 4:55 pm
@Neinfectat
Ce ai spus tu in registrul serios a avut efect si AN s-a straduit sa lamureasca niste probleme pe ultimul fir postat inca nu stiu cum ca doar am trecut in diagonala pe text, dar merita analizat cu atentie, incearca si tu sa faci acest lucru dar nu te mai lasa provocat si nu mai raspunde idioteniilor intentionata caci daca ar fi idioti as mai intelege…
martie 9, 2008 la 12:10 pm
comunicare versus inchistare si critica amara