Adrian Nastase va dialoga azi cu Victor Ciutacu, in emisiunea Vorbe Grele – Antena 2, ora 21.00.
Emisiunea va putea fi urmarita live aici.
Echipa AN
Update: Transcrierea emisiunii poate fi accesata aici, iar inregistrarea se gaseste pe blogul lui Victor.
decembrie 19, 2007 la 1:29 pm
Felicitări pentru editorialul de azi din JN. Foarte bine scris și direct la obiect. Cred că merită măcar un link pe blog.
Cam așa: http://www.jurnalul.ro/articole/112356/drumuri-si-semne
Succes la emisiune.
decembrie 19, 2007 la 2:06 pm
Domnule Nastase,
Si eu va felicit pentru editorialul de azi. Surprindeti excelent esentialul.
Va astept cu nerabdare deseara, pe micul ecran si sper ca Victor Ciutacu sa va “descoase” cat mai mult. As vrea sa stiu parerea dvs. referitoare la executia sotilor Ceausescu, daca a fost corecta si sa nu spuneti ca, imprejurarile au fost in asa fel incat, era cea mai buna solutie- asta este versiunea oficiala, auzita de la 1989 incoace. Cu stima, Lia
decembrie 19, 2007 la 2:50 pm
@Gabriela Savitsky
Ti-am raspuns pe blog-ul meu referitor la dragostea subita a lui Geoana pentru greii partidului, ca tot imi reprosai ca nu mai scriu pe el. Vezi aici:
http://diogenecainele.wordpress.com/2007/12/19/amor-ghebos-si-neputinta/
decembrie 19, 2007 la 2:51 pm
Remediez o carenta, postrand
EDITORIALU’ DIN JURNALU’
Drumuri şi semne
2007 12 19| de Adrian Nastase
Iarna, discuţia despre drumuri a ajuns să facă parte din peisajul de sezon. Blocaje în trafic, localităţi izolate, primari care dau interviuri şi şoferi care dau cu pumnul în volanul înţepenit, toate astea sunt tradiţii care însoţesc Sărbătorile noastre la fel ca bradul, cozile, sarmalele sau al treisprezecelea salariu. Iată de ce tot despre drumuri vreau să vorbesc şi eu acum. Dar altfel. Despre altfel de drumuri.
Politica înseamnă mai ales construcţie de drumuri. Dintr-un punct clar definit în alt punct clar definit. Cu un sens clar. Drumuri pe care să poată circula oameni, mesaje sau idei şi care să facă posibile efecte concrete. România politică arată, din păcate, azi la fel ca România şoselelor. E înzăpezită iarna şi inundată în restul anului. În plus, noi nu construim nici un drum. Punem, în schimb, semne de circulaţie pe pământul arid, printre tufişuri şi băltoace, încercând să convingem oamenii, în felul ăsta, că există un drum acolo unde, de fapt, nu e nimic.
Să fiu mai clar. Iată, de pildă, criza din Kosovo. Liderii de la Bucureşti sunt Fermi. România respinge ideea independentţei acestei provincii pentru că am avea de-a face cu un precedent periculos. O spun răspicat la Bucureşti şi aiurea. Îi aude cineva? Ia cineva în seamă această poziţie? Nu. Pentru că actualii giranţi ai politicii noastre externe nu au construit în prealabil nimic. Nu au construit drumuri la capătul cărora să se afle urechi care să recepteze mesajul. Şi nu un mesaj de frică pentru un eventual precedent, ci un mesaj construit pe principii solide (statalitatea nu poate să apară din transformarea unei minorităţi într-un “popor” care să-şi exercite dreptul la autodeterminare). Nu au elaborat din vreme sistemul de relaţii de sprijin. Nu şi-au acordat timp pentru asta. Toată energia a fost canalizată pe luptele oarbe de la Bucureşti. Consecinţa: probabil, poziţia românească nu va fi luată în calcul. Altă consecinţă: liderii noştri vorbesc numai pentru cei de acasă, pentru ca românii să ştie că avem de-a face cu oameni politici patrioţi şi responsabili. Chiar dacă riscă să construiască un patriotism de carton.
Alt exemplu: mandatul lui Tokes. Traian Băsescu l-a sprijinit pe pastor, fără să-i pese că drumul lui din Covasna către Europa nu trece pe la Bucureşti, ci pe la Budapesta. Ar fi putut gestiona, poate, această situaţie, dacă ar fi avut deja construit un drum până la Budapesta, dacă ar fi putut vorbi cu cineva acolo. Nu e cazul. Preşedintele nu construieşte nimic, pune doar semne colorate, panouri publicitare, cu maimuţe care nu văd, nu aud şi nu vorbesc. Tot ce a vrut el să demonstreze e că UDMR-ul nu-i reprezintă cu adevărat pe maghiari, deoarece guvernează cu liberalii.
Se vede, iată, cât se poate de clar şi faptul că relaţia României cu Moldova trece pe la Moscova. Mai trebuie să spun eu că România nu are în momentul de faţă nici o cale de comunicare cu Rusia? Că nu s-a construit nimic? Efuziunile sentimentale sau cisternele cu vin dintre Băsescu şi Voronin (oare cum s-o fi traducând cuvântul “Voronin” din rusă în “limba moldovenească”?) ca şi ciondăneala de acum sunt numai semne bune de discutat acasă şi atât.
La fel cum, în plină criză, preşedintele vorbeşte despre Italia în Spania. Pentru că acolo s-a putut. În Italia, unde era de fapt problema, nu asculta nimeni. Nu fuseseră construit nici un drum, nici un canal de comunicare. Prodi fusese acuzat de actualul preşedinte că încarcă din România vagoane de copii pentru adopţii, iar Berlusconi devenise “persona non grata” pentru că “a lins” îngheţata cu mine în Italia.
Ca să existe efecte, în politică trebuie să te comporţi ca şi în construcţii. Mai ales în politica externă. Trebuie să aşezi din timp fundaţia, să alegi atent materialele, să foloseşti cum trebuie caracteristicile terenului. Altfel, nu te alegi decât cu un panou mare cu fotografia viitoarei construcţii.
decembrie 19, 2007 la 3:00 pm
Replica mea la Editorialu’ din Jurnalu’:
“CALEA KOSOVO” ARE CA FINALITATE VIZATA, ROMANIA !
Scenariul Kosovo era previzibil. Este, de fapt, “desavarsirea” scenariului iugoslav.
Demersul dezintegrator vizat pe Batranul Continent este astfel conceput, ca scenariu, incat Kosovo sa fie doar un “punct de trecere”.
Marea tinta este Romania.
(Poate parea ciudat, dar pe mine m-au ingrijorat mult mai mult opiniile lui Kissinger- un om care stie si intelege totul in materie de scenerii transfrontaliere- decat orice preconizabila miscare. El se referea la o anume atitudine- referitoare de recunoasterea independentei Kosovo- legata de UE. Deci, jocurile par a fi clar facute- ramane doar sa se evite, in masura in care se poate, violenta. sau, sa se limiteze).
Se vizeaza dezmembrarea Romaniei. E atat de grav, incat m-am ferit mereu sa “rostesc” (sau sa scriu) acel cuvant.
S-a mai incercat asta si prin metode mai subtile.
De exemplu, atragerea romanilor (din pacate) in ample dezinformari care vizeaza dezmembrarea Romaniei a devenit foarte vizibila, in 1999 (iau, nu de putine ori, acest an ca referential). A fost anul in care Gherman spunea ca “s-a saturat de Romania” (e un palid exemplu). Problema era presiunea INTELECTUALA asupra intelighentiei romane din Transilvania! Atunci a aparut- si s-a vehiculat intens in Transilvania- un scenariu adaptat al “devolutiei” (din aceasta perspectiva istorica, altfel apare retragerea lui Rus de la conducerea PSD Cluj- mutatis mutandis, o “devolutie politica”?; pentru a nu mai discuta de opiniile lui Dancu et Cie legate de specificul superior al spiritualitatii locale!).
Sa privim imprejur.
E clar ce se intampla in Kosovo. Butoiul cu pulbere e la doi pasi de noi. In perioada razboiului din Iugoslavia, ma refer mai ales la cel din prima perioada anilor ‘90 (si, intr-o oarecare masura, si la cel din 1999) am evitat razant dezmembrarea Romaniei, “razboiul civil”.
Sa privim la tensiunile existente in Ucraina (si care se vor adanci via Timosenko)- ar putea fi “exportate” in nordul tarii, la noi.
Sa privim la ce se petrece in Basarabia si la Moscova.
Sa realizam ca Romania e la mijloc- singurul stat mare care a ramas cu “granitele 1989″ intacte si vom realiza SI contextul care nu face decat sa puna in lumina si mai clara faptul ca Romania e tinta miscarilor dezintegratoare.
Schimband ce e de schimbat, spusele lui Kissinger mi-au aratat ca, din pacate, am intuit corect ca e posibila SI aplicarea scenariului in sensul dezmembrarii teritoriale a unui stat mebru UE. In speta, Romania.
Sigur ca apare legitima intrebare: cui ar folosi reusita acestui scenariu? Repet ce am mai spus: succesul senariului ar folosi, in mod egal, Germaniei si Rusiei (de ce nu, si Ucrainei).
Pana si asa-zisa Europa integrata- sa-i spunem, generic, de tip Maastricht- are viziuni diferite despre ea. Disputa s-a acutizat in anii’90 cand Jaques Chirac si-a declarat angajamentul fata de o “Europa a natiunilor” iar Helmuth Kohl a replicat, in “Le Monde”, ca exercitarea puterii de catre statele nationale suverane “nu e un sistem care sa fi functionat in Europa”. Romania (SI prin amplasamentul sau continental) s-a aflat mereu intr-un spatiu de competitie.
Dupa caderea Zidului Berlinului si dupa ce, formal, razboiul rece a incetat, in Europa s-au conturat trei spatii (geo)politice: Europa Occidentala, Europa Rasariteana (practic, spatiul european dintre granitele fostei URSS) si zona dintre acestea, Europa centrala (subliniez, spatiu geopolitic).
Marea tendinta a fost mereu de a “distruge” aceasta zona, acest spatiu geopolitic in ideea refacerii unei divizari bipolare a Europei intre o Germanie puternica si o Rusie care ramane o putere (nu doar!) nucleara. (Aceste lucruri le-am invatat de la Adrian Nastase. Mi-au fost de un imens folos in intelegerea fenomenelor internationale si in idetificarea reflexelor interne).
Oricine poate observa (din perspectiva vizatei divizari bipolare, pe care am mentionat-o) ca Romania e un stat care, prin dimensiunile sale, prin numarul de locuitori si prin AMPLASAMENTUL sau central, “incurca” orice idee de suprematie (prin bipolaritate sau altfel).
Pe de o parte, incurca Rusia- pe de alta parte, incurca Germania (data fiind viziunea sa federalista asupra Europei, in speta asupra Europei integrate).
Se observa usor ca marile conflicte care au dus, dupa 1990, la divizare teritoriala (in Europa) au pornit de la pretexte etnice cu o puternica incarcatura emotionala, afectogena.
Pe fundalul unor evident alimentate dispute interetnice s-au aprins razboaie, ciudat de repede. Totul a legitimat interventia externa, apoi divizarea respectivelor teritorii sub pretextul unei mai bune supravegheri a situatiei.
Logic, autorii actualului scenariu sunt “grupati” intr-o “echipa mixta” ruso-germana.
Exista argumente in sprijinul acestei afirmatii.
Voi mentiona cateva inlantuite.
Unicul stat care a fost “intarit” in urma evenimentelor din 1989 a fost Germania, Zidul Berlinului cazand sub “bagheta magica” a lui Gorbaciov (pentru a prelua o expresie care a facut cariera in epoca).
Gorbaciov a fost, ca si Putin, inalt ofiter KGB (o perioada, a fost chiar seful KGB, lucru mai putin vehiculat).
Dezmembrarea fostei URSS (facuta tot sub bagheta sa- atunci a inceput totul) a adus o imensa putere Rusiei (majoritatea celorlalte foste republici sovietice- ma refer acum, in contextul acestui comentariu, la cele din Europa) ramanand, intr-un fel sau altul, dependente de Moscova.
Ce este Putin daca nu un fost spion KGB (cu functie foarte importanta in serviciile anilor ‘90- nemaicontand “rebotezarea” acelei institutii)?
Unde a “spionat” Putin?
La Berlin, in perioada STASI- de care KGB a fost foarte legat.
“Escala” pe “ruta” Moscova- Berlin se face la Kiev!
Multe dintre “demersurile” comune (deloc fatzishe!) berlino-moscovite au avut o perfecta “fata occidentala” in urma plasarii lui Iuscenko in jiltul nr.1 al Ucrainei.
Iata cum arata “harta” intereselor si cum se realizeaza scenariile bine disimulate.
Odata Romania “federalizata” (de fapt, dezmembrata) planul de construire a unei Europe federale (visul Germaniei) ar deveni, cu usurinta, realitate. Iar “cooperarea” fructuoasa intre Moscova si Berlin s-ar adanci.
Ceea ce voi afirma in continuare este doar aparent exagerat.
De capacitatea Romaniei, acum membra UE, de a-si conserva integritatea si a rezista tentativelor de dezmembrare, urmare a aplicarii diverselor scenarii, tine, in mare masura, conservarea unei Europe a statelor natiune, in care puterea sa nu fie concetrata, excesiv, in mana unor organisme extrem de usor de influentat de UNICUL STAT MARE care ar ramane, IN PERSPECTIVA, in Europa comunitara: Germania.
Penibila masluire a rezultatului europarlamentaelor astfel incat Tokes sa ajunga in PE este parte punctuala a scenariuliui care vizeaza Romania (cu urmarile continentale mentionate). Acesta va sustine “independenta tinuturilor secuiesti”- scenariul Kosovo “deplasat geografic”. Discurs care nu face decat sa vina in intampinarea intentiilor “echipei mixte ruso-germane”.
Ma intorc, in acest punct, la scenariul iugoslav.
Referitor la atitudinea fortelor care au intervenit, din exterior, in Iugoslavia, s-a putut observa ceva pe care, cu eleganta, ar putea fi denumit “o tragica eroare”. Asupra Belgradului s-au facut presiuni pentru respectarea dreptului populatiei de orgine albaneza in Kosovo- DAR NU a fost adoptata, in mod egal, o atitudine de respingere si condamnare a terorismului albanez in provincie. Mai mult, nu doar ca nimeni nu s-a pronuntat pentru pedepsirea teroristilor albanezi, dar au si fost recunoscuti ca “armata de eliberare”(?!? n.A.).
A aparut astfel pericolul precedentului in sensul ca problemele drepturilor persoanelor care apartin minoritatilor nationale ar putea fi rezolvate prin detasamente pe baze etnice, cu recunoastere (sau “accept tacit” ) de catre anumite “foruri internationale”(!!!n.A.). Este, poate, cea mai grava dintre toate erorile(?) comise in acest conflict.
Revenind la Romania, exista deja precedente in sensul “plangerilor” adresate UE, din directia “zonei secuiesti”, care sub
liniau asa-zisa persecutare a etnicilor respectivi de catre romani. Pana in 2005, s-au auzit voci romanesti puternice care au contracarat acea mistificare a realitatii.
Acum, marile voci oficiale tac.
Iar precedentul mentionat (Belgrad)- fie si in varinata “soft”- ar putea fi aplicat Romaniei. Iar institutiile statului au forta diminuata.
Mai mult, seful statului nu s-a priceput sa-si construiasca solide capete de pod.
Si, in plus, apare din ce in ce mai puternica senzatie ca ar fi “in corzi”.
decembrie 19, 2007 la 3:02 pm
Reiau si aici, cu permisiunea admin., un mesaj postat la sectiunea precedenta (e o datorie de onoare!).
@
Petronius
Un raspuns intarziat – inceputul lui noiembrie, cred (ma vei ierta)
ayatristan@yahoo.com
@
Draghi
Si tie iti sunt datoare cu un raspuns (e tot intaziat- ma vei ierta, la randu-ti).
Raspunsul e pozitiv, referitor la RAO (2006) si acel celebru artefact al Crestinatatii.
Pentru a avea, totusi, un raspuns exact, e obligatoriu sa-ti precizez titlul: “Al cui e chipul?- Cum a inselat Leonardo da Vinci istoria”
(din ciclul “Giulgiul de la Torino”; logic, nu e singurul volum pe tema respectiva- dar raspunsul il gasesti in cel cu titlul precizat)
decembrie 19, 2007 la 3:08 pm
Domnule Nastase,
va felicit pentru schimbarea ( 30% ) registrului discutiilor dumneavoastra. Sunteti pe drumul cel bun. Nu faceti si la Vorbe grele asa cum ati facut la lansarile de carte (partea de raspunsuri la intrebari ). Adica nu atata filozofie introductiva incat interlocutorul , direct si indirect ,( cel ce sta in fata TV-ului) sa nu mai stie care era de fapt intrebarea. Aratati ca in 2004 din interese personallle Traian Basescu facea pe revoltatul ca Romania trebuie sa plateasca 2 miliarde dolari pentru autostrada iar astazi, tot din interese personale, nu mai zice nimic cand romanii vor plati 6 miliarde. Aratati ca Romania poate cumpara avioane europene noi, performante si la preturi acceptabile dar ca probabil se vor cumpara F16 de la marele licurici. Aratati ca T. Basescu MINTE cand zice ca Romania nu o sa recunoasca Kosovo, ca de fapt Romania a recunoscut Kosovo atunci cand a achiesat sa trimita 400 militari acolo fara acordul Serbiei si ca acesti militari UE au sarcina de a ajuta la declararea independentei.
Asta daca nu tremurati si dvs in fata lui Taubmann , sau daca nu da buzna cu ordine in biroul dvs asa cum a facut cu dl Geoana de mai multe ori.
decembrie 19, 2007 la 3:18 pm
IAR?!?! cate idei dorm si prin studiourile A 2!?….
decembrie 19, 2007 la 3:31 pm
@aya
Cred ca acorzi o impotranta exagerata Romaniei vs. Kosovo/Iugoslavia
decembrie 19, 2007 la 3:59 pm
In articolul din “Jurnalul National” domnul Nastase se intreaba cum se traduce “Voronin” din rusa in “moldoveneasca”.
In limba rusa “vorona” inseamna “cioara”. Fara a fi mare lingvist socotesc ca “Voronin” s-ar traduce “Cioroianu”. Fara gluma!
decembrie 19, 2007 la 4:01 pm
@
Confucius
Faci cumva parte din categoria celor care asteapta sa se intample ceva anume pentru a se lamenta, apoi, ca nu au luat in seama “semnele”?
Eu, nu!
Toate semnele indica exact cele precizate de mine!
decembrie 19, 2007 la 4:09 pm
materialul din Jurnalul National este f bun. Poate il da cineva ffw si ministrului care a inghetat nisipurile egiptene cu declaratiile lui. de TB nu’mi fac griji. primeste sinteza
decembrie 19, 2007 la 4:20 pm
Bun edit din jurnalul nat. sunt convins ca veti puncta o parte din idei in emisiunea lui Victor. va voi urmari cu interes ca de fiecare data.
decembrie 19, 2007 la 4:22 pm
Deci diseara o sueta intre aroganti? Foarte bine. Eu si cum Moshe avem o vorba: pentru o revolutie suntem prea putini, dar de-o razmerita tot ne strangem!
decembrie 19, 2007 la 4:39 pm
cam insistenta “curtea” lui ciutacu….isi foloseste toate armele…toate relatiile din antena 2….
cine stie la ce post de consilier viseaza?
oricum…toata stima…e de moda veke…ia omu’ prin invaluire…ii curteaza prietenii, consilierii…lauda mancarea sotiei…
periculos de bun.
decembrie 19, 2007 la 4:41 pm
@Aya
Fac parte din categoria asta .
decembrie 19, 2007 la 4:46 pm
@Ina: bati campii. Nu-mi folosesc nici o relatie, invit fix pe cine vreau eu. Posturi de consilier nu ma (mai) intereseaza. Am trecut de mult de stadiul asta. Adrian Nastase a zis, live, la mine-n emisiune, cu perspectiva total incerta a unei lumi mai bune, SECRETAR DE STAT. Am raspuns tot NU. Cica ar fi loc si de ministru plin. Raspunsul meu ramane acelasi: NU.
decembrie 19, 2007 la 4:50 pm
Uitandu-ma la cele intamplate in ultimii 3 ani si incercand sa gasesc ceva ce intr-adevar ne este util, cu tristete am vazut ca nu este nimic. Nimic nu a fost creat in acesti 3 ani. Nu am vazut decat o lupta oarba pentru putere intre cei ce-si imparteau puterea, acea alianta minunata cu al carei presedinte nici cea mai dezmembrata tara din lume nu s-ar lauda. Asta este fratilor…
Regrete nu mai este cazul sa avem pentru ca nu putem schimba nimic, putem schimba si indrepta totul anul viitor si peste 2 ani cand va asteptam domnule Adrian Nastase sa implinim ceea ce trebuia sa fie in 2004.
Sarbatori fericite!
decembrie 19, 2007 la 4:52 pm
Ca sa nu va mai osteniti sa veniti pe blogul meu.
LUPTE LOCALE SI REPLIERI DE IARNA.
La vreme de iarna, lincezeste si frontul politic: cu gindul la caltabosi – nici o aluzie – porc, sarmale, tuica, somon, whisky ori whiskey – pentru cunoscatorii cu dare de mina – la vinul de buturuga ori la aleasa sampanie frantuzeasca, politicienii nostri nu mai duc decit lupte locale, pentru optimizarea pozitiilor in vederea ofensivelor de primavara. Iata, dra Lia Olguta Vasilescu s-a inscris azi in PSD, parasind oastea tribunului care pare a nu mai fi capabil sa asigure suficienta reprezentativitate. Nationalism – nationalism, dar parlamentar, ce mama naibii, doar nu vreti sa fie combatut iredentismul maghiar din alte locuri decit Casa Poporului, altfel redescoperim drapelul rosu, inrosit de singele muncitorilor de la Ferrari, daca ar fi sa ne luam dupa tricoul si ecusonul dlui Corlateanu, drapel purtat de dl Geoana – Opere Complete, ca tot au inceput adolescentii sa strige, prin troleibuze, Traiasca Ceausescu. Totusi o despartire fara scandal, pe care se pare ca dl CVT o priveste ca pe un fel de transfer meritat al unui jucator care si-a facut datoria fata de club. Onorabil, intr-un fel si cu totul diferit de plecarea dnei Buruiana, care s-a lasat cu poale puse-n cap. Pozitia este ocupata imediat de compania Dolce, care a lansat instantaneu pachetul Hungarian, gratis pina la sfirsitul lui februarie.
Dl Ioan Rus pare a-si dori un Craciun frust, primar, in care sa redescopere micile bucurii ale vietii si placerile simple si sanatoase, cum ar fi aceea de a fi din nou membru de rind al PSD. In plus, va face si niste economii rezultate din diminuarea corespunzatoare a cotizatiei si isi va permite astfel citeva marunte cadouri de sarbatori pentru nepotei. Si mai bine ar fi pentru dumnealui sa se transfere intr-o organizatie de la tara, departe de poluare si aglomeratia urbana, acolo unde aerul e curat, apa cristalina si hrana ecologica, premise de viata lunga, lipsita de griji, cu obrajii rumeni si potenta revigorata – asa anunta o stire de ziar – daca desigur nu esti bagat la puscarie intre timp. Mi se pare mie insa ca dl Rus s-a asezat cu carnetul de partid la o intersectie de drumuri : ce o trece mai curind pe acolo, sareta dlui Geoana ori autobuzul PD-L ?
Dl Orban-Quattro a dus si el o lupta locala cu volanul, repliindu-se cu masina intr-un Matiz si se pare ca si intr-o tinara pieton. Acuma ca un Audi A6 e o masina dotata cu toate sistemele antiderapare si de mentinere a traiectoriei si ca nu se poate comporta zanatec decit daca ori esti prea beat ori faci o manevra brusca de evitare – a cui evitare oare ? – asta o stie toata lumea, dar te poti pune cu comportamentul de simplu cetatean al dlui Orban care – nu-i asa – ba sta trei ore asteptind politia, ba o tuleste de acolo asa cum crede el ca face orice roman ? Si vedem cam ce crede dl Orban despre noi, ca noi, romanii obisnuiti practicam cu placere sportul de a lovi masinile altora, dupa care ne ascundem de politie. Acuma nici noi nu il putem judeca pe dl Orban cu orice masura, el e un artist, un trubadur cu sufletul sensibil, un balerin pe mese si un chitarist. Ca urmare, trebuie sa-l intelegem ca ne-a lasat cu drumurile fara licitatii de dezapezire ca sa-si poata termina el turneul de concerte. Si nici pomeneala sa fie demis de dl Tariceanu care, ca vinzator de automobile, cred ca apreciaza in mod deosebit contributia dlui Orban la sporirea vinzarilor de masini noi : sa indoi patru masini in patru ani nu-i de colo, unde pune mina dl Orban prospera fabricantii de automobile. Ca si-o trag 25 de ciumeti zilnic pe Bucuresti-Pitesti ce conteaza ? Sa fie primit – si ei vor trebui sa-si cumpere alte masini si poate ca-si vor cumpara Citroen, mai stii ? Ei, doar lupte locale si replieri de iarna.
decembrie 19, 2007 la 5:14 pm
Victor
hehehe
decembrie 19, 2007 la 5:28 pm
@Literatul
Multumesc, m-a amuzat copios traducerea si comentariul despre Voronin. Din cite am inteles, in rusa “vor” mai inseamna si “hot”…deci Hotomanu
decembrie 19, 2007 la 5:58 pm
Ohohooo….uite si o constiinta neatarnata de moderator TV. Sa vedem ce o sa ziceti cand o sa i se propuna “Prim Ministru”. Ah, da..o sa refuze in continuare, santajat fiind de zeita presei brusc panicata de pierderea revolverului.
decembrie 19, 2007 la 6:00 pm
Maine seara se va tine dezbaterea de la Fundatie? Despre ce va fi vorba?
decembrie 19, 2007 la 6:37 pm
Domnule Adrian Nastase,
mi-a raspuns domnul Ion Iliescu pe blogul dumnealui, astazi, si am aripi la glezne.
Ati ()v-ati) recapatat privirea aceea sigura si patrunzatoare. Un mare punct castigat.
Sunt bucuroasa ca nu va mai trageti nasul, probabil v-a trecut raceala
La Money Channel, raspunzand la o intrebare, ati spus – repejor – o propozitie care mie nu-mi mai iese din cap: “Peste doi, sau trei ani, o sa fiu, … alaturi de familia mea”. Nu mai reiau emisiunea ca sunt obosita, dar asta era intelesul. Presupun ca v-ati gandit la familia social-democrata. Cea adevarata, nu cea care v-a infipt shisuri in spate si care va gadila in urechea dreapta la “Zece pentru Romania”. Altfel, daca nu credeti cu toata fiinta, cu tot ce stiti, cu tot ce-ati invatat, cu tot ce sunteti, cu suferintele morale si cu lacrimile in binele Romaniei, nu are rost. Nu are nici un rost. Nu cred ca aveti ceva de demonstrat cuiva. Familia e acolo, in orice conditii. Daca a fost acolo cand v-a fost cel mai greu, nu va pleca nicaieri. Nu cred ca nu stiti unde va e locul, nu pareti a fi prea convins.
Sau poate mi s-a parut mie. Daca vrei sa castigi o lupta, trebuie ca in minte deja s-o fi castigat.
Cam asta ar fi singura ezitare pe care am remarcat-o. Da, e bun si orgoliul dar e mai buna credinta.
Succes.
decembrie 19, 2007 la 6:45 pm
Victor Ciutacu,
te felicit ca esti hotarat. Ca un exemplu care sa-ti intareasca hotararea, pot sa-ti confirm ca administratia poate fi letala pentru un ziarist. Venind din presa in administratie, n-au trecut doi ani si am si facut infarct.
Asa ca …
decembrie 19, 2007 la 7:02 pm
In discursul tinut la Brasov cu prilejul aniversarii a doua decenii de la revolta muncitoreasca anticomunista din 15 noiembrie 1987, Traian Basescu a reluat, cu maxima empatie pentru victime, gestul de a cere iertare in numele statului roman. Pozitia lui Traian Basescu este comparabila cu aceea a lui Jacques Chirac, primul presedinte francez care a avut onoarea si curajul de a-si cere iertare in numele statului pentru crimele comise de guvernul de la Vichy impotriva populatiei evreiesti.
Pentru Ion Iliescu, „Raportul” ar fi un text vindicativ, cu efect de dezbinare in viata publica. Eu unul cred ca este exact opusul. Amnezia nu poate conduce spre adevar, iar o democratie inradacinata in minciuna sufera de un cronic deficit de legitimitate. Ea poate fi usor persiflata si subminata. In carti aparute de curand, fostii demnitari comunisti Dumitru Popescu si Silviu Curticeanu au si ei obiectii de tot felul la adresa condamnarii comunismului. Se invoca din nou retorica egalitarist-utopica, uitandu-se ca sistemul comunist a insemnat de fapt o dictatura asupra populatiei exercitata de o casta privilegiata (din care acesti autori au facut parte pana in ultima clipa).
decembrie 19, 2007 la 7:40 pm
Victor Ciutacu
Ce consilier ar putea fi unul ca dumneata? Ce naiba stii sa Faci?
Asta este una dintre marile greseli ale lui Nastase. Posturile de consilieri sunt folosite ca rasplata si nu pentru ceeace sunt .
Si nu numai Nastase. Asta fac toti politicienii. Isi platesc datoriile daruind posturi.
Exista oare vreo intrebare pe care sa ti-o puna d-tale d-l Nastase, pentru a afla ceva nou. Singurul lucru pe care-l poarte stoarce cineva de la d-ta, este un atac stangaci si neconvingator la adresa lui Basescu.
Auzi, consilier! Auzi, secretar de stat! Auzi, ministru!
decembrie 19, 2007 la 7:42 pm
D-le Nastase.
Doresc sa va vad si aud vorbind fara prea multa filozofie, simplu, pe intelesul maselor, la obiect si cu tinta precisa.Nu uitati cine v-a adus in situatia asta si aratati oamenilor pacatele sale cele mai flagrante, legate de consecintele asupra vietii lor de zi cu zi.Asta-i telul.
decembrie 19, 2007 la 7:54 pm
@A.N.
“Drumuri si semne” un editorial de bun simt,care pe mine ca ardelean din Mures ,m-a satisfacut.De nota 1o(zece).Toata viata am pus note si acum la apus ma vad silit sa-mi notez conducatorii.Corigentii stau la Cotroceni si la palatul Victoria,care intre noi fie zis,duduie de neputinta.Neputinta de a comunica cu noi cei de partea cealalta ,de stanga,dar si neputinta de a comunica cu partea dreapta.Traim intr-o tara bulversata,macinata de patimi si ura declansate acum 18 ani si exacerbate in ultimi trei ani.Avea dreptate mos Brucan ca noi romanii nu suntem pregatiti pentru democratie,numindu-ne “stupid people”. Nu suntem noi prosti dar dezbinati si imprastiati “ca faina orbului” suntem.
Ati remarcat bine ce si eu remacasem intr-o postare anterioara gafele monumentale cu primirea la Cotroceni a lui Laszlo Tokes,ca o forma de razbunare impotriva UDMR aflat la guvernare.Sacrifici interesele unui popor a unei tari pentru satisfacerea unor orgolii marunte?Iredentismul maghiar n-a apus si nici nu va apune,traiesc intre ei si stiu ce spun.Inainte doreau o Ungarie Mare,acum,de cand cu U.E.doresc un Ardeal independent.Credeti oare ca fabulez?Nici vorba!Toate manifestarile oricat de mici ar fi incep si se termina cu imnul Ungariei Mari.Sunt foarte atenti la problema Kosovara,si-ti arunca cate o idee cu federalizarea.Sunt multe si dumneavostra le stiti.
Va voi urmari la emisiune “Vorbe grele” sper sa accentuati si sa nuantati problemele de politica de partid si viitorul PSD.Ca de dl.Orban se vorbeste de trei zile in sir ,pana la greata.
decembrie 19, 2007 la 10:02 pm
Raining In Bucharest 2007 – For more funny movies, click here
decembrie 19, 2007 la 10:05 pm
Severul antena 2 nu poate fi accesat. Bravo ! Lucreaza bine baietii !
decembrie 19, 2007 la 10:22 pm
Urmaresc chiar acum emisiunea.
Ce bn a-ti fi dat k presedinte si mai ales ca sunte-ti destept.Eu inca sper sa ajunge-ti Presedintele Romaniei.
Succes.
decembrie 19, 2007 la 10:41 pm
Ce veţi face, domnule Năstase, dacă partidul nu vă va susţine pentru candidatura la preşedenţie?
Urmăresc chiar acum emisiunea…
Felicitări! Sunteţi incisiv şi direct!
decembrie 19, 2007 la 11:07 pm
Foarte buna emisiune!
Felicitari!
Mi-a placut in mod deosebit expresia Dvs.: “Cu Traian Basescu nu mai merge!”
)
decembrie 19, 2007 la 11:16 pm
V-am urmarit cu multa atentie.Mi-a placut ca ati accentuat ca nu va intereseaza sa discutati despre Traian Basescu.Sa inteleg ca ati revenit la discutiile serioase si din acest moment nu va mai preocupa viata de circ din Romania.Doriti sa “construiti”si asta-i bine.Astept intalnirea lunara propusa de dl.V.Ciutacu.Sunt curios ce tematica se va aborda.Timpul curge,asa cum v-am mai spus,in favoarea d-voastra.La buna vedere.
decembrie 19, 2007 la 11:38 pm
Asa cum ati remarcat, suntem slabi in a construi inteligent pentru viitor si ne pierdem energiile in dispute inutile. S-a instaurat ideea ca trebuie sa ne luptam in fiecare zi, ba impotriva comunismului, ba a coruptiei, si nu este rau sa faci asta, dar proportiile sunt total inversate, in sensul ca focalizarea ar trebui sa fie pe subiecte ce aduc avantaje natiunii.
A doua chestiune care am observat-o si eu: nu stim sa construim punti in spatii care ar fi avantajoase pentru Romania. Alte state din UE au stiut sa profite economic in exteriorul granitei UE, in special in zona de proximitate. Toate statele vechi membre in UE au avut “fermenti” economici si lobbisti abili care s-au mutat strategic in tari care candidau la aderare in UE. Noua ne lipsesc acesti lobbisti si entitati anteprenoriale care rezoneaza cu interesele Romaniei, si care au sprijin guvernamental (logistic/financiar) pentru a se lansa pe aceste pieti. E vorba deci de lipsa unui set de politici economice externe coerent, stabil, si vizionar.
decembrie 19, 2007 la 11:55 pm
@Aya
In legatura cu accidentul lui Orban.
M-am abtinut data trecuta… Iti mai place de “inchizitorul Robert” Aya?
Chiar vrem sa permitem astfel de linshaje mediatice. Adversari sau nu, e asta societatea in care vrem sa traim?
decembrie 20, 2007 la 3:20 am
@Literatul: “parerile” unora ca tine ma intaresc.
decembrie 20, 2007 la 5:27 am
@Draghi Puterity
Nu trebuie sa imi spui tu ce a facut Nastase pentru Romania. Iar pentru tot ce a facut a fost rasplatit din plin! Pe mine nu m-a salvat Nastase, iar cel care s-a inecat nu s-a inecat fiindca era credincios ci fiindca nu stia ca barca era trimisa de la Dumnezeu.
Cu trei ani in urma oricine i-a spus lui Nastase sa nu candideze fiindca va pierde si se va face de ris era dusmanul lui cel mai rau si inamicul de moarte al PSD-ului… Nemaivorbind de ceata din jurul lui Nastase care se ingramadea la cascaval lauindu-l de nu se poate, de ai fi zis ca Dumnezeu l-a uns pe Nastase pentru cel putin 30 de ani de atunci inainte!
Cu trei ani in urma, Nastase se credea invincibil si privea cu arogantza tot ce nu venea de la sleahta lui de origine, sensibil fiind nu la dreptate -macar, daca nu la recunostinta- ci la tot felul de timpenii suflate din ceafa de cei care il foloseau pentru scopurile lor.
decembrie 20, 2007 la 5:39 am
Probabil ca trebuie sa comentez editorialul lui Adrian Nastase. Desigur, politica inseamna comunicare dar nu pe orice canale. Aici e problema, de fapt- nu atit in legatura cu numarul cit cu “calitatea” canalelor de comunicare.
Si il asigur ca despre temerea Romaniei vizavi de Kosovo-posibil precedent,etc- a auzit toata lumea. Mai exact, toata lumea interesata.
decembrie 20, 2007 la 5:55 am
Probabil ca PSD-ul l-a “iertat” deja pe Adrian Nastase. Dar nu asta conteaza. Adriane, tu ai facut ceva pentru Romania si ai fost rasplatit pentru ce ai facut.
Dar trebuie sa intelegi ca Basescu a cistigat nu pentru Romania nici pentru PD -a cistigat pentru el. Iar cind a incercat sa devina “locomotiva” pentru PD a fost demolat.
Nu poti sa ai puterea decit daca intelegi ca adevarata putere este a lui Dumnezeu.
decembrie 20, 2007 la 8:28 am
@Literatul
haide, nu fii naiv…ca s-au mai vazut cazuri
decembrie 20, 2007 la 9:08 am
Pentru Adrian Nastase:
“Intre lobby si hobby…
Un frumos documentar despre Premiul Nobel pentru Pace 2007!
Il vedem asadar pe Al Gore linga o pompa de apa la ferma tatalui sau (care nu era fermier ci senator)-locul unde se spune ca ar fi invatat pentru prima oara importantza echilibrului ecologic. Si tot Gore-copil- cu o pisica in brate(sau un catel)- fapt care ne demonstreaza iubirea sa pentru animale.
Apoi, la scoala, un profesor din gimnaziu si-a initiat clasa in problema emisiilor de carbon pe care le masura in timpul sau liber.
O fotografie cu acest profesor obscur avind inainte o balanta cu doua talgere(cu care nu vreau sa cred ca masura emisiile de CO2) ne demonstreaza interesul elevului Gore pentru protectia mediului inconjurator. Dupa care a urmat o cariera politica.
Probabil ca lumea s-ar fi asteptat -ca urmare a acestui Nobel -la o campanie sau cel putin la un fel de…lobby in favoarea restringerii emisiilor de carbon.
Deocamdata, insa, Al Gore este prima personalitate care a luat un Nobel pentru ceea ce pare mai degraba un fel de…hobby.
Dar vom trai si vom vedea!”
18.12.07 06:45:14 |Publicata de amoculescu TAG: Anda Moculescu
Felicitari pentru articolul despre lobby(Jurnalul national-19. 12.2007!
decembrie 20, 2007 la 9:15 am
http://anda-moculescu.weblog.ro
Am uitat de adresa dar nu-i bai! Echipa AN oricum cenzureaza ce vrea muschiul ei de la degetul mare de la piciorul drept (nu scriu ’sting’-ca sa nu se interpreteze!)…
Bibliotecaru stie de blogul meu-de fapt lui trebuie sa ii multumesc pentru ca am aflat de blogul unde lucreaza Echipa AN..!
decembrie 20, 2007 la 9:24 am
Dle Nastase v-ati prezentat excelent.. felicitari si pt prestatie si pt editorialul din JN. Daca o tineti tot asa il surclasati pe base la alegeri. Deocamdata vedeti ce faceti in ianuarie
decembrie 20, 2007 la 9:35 am
@Neinfectat, nevaccinat, si alte alea.
Nu sesizezi ca subiectul tau se izbeste ca nuca-n perete la tema de pe blog?Si nu esti prima oara in atare situatie.E posibil ca din cand in cand sa prinzi fluturi.Am auzit ca si psihiatrii recomanda unora sa se descatuseze pe bloguri si dupa aia sunt mult, mult mai linistiti doua- trei ore…Acu scuza-ma c-am intervenit, da’ daca-ti face bine….te calmeaza……suportam si chestia asta.
decembrie 20, 2007 la 9:41 am
@Domino
In cea mai mare parte ai dreptate.In loc sa ne unim toate fortele si valorile romanesti pentru saltarea tarii noi ne-am tinut de incriminari.La ce au ajutat astea? La nimic.Dar aminteste-ti cine striga de zor dupa 89 sa rupem relatiile cu China, cu Rusia, etc? Nu cumva cei 15 mii de specialisti din partea dreapta , care mureau din iubire de tara ?Nu cumva taranistii dadusera tonul ?(asta in conditiile in care statele capitaliste dezvoltate nu stiau cum sa patrunda mai mult in China si Rusia.Noi atunci aveam piata asigurata in Rusia iar guvernarea CD a renuntat la ea si…n-o mai avem).
decembrie 20, 2007 la 9:58 am
Excelenta emisiune,
Am o intrebare pe care am trimis-o si in emisiune dar probabil ca nu a mai fost timp: Care este prioritatea nr. 1 cand veti ajunge presedintele Romaniei?
decembrie 20, 2007 la 10:06 am
Mda.
Pe ansamblu, a fost bine. Daca ati putea sa scoateti ‘a-a-a”-urile ar fi chiar perfect. A propos de “Torquemada al’ mic”, poate vi s-a parut ca l-am botezat in mod serios, probabil in textul de atunci am uitat sa pun ghilimelele ironice… Da, noi provincialii – pentru ca asta “respira zambetul vostru complice – avem distanta necesara si ochiul mai “format”. Adica “simtim’ mai bine ticalosii, decat o faceti voi, umbland toata ziua printre ei si chiar brat la brat. M-am intrebat aseara si poate ca Literatul stie sa-mi spuna, cat castiga Torqemada cel adevarat? Ce salariu o fi avut el? O fi primit si el, ca toate slugile devotate cate unei cauze sperjure si criminale, terenuri? Primea oare si Torquemada, in fiecare luna, o punga de piele in care erau 20 000 de ducati? Sau cum era platit?
Domnule Adrian Nastase, nu sunteti convingator. Jucati, in continuare, rolul miresei ofensate. O sa vina partidul in genunchi, o sa-si ceara scuze si o sa va implore sa va intoarceti la conducerea lui. Ca sa fiu cinica pana la capat, am sa va povestesc ceva. Radautiul in care m-am nascut si am copilarit este singurul oras din Europa in care trenul trece prin cimitir. Cand eram copii, acolo ne jucam, era aproape, era verdeata, erau pomi cu fructe, aveam unde sa ne cataram si unde sa ne ascundem. Bineinteles ca la intoarcerea acasa, fiecare lua cate o bataie zdravana. La intrebarile de dupa batiae, insistente,”Da’ de ce nu avem voie sa ne jucam in cimitir?”, mama ne raspundea ca tulburam odihna mortilor. “Ce odihna, de ce se odihnesc, sunt obositi?” “Da, raspundea mama, se odihnesc pentru ca acum lucreaza, din lumea de dincolo, ce n-au reusit sa faca pe Lumea asta”. S noi care credeam ca dupa moarte dormi si nu-ti mai pasa de nimic, ne intrebam oare ce avuseseram de facut in ziua aceea si ne-a ramas nefacut? Ne duceam repede afara, la gaini, la caine, la porc, la vaca, sa verificam daca au mancare, scuturam paturile, mautram in curte, strangeam gunoiul, frunzele cazute, intr-o frenezie inspaimantata. Explicatia era ca nu voiam sa ne ramana nimic de facut. In unele duminici, dupa ce venea de la biserica, impreuna cu mama si cu tata, mergeam la cimitir, la “mortii nostri”. Ai’ batrani aprindeau cate o lumanare, noi alergam printre crucile diferite, de marmura, de ciment, de cornier, de lemn si chiuiam. Citeam numele scrise pe cruci, buchisind si ne opream la criptele mari, cat niste case care strajuiau aleea. Acolo “se odihneau” cei bogati. “Ei si-au terminat treburile pe Lumea asta?” intrebam noi, impresionati ca un mort poate sa aiba o casa asa de mare. “Au facut mult bine oamenilor si au lasat in locul lor pe cineva, ei au dreptul sa doarma” raspundea mama ca sa incetam cu intrebarile. “Cum poate cineva sa lucreze exact ce faci tu, in locul tau?” insistam eu, pentru ca eu eram capul rautatilor. “Da, un om mare lasa pe cineva in locul lui, dupa ce pleaca in Lumea de dincolo. Mai intai il cauta, apoi il invata, il pregateste, il pune la incercare, il verifica, apoi poate sa moara linistit”. “Aha”, spuneam eu, gandindu-ma la incercarile la care erau supusi eroii din basmele mele, incercari din care ieseau mai intariti, mai intelepti, mai buni…
Veti trage ce concluzie veti dori. Va lipseste ceva. Nu istu ce anume, sau daca stiu, nu o sa va spun. Nu “ardeti”.
Prietenia, uriasa “investitie” de incredere a lui Ion Iliescu nu v-a facut mai bun, mai profund. Vi s-a parut ca “vi se cuvine”. Daca ati fi mai religiios, ati afla ca nu ni se cuvine nimic. Toate pe care le primim sunt daruri. Daruri care trebuie sporite, adica inmultite in inimile si vietile celor din jur. Altfel “darul” pleaca de la noi si se duce la altul… E o nota falsa in dorinta sau lipsa de dorinta a dumneavoastra, in aceasta ezitare contrariata si perpetua. Nu sunteti convins ca partidul are nevoie de competenta dumneavostra. Are nevoie. Dar nu asa cum puneti dumneavoastra problema. Vreti sa va rugam? O sa facem o delegatie si o sa ne ducem la dumneavoastra la la Sintele Moaste. Daca asta vreti. Dar nu asa se construieste. Orgoliul dumneavoastra ranit, tarat prin praf, calcat in picioare, da semne ca s-a inzdravenit si a inceput sa se impiciorogeasca. Da, sunteti o competenta. In materie de administratie, de economie, de politica externa, de decizii socio-economice. Nu e nimeni atat de bun pentru asta, acum. Poate Nicolae Vacaroiu, dar cred ca nu mai are chef. Dar lumea va merge inainte, poate mai prost (sigur), poate mai bine, si fara dumneavoastra, acolo, in locul pe care il binemeritati si care vi se potriveste. Dar pentru asta, trebuie ca dumneavoastra sa fiti convins, sa aveti credinta, ca lumea se darama daca dumneoavoastra nu sunteti ACOLO. Ori, din ce-am vazut eu, un premiant care a luat premiu dar i-a luat cineva coronita si el sta langa gard, suparat si imbufnat, sa-i aduca “ala” coronita inapoi … Nici un semen al nostru nu rateaza ocazia de a lovi un om cazut, va asigur. Asa suntem construiti.
Faceti cum credeti.
decembrie 20, 2007 la 10:18 am
Am urmarit cu placere emisiunea lui Victor Ciutacu cu Adrian Nastase. . Asa se poarta o discutie intre oameni inteligenti, care au ce sa spuna. Lamentabila prestatia celor de la Realitatea. Este specific domnului Tatulici sa loveasca miseleste ( mai tineti minte “eroismul” lui de la Revolutie: palmuirea haituitului Nicu Ceausescu?). Oameni ca el, Turcescu sau Radu Moraru ma fac sa-mi fie rusine ca facem parte din aceeasi specie. Nu inteleg ( chiar daca explicatia ar fii banii luati) cum un jurnalist deosebit, de talia lui Razvan Dumitrescu se complace in mocirla postului lui S.O.V ?
Lia
decembrie 20, 2007 la 11:04 am
Draga Lia
Tatulici nu l-a “palmuit” pe Nicu Ceausescu, l-a injunghiat. I-a infipt un cutit in rinichi. Ce cauta cu shishul in televiziune, nu l-a mai intrebat nimeni, cum o face el astazi pe procurorul cosmic.
decembrie 20, 2007 la 11:57 am
Atitudine:
1. Zambetul va decredibilizeaza pentru ca e de cele mai multe ori vindicativ. Al lui Basescu e mucalit si la limita clovneriei de pahar. Judecati dvs cine da mai bine la electoratul ala mult, cu aer PSD.
2. La fiecare din intrebarile neintentionat dificile ale moderatorului impartial, ati avut un moment de ezitare pur instinctual, prost disimulat, dovada a vulnerabilitatii. Sunteti om, va inteleg.
Mesaj:
1. Il incriminati pe Basescu tocmai pentru faptele care il recomanda electoratului sau si chiar electoratului PSD – actiunea, chiar producatoare de scandaluri. Sloganul instalatorului este ” Numai cine nu munceste nu greseste”. Poate ati auzit ca manelistii au scos melodii cu nea Base. Tare ma tem ca masa de manevra de alta data a fost inoculata de altcineva. Vreti sa va deziceti de electoratul traditional PSD? Daca da, e perfect mesajul dar este adresat fatalmente unei nise extrem de inguste si cu pretendenti traditionali.
2. Ati facut o gafa insinuand ca suntem in situatia in care cumparam prea mult de la Carrafour (Franta) si Metro (Germania). Gafa are 2 directii. Prima: cele 2 companii sunt extrem de puternice si utile si apartin celor 2 poli ai UE. A doua: nici nu prea aveti dreptate cand le considerati indirect raspunzatoare de caracterului de importantor feroce al Romaniei in acest moment. Daca aveti ce vinde competitiv, cele 2 lanturi de retail va vor accepta pe raft. Am avut o experienta personala. Jenant.
3. Afirmati ca nu se poate distinge capitalul rusesc intr-o lume “mondializata”. Cand este vorba despre energie, se poate daca se vrea. Pentru o tara ca Romania, preponderenta capitalului rusesc in energie e periculoasa. Eu unul prefer sa cumpar energie “extrasa” din Rusia de la firme cu capital UE, chiar daca e mai scumpa. Oricum, pretul este umflat corespunzator pentru tot felul de motive si in prezent.
4. Ati acceptat ca privatizarea Sidex a fost facuta singurului ofertant si din cauza intarzierii procesului de privatizate (opera PDSR). Asta e cenusa de cea mai buna calitate pusa in cap. Daca va poate recomanda ca om, in calitate de politician e catastrofala. S-ar putea sa nu placa actualului PSD.
5. Industrializarea nu mai poate fi calea economica principala a Romaniei. Costa mult, implica imobilizari de capitaluri imense si logistica incredibil de greoaie. IT-ul si serviciile sunt viitoarul unei tari ca Romania, perfect inzestrata pentru asta.
Nu v-as spune lucrurile astea daca as sti ca aveti capacitatea sa ajustati ceva. Nu cred ca mai puteti.
decembrie 20, 2007 la 12:00 pm
@all
Scuze pentru mesajul lung si neplacut. N-am putut mai scurt.
decembrie 20, 2007 la 12:11 pm
@Anda M
In mod evident trebuie sa ti se spuna ce a facut AN pentru Romania. Asta daca excludem ipoteza aia, cu rea credintza. Citeste Romania European, nu o sa-ti para rau. Se lasa usor citita si iti clarifica in cateva fraze lucruri altfel greu de inteles.
Ia de exemplu partea unde iti explica despre tipurile de privatizari si de ce unele sunt mai eficiente decat altele, respectiv de ce s-a procedat cum s-a procedat.
Vad ca sti povestea cu inecatul. Nu iti reprosez ca esti credincioasa (de fapt judecand dupa blogul tau, cred ca evlavios-ostentativ ar fi termul potrivit), ci ca nu poti sa recunosti binele.
Sunt din ce in ce mai convins ca Nastase nu a pierdut alegerile, ci le-a castigat. La faza asta as fi vrut sa vorbesc cu tine despre semnificatia sacrificiului, dar ma tem ca esti mult prea incrancenata, si as risipi margaritare in locul gresit.
Eu nu l-am perceput niciodata pe Nastase ca fiind arogant. Faptul ca a fost etichetat astfel, daca nu a fost pur si simplu propaganda celor care nu incapeau de el, a fost reflexul aversiunii unei elite sub-mediocre fatza de eficientza si performantza autentica emblematica pentru AN.
decembrie 20, 2007 la 12:37 pm
la fel ca si de la o carte, de la o emisiune televizata
am pretentia ca trebuie sa te copleseasca, sa te ravaseasca, sa “zgandare ranile”, sa le provoace…(ale cititorului sau telespectatorului)
am urmarit emisiunea de aseara cu victor ciutacu…
excelent dialog…domnule ministru aveti clasa, sunteti un om pe care l-am admirat mereu si l-am pretuit…
uneori ma intreb de ce ati ales calea aceasta…de politician…pentru ca ati trecut prin momente foarte dificile…
eu va percep mai mult ca un om de cultura…(desi v-ar sta bine si ca presedinte al frumoasei noastre tari)
iar cel mai mult imi place sa citesc pe blogul dvs. despre lansari de carti, despre muzeele pe care le-ati vizitat (ma bucur pentru dvs. ca aveti posibilitatea sa calatoriti mult si nu ezitati va rog sa scrieti incontinuare impresii)
decembrie 20, 2007 la 2:19 pm
@Lia
despre Razvan Dumitrescu..
ce bine isi joaca rosul asa “gras” platit…
s-ar putea sa-i placa si scenariul…
regizorul in mod sigur ii place…
asta nu se poate juca…se citeste placerea pe fata lui..
mocirla?
la sov?
ai….numai la sov?
da’ la restu’?
decembrie 20, 2007 la 2:20 pm
rolul…nu “rosul”
graba
treaba
decembrie 20, 2007 la 2:22 pm
delirante prin atitudine (pro/contra, da/nu; ihi/ntz) au devenit realitatea si antena 3.
aici ii gasesti pe toti.
toti luzerii.
daca mai ai nervi si kef sa-i cauti.
decembrie 20, 2007 la 2:44 pm
D-le Nastase
a fost in general bine, dar Gabriela Savitsky are perfecta dreptate cand spune ca trebuie sa fiti mai convingator, sa vorbiti mai cu suflet, mai rastit chiar.Vorbirea mai rastita, suiaratoare, amenintatoare va este utila in confruntarea directa cu adversarul.Antrenati-va in fata oglinzii.
decembrie 20, 2007 la 3:51 pm
Nu postati ultimele prostii pe care le-am scris. Sunt necajita.
Imi cer scuze ca va tot amarasc.
decembrie 20, 2007 la 4:31 pm
@Gabriela Savitski
“Va lipseste ceva. Nu stiu ce anume, sau daca stiu, nu o sa va spun. Nu “ardeti”.
“E o nota falsa in dorinta sau lipsa de dorinta a dumneavoastra, in aceasta ezitare contrariata si perpetua. Nu sunteti convins ca partidul are nevoie de competenta dumneavostra. Are nevoie. Dar nu asa cum puneti dumneavoastra problema.”
Sunt si gandurile mele exprimate atat de bine de Dvs. incat mi-am permis sa va citez.
Sarbatori fericite…tuturor!
decembrie 20, 2007 la 5:23 pm
@Argus
Relativ la spatiile extra-comunitare, nu stiu cum au reusit francezii si nemtii sa aiba o relatie economica buna cu Rusia, dar uite ca ambele state au niste relatii care le aduc avantaje reciproce. Asa ar fi trebuit sa faca si Romania, sa insiste pe partea economica, si nu sa conditioneze implicit relatiile economice de o “dezghetare” fortata a relatiilor politice. Cumva inca traim cu iluzia ceausista ca “statele sunt egale” si ca tintarul poate sa intepe elefantul de trompitza fara ca in final sa “dispara” cind elefentul respira. Nu ne permitem sa fim ca japonezii in relatia cu Rusia din cauza insulelor Kurile.
Ma deranjeaza ca noi ca natiune ne straduim la cele mai inalte nivele sa raminem la periferia UE, si nu vorbesc dpdv geographic. Am vazut care sunt avantajele pentru UE din aderarea Romaniei: o mare piata de desfacere, forta de munca ieftina, oportunitati de business excelente pentru companiile acestor tari. Care ar fi avantajele Romaniei, exceptind cele de libertate de miscare pentru cetatenii sai, si “pomenile” de 30 miliarde? Ce o sa se intimple cind nu o sa mai vina bani de la UE? Daca politicile agricole comune UE nu o sa mai fie atit de darnice? Nu vad nici un program, nici o institutie romaneasca preocupata de diminuarea disparitatilor economice intre Romania si state UE. Ar trebui sa fie puse intrebari clare de genul: in citi ani vom ajunge macar spre media UE in mai toti indicatorii statistici si ce ne-am propus sa facem ca sa ajungem acolo, pe etape? Ar trebui sa ne uitam in jur la state ca Portugalia si Grecia care inca sunt sarace in raport cu majoritatea statelor UE dupa atitia ani de la aderare, si sa ne intrebam daca si noi dorim aceiasi soarta pentru Romania, sau putem sa tragem niste concluzii si sa actionam sa nu raminem la periferie. Cum a reusit Irlanda, o tara si la periferie si extrem de saraca pina la aderare, ca in ultimii 15 ani sa aiba aceasta performanta economica uluitoare, si sa ajunga in top?
De ce nu ne ambitionam sa ne rezolvam aceste probleme?
decembrie 20, 2007 la 5:44 pm
Toata lumea acuza presa ca si cand ei s-ar comporta altfel decat politicianul care voteaza de doua ori, care minte si ne disptretuieste, altfel decat functionarul care iti zambeste batjocoritor, altfel decat omul de pe strada care vrea sa te faca ca n-are altceva mai bun de facut, altfel decat injuratorul de serviciu care nu stie altceva decat sa meninte vrute si nevrute… Presa este a noastra si are acelasi comportament. Cum am intrebat si pe blog la domnul Ciutacu, cum mai poti afla adevarul intr-o mare de nesimtire unde esti mintit pe fata si nu ai cum sa separi realitatea de minciuna? Bazandu-ne pe actele politiei? Pe comentariile martorilor? Sau poate nici nu mai este important… dupa atata tam-tam… In alta ordine de ideii, daca doriti sa candidati vreodata la Presedintia Romaniei si doriti votul meu, va rog sa renuntati la limbajul de lemn – nu si la bunul simt – si sa raspundeti acuzelor care vi se aduc cu dovezi. Pentru ca sincer, mie un om care se ascunde de o cercetare prin diferite moduri, nu imi inspira incredere. Adevarul e ca as vrea sa am posibilitatea de a alege intre oameni care nu au fost comunisti, dar daca nu o sa pot, macar sa pot alege intre oameni care nu au nimic de ascuns.
decembrie 20, 2007 la 6:37 pm
Prea multe a-a-a-a-a-uri Domnule Nastase.
Fiti direct si la obiect,nu o mai lungiti cu vorbaraia ca devine plictisitor.
A-ti vazut Ba ce clar si pe intelesul tuturor vorbeste?
Direct si la obiect mai ales ca aveti un atu f important: sunte-ti charismatic,iar asta conteaza.Nu vad un alt PSD-ist mai bun ka dumneavoastra.Si o spun sincer
Succes
decembrie 20, 2007 la 7:24 pm
stimati colegi de blogosfera, va rog respectuos si insistent sa nu’i mai propuneti nici o functie dlui. ciutacu victor pentru ca nu s’a creat inca, scaunul care sa’l merite si nici noi nu suntem demni sa dialogam cu domnia sa. dupa cum vedeti, “geniul” emana numai verbe cu campi batuti si cu alte enormitati, toate fiind rsenalul unui domn stilat si bine crescut, facator de opinie, de gazeta si de emisiune in timpul liber. Numai bine!
decembrie 20, 2007 la 7:31 pm
@radu popa: decat amant al Romanitei, femeie-n casa la Vanghelie si paj al lui Lazarus, zau ca parca stau mai bine:)
decembrie 20, 2007 la 7:58 pm
@Victor Ciutacu
sigur stai mai bine: esti femeie-n casa la mogul, nu la niste fitecine, bai genialule…
decembrie 20, 2007 la 8:02 pm
multumesc baietilor care prelucreza siteul lui AN ptr promtitudinea cu care postati. ma intreb ce s’ar intampla daca discutia asta l’ar prinde pe ciutacu dormind. asteptam pana se trezeste? e mai greu… oricum, noapte buna tuturor!
decembrie 20, 2007 la 9:05 pm
btw, Victor skumpule.daca mai esti prin zona..
am citit transcrieirea emisiunii de aseara (ca n-am avut timp sa ma uit, sorry): asa pupincurrysm n-am vazut de multa vreme.
esti ca un ketzel fericit dupa plimbarea la germanos!
ce doamne iarta-ma ti se intampla?
hai, ca pe Dl. Nastase il inteleg sa toarca prietenos…e ceva mai relaxat, au inceput odele si imnurile de slava.
ma tem ca in momentul asta se va rupe iar legatura domniei-sale cu realitatea.
pakat
noi am incercat
decembrie 21, 2007 la 2:54 am
@
Gabriela
Nu stiu cine ti-a spus ca Tatulici l-ar fi injunghiat pe Nicu Ceausescu in rinichi.
Nu e asa “pe linie” (eram in Bucuresti, atunci- in plus, intamplarea a facut ca, ulterior, ca jurnalsit, sa am curiozitatea de a investiga acel caz).
In primul rand, Nicu Ceausescu nu a fost injunghiat in rinichi, ci in abdomen.
In al doilea rand, NU Tatulici a facut asta.
Tatulici l-a palmuit pe Nicu Ceausescu (nimeni nu a inteles de ce, in acel moment!) cand a fost adus la televiziune, sub pretextul ca voia sa fuga (nu se stie unde!). La intrarea in televiziune, un “om de bine” il injunghiase in abdomen.
Marele scandal cu Tatulici a fost, atunci, din cauza lipsei sale totale de omenie (nu te atingi de cineva aflat in starea aceea). Despre caracter, nu mai e nimic de spus!
P.S. Gabriela, am marea rugaminte sa te informezi exact inainte de a contrazice (acum, ai recidivat)!
Iti reamintesc de felul in care m-ai interpelat, contrazicandu-ma vehement, in legatura cu Ioan Rus de la Cluj (tu insati recunoscand, ulterior, ca aveam dreptate: Ioan Rus de la Cluj fusese ministru de Interne, nicidecum Ioan Rus de la Alba, fost prefet, pe care AN l-a “zburat” din functie din cauza relatiilor aceluia cu Gold Corporation- Adrian Nastase opunandu-se exploatarii aurului de la Rosia Montana- si din cauza relatiilor familiei respectivului cu mafia alcoolului).
decembrie 21, 2007 la 3:06 am
@
radu popa
Ce-ar fi sa te faci mic, cat mai mic, intr-un coltisor si sa taci?
Sau vrei sa ne amintim, unii dintre noi, ce “genial” ai fost in presa?
Sau, cum a ajuns sa te angajeze Cristoiu, la Ev. zilei (ce minciuna i-ai spus) si cum te-a “zburat” de acolo cand a realizat adevarul?
Ce-ar fi sa inveti sa scrii si sa vorbesti, inainte de toate- si dupa aceea sa te prefaci ca esti zmeu!?
P.S. Victor Ciutacu are dreptate in privinta relatiilor tale servile cu “care-este-almahahe” (si, mai nou, asfalte) si cu Lazarus.
Dar eu nu cred in ruptul capului ca Romaniza te-ar fi putut alege pe tine ca amant!
Cred ca a fost inca o minciuna (precum cea cu care l-ai convins pe Cristoiu sa te angajeze la Ev. zilei- te-a dat repede afara cand a realizat ce penibil mistificasesi ralitatea) lansata de tine pentru a parea interesant. Fotografia aceea, chiar nu conteaza!
Stii de ce nu cred? Judec gusturile femeilor prin prisma mea.
Iata argumentul strict feminin: doar eu si tu sa fim pe lume si nu mi-ai trebui!
decembrie 21, 2007 la 3:10 am
ceea ce face turcescu in aceste zile cu orban se vede de la a o posta cat de impartial este acest personaj de ziar si ne aducem aminte de acelasi tratamen care la avut acei din ziaristi din momentul cand a.nastase a anuntat candinatura la prezidentiale rusine pentru acesti asa numiti ziaristi care fac totul la comanda sau pe interese. felicitari pentru emisiune si pentru ca plec din tara va urez sarbatori cu bine ,fericire si multa sanatate tuturor si in special titularului acestui blog
decembrie 21, 2007 la 3:13 am
@
Argus
Ce faci, ii transmiti lui Adrian Nastase (cand ii dai sfaturi “de vorbire) o parafraza dupa un celebru banc cu Rabi, a carui poanta este:” Eu mai am idei, tu nu mai ai gaste”?
Sau esti dusmanul ANului si ii dai “sfaturi de pierzanie”, pozand in amic dezinteresat?
Suierat sa vorbeasca Prostanacul, facand exercitii in fata oglinzii- poate se sperie si tace!
decembrie 21, 2007 la 3:19 am
@
Draghi
Nu, nu-mi place! Cum ar putea sa-mi placa?
Imi repugna ridicolul si penibilul!
Iar el le intruchipeaza, acum, cu acest linsaj mediatic!
decembrie 21, 2007 la 8:11 pm
Aya,
daca promit ca ma informez, imi faci si tu un favor? adica, aici, pe blog, sa nu te mai adresezi cu “AN-ul meu drag”, presupun ca nu ti-a reprosat nimic din bun simt, dar sa stii ca suna foarte prost si arata foarte penibil cum scrii tu aicea ca bei ceaiuri cu “Dana”. Chiar nu intereseaza pe nimeni cu cine bei tu ceaiurile si ce devotament desavarsit ai contractat (o fi vreun virus) pentru “AN-ul tau drag”. Chiar nu simti ca e oarecum penibil?
Presupun ca o sa-mi scrii un raspuns virulent. Gandeste-te bine. Iti respect stiinta de a “face” presa, energia, viata personala, suferintele. Nu cred ca e cazut sa-ti declari nemuritoarea-ti dragoste aici, in motul blogului care ne suporta, de bine de rau, pe toti.
Stiu ca te-a enervat postarea mea anterioara. Asta am si urmarit. Fii convinsa. Sa te enervez pe tine, nimic altceva.
Stii cum e vazut “AN-ul tau drag, la Suceava, de pilda? Si la Oradea, si la Iasi, de catre niste intelectuali, subtiri dealfel. “Terminat ca om politic”. Lauda-l, lauda-l, poate tot o sa-l pierzi.
decembrie 22, 2007 la 3:56 am
@
Gabriela
Citez din postarea ta: “scrii tu aicea ca bei ceaiuri cu “Dana””.
De unde ai luat aceasta falsa asa-zisa afirmatie a mea?
Cand am scris eu ca “beau ceaiuri” (eu nu beau ceai- prin urmare, nici ceaiuri!)?
La care “Dana” te referi?
Ca sa-ti fie foarte clar, nu am facut vreodata acea afirmatie (legata de “bautul ceaiurilor”) pe care, eronat, mi-o atribui!
Legat de formulele de adresabilitate (catre oricine): esti cumva cenzor autorizat si nu am aflat pana acum?
Te informaz ca, oricum, din principiu, nu admit cenzura.
Conex, dintr-un elementar respect reciproc ar fi normal ca, asa cum eu nu imi iau liberatatea de a comenta maniera in care te adresezi, sa aplici principiul simetriei.
Iar esti dezinformata, de data asta legat de AN (da, ANul meu drag!)- sau extrapolezi, jenant, opinii izolate.
Iti garantez ca stiu cum este privit ANul in mediile intelectuale- chiar in cele care nu au aceleasi repere politice cu el. Peste tot este respectat ca intelectual si ca politician – chiar si de catre adversari.
Aceeasi opinie se regaseste si in mediile politice serioase.
Unica “zona” care incearca sa lanseze (in mod fals, mizand, penibil, pe destabilizarea psihologica a lui Adrian Nastase si a sustinatorilor sai- dar si pe capacitatea de a impune o realitate mistificata) ca AN ar fi “terminat politic” este cea in care se regasesc Prostanacul et Comp. (”zona” care cuprinde si diverse specimene de la Iasi, Suceava, Oradea- si mai pot da exemple). Daca acestia sunt “cei subtiri” la care te referi- si a caror parere iti este far calauzitor- nu mai e nimic de comentat.
P.S. Il laud cand merita cu adevarat- il critic aspru cand nu este cel mai bun. Consider ca aceasta este atitudinea corecta a cuiva care ii este statornic alaturi, indiferent de incercari.
Formula ta de incheiere vireaza, oarecum, catre ridicol.
Regret pentru tine!
Si, onest, nu te recunosc in textul caruia ii replic acum!
P.S.2 Nu m-a enervat postarea ta anteriora.
Pur si simplu am incercat sa-ti atrag atentia asupra faptului ca, uneori, abordezi subiecte care iti sunt complet straine, contrazicandu-i (cu o inacceptabila siguranta, ca sa ma exprim elegant) pe cei care le cunosc.
Cred ca efortul de a te informa corect nu este un favor pe care l-ai face cuiva- dar o expresie a autorespectului.
decembrie 23, 2007 la 11:26 pm
bai,ia nu va mai bagati in seama ca va da ciutacu afara de pe blogu lu nastase.
decembrie 23, 2007 la 11:40 pm
ps. dragose, tu pleci in strainatate pentru a avea un motiv obiectiv sa nu mai vorbesti in limba romana?
ianuarie 3, 2008 la 2:16 pm
@Aya
As vrea sa te intreb cum vezi recenta miscare a regelui Mihai, cu numirea Margaretei ca succesoare la tron. Ar putea sa fi fost sugerata din aceeasi directie, cu acelasi scop (dezmembrarea) sau e doar o reactie fireasca a unui om aflat la o anumita varsta?