Cateva raspunsuri
Cazza, referitor la comentariul tau despre asemanarile dintre stanga romaneasca si cea franceza, gasesc si eu destule fundamente in ce spui tu. Cat priveste intrebarile pe care mi le adresezi direct, voi incerca sa iti raspund punctual:
1.orice generatie poate avea viitor in PSD atata timp cat mai este capabila sa produca solutii. Uzura politica nu are legatura cu varsta, si sunt numeroase exemple care iti pot dovedi acest lucru. Or, in prezent, in PSD, exista foarte multi oameni de buna calitate, din toate generatiile.
2. cred ca la aceasta intrebare cel mai bine ti-ar raspunde domnul presedinte. Ce cred eu, regasesti in ideea de mai sus.
3. oricine poate face partidul sa se miste.
4. eu fac parte din generatia mea, dar sincer, nu cred ca este relevanta apartenenta la generatii, ci capacitatea de a propune idei, pentru partid si pentru societate.
5. nu cred ca reforma trebuie definita ci simtita. Partidul - structura - este cea care decide ce inseamna reforma. Poate marea noastra problema este ca incercam sa ne ghidam dupa definitii partizane ale unui fenomen mult mai complex. Pana la urma, cred ca tu dai raspunsul - centrarea pe satisfacerea interesului social, adica un proiect care sa ofere in primul rand ceva societatii si care sa nu satisfaca, sa zicem, ambitii personale.
PS: Prin aceea declaratie am vrut sa spun ca nu lupta pentru putere este problema.
Gmarga, sa stii ca cine nu atinge odata pragul, de sus sau de jos, nu se poate lauda cu prea multa experienta de viata:). Ma rog, este opinia ta. Imi pare rau ca nu am citit din timp comentariile tale, poate ne intalneam la Paris.
Alin, nu stiu daca si in Romania s-ar putea realiza o astfel de uniformizare. Nici in Franta ea nu este totala. O discutie poate ar merita aceasta tema. Eu cred ca este nevoie de o mai mare solidaritate intre categoriile sociale, cu atat mai mult cu cat numarul de pensionari va creste mai mult decat cel al angajatilor, daca nu vom propune solutii pentru cresterea natalitatii (si apropo, despre nevoia cresterii natalitatii s-a vorbit de mult timp in Romania, nu doar de cand si-a dat seama Traian Basescu despre asta).
Bun venit pe blog un buticar oarecare. Moderarea comentariilor este necesara din motivele despre care ai vorbit si tu. Cel putin acum. Desi vad ca din ce in ce mai multi utilizatori ai acestui blog sunt interesati de dezbatere, indiferent de parerea fata de mine. Avand in vedere crestere constanta in calitate a comentariilor voi putea lua in calcul pentru viitor si renuntarea la moderare.
Emilian, multumesc pentru mesajul legat de blog. Deci eu sunt cel mai tare? M-am linistit, odata cu intrarea domnului Iliescu in spatiul virtual incepusem deja sa ma tem de concurenta :).
Abbilapullum (m-am chinuit un pic sa citesc acest nick…), „plevusca” este cea care plateste aceasta Justitie si ar trebuie sa fie respectata ca atare.
Raluca, pozitia mea fata de afirmatiile domnului Cioroianu nu cred ca ar mai are nevoie de completari importante fata cele ce deja s-au spus…Cred ca intelegi ce vreau sa spun.
Observator, eu zic ca este cat se poate de kosher. Discutia despre prevederile Legii privind raspunderea ministeriala o putem purta, dar Curtea nu a putut da o decizie decat in baza a ceea ce exista. Ok. De ce ar trebui ca un ministru acuzat de presupuse fapte savarsite in functie sa beneficieze de mai multa protectie decat un fost ministru acuzat de presupuse fapte din perioada prezentei in Cabinet? Unde este diferenta dintre cei doi? Mai ales ca “fostul” nu mai are acces la arhivele ministerului, nu mai are ajutorul consilierilor juridici din institutie…
Multumesc pentru mesaj Cornel.
Multumesc pentru mesaj Rodica (Nassar). Bine ai venit in spatiul virtual! Te felicit pentru “reportajul” tau legat de situatia medicilor rezidenti din Spitalul Fundeni.
Indignatule, una dintre marile probleme ale Romaniei este disolutia sentimentului de comunitate pentru ca increderea sociala, incederea intre oameni a scazut in paralel cu cea pentru institutii si, din pacate, vad ca lucrurile au intrat pe o panta descendenta accentuata si nu, nu cred ca cei 322 sunt vinovati pentru asta
Dinu, poate ideile tale nu sunt in consonanta cu ideile mele, dar pot fi cu cea de dezbatere. Sincer, au inceput sa imi placa postarile tale, “in ciuda radicalismului care ne desparte”. Cat despre prieteni, Dinu, numai de bine…
Gabriel, sunt interesat de viata societatii. Da, normal ca asa se poate castiga electoral, dar vorbim de efecte, nu de cauze.
Koubadera, singurul lucru pe care il cred eu cu privire la implicarea mea si a lui Ion Iliescu (precum si a multor alti colegi care pot ajuta PSD) in dezbaterile din partid se refera la aducerea PSD pe primul loc in sondaje si in transformarea partidului intr-o adevarata alternativa la politica portocalie din ultimii ani.
Trogloditule, cu respect iti spun si eu ca nu e cazul de cheta pe internet pentru ca nu exista “obiectul muncii”.
Circotas, in aceasta problema, aspectele de imagine sunt secundare. Mi se pare destul de interesant ca se discuta despre imaginea mea dar nu si despre (lipsa de) competenta a unor procurori cu dificultati majore in respectarea unor proceduri judiciare simple (probabil ca sunt cei mai buni pentru telejustitie).
Odin, nu cred ca eu iti pot confirma ca un ambasador strain sustine un anumit partid sau personaj politic.
Cassandra, „moda” audierilor publice ar permite si Parlamentului sa arate de ce este principala institutie a democratiei. Ceea ce se intelege foarte putin la noi este faptul ca dezbaterea in Legislativ este cea care impiedica multe derapaje. De asemenea, cred ca astfel de contacte ar putea spori intr-un mod transparent implicarea Parlamentul in procesul de legiferare. Se spunea despre Guvernul pe care l-am condus ca a abuzat de Ordonante de Urgenta, dar ce am vazut in acesti ani infirma din plin aceste acuzatii.
Diogenecainele, foarte interesante analizele tale privind problema ascensiunii populismului in democratiile reprezentative. Le recomand si altora sa le citeasca. Nu este obligatoriu sa fie si in totalitate de acord cu ele, dar merita citite. Eu personal nu cred ca exista o legatura directa intre democratia reprezentativa si populism. Cred ca printre cauze ar trebui sa introducem mult mai multi factori culturali. In alta ordine de idei, nu am inteles: de ce la Budapesta (daca m-as fi intors in tara)? (este vorba de comentariul tau din data de 18 noiembrie).
Erik, se poate ca si domnul Olteanu sa aiba o astfel de idee. Eu sustin din 2005(ea incepuse deja sa se organizeze!) necesitatea unei televiziuni a Parlamentului, si am fost criticat ca doresc sa cheltuiesc banii statului pe degeaba. O televiziune a Parlamentului le-ar permite si celor care injura aceasta institutie sa isi caute argumente suplimentare. A se vedea un comentariu al Inei in acest sens.
Nevoiasul roman, cred ca orice ancheta tv care arata posibile excese sau abuzuri merita apreciata. Altfel, un Parlament nu trebuie judect principial dupa calitatea unora dintre locatarii sai temporari. Este ca si cum am spune atunci cand vedem un arbitru prost la fotbal ca trebuie sa renuntam, in sine, la arbitri.
Alex1977, perfect de acord cu tine. „Omul” este nascut pentru conflict. Era previzibil ca Guvernul va deveni tinta lui, poate in anumite situatii chiar si cu un premier PD .
Reactia membrilor „grupurilor” a fost una de surpriza, as spune eu, caci primii atacati au fost „fratii de cruce in adevar si dreptate”. PSD a avut in 2005 reactia pe care trebuia sa o aiba, caci nu aveam asteptari legate de Traian Basescu. Apropo de Parlament, sa nu uitam ca, din ordinul sau, activitatea Legislativului a fost afectat aproape jumatate de an pentru ca doamna Mona Musca si domnul Radu Berceanu vroiau sa intre pe lista de asteptare la functia de presedinte in caz de forta majora.
Stai linistit, nu m-am simtit jignit. Multumesc si eu, tie si colegilor tai de comentarii, pentru interesul manifestat fata de blog.
Geluportarelu, as zice ca Parlamentul este necesar in orice democratie…
Literatule, tu ai putea sa imi spui cate carti au citit colegii tai de serviciu sau cate ore stau pe Internet? Sper ca nu sugerezi ca ar trebui sa se renunte la biblioteca sau la Internet daca nu le folosesc prea multi. Nu stiu cati ani ai, dar poate o sa ajungi parlamentar si ai vrea sa citesti o carte chiar daca altii nu ar dori sa faca acelasi lucru.
Apreciez ca apreciezi ideile mele :).
Moromente, o televiziune a Parlamentului le-ar oferi in primul rand celor interesati intr-un fel sau altul sa vada cam tot ce se intampla in Legislativ. Nimic mai mult. Nu ar fi un program de teleshop. Dimpotriva. Chiar si eu am spus ca sunt parlamentari care ar trebui sa isi intensifice activitatea. Nu cred ca aici suntem intr-un dezacord.
Argus, opinia mea, legat de interventia domnului Taubman, am expus-o chiar la postarea „Despre Parlament”. Nu, Argus, nu am verificat camera de hotel din Bahrain de microfoane. In tara poate…:).
Eugenius, este grav cand nu mai stii cine iti sunt adversarii politici, mai ales cand te joci cu sondajele :).
Florin Lipan, accept criticile tale. Cred totusi ca un parlamentar trebuie sa se deplaseze si prin tara, chiar daca el este ales numai intr-o anumita circumscriptie. Din pacate, vad perfect situatia bordurilor din Bucuresti.
Constantinul, mesajul tau legat de Parlament este mult prea dur. Cat priveste opinia ta despre mine, este opinia ta. Atata timp cat nu iti doresti sa poti alege desfiintarea Parlamentului, tot cred ca este bine.
Fury2007, orice ai crede tu sau altii, eu personal nu ma tem de votul uninominal. „Tepe in Piata Victoriei” are aceeasi semnificatie ca si „Sa traiti bine!”, „o urare” ca sa il citez chiar pe autorul lor. Din pacate, acelasi autor a tras o teapa de tipul „Sa traiti bine!”, si nimic mai mult.
MisterB, nu pot fi in totalitate de acord cu ce sustii cu privire la domnul Taubman. Pozitia mea am precizat-o. Nu cred ca jocul tau privind schimbul de pasapoarte poate fi aplicat asa usor. Sincer.
Instalatorule, sunt de acord partial cu ce spui despre degradarea imaginii Parlamentului, dar nu cred ca se poate insinua ca ea fost coordonata de Guverne, inclusiv de al meu. Eu nu tin minte ca cineva de atunci sau eu sa fi criticat Parlamentul de maniera in care acest lucru este facut astazi. Ca priveste sugestia ta despre prezentarea unei zi din viata unui parlamentar pe un post tv, nu cred ca eu sunt cea mai buna tinta a propunerii. Iti dai seama ca daca un parlamentar propune o astfel de idee ar parea o incercare de publicitate gratuita. Cat despre sondajul ATLE, numai „de bine”. Votul bate procentul.
Cid, am incercat de-a lungul carierei mele de politician sa fac ceea ce spui. Poate nu mi-a iesit intotdeuna asa cum as fi dorit.
Eugen, nu m-am gandit ca un post al Parlamentului este menit sa sparga piata. Ar fi o nisa foarte mica. Cat priveste puterea Parlamentului, ea a existat din totdeauna, iar cand incepe sa fie folosita ii deranjeaza profund pe unii. Parlamentarii nu sunt niste catei. Apropo de asta. Sa vedem cum isi vor exprima presedintii de partide nemultumirea atunci cand un parlamentar ales prin vot uninominal „se va abate de la linie”?
Ilie, ramane ca DNA sa faca dosarul respectand legea, daca il poate face de o astfel de maniera. Despre asta este discutia, nu despre efecte de imagine.
Krudus, comentariul tau legat de prezenta mea la Paris este crud.
Ion Bargan, ameliorarea situatiei romanilor de peste hotare, in general, tine de o mai buna conlucrare intre autoritatile de la Bucuresti si cele din statele in care se afla comunitati importante de romani. Contactul trebuie pastrat permanent, iar orice incalcare a drepturilor acestora sanctionata, inclusiv prin implicarea UE. In al doilea rand, trebuia ca ambasadele si consulatele sa isi faca treaba.
Freddy, orice scandalagiu oboseste in cele din urma.
Maximmouse, bine macar ca ti-a ajuns scrisoarea, via Djakarta. Apreciez argumentele pro televiziunea Parlamentului.
Mariusmanea, am citit cu interes comentariul tau de revolta la adresa clasei politice si a mea personal. Este dreptul tau sa crezi ca eu sunt vinovat de ce afirmi tu. Nu cred ca solutia este aceea de a nu merge la vot (in general), ci dimpotriva.
Emigrantule, materialele de presa despre decizia ICCJ au inceput deja sa ma plictiseasca. Daca l-am citit pe unul le-am citit pe majoritatea.
Neinfectat de comunism, optiunile pentru intrarea in politica ti le alegi singur. Aici nu poti sa te iei dupa sfaturi. Eu ti-as spune sa alegi un partid de stanga, dar, dupa cum tu singur spui, nu te innebunesti, asa ca…Alege un partid in functie de propriile optiuni politice. Daca tot esti in Anglia, poate peste ani o sa te vad la dreapta lui David Cameron. Sincer, iti doresc succes.
Darius f, inteleg intrebarea ta. Iti pot spune ca lumea nu se va sfarseste dupa votul de duminica. Dimpotriva, vor urma alte zile, alte alegeri, alte decizii de luat. Vom avea analize de facut si responsabilitati de asumat - fiecare dintre noi.
Water Gate, imi pare sincer rau de experienta pe care ai avut-o.
Iti multumesc pentru sprijin si vorbele bune Gheorghe Tanasoiu.
Multumesc pentru mesaj Szabryna.
Mircea, nu eu l-am crescut. Eu l-am preluat cand era in crestere (perioada in care se mai intampla si accidente).
Kid, multumesc pentru incredere.
Radu Ionescu, si eu cred la fel despre echipa mea. Multumesc pentru incredere.
Multumesc pentru sprijin Daniela, ma bucur ca in partid sunt oameni devotati.
noiembrie 27, 2007 la 10:30 am
Felicitări pentru că arătaţi că vă pasă…nu sunt într-atât de sigur că aţi răspuns personal la toate aceste probleme, în fond cu certitudine timpul vă presează, dar problema în sine este alta. Vă doresc mult succes!
noiembrie 27, 2007 la 10:57 am
ma bucur sa redescopar un om pe care l-am admirat. va recomand jamescrissilv.weblog.ro
noiembrie 27, 2007 la 12:06 pm
Ce ziceti de asta?
Spionul „Dandana“ se lauda că l-a salvat pe Adrian Nastase
La inceputul lunii noiembrie, Republica Moldova a aruncat pe piata media un asa-zis fost spion al Romaniei in Moldova, Mihai Contiu.
In scrisoare, Dandana se lauda ca el personal, atunci cand inca facea parte din „sistem“, l-ar fi salvat de la moarte pe fostul premier al Romaniei, Adrian Năstase. Spionul nu ne explica cine dorea sa il ucida pe fostul prim-ministru, dar macar l-a salvat. „Personal, daca as mai fi lucrat in sistem, as fi stopat anumite «penetrari» ale presedintelui Basescu, de care, sunt sigur, SIE nu este strain, la fel cum am reusit, cu ani in urma, sa descurajez un atentat la viata fostului premier roman Adrian Nastase. SIE si prietenii stiu de ce si cum!“
P.S. A fost doar un extras. Articolul complet la:
http://www.interesulpublic.ro/articol/spionul-dandana-se-laudă-că-l-a-salvat-pe-adrian-năstase_8062
noiembrie 27, 2007 la 12:54 pm
Basescu si MaRUl lui otravit
November 27, 2007 by Gabriela Savitsky
Domnul Mihai Razvan Ungureanu este optiunea presedintelui Traian Basescu pentru sefia SIE. Criteriile valorice pe baza carora s-a facut aceasta propunere nu le cunoastem. Entuziasmul moderat al liberalilor, acceptarea tacita a PD-ului, aprobarea PSD-ului indica o vaga unanimitate. Dupa buimaceala pe care au produs-o scorurile electorale (PD-ul este socat ca a obtinut sub estimarile din sondajele institutelor fidele, PNL-ul este nemultumit ca, desi e la carma Guvernului, a obtinut doar atat, PSD-ul, ajutat si de “firma de soft” incredintata de dragostea Presedintelui, pentru ca Mircea Geoana sa ramana “conservat” in functie - (dimensiunea reala a votului pentru PSD este 21 %) Basescu poate sa numeasca la conducerea acestui sistem deosebit de important pentru anticorpii Romaniei, pe oricine. Se stie ca MRU nu este fidel PNL-ului, ci e, mai degraba, un ambitios care-si curbeaza spinarea in acord cu “cine e mai puternic si poate sa ma faca mai mare”. Nu e un secret ca, desi numit de primul ministru, a inclinat mapa cu informatii din sistem in asa fel incat Presedintele sa poata citi primul. Daca PNL-ul se simte gadilat la orgoliu, se inseala sustinand acesta candidatura. PSD-ul are alte “chestiuni arzatoare” la ordinea zilei, asa ca va ridica mana fara sa fie atent ce voteaza, fiind prins in polemici interne despre oportunitatea unei analize serioase sau acceptarea blazata a lui “merge si-asa”. PD-ul si PLD-ul, cei doi foetusi ai presedintelui, unul care da semne de autonomie si celalalt tinandu-se cu amandoua manutele robotului defect de cordonul ombilical, vor vota cu toate membrele din dotare. Ceilalati, aproape ca nu conteaza. Ce va castiga Traian Basescu daca va obtine aceasta victorie, aparent inofensiva? Va adormi vigilenta PNL, care scarpinat pe burta, se va culca pe-o ureche. Va intari institutional puterea PLD-ului. Noul artefact politic al presedintelui, care a smuls procente de la PD pentru a intra in legalitate ca grup parlamentar, este, voalat, beneficiarul de drept al acestei numiri. Nicidecum PNL-ul care-si revendica “paternitatea” acestui baiat spalatel si locvace, de altfel.
noiembrie 27, 2007 la 12:58 pm
Dacă am reduce totul la factori culturali nu am putea explica faptul că populismul apare în toate culturile -vom găsi populism din Rusia până în SUA (unde a existat şi un Partid Populist de la care s-a încetăţenit se pare numele) sau Argentina. Populismul e o pervertire a unor mecanisme care stau în inima democraţiei reprezentative (şi în general a oricărei forme de reprezentare). De aceea e şi aşa peren. De aceea e şi aşa nociv.
Gluma era o aluzie la confuzia frecventă între Budapesta şi Bucureşti pe care o fac aceeaşi oameni cărora Bahrain-ul nu le spune nimic.
noiembrie 27, 2007 la 1:07 pm
@Beatrice
Este adevarat. Si eu l-am salvat pe domnul Adrian Nastase. L-am salvat de la plictiseala. Cel putin, incerc sa cred asta.
Arta cere sacrificii. Orice premier al unei tari membre NATO este expus.
Sunt multi care vor raul acestei tari. De aceea exista servicii. Servicii discrete. Ce ai vrea sa afli de la dl. Nastase ? Probabil sa iti spuna:”Aha. Imi amintesc .Chiar l-am tras de urechi pe Dandanel, asta. Ar fi vrut sa imi puna sare amara in ciorba. L-am parat omologului meu din tara X si gata. Am mancat Eugenii de la SPP.”
noiembrie 27, 2007 la 1:08 pm
cred ca ati fost un elev foarte serios!
noiembrie 27, 2007 la 1:49 pm
Am dori sa avem cat de curand o parere a dvs. daca se poate despre “anuntatul” Congres Extraordinar PSD… Electoratul si membrii PSD cred ca merita sa fie lamuriti despre ceea ce se v-a intampla in ultima luna a lui 2007. Zvonurile nu ajuta pe nimeni… Multumim.
noiembrie 27, 2007 la 3:09 pm
Unul dintre cele mai intersante cazuri de nebunie este cel al lui Vadim. Ma intreb fascinat daca el insusi crede ca a fost furat la numaratoare, sau tot discursul sau este destinat sa manipuleze publicul. Desigur o alta intrebare este daca exista cineva in tara asta, atat de tampit,care il crede. Si insfarsit o alta intrebare care trebuie sa ne-o punem este daca el insusi stie ca nu-l crede nimeni sau, in nebunia lui, chiar spera sa fie crezut.
Chestia cu furatul voturilor, acum, n-o mai sustine nimeni cu mintea intreaga. Toate partidele au reprezentanti in comisiile electorale. Seara, dupa terminarea votarii,toti participa la numaratoarea voturilor si se incheie un proces verbal semnat de toti membrii comisiei. Reprezentantul fiecarui partid ia cate un exemplar semnat pe care il duce la sediul judetean al partidului său, ori transmite imediat datele prin telefon. Toate partidele serioase totalizeaza rezultatele.
Deci, inafara de softul comisiei electorale, exista atatea softuri de totalizare cate partide sunt. Desigur exista si partide care nu sunt atat de bine organizate.
Unde se poate fura? Singurul loc este in sectia de votare,inainte de incheierea procesului verbal. Dar pentru asta, ar trebui ca reprezentantii partidelor sa fie complici.
Deci toate acuzatiiile privitoare la numaratoare sunt diversiuni, in care nu cred nici cei care le lanseaza, destinate pulimii (vorba distinsului pesedist Oprescu)
noiembrie 27, 2007 la 3:37 pm
Literatul,
se poate fura “din tastatura” sau din “soft”, nu e nevoie neaparat de numaratori stricate. Asa cred. Sper ca asertiunea mea nu va declansa o replica sarcastica. Cum m-ai obisnuit.
noiembrie 27, 2007 la 4:34 pm
Astept inca raspuns,chiar daca,stiu,problema comporta circumspectie.
noiembrie 27, 2007 la 4:45 pm
@Gabriela
Nu se poate falsifica rezultatul alegerilor din tastatura sau soft. Am mai explicat ca operatia de tastare se face in paralel de catre toata partidele. La fel operatia de totalizare. Eu cred ca stii acest lucru din moment ce ai fost prin preajma conducerii judetene. Stii ca se fac totalizari la toate sediile partidelor.
Nici un partid serios nu acuza de furt in aceste faze. Ai vazut cat de repede s-a descoperit greseala de soft de la alegerile trecute. Basescu a profitat propagandistic de eroarea care de fapt nici nu afecta rezultatul.
noiembrie 27, 2007 la 5:12 pm
mulţumesc pentru răspuns, cu atât mai mult pentru că l-ai luat în serios!
desigur, răspunsurile, ca şi întrebările, comportă o mulţime de aspecte care pot face subiectul unor postări separate.
dintre acestea mă voi referi la un singur aspect, care acum, imediat după europarlamentare, este de mare actualitate.
şi anume leadershipul psd-ului!
este adevărat că despre leadership se poate discuta şi în termeni de “luptă pentru putere”, dar acest aspect mi se pare lipsit de relevanţă în momentul de faţă. cred că în aceste zile, despre leadership (nu numai în psd, dar şi la nivelul României) se poate vorbi în termeni de necesitate obiectivă. antropologia socială ne învaţă că orice grup de indivizi, orice comunitate, orice organizaţie, inclusiv partid politic, are tendinţa naturală de a-şi căuta principii ordonatoare, între care, la loc de frunte se află liderul. şi ne mai învaţă că, în lipsa unui leadership mulţumitor, grupul, organizaţia se dezagregă.
mai ştim că tranziţia către un nou leadership este însoţită uneori de turbulenţe denumite generic “luptă pentru putere”, marcate de momente nu tocmai plăcute sau “curate”. dar, deh, asta-i viaţa…, iar cine nu se mulţumeşte să trăiască în mediocritate sau are ingredientele performanţei, trebuie să-şi asume riscul de a se mai murdări pe mâini!
iar dacă nu recunoaştem că psd-ul anului de graţie 2007 are un deficit sever de leadership, înseamnă că ne ascundem după deget. este limpede că prima fază a tranziţiei post - Iliescu a condus partidul într-o fundătură. dovadă stă faptul că, de câteva luni bune, în psd se simte mirosul sângelui… în naivitatea mea (este adevărat, doar într-o proporţie de 3%), speram că după acest rezultat electoral jenant, Geoană se va retrage la mânăstire. dar, iată că el visează la congresul din 2010! şi, matematic, că vrea sau nu cineva, “lupta pentru putere” se va declanşa. nu mai vorbesc de faptul că dacă, în următoarele săptămâni, la vârful partidului se va produce o mutaqre câştigătoare, psd-ul s-ar putea relansa în forţă iar pd-ul lui Băsescu ar putea avea emoţii serioase la alegerile parlamentare viitoare. problema mea este cine va pune mâna pe steag, după ce mâna “însângerată” a lui Geoană îl va fi scăpat? dacă va fi tot din familia “prostănacilor”? mă înfioară zvonurile pe care le aud dinspre voi…
de aceea, domnule Năstase, cred că nu ai dreptul să stai deoparte în această perioadă care s-ar putea dovedi crucială. este adevărat că riscurile sunt mari, dar cred că ai acumulat suficientă forţă politică pentru a traversa cu succes furtuna care oricum se va declanşa.
pentru cariera dumitale, este o fereastră de oportunitate. poate şi pentru clasa politică din România.
noiembrie 27, 2007 la 5:45 pm
Stie cineva ce se intampla cu oficioasele? De ce sunt din ce in ce mai multe articole anti-Basescu? Si chiar si anti PD? Iar comentariile sunt si ele anti-Basescu…
Teorii?
Multumesc!
noiembrie 27, 2007 la 7:15 pm
@Literatul
In pseudocod:
Sub FinalResults()
…
if (PD.result < 30%)
{
PRM.result -= 10%
PD.result += 10%
}
…
:))
noiembrie 27, 2007 la 7:55 pm
In atentia lui Bibliotecaru !
Adresa IP, ca si numarul de inmatriculare al unei masini sau numarul de telefon reprezinta date cu caracter personal, fiind date pe baza carora o persoana poate fi identificata.
L E G E
privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia
vietii private in sectorul comunicatiilor electronice
Numarul 506/2004
Articolul 4 – Confidentialitatea comunicarilor
(1) Confidentialitatea comunicarilor transmise prin intermediul
retelelor publice de comunicatii electronice si a serviciilor de
comunicatii electronice destinate publicului, precum si confidentialitatea
datelor de trafic aferente sunt garantate.
(2) Ascultarea, inregistrarea, stocarea si orice alta forma de
interceptare ori supraveghere a comunicarilor si a datelor de trafic
aferente este interzisa, cu exceptia cazurilor urmatoare:
a) se realizeaza de utilizatorii care participa la comunicarea
respectiva;
b) utilizatorii care participa la comunicarea respectiva si-au dat,
in prealabil, consimtamantul scris cu privire la efectuarea acestor
operatiuni.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor articolului 75 si ale articolului 76 alineatul (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
17 noiembrie 2004
Nr. 506
noiembrie 27, 2007 la 8:27 pm
@Gabriela
@diogenecainele
Trebuie sa va spun de la inceput ca nu sunt un mare sustinator al “grupului de la Cluj”. Dar ma enerveaza ca lumea vrea ca Geoana sa fie doar “incasatorul de serviciu”.
Pe undeva pe mine ma atrage la el felul lui novice de a negocia situatiile la limita, dar il vad ca un lider care a evoluat mult. E parea mea, nu sariti pe mine prea tare. Nu va fi niciodata liderul pe care-l dorim, asta e clar, dar nu vad alternativa acum.
Eu ma gandesc ca un lider politic trebuie sa fie un idol pentru votantii lui. Oameni care s-ar inscrie oricand intr-un FANCLUB al respectivului. Aici eu vad in Romania cativa: Ion Iliescu, Traian Basescu, Gigi Becali, Corneliu Vadim Tudor. Ultimul a cam luat-o pe aratura rau in ultima vreme, asa ca si-a pierdut electoratul, dar nu trebuie sa uitam perioada lui de glorie, in care doar cu gura lui aducea voturi gramada PRM-ului.
In PSD, daca Ion Iliescu ar fi lider, atunci adio “swing voters”. Poate ar aduce peste 10% (procente care sunt convins ca i se datoreaza oricand) dar aici ar interveni cu adevarat plafonarea.
E foarte frustrant pentru mine sa vad ca dojenele adresate lui Geoana sunt intotdeauna publice, la televizor, in ziare, etc.
Nu fiti siguri ca singurele personaje flegmatice din politica sunt Sarbu, Rus sau Dancu. Toti sunt asa! Daca-mi dati un nume din actuala scena politica care nu se incadreaza aici, v-as ramane recunoscator.
Facem un exercitiu: eu zic niste nume si voi catalogati-i:
Tariceanu
Videanu
Blaga
Gusa
Olteanu
etc………
noiembrie 27, 2007 la 8:46 pm
Felicitari ptr PSD, caci se ocupa de problema salariului minim garantat. o fi la ei din motive de populism dar intr-o economie ca a Romaniei, acesta la fel ca si un ajutor minim de subzistenta este obligatoriu.
noiembrie 27, 2007 la 9:38 pm
@Draghi Puterity
Un programator ar fi un dobitoc de ultima speta daca ar inclode in soft falsificarea resultatelor. Ca si cei care care cred ca se poate intampla asta.
Asa cum am mai spus, cel putin trei partide (PSD,PNL si PD), fac totalizarea proceselor verbale in paralel.
Imediat ce s-a terminat numaratoarea si s-au semnat procesele verbala, reprezentantul partidului in sectia de votare, chiar atunci noaptea se duce cu un exemplar semnat de toti membrii comisiei la sediu. Daca este prea departe se trimit cifrele prin telefon. Datele se totalizeaza la nivel de judet si apoi se transmit la sediul central.
Desigur, in ciuda evidentelor, este cate un smintit ca Vadim care sustine ca poate fi furat in acest fel.
Repet: orice potlogarie se poate face inainte ca sa se incheie procesele verbale de catre comisia sectiei de votare.
noiembrie 27, 2007 la 10:38 pm
@mirceab
Domnul meu, şcoala pentru politicieni nu e la vârful unui partid ci în consiliile locale. PSD nu îşi poate permite să instituţie de învăţământ pentru cei care nu se pricep. Nu poţi cheltui jumătate din procente ca să îi dai instrucţie cuiva (mai bine facem chetă şi îl trimitem la studii în America).
Ştiu, Geoana e întotdeauna bine ras iar pe micul ecran e o apariţie simpatică (deşi sincer rateaza constant să puncteze şi să pompeze mesaj dar asta e altă treabă). Însă aşa o putem pune şi pe Magda Bistriceanu în fruntea PSD.
Eu nu am nimic cu Geoană în sine (şi nici cu cei de la Cluj şi nici cu nimeni). În alte contexte Geoană ar face o figură onorabilă după cum Magda Bistriceanu face o figură bună în calitate de egerie.
Însă am cu oamenii care îşi sar peste propria umbră(grecii considerau că asta e esenţa păcatului) Iar Geoană îşi sare peste propria umbră. Trebuia să îşi fi dat demisia după europarlamentare. Aproape toată lumea l-ar fi apreciat.
Soluţia la acest amatorism al conducerii (şi un soi de repede-repede tineresc care se soldează cu precipitarea fie pe tot felul de idei nemestecate,fără valoare de întrebuinţare politică fie chiar pe nade aruncate de Băsescu) este readucerea în funcţii de decizie reală a oamenilor cu experienţă, probaţi, din partid. V-o spune un om care are 30 de ani, deci nu mă puteţi suspecta de nici un fel de ataşamente generaţionale.
În mod normal aş fi spus că nici Geoană nu mă deranjează în fruntea partdiului pentru că nu sunt duşmanul de moarte al nimănui (şi nici fan-ul necondiţionat al cuiva). Însă rata de asimilare a lui Geoană e prea mică pentru un partid care are o perioadă electorată foarte încărcată. Nu se vede că nu performează? Nu poţi merge cu Matiz-ul la munte, cât ar fi Matizul de draguţ. Plus că lui Geoană îi va fi foarte greu să stea amical la aceeaşi masă, cel puţin o perioadă cu cei care pot furniza expertiză reala în acest partid. (Nu în ultimul rând electoratul trebuie să ştie că cei care pot oferi politici publice adevărate are back in business) Pur şi simplu nu vrea să îşi calce pe orgoliu şi asculte când i se spune ceva care e chiar de bun simţ. Orice formă de asistenţă e deci inutilă (sau în mare măsură inutilă).
Geoană trebuie să cadă şi ca un semnal pentru alegători. Ştiu, e cinic ce spun. Dar dacă nu ar fi fost important nu aş fi spus-o. PSD are nevoie să dea un semnal că perioada de confuzie a trecut, iar alegătorul are de acum înainte un partid care transmite un mesaj coerent şi pe care se poate pune bază. Schimbarea lui Geoană poate marca simbolic (nu intru în detalii, puteţi întreba pe dl. Dâncu) un nou început care să şteargă imaginea de partid fără profil şi dispus la compromisuri pe care Geoană a reuşit să i-o imprime.
Soluţii există. Are balta peşte. Mă dezamăgeşte că gândiţi simplist şi îmi puneţi în gură lucruri pe care nu le-am spus. PSD e un partid bogat în oameni. (Din păcate echipa de conducere de acum nu e reprezntativă. Chiar s-a dorit tinereţe şi schimbare cu orice preţ. PSD a aruncat în foc cămaşa veche fără să ştie ce o să primească în loc). Nu vreau să dau nume, sau să avansez formule. În situaţia încordată de acum nimeni nu va fi fericit să i se pomenească numele, fie şi de un ilustru anonim.
Nu imi puneţi deci în gură propuneri la preşedinţie pe care nu le-am făcut. Pe de altă parte când un om politic cu experienţa lui Iliescu spune ceva, trebuie ascultat şi nu expediat cum a făcut-o azi Geoană. De ce e Iliescu preşedinte de onoare? Vă asigur că nu o să lase PSD moştenire cuiva, ci tot la binele stângii se gândeşte, şi cred că atunci când un om cu experienţa lui spune ceva ar fi bine să te gândeşti totuşi la ce spune.
noiembrie 27, 2007 la 10:43 pm
@mirceab
Chiar sunteti PSDist??
noiembrie 28, 2007 la 12:19 am
Stimate domnule Nastase,
Am retinut pozitia dumneavoastra relativ la chestiunile scrise de mine. Cu stima.
noiembrie 28, 2007 la 3:23 am
Domnul Mircea Geoană este acuzat incorect că nu doreşte un congres extraordinar pentru că se teme pentru poziţia sa în partid. Domnia sa ştie foarte bine că unui preşedinte ales prin congres i se poate ridica sprijinul politic chiar şi printr-o întâlnire pe înserat cu şefii de filiale la un hotel oarecare (şi sunt multe hoteluri în România).
Cert este că electoratul nu vede in PSD şi domnul Mircea Geoană alternativa la actualul preşedinte şi PD. Rezultatele PNL-ului sunt grăitoare. Aş fi curios să aflu, în lipsa unui congres extraordinar, caţi dintre membrii PSD mai privesc cu încredere spre alegerile parlamentare.
noiembrie 28, 2007 la 10:02 am
mirceab
sunt pertinente observatiile tale. Bineinteles ca nu trebuie s-o incaseze Mircea Geoana continuu. Nici nu e democratic. E adevarat, au fost supusi, de la venirea lui Traian Basescu pe caii lui portocalii, la nenumarate actiuni de dezintegrare. Din interior si din exterior. Au depasit foarte greu teribila frustrare ca nu au ajuns la putere desi aveau o oarecare legitimitate si ei se simteau la putere de dinainte de a castiga alegerile, purtandu-se ca atare, ca niste vatafi, au pierdut-o. Eu spun ca Mircea Geoana e un lider artificial. Atitudinea lui este previzibila si, uneori, penibila. Dupa caderea motiunii, daca as fi avut telefonul lui sau al unui consilier l-as fi sunat si i-as fi spus: nu-ti asuma esecul motiunii, asuma-ti victoria. Adica: atunci cand a iesit el nervos pe televizoare si a spus ca va beli pe unii si pe altii, trebuia sa spuna altceva: motiunea este un instrument al parlamentului pentru a atrage atentia guvernului, dar noi nu vrem destabilizarea Romaniei, etc, etc, de aceea votul de astazi este o victorie a noastra, a social democratilor, bla bla bla. Reporterii ar fi ramas bouche be, analistii ar fi vorbit trei zile numai despre asta, si Mircea Geoana s-ar fi dovedit un adevarat lider politic. Asa… Se dovedeste a fi friabil, isteric, frustrat, mereu neconvins ca locul lui e in PSD. Eu il inteleg ca vrea sa fie la putere. Uitati-va la scorul PSD in judetele unde avem presedinti de consilii judetene. Ei au contrabalansat scorurile din alte judete, unde nu avem decat niste vicepresedinti anemici. Un presedinte de CJ, care are painea si cutitul in mana poate determina orice, in judetul pe care il pastoreste. Puterea trebuie obtinuta la baza partiduui, in teritoriu, nu cateva functii de ministru. Asta nu va rezolva problema voturilor in perspectiva alegerilor care urmeaza, va rezolva doar orgoliul unora dintre vicepresedintii actuali care considera ca e absolut firesc sa devina ministri. Eu nu contest valoarea lor ca indivizi, contest doar rezultatul acestui demers.
Ca Ion Iliescu ar obtine 10%, daca ar fi presedintele partidului, ma indoiesc si o sa-ti si argumentez. Ion Iliescu nu este un lider autoritar, este un lider moral al PSD. Lui nu-i poate bate obrazul nimeni ca i-ar fi dat ceva, intelegi ce vreau sa spun. De ce crezi ca il vizeaza atent Traian Basescu si nu rateaza nicio ocazie de a incerca sa-l minimalizeze? Pentru ca nu reprezinta decat 10%? Este singurul pe care Basescu nu-l poate intimida cu ajutorul Parchetului. Ion Iliescu “a crescut” si oameni politici de calitate, este un om de echipa, are o logica imbatabila si ar putea redresa partidul i-ar da unitate si coerenta. Impresia mea este ca nu mai vrea sa se implice la acest nivel. Daca Mircea Geoana s-ar fi consultat in luarea deciziilor, cu Ion Iliescu alta ar fi fost situatia partiului acum. Dar Mircea Geoana se consulta, mai intai, cu Traian Basescu in ce priveste deciziile pe care le ia, pentru partid. Asta e problema adevarata, asta e perceptia la baza partidului. Ca Mircea Geoana este teleghidat de Traian Basescu si ca vrea sa puna partidul in bratele PD-ului. Ca vrea sa deserveasca, cu ajutorul partidului ctiva clienti politici care vor sa ajunga ministri, cu orice pret. Nu poti sa afirmi ca nu e nevoie de analiza rezultatelor electorale de la europarlamentare. Sau poti sa afirmi, dar este sinucigas. Mircea Geoana a uitat ca au mai existat personalitati care au tratat relatia cu Ion liescu de pe picior de razboi. Care a fost traiectoria lor politica, stim cu totii. Oricum, Stanga, ideologia si programul nu or sa dispara. Mare parte din populatia tarii este saraca.
Mai vorbim.
Multumesc pentru mesaj.
noiembrie 28, 2007 la 10:54 am
@Literatul
Ai afirmat: Nu se poate falsifica rezultatul alegerilor din tastatura sau soft.
Am vrut sa iti arat ca se poate, in numai cateva linii de cod.
Acum o intorci spunand ca numai un dobitoc ar face asta. Nu o sa ma pun acum sa iti arat acum cum exact efectul acelor linii poate fi obtinut cu un cod care sa nu fie atat de evident, nu o sa-ti vorbesc despre limitarile sistemului OCR s.a.m.d., pentru ca in fond ai dreptate. Cand in pozitia cea mai inalta a tarii se afla un dobitoc, astfel de lucruri se intampla.
Cum spunea Stalin? Nu conteaza cum se voteaza, ci conteaza cine numara voturile. Avem si noi Stalin-ul nostru…
noiembrie 28, 2007 la 12:36 pm
@Draghi Puterity
Cum dracu’ as putea sustine ca nu se poate face cu softul orice? Poti sa calculezi numarul de boi si sa listezi numarul de oi. Poti sa tastezi Draghi si sa listezi Dracu. Pentru asta nici macar nu trebuie multa desteptaciune.
Dar o asemenea inselatorie nu este posibila pentruca se fac cel putin inca trei totalizari paralele.
Nu mergeti pe linia asta ca nu va crede nici un om cu mintea intreaga. Ca un idiot precum Cristoiu poate sustine asta este adevarat. Ca un ticalos precum Rosca Stanescu poate broda pe tema asta este la fel de adevarat.
Eu cred ca nici dumneata nu crezi ca au fost viciate totalizarile.
Pot sa-ti mai spun ca in fiecare judet, dupa alegeri se listeaza rezultatele din toate comunele si toate partidele isi studiaza rezultatele in toate circumscriptiile electorale, in comune si in judet. Stidii se fac si la nivel central. Un singur proces verbal, dintr-o singura circumscriptie, daca ar fi inexact, s-ar isca un scandal imens.
Ca sa afirmi ca se poate face vreo smecherie “la tastare” inseamna sa-ti bati joc de munca fetelor care muncesc, pana la epuizare, sa introduca datele.
De fapt, pentru interlocutori de rea credinta, nici n-are rost sa insist.
noiembrie 28, 2007 la 3:28 pm
@Literatul
Ce esti asa nervos… Cool down.
Imi ia cam 15 minute ca sa iti scriu un program care ruleaza in background, paralel cu orice program al tau, si care oridecateori tastezi Basescu transforma textul in Dracu’. Sau care modifica asta intr-un fisier dupa ce tu zici ca l-ai salvat. Sau in momentul cand transmiti datele pe internet la centru. Asta numa asa, de chestie, daca tot incerci sa storci lacrimi de la “fetele de la tastare”
Dar cum spuneam, nu e atat de important sa stim cum s-a furat, ci DE CE s-a furat! DE CE PRM?
noiembrie 28, 2007 la 10:08 pm
@Draghi,
Daca s-a furat si nu PRM ptr ca PRM, cred ca nu sustii ca exista aevea, ca adica Bolcas ar fi altceva decat o buruiana care creste din ce dau cainii pe trunchiul “falnicului stejar”, cu care doar alt Cornelius desigur acela autentic s-ar fi putut compara, si daca da, nu sunt eu cel care sa-i planga de mila lui celui cu limba prea dulce pentru stii si tu cine, dar este pedeapsa meritata pentru circul abject facut asta toamna in Parlament cand trebuia ridicat de persoane in halat alb si dus intr-o camera cu bureti pe peste tot.
decembrie 4, 2007 la 10:33 pm
Adriene,situatia actuala din PSD ti-se datoreaza 99%tie si poate 1%lui Iliescu.Coruptia institutionalizata iti apartine ,ai uitat ca avand o functie de priminstru au o obligatie morala in primul rand fata de acest popor pe care l-ai mintit mereu,apoi o obligatie de bunsimt pentru intelectuali din tara asta pe care i-ai crezut niste fraieri si nu vad nimic .Mie imi este mila cu ai ajuns sa stai pe la usile parchetelor ,eu ti-as recomanda sa te lasi de politica ca ti-ai mancat omenia fata de intreg poporul.Ma mir ca nu-ti este rusine de acest popor care merita altceva.
martie 18, 2008 la 11:42 pm
Domnule Nastase cu permisiunea dumneavoastra a-si dori sa va vorbesc despre un mesaj pe care l-am gasit postat pe blogul domnului Presedinte Iliescu si pe care va rog sa il cititi este vorba de Mirabela87.
Eu personal am dezbatut subiectul cu colegi si simple cunostinte,parerea unanima a fost aceea ca tot dezastrul dim unitatile de invatamant se datoreaza in primul rand faptului ca marea majoritate a tinerilor ajung sa invete in scoli pentru care nu au nici o chemare.
Asa cum spunea Mirabela87 mi se pare o mare nedreptate ca un copil care termina V-VIII cu o medie peste 8 sa ajunga sa urmeze S.A.M-ul cand el este foarte bun pe parte umana. Mai groaznic mi se pare faptul ca cei care nu au obtinut note de trecere la examenul national practic nu mai au nici o sansa.
Nu ar fi mai simplu sa se renunte la toate aceste examene,iar fiecare sa mearga acolo unde crede ca poate face fata sau sa se tina cont de o anumita medie iar acolo unde cererea depaseste oferta asa cum spunea Mirabela87 sa se sustina un examen de departajare.
Daca asa ceva nu este posibil sa se echivaleze notele la anumite materii din V-VIII.Dar sa se faca ceva si pentru ei,sa nu se simta marginalizati.V-am scris aceste randuri pentru ca eu cred ca P.S.D.-ul este un partid al oamenilor pentru oameni.
Stiu ca este an electoral si ma gandesc cu groaza ce s-ar intampla daca acest mesaj al Miralelei87 ar fi citit de anumite persoane,va dati seama ce capital ar obtine in alegeri.
Ca simplu cetatean ma intereseaza parerea dumneavoastra in legatura cu acest subiect si daca ati putea face ceva,ar fi grozav ati face multi oameni fericiti,ati aduce o raza de sperante in multe suflete.
Numiti acest proiect “O Sansa Pentru Fiecare” pentru ca practic asta ar fi.
Dumneavoastra hotarati daca veti posta mesajul pe blog sau nu dar pentru mine un simplu raspuns este suficient in fond faptele vorbesc doar ele conteaza.