Supercupa
Am fost aseara pe “National”, la meciul pentru supercupa dintre Dinamo si Rapid. Din pacate, Dinamo nu a reusit sa castige. Sotia mea - care este stelista, ca si cei doi baieti - imi spune, de fiecare data, ca atunci cand esti in politica nu trebuie sa-ti manifesti o preferinta pentru vreo echipa din tara, pentru ca risti sa ti-i ostilizezi pe suporterii celorlalte echipe. Probabil ca are dreptate. Dar tin cu Dinamo de cand mergeam la bazin, pe Stefan cel Mare, de la 7 ani…Cine m-ar crede daca as spune altceva? Asa ca imi pare rau ca Dinamo nu a reusit sa castige aseara.
Destul de multa lume pe stadion. Meciul a fost, evident, doar un test pentru echipe si antrenori inainte de inceperea campionatului. Oricum, Zicu ramane un mare talent, desi nu-si gaseste inca locul in configuratia atacului iar Bratu se descurca mai greu in banda stanga, lovind mingea, de predilectie cu dreptul. Veti spune, poate, ca lucrurile stau invers in ceea ce priveste guvernul.
Am plecat, oricum, cu o strangere de inima la stadion. Mihnea, care e stelist, mi-a spus, la plecare, ca meciul se termina 1-1, iar la penaltyuri castiga Rapid. Din pacate, a avut dreptate. Oricum, atmosfera a fost placuta si nu prea tensionata. Tanarul arbitru a dat mai multe cartonase galbene pe care nu le-am inteles. Probabil ca, in viitor, arbitrii vor trebui sa colaboreze cu DNA-ul, pentru a inregistra, ca dovezi, injuraturile jucatorilor la adresa arbitrilor.
iulie 26, 2007 la 10:30 am
“Probabil ca, in viitor, arbitrii vor trebui sa colaboreze cu DNA-ul, pentru a inregistra, ca dovezi, injuraturile jucatorilor la adresa arbitrilor.”
Asta imi place!
am ras putin.
iulie 26, 2007 la 10:44 am
Domnule Nastase,
de ce nu am vazut aceasta “informalitate” a Dumneavoastra, cu vorbe relaxate despre un meci de fotbal, sau despre o carte buna si pe vremea cand erati la putere?
De ce apropierea aceasta de oameni, doar acum, cand sunteti la ananghie (nu ma refer la procesele privind coruptia - stim bine cu totii ca o sa scapati de ele) si nu si inainte? Sa nu imi spuneti ca inainte erati atat de ocupat cu probleme importante ale tarii, incat…..numai aveati timp de nimic.
Fara suparare, mie mi se pare cam falsa si cu un singur scop. Apropierea de oameni, de masa, de voturi.
iulie 26, 2007 la 10:56 am
Adrieneeeee
ce se intimpla cu spartanii? oare e nevoie de un soc la echipa? cum e posibil sa ne bata… aia?…
iulie 26, 2007 la 10:56 am
va pricepeti si la fotbal…. insa despre orice domeniu vorbiti, pana la urma tot analogie cu politica faceti. interesant interviul din gandul, mai ale provocarea lansata conducerii partidului. e de urmarit cum se vor pozitiona cei din actuala conducere. succes la rra.
iulie 26, 2007 la 11:39 am
Pe caldura asta , si sa - mi MAI placa fotbal - ul ( ca m - a prins o sila de patronii lor ! ) tot as sta la racoare ( nu , nu la ” racoare ” - a aia ! ) nu ma joc eu cu soarele cand e - n clocot . In legatura cu cealalta problema ( s - ar putea ca unii sa nu ” guste” ironia ! ) in viitor , nu doar arbitrii vor trebui sa colaboreze cu DNA - ul . Eu insumi voi solicita sa fiu inregistrat ! Ma banuiesc ( pe buna dreptate ) a nu fi suficient de respectuos atunci cand gandesc la capii din . . . capo de turma . . . Sper ca a ajuns si la ei vestea ca exista aparate in acest sens . Ce ti - e si cu stiinta . . . ! Totul sub control !
iulie 26, 2007 la 11:53 am
@ ZEUS : Cand am de lucru pana peste cap , si vine aia mica ( viata mea ! ) sau a’ batrana ( inima mea ! ) si ma conturba , le trimit la plimbare ( nu stau la discutii ) , ca treaba trebuie facuta . . . Acum , pe bune ! . . . Crezi ca de taifas iti arde cand lucrezi ? Ba’sca sa ai grija unui guvernari ? !
iulie 26, 2007 la 12:05 pm
Domnul Nastase,sa stiti ca eu sufar cind DINAMO pierde,dar sper sa-mi revin simbata seara cind DACIA MIOVENI,va bate Rapidul d-lui COPOS [care nu a dorit aceasta supercupa!!!!Doamne cit de ipocriti sint unii oameni…….de ce?Salutari din Mioveni si poate aveti timp sa-mi raspundeti la intrebarea strict personala care v-am pus-o acum 2-3saptamini in urma.Cu stima si mult respect!Irindea Alexandru Mioveni/AG
iulie 26, 2007 la 12:10 pm
A dracului politica! Adriane, exista viata si fara politica. Nu,serios, cand admiri o opera de arta, faci tot felul de comparatii sau legi si arta in vreun fel de politica? Il compari pe Geoana cu ‘Carul cu boi’? Cand joci tenis de camp te gandesti cum ar fi sa-i trimiti un smash in chelia lui Base?
iulie 26, 2007 la 12:17 pm
hei dle nastase, m-a suprins placut comentariul dvs de azi. i really like it…
mihnea si sotia dvs stiu deja. steaua e mai buna (he-he).
iulie 26, 2007 la 12:34 pm
Domnule Presedinte, hai sa fim seriosi, cum sa tineti domnule cu Dinamo. Steaua, stiti mai bine ca mine, ca e number 1, asta ca sa va tachinez nitel. Oricum, va sta bine in postura aceasta si de comentator sportiv ;). Chiar deveniti super-simpatic pe zi ce trece!
iulie 26, 2007 la 12:41 pm
Domnul Adrian Nastase comenteaza fotbalul. Vedetzi ca se poate oameni buni ?
Cine credea ca vorbeste doar despre pictura, termopane, politica sau alte chesti de genul asta, se inseala … se poate foarte bine si in domeniul fotbalului. 
Sa citez un contemporan in viatza, scund, fara buze, cu ochii ingropatzi in cap, un pic blondutz, si proaspat tatic: “mda, mishto”
iulie 26, 2007 la 1:09 pm
Dinamo isi va arata adevarata valoare in campionat si in Liga Campionilor.

Aceasta supercupa este oarecum degeaba
Felicit insa echipa Rapid, pentru fotbalul Trappatonian de aseara
iulie 26, 2007 la 1:12 pm
@Nu-i dau dreptate doamnei Nastase.Important pentru public este sa va poata identifica, Necunoscutul ii provoaca (publicilui) o stare de neliniste. Prezenta pe stadion este sa deveniti familiar multimii si nu sa castgati prozeliti. Poate n-ar trebui sa comentez aceasta postare a dv. intrucat n-am asistat niciodata in viata mea la un meci de fotbal nici macar de divizia C. Ma invart intre oameni care sunt in aceeasi situatie. Dar m-am simtit strain in anumite grupuri tocmai datorita acestei particularitati.
In concluzie bine faceti si cu atat mai bine cu cat nu este impotriva afinitatilor dv.
iulie 26, 2007 la 1:48 pm
Acum am citit in coltul din dreapta sus. Scrie “BLOG cu acord INTELECTUAL implicit”. Sunteti sigur? Eu stiam ca avem doar o mana de intelectuali care au fost invitati la Neptun. Restul.. si noi de umplutura!
Cat despre Dinamo-Rapid… ce sa spun, trebuia sa-i vina randul si lui Copos (propos eu sunt stelista de cand ma stiu- de la tata mi se trage-, dar in meciul de aseara am tinut cu Dinamo)
iulie 26, 2007 la 4:22 pm
[...] responder a los numerosos comentarios de sus lectores, de tal modo que pocos quedan sin respuesta. El de hoy, por ejemplo, es brillante. Ademas de confesar que es dinamovista (hai Dinamo!), deja la siguiente [...]
iulie 26, 2007 la 5:19 pm
Nu va credeam microbist domnule Nastase, orice dar microbist nu. Asa ca remarc cu placere ca sunteti … dar am o intrebare avand in vedere felul in care suporterii sunt astazi … sunteti sigur ca vreti sa tineti cu o echipa? mai ales cu Dinamo …
iulie 26, 2007 la 5:37 pm
@
Dana
Intre noi, fetele.
Steaua e la fel de buna precum apa pentru bautori: adica, nici in cizme.
Poate, a fost replica dinamovistei din mine (daca eram baiat, puteam spune “caine rosu pan’ la moarte”- la feminin, ar “suna” peioratiov).
iulie 26, 2007 la 5:49 pm
Forza Rapid!
Sariti cu totii si strigati tare,
Sa moara cainii din Stefan cel Mare!
iulie 26, 2007 la 6:02 pm
@
John Doe
(De la o celebra opera de arta la un cognomen de un penibil renume)
Trebuie sa recunosc deschis ca astazi te-ai intrecut pe tine insuti!
Consider ca sunt o persoana cu imaginatie, dar sub nici o forma nu mi-ar fi dat prin minte ca Geoana (renumit sub cognomenul Prostanacul) ar putea fi asociat cu o opera de arta (si inca una celebra).
Orice persoana cu simtul valorii sesizeaza ca diferenta (axiologica) intre “Carul cu boi” si prostanac este precum cea dintre mancare si macarime.
iulie 26, 2007 la 6:05 pm
Aveti consilieri de imagine….asta zici…asta nu zici… si atentie…. nici o aluzie despre lucruri care te-ar putea pune intr-o lumina mai putin favorabila…
De asta ne spuneti niste banalitati ca ori ce roman la una mica…ce a mai zis nevastamea…ce a mai zis ala micu…neaparat ceva impotriva arbitrilor… aluzie directa la fanii dinamovisti care…e multi si voteaza…
Realitatea Tv…acum cateva minute….”Adrian Nastase da semne evidente ca vrea sa revina in primplanul politic…” citat aprox.
Dar….apropo de stadion…oare nu Adrian Nastase -prim ministru facea vizita de lucru flancat de mitica de la liga pe gazonul Nationalului??? Dvs mai stiti ce a urmat…si cum s-a reconditionat la perfectie…si mai ales de catre cine???
Aveti dreptate nu tot cartierul e populat de curve….dar numarul mare de prostituate ar trebui sa ne dea de gandit….
De asta ma intrebam… de ce nu ati admirat putin si starea gazonului ????
iulie 26, 2007 la 6:14 pm
@
PCH
Cred ca le-a ajuns socul de aseara!
Iarta-i (pentru o data!) si da vina pe arbitru, ca orice suporter infocat!
P.S. In multe cazuri nu suntem de acord. Dar inteleg ca amandoi tinem cu Dinamo. Bine! Foarte bine!
P.S.2 In anumite situatii sunt superstitioasa. Nu crezi ca ar fi trebuit sa ramana DOAR “Caini rosii” (numele le-a purtat noroc) si sa nu cocheteze cu “Spartanii”?
iulie 26, 2007 la 6:53 pm
@
fury
Ai ratat o buna ocazie de a tacea
Cel mai bun consilier de imagine pe care il poate avea Adrian Nastase este el insusi. Cand a cedat diverselor insistente ale celor din jur si a acceptat “sfaturile unui profesionist” a fost, nu de putine ori, foarte aproape de situatia care s-ar putea pune in cuvinte prin “se alege praful”.
In alta ordine de idei, tie nu-ti place fotbalul? Foarte probabil, nu (banuiesc ca esti barbat- daca banuiala mea este intemeiata, faci parte din categoria masculina a nesuferitilor). Daca ti-ar fi placut ai fi stiut ca discutiile despre meciurile de fotbal, intre microbisti, ajung, inevitabil, la comentarii legate de echipele preferate ale nevestelor si copiilor. Ai mai fi stiut ca orice suporter al unei echipe critica arbitrii daca favoritii sai au pierdut meciul.
Ar mai fi ceva. Esti chiar atat de veninos incat ai ajuns sa critici si bunele intentii ale unui barbat care iubeste si practica sportul si care, in calitate de prim ministru, a incercat sa faca multe lucruri bune pentru sustinerea acestui domeniu? Sunt curioasa sa stiu ce ai fi facut daca, demnitar fiind, te-ai fi trezit cu Mitica de la Liga, langa tine, pe gazon. Ai fi inceput sa alergi intre porti, mimand antrenamentul spontan, pentru a lua distanta?
CONCLUZIE.
Cineva spunea: mai bine sa taci si sa pari prost decat sa vorbesti si sa spulberi orice indoiala.
In ceea ce te priveste, ai ratat o buna ocazie de a tacea.
iulie 26, 2007 la 7:08 pm
@
thaghost
Haaaai Dinamo!
Di-na-mo! Di-na-mo!
Fie vreme buna, fie vreme rea
Caine pan’ la moarte si dincolo de ea!
Rapidu’ de intra-n Groapa
Fara cinci boabe nu scapa!
(Mai stiu, dar nu sta frumos unei gingase dudui sa strige ca toate tribunele, mai ales cand spectatorii “fac valuri”!)
iulie 26, 2007 la 7:43 pm
Fury
A fost o solutie de avarie. Era toamna si in primavara aveam nevoie de un teren omologat de FIFA. Parea singura solutie. Ea functionase la terenul din Focsani, nu din Bacau. Firma era italiana sau asa ceva si am aflat, ulterior, ca din ea facea parte, cred, o ruda a lui Oprisan. Din pacate, dupa lucrari de drenare a apei, sumare, si insamantarea gazonului, vremea s-a stricat si gazonul , fiind acoperit cu o prelata, s-a uscat in mare masura. Cred ca nu s-au mai platit banii - oricum era o suma destul de mica. Se vede, inca o data, ca ceea ce e facut de mantuiala nu rezista. Ulterior, am pornit un proiect serios pentru construirea unui nou teren, modern, de fotbal, cu peluzele langa gazon. Proiectul, pentru care gasisem o buna locatie si finantarea necesara, din pacate, nu s-a mai relizat. Prietenii stiu de ce…
iulie 26, 2007 la 8:02 pm
@ Domnului Nastase
Cred ca meciul de aseara se asemana cu alegerile din 2004. Adica toata lumea spunea ca Dinamo e marea favorita, precum PSD si dvs in 2004, dar Rapidul, si Alianta in 2004, au speculat greselile personale ale adversarilor….si au invins la penaltiuri…noaptea tarziu..
iulie 26, 2007 la 8:15 pm
@
Sandu
Bine te-am gasit!
Ti-am raspuns (atat la “Editorialu’ din Jurnalu’” cat si la “Pentru cei interesati”).
Ma vei ierta ca am intarziat o zi.
P.S. Chiar daca esti un barbat pe care nu il preocupa fotbalul, nu faci parte din categoria nesuferitilor. Iti trasmit toate acestea in ideea ca ai putea citi o postare pe care am adresat-o cuiva, aici. Nu ai nimic in comun cu acel personaj.
Pe maine!
iulie 26, 2007 la 8:17 pm
Stimate domnule Adrian Nastase,
Este pentru a treia oara cand postez un mesaj pe blogul d-voastra. Am incercat sa fac o analiza putin critica la adresa d-voastra insa trebuie sa marturisesc cateva lucruri:
1. In 2004 am fost foarte dezamagit cand Traian Basescu a castigat alegerile.Pur si simplu nu ii intelegeam pe colegii mei care faceau tot felul de critici ironice la adresa d-voatra si pe Basescu il ridicau in slavi. Pur si simplu nu intelegeam cum puteai sa alegi ca sef al statului un om al carui trecut este dubios, un om ale carui abilitati politice erau doar de suprafata, un om care avea in spate niste quasinecunoscuti si pe care ii promova cu zambetul si cu “farmecul” sau, persoane de care ulterior sa se dezica, nu inteleageam cum colegii mei credeau ca acea scena cu plansul cand Stolojan s-a retras din cursa era reala, nu inteleageam cum putea TB sa acuze de santaj politic fara sa aiba dovezi sau fara ca ulterior sa lamureasca acele acuze (au trecut 3 ani de atunci si nu tin minte ca TB sa fi clarificat ce a declarat atunci) si marturisesc ca nu intelegeam ce are lumea cu d-voastra cand guvernul functiona(am intrat in NATO, s-au deschis granitele, s-au incheiat negocierile cu UE, era stabilitate in tara si occidentul va aprecia foarte mult).
2.Nu inteleg cum din toate acuzele care vi se aduceau in campania electorala s-a ajuns sa va acuze de niste amarte de termopane si alte chinezarii, nu inteleg cum oamenii pe care d-voastra i-ati sustinut si promovat ulterior v-au intors spatele (gen Mircea Geoana).
3.Nu inteleg tineretul care-l sustine pe Basescu care mie mie se pare un om plin de frustrari, un om care nu accepta ca exista cineva mai destept, un scandalagiu care face declaratii fara sa judece prea mult (gen cele despre Rusia), un om caruia ii place sa fie lingusit, un om fara coloana vertebrala.
4.Nu inteleg cum dupa alegerea lui TB nu s-a mai auzit nimic de dosarul flota, nu inteleg cum un presedinte de partid cum este Emil Boc accepta statutul de marioneta a presedintelui Basescu, nu inteleg cum Stolojan revine in politica fara sa mai aiba probleme de sanatate etc
Am 26 ani si pot sa ma critice cei de blog dar consider ca singura si cea mai valabila solutie a Romaniei anului 2007 suntetzi d-voastra. Sunt sigur ca ati invatat f. multe lucruri in acesta perioada, si sunt sigur ca foarte curand veti reveni la un nivel inalt in politica romaneasca.
Trebuie totusi sa marturisesc ca sunt unele lucruri pe care nu le-am inteles si pentru care va rog sa-mi raspundeti:
1. De ce nu ati considerat perchezitia locuintei d-voastra un act constitutional ,poate nu m-am exprimat cum trebuie de aceea reformulez: De ce v-ati opus perchezitiei daca nu aveati nimic de ascuns; atunci ati scazut mult in ochii mei.
2. De ce a trebuit in campania electorala sa va coborati la nivelul lui Basescu (acel joc de cuvinte cu Ursuletul si Iepurasul), ati incercat cumva sa ii raspundetzi lui Basescu pe acelasi ton desi nu va caracterizeaza acest comportament
3. Care sunt persoanele pe care le considerati cele mai capabile din actuala clasa ploitica romaneasca.
Va doresc mult succes.
iulie 26, 2007 la 8:37 pm
@Aya
Am plasat un raspuns pentru d-ta undeva printre meandrele blogului.
Spuneam ca te invidiez ca-l poti citi pe Shakespeare in engleza. Eu am citit si bineinteles recitit, pisele in romaneste. Din cand in cand recitesc sonetele intr-o editie bilingva.
Mai spuneam ca te invidiez pentru nevoia ta de oameni. Eu imi amintesc de vorba lui Hitler:”Pe masura ce cunosc mai bine oamenii, iubesc mai mult cainii” Nu sunt hitlerist . Deci n-am caini.
iulie 26, 2007 la 10:32 pm
misto!
nici nu stiam cat sunteti de cosmopolit. Va avantajeaza f mult acest tip de abordare. Sunteti perceput ca fiind….uman! Cu probleme si necazuri, dar profitand de micile bucurii ale vietii ca tot romanul. Sper sa continuati tot asa!
iulie 26, 2007 la 11:56 pm
Pentru mine acest meci de supercupa a semanat oarecum cu viata politica a Romaniei de azi. Nu stiu unde ati vazut dumneavoastra atatia spectatori, stadionul a fost poate jumatate, in general un interes scazut pentru meci, s-au bucurat enorm la sfarsit cei care au castigat, cand au mers la galeria lor, mai mult de jumatate din aceasta plecase acasa, ea a fost ultima pe care au salutat-o. In rest nimik, acum asteapta banii promisi de la patron pentru victorie in loc sa se gandeasca la urmatoarele meciuri. Nimeni nu va tine minte acest meci, doar cei care au castigat, se vor lauda mereu ca au fost acolo…
iulie 27, 2007 la 2:02 am
Off topic… Urmaresc acum, in reluare, emisiunea “Sinteza Zilei”… Bogdan Teodorescu este foarte atent la aspectele cu adevarat importante din scandalul cu iz de alcov din diplomatia romaneasca.
iulie 27, 2007 la 3:00 am
[...] Supercupa Am fost aseara pe “National”, la meciul pentru supercupa dintre Dinamo si Rapid. Din pacate, Dinamo nu a […] [...]
iulie 27, 2007 la 9:43 am
@Aya
Ai dreptate, m-am clonat si la un 400 de metri garduri m-am intrecut pe mine insumi.
Cat priveste lipsa ta de imaginatie,ea este perfect explicabila tinand cont ca pe aici nu faci decat sa comentezi ce spun altii.
Simtul valorii la tine se traduce doar prin faptul ca atunci cand ti-e foame,te mananca…
iulie 27, 2007 la 10:55 am
Domnul Adrian Nastase cum e cu asumarea guvernarii transparente PSD-PNL? Ce ministere aveti in vizor? Sau poate vreti sa-l trimiteti pe domnul Geoana inapoi ambasador in state?
iulie 27, 2007 la 11:18 am
Buna ziua.Felicitari pentru blog.Nu dau sfaturi,stiti sa gresiti si singur.Am sa fac comentarii daca este cazul.Am accesat blogul pentu a ma informa din sursa directa. VR
iulie 27, 2007 la 11:45 am
@Aya
Faptul ca nici macar la tv. n-am vazut meciul, probabil ca pare de necrezut. Te rog, tine cont ca toata Moldova nu se prea omoara dupa fotbal. Tot timpul a avut o singura echipa in A si uneori chiar niciuna. Acum, au aparut mai multe echipe datorita unor initiative individuale ale unor afaceristi.
Din judetul meu (Botosani} nu stiu sa se fi remarcat vreun fotbalist.
Totusi din apartamentul meu se aud uneori strigate de pe stadionul municipiului. Nu am habar cine se duce acolo. Dintre cunostintele mele nimeni. Primarul, amic (bineinteles inainte de a fi ales), nu era amator. Acum am auzit ca se duce in fiecare duminica la meci. Asa cum este si normal , urcand pe scara sociala, a fost nevoit sa-si schimbe si cercul de amici.
iulie 27, 2007 la 1:13 pm
pai pnl-psd nu inseamna un paradox doctrinar? inteleg ca este in primul rind o coalitie anti-base, dar pe noi cetatenii ne mai bagati in seama? macar incercati sa pareti interesati de binele public, chiar daca toti stim ca nu e asa.
auzi…pnl-psd.
poate se face si o coalitie png-prm-udmr sa va contreze pe voi.
iulie 27, 2007 la 1:17 pm
Nu pot sa spun decat ca nu am votat cu duneavoastra ci chiar cu basescu , nu sunt dinamovis ci chiar Rapidist , cu toatea astea ati inceput sa imi placeti ca om si ca politician , oricum ma bucur ca a castigat Rapidul .
iulie 27, 2007 la 1:24 pm
pentru nordiclarisa:
Ar fi bine daca s-ar duce Geoana ambasador in SUA ca a facut lucruri bune acolo cat timp a fost diplomat, si de 1 an de zile nu avem ambasador la WASHINGTON pe motiv ca nu se inteleg Tariceanu si Baselu pe cine sa trimita.
Deci asa cum sugerezi, nu ar fi rau. S a dam cezarului cei al cezarului.
iulie 27, 2007 la 1:29 pm
domnule nastase,
se pare ca nu ati vazut intrebarea mea de acum cateva zile in legatura cu situatia juridica din romania si premisele unui student in an terminal al facultatii de drept din bucuresti ,al carui profesor sunteti.va rog inca odata sa mi raspundeti care sunt mijloacele cu care un absolvent al acestei facultati ar putea pleca la drum i acest domeniu,excluzand aici spagile si cumetriile.
cu respect,
bogdan
iulie 27, 2007 la 1:47 pm
De fapt eu astazi nu am comentarii, am o propunere pentru D-ul Nastase, si va rog stimate colega de partid, sa-mi raspundeti, chiar ma intereseaza o parere a dumneavoastra mai ales ca mai stiti si pe vremea cui a fost promulgata legea la care o sa fac referire.
1. Eu sunt functionar intr-o institutie publica. Deci legea mea de capatai este Statul functionarului public.
2. In tara asta sunt mii de functionari publici care sunt , la fel ca si mine, privati de multe drepturi.De ce?
3. Pentru ca sunt prea multe incompatibilitati in acel statut. Salariile sunt ffffffffffff mici iar singura modalitate de ati rotunji veniturile este aceea de a activa in sistemul universitar sau ca si cercetator. Ceea ce nu prea se intampla.
4. Ca sa mai si activezi politic si sa mai ai si functii politice deja e o mare problema, risti sa nu mai faci parte din sistem, consilier local sau judetean nu poti fi, cenzor sau in consilii de administratie la fel, etc/.
Eu va propun, sa faceti un proiect de revizuire al statutului functionarului public, cu dezbateri publice cu functionarii publici, cu informatiile cuklese la cald din mijlocul acestora. S a-i ascultati, ce vor, ce nemultumiri au, etc.
Multumesc anticipat pentru raspuns.
iulie 27, 2007 la 1:52 pm
Cineva spunea mai sus ca “poporul s-a desteptat”, deci ar trebui actionat luand in calcul acest lucru. E ciudat, pe undeva inteleg in ce fel ar putea fi adevarat; pe de alta parte insa, cand ma gandesc la sondaje sau la referendum (si chiar si la alegerile din 2004), mi se pare ca evidenta empirica lipseste cu desavarsire.
@ octav
Intrebarea cu “de ce v-ati opus daca nu aveati nimic de ascuns” mi se pare ca abordeaza lucrurile gresit. Eu nu am nimic de ascuns, totusi mi s-ar parea ciudat daca Monica Macovei ar spune ca toti cei care au votat PSD ar trebui perchezitionati la fiecare 3 luni, in fond au votat un partid corupt, poate au facut-o din interese meschine. AN a spus ca este atacat politic. Atunci nu se pune problema de a avea sau nu ceva de ascuns, ci daca reusesti sa sabotezi in mod eficient ceva ce ti se pare un abuz. La asta se adauga si faptul ca nu imi e clar ca in razboiul de imagine ar fi fost o mutare buna. Oricat de moralist pare o parte insemnata a electoratului (asta cand judeca politicieni PSD, pt. ca nu par a avea prea multe griji morale cand il voteaza ca iresponsabilii pe Traian Basescu), este totusi un electorat destul de cinic in analiza; ar fi aparut f. repede ideea ca Basescu l-a “facut” pe Nastase, i-a bagat politia in casa pt. cel mai incredibil motiv (acela de a-i vedea geamurile), etc.
iulie 27, 2007 la 2:00 pm
Continuare : Si cand o sa vizitati orasul meu, va promit ca o sa fiu prezenta si o sa va abordez.
iulie 27, 2007 la 3:06 pm
@
John Doe
(Diferenta este cea intre arta gastronomica si preocuparea maimutei)
Daca mai aveam vreun dubiu referitor la faptul ca faci parte din anturajul Prostanacului (caruia, unii, inca ii mai spun Geoana) si ca ai fost “trimis” aici “in misiune”, ai reusit sa ma convingi ca nu am motive sa ma indoiesc.
ceea ce indica incoerenta comportamentala;
Esti precum cel care nu rateaza, zilnic, nici o ocazie pentru a demonstra cata dreptate a avut Ion Iliescu in momentul in care i-a ales cognomenul care trimite la prostanacie!
Cateva argumente:
1. ca si el, faci parte din categoria celor pe care, caracterizandu-i drept “barbati isterici”, risc sa “comit” un oximoron;
2. ca si el, raspunzi dezordonat (cand ti se da “buna dimineata”, la ora 9,00 a.m., raspunzi cu “buna seara”
3. ca si el, esti urechist;
4. ca si el, esti lipsit de forta (un barbat fara “suflu”);
5. ca si el, nu ai simtul ridicolului (motiv pentru care amandoi ajungeti in situatii ridicole).
Enumerarea ar putea continua, dar cred ca este suficient.
In opinia mea, nimic nu este mai grav ca ridicolul. Iar tu ai reusit, din plin, prin replica pe care mi-ai dat-o, sa devii ridicol (precum Prostanacul in toate “prestatiile” sale politice).
Eu adusesem in discutie (fie si tratand situatia cu ironie) o diferenta axiologica.
Tu mi-ai raspuns jenant si nediferentiat, amestecand ideea de simt al valorii cu vulgaritatea de o agresivitate continuta.
Diferenta este cea intre arta gastronomica si preocuparea maimutei.
iulie 27, 2007 la 3:20 pm
@nordiclarisa si altzii - respectatzi oamenii buni “topicul” - aici se vorbea de fotbal si ar fi fost bine sa fie o discutzie mai degajata. Esti off topic
iulie 27, 2007 la 3:22 pm
http://www.pariuri-sportive.info
iulie 27, 2007 la 4:10 pm
Spectacolul politic este mai interesant decat spectacolul sportiv. Daca as fi mai harnic, as deschide o casa de pariuri politice.
Pariuri:
-ramane Nastase in PSD pana la 1 ian 2008 ?
-va fi presedinte al Partidului Liberal crin Antonescu pana in 2009?
-va ramane gravida d-na Udrea in urmatorii 5 ani ?
-se va adopta legea votului uninominal?
etc.
Actionarii unei astfel de case de pariuri, cred ca ar face o afacere buna ma ales in perioada alegerilor.
iulie 27, 2007 la 4:18 pm
eu pur si simplu va iubesc!
iulie 27, 2007 la 4:21 pm
ion stiu ca esti fata!puteai semna cu ioana.si eu il iubesc si nu ma ascund dupa pseudonime
iulie 27, 2007 la 4:30 pm
@ John Doe
Na` ca dadu si mixandria in comentatori. “Barbati isterici” oximoron? Da` a comentat ceva Geoana pe aici, ca vad pareri aprinse, legate de suflul cu care Manitu l-a inzestrat (sau mai degraba nu l-a inzestat?). Pai are blog, se pot duce oamenii sa-i faca trafic. Daca posteaza AYA o sa-i creasca transaminazale si bietul lui ficat o sa aiba nevoie de un ciclu Krebs dublu ca sa-si revina. Tot nu-mi iese din cap: “barbati isterici” e oximoron? Oximoronul e de genul “sub biciul protector” sau “sub cnutul gingas”…]n unele cazuri livresti desigur, “sub conducerea intzeleapta”. Ma rog, argumente falacioase…sa nu comitem falaccio argumentum….cu ghilimele…Misto supercupa! Rezolvasi problemele cu Pacepa?
iulie 27, 2007 la 5:09 pm
@
Sandu
(Azorel: catelusul mititel de pe plaja din 2 Mai- “lup dobrogean”- malamut!)
Iubesc oamenii. Iubesc tot ce are viata- cred ca pana si obiectele au viata.
Iubesc toate animalele din lume si mi-as dori sa am din fiecare. Din pacate, este imposibil.
Nici eu nu sunt hitlerista (Doamne fereste!) dar am trei caini: (in ordinea aducerii lor acasa) Tedi, Azorel si Catelica (te rog, citeste fara “caciula”, e o ea). Fiecare are povestea sa.
Cea mai extra-ordinara (etimologic!) “achizitie” este Azorel, pe care l-am luat de pe plaja din 2 Mai. Era cel mai mic catel pe care il vazusem vreodata umbland printre oameni, fara mama. Nu avea nici dinti. Cineva foarte hain i-a rupt o labuta. L-a ingjijit, acolo, un prieten din Bucuresti, medic pediatru (i-a imobilizat labuta in bete de inghetata lipite cu leucoplast, ca in atele).
Intrucat fractura era grava si Azorel foarte mic, nici nu s-a pus problema sa-l las acolo. Am asumat salvarea lui.
L-am adus la Bucuresti (cu masina aceluiasi prieten pediatru).
Bej usor cenusiu ca un lup de padure (deci, lup adevarat) si atasant, a primit numele Azorel. Eu l-am botezat asa. Si, pentru ca era un piticot cand l-am gasit, a fost “Azorel-catelusul-mititel”, sau “Cel-mai-mititel-catel” sau, pur si simplu, “Cel-mai-mititel” (si acum raspunde atat la Azorel cat si la “Cel-mai-mititel”).
Acasa, a fost luat in primire si “educat” de Tedi (negru, doar cu doi cipici albi la labele din fata si inalt cat un caniche mediu). Dupa 45 de zile, labuta lui Azorel s-a vindecat total.
Dupa circa doua luni, Azorel si-a ridicat perfect urechile. Ca un lup. Doar coada ii era intoarsa pe spate (ca la haski).
Cand si-a schimbat dintii, i-au crescut niste colti de speriat.
Inainte de a implini un an, a ajuns putin mai scund decat un lup de padure.
Blana i s-a indesit extraordinar- nu mai vazusem asa ceva.
Il priveam cum calca: pana si calcatura era de lup.
Botul, blana, urechile, totul era de lup. Mai putin coada.
M-a uimit latratul lui (nu a latrat devreme!): un “huau” urmat de ceva care aduce mai degraba a urlet (”indulcit caineste”, totusi).
Incet-incet am realizat ca isi intoarce foarte putin capul catre spate (nu chiar ca un lup de padure, dar destul de aproape, ca tip de miscare).
Pe cat a fost mereu de bland si tandru cu mine si STRICT cu cei din casa, pe care i-a cunoscut in copilaria lui, pe atat de infiorator, de fioros (la propriu) se manifesta cu oricine altcineva. Si fata de alti caini (initial) exceptandu-l pe Tedi (care are autoritate morala asupra lui, desi, dupa un an, abia i-a mai ajuns, cu capul, la piept, ca inaltime) se manifesta la fel.
Evident, a fost a veterinar unde a primit portia de vaccinuri si alte ingrijiri. Doctorita l-a privit cu uimire (era puiandru) si m-a intrebat ce rasa este. I-am istorisit cum l-am gasit la 2 Mai. Mi-a spus ca nu are aerul de a fi ceea ce, in general, poarta numele de caine comunitar. Intr-un fel de ciudata inspiratie, doctorita a spus:”Nu pot sa scriu in carnetul lui ca nu e de rasa pentru ca are semne care indica un caine de rasa. Scriu o rasa pe care o inventam acum: lup dobrogean”. Nume: Azorel. Rasa: lup dobrogean.
Spectaculos- ciudat ca infatisare, l-am pastrat in memoria aparatului foto.
Anul trecut, in Franta, i-am aratat fotografia unui amic crescator de cai (are si scoala de echitatie) si de caini. Fred a spus spontan, din prima clipa, fara a-l intreba ce rasa poate fi Azorel: “croise malamut!”.
Fara sa ma gandesc ca am de a face cu un foarte bun cunoscator, m-am apucat sa-l contrazic pe Fred, spunandu-i ca malamutul este doar “lup nordic”. Pe indelete, mi-a explicat ca malamut este un terme generic, de incrucisat intre caine si lupul de padure. Ca, mai cunoscuti, sunt malamutii din nord (sunt mai spectaculosi) dar, in restul Europei (lumii) malamutii au culoarea lupului de padure pe care il stim, fiind foarte aproape de el.
Mi-a spus cum se obtine un malamut, cate incrucisari sunt necesare.
Nu am retinut chiar totul, dar imi amintesc esentialul.
L-am rugat pe Fred sa-mi dea o explicatie pentru ideea Azorel-malamut.
Mi-a raspuns, fara sa stie unde e plasat satul 2 Mai (in preajma sunt paduri) ca, in mod cert, mama lui Azorel si lupul din padure nu numai ca s-au intalnit si s-au iubit, dar mama lui provine, la randu-i, din incrucisare cu lup. Mi-a mai spus ca, dupa cum arata Azorel, se pare ca, din fericire, am dobandit exact primul nascut (cel care se pastreaza pentru malamut).
Despre Tedi si Catelica, poate, alta data.
P.S. Nu de putine ori, ma amuz “shakespearizand” (pe romaneste). Imi este relativ usor sa “vorbesc (scriu) rimat” in “cadenta” shakespeariana (nu intelege de aici ca am si geniul lui Will!). Evident, ma refer la “cadenta” pieselor lui de teatru. Nu stiu ca as putea face asta cu povestea lui Azorel. Pe care ti-am spus-o cu mare drag.
iulie 27, 2007 la 5:25 pm
Foarte foarte interesant… Va prinde foarte bine postura asta de om-a-toate-stiutor, capabil sa comenteze orice. E intersant… Banuiesc ca acum aveti mult timp liber si va place sa ne impartasiti toate povestile de zi cu zi. Ce-am facut azi, ce-am facut ieri… Apropo de fotbal, eu tin cu Poli Iasi. Asa ca nu are rost sa ma agit atat.
iulie 27, 2007 la 5:48 pm
tovarasu nastase,
de ce nu ne raspundeti cat ati furat in ultimii ani?
mai tineti minte cand ti cautat sa “promovati” in functie un secretar de stat in silvicultura pentru a RADE o portinune de 8 hectare de padure ca sa va faceti CONACUL REALIZABIL????
Cum puteti avea neobrazerea dea poza ca OM DE BINE IN ROMANIA avand in spate MASONERIA RUSA ,defapt facand serviicile Moscovei prin angajamente la KGB;GRU ????
ati uitat cand ati decolat cu mare grabala Moscova,inainte dea incerca sa-l demiteti pe Basescu?
ati primit ordine de la superiorii din Kremlin?
ce las sunteti TOVARASU NASTASE !!!!!
dar noi astia din centrala va cunoastem si trebuie sa stiti ca suntem cei din linia 1 acum,care nu va mai lasam la putere,pt ca noi suntem PATRIOTI SI FANATICI!!!!!!!!!
Nu ne cumparati cu o punga de aur,pt ca nu suntem IUDELE Romaniei,asa cum a fost inaintasul d-voastra ideologic ilici/iliescu si multi altii.
Deci,stati in banca si bateti in retragere.
SUNTETI RASFLAT SI EXPIRAT !!!!!!!
SPER CA ATI INTELES TERMENII DE SPECIALITATE DIN JARGONUL ATARE !!!!!
iulie 27, 2007 la 6:12 pm
@
Sandu
(A propos de fotbal)
Fara sa fiu o pasionata, pot spune ca imi place spectacolul de pe tereul de fotbal. Poate, la asta a contribuit si faptul ca locuiesc, in Bucuresti, in Floreasca, langa Complexul Dinamo.
In copilarie, am cotizat la “Amicii Clubului Dinamo”.
In timpul meciurilor si in pauze, in curtea si in casa mea se aud strigatele (mai corect ar fi, strigaturile!) de pe stadion, muzica si tot ce se mai intampla acolo in materie de zgomot.
In privinta tainelor jocului, am fost, intr-un fel, “instruita din mers” (practic, fara voia mea si fara sa-mi dau seama). In cercul meu de prieteni din liceu si din facultate erau sensibil mai multi baieti decat fete. Doar trebuia sa particip la discutii!
Marturisesc cu mare rusine ca, in facultate, cand erau meciuri pe Dinamo, prietenii si colegii veneau la mine in curte, saream impreuna gardul ajungand, astfel, direct in Complex si, de acolo, foarte usor, pe stadion. Evident, fara a plati biletul.
Nu ai dreptate legat de echipele din Moldova. Nu te supara ca iti spun.
Dupa cate stiu (nu am mari pretentii de cunoscatoare!) in “A” sunt, acum:
Poli Iasi, Otelul- Galati (care se numeste Sidex, acum), Ceahlaul Piatra Neamt.
Nu cred ca ma insel: Selena Bacau a cazut din “A” (totusi, trebuie verificat).
Parca, a cazut din “A” si FC Vaslui- echipa lui Adrian Porumboiu, care a fost antrenor al respectivei echipe si acum este om de afaceri al locului. La FC Vaslui a fost antrenor si celebrul Mircea Rednic, inainte de a veni (tot ca antrenor) la Dinamo Bucuresti, echipa cu care tin.
iulie 27, 2007 la 7:19 pm
@
Octav
(Despre perchezitie- sper sa te pot lamuri)
In calitate de deputat (presedinte al Camerei Deputatilor, in epoca) Adrian Nastase este (si era) primul care trebuie/a sa sustina aplicarea legii (doar, face parte din Legislativ).
Incerc sa abordez subiectul punctual.
Legea prevede anumite conditii pentru cazurile in care de la Parchet se dispune perchezitionarea locuitei cuiva: pentru oamenii obisnuiti si pentru (in speta) parlamentari.
Asta, pe de o parte.
Pe de alta parte, exista CONDITII COMUNE pentru perchezitii in cazul ambelor categorii.
Conditia OBLIGATORIE prevazuta de lege pentru ca o perchezitie sa se poata desfasura este ca, in documentul emis de Parchet, sa fie mentionat, fara echivoc, CE ANUME SE CAUTA in locuinta respectiva. In situatia in care, in documentul emis de Parchet (pentru perchezitie) NU S-A MENTIONAT ce anume se cauta in locuinta, acel document este lovit de nulitate. Mai clar, perchezitia nu se poate desfasura intrucat nu intocmeste conditiile legale (bref, este ilegala).
In documentul emis de Parchet, in cazul perchezitiei la Adrian Nastase NU SE MENTIONA CA SE CAUTA CEVA ANUME. SE SCRIA DOAR DE PERCHEZITIE. Pur si simplu. Ca atare, perchezitia era ilegala. Ar fi fost de-a dreptul de neconceput ca Adrian Nastase sa accepte un demers ilegal (nici nu mai conteaza ca ar fi fost sau nu vorba despre el).
Altfel spus, Parchetul a actionat ilegal.
Dar si pompieristic.
De ce?
Nimic nu a impiedicat acelasi Parchet sa emita o noua solicitare, in conformitate cu prevederile legale.
Dar, nu a facut-o.
De ce?
Simplu: pentru ca la Nastase in locuinta nu se cauta, de fapt, nimic (iar a scrie ca vor sa perchezitioneze locuinta pentru a vedea daca are termopane era atat de aberant incat nici “parchetarii haitasi” nu au indraznit). Nu se dorea altceva decat un spectacol amplificat mediatic. Si, viza cea mai importanta, era efectul de bulgare de zapada in urma stirii ca la Nastase acasa s-a desfasurat o perchezitie. Nici nu contau rezultatele. De aici pana la a deturna totul in sensul “un om perchezitionat este un om vinovat” ar fi fost un sfert de pas.
Ma voi referi, acum, la conditiile speciale.
In lege se prevede clar ca, in cazul unui deputat sau senator (deci, parlamentar) pentru ca o perchezitie sa poata avea loc, solicitarea, in acest sens, trebuie sa treaca prin anumite etape clare, speciale, in ideea evitarii abuzurilor politice. Altfel, perchezitia este ilegala si, ca atare, nu se poate desfasura.
1. Solicitarea de perchezitie (care trebuie sa fie legal intocmita, cu prevederea clara si detaliata a obiectelor cautate- ceea ce nu s-a intamplat in cazul Adrian Nastase; am detaliat deja) trebuie transmisa Camerei parlamentare din care face parte cel vizat (Camera Deputatilor sau Senatul);
2. Solicitarea este discutata in Biroul Permanent al respectivei Camere parlamentare care incuviinteaza- sau nu- trimiterea ei la Comisia Juridica (tot a respectivei Camere parlametare) pentru a fi dezbatuta si supusa votului (avizul Comisie este, insa, doar cosultativ); in Comisia Juridica din Camera Deputatilor, avizul a fost negativ in cazul solicitarii de perchezitie in locuinta la Adrian Nastase (comisia este formata din parlamentari de la toate partidele);
3. Soliciarea este discutata in plenul Camerei parlamentare respective si supusa la vot. Votul plenului este decisiv. In cazul lui Adrian Nastase, plenul Camerei Deputatilor a dat vot negativ. Deci, perchezitia nu se putea desfasura, legal.
Oricum, solicitarea era intocmita in dispretul legii.
Nimeni nu ar fi acceptat-o (vreau sa spun, nici un om cu capul pe umeri!).
iulie 27, 2007 la 8:10 pm
Domnule Adrian Nastase,
In referire la consideratiile domniei-voastre privind dezbaterea televizata la care au participat dnii profesori Antonie Iorgovan si, respectiv, Catalin Avramescu, am onoarea sa va atrag cu deosebit respect atentia ca, potrivit dispozitiilor constitutionale, suveranitatea nationala apartine poporului roman - el este, deci, titular al acestei suveranitati. Pe cale de consecinta, singurul subiect de drept constitutional investit (cu i de dupa i) sa conduca Romania este poporul, organele sale reprezentative urmand doar sa exercite suveranitatea. Asadar, Romania nu poate fi condusa nici de Nastase, nici de alti baieti, ci doar administrata. Aceasta confuzie de natura constitutionala constituie cauza principala a situatiei in care se afla astazi poporul roman, care a fost deposedat de puterea sa legitima.
Fara pretentia de a va da lectii de drept constitutional, va invit sa cititi cartile mele “Puterea” si, respectiv, “Decodificarea Constitutiei Romaniei”; veti afla din aceste surse, intre altele, ca Legea noastra fundamentala - vorbesc de textul nerevizuit - este opera unor specialisti straini despre care, de buna-seama, aveti cunostinta, fara vreo legatura cu Constitutia Frantei.
Al dvs., Valeriu Mangu
iulie 27, 2007 la 8:23 pm
@John Doe
Daca se uita cineva la “Carul cu boi”, sigur nu-l duce gandul la Geoana. In schimb daca vede “Arlechinul” lui Iser , da.
iulie 27, 2007 la 8:41 pm
@sandu-pronosticuri
merg si eu:
1-da
2-dupa europarlamentare,pregatindu-se pt.prezidentiale.
3-suna un prieten
4-da,fara sa stimcare varianta.dor pe cine intereseaza?
iulie 28, 2007 la 1:18 pm
@
Sandu
Foarte interesante mesaje (cele de la agentia de pariuri). Fie si formulate interogativ.
Un comentariu legat de eventuala sarcina a Elenei Udrea: Doamne fereste! Bietul copil nevinovat ar putea mosteni nivelul ei intelectual. Iar, un barbat care ar face copii (nu doar amor!) cu Elena Udrea are un IQ previzibil.
Ca atare, urmasul nu ar avea nici o sansa.
iulie 28, 2007 la 3:48 pm
@
Messa Nera
1. In cazul lui John Doe- si in cazul Prostanacului, desigur- raspunsul este afirmatiuv (legat de oximoron).
2. NU am avut vreodata probleme CU acel personaj extraordinar.
iulie 30, 2007 la 9:03 am
@sandu
S-ar putea sa ai dreptate.Lipseste boul tanar din tablou…