Astazi am avut o zi mai linistita. Pana la pranz cateva intalniri “politice”. Dupa pranz, una din marile mele bucurii. Sa “descopar” in biblioteca volume, carti pe care nu am avut inca timp sa le citesc. Asa am dat peste o editie V.A. Urechia, “Legendele romanilor” (cu celebra povestire despre Ion Istetul), publicata pe la 1890 – pe care i-am oferit-o lui Paunescu. Am terminat insa, acum, de citit volumul II (singurul pe care il am), dintr-o lucrare a lui J. A. Vaillant, publicata in 1844, intitulata “La Romanie. Histoire, Langue, Litterature, Orographie, Statistique des Peuples de la Langue D’or, Ardialiens, Vallaques et Moldaves, resumes sous le nom de Romans”.
Iata cum se prezinta Vaillant: fondator al colegiului intern din Bucuresti si al scolii gratuite pentru fete; fost profesor de limba franceza la scoala nationala de la Sfantu Sava, membru al Societatii orientale din Franta. Cineva care a stat mult in Tarile romane. Oricum, a prins la Bucuresti cutremurul din 1829, anul Tratatului de la Adrianopol. Cartea lui povesteste, in 450 de pagini, istoria moldo-valahilor de la 16oo la 1844 (primul volum se ocupa, se pare, de perioada 1241-16oo). Relatarile lui pun accentul pe situatia ingrata a Tarilor romane intre Rusia si Imperiul otoman, sumele imense platite cand la unii cand la altii, dezbinarile si tradarile locale, rolul Frantei (primul consul francez, Emile Godin, ar fi ajuns la Bucuresti pe la 1792), evolutia moravurilor, a costumelor etc.
Mi s-a parut interesanta referirea lui la legislatia din timpul lui Vasile Lupu (Basile Le Loup), deci de la mijlocul secolului 17. Codul, compilat din mai multe carti grecesti, a fost publicat la Iasi, in 1646, la tipografia Catedralei Trei Ierarhi. Iata cateva din prevederile acestui cod :
- celui ce va da foc unei paduri i se va marca mana cu fierul rosu (atentie, acum 350 de ani!);
- cel care, ajuns la ultima limita, a furat pentru a se imbraca sau pentru a nu muri de foame, va fi iertat;
- cel care va descoperi, prin mijloace vrajitoresti, o comoara, nu va avea dreptul sa se atinga de ea. Totul apartine principelui;
- cel care va trada patria va fi pedepsit mai mult decat un paricid;
- celui care, fiind platit sa educe tinere fete, le va seduce i se va turna plumb topit pe gat “ca sa-i ajunga pana la inima, pentru ca de acolo au plecat sfaturile rele si care i-au intristat pe parinti”;
- cel care va fi scris versuri sau cantece pentru a calomnia pe cineva, va fi pedepsit, la fel ca si cel care ar scrie insulte sau injurii, impreuna cu cel sau cei care le-ar canta la altii (atentie, Sorin Ionita, Alina Mungiu Pippidi, Traian Ungureanu, Rodica Culcer, Vasile Lupu ar trebui scos din manualele alternative de istorie!);
- motivul pentru care judecatorul poate atenua pedeapsa unui vinovat este iubirea. Iubirea este echivalenta cu betia sau nebunia. Sau chiar mai rea decat ele;
- cel care, din iubire, intalnind o fata pe strada o saruta, nu va fi pedepsit.
Dincolo de caracterul amuzant al unora dintre aceste prevederi, mi se pare interesant ca in acest cod se prevede posibilitatea ca un “infractor” din Iasi, prins in Polonia, sa fie pedepsit acolo. La fel pentru un vinovat prins in Moldova, “printul nu este obligat sa-l returneze daca este polonez”. O astfel de dispozitie pare astazi foarte moderna.
Mi se pare interesanta si formula din titlu “ardialieni”, alaturi de moldoveni si valahi. Probabil ca este vorba de ardeleni. Nu stiu care ar fi etimologia. Daca stie cineva, as curios sa aflu.
Oricum, o lectura interesanta…
iulie 21, 2007 la 10:16 pm
Domnule Nastase mi-ti devenit simpatic,inteligent stiam ca sunteti.
iulie 21, 2007 la 10:24 pm
Etimologia cuvantului Ardeal o gasiti pe Wikipedia. Daca aveti chef de cearta de cafenea adoptati una dintre cele doua ipoteze : origine maghiara sau o radacina toponimica europeana. Sigur veti gasi adepti pentru ambele teorii.
iulie 21, 2007 la 10:37 pm
Dece Adrian NASTASE trece asa bine in mediul sau, simplu de inteles , este antourat de o echipa de slugarnici care au nevoie de o marioneta.
Dece Nicolae CEAUSESCU a facut erori, pe cu teme apropierea satului de oras, slugarnicii lui erau tot timpul cu ideiile sale si purtau la nivelul cel mai extraordinar.
Acelasi fenomen si cu ILIESCU.
Toti trei pot fi considerati la fel, o educatie de zeci de ani nu se poate schimba imediat, societatea trebuie sa inteleaga si sa accepte ruptura definitiva de acesti indivizi in politica.
Traian BASESCU este o inteligenta formata si se oimbogateste precum vinul se invecheste.
Calitatile sclipitoare ale lui sunt formidabile, inteligenta lui este in acelasi sens cu a marilor figuri politice din lumea internationala.
Nu mai departe similitudinea cu Nicolas SARKOSY, anticiparea unui viitor politic pe prioritati bazate pe proiecte pentru natiune plecate de la natiune.
Ideologia lui este natiunea, prezenta Romaniei in contextul UE si a lumii.
Nu sunt un dusman al Domnului Adrian NASTASE ci un opozant de opinie si un aliat al natiunii.
Deaceea,
ma adresez Domnului Adrian NASTASE sincer si direct, faceti totul, sa parasiti viata publica, sunteti un risc national.
Sunt alte domenii unde inteligenta si savoir faire de care dispuneti poate fi util.
Incercati domeniul afacerilor, a prezentei familiei Dvs. in ajutorarea handicapatilor din ROMANIA.
Nu veti fi uitat, natiunea va fi recunoscatoare.
Cu gândul ca m-ati inteles in curând,
Valerie.
Il rog pe Domnul DARIUS sa nu stearga mesajul meu
iulie 21, 2007 la 10:58 pm
Domnule Nastase
Zau ca va sta mai bine om de cultura decat politician. Ma intreb de ce credeti ca Ion Cristoiu, Rosca Stanescu, V,Stan, C.T.Popescu sunt mai buni decat cei enumerati de dv. ? Iar Rodica Culcer chiar nu stiu sa fi emis “insulte si injurii”. E drept ca nici eu nu citesc chiar totul.
La urma urmei nimeni nu va poate cere sa va iubiti dusmanii. Dar nu amestecati lucrurile.
iulie 21, 2007 la 11:01 pm
Valerie …
“Traian BASESCU este o inteligenta formata si se oimbogateste precum vinul se invecheste.
Calitatile sclipitoare ale lui sunt formidabile, inteligenta lui este in acelasi sens cu a marilor figuri politice din lumea internationala.”
=)) =)) =)) am ras jumatate de ora ma jur!!!!
Si citez Traian Basescu din volumul “Haloeu”
“tiganca imputita … ai vazut ce nesuferita era tiganca aia imputita” !
Dl Basescu ar vrea sa fie inteligent… dar mai e muuuuuuuuuuuuuult pana acolo, plus cine se crede inteligent e un ipocrit din punctul meu de vedere!
Omul s-a nascut prost si moare tot prost!
Care intelege ce vreau sa spun atunci e bine, care nu la fel de bine.
Cu stima,
Marius V.
iulie 21, 2007 la 11:04 pm
@Valerie
Eu ca sustinator al d-lui Basescu protestez fata de comparatia inteligentei sae cu vinul care se invecheste. Vinul e prea slab. Trebuia s-o comparati cu rachiul care se invecheste.
iulie 21, 2007 la 11:04 pm
Draga Darius.
Merci pentru amabilitatea de a nu sterge mesajul meu.
Sper in vacanta din luna aug sa ocazionam o intâlnire in Bucuresti.
Voi fi si la TVRi
Amitiés,
Valerie
iulie 21, 2007 la 11:05 pm
Sa inteleg ca pe: Sorin Ionita, Alina Mungiu Pippidi, Traian Ungureanu, Rodica Culcer si probabil altii NU-i puteti suporta?!
totusi aveti un tupeu fantastic, domnule Adrian Nastase!
as avea o intrebare: pe ce va bazati in ultima vreme, pentru ca constat disparitia fricii!? Ori “aveti incredere in Justitie?”
….. CCR deja va deschis o usitza/portita,
urmeaza cumva si altele?
iulie 21, 2007 la 11:05 pm
v-a deschis – scuze!
iulie 21, 2007 la 11:13 pm
Marius,
Doream sa renunt la blog si sa ma plimb, la noi este foarte placut, a plouat cca 2 ore, acum este ideal.
Dar sa revenin la subiectul prezentat.
Domnule Marius eu nu reprezint pe nimeni, constat si imi permit a face cunoscut.
Constatarile mele se bazeaza pe surse de informati auzite si traite la Paris, Bruxelles si Geneva.
Domnul Traian BASESCU este un caracter puternic plin de energie, iubeste confruntarile si le câstiga.
Anduranta lui este de neimaginat.
Este un Nicolas SARKOSY à la Roumanie, expresia apartine unui mare jurmnalist din Franta.
Nu fac comentari la adresa Domnului A.NASTASE, dar nu sufera comparatie cu Traian BASESCU.
Daca va indentificati, atunci in emisiunea programata la TVRi va pot invita, mi-ar face intradevar placere.
Noapte buna,
Valerie
iulie 21, 2007 la 11:15 pm
Inevitabil lumea ori il crede BUN ori il crede RAU pe Adrian Nastase. In politica unei tari democratice, de cele mai multe ori alegerile sunt relative.
In 2004 lumea l-a ales pur si simplu pe Basescu. Asta nu e musai rau sau bine. Putem sa spunem ca AN a fost cel mai bun premier din ultimii aproape 150 de ani…dar lumea l-a votat pe Basescu ca asa a vrut.Nu trebuie sa fie nici o explicatie..
Lumea tot striga pe aici: Nastase sa vina, Nastase sa plece,parca la asta s-ar rezuma solutia problemei in Romania.
In Romania nici un politician din ‘89 pana acu nu a reusit sa-si impuna un proiect de asa o maniera sa se simta/vada in schimbari pozitive remarcabile.
Daca domnul Nastase s-ar intoarce maine in fruntea tarii nu ar fi nici mare tragedie nici o mare comedie…Ar mai vizibil,ar avea iar influenta…dar nu cred ca o sa avem prea curand autostrazi multe in Romania sau scoli bune…
iulie 21, 2007 la 11:25 pm
Sandu Says:
July 21st, 2007 at 11:04 pm
@Valerie
“Eu ca sustinator al d-lui Basescu protestez fata de comparatia inteligentei sae cu vinul care se invecheste. Vinul e prea slab. Trebuia s-o comparati cu rachiul care se invecheste.”
Domnule Sandu,
Apreciez ca sunteti sustinator, aveti si dece si va felicit.
In urma cu ceva timp am intervenit cu un mesaj la notiunea de patriot, si spuneam, figura unui om politic poate sa-ti fie model de viata si precizam a fi patriot inseamna si sa te retragi din viata publica când incepi sa nu mai fi recunoscut.
Ma refeream la Domnul A.NASTASE, el are mari capacitati dar nu in viata publica.
Si revenin la subietctul nostru.
Comparati facuta de mine se referea ca la inteligenta Domnului Traian BASESCU care i-a valori formidabile precum vinurile de clasa, p.e. un Bordeau.
Si fara a va schimba aprecierea sa stiti ca si coniacuriel de 50 de ani p.e. au valoarea lor superioara fata de unul de 5 ani.
Ar fi multe de vorbit de bogatia vinurilor si a spirtoaselor este meseria mes de oenolog.
Noapte buna,
Valerie
iulie 21, 2007 la 11:25 pm
“Constatarile mele se bazeaza pe surse de informati auzite si traite la Paris, Bruxelles si Geneva.”
Ok pei fugi in munti ca de asta platim asa de mult la gaz. Stii ca toate conductele care le aduc rusii in Europa acolesc Romania ? Stii care ar fi fost beneficiile sa treaca o conducta de gaze pe la noi? Devenirea parteneri si scaderea pretului la gaz pt popolatie!
Dar nu, dl Basescu a trecut sa sara in sus ca dor el are bani sa plateasca gazul la toate cele n vile pe care le are trecute pe numele familiei sau prietenilor.
Rusii chiar au trebuit sa faca eforturi mari sa ocoleasca Romania si asa trec pe la bulgari, lasa sa aiba ei pretul la gaz mai ieftin!
Intradevar, constatari bune … bune de aruncat!
Daca dl Basescu tinea cu adevarat la popor atunci ar fi facut ceva, el este doar presedintele celor de la pd si pld, restul niste furnici nesimnificative!
Acesta este dl Basescu si acestea sunt efectele populismului!
Cum am spus,
Cine are de inteles intelege, cine nu degeaba scriu!
iulie 21, 2007 la 11:40 pm
@
livium
Sunt total de acord cu Domnul LIVIUM
Schimbarea sefilor bucuria nebunilor supunea un proverb la Universitatea din Iasi in urma cu câtiva ani
Sau cineva recent la CAPSA imi spunea Cresterea productivitati stabilimentelor de prostitutie se realizeaza cu schimbarea curvelor.
Nu stiu varianta care ar fi posibila in ROMANIA de azi, toate curvele sunt la fel, dar sa stiti, câteodata trebuie sa ne uitam si in ochii ei.
17ani pierduti, lipsa de profesionalism politic a condus ROMANIA la situatia de azi.
Toti politicieni setosi de putere au uitat natiunea, unii din ei au aplicat metoda de saracie pentru a domina, altul a introdus cornul si revelioanele pentru a guverna, unul cu echipa a lui a vrut sa faca curatenia generala si a fost mâncat d mafia politica a primului ales dupa dec.89
UE si NATO are un interlocuteur puternic in ROMANIA si mai puternic dupa 19.05 2007, Domnul Traian BASESCU.
Este adevarat o alta perioada, clubul UE ne cotroleaza si ne orienteaza.
Deci cu Traian Basescu ROMANIA AVANSEAZA, MAI SUNT MULTE DE FACUT, SUNT SIGUR CA SFÂRSITUL DE AN VA CONCRETIZA VIITORUL ROMANIEI.
CU RESPECT,
ROXANE
iulie 21, 2007 la 11:47 pm
Ardeal in maghiara este Erdely, care vine de la erdo=padure, adica o traducere destul de exacta pentru Transilvania. In Wikipedia explicatiile sunt mai multe si destul de confuze.
@Valerie si @Sandu
Nici vin, nici rachiu, Basescu prefera whisky. Inteligent este, doar ca acum a ajuns sa se creada cel mai inteligent, ceea ce nu-i prieste. Si are talent – un mare talent chiar – pentru politichie, dar este mult mai putin dotat – sau pregatit – pentru politica mare. Este un cistigator innascut, dar nu stie ce sa faca dupa terminarea competitiei. Ma intreb ce va face dupa ce nu va mai putea sa candideze la presedintie. Oare va citi?
iulie 21, 2007 la 11:51 pm
Imi place confruntarea dintre Valerie si Marius,
Stimate Domnule MARIUS,
Daca considerati ca aceasta trecere de conducta de gaze rezolva problema sau problemele Romaniei va inselati amarnic.
Romania se confrunta cu probleme mult mai grave cumulate de 17 ani :
1. O agricultura care nu-si poate hrani populatia, peste 60% din produsele agricole sunt importate.
2. O productivitate redusa si un export bazat pe materii prime
3. O administratie primitiva, fara eficienta si birocratica
4. Asistenta medicala , spitalele, policlinicile au cumulat in acesti 17 ani apogeul RAULUI
5. Invatamântul, educatia, cercetarea lipsa de respect fata de natiune
Lista este foarte lunga.
Va las posibilitatea sa o continuati.
Domnule Marius,
Veniti la IASI si sa vedeti conditiile din spitalul Sf.SPIRIDON riscul de circula dupa ora 22H,etc.
Sa fim serioasi, Domnul Traian BASESCU si guvernul TARICEANU nu pot face minuni in acest scurt timp.
Nu putem 1′000 Eu / luna nu avem resurse, PIB nostru se bazeaza pe ce aduc capsunari, cersetaori, medici, informaticienii precum si fetele frumoase.
Merci,
ROXANE
iulie 22, 2007 la 12:02 am
@Intreg universul
Valerie
Asa-mi trebuie daca vreau sa fiu subtil.
iulie 22, 2007 la 12:05 am
Domnule Nastase,
ati facut aluzie la o seama de ziaristi care v-au calomniat. Bietii de ei/ele sunt mici gaze in decorul acestei veri toride. Nici n-ar trebui sa-i bagati in seama. In fond, castiga si ei o paine. Ati facut bine de exemplu, ignorandu-l pe Grigore Cartianu, care v-a atacat in dese randuri. Despre acest fonfait, un coleg de pe vremea cand Cartianu era din echipa redactionala a d-lui Cristoiu, spunea ca pute a ceapa si a branza si ca toata redactia il urca cu fundul pe pervaz ca altfel ii omora cu mirosul!
Asa cum ati procedat cu Cartianu, trebuia sa procedati si cu cei de pe lista d-voastra de mai sus. Madam Colceag de exemplu, este atat de fada si ca femeie si ca ziarista, incat orice referire la ea (o spun fara suparare) va descalifica. Uneori se spune “spune-mi cine-ti sunt dusmanii ca sa-ti spun cine esti”! Daca dusmanul d-voastra este unul ca Traian Ungureanu de exemplu, care pupa coorool basescian “zi de zi si ceas de ceas”, dupa cum spunea un cantec revolutionar de pe vremuri, si d-voastra va faceti sange rau din pricina lui, asta nu inseamana decat ca va coborati in taratele lor. Iar cine intra in tarate, stiti ce pateste. Este sfartecat de porci.
N-am vrut sa fiu rautacios, dar prea le dati mai multa importanta decat merita!
Altfel insa stau lucrurile cand vine vorba despre un Cartarescu (lui chiar ar trebui sa-i raspundeti acum la panfletul “Baroane”, facand aluzie la “realizarile nemaipomenite” ale basecului), care v-a atacat foarte dur in timpul campaniei electorale. Cred ca abia atunci a auzit si basecu ca exista un scriitor roman pe nume Cartarescu.
Va aduceti aminte? In timpul campaniei electorale, mai precis in timpul confruntari de la TVR, basecu v-a spus ca il apreciaza pe Cartarescu! N-ati fost pe faza, trebuia imediat sa-l intrebati ce a citit din el. Sa va spuna vreun titlu de volum sau de poezie. Precis dobitocului i-ar fi inghetat ranjetul in gat! Caci precis! n-a citi nimic din el!
Asa ca domnule Nastase, daca mai ajungeti in finala cu el, ceea ce va doresc din tot sufletul trebuie musai sa-l intrebati doua lucruri:
1. In cazul ca nu veti mai iesi presedinte, va este frica de DNA, domnule basecu?
2. Ati spus ca va place Cartarescu. Daca e adevarat spuneti-mi un titlu din operele acestuia!
Lista de intrebari ramane deschisa!
PS V-am mai spus: fiti incisiv si cu mai mult tupeu! Cu oameni ca basecu trebuie sa fii cu obrazul gros, caci javrele numai asa te stiu de frica. Iar basecu asa procedeaza cu toti (Plesu a simtit pe pielea lui) si trebuie ca cineva sa-i dea peste bot odata si-odata! De ce n-ati fi d-voastra cel care o va face?
Mai ales ca aveti toate motivele. Inclusiv pe cele personale!
Succes!
iulie 22, 2007 la 12:28 am
Din curiozitate, am cautat ieri, 20 iulie 2007 pe Google.ro sa vad de cate ori ar fi citate pe acest motor de cautare numele unor oameni politici romani. Rezultatul este urmatorul :
Tr. Basescu – 2.100.000
Ion Iliescu – 1.680.000
Ad. Nastase – 1.650.000
C. Popescu-Tariceanu – 1.650.000
Gigi Becali – 1.490.000
Petre Roman – 1.360.000
M. Geoana – 1.250.000
N. Vacaroiu – 692.000
Emil Constantinescu – 502.000
C. Vadim Tudor – 286.000
Desigur ca asta nu tine loc de sondaj, si totusi… (Apropos: in dreptul numelui lui N. Ceausescu este indicata cifra 427.000 !)
Efectuand aceiasi operatie la partide, am gasit urmatoarele cifre :
PSD – 2.280.000
PD – 2.120.000
PNL – 2.020.000
PRM – 1.950.000
UDMR – 1.830.000
PNG – 904.000
PLD – 640.000
PNTCD – 563.000
Sa tina loc Google de barometru al interesului romanilor pentru partide si oamenii lor politici ?
iulie 22, 2007 la 12:39 am
Bataia nevestii acum 350 de ani
Daca tot vorbim de Pravila lui Vasile Lupu , iata un fragment referitor la bataia aplicata nevestei de catre barbat:
Pentru a ne face idee de deprinderile oamenilor din acel timp, vom reproduce câteva dispoziţii care privesc purtarea dintre soţi. Capitolul are un titlu foarte sugestiv: “Cum şi când poate bărbatul să-şi bată muierea şi în ce chip”. Soţul nu se pedepseşte, dacă o va bate “pre vina ei” sau “dacă o va bate puţintel”. Sunt însă cazuri când soţul se pedepseşte:
“Cela ce va fi vrăjmaş şi cumplit spre muierea lui bătând-o fără de vină sau o va bate cu vrăjmăşie pentru puţintea vină, se va certa într-acesta chip: să piarză a treia parte den darurile ce-i va fi dăruit muierea, iară de nu-i va fi dat daruri se va certa să dea muierii sale a patra parte din câtu-i va fi zestrea…”
Pedeapsă mai poate primi soţul când o va bate fără de măsură şi cu vrăjmăşie. Cazuistica bizantină pe care o găsim aici e foarte interesantă. Iată cum se defineşte lipsa de măsură şi vrăjmăşia:
“Fără măsură şi cum nu să cade şi cu vrăjmăşie se cheamă bătaie când se face cu toiagul mai vârtos când să va svărâma lemnul sau să facă cu acesta rane să meargă sânge sau când o va lovi cu lemnul în obraz sau în cap; atuncea de-a pururea se va certa bărbatul pentru vrăjmăşia lui.
De-şi va bate neştine muierea cu pumnul sau cu palma nu se cheamă că este vrăjmăşie asupra ei, de o ar bate cât de mult şi de des”.
Asupra acestor colecţiuni de legi s-au publicat în anii din urmă mai multe studii din punct de vedere juridic şi istoric, dintre care însemnăm: studiul d-lui I. Peretz despre Pravila de la Govora (Buc. 1911) şi al d-lui St. Longinescu despre Pravila lui Vasile Lupu (Bucureşti, 1909).
Amănunte se pot găsi şi în Istoria dreptului român a d-lui St. Longinescu (Buc. 1908) care a început să publice textele legilor vechi în paralel cu izvoarele lor. Până acum a apărut primul volum din această colecţie (Buc. 1912), în care se dă Condica lui Vasile.
iulie 22, 2007 la 1:04 am
Domnule Nastase,
imi permit sa va intreb, dupa citirea acestui post, daca exista vreo sansa de a digitaliza, partial, biblioteca dvs. (in special cartile cu si despre romania, mai vechi de 1930). prin digitalizare ma refer la scanare sau fotografiere si publicare pe site (gratuit) sub numele de ‘biblioteca’ sau ‘colectia personala’ A.N.
multe universitati din statele unite si europa (vestica) practica acest lucru, marind in acest fel cantitatea, dar mai ales calitatea, informatiei disponibile pe internet. posibilitatea de a avea acces direct la un material original, fie ca este vorba de una din primele scrieri luterane sau de un tratat de anatomie persan, inseamna foarte mult pentru cei care prefera
sa sara peste citate sau interpretari si sa mearga direct la sursa.
sugerez acest lucru stiind de prin presa ca aveti una dintre cele mai mari biblioteci din tara. sunt convins ca acest gest ar simplifica viata multor istorici si cercetatori, care prin studiul lor imbogatesc cultura romana.
iulie 22, 2007 la 1:26 am
In ultima perioada s-au facut o serie de vehiculari conform carora psd este cel care ne-a bagat in NATO si UE.Complet fals,psd impreuna cu adrian nastase din pacate esta cel care a incetinit procesul de integrare europeana.Consider ca la resursele din toate punctele de vedere ala acestei tari ,noi trebuia sa fim membri ue inca din 2004.Nu datorita noua suntem membri ue,ci datorita UE care pentru a deveni o forta avea nevoie atat de piata de desfacere din estul Europei,cat si de forta de munca de aici.A fost o decizie politica a UE fundamentata economic extinderea in estul Europei. Asa ca va rog sa fi-ti constienti ca nu datorita’ meritelor noastre’suntem in UE ,ci datorita interesului lor.Cat despre liderii psd,consider ca interesele lor se suprapun cu statutul de membru ue.De ce?Probabil nu doreau o justitie independenta,o economie de piata in care concurenta sa prevaleze,monitorizari periodice din partea UE etc
iulie 22, 2007 la 9:34 am
@ Valerie : Sper , din adincul inimii mele catranite ( printre altii – altele si pe intelighentii pupinbasesti ) ca doar te lauzi . O ” personalitate ” ca tine ( vezi in textul tau EXPRIMAREA , GRAMATICA , PUPINCUREALA cu adresa explicita ) sa fie realizator la tvr ? Ma lasi ? !
iulie 22, 2007 la 10:39 am
“Daca reinnoirea partidului socialist si a stingii trece in mod necesar prin asumarea de responsabilitati de catre figuri noi in peisajul politic, ar fi iluzoriu sa facem din aceasta reinnoire o simpla problema de virsta: dezbaterea de idei este indispensabila” spune, pe blogul sau, Dominique Strauss-Kahn.
La noi se crede (unii cred) ca o noua generatie de politicieni ar fi panaceul. Dar politica se invata in ani de experienta, nu printr-un “curs scurt”. Suntem prea risipitori cu cea mai importanta resursa – cea umana. Nu putem s-o tot luam de la zero, sa reinventam din patru in patru ani toate institutiile si politicile. Discutam prea mult despre persoane si prea putin despre idei.
iulie 22, 2007 la 10:45 am
daca ati mai face parte din conducerea partidului social democrat, ati fi fost de acord sa bateti palma cu pnl-ul lui tariceanu? sau ati fi facut tot posibilul ca sa introduceti motiune de cenzura impotriva guvernului tariceanu? In 2008 ce veti face cu pnl? ii veti lua sub aripa ca sa mai prinda ceva prin parlament sau guvern?
iulie 22, 2007 la 10:58 am
@ horea
habar nu ai despre ce vorbesti. Aderarea se face dupa un calendar si cu conditia incheierii unor capitole de negocieri. 90% din capitolele de negocieri au fost deschise de guvernarea AN si toate au fost inchise pana la sf. anului 2004. EU poate avea interese si dorinta de a ne integra si a ne ajuta, dar nu ne baga si traista.
iulie 22, 2007 la 11:00 am
Donule Nastase PSD a avut oameni pregatiti pentru ministere si posturi chee din administratie ,cum a fost posibil ca azi partidul sa fie asociat cu Vanghelie si altii.Dar presidentia?Basescu a cistigat primaria capitalei prin discurs smecheresc care caracterizeaza unii Bucuresteni.Dar eu nu pricep cum a fost posibil la referendum sa se inregistreze un asa scor mic {TRADARE }zic eu.Daca PSD ar fi avut asemenea ministrii tara nu ar mai fi mers din inertie ca azi.Populatia a ramas fara reactie in fata secetei si incapacitati guvernului de ai ajuta.PSD -ului nui convine sa preia guvernarea acum ,dar lasa tara sa mearga din rau in mai rau?
iulie 22, 2007 la 11:01 am
Cineva vorbea mai sus despre agricultura si situatia ei dupa anul 89. Agricultura e intr-o criza acuta (dar nu cea practicata in marile exploatari, cazul Porumboiu) din cauza lipsei coerentei factorilor de decizie la nivelul ministerului agriculturii, lipsei profesionalismului si nu in ultimul rand al pregatirii persoanei care a ocupat la un moment dat functia de ministr( Muresan-electronist, Motreanu – filosof, o mica paranteza vacile au nevoie sa filosofeze si intre doua reprize de pascut o frantura de Neitzche, Remes-contabil).
Distrugerea sistemelor de irigare dupa 89. In anul 1989 Romania avea 25% din suprafata arabila irigabila, acum 5%. Pe fondul unori ani buni din punct de vedere al precipitatiilor in perioada 90-96 statul nu a facut nimic pentru a stopa furturile de teava sau pentru a creiona o strategie in domeniul irigarii. Distrugerea Agentiei Nationale de Imbunatatiri Funciare care a devenit un morman de fier vechi, inutile, utilitatea ei ar fi trebuit sa se vada in drenarea, colmatarea, …. apelor.
Din punct de vedere al energiei(pentru ca am vazut ca era vorba si despre gaze) Romania va importa din ce in ce mai mult gaz pentru ca resursele noastre sunt in scadere si cererea este din ce in ce mai mare. Lipsa de coerenta a politicii externe romanesti pe directia Bucuresti-Moscova fac ca Romania sa plateasca cel mai mare pret din Europa pentru gazul natural importat din Rusia. Traseul gazoductului Rusia-UE ne va ocoli datorita afirmatiilor belicoase emanate de “presedintele de nota 10″ (a se citi intre ghilimele), vom pierde cantitati mari de gaz pe care le puteam primi doar pentru ca gazoductul trecea prin batatura noastra.
Starea sistemului de sanatate este jalnica datorita unui manegment prost de la cel “cu tata in gura pana la cel cu barba sura” de la ministru pana la ultimul director de circa medicala, deturnarile de fonduri, licitatii trucate, servicii la suprapret, si lista poate continua.
Cat despre vinul care se invecheste tin sa-i spun lui Valerie daca pluta nu este buna, acel vin se poate oteti si cred ca in acest stadiu este Traian Basescu, acidul acetic a inceput sa se formeze dar nea traienel este in aburii alcoolului, dar in timp bacteriile acetice vor transforma tot alcoolul in acid acetic.
Cat despre genialitatea lui Nastase nu cred ca poate fi pusa sub semnul intrebarii, iar constructiile semantice greoaie si explicatiile fff lungi cred ca sunt rezultatul structurii sale de cercetator.
Unul dintre egali,
Mircea
iulie 22, 2007 la 11:57 am
da…am citit si eu
cu mare , mare interes tot dar
vedeti fratilor ca suntem romani cu totii????
singura concluzie care se desprinde cit de “la o posta” e ca…..suntem romani !!!!~~~~vorba lui EMINESCU……”lumea e asa cum este si ca dansa suntem noi. ” gresesc!?!??!?!!??
iulie 22, 2007 la 12:28 pm
@ ooops Din pacate n-ai inteles ce doream sa afirm.Negocierile trebuiau incheiate mult mai devreme(2001) si nu in conditiile in care au fost incheiate.Studiaza putin angajamentele noastre si compara-le cu cele ale primului val de aderare(2004) si ai sa vezi cat a pierdut statul roman din acestea.Puteam sa obtinem mult mai mult ,dar datorita anului electoral si-al interesului psd de a-le incheia cu orice pret consider ca am pierdut enorm.Cat despre angajamentele pe care le-am luat crezi ca le-am indeplinit?(justitie,agricultura,afaceri interne,ministerul de interne,functinari publicietc) Iti spun eu ca nici vorba .Ei au facut un compromis fiindca aveau nevoie de noi.Haideti sa gandim putin mai departe si sa nu ne luam dupa aparente.
iulie 22, 2007 la 1:15 pm
@horea
Sunt de acord cu Horea ca trebuia sa incheiem negocierile si noi in 2001-2001, odata cu primele 10 state. Din nefericire, la sfarsitul anului 2000 si al guvernarii CDR-PD erau inchise doar 6 capitole, restul fiind insuficient pregatite sau chiar neatinse. Chiar daca Romania a fost printre primele state foste comuniste care au incheiat acordul de asociere cu UE, perioada tembela 1996-2000, cand s-a pierdut vremea si s-au ratacit mintile, a determinat o foarte mare intarziere. Despre conditiile in care au foat incheiate negocierile, in 2004, pot sa spun si eu un lucru: Romania a obtinut cele mai mari si mai multe perioade de tranzitie/acomodare. Din pacate, din cate am vazut eu in timp, urmarind documentele UE pe internet, faptul ca nu am fost membri cand s-a negociat bugetul UE 2007-2013 ne cam afecteaza la bani. Si pe noi, si pe bulgari. Dar, oricum acest guvern cu presedintele sau cu tot nu sunt in stare sa faciliteze/determine nici macar absorbtia fondurilor pe care le-am obtinut. Asa ca…Va urez o dupa-amiaza placuta. Eu ma pregatesc pentru o “orgie” cu fructe
iulie 22, 2007 la 1:35 pm
SuKaRiT Says:
July 22nd, 2007 at 9:34 am
@ Valerie :
Sper , din adincul inimii mele catranite ( printre altii – altele si pe intelighentii pupinbasesti ) ca doar te lauzi .
O ” personalitate ” ca tine ( vezi in textul tau EXPRIMAREA , GRAMATICA , PUPINCUREALA cu adresa explicita ) sa fie realizator la tvr ? Ma lasi ? !
Sunt o simpla cetateana de origine Româna
NU SUNT REALIZATOARE TV, SUNT INVITATA la TVRi
Cred ca v-am raspuns curiozitati Dvs. exprimarea, gramatica nu au fost punctele mele forte, in schimb oenologia va asigur este pasiunea mea.
Valerie
iulie 22, 2007 la 2:01 pm
D-le Nastase, Sa intelegem ca Dvs ati furat numai in ultima instanta si ca sa nu muriti de foame si ar trebui sa fiti iertat, iar ziaristii mentionati de Dvs v-au calomniat si merita sa fie aspru pedepsiti?
Cu stima ing. Alin Dragan
iulie 22, 2007 la 2:13 pm
Icsulescu Says:
July 22nd, 2007 at 12:28 am
Din curiozitate, am cautat ieri, 20 iulie 2007 pe Google.ro sa vad de cate ori ar fi citate pe acest motor de cautare numele unor oameni politici romani. Rezultatul este urmatorul :
Tr. Basescu – 2.100.000
Ion Iliescu – 1.680.000
Ad. Nastase – 1.650.000
C. Popescu-Tariceanu – 1.650.000
Gigi Becali – 1.490.000
Petre Roman – 1.360.000
M. Geoana – 1.250.000
N. Vacaroiu – 692.000
Emil Constantinescu – 502.000
C. Vadim Tudor – 286.000
Desigur ca asta nu tine loc de sondaj, si totusi… (Apropos: in dreptul numelui lui N. Ceausescu este indicata cifra 427.000 !)
Efectuand aceiasi operatie la partide, am gasit urmatoarele cifre :
PSD – 2.280.000
PD – 2.120.000
PNL – 2.020.000
PRM – 1.950.000
UDMR – 1.830.000
PNG – 904.000
PLD – 640.000
PNTCD – 563.000
Sa tina loc Google de barometru al interesului romanilor pentru partide si oamenii lor politici ?
iulie 22, 2007 la 2:17 pm
Voi incerca daca relatarea este adevarata
Mihnea
iulie 22, 2007 la 2:27 pm
Domnule Nastase, ati parcurs comentariile, va trebuie ceva timp!
iulie 22, 2007 la 2:31 pm
@Valerie
Hai mah Valerie, daca nici ironia cu rachiul nu ai prins-o, nu stiu ce sa mai zic de tine…
iulie 22, 2007 la 2:33 pm
In cartea aia de ati citit-o de curind nu scrie si de prim-ministrii care-si aservesc presa prin controlul direct al publicitatii de stat? Dar despre sotii de premier care eludeaza putin legea sau despre termopane primite mita? Nu e incriminata nici prostirea in fata cu mosteniri fabuloase de la pensionare amarite?
Sper sa apuc ziua in care veti fi condamnati si Dvs. si domnu’ Iliescu. Pina atunci, insa, continui procedurile de emigrare.
iulie 22, 2007 la 2:34 pm
@ VALERIE : Ma rog , e bun si vinul , daca stai bine cu inima . . .
iulie 22, 2007 la 3:04 pm
Cu tot regretul lipsesc din blogg câteva afisarii foarte interesante.
Va asigur aceste relatari veneau in sensul Domnului Adrian NASTASE, probabil prost interpretate de remplasantul Domnului DARIUS.
Suntemn cu ochii pe voi
Viviane
iulie 22, 2007 la 3:11 pm
dle nastase si daca cititi inseamna ca sunteti cult?
iulie 22, 2007 la 3:48 pm
Nu prea agreez manualele alternative, pentru stiinte exacte poate ar merge, dar pentru istorie… ce sa prezinti in ele? sau mai bine spus, ce sa nu prezinti ? oricum, lectura unei carti vechi e mereu interesanta. cand eram mai tanar am gasit o carte de istorie a bunicului meu, de cand era la gimnaziu. cred ca s-ar putea retipari fara prea multe modificari, poate ca un manual alternativ
iulie 22, 2007 la 3:55 pm
Etymology -WIKIPEDIA-
————————————
Main article: Historical names of Transylvania
Transylvania was first referred to in a Medieval Latin document in 1075 as Ultra silvam, meaning “beyond the forest” (dincolo de padure) (ultra meaning “beyond, on the other side” and the accusative case of sylva (sylvam) meaning “wood or forest”) (padure). That name was later changed to “Transylvania” (trans also meaning “across, over, beyond”).
The German name Siebenbürgen means “seven fortresses”, after the seven (ethnic German) Transylvanian Saxons’ cities in the region (Kronstadt, Schäßburg, Mediasch, Hermannstadt, Mühlbach, Bistritz and Klausenburg).
The Hungarian name Erdély is derived from Erdő-elve (dincolo de padure) meaning “beyond the forest” in Hungarian (a meaning first referred to in its Medieval Latin version in a 12th century document – Gesta Hungarorum).
The Romanian name Ardeal (Ardeal – as Ardeliu – was first referred to in a document in 1432) is a likely borrowing of the Hungarian name Erdély, as is the Romani name Ardyalo – in old Hungarian, Erdély was pronounced as Erdél. The initial Hungarian e- occasionally changes to a in Romanian (cf. Hung. egres “gooseberry” and Egyed, which became agriş and Adjud in Romanian).
(Ardeal in limba romana nu poate fi tradus, in engleza este explicit “e” din maghiara a fost inlocuit cu “a”
iulie 22, 2007 la 4:09 pm
la Ceausescu sunt circa 1.900.000
iulie 22, 2007 la 5:57 pm
@Valerie Sunt una dintre persoanele care il apreciaza pe Traian Basescu dar si pe Adrian Nastase.Pe fiecare pentru ceea ce are bun in el.Cred ca gresiti in aprecierile negative la adresa lui Nastase.Si ca il idolatrizati pe Basescu.Cat despre Sarkozy,va pronuntati aprioric…Asteptati ca sa vedem ce e in stare sa faca dumnealui,ca vorbe frumoase oricine poate sa spuna la inceput de mandat.Ati afirmat ca sunteti oenolog.Si il caomparati pe Basescu cu vinul care pe zi ce trece devine mai nobil.Asa o fi.Si eu il apreciez pe Basescu.Insa nu ii ridic statuie pentru ca nu e Nicolae Iorga si nici Regele Carol I.Nici lui Adrian Nastase nu ii ridic statuie pentru ca nu este cazul.Cred insa ca pot fi obiectiv si judeca oamenii asa cum sunt,fara a exagera nici de o parte si nici de cealalta.Pentru mine,cei doi reprezinta puterea alternativa la guvernarea Romaniei.Avem un tip extrem de inteligent,echilibrat,cult,fin diplomat(poate prea fin cateodata),si co o capacitate de constructie remarcabila.L-am numit aici pe Adrtian Nastase.Pe de alta parte,avem un alt om inteligent,de o inteligenta mai mult emotionala decat rationala,hotarat,pragmatic,simplu si direct in cuvantul sau,un om care intelege spiritul poporului din care provine.Poate un pic mai temperamental decat este necesar,necontrolat in anumite circumstante.Daca ar fi posibil sa ii punem pe amandoi intr-un vas si sa ii amestecam,cred ca Romania ar dobandi astfel omul de care are nevoie.Cum nu este insa posibil asa ceva,trebuie sa ne multumim cu ceea ce avem,si sa speram ca atat unul cat si celalalt vor incerca sa fure cat mai mult din calitatile oponentului.Asadar,Valerie,mi se pare nedrept sa il vezi doar pe Basescu in ecuatia asta politica.Pentru mine,este imbucurator ca am posibilitatea sa urmaresc evolutia fiecaruia dintre ei si sa il votez pe cel mai in forma la momentul potrivit.Si inca ceva.Nu te supara,dar pentru un oenolog treaz,este de neinteles sa constat ca scrie “Bordeau”in loc de “Bordeaux”.Pe de alta parte,cred ca este absolut normal ca o persoana de profesia ta,sa aiba afinitati speciale cu actualul sef al statului roman.Au revoir,te asteptam la TVRi…
iulie 22, 2007 la 6:27 pm
@Ramona
Cred ca esti nedreapta punand la indoiala cultura d-lui Nastase. Daca Nastase nu corespunte exigentelor d-tale , ma intreb daca ai reusit sa cunosti vreun om cult. Am mai postat odata pe blog vorba frantuzeasca : “Cultura este ceeace ai in minte , dupa ce ai uitat tot ce ai citit” Comportamentul sau este a unui om cult. Politiceste eu sunt impotriva a tot ce reprezinta d-sa. Dar orice atac nedrept ma oripileaza ca si cum ar fi impotriva celui mai bun prieten.
iulie 22, 2007 la 6:57 pm
Doamna , visati sau erati trezita de curand din somn cand ati postat impresiile d-voastra despre Basescu.Va recomand sa va plimbati linistita prin parculetele oraselor pe care le enumerati ca ati fi cules din ele impresiile despre presedinte si sa ne lasati pe noi in durerea noastra.Mai veniti si la tvri .De ce, sa repetati asemenea enormitati .Sa stiti ca nici el n-o sa va creada .Stiti cum se spune in popor cand ridicolul nu mai poate fi combatut// Mare si incapatoare e gradina Domnului//.
iulie 22, 2007 la 7:10 pm
Parerea mea este ca orice destin – si cu atat mai mult un destin politic – seamana cu traseul unui rau care strabate un relief variat: are cascade dar si meandre. Viata lui Adrian Nastase e asemeni unui curs de apa: ne poate oferi inca multe surprize pana la “varsarea in mare”. Nu-i sunt fan, dar trebuie sa recunosc ca domnia sa este cel mai bun produs al clasei politice romanesti din 1990 incoace. Inteligent, cultivat, cu o suprafata intelectuala remarcabila, singurul politician roman de anvergura europeana si internationala, cu un simt iesit din comun al scenei politice, el este practic, singurul lider care poate dialoga de la egal la egal cu liderii statelor europene. Pe langa dl. Nastase, dl. Basescu este un biet manelist de provincie, semidoct si impulsiv, cu lecturi de “almanahe” si instructiuni de bord.
iulie 22, 2007 la 7:22 pm
eu am o nelamurire…de ce orice discutie trebuie sa duca neaparat la calitatile (sau la lipsa lor) presedintelui basescu? nu mai putem vorbi despre istorie, despre arta sau muzica fara sa facem referire la acest personaj trecator prin viata noastra?
postul domnului Nastase facea referire si la niste principii de drept, care au contribuit la forma pe care o are sistemul juridic contemporan. imi pare extrem de rau ca nu putem analiza si aprecia informatiile din punct de vedere al valorii culturale si trebuie sa ne raportam tot timpul la viata politica si la personajele care o anima.
iulie 22, 2007 la 8:21 pm
eu cred ca avea dreptate dan andronic intr-o anumita privinta
iulie 22, 2007 la 8:27 pm
Cher ami,
Dragul meu,
Observatiile mele sunt de continut si nu se opresc cum am scris nastase cu un n mare sau mic, bordeaux cu x sau fara x.
Aici este diferenta de gândire a noastra a Romanilor.
Ne inselam cu ceea ce numim cultura si murim de foame, avem rusine cu diplomele noastre si o mergem la capsuni in Spania.
Avem cele mai multe diplome din UE pe metru patrat, avem cele mai putine marci, branduri.
Avem câtiva olimpici si murim de foame, ne plângem ca avem salari mici.
Suntem cei mai buni si importam 60% din produsele agricole pentru a ne hrani.
Dragul meu ati iesit din tara sa vedeti cum se produc rosiile, da cele care vin din Turcia sau Iordania?
Sunt sigur sunteti un asistat a lui nastase, el nu mai mult de trait in viata politica este terminat.
Mesajele mele sunt pentru a revigura nastase si social democratia din Romania.
Cu respect
Valerie
iulie 22, 2007 la 8:33 pm
Românul vrea sa fie mai intelectual ca oricând.
Pentru aceasta am sa fac apel ce inseamna a fi intelectual.
Intelectual este cel care traieste din ceea ce produce capul sau.
NASTASE nu este un intelectual, el traieste din impozitul nostru.
NASTASE este un functionar superior cu masina la scara si sofeur, pe o durata de 4-5 ani ales pe o lista a unui stabiliment cu intentie social democrata.
Nu are legatura cu natiunea si nu are proiecte a dezvolta din partea natiunii, este pe undeva un ratacit intr-o albie de incercari.
Va stau la dispozitie,
Cu respect
Valerie
iulie 22, 2007 la 8:40 pm
Domnule NASTASE,
Va rog sa-mi dati definitia unui INTELECTUAL.
Si pentru ca sunteti un baiat sympa, Dvs va considerati, intelectual, functiona, om politic sau ce ?
Cu stima si respect,
Valeriu TURCU
Va astept sa comunicam, avem mai multe de spus
iulie 22, 2007 la 9:31 pm
@ Diana Ai perfecta dreptate.De la ce s-a plecat,si unde am ajuns.Dar asta-i viata pe blog…
iulie 22, 2007 la 10:36 pm
ma bucur sa vad ca pentru dvs ca om politic a inceput o noua era chiar si asa prin blog. fac parte dintr-o categorie de persoane care au anticipat circul acesta ieftin pe care ni-l va oferi “base”. imi aduc perfect aminte starea de beatitudine care pusese stapanire pe romania in zilele acelea, toata lumea credea ca viata va deveni roz pentru ca un fost marinar cu medii de 5 pe linie la scoala – si care se si mandreste cu asta- va veni si va scapa tara de mafioti plantand tepe in piata universitatii. cred ca ati pierdut alegerile pentru ca persoanele care v-au consiliat au abandonat lupta (am vazut parte din interviul acordat de un consilier al dvs la antena 3 in compnia lui ion cristoiu – cred ca era anca alexandrescu, dar nu sunt sigura) si nu au avut idei de campanie (trebuie sa recunoastem ca sloganul care l-a facut pe base se castige a fost “sa traiti bine”, extrem de bine gandit si cu priza maxima la o larga categorie de publicuri) sincer nu imi aduc amite de nimic din campania dvs electorala desi am facut parte dintre sustinatori, vag imi amintesc de niste afise albastre, banale (chestia cu ardeiul – era o pata de culoare care iti capta privirea), nimic din continutul lor nu iti capta privirea. de asemenea incercarile dvs de a parea popular s-au soldat cu efectul contrar, nu poti deveni dintr-o data prost si sa faci parte din alta categorie sociala insa cred ca puteati specula tocmai aceasta diferenta majora, sunteti o persoana inteligenta, dar nu o inteligenta bruta ci una cizelata in scoli, cu multe alte perspective. imi doresc sa vad un pol cu adevarat social in romania si poate dvs in fruntea lui, oricum nu faptul acesta este important ci relansarea stangii. este nevoie de mult mai multe programe sociale pe care numai un partid cu ideologie de stanga le poate implementa. in speranta unor vesti mai bune astept “articolele” dvs de pe blog
iulie 22, 2007 la 11:51 pm
SEMNAL DE ALARMA
Vad cu stupoare ca a postat cineva ca fiind Maria Barbu, ceea ce ma uluieste! Postul anterior nu imi apartine, si chiar nu inteleg cum este posibil sa faca cineva o asemenea …. frauda, ca sa nu spun mai mult!
Se vede clar ca au inceput sa actioneze aici profesionistii, cei care distorsioneaza adevarurile si care acum fac un atentat la identitea mea in virtual. Rog administratorii blogului domnului Adrian Nastase sa fie mai vigilenti la asemenea atacuri!!!
iulie 22, 2007 la 11:54 pm
@ Diana
Sa sti ca ai dreptate! Omul vine acasa, intra pe blog, citeste un articol despre literatura ( destul de slabut
), da sa citeasca si sa scrie niste comentari legate de subiect, si pac ba Basescu , ba PSD , ba Geoana…
@Maria Barbu @Sky-Hunter
Ce vreti sa spuneti prin clona/clone?
@Adrian Nastase
Daca tot se posteaza comentarii offtopic, imi permit si eu o intrebare adresata domnului Adrian Nastase:
La ce v-ati referit cand ati spus ” cateva intalniri “politice” “?
iulie 22, 2007 la 11:54 pm
corectez la postarea anterioara : “identitatea”
Am fost atat de socata de ceea ce s-a intamplat incat nu am avut rabdare sa corectez. Va rog inca o data sa fiti mai vigilenti, pentru ca se pot intampla si alte atacuri, poate mult mai daunatoare, ceea ce ar fi realmente regretabil pentru noi toti si pentru fragila noastra democratie!
iulie 23, 2007 la 10:03 am
interesant este faptul ca Transilvania nu a avut un nume propriu fiind numita asa cum s-a aratat anterior Transilvania, Siebenburgen si Erdely. In comentariile care insoteau hartile vechi, Transilvania/Siebenburgen era locuita de cinci natiuni (secui, unguri, sasi, valahi si modoveni). In cazul cartii citate sigur este vorba despre ardeleni. Sugestiva este si fraza prin care se arata ca moldovenii, valahii (locuitorii Tarii Romanesti) si ardelenii sunt rezumati sub numele de roman. Si inca o chestiune, descrierile despre romani din secolul al XIX-lea merita o atentie speciala, ar trebui reconsiderate pentru ca s-a cam trecut peste ele sau au fost adoptate sub forma de clisee sau au fost preluate doar citatele convenabile. Cind s-o mai raci am sa va dau citate din descrierile de secol XVI, cu multe chestiuni neconvenabile la adresa romanilor, dar si lucruri bune. Rau este faptul ca astfel s-a creat in lumea vest europeana imaginea valahilor
iulie 23, 2007 la 11:08 am
@Maria Barbu
“Vehement ” se refera la manifestarile oamenilor. Este ca si cum ai sune “masuri bucuroase” . Masurile nu pot fi ele insele “inflacarate”, de exemplu.
iulie 23, 2007 la 1:52 pm
@Valerie Daca la mine va refereati atunci cand afirmati ca sunt un asistat al lui Nastase,intrebandu-ma in acelasi timp daca am iesit vreodata din tara ca sa vad cum se fac rosiile in Iordania sau Turcia,raspunsul meu este urmatorul;de cand ma stiu am fost impotriva FSN-PDSR-PSD.Am convingeri de dreapta.Pe Nastase insa il apreciez sincer si consider ca i s-a facut o mare nedreptate in interiorul PSD si nu numai.Am stat prin strainatate mult mai mult decat va puteti dumneavoastra imagina.Am vazut cam toata Europa,si ceva din Africa.Asistat social nu am fost si nu sunt pentru ca pot munci,slava Domnului.Poate va e rusine dumneavoastra cu diploma pe care o aveti,mie nu mi-a fost niciodata.Cei care merg la capsuni in Spania,trimit in Romania miliarde de euro.E o rusine oare sa muncesti cinstit chiar si la cules de capsuni?Sau trebuia sa ne facem cu totii oenologi?In Romania nu se mai moare de foame,dar sa stiti ca se poate muri usor vazand fudulia ostentativa a unora care,daca au stat cativa ani prin cele strainataturi se cred filosofii natiunii si indreptatiti sa-si dea cu presupusul in chestii de care nu au habar.Cam asta e.Pe curand,si,repet,va astept la TVRI.Cand va fi difuzata emisiunea si care e titlul acesteia?Cine stie,poate intervin in direct…
iulie 23, 2007 la 2:50 pm
Evident ca exista persoane aranjate pentru a comenta negativ pe blogurile adversarilor…doar nu degeaba se spune ca blogurile au un potential urias de a inlocui mass-media clasice pentru atingerea unui anumit target. Conteaza pe blog, la comentarii, care este tendinta majora: ori pro, ori contra. Oamenii vor fi influentati de opiniile predominante, ba chiar le vor imprumuta daca li se par ‘inteligente’, nu credeti?
Ideea e ca aceste persoane sa fie descoperite. Adik sa poti sa iti dai seama ca ’sunt pusi’ sa faca asta. Aici e marea provocare.
Si nu cred ca cei care vin la munca pentru a scrie pe blog vor fi neaparat si cei care ridica in slavi sau arunca cu noroi. Cu cat mai subtil mesajul anti cu atat mai reusit.
iulie 23, 2007 la 3:04 pm
@a.nastase
istoria nu este specializarea mea,dar in limite firesti este o placere
1) probabil ca iti(va) este la indemana “VERESS ANDREI Documente privitoare la istoria Ardealului,Moldovei si Tarii Romanesti ” vol II-III,Bucuresti 1930-1931. nu am volumele, am citat dintr-o bibliografie
2) am cerut parerea unui dr. in domeniu si mi-a recomandat filiera erdeli(y),ardeli(Y),ardeleni,ardealieni
iulie 23, 2007 la 3:14 pm
Evident ca exista persoane aranjate pentru a comenta negativ pe blogurile adversarilor…doar nu degeaba se spune ca blogurile au un potential urias de a inlocui mass-media clasice pentru atingerea unui anumit target. Conteaza pe blog, la comentarii, care este tendinta majora: ori pro, ori contra. Oamenii vor fi influentati de opiniile predominante, ba chiar le vor imprumuta daca li se par ‘inteligente’, nu credeti?
Ideea e ca aceste persoane sa fie descoperite. Adik sa poti sa iti dai seama ca ’sunt pusi’ sa faca asta. Aici e marea provocare.
Si nu cred ca cei care vin la munca pentru a scrie pe blog vor fi neaparat si cei care ridica in slavi sau arunca cu noroi. Cu cat mai subtil mesajul anti cu atat mai reusit.
A, de exemplu, parerea mea este ca cel/cea care a scris faza aia cu “Postul acesta cu “Lecturile de la sfarsitul saptamanii” a fost probabil cel mai plictisitor si fara sens post de pana acum. In schimb am intrat pe blogul clonei unde macar am ras copios!” -este cineva “aranjat”. Mi s-a parut suspect inainte ca Maria sa spuna ca cineva se foloseste de numele ei.
Mesajul pare “dubios” pentru ca ia in ras aceasta tema, o tema care nu reprezinta un punct forte al adversarului. Ba chiar incearca sa convinga gazda acestui blog sa renunte la astfel de postari – adik sa elimine pericolul de a declansa discutii despre cultura personajelor politice – subiect ce-i dezavantajaza pe unii.
iulie 23, 2007 la 3:26 pm
@ horea
1 poti argumenta afirmatia ca psd+nastase au incetinit procesul de integrare sau vorbesti discutii?
2 oare ne-am intalnit vreodata langa gorun?
iulie 23, 2007 la 3:41 pm
Atentie!
mesajele postate mai sus sub numele meu la orele 2,44 AM si 2,47 AM nu sunt ale mele!!!!
iulie 23, 2007 la 7:20 pm
Ma numesc Faur Marinela Radiana,recent am implinit frumoasa varsta de 18 ani si as dori sa ma inscriu intr-un partid politic care sa ma reprezinte;pot oferi tineretea mea,pe cat imi va permite scoala chiar voluntariat(sunt eleva olimpica la disciplina biologie si am terminat anul scolar cu media 9,84,fara nici un fel de meditatii).In acest scop am citit mai multe brosuri cu platforma program a mai multor partide,am studiat viata si activitatea catorva politicieni si recent am ramas foarte frumos impresionata de acest BLOG pentru care tin sa va felicit din suflet.Asadar,as dori o parere sincera din partea unui mare politician ca dumneavoastra,pentru o tanara la inceput de drum.Cred cu tarie in experienta dumneavoastra cu toate greselile inerente care sunt produse in absolut toate tinerele democratii.Intr-un fel si dumneavoastra sunteti tot la un inceput de drum,ACELA SPRE COTROCENI si de aceea tin sa va arunc o provocare:infiintati o bursa pentru merite deosebite care sa va poarte numele si donati-o unui student cu resurse financiare mici;nu-i asa ca este un inceput exceptional pentru orice personalitate?(as fi foarte dezamagita daca nu mi-ati raspunde).Cu toata stima si consideratia Marinela Radiana Faur
iulie 24, 2007 la 9:05 am
In privinta etimologiei, o carte bine documentata, foarte bine scrisa, este cartea domnului Paul Lazar Tonciulescu “Ardealul. Pamant si cuvant romanesc”, Editura Miracol 2001.
iulie 29, 2007 la 4:58 pm
Domnule Adrian Nastase,
Urmaresc cu interes blogul dvs. Il felicit pe Darius pentru idee.Imi place foarte mult cum scrieti (si pe blog si in Jurnalul National).Sunteti un erudit, cu mult talent si umor. Acum inteleg de ce sunteti atat de dusmanit. Pentru ca-i complexati pe cei din jur, care sunt la ani lumina fata de dvs. Repet, totusi, in Romania nu sunteti potrivit politicii noastre dambovitene. Sunt convinsa ca in strainatate sunteti mult mai apreciat. Pacat de poporul asta, care refuza sa mai gandeasca sau sa mai simta. Succes in ceea ce vreti sa faceti, dar in situatia actuala, mi se pare o munca de Sisif. Insa asa cum spunea E.Burke ” Raul triumfa atunci cand oamenii buni nu fac nimic”.
Hai sa iesim din starea de contemplare intelectuala!