M-a intrebat cineva, usor ironic, banuiesc, ce inteleg eu prin “patriotism”. Raspunsul meu nu va fi unul filosofic. Ce inseamna sa-ti iubesti tara m-a invatat tatal meu, care a fost sef de promotie, timp de opt ani, la Liceul militar de la Manastirea Dealu. Viata lui este povestita intr-o carte, intitulata “Marin Gr. Nastase – destinul unui militar”, carte pe care o puteti accesa, in format electronic, pe site-ul meu. Veti gasi acolo relatari despre un tanar sublocotenent de 26 de ani care in 1944, cu un grup de muncitori de la Uzinele de munitie Rogifer, a aparat Brasovul impotriva armatei germane care se retragea din URSS. Acel tanar de 26 de ani, decorat de Regele Mihai, este (scriu este chiar daca el nu mai este printre noi) tatal meu. De la el, in primul rand, am invatat ce insamna patriotismul.
Ce am inteles eu din aceste “lectii” puteti vedea din lectura cartii mele “Romania dupa Malta” (primele doua volume au aparut anul trecut). Din aceste volume, cuprinzand consemnari ale unor discutii din spatele usilor inchise, cu marii conducatori ai lumii de dupa 1989, veti intelege felul in care un tanar ministru de externe al Romaniei s-a “batut” pentru interesele tarii. Daca am reusit in intregime, in acea perioada tulbure din tara si din Europa, e intr-adevar de discutat…
iulie 18, 2007 la 3:24 pm
Domnule Nastase, patriotism, nu inseamna si sa ai grija si sa protejezi resursele tarii? Cum ar fi banii publici?
iulie 18, 2007 la 3:36 pm
Tov Nastase, mai bine scrieti o carte despre cum sa ne imbogatim si noi in 4 ani, cum sa facem rost de o matusa sau vreo alta baba senila care sa ne lase averi nemasurate cand crapa!!!!!!! Despre chsetiunea asta nu spuneti nimic? Da’ chiar nimic tovarase!?
iulie 18, 2007 la 3:41 pm
Cher Monsieur,
Merci,
Asteptam de la dvs. ceva, ceva, mai mult, aceasta tinând cont ca va place sa lucrati cu generatia tânara.
In ceea ce priveste tatal Dvs. am tot respectul pentru rezultatele la invatatura, dar virajul facut dupa 23.08.44 nu incadra cu un militar de elita.
Mai aveam speranta ca fost diplomat ca va referiti si la tricolorul national care a mai fost atribuit si atei natiuni.
Nici o reactie in acest sens, discutiile purtate v-au intrat pe o urche si s-au evacuat pe cealanta.
“Daca am reusit in intregime, in acea perioada tulbure din tara si din Europa, e intr-adevar de discutat…”,
sa lasam istoria a – si spune cuvântul.
A fi patriot inseamna a vedea inainte de toate interesele natiunii si apoi pe cele personale, Stimate domnule Adrian NASTASE.
A fi patriot inseamna o ruptura completa de tot RAU COMUNISMULUI si crearea unei social democratii moderne, cea in care ati intrat v-a compromis si vad dificila iesirea onorabila din aceasta albie de zoie in care ati adus tara in guvernarile sucesive de dupa dec.89
Va rog sa primiti din partea mea cele mai sincere incurajari pentru reabilitarea social democratie din ROMANIA
Un Ironic
iulie 18, 2007 la 3:55 pm
mda, unele notiuni se invata acasa si nici un “program” al societatii nu poate compensa lipsa “notiunii de acasa”.
Partea importanta e ca sunt aceleasi notiuni pentru care “judecata” si-o face fiecare in parte iar confirmarea sociala e doar secundara.
iulie 18, 2007 la 3:56 pm
Din nefericire patriotismul la romani nu prea isi are locul,dupa cum ne invata istoria,intotdeauna am stiut sa alegem parte gresita a baricadei si in aproape toate cazurile am fost niste tradatori.Patriotismul e un sentiment inexistent la romani,si nici macar nu ii poti condamna pentru aceasta treaba deoarece sunt mult prea ocupati sa incerce sa supravietuiasca si mult prea scarbiti de ceea ce se intampla in tara.
Ba mai mult,eu spun ca Traian Basescu chiar reprezinta Romania din zilele noastre,cum e el chel,un pic chior,dar toata lumea il aplauda pentru ca sta si isi bea mintile si conduce sub un pic turmentat.Asta vor romanii,circ si scandal.Se merge pe proverbul “sa moara si capra vecinului”.
E trist ca nivelul de educatie si de cultura a romanilor lasa mult de dorit,ba mai mult,romanii(cel putin o parte),se simt reprezentati un om care fura si bea.
Ba mai mult mai uimeste ca femeile din Romania nu sunt revoltate de relatia lui T.B. cu Elena Udrea,oare d-na Basescu ce parere are???
Foarte trista Roamnia anului 2007.
Se mai mertita sa fi patriot???
iulie 18, 2007 la 4:07 pm
Nu stiam povestea despre tatal dvs.! foarte tare! acum ramane sa luati toata energia si patriotsmul genetic si sa il investiti in oameni! good luck!
iulie 18, 2007 la 4:26 pm
Este drept ca fiecare poate sa se “bata” de la nivelul la care se afla. Lui Adrian Nastase i s-au furat/a pierdut “jucariile” (pozitia in partid si, in consecinta, aparatul din spatele pozitiei); miza a fost foarte mare, considerand un partid cu 35% din parlament, si despre “bataia” de la nivelul asta e vorba.
Si de dat inapoi nu da nimeni din proprie initiativa.
Un moment oportun de a face o mutare inainte este acesta, in care Mircea Geoana a spulberat partidul (zice ca l-a reformat). S-ar putea insa sa fie traziu de initiat o actiune de recuperare a puterii in partid in contextul care aceasta actiune va putea fi speculata (ca element de slabiciune) de adversarii politici (alte partide) pentru a lovi PSD in campaniile pe banda care urmeaza.
Poate Adrian Nastase sa mobilizeze in jurul lui sustinerea necesara pentru a face ceea ce este de facut, repede si cu folos? Se vede din intensitatea campaniei pe care a initiat-o ca socoteste ca timpul curge in defavoarea lui si pierderea momentului ar avea cel putin doua consecinte:
- paritdul va avea o pndere mult diminuata in parlament fata de cea actuala (se intelege ca eu consider ca el are forta sa duca partidul in sus);
- Adrian Nastase va mai sta pe tusa cel putin un an si jumatate (pentru ca in campanii ii va fi greu sa atace conducerea partidului fara sa fie desconsiderat de cei de a caror adeziune are nevoie).
Ii urez succes. Cred ca un partid cu un aparat asa mare ca PSD ar trebui sa “cujete” foarte bine ce vrea sa faca dupa parlamentare:
- perspectiva de a fi vioara a doua la niste negocieri cu PD e sumbra (cu Traian Basescu presedinte inca un mandat probabil);
- cu PNL va fi greu de facut o majoritate, asa cum se vad lucrurile acum;
Si fara astea poti sa tot fii patriot (acasa, langa o bere, in fata televizorului … sau chiar pe blog).
Nu stiu in ce context a pus acel cineva intrebarea despre patriotism, dar cred ca ceea ce conteaza este ce faci cu patriotismul ala (in afara de a te furisa rusinat poate atunci cand mergi prin strainatate in timp ce printre amici, acasa, spui ca traim intr-o tara de c..at).
iulie 18, 2007 la 4:33 pm
PATRIOTISMUL nu se scrie prin carti, se demonstreaza, se anima, se cultiva.
Ce ati facut Dvs. sa fiti un model ?
Traiesc intr-o alta tara de mai multi ani, va spun sincer, imaginea unui ministru de aici mi-a ramas in suflet.
Incerc sa fac din el un model personal de patriotism.
A fi patriot nu inseamna a te plasa intr-o anumita zona a societati, a puterii si a trembita.
Trebuie acceptat si notiunea de simplu cetatean
Acest ministru la finele mandatului sau a trecut la profesia sa fara regret sau revindecare de a reveni la putere.
Nu s-a simtit frustrat, precum incercati sa o faceti.
Lumea nu are nimic cu Dvs. ce aveti dvs. cu DNA cu Geoana sunt problemele Dvs.
Frustrarea incercati sa o vindecati cu mediatizare, nu mai este locul si nici perioada, natiunea s-a desteptat.
A fi patriot inseamna sa stii si sa te retragi din scena politica când nu mai esti acceptat, la fel ca artisti.
Astept cu placere un rdv cu Dvs.
Grigore
iulie 18, 2007 la 4:36 pm
Domnule Nastase,am tot respectul pentru activitatea Dumneavoastra,si am convingerea ca ar fi fost mult mai bine daca PSD ar fi ramas la guvernare si Dumneavoastra erati Presedinte.Doresc sa aflu opinia Dumneavoastra despre o prevedere din proiectul de lege privind statutul personalului didacic ,conform careia profesorii care au colaborat cu securitatea vor fi dati afara ! E normal sa se intample asa ceva sa ramana oameni in prag de pensie pe drumuri in timp ce securistii adevarati au pensii de zeci de milioane?Si poate unii dintre ei au fost santajati si obligati sa ”colaboreze”,iar acum, dupa 18 ani de la revolutie democratia sa se razbune luand dreptul la munca garantat de Constitutie?Cu respect,astept raspunsulDumneavoastra.
iulie 18, 2007 la 4:44 pm
@d-l Nastase
Discutand un asemenea subiect va dovediti mai vulnerabil la provocari decat mi-as fi inchipuit. A discuta despre patriotism mie imi pare tot atat de indecent ca a povesti cum faci dragoste cu nevasta .Cred ca un om poate vorbi despre patriotism numai in stare de poezie, de betie sau de primejdie.
Mi-aduc aminte de o povestire de Kipling in care un tanar, dupa ce asculta un discurs patriotic, sufera aproape fizic de rusine.
Ca s-o faca cineva pe-a patriotul ,fara a fi penibil, trebuiesc atatea calitati incat mai bine ne-am lasa pagubasi
iulie 18, 2007 la 4:48 pm
A fi patriot inseamna termopan din Romania pt casa din Zambaccian!
De ce din China, d-le Nastase?
iulie 18, 2007 la 4:51 pm
Cred ca este nevoie sa mai detaliati putin conceptul. Eu, spre exemplu, as vrea sa stiu, dincolo de vorbe de pr, ce intelege un fost prim ministru din Romania. Ce destin are? De ce ar trebui sa ne “batem”, cu fortele proprii, pentru ea? Sunt multe intrebari… dar pe rand.
Fara a fi magulitor, de la astfel de discutii se genereaza reperele societatii.
iulie 18, 2007 la 4:53 pm
Stimate domnule Nastase,
Sunt convins ca prin lectura cartilor pe care le recomandati vom gasi raspunsul la „ce inteleg eu prin patriotism” – adica dv. Intrebarea este alta. Nu daca intelegeti, ci daca va manifestati ca un adevarat patriot ?? De ex. amplasarea monumentului Ungaria Milienara, la Arad, este un gest de patriotism ?? Dupa ce liberalii l-au demolat in 1924 ! … Este gest de patriotism, prin atitudinea dv., in calitate de prim-ministru, cand simbolurile romanesti nationale sunt batjocorite in Harghita si Covasna iar romanii alungati ???
iulie 18, 2007 la 4:58 pm
Ma bucur ca raspundeti celor care va acuza de lipsa de patriotism, printre care ma numar si eu. Sper ca citind comentariile de mai sus veti invata cate ceva si va veti schimba in bine. Va urez succes.
P.S. Si lepadarea de gandirea comunista este o manifestare a patriotismului. Astept cu nerabdare aceasta schimbare la majoritatea politicienilor romani.
iulie 18, 2007 la 5:03 pm
AN a transcris aceasta poveste intr-o carte, la lansarea careia am participat-din intamplare-pentru ca ma aflam la Brasov. Imi amintesc ca era si Dan Andronic acolo….
Cand Adrian Nastase vorbeste de patriotism, imi aplauda picioarele de emotie, iar o frunza din caisul care miroase a flori imprastiate la curtile dorului, ma face sa tremur. Pentru AN, patriotismul tine de un resort ocult, vizibil doar catorva…initiati(Tesu stie la ce ma refer!)
Dle.Nastase, am o intrebare:patriotismul nu inseamna, cumva si protejarea resurselor strategice ale tarii? Patriotism nu inseamna, cumva, sa nu dai fabricile cele mai mari, unui agent dublu, doar pentru ca stii sigur ca, de cand au inventat fenicienii moneda, multumirile sunt de prisos?
Patriotismul, nu inseamna, cumva,sa nu imparti tara cu trei gealati?
Iertati-ma, dar cand AN vorbeste de patriotism, mie imi vine sa urlu!!!
iulie 18, 2007 la 5:09 pm
Am citit pozitiile multor domni vizavi de „patriotism” ! Foarte multi il „sfatuiesc” sa renunte la activitatea politica sau il acuza de toate relele din Romania. ……..Dupa cum arata peisajul politic romanesc actual, profesorul Nastase este de departe cel mai bun !! De aceea el nu trebuie sa renunte la politica. El trebuie sa gaseasca caile, chiar ascunse, de a reveni. Romania are nevoie de Nastase, de expertiza sa politica, de doctrina social-democrata promovata in cartile lui, de sistemul de realatii internationale create, de competenta sa in administrarea tarii …………. Acuzele de tot felul nedovedite, tentativele nereusite de al scoate din viata politica, sunt premize bune pentru a reveni in prim-planul vietii politice roamnesti !!……. De ce ?? Pentru a ne conduce !!!!
iulie 18, 2007 la 5:13 pm
D-le Nastsase, odata v-am intrebat despre viata din copilarie, sau amintiri din copilarie, ma bucur sa aflu ca tatal dumitale – aevarat patriot !
Eu nu inteleg un utilizator, ce legatura are vre-un monument cu patritismul ?
D-le Kartouche, vezi ce zice DEX “PATRIÓT = Persoană care îşi iubeşte patria (1) şi luptă pentru apărarea şi prosperitatea ei.
Nu incurca patriotismul cu extremismul de dreapta sau de stanga.
iulie 18, 2007 la 5:40 pm
Multumim pentru carte !
Ati avut un tata extraordinar, fiti madru de dansul !
Ce poate fi mai patriotic decat sa lupti eroic cu arma in mana in razboi, iar apoi pe timp de pace, sa treci in rezerva si sa ajungi academician doctor inginer ? Impresionant !
iulie 18, 2007 la 5:50 pm
Sunt perfect de acord cu Sandu. As completa ca, pe langa aspectul strict estetic si emotional, patriotismul este constiinta sacrificiului atunci cand cei pe care ii iubesti sunt in pericol. E o notiune de imediata proximitate si mult mai “teritoriala” decat o vor “fauritorii de neam si tara”. Patriotismul adevarat este suma simtamintelor noastra de a dori binele celor dragi.
Am motiv sa mor luptand pentru binele alor mei dar nu am motiv sa lupt pentru interesul astract al unei structuri de stat in a-si extinde influenta asupra bunurilor altora sau in a-si exprima unele optiuni de politica externa. Pentru asta exista mercenarii impotriva carora pot lupta eu din patriotism.
iulie 18, 2007 la 6:17 pm
Am citit imediat amintirile tatalui d-lui Nastase. Se vede ca unii oameni au noroc. A avut numai profesori exceptionali si colegi formidabili. Eu nu stiu cum naiba s-a nimerit ca sa am ca profesori unii care nici macar nu-si stiau propria materie, altii o stiau pe de rost ,si cam 90 % dobitoci sadea. Dintre colegi ,marea majoritate niste mediocritati altii idioti. Nu s-a ales nimic de capul lor . Si nici de capul meu, daca ma gandesc bine. Domnul Marin Nastase pomenind de absolventi ilustri de la Liceul Militar de la Manastirea Dealu, vorbeste de Petre Pandrea, dar uita de Corneliu Zelea Codreanu. Ma bucura ca aduce laude profesorului Onicescu , botosanean, dar uita de Nae Ionescu. Nu inteleg de ce . Doar amandoi au fost un pic legionari. Dar nu are rost sa discutam amintirile unui om trecut in lumea cealalta. Vinovat este d-l Nastase,
Din istoria Liceului Militar “Nicolae Filipescu”, Petre Pandrea, povesteste ca, dupa o vacanta, cativa elevi au venit cu boli venrerice. Directorul liceului a vrut sa-i exmatriculeze. Nicolae Filipescu ,dimpotriva, a dat ordin ca ,in vacanta ,toti elevii,in mod organizat, sa faca un tur al bordelurilor din tara. Bineinteles cu un strict control medical. Directorul a demisionat in semn de protest. Obiceiul s-a pastrat.
iulie 18, 2007 la 7:23 pm
Thaghost,
Pot sa va raportez, cu mandrie: sunt patriot, pentru ca termopanele din Zambaccian sunt din Romania si nu din China!
iulie 18, 2007 la 7:29 pm
poate romanilor le este teama de cuvintele mari, precum “patriotism” , dar cu siguranta nu au uitat intelesul acestora.
daca exista cele doua romanii, de care faceati vorbire la momentul 2004, timpul va fi singurul judecator, iar Dvs aveti datoria de a rezista pe baricade, de a ramane implicat, intrucat liderul nu poate sta deoparte.
sau poate intr-o expectativa activa ?! ( ex. today, A3/crawl/EB)
vorba lui bratianu. nu ne permitem o clasa politica mediocra.
ps tocmai aflu de la tv ca basescu a promulgat legea pensiilor, dand girul sau guvernului pe aceasta tema, guvern pe care il declara, in acelasi timp, incompetent… omul acesta va pieri pe limba sa…
si cum sa va vrea in fruntea psd?
iulie 18, 2007 la 7:41 pm
Dle Nastase,
Tema patriotismului nu prea corespunde profilului celor care citesc blogg-uri (persoane active din mediul urban). Ceea ce ati postat ar fi fost mai potrivit pentru o carte, nu pentru spatiul virtual. Felicitari ca ati publicat “Romania dupa Malta”, macar pentru valoare de document pentru cei care studiaza tranzitia. Legat de tema in sine, v-as spune ca rezultatele actiunii politice vorbesc de la sine si sunt cea mai inalta forma de patriotism. Restul – demagogia si circul mediatic pe profil de erou salvator – tine de goana dupa voturi. “Cine actionea permanent pentru a fi ales, isi pierde calitatea de a fi ales” (W. Wilson), nu?
iulie 18, 2007 la 10:53 pm
Domnule Nastase,
Ma bucur ca ati deschis discutia despre elitele militare. Fara indoiala ca tatal d-voastra ar fi facut o cariera frumoasa si lunga in meseria armelor, daca situatia politica ar fi fost alta.
Avand in vedere ca ati vazut in familie ce inseamna greutatile si privatiunile serviciului militar, indraznesc sa va cer parerea despre un abuz pe care presedinte basecu il comite acum, fata de niste ofiteri superiori, care n-au alta vina decat ca au servit cu corectitudine tara sub arme.
E vorba despre ofiterii in grad de colonel, care au incadrat mai mult de 3 ani functii prevazute in statele de organizare cu grad de general si care au fost notati cu calificative de “FB” sau “Exceptional” pe ultimii 3 ani. Acestia, conform art. 66 din legea 80/1995, la trecerea in rezerva, urmau sa fie inaintati la gradul de general de brigada, la propunerea ministrului apararii sau de directorii SRI, SIE STS si SPP, dupa ce dosarul era discutat intr-un consiliu ministerial sau director.
Toate bune si frumoase, numai ca de cand basecu a spus ca o sa fie “atent la vansari”, in aplcarea legii s-a insinuat arbitrariul.
Daca ati fost atent la discursul aceluiasi basecu de la Alba Iulia, tinut cu ocazia zilei Justitiei, ati sesizat ca la un moment dat, acesta a afirmat ca: “avem hotărâri la Înalta Curte care ne obligă să facem generali… Sper să nu fiu pus în situaţia să mai fac 10 generali pentru ca aşa a hotărât judecătorul. Independenţa justiţiei nu înseamnă dreptul de a te substitui altor puteri în stat…”
Basecu se referea la cazul colonelului Alexandru Leordean, care desi indeplinea conditiile prevazute de art. 66 din legea 80/1995 statutul cadrelor militare, i s-a refuzat dreptul de a i se acorda gradul de general de brigada odata cu trecerea in rezerva.
Pentru mai multe detalii puteti citi:
http://www.jurnalul.ro/articole/97028/cazul-leordean-verdict-pe-o-lege-abrogata
Speta asa cum veti remarca din linkul de mai sus, s-a transformat intr-un halimai, administratia prezidentiala invocand chiar exceptia de neconstitutionalitate a art. 66 din legea 80/1995 la concurenta cu art. 94 lit b) din Constitutie, aceasta fiind de altfel, chiar acceptata.
Este clar ca basecu, in dorinta lui de a demonstra cat de “jucaus” este, abuzeaza de art. 94 lit. b) din Constitutie, avansand coloneii doar cad vrea tendonul lui, actionand arbitrar si abuzand astfel in mod grav de prevederile Constitutiei.
Parerea mea de nespecialist este ca daca in legea 80 se precizeaza clar, care sunt conditiile pentru ca un colonel trecut in rezerva sa fie inaintat la gradul de general de brigada cu o stea, iar ele sunt indeplinite, practic, doar alte acte normative mai pot invalida o propunere luata de un ministru, la recomandarea unui consiliu ministerial.
Ca doar acest basecu nu cunoaste personal activitatea fiecarui colonel care a stat pe functie de general, ca sa poata lua o hotarare in cunostinta de cauza! Si chiar daca l-ar cunoaste, este obligat sa respecte legea nu sa comita abuzuri! Maine, poimaine o sa ne ceara miresele in calitate de “prim nas al Romaniei”, ca tot a botezat el de curand copilul unui cercetat penal, ca sef de mafie ce se gaseste! Cica copilul n-are nici o vina ca tac`su este mafiot! Inca putin si ajungem si la omerta!
Revenind la “speta” imi permit sa pun o intrebare, zic eu legitima: ce criterii foloseste basecu, in momentul in care valideaza sau invalideaza o propunere de avansare facuta de un ministru? Conteaza cumva culoarea ochilor? Trebuie cumva sa fie albastri ca marea la Anvers? Sau respectivul colonel trebuie sa se uite crucis, ca sa intre in gratiile basecului? Sau poate trebuie sa fie membru PD? Glumesc normal, caci cadrele din structurile militare n-au dreptul sa fie inscrisi in vreun partid. (Sau au?
)
V-am prezentat acest caz cunoscand apetitul d-voastra pentru problemele de drept si in speranta ca va veti face putin timp si pentru aceasta “speta”. Puteti sa-mi raspundeti si pe e-mail.
PS Intre timp, legea 80/1995 a fost modificata tocmai pentru a se da satisfactie basecului. Mai precis in legea 81/2007, art. 66 din Legea 80/1995 a fost modificat in sensul inlocuirii sintagmei “vor fi avansati”, cu “pot fi avansati”, si asta ca nu cumva altcineva sa mai “caraie” in front.
As fi de acord cu aceasta modificare, dar ar trebui stabilite niste criterii clare pentru aplicarea acestui “pot fi avansati”, care evident, in lipsa unor reglementari, este generator de abuzuri.
Abuzuri, la care ati sesizat si singur cat este de predispus acest domn, fost informator al securitatii, si manglitor de vile nationalizate!
PPS Nici Ceausecu n-a fost atat de tembel incat sa comita semenea abuzuri. Sa ne punem in pielea acelor cadre militare. Dupa o viata in slujba unei structuri militare, si dupa atatea sacrificii pentru avansarea ierarhica, sa te trezesti ca lui basecu nu-i plac ochii tai si te sara de la avansare, nu prea e placut!
N`asa?
Si asta in timp ce pe acel “securist cu fata umana”, sef al PD – Bacau, il avanseaza fara nici o verificare!
Avem un presedintele domnule Nastase, sa ne traiasca! Un unicat! Un jucaus!! Un adevarat geniu al … raului!!!
iulie 18, 2007 la 11:08 pm
Patriotismul este o calitate pe care o dovedesti in imprejurari deosebite!Nu trebuie sa spui ca esti patriot ci trebuie sa dovedesti , uneori cu propria viata (ma refer la participarea pe fronturi in razboaie; acum cu lupta impotriva terorismului nu stiu cum sta treaba) sau cu pierderea unor functii dregatoresti( ex: nu semnez dictatul… sau privatizarea …imi dau demisia din functia de … din functia de…daca ai mai multe functii in acelasi timp).Cine nu stie cu ce se manaca patriotismul inseamna ca nu cunoaste istoria romanilor.Patriotii sunt de mai multe feluri:cazuti la datorie (in razboaiele de aparare a tarii)ei sunt eroii neamului ;cazuti pentru ca nu au renuntat la crezul lor (sefi de stat, sefi de partide politice…[vorbesc de cei care au intrat in istorie nu de traitori] .Exista si patrioti in viata!Nu trebuie depistati!
iulie 19, 2007 la 5:54 am
D’le Nastase,
Discutia asta despre patritism este penibila prin intorsatura partinitoare cu care o abordati. Idea pare sa fie ca patriotismul este o calitate mult cautata, din care tatal dumitale a avut din plin, si prin asociatie cu dumnealui sa se reflecte si a supra dumitale.
La cele de mai sus, si fara nici o intentie de a nega binele decurs din faptele tatalui dumitale, nu pot decit sa reamintesc cuvintele lui Samuel Johnson: “Patriotism is the last refuge of a scoundrel”.
Cu sinceritate,
Lucian Popescu
iulie 19, 2007 la 10:36 am
@Sandu
Toata stima domnule! Mi-a placut comentariul dvs.
In alta ordine de idei putem sa vorbim de patriotism in fiecare zi, putem sa fim patrioti in fiecare ceas al vietii noastre fara sa cadem in derizoriu. Mici fapte bune, atitudinea pozitiva si munca facuta cu simtul raspunderii ne face “mai patrioti”. Din pacate multi romani nu inteleg faptul ca democratia, libertatea si bunastarea nu se poate obtine decat prin multa munca. Astea inseamna patriotism si libertate – doua joburi si multa seriozitate. Cati dintre romanii nostrii inteleg acest lucru?
iulie 19, 2007 la 11:27 am
@Timidul
Gradul de general nu ar trebui sa se acorde niciodata automat, oricat de grozav ar fi “catindatul” ci in functie de nevoile armatei. N-am sa inteleg niciodata de ce avem nevoie de un general fotbalist.
Daca avansarea coloneilor pensionari implica ceva parale , n-au decat sa primeasca toate avantajele cu exceptia gradului. Armata romana a ajuns sa aiba mai multi generali decat avioane. Armata romana imi amintea de ELTRANS Botosani. Avea in datoare 8 vagoane de tramvai (si altceva nimic) si patru directori ficare cu masina si sofer si doua automacarale de intervantie.
Te apuca groaza cand auzi de general Marcu Tudor.
iulie 19, 2007 la 1:22 pm
pai…deci…care-i raspunsul? chiar si ala filosofic?
avem o intrebare – ce facem cu ea? ne prefacem ca raspundem, pt ca oricum cititorii sunt idioti si nu-si dau seama ca nu zicem nimic defapt.
uite o situatie: ne-am strins citva la o bere, ca baietii. la un moment al discutiei, ne-am amintit de tzara in care traim si de modul mitocanesc, organizat, tenace si fascinant de inuman in care statul roman – prin reprezentantii lui de frunte – isi bate joc de cetatenii lui. cum nu credem ca putem convinge cu vorba buna pe cei care ne conduc sa ne mai bage si pe noi in seama – ce-ar fi sa-i impuscam? in direct la CNN, in mijlocul zilei si in mijlocul strazii, sniper style. adica azi cade cite un iliescu, (nr 1 – neaparat), miine un tariceanu, un basescu mai pe seara la restaurant, un hrebe pe plaja la rex, un nutzu camataru dimineata, dupa micul dejun, etc, etc, etc. evident ca discutia este absurda (sau nu?!)- insa in nici un moment nici unul dintre noi nu s-a gindit la chestia asta ca la o glorie personala sau interes marunt, ci doar la binele natiunii. ar transmite asta mesajul potrivit politicienilor? s-ar schimba ei in bine? i-am putea convinge prin impuscare si nu prin vot (care oricum nu conteaza)? unii credeau ca da, altii ca nu.
oare am fost minati in discutie de patriotism? de frustrari fanatice? sigur de ura fata de voi, care va credeti deasupra. evident, nu va vom impusca (din pacate) desi o meritati.
PS: AN stai linistit, de tine nu s-a vorbit. tu nu existi, chiar si pentru o discutia ca asta.
iulie 19, 2007 la 1:27 pm
e greu sa vorbesti/scrii despre patriotism….
trebuie sa gasesti un public care sa rezoneze cam la fel…in caz contrar …se transforma totul in ridicol (priviti mai sus!)
iulie 19, 2007 la 2:12 pm
@Ina
Patriotismul e un lucru foarte mare!
Guta Popandau
iulie 19, 2007 la 3:48 pm
@sandu
este….nu te contrazic..insa e absolut neelegant sa “iei in desert” reperele unui om!
iulie 19, 2007 la 4:09 pm
@Sandu Says:
Ai dreptate dar interventia mea se referea la coloneii care ies in rezerva, nu la cei activi.
Ori, daca legea 80 fixeaza niste conditii, care odata indeplinite ar trebui sa conduca automat la acordarea gradului, eu unul nu inteleg de ce nu se acorda?
Una din doua: ori se scoate de tot art. 66 din legea 80 modificata si completata de legea 81/2007 si in locul lui se pune o prevedere in genul: “coloneii vor fi avansati cand va fi de acord tendonul basecului”, ori sa ramana dar sase completeaza cu un set de conditii suplimentare stabilite de prin ordin de ministru!
iulie 19, 2007 la 5:18 pm
@Timidul
Perciunatul
Am citit chiar acum art 66 din Legea 80 din 2005 modificat prin Legea 81 din 2007. Nu ai citit atent Legile. Prin modificare se micsoreaza numarul de ani in grad si in functie, dar se adauga cuvintele fatidice ” …li se poate…”.
Am insistat asupra chestiunii si m-am documentat pentruca am stiut ca Basescu nu este chiar atat de primitiv cum il credeti dv.
decembrie 3, 2007 la 9:06 pm
sunt de acord cu sandu !!!
februarie 12, 2008 la 10:26 pm
Intrebarea era referitoare la patriotsmul tau,nu facea referire la unde si pentru ce a luptat tatal tau”dumneeu sa-l ierte!”.Puteai sa ne povestesti la fel de bine despre patriotismul lui Stefan Cel Mare sau Mihai Viteazul.Lasa chestia cu lupta,spune-ne despre economie si saracie,ca la asta se refera intrebarea pentru un prim ministru care a avut soarta milioanelor de romani in mina.